Waarom is dat ding in hemelsnaam zo belangrijk?quote:Op woensdag 5 april 2006 16:02 schreef Martineke het volgende:
ik heb de moederkoek helaas niet gezien bij ks van Maxim. wou ik wel erg graag maar ben t gewoon vergeten in alle consternatie.
deze keer ga ik er wel om vragen, IK WIL dat ding zien ja!
Omdat het het huisje is waar je kindje 9 maanden in heeft gewoond. De placenta is al die 9 maanden de verbinding geweest tussen mijn kindje en mij en het ding dat ervoor zorgde dat mijn kindje eten en bloed kreeg, kortom dat deel dat gezorgd heeft dat mijn kindje in leven kon blijven.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Waarom is dat ding in hemelsnaam zo belangrijk?
Geschift is het woord dat eerder in me opkomt...quote:Op woensdag 5 april 2006 16:57 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb op TV ook wel eens iets erover gezien, dat er hele recepten over en weer gingen, en vrienden bij elkaar moederkoek gingen eten.
Vreemd, dat wel, maar niet smerig lijkt me
Dat je nieuwsgierig bent begrijp ik, maar de hele rituelen die sommige mensen er omheen breien gaan mij toch echt te ver...quote:Op woensdag 5 april 2006 19:05 schreef Martineke het volgende:
ik wil weleens zien waarvan mijn kindje al die tijd in mijn buik van "geleefd" heeft. echt super belangrijk is het nu ook weer niet voor mij, ik wil het gewoon eens zien., zie ik t niet is er ook geen man overboord hoor
Sorry dat er ook mensen zijn die wel sentimenteel zijn. Ik heb ook maar verteld hoe ik er over denk. Voel me nu een beetje afgezeken.quote:Op woensdag 5 april 2006 19:54 schreef mirannie het volgende:
Ik vond die moederkoek/placenta totaal niet interessant. Mijn moeder wel, die wilde 'm graag zien, dus automatisch kreeg ik het ook te zien. Ik vind al dat gekletst over dat je kind daar 9 maanden in en van geleefd heeft zulk sentimenteel gelul. Die baby zat in je buik in die zak en dat is alles. Jij bent degene die de baby gevoed heeft en gedragen heeft, niet die zak met die koek erin. Het is vies om te zien. En het idee dat mensen het bewaren (of nog veel erger: opeten) vind ik persoonlijk walgelijk. Maar iedereen moet doen wat ie niet laten kan.
Dat heeft niet persé met sentimenteel of niet te maken.quote:Op woensdag 5 april 2006 20:40 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Sorry dat er ook mensen zijn die wel sentimenteel zijn. Ik heb ook maar verteld hoe ik er over denk. Voel me nu een beetje afgezeken.
Sja..boeijuh! Laat ze lekker. Zal mij een worst wezen of een ander het een bloederige zak met koek vind. Je baby ziet er ook niet al te flitsend uitdirect na de uitdrijving,is ook maar een bloederig hoopje mens en toch vind iedereen het schítterendquote:Op woensdag 5 april 2006 20:40 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Sorry dat er ook mensen zijn die wel sentimenteel zijn. Ik heb ook maar verteld hoe ik er over denk. Voel me nu een beetje afgezeken.
quote:Op woensdag 5 april 2006 13:40 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Klopt, gebeurd wel vaker. Volgens mij staat er ook zo'n boompje bij Duderinnetje in de tuin en wilden de OUD bewonerd dat boompje nog wel graag een keer ophalen.
Lekker laten gaan.quote:Op woensdag 5 april 2006 20:40 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Ik doelde op het sentimenteel gelul over de placenta zoals degene waarop ik reageerde het vond. Het is alleen jammer dat er mensen zijn die anderen er over afzeiken omdat hun het wel als sentimenteel ervaard hebben en zij toevallig niet. Iedereen ervaard het anders, ik zeik niemand af maar voel me op deze manier wel afgezeken.quote:Op woensdag 5 april 2006 20:44 schreef Igraine het volgende:
[..]
Dat heeft niet persé met sentimenteel of niet te maken.
Toen ze mij na de bevallig de placenta lieten zien, met de woorden "Kijk, en dit is de moederkoek met de vliezen" reageerde ik ook met "Ehm, ja lekker joh". Ik had niet echt behoefte eraan, vond het echt lekker belangrijk. Ik had mijn kindje vast en dat vond ik toch echt 1000X interessanter dan die vormeloze homp vlees.
Dat wil niet zeggen dat ik niet sentimenteel zou (kunnen) zijn.
Ik snap wel wat je zegt, maar dan is het dus maar net wie er eerst is. Want ze had dit ook wel kunnen posten voordat jij jouw post plaatste... en dan kan ze er niks aan doen.quote:Op woensdag 5 april 2006 21:17 schreef Randa_v het volgende:
Ik kan het wel achter me laten hoor, maar vind gewoon dat je respect moet hebben voor iemand mening omdat je het toevallig anders ervaard.
Misschien is het omdat ik me wel in de mening van mirannie kan vinden, maar ik las het helemaal niet als afzeiken. Jij gaf jouw mening, zij de hare. Denk dat je je het persoonlijker aantrekt dan dat het bedoeld was.quote:Op woensdag 5 april 2006 21:17 schreef Randa_v het volgende:
Ik doelde op het sentimenteel gelul over de placenta zoals degene waarop ik reageerde het vond. Het is alleen jammer dat er mensen zijn die anderen er over afzeiken omdat hun het wel als sentimenteel ervaard hebben en zij toevallig niet. Iedereen ervaard het anders, ik zeik niemand af maar voel me op deze manier wel afgezeken.
