Ik vind dit ook op het randje, kan me nog net voorstellen dat mensen het iets vinden.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:56 schreef Brighteyes het volgende:
Nav een geintje van ElisaB in het topic over haar zwangere poes herinnerde ik me weer dat er echt mensen zijn die een herinnering willen maken van de placenta en ben gaan googelen.
En idd kwam ik het volgende tegen:
Over oa Placenta prints
Blessed Babe Placenta Print Kit ®
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind dit persoonlijk toch wel een paar stappen te ver gaan, maar zijn er hier moeders die zich hier iets bij voor kunnen stellen?
Jaja, ik weet het. Een topic met veel potentieel voor gebagger, maar ik was nieuwsgierig en ga het toch proberen.
Lekker opbakken met een uitjequote:Op woensdag 5 april 2006 11:58 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik vind dit ook op het randje, kan me nog net voorstellen dat mensen het iets vinden.
Begraven in de tuin is ook zoiets, kan ik me ook wel voorstellen.
Sommige mensen maken het ding klaar en eten het op
Dit is zo ongeveer zo ver als de suggesties over opeten 'mogen' gaan. Er hoeven geen bloederige foto's te komen enzo!quote:
Hmmm, dat stoorde mij nou niet, maar ik nam het meer voor kennisgeving aan. Ik was veel te druk bezig met staren naar die jongetjes die echt echt net nog in mijn buik zaten.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:59 schreef texelonia het volgende:
Nee dat gaat mij ook echt veel te verHet had van mij al niet eens gehoeven dat ze hem open en bloot lieten showen na de bevalling....
Opbakken is niet het enige wat je er mee kunt doen. Jaren geleden zag ik een programma over een familie die de placenta in de vriezer had gedaan. Maanden later gaven ze een groot feest voor vrienden en familie en toen hebben ze de placenta uit de vriezer gehaald om er vervolgens paté van te maken.quote:Op woensdag 5 april 2006 12:02 schreef Brighteyes het volgende:
Voor het vervolg van het topic...
[..]
Dit is zo ongeveer zo ver als de suggesties over opeten 'mogen' gaan. Er hoeven geen bloederige foto's te komen enzo!
Yepquote:Op woensdag 5 april 2006 12:25 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja idd... hoe werkt dat als je thuis bevalt? Gaat dat dan gewoon in de vuilcontainer?
Geen idee eigenlijk.quote:Op woensdag 5 april 2006 12:25 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja idd... hoe werkt dat als je thuis bevalt? Gaat dat dan gewoon in de vuilcontainer?
Vroegah moest het met het grofvuil meequote:Op woensdag 5 april 2006 12:25 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, hier hetzelfde, het ding was gewoon foetsie beide malen. Niet om gemaald maar ik ben nu een beetje nieuwsgierig idd.quote:Op woensdag 5 april 2006 12:29 schreef MUUS het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk.. Dat ding was gewoon ineens *weg*.
Daarom zijn kraamverzorgsters ook zo fijn. Je komt uit de douche en alle gore troep is verdwenen als sneeuw voor de zon..
Ik zal eens aan mijn moeder vragen of zij weet waar dat ding is gebleven. Zij liep toen in huis rond en zal dus best wel hebben gezien wat de kraamverzorgster deed toen ik stond te douchen.
Nou ja, gezien het feit dat katten (in elk geval) het ook doen (zie de OPquote:Op woensdag 5 april 2006 12:36 schreef devlinmr het volgende:
In sommige culturen is het gebruikelijk dat de moeder de placenta opeet om aan te sterken na de bevalling.
n.a.v. dit topic was ik even aan 't zoeken en kwam een oud topic van jou tegen.quote:Op woensdag 5 april 2006 12:23 schreef Verbal het volgende:
Ik heb inderdaad een keer een artikel gelezen over placenta-paté
V.
Kannibalisme is toch het eten van mensen? Ik kan me niet voorstellen dat een 'restproduct' van het lichaam daaronder valt...quote:Op woensdag 5 april 2006 12:45 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Wat staat er eigenlijk in de wet over kannibalisme? Mag het eigenlijk wel?
Volgens de 'van dale'quote:kan·ni·ba·lis·me (het ~)
1 het eten van vlees van een soortgenoot, m.n. het eten van mensenvlees door mensen => antropofagie
Maar volgens mij is een placenta gewoon een 'restproduct' van je lichaam, dus valt het niet onder kannibalisme. Maar ik kan me vergissen hoorquote:
En wat vinden vegetariërs er eigenlijk van?quote:Op woensdag 5 april 2006 12:58 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar volgens mij is een placenta gewoon een 'restproduct' van je lichaam, dus valt het niet onder kannibalisme. Maar ik kan me vergissen hoor
Lijkt me toch iets anders dan een placenta of pies of poepquote:Op woensdag 5 april 2006 13:00 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dus als mijn been door een ongeluk geamputeerd moet worden en iemand eet het op, is het geen kannibalisme? Want mijn been is in dat geval ook een soort van restproduct?
Ik ben er zelf een en ik zou het (als het idee me aanstondquote:Op woensdag 5 april 2006 13:02 schreef mgerben het volgende:
[..]
En wat vinden vegetariërs er eigenlijk van?
Het is in feite gewoon een stuk vlees. We hebben er alleen een wat vreemd idee bij.quote:Op woensdag 5 april 2006 12:32 schreef Brighteyes het volgende:
Ieks! Wat een eng idee zeg! Gewoon in de GFT bak.
Youp van 't Hek, conference '89: Op één van die [bloederige foto's] schrokte de hond de moederkoek in één keer naar binnen. Ja, dat was heel belangrijk, anders werd Woef jaloers...quote:Op woensdag 5 april 2006 12:30 schreef moussy het volgende:
[..]
Vroegah moest het met het grofvuil meeWij hebben toen bij René nog getwijfeld om hem aan de hond te geven, maar die heeft een stel lappen met bloed en narigheid gekregen om aan te snuffelen.
Ik had een verloskundige die ietwat van de oude stempel wasquote:Op woensdag 5 april 2006 13:09 schreef mgerben het volgende:
[..]
Youp van 't Hek, conference '89: Op één van die [bloederige foto's] schrokte de hond de moederkoek in één keer naar binnen. Ja, dat was heel belangrijk, anders werd Woef jaloers...
Ik heb altijd in de gulukkige overtuiging geleefd dat Youp een grapje maakte...
Ik dacht dus ook dat het een grapje wasquote:Op woensdag 5 april 2006 13:09 schreef mgerben het volgende:
[..]
Youp van 't Hek, conference '89: Op één van die [bloederige foto's] schrokte de hond de moederkoek in één keer naar binnen. Ja, dat was heel belangrijk, anders werd Woef jaloers...
Ik heb altijd in de gulukkige overtuiging geleefd dat Youp een grapje maakte...
Klopt, gebeurd wel vaker. Volgens mij staat er ook zo'n boompje bij Duderinnetje in de tuin en wilden de OUD bewonerd dat boompje nog wel graag een keer ophalen.quote:Op woensdag 5 april 2006 13:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik geloof dat mijn vader 'm begraven heeft onder een boom. Oud-Hollandsch gebruik ofzo.
quote:Op woensdag 5 april 2006 13:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik geloof dat mijn vader 'm begraven heeft onder een boom. Oud-Hollandsch gebruik ofzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |