abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 april 2006 @ 11:56:35 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36668220
Nav een geintje van ElisaB in het topic over haar zwangere poes herinnerde ik me weer dat er echt mensen zijn die een herinnering willen maken van de placenta en ben gaan googelen.
En idd kwam ik het volgende tegen:

Over oa Placenta prints

Blessed Babe Placenta Print Kit ®

Ik vind dit persoonlijk toch wel een paar stappen te ver gaan, maar zijn er hier moeders die zich hier iets bij voor kunnen stellen?

Jaja, ik weet het. Een topic met veel potentieel voor gebagger, maar ik was nieuwsgierig en ga het toch proberen.
pi_36668282
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:56 schreef Brighteyes het volgende:
Nav een geintje van ElisaB in het topic over haar zwangere poes herinnerde ik me weer dat er echt mensen zijn die een herinnering willen maken van de placenta en ben gaan googelen.
En idd kwam ik het volgende tegen:

Over oa Placenta prints

Blessed Babe Placenta Print Kit ®

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik vind dit persoonlijk toch wel een paar stappen te ver gaan, maar zijn er hier moeders die zich hier iets bij voor kunnen stellen?

Jaja, ik weet het. Een topic met veel potentieel voor gebagger, maar ik was nieuwsgierig en ga het toch proberen.
Ik vind dit ook op het randje, kan me nog net voorstellen dat mensen het iets vinden.
Begraven in de tuin is ook zoiets, kan ik me ook wel voorstellen.

Sommige mensen maken het ding klaar en eten het op
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 5 april 2006 @ 11:59:20 #3
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_36668306

Nee dat gaat mij ook echt veel te ver Het had van mij al niet eens gehoeven dat ze hem open en bloot lieten showen na de bevalling....
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_36668399
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:58 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik vind dit ook op het randje, kan me nog net voorstellen dat mensen het iets vinden.
Begraven in de tuin is ook zoiets, kan ik me ook wel voorstellen.

Sommige mensen maken het ding klaar en eten het op
Lekker opbakken met een uitje
  woensdag 5 april 2006 @ 12:02:52 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36668434
Voor het vervolg van het topic...
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:01 schreef Nnelis het volgende:
Lekker opbakken met een uitje
Dit is zo ongeveer zo ver als de suggesties over opeten 'mogen' gaan. Er hoeven geen bloederige foto's te komen enzo!
  Licht Ontvlambaar woensdag 5 april 2006 @ 12:05:59 #6
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_36668536
Ik vond het interessant om te zien hoe de placenta eruit zag, maar dat was voor mij dan ook wel weer genoeg... Geen bomen, geen stoofpotten... gewoon netjes achtergelaten in het ziekenhuis.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 5 april 2006 @ 12:07:41 #7
93616 Adik
That's me!
pi_36668586
[Volgende keer toch even verder lezen voor je een geintje maakt]

[ Bericht 92% gewijzigd door BE op 05-04-2006 12:09:46 ]
pi_36669044
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:59 schreef texelonia het volgende:

Nee dat gaat mij ook echt veel te ver Het had van mij al niet eens gehoeven dat ze hem open en bloot lieten showen na de bevalling....
Hmmm, dat stoorde mij nou niet, maar ik nam het meer voor kennisgeving aan. Ik was veel te druk bezig met staren naar die jongetjes die echt echt net nog in mijn buik zaten.
Dat ding boeit/boeide me gewoon niet zo.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 5 april 2006 @ 12:23:44 #9
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_36669089
Ik heb inderdaad een keer een artikel gelezen over placenta-paté

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 5 april 2006 @ 12:23:57 #10
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_36669097
wat is er mis met gewoon opeten?

oh dat was al gesuggereerd zie ik nu...
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  woensdag 5 april 2006 @ 12:25:12 #11
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_36669137
Wij hebben tijdens mijn zwangerschap zoveel 'placentagrapjes' gemaakt. We hadden er allerlei plannen voor. Hier een greep eruit:

- op de voordeur spijkeren met "hoera een jongen" er onder (ipv zo'n geboortebord in de tuin)
- er pate van maken en aan de oma's voeren

Het ene grapje nog smeriger dan de ander maar uiteindelijk is het ding gewoon in de afvalcontainer op de hoek terecht gekomen.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  woensdag 5 april 2006 @ 12:25:57 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36669166
Oh ja idd... hoe werkt dat als je thuis bevalt? Gaat dat dan gewoon in de vuilcontainer?
pi_36669240
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:02 schreef Brighteyes het volgende:
Voor het vervolg van het topic...
[..]

Dit is zo ongeveer zo ver als de suggesties over opeten 'mogen' gaan. Er hoeven geen bloederige foto's te komen enzo!
Opbakken is niet het enige wat je er mee kunt doen. Jaren geleden zag ik een programma over een familie die de placenta in de vriezer had gedaan. Maanden later gaven ze een groot feest voor vrienden en familie en toen hebben ze de placenta uit de vriezer gehaald om er vervolgens paté van te maken.

Kreeg iedereen fijn een toastje met paté. . Sommigen werd pas ná het toastje verteld wat het was. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_36669242
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:25 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja idd... hoe werkt dat als je thuis bevalt? Gaat dat dan gewoon in de vuilcontainer?
Yep
Variety is the spice of life
  † In Memoriam † woensdag 5 april 2006 @ 12:28:01 #15
81992 Githa
pi_36669244
Yup, die gaat gewoon in de vuilcontainer uiteraard wel netjes verpakt
  woensdag 5 april 2006 @ 12:28:06 #16
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_36669246
Wat mij betreft belandt de placenta gewoon bij het biologische afval. Geen idee of ik het nog wil zien, al lijkt het me wel interessant. Ik ben nogal geïnteresseerd in allerhande medische zaken...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_36669303
quote:
Geen idee eigenlijk. . Dat ding was gewoon ineens *weg*.

Daarom zijn kraamverzorgsters ook zo fijn. Je komt uit de douche en alle gore troep is verdwenen als sneeuw voor de zon. .

Ik zal eens aan mijn moeder vragen of zij weet waar dat ding is gebleven. Zij liep toen in huis rond en zal dus best wel hebben gezien wat de kraamverzorgster deed toen ik stond te douchen.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  † In Memoriam † woensdag 5 april 2006 @ 12:30:59 #18
7074 moussy
kuttekop
pi_36669353
quote:
Vroegah moest het met het grofvuil mee Wij hebben toen bij René nog getwijfeld om hem aan de hond te geven, maar die heeft een stel lappen met bloed en narigheid gekregen om aan te snuffelen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 5 april 2006 @ 12:32:41 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36669404
Ieks! Wat een eng idee zeg! Gewoon in de GFT bak.
pi_36669418
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:29 schreef MUUS het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk. . Dat ding was gewoon ineens *weg*.

Daarom zijn kraamverzorgsters ook zo fijn. Je komt uit de douche en alle gore troep is verdwenen als sneeuw voor de zon. .

Ik zal eens aan mijn moeder vragen of zij weet waar dat ding is gebleven. Zij liep toen in huis rond en zal dus best wel hebben gezien wat de kraamverzorgster deed toen ik stond te douchen.
Ja, hier hetzelfde, het ding was gewoon foetsie beide malen. Niet om gemaald maar ik ben nu een beetje nieuwsgierig idd.
pi_36669526
Uit de Volkskrant, maart 1999
Placenta

Er zijn vegetariër die eigenlijk wel van vlees houden, maar het om redenen van diervriendelijkheid niet willen eten. Voor deze mensen is er hoop: als het een beetje meezit wordt het eten van menselijke placenta's een trend. Placenta is lekker, voedzaam, en er hoeft niemand voor te sterven, integendeel.

Het Britse blad Harper's Magazine plaatste onlangs een verslag van een familiefeestje waarop de geboorte van Indie Mo wordt gevierd. Hij is het eerste kleinkind in de familie Clears, en daarom besluit zijn oma Mary dat het feest een heel speciaal tintje moet krijgen. Piece de résistance op de dinertafel is dan ook een paté, gemaakt van Indie Mo's placenta.

In sommige culturen is het gebruikelijk dat de moeder de placenta opeet om aan te sterken na de bevalling. En wat is er mooier dan de voormalige voedselbron van het nieuwe kindje te delen met je dierbaren? Huisvriendin Sue, een ervaren kokkin, bereidt de placenta met enige aarzeling, omdat ze voor het eerst met dit ingredient te maken heeft. Maar al snel raakt ze onder de indruk van de smaak en malsheid van het vlees, en grijpt enthousiast naar cognacfles en kruiderijen.

Hoewel alle aanwezigen een beetje griezelen van het gerecht, tasten ze uiteindelijk toch schoorvoetend toe. De paté blijkt heerlijk te smaken, en het gezelschap brengt een toast uit op het schitterende 'genetisch materiaal' van de familie Clears.

Een aanwezige vegetarier weigert aanvankelijk van het gerecht te proeven, omdat hij vindt dat het hier wel degelijk om vlees gaat. Maar uiteindelijk laat hij zich door de jonge vader - 'het komt toch niet van een dier? - overhalen om mee te smullen.

Het recept is vrij simpel: spoel de placenta goed schoon onder de kraan, zodat alle bloedresten zijn verwijderd, en snij hem in reepjes (een verse placenta kan een paar weken in de diepvries bewaard worden). Bak de reepjes kort in een mengsel van boter en olie, samen met wat gesnipperde ui en knoflook.

Flambeer alles met een scheutje brandende cognac. Pureer nu de helft van het vleesmengsel in de keukenmachine, met een flinke klont boter, gehakte peterselie en verse salie. Voeg peper en zout toe, en het sap van een halve limoen. Hak de andere helft van het vlees grof, en roer het door de zachte massa. Druk de paté in een puddingvorm en laat hem enkele uren opstijven in de ijskast.

De familie Clears geeft de placentapaté als voorgerecht, op stukjes focaccia, bedruppeld met wat goede olijfolie.

Sylvla Wltteman

pi_36669573
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:36 schreef devlinmr het volgende:

In sommige culturen is het gebruikelijk dat de moeder de placenta opeet om aan te sterken na de bevalling.
Nou ja, gezien het feit dat katten (in elk geval) het ook doen (zie de OP ) is het zo raar nog niet.

Maar ik bedank liever

Al heeft dat ding wel je kind in leven gehouden in je buik, daarom wou ik 'm wel even zien trouwens.
Variety is the spice of life
  † In Memoriam † woensdag 5 april 2006 @ 12:38:45 #23
43556 miss_dynastie
pi_36669580
Mijn vriendin loopt stage op de kraamafdeling, en laatst waren er mensen die het ding mee naar huis wilden nemen om hem op te eten. Ze wilden verschillende recepten uitproberen. Nou ja, eet smakelijk, zeg maar en het zal best heel natuurlijk zijn allemaal, maar mij gaat het toch een stapje te ver
  woensdag 5 april 2006 @ 12:45:59 #24
12913 GreatWhiteSilence
pi_36669809
Nou ja, het is natuurlijk gewoon vlees. Een beetje hetzelfde idee als escargots (?), stierenballen of apenhersenen... Het gaat natuurlijk ook gewoon om het idee wat mensen tegenstaat.

Wat staat er eigenlijk in de wet over kannibalisme? Mag het eigenlijk wel?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 5 april 2006 @ 12:49:16 #25
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_36669944
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:23 schreef Verbal het volgende:
Ik heb inderdaad een keer een artikel gelezen over placenta-paté

V.
n.a.v. dit topic was ik even aan 't zoeken en kwam een oud topic van jou tegen.

Het schijnt dus dat er ook placenta-extract in PCLE creme van Biodermal zit

(kwam idd ook de soep en pate-variant tegen)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † woensdag 5 april 2006 @ 12:53:06 #26
43556 miss_dynastie
pi_36670061
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:45 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Wat staat er eigenlijk in de wet over kannibalisme? Mag het eigenlijk wel?
Kannibalisme is toch het eten van mensen? Ik kan me niet voorstellen dat een 'restproduct' van het lichaam daaronder valt...
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 april 2006 @ 12:54:15 #27
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_36670102
De mijne is gelukkig netjes weggewerkt in het ziekenhuis Ik heb het hele ding niet gezien na de ks en ik had er ook geen behoefte aan, heb er niet eens aan gedacht. Ik dacht alleen maar aan mijn zoon
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 5 april 2006 @ 12:54:38 #28
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_36670117
MILKSHAKE !!!!!!
zzz
  woensdag 5 april 2006 @ 12:56:50 #29
12913 GreatWhiteSilence
pi_36670197
quote:
kan·ni·ba·lis·me (het ~)
1 het eten van vlees van een soortgenoot, m.n. het eten van mensenvlees door mensen => antropofagie
Volgens de 'van dale'
  woensdag 5 april 2006 @ 12:56:59 #30
145006 -DizzeL-
een schiets-o-freen is nooit a
pi_36670206
Ja idd...na dat ik mijn kind op de wereld had gezet...vroegen ze aan mij of ik de placenta mee naar huis wou nemen ....ik zat een beetje raar te kijken ...en vroeg me af of dat wel normaal was.....ik heb het maar daar gelaten.....
loodgieters zijn vieze mensen ze denken alleen maar aan pijpen
  † In Memoriam † woensdag 5 april 2006 @ 12:58:22 #31
43556 miss_dynastie
pi_36670253
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:56 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Volgens de 'van dale'
Maar volgens mij is een placenta gewoon een 'restproduct' van je lichaam, dus valt het niet onder kannibalisme. Maar ik kan me vergissen hoor
  woensdag 5 april 2006 @ 13:00:19 #32
12913 GreatWhiteSilence
pi_36670317
Dus als mijn been door een ongeluk geamputeerd moet worden en iemand eet het op, is het geen kannibalisme? Want mijn been is in dat geval ook een soort van restproduct?
pi_36670367
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:58 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar volgens mij is een placenta gewoon een 'restproduct' van je lichaam, dus valt het niet onder kannibalisme. Maar ik kan me vergissen hoor
En wat vinden vegetariërs er eigenlijk van?
  † In Memoriam † woensdag 5 april 2006 @ 13:03:03 #34
43556 miss_dynastie
pi_36670396
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:00 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dus als mijn been door een ongeluk geamputeerd moet worden en iemand eet het op, is het geen kannibalisme? Want mijn been is in dat geval ook een soort van restproduct?
Lijkt me toch iets anders dan een placenta of pies of poep
  woensdag 5 april 2006 @ 13:05:45 #35
12913 GreatWhiteSilence
pi_36670476
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:02 schreef mgerben het volgende:

[..]

En wat vinden vegetariërs er eigenlijk van?
Ik ben er zelf een en ik zou het (als het idee me aanstond ) wel proberen. Ik neem aan dat ik immers toestemming heb van de eigenaar om het te consumeren en deze persoon is verder gewoon nog in orde.
pi_36670497
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:32 schreef Brighteyes het volgende:
Ieks! Wat een eng idee zeg! Gewoon in de GFT bak.
Het is in feite gewoon een stuk vlees. We hebben er alleen een wat vreemd idee bij.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_36670586
Wegflikkeren, iedereen die er iets anders mee doet is imho een beetje verknipt bezig...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_36670590
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:30 schreef moussy het volgende:

[..]

Vroegah moest het met het grofvuil mee Wij hebben toen bij René nog getwijfeld om hem aan de hond te geven, maar die heeft een stel lappen met bloed en narigheid gekregen om aan te snuffelen.
Youp van 't Hek, conference '89: Op één van die [bloederige foto's] schrokte de hond de moederkoek in één keer naar binnen. Ja, dat was heel belangrijk, anders werd Woef jaloers...

Ik heb altijd in de gulukkige overtuiging geleefd dat Youp een grapje maakte...
  † In Memoriam † woensdag 5 april 2006 @ 13:13:37 #39
7074 moussy
kuttekop
pi_36670753
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:09 schreef mgerben het volgende:

[..]

Youp van 't Hek, conference '89: Op één van die [bloederige foto's] schrokte de hond de moederkoek in één keer naar binnen. Ja, dat was heel belangrijk, anders werd Woef jaloers...

Ik had een verloskundige die ietwat van de oude stempel was
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 5 april 2006 @ 13:21:06 #40
30488 coolbabe
My little pwny
pi_36670982
Ik heb ze bekeken, mooi joh! Daarna zijn ze de vullisbak in gegaan
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_36671040
Die van mij is ooit onder de in aanbouw zijnde garage begraven. Had dat tafereeltje eigenlijk wel eens willen zien.

[ Bericht 2% gewijzigd door Adfundum op 05-04-2006 15:02:10 (weer eens een typo) ]
Some weasel took the cork out of my lunch...
  woensdag 5 april 2006 @ 13:25:07 #42
46231 johnplayer
Succes is een keuze, mijn keuz
pi_36671117
in de veehouderij gaat het gewoon naar de honden.....
Poêle cancerique de putin mourante.
"Ja , dan ben je inderdaad een slet!"
  woensdag 5 april 2006 @ 13:31:17 #43
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_36671340
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:09 schreef mgerben het volgende:

[..]

Ik dacht dus ook dat het een grapje was
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  woensdag 5 april 2006 @ 13:32:03 #44
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_36671371
Ik geloof dat mijn vader 'm begraven heeft onder een boom. Oud-Hollandsch gebruik ofzo .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 5 april 2006 @ 13:40:57 #45
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36671703
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik geloof dat mijn vader 'm begraven heeft onder een boom. Oud-Hollandsch gebruik ofzo .
Klopt, gebeurd wel vaker. Volgens mij staat er ook zo'n boompje bij Duderinnetje in de tuin en wilden de OUD bewonerd dat boompje nog wel graag een keer ophalen.
pi_36671745
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:32 schreef XcUZ_Me het volgende:

Geboorteboom..
W ~ H ~ T
  woensdag 5 april 2006 @ 13:49:52 #47
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_36672025
Oh, ik heb geen idee of de betreffende boom er nog staat . Ik heb tot m'n 3e in mijn geboorteplaats gewoond en ben er daarna niet meer echt teruggeweest.

Maar, het is dus wel gebruikelijk, weten we dat ook weer .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_36672276
Opeten schijnt te helpen om postnatale depressie te voorkomen al is dat vast niet onomstotelijk bewezen
  woensdag 5 april 2006 @ 13:57:14 #49
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_36672316
Ik wilde wel graag zien waarin Tobias die tijd in had 'gewoond'. De verloskundige heeft hem omhoog gehouden en heeft toen uitgelegd hoe Tobias heeft gelegen en hoe het bij mij vastzat. Het ziekenhuis heeft het toen, neem ik aan, weggegooid.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_36674681
Ik zou eigenlijk het liefste een stukje op willen eten, vanwege de aanwezige hormonen en de positieve werking van die hormonen tegen een postnatale depressie.
Maar of het echt zo ver gaat komen...
Overigens eet je niet een stukje van jezelf, maar een stukje van je kind. Toch wel een raar idee eigenlijk Begraven vind ik wel mooi, maar ik heb geen tuin en ook geen familieleden met huizen waar ze zeker weten nog jaren blijven wonen.
Maar het klakkeloos weggooien van zo'n belangrijk deel in het leven van je kind vind ik gevoelsmatig ook niet prettig.
Die placentatekeningen hoeven voor mij niet, maar dat is meer omdat ik ze niet mooi vind. Het idee zelf is prima.
Tsja, ik ben er nog niet uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')