Ik kan het wel achter me laten hoor, maar vind gewoon dat je respect moet hebben voor iemand mening omdat je het toevallig anders ervaard.
Respect werkt twee kanten op. Dat jij je afgezeken voelt, wil niet zeggen dat je ook afgezeken bent.quote:Op woensdag 5 april 2006 21:17 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Ik doelde op het sentimenteel gelul over de placenta zoals degene waarop ik reageerde het vond. Het is alleen jammer dat er mensen zijn die anderen er over afzeiken omdat hun het wel als sentimenteel ervaard hebben en zij toevallig niet. Iedereen ervaard het anders, ik zeik niemand af maar voel me op deze manier wel afgezeken.
Oh ja hoor, iedereen mag zijn mening geven. Maar als mijn mening als sentimenteel gelul wordt afgedaan omdat zij dat niet vindt, doet het gewoon een beetje pijn. Sorry nu ben ik naast het sentimeneel gelul van mij ook nog een aansteller. Het gaat goed hiero.quote:Op woensdag 5 april 2006 21:24 schreef lcicle het volgende:
Afzeiken is wel een groot woord zeg. Iemand geeft gewoon d'r mening, net als jij. Mag toch?
Stel je niet aan :p
Dat klopt.quote:Op woensdag 5 april 2006 21:28 schreef Igraine het volgende:
[..]
Respect werkt twee kanten op. Dat jij je afgezeken voelt, wil niet zeggen dat je ook afgezeken bent.
M'n hormonen he.. ik heb ze echt niet meer in de hand sinds ik zwanger ben!quote:Op woensdag 5 april 2006 21:32 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Oh ja hoor, iedereen mag zijn mening geven. Maar als mijn mening als sentimenteel gelul wordt afgedaan omdat zij dat niet vindt, doet het gewoon een beetje pijn. Sorry nu ben ik naast het sentimeneel gelul van mij ook nog een aansteller. Het gaat goed hiero.![]()
![]()
![]()
Stel je niet zo aanquote:Op woensdag 5 april 2006 21:38 schreef lcicle het volgende:
[..]
M'n hormonen he.. ik heb ze echt niet meer in de hand sinds ik zwanger ben!![]()
Is het echt zo een hoop viezigheid?quote:Op woensdag 5 april 2006 21:49 schreef Loena-tik- het volgende:
En trouwens wat nou vies, nee dan waren ze plots even vergeten hoeveel "vies" ik van die barende vrouw geruimd had tijdens de bevalling![]()
Nou, ik vind het dus inderdaad sentimenteel gelul, maar blijkbaar mag ik mijn mening niet geven, want dan voel jij je afgezeken. Get over it. Je baby is het belangrijkste hoor. Maar ok, ik mag mijn mening niet geven omdat jij je dan niet lekker voelt.quote:Op woensdag 5 april 2006 21:17 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Nou ja, dat vond ik wel, gewoon een bloederige zak met een bloederige homp vlees erin.quote:Op donderdag 6 april 2006 08:07 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Is het echt zo een hoop viezigheid?![]()
Die gaat naar de patholoog.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:57 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb ze alledrie wel gezien, maar omdat het ziekenhuisbevallingen waren, er nooit bij stil gestaan waar ze het gelaten hebben
Ik vond het best meevallen. Geen slachthuistaferelen met stront tot aan het plafond hier. Maar het verschilt per bevalling. De één heeft ontploffende vliezen en gelanceerde placenta's, bij de ander komt het beebje zo'n beetje op een roze wolkje binnenzweven.quote:Op donderdag 6 april 2006 08:07 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Is het echt zo een hoop viezigheid?![]()
Dus wil je de patholoog pesten, moet je de avond tevoren shoarma eten?quote:Op donderdag 6 april 2006 09:18 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Die gaat naar de patholoog.
En de patholoog die mijn placenta heeft nagekeken, is een goede vriend van mijn moeder.
Die wist mij te vertellen dat ik de avond voor de bevalling shoarma heb gegeten...![]()
Dus dames..![]()
Dat was dus ook één van de reacties die ik kreeg toen ik zei dat ik het thuis wou doen... ''Gij zijt niet goed zeker, heel uwe muur gaat vol bloed en stront hangen!''quote:Op donderdag 6 april 2006 09:22 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik vond het best meevallen. Geen slachthuistaferelen met stront tot aan het plafond hier. Maar het verschilt per bevalling. De één heeft ontploffende vliezen en gelanceerde placenta's, bij de ander komt het beebje zo'n beetje op een roze wolkje binnenzweven.
Ik ben elke keer weer verbaasd met die prefascinatie met excrementen die het woord "bevalling" oproept bij leken. "Van bevallen kun je incontinent worden hoor!" "Alles komt eruit, yegh!"quote:Op donderdag 6 april 2006 09:48 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Dat was dus ook één van de reacties die ik kreeg toen ik zei dat ik het thuis wou doen... ''Gij zijt niet goed zeker, heel uwe muur gaat vol bloed en stront hangen!''
Ik kan me daar - op dit moment - echt nog niks bij voorstellen. Ik geloof dat ik de ogen uit m'n kop zou schamenquote:Op donderdag 6 april 2006 10:16 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En er is volgens mij nog nooit een vrouw geweest die zich op dat moment blozend verontschuldigde of zich er überhaupt om bekommerde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |