abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36674726
Ik ken iemand die dr moederkoek op sterk water heeft staan.
  woensdag 5 april 2006 @ 15:10:16 #52
24188 Belana
kloon van belana
pi_36675218
ik wilde er niet eens naar kijken... brrr... het idee alleen al. ik heb echt niks met dat idee "daar heeft je kindje 9 maanden van gellefd" het lijkt mij gewoon een bloederig geheel, laat maar...
stormy waters...
sailin'
pi_36675389
Michiel ging bijna onderuit toen ze 't ding omhoog hielden..
W ~ H ~ T
pi_36676375
We hebben de moederkoek met het vlies op de foto staan. Mooi vind ik het om te zien en vrij groot ook nog. Heel bewust heb ik het niet meegemaakt. Wel de vraag of we hem op de foto wilden, maar de vraag of we hem mee naar huis wilden is ook gesteld. Dat laatste hoefde van mij echt niet en de foto is niet de bedoeling dat iemand anders hem ziet.
  woensdag 5 april 2006 @ 16:02:19 #55
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_36677420
ik heb de moederkoek helaas niet gezien bij ks van Maxim. wou ik wel erg graag maar ben t gewoon vergeten in alle consternatie.
deze keer ga ik er wel om vragen, IK WIL dat ding zien ja!
pi_36678797
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:02 schreef Martineke het volgende:
ik heb de moederkoek helaas niet gezien bij ks van Maxim. wou ik wel erg graag maar ben t gewoon vergeten in alle consternatie.
deze keer ga ik er wel om vragen, IK WIL dat ding zien ja!
Waarom is dat ding in hemelsnaam zo belangrijk?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_36679739
Ik heb ze alledrie wel gezien, maar omdat het ziekenhuisbevallingen waren, er nooit bij stil gestaan waar ze het gelaten hebben

Ik heb op TV ook wel eens iets erover gezien, dat er hele recepten over en weer gingen, en vrienden bij elkaar moederkoek gingen eten.
Vreemd, dat wel, maar niet smerig lijkt me
pi_36680911
Ik vond het ech heel erg mooi om te zien..de gedachte erachter deed het hem meer natuurlijk. Ik baal eerlijk gezegd ook best wel dat ze me niet gevraagd hebben wat ik er mee wil doen..
Ik had het namelijk best een heel leuk idee gevonden om er een boompje op te planten zodat het boompje erop verder groeit.
Een echte Jeremy-boom

Wie weet de aanstaande bevalling
Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
pi_36680967
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Waarom is dat ding in hemelsnaam zo belangrijk?
Omdat het het huisje is waar je kindje 9 maanden in heeft gewoond. De placenta is al die 9 maanden de verbinding geweest tussen mijn kindje en mij en het ding dat ervoor zorgde dat mijn kindje eten en bloed kreeg, kortom dat deel dat gezorgd heeft dat mijn kindje in leven kon blijven.
  woensdag 5 april 2006 @ 17:28:45 #60
24188 Belana
kloon van belana
pi_36681019
Nou, evengoed doet het mij niks hoor, vind er niks bijzonders aan
stormy waters...
sailin'
  woensdag 5 april 2006 @ 17:31:14 #61
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_36681112
Ik wilde hem eigenlijk ook niet zien maar ze hielden hem toch omhoog. Ik vond het maar een vies bloederig ding. Ik vond mijn kindje toch echt wel even veel interessanter op dat moment.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_36681829
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:57 schreef Bluezz het volgende:

Ik heb op TV ook wel eens iets erover gezien, dat er hele recepten over en weer gingen, en vrienden bij elkaar moederkoek gingen eten.
Vreemd, dat wel, maar niet smerig lijkt me
Geschift is het woord dat eerder in me opkomt...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 5 april 2006 @ 19:05:17 #63
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_36683736
ik wil weleens zien waarvan mijn kindje al die tijd in mijn buik van "geleefd" heeft. echt super belangrijk is het nu ook weer niet voor mij, ik wil het gewoon eens zien., zie ik t niet is er ook geen man overboord hoor
pi_36683818
quote:
Op woensdag 5 april 2006 19:05 schreef Martineke het volgende:
ik wil weleens zien waarvan mijn kindje al die tijd in mijn buik van "geleefd" heeft. echt super belangrijk is het nu ook weer niet voor mij, ik wil het gewoon eens zien., zie ik t niet is er ook geen man overboord hoor
Dat je nieuwsgierig bent begrijp ik, maar de hele rituelen die sommige mensen er omheen breien gaan mij toch echt te ver...
pi_36683896
Idd, om er nou paté of iets dergelijks van te maken gaat mij persoonlijk echt te ver. Het idee alleen al
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 5 april 2006 @ 19:13:19 #66
835 Mars
Stilt stevige trek
pi_36683984
GAT-VER-DAMME!
pi_36685500
Ik vond die moederkoek/placenta totaal niet interessant. Mijn moeder wel, die wilde 'm graag zien, dus automatisch kreeg ik het ook te zien. Ik vind al dat gekletst over dat je kind daar 9 maanden in en van geleefd heeft zulk sentimenteel gelul. Die baby zat in je buik in die zak en dat is alles. Jij bent degene die de baby gevoed heeft en gedragen heeft, niet die zak met die koek erin. Het is vies om te zien. En het idee dat mensen het bewaren (of nog veel erger: opeten) vind ik persoonlijk walgelijk. Maar iedereen moet doen wat ie niet laten kan.
pi_36687310
quote:
Op woensdag 5 april 2006 19:54 schreef mirannie het volgende:
Ik vond die moederkoek/placenta totaal niet interessant. Mijn moeder wel, die wilde 'm graag zien, dus automatisch kreeg ik het ook te zien. Ik vind al dat gekletst over dat je kind daar 9 maanden in en van geleefd heeft zulk sentimenteel gelul. Die baby zat in je buik in die zak en dat is alles. Jij bent degene die de baby gevoed heeft en gedragen heeft, niet die zak met die koek erin. Het is vies om te zien. En het idee dat mensen het bewaren (of nog veel erger: opeten) vind ik persoonlijk walgelijk. Maar iedereen moet doen wat ie niet laten kan.
Sorry dat er ook mensen zijn die wel sentimenteel zijn. Ik heb ook maar verteld hoe ik er over denk. Voel me nu een beetje afgezeken.
pi_36687504
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:40 schreef Randa_v het volgende:

[..]

Sorry dat er ook mensen zijn die wel sentimenteel zijn. Ik heb ook maar verteld hoe ik er over denk. Voel me nu een beetje afgezeken.
Dat heeft niet persé met sentimenteel of niet te maken.
Toen ze mij na de bevallig de placenta lieten zien, met de woorden "Kijk, en dit is de moederkoek met de vliezen" reageerde ik ook met "Ehm, ja lekker joh". Ik had niet echt behoefte eraan, vond het echt lekker belangrijk. Ik had mijn kindje vast en dat vond ik toch echt 1000X interessanter dan die vormeloze homp vlees.

Dat wil niet zeggen dat ik niet sentimenteel zou (kunnen) zijn.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_36687833
quote:

[..]

Sja..boeijuh! Laat ze lekker. Zal mij een worst wezen of een ander het een bloederige zak met koek vind. Je baby ziet er ook niet al te flitsend uitdirect na de uitdrijving,is ook maar een bloederig hoopje mens en toch vind iedereen het schítterend
Ik vond, net als jij Randa, het gewoon interresant.. Je kindje heeft er wél ingezeten en de voeding is wél via de placenta bij het kindje gekomen. Als je placenta niet goed is, dan is de kans groot dat je helemaal geen kindje in je armen mag houden. Voor mij dus reden genoeg om er sentimenteel/emotioneel/rationeel naar te kijken
Ik denk dat 95% hier die mening niet deelt, dus vanzelfsprekend krijg je afwijkende reacties. Maargoed...dan moet kunnen...

Enne..ook ik vond mijn kindje véél interresanter na de geboorte om te bekijken, maar die zag ik pas na 2 uur.
Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
  woensdag 5 april 2006 @ 21:05:09 #71
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_36688363
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:40 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Klopt, gebeurd wel vaker. Volgens mij staat er ook zo'n boompje bij Duderinnetje in de tuin en wilden de OUD bewonerd dat boompje nog wel graag een keer ophalen.
Je hebt moderator-deformatie!!

Wat doe ik hier eigenlijk

Ja on topic: we hebben een geboorteboom van de vorige bewoners in de tuin en onlangs is hun tweede kind hier geboren vlak voordat we in dit huis trokken. Waar ze die placenta hebben gelaten durf ik niet te vragen. Straks ligt die onder dat rozemarijnstruikje in de hoek.

Ga ik toch heel anders tegen mijn oven-aardappeltjes aankijken

Overigens is die placenta-creme van biodermal (PCLE) top! Daar heb ik dan echt geen enkele moeite mee, placenta op mijn kop smeren.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_36688377
quote:

[..]

Lekker laten gaan.
Tegenover al die mensen die het een vieze zak bloed vinden zijn er net zo veel die het wel interessant vinden.
  woensdag 5 april 2006 @ 21:08:18 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36688469
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:05 schreef Duderinnetje het volgende:
Je hebt moderator-deformatie!!
Dat is suf!
En gebeurt met een 'd'.
  woensdag 5 april 2006 @ 21:14:12 #74
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_36688700
sja voor mij hoeft boompjes planten e.d ook niet zo. maar als andere mensen dat wel graag willen of belangrijk vinden, wie ben ik dan om er wat van te zeggen. een ieder moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt.

en je niet afgezeken voelen hoor Randa, iedereen is nu eenmaal verschillend en heeft andere meningen. mooi toch dat jij er wel sentimenteel bij bent
pi_36688815
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:44 schreef Igraine het volgende:

[..]

Dat heeft niet persé met sentimenteel of niet te maken.
Toen ze mij na de bevallig de placenta lieten zien, met de woorden "Kijk, en dit is de moederkoek met de vliezen" reageerde ik ook met "Ehm, ja lekker joh". Ik had niet echt behoefte eraan, vond het echt lekker belangrijk. Ik had mijn kindje vast en dat vond ik toch echt 1000X interessanter dan die vormeloze homp vlees.

Dat wil niet zeggen dat ik niet sentimenteel zou (kunnen) zijn.
Ik doelde op het sentimenteel gelul over de placenta zoals degene waarop ik reageerde het vond. Het is alleen jammer dat er mensen zijn die anderen er over afzeiken omdat hun het wel als sentimenteel ervaard hebben en zij toevallig niet. Iedereen ervaard het anders, ik zeik niemand af maar voel me op deze manier wel afgezeken.

Ik kan het wel achter me laten hoor, maar vind gewoon dat je respect moet hebben voor iemand mening omdat je het toevallig anders ervaard.
pi_36688979
Mijn zusjes en ik zijn allemaal thuis geboren. Mijn ouders begroeven dat ding altijd ergens in de tuin. Bij 1 van mijn zusjes hadden ze de emmer met placenta even in de kelder gezet, zodat die snel daarna begraven kon worden. Maar dat waren ze vergeten.. stonk een beetje daarna..
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  woensdag 5 april 2006 @ 21:23:51 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36689044
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:17 schreef Randa_v het volgende:
Ik kan het wel achter me laten hoor, maar vind gewoon dat je respect moet hebben voor iemand mening omdat je het toevallig anders ervaard.
Ik snap wel wat je zegt, maar dan is het dus maar net wie er eerst is. Want ze had dit ook wel kunnen posten voordat jij jouw post plaatste... en dan kan ze er niks aan doen.
pi_36689074
Afzeiken is wel een groot woord zeg. Iemand geeft gewoon d'r mening, net als jij. Mag toch?
Stel je niet aan :p
  woensdag 5 april 2006 @ 21:26:44 #79
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_36689158
quote:
Ik doelde op het sentimenteel gelul over de placenta zoals degene waarop ik reageerde het vond. Het is alleen jammer dat er mensen zijn die anderen er over afzeiken omdat hun het wel als sentimenteel ervaard hebben en zij toevallig niet. Iedereen ervaard het anders, ik zeik niemand af maar voel me op deze manier wel afgezeken.

Misschien is het omdat ik me wel in de mening van mirannie kan vinden, maar ik las het helemaal niet als afzeiken. Jij gaf jouw mening, zij de hare. Denk dat je je het persoonlijker aantrekt dan dat het bedoeld was.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_36689223
quote:

[..]

Respect werkt twee kanten op. Dat jij je afgezeken voelt, wil niet zeggen dat je ook afgezeken bent.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_36689371
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:24 schreef lcicle het volgende:
Afzeiken is wel een groot woord zeg. Iemand geeft gewoon d'r mening, net als jij. Mag toch?
Stel je niet aan :p
Oh ja hoor, iedereen mag zijn mening geven. Maar als mijn mening als sentimenteel gelul wordt afgedaan omdat zij dat niet vindt, doet het gewoon een beetje pijn. Sorry nu ben ik naast het sentimeneel gelul van mij ook nog een aansteller. Het gaat goed hiero.
pi_36689395
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:28 schreef Igraine het volgende:

[..]

Respect werkt twee kanten op. Dat jij je afgezeken voelt, wil niet zeggen dat je ook afgezeken bent.
Dat klopt.
pi_36689622
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:32 schreef Randa_v het volgende:

[..]

Oh ja hoor, iedereen mag zijn mening geven. Maar als mijn mening als sentimenteel gelul wordt afgedaan omdat zij dat niet vindt, doet het gewoon een beetje pijn. Sorry nu ben ik naast het sentimeneel gelul van mij ook nog een aansteller. Het gaat goed hiero.
M'n hormonen he.. ik heb ze echt niet meer in de hand sinds ik zwanger ben!
  woensdag 5 april 2006 @ 21:44:10 #84
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_36689898
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:38 schreef lcicle het volgende:

[..]

M'n hormonen he.. ik heb ze echt niet meer in de hand sinds ik zwanger ben!
Stel je niet zo aan
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_36690092

You got me there
  woensdag 5 april 2006 @ 21:49:00 #86
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_36690115
Zo en ik vond het persoonlijk nogal heel raar als mensen na de bevalling riepen: "Gadver haal weg dat vieze ding, nee ik wil hem niet zien hoor!!!" Zo`n ontzettende ontnuchtering na een prachtige bevalling

En trouwens wat nou vies, nee dan waren ze plots even vergeten hoeveel "vies" ik van die barende vrouw geruimd had tijdens de bevalling
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_36697922
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:49 schreef Loena-tik- het volgende:

En trouwens wat nou vies, nee dan waren ze plots even vergeten hoeveel "vies" ik van die barende vrouw geruimd had tijdens de bevalling
Is het echt zo een hoop viezigheid?
pi_36698428
Ik vond het ook onwijs mooi om te zien hoe ie eruit zag enzo. Verder issie in een vuilniszak gegaan, toen in een emmer en toen in de vuilcontainer...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_36698431
quote:

[..]

Nou, ik vind het dus inderdaad sentimenteel gelul, maar blijkbaar mag ik mijn mening niet geven, want dan voel jij je afgezeken. Get over it. Je baby is het belangrijkste hoor. Maar ok, ik mag mijn mening niet geven omdat jij je dan niet lekker voelt.

En voor degene die zegt dat je baby niet gezond of levend ter wereld komt als je moederkoek niet goed is, is ook niet waar. Mijn zusje was springlevend, alleen ietsjes kleiner als de gemiddelde baby en toen was mijn moeders placenta geheel aan stukjes toen het eruit kwam...
pi_36698466
quote:
Op donderdag 6 april 2006 08:07 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Nou ja, dat vond ik wel, gewoon een bloederige zak met een bloederige homp vlees erin.
  donderdag 6 april 2006 @ 09:00:53 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36698500
Volgens mij bedoelde Bass-Miss de 'andere viezigheid' die er vrij komt. Kijk maar naar wat ze quote.
pi_36698568
Ik vond het ook heel mooi om te zien.
Het huisje van de meiden
Om er verder iets mee te doen mwah. Dat trekt met nou niet echt. Alhoewel een boompje ofzo erop ik wel een mooi idee vind.
Maar die vliezen waar je kind dan in gezeten heb. Zo onwerkelijk vond ik dat. Dat zoiets zo sterk is. Nou ja ik vond het prachtig. En was blij dat ze het zo uitgebreid lieten zien
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_36698584
O en ik had er ook helemaal geen bloederige vleeshomp associatie bij ofzo. Maar zag het echt als huisje.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 6 april 2006 @ 09:16:46 #94
62233 Jelief
ikke lief!
pi_36698753
Ik vond het wel bijzonder om te zien hoe Emma in de vliezen heeft gezeten. Maar ik heb de volgende dag alleen Emma mee naar huis genomen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_36698791
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:57 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb ze alledrie wel gezien, maar omdat het ziekenhuisbevallingen waren, er nooit bij stil gestaan waar ze het gelaten hebben
Die gaat naar de patholoog.
En de patholoog die mijn placenta heeft nagekeken, is een goede vriend van mijn moeder.
Die wist mij te vertellen dat ik de avond voor de bevalling shoarma heb gegeten...
Dus dames..
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_36698861
quote:
Op donderdag 6 april 2006 08:07 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ik vond het best meevallen. Geen slachthuistaferelen met stront tot aan het plafond hier. Maar het verschilt per bevalling. De één heeft ontploffende vliezen en gelanceerde placenta's, bij de ander komt het beebje zo'n beetje op een roze wolkje binnenzweven.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 6 april 2006 @ 09:46:31 #97
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_36699360
quote:
Op donderdag 6 april 2006 09:18 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Die gaat naar de patholoog.
En de patholoog die mijn placenta heeft nagekeken, is een goede vriend van mijn moeder.
Die wist mij te vertellen dat ik de avond voor de bevalling shoarma heb gegeten...
Dus dames..
Dus wil je de patholoog pesten, moet je de avond tevoren shoarma eten?

Heb ik even pech dat ik vegetariër ben...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_36699422
quote:
Op donderdag 6 april 2006 09:22 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik vond het best meevallen. Geen slachthuistaferelen met stront tot aan het plafond hier. Maar het verschilt per bevalling. De één heeft ontploffende vliezen en gelanceerde placenta's, bij de ander komt het beebje zo'n beetje op een roze wolkje binnenzweven.
Dat was dus ook één van de reacties die ik kreeg toen ik zei dat ik het thuis wou doen... ''Gij zijt niet goed zeker, heel uwe muur gaat vol bloed en stront hangen!''
pi_36700063
quote:
Op donderdag 6 april 2006 09:48 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Dat was dus ook één van de reacties die ik kreeg toen ik zei dat ik het thuis wou doen... ''Gij zijt niet goed zeker, heel uwe muur gaat vol bloed en stront hangen!''
Ik ben elke keer weer verbaasd met die prefascinatie met excrementen die het woord "bevalling" oproept bij leken. "Van bevallen kun je incontinent worden hoor!" "Alles komt eruit, yegh!"
En er is volgens mij nog nooit een vrouw geweest die zich op dat moment blozend verontschuldigde of zich er überhaupt om bekommerde.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 6 april 2006 @ 10:17:41 #100
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_36700112
quote:
Op donderdag 6 april 2006 10:16 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

En er is volgens mij nog nooit een vrouw geweest die zich op dat moment blozend verontschuldigde of zich er überhaupt om bekommerde.
Ik kan me daar - op dit moment - echt nog niks bij voorstellen. Ik geloof dat ik de ogen uit m'n kop zou schamen . Maar goed, ik ben nog nooit bevallen en voorlopig ook nog niet van plan dat te gaan doen .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')