abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 april 2006 @ 10:41:36 #101
132003 huupia34
veritas!!!
pi_36666306
quote:
Op woensdag 5 april 2006 09:53 schreef natte-flamoes het volgende:
Over de sterkte van staal bij een brand (al eerder geplaatst):
[..]

http://www.brandweer.nl/cms/show/id=386303
maar het smelt niet!!

geldt dit trouwens ook als het staal is behandeld met een soort caoting zoals bij het wtc het geval was?
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
  woensdag 5 april 2006 @ 10:43:54 #102
132003 huupia34
veritas!!!
pi_36666359
quote:
Op woensdag 5 april 2006 09:55 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Precies, de bevrijding in de wo2 was ook puur eigenbelang. Toch hoor je mij niet klagen. Ik denk niet dat je het argument eigenbelang van de vs tegen hun kunt gebruiken in de bevrijding van irak.
De slachtoffers die bij de bevrijding van wo2 zijn gevallen zijn een hoge prijs voor vrijheid, hetzelfde zie ik in irak.
je kunt niet eeuwig blijven teren op die 2e wereldoorlog. het waren trouwens de canadezen die ons bevrijd hebben.

wij hoeven de vs niet te steunen omdat zij dat in de 2e wereldoorlog deden
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
pi_36666671
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:28 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

ENRON ... Cheney ...

Enron. mhmmm. 9-11 was n geschenk uit de hemel voor ze;

1. WTC 7 housed the largest CIA station in the United States outside of Washington DC.
2. In addition to the CIA, WTC 7 also housed the NYC offices of the IRS, FBI, and SEC.
3. Many months later, a government source was quoted in the mainstream press saying that the records stored in these offices - including years of evidence files - were, for the most part, lost without backup. Evidence files that were part of active investigations into such things as organized crime, bank and securities fraud, money laundering, drug trafficking, terrorism. Congressman Tauzin was looking into records relating to Enron; now deleted. How unfortunate because it makes you wonder what these documents could tell us

How Unfortunate...
http://www.newswithviews.com/Devvy/kidd163.htm
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_36668022
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:43 schreef huupia34 het volgende:

[..]

je kunt niet eeuwig blijven teren op die 2e wereldoorlog. het waren trouwens de canadezen die ons bevrijd hebben.
Inderdaad, net zoals dat wij en bv engeland ook in Irak zitten.
geen
pi_36668105
Iemand uit Texas (toeval) wil 90% van de wereldbevolking "bevrijden"

Dr. Eric R. Pianka gave a speech to the Texas Academy of Science last month in which he advocated the need to exterminate 90% of the population through the airborne ebola virus. Pianka's chilling comments, and their enthusiastic reception again underscore the elite's agenda to enact horrifying measures of population control.

Ach ja vrijheid van meningsuiting.
http://prisonplanet.com/a(...)6_b_depopulation.htm
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_36668370
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:52 schreef Resonancer het volgende:

Dr. Eric R. Pianka gave a speech to the Texas Academy of Science last month in which he advocated the need to exterminate 90% of the population through the airborne ebola virus. Pianka's chilling comments, and their enthusiastic reception again underscore the elite's agenda to enact horrifying measures of population control.

Dit moet dus hetzelfde zijn als bush die een bevolking wil bevrijden van een dictator?
geen
pi_36671233
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:00 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Dit moet dus hetzelfde zijn als bush die een bevolking wil bevrijden van een dictator?
nee Bush " bevrijd" ietsje minder mensen met zijn verarmd uranium en " precisie" bombardementen.
Eisenhower1961.
  woensdag 5 april 2006 @ 14:43:13 #108
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_36674089
Former Head Of Star Wars Program Says Cheney Main 9/11 Suspect click

Official version of events a conspiracy theory, says drills were cover for attacks

Paul Joseph Watson & Alex Jones/Prison Planet.com | April 4 2006
quote:
The former head of the Star Wars missile defense program under Presidents Ford and Carter has gone public to say that the official version of 9/11 is a conspiracy theory and his main suspect for the architect of the attack is Vice President Dick Cheney.
  woensdag 5 april 2006 @ 14:47:30 #109
132003 huupia34
veritas!!!
pi_36674273
Alex jones speaks with the President of the Institute for Space and Security Studies, Executive Vice President of Millennium III Corporation, and current Reform Party Presidential Candidate who has recently joined the ranks of many other high-profile personalities and made public statements concerning the government's envolvement in 9/11.

http://www.prisonplanet.tv/audio/030406bowman.htm

zeer interessant intervieuw
Benjamin Franklin
  woensdag 5 april 2006 @ 15:54:05 #110
132003 huupia34
veritas!!!
pi_36677071
rustig vanmiddag hier
Benjamin Franklin
  woensdag 5 april 2006 @ 16:09:49 #111
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_36677727
Stilte voor de storm
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_36678924
Hoe komt t dat dit weer zo actueel is? Heb de afgelopen week wat gemist ofzo?

Ik heb de topics even doorgelezen en kwam de film Loose Change tegen. Erg interessant allemaal, maar ik ben bang dat we t nooit zullen weten .
pi_36679386
quote:
Op woensdag 5 april 2006 01:06 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Maar over een jaartje is Bush weg, wat gaat er dan gebeuren met zijn wereldoverheers plannen?
Die blijven in de familie
quote:
As human civilization evolved from feudalism to democracy we traded kings and tsars for presidents and prime ministers but the money power behind the scenes stayed the same and they remain in place today. They use organizations like the Bilderberg Group, World Bank, International Monetary Fund, World Economic Forum at Davos, Bank of International Settlements, World Trade Organization, Council of Foreign Relations, Trilateral Commission, Bohemian Grove, Group of Eight, Trans-Atlantic Business Council and others to calibrate their rhetoric, achieve consensus and to some degree even set policy superceding the authority of sovereign governments themselves.

They are a secular oligarchy working in tacit collusion, 10,000 people murdering, enslaving and stealing from 6 billion. In America they are the commercial dynasties, 500 Fortune companies and their lobbyists, media simulacrasphere, civil and military services, large research universities, law firms and foundations. They form the permanent government above and behind the provisional government. They are the puppet masters with their hands up the asses of both puppets – Republican and Democrats. They hire the politicians. They establish the boundaries of the politicians’ agenda. They police the borders of “acceptable discourse.” They provide us with pageants known as elections to protect the brand name of American democracy to convince a large enough portion of the general population that the system still works so that the machinery of oppression, theft, enslavement and murder can continue to function, maintaining the fatuous illusion of democracy, prosperity and security so that the rich and powerful can get richer and more powerful, all because a tiny number of people at the top of the pyramid don’t know the meaning of the words “enough money” and their bourgeois technocratic lackeys are starry-eyed with delight at the prospect of serving them, while the middle class is two paychecks away from homelessness and the working class has been down so long it looks like up to them.
Beetje als Al Capone maar dan in het groot. Hoeksteen van deze criminaliteit zijn banken; Where is the law?! Show me the law!
quote:
"I believe that banking institutions are more dangerous to our liberties than standing armies." - Thomas Jefferson.
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 21:35 schreef LostFormat het volgende:
Maar stel dat 't nou opgezet was door Bush, waarom dan niet iets als een gifgas aanval in een metro ofzo? Waarom zo moeilijk doen met vliegtuigen?
Omdat die gebouwen een probleem waren.
quote:
BusinessWeek; From an economic standpoint, the trade center -- subsidized since its inception -- has never functioned, nor was it intended to function, unprotected in the rough-and-tumble real estate marketplace.
quote:
It was well-known by the city of New York that the WTC was an asbestos bombshell. For years, the Port Authority treated the building like an aging dinosaur, attempting on several occasions to get permits to demolish the building for liability reasons, but being turned down due the known asbestos problem. Further, it was well-known the only reason the building was still standing until 9/11 was because it was too costly to disassemble the twin towers floor by floor since the Port Authority was prohibited legally from demolishing the buildings.

NYC under an asbestos cloud
Dus Silverstein koopt een paar weken van te voren al die gebouwen en gooit er een dikke verzekering tegen terrorisme overheen. Probleem opgelost.
Je regelt nog een 20 jaar oude techniek om asbest te detecteren en beweert vervolgens dat de lucht veilig is en nu gaat de rest langzaam dood aan kanker.

Congresswoman Says America Run By Criminal Syndicate

Get the picture

Vraagje nog aan Resonancer; je zei dat er 600% stijging van kankergevallen was in amerika. Heb je daar een bron voor?
"You can never get enough of what you don't need to make you happy."
  woensdag 5 april 2006 @ 16:54:30 #114
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_36679618
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:38 schreef Hammet het volgende:
Hoe komt t dat dit weer zo actueel is? Heb de afgelopen week wat gemist ofzo?

Ik heb de topics even doorgelezen en kwam de film Loose Change tegen. Erg interessant allemaal, maar ik ben bang dat we t nooit zullen weten .
Die heb ik ook net zitten kijken, ongelooflijk dat deze feiten allemaal in de doofpot kunnen zijn gestopt.
Vliegtuigen die neerstorten, zonder dat er stukken vliegtuigen te zien zijn.
Lantarenpalen die zogenaamd door het vliegtuig uit de grond zijn geslagen, maar toch in 1 stuk op de straat liggen.
Vliegtuigen die neerstorten, maar geen dode mensen te zien, zelfs geen stukje bagage.
Verklaring: de vliegtuigen zijn door de hitte verdampt
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_36679796
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:54 schreef mazaru het volgende:

[..]

Die heb ik ook net zitten kijken, ongelooflijk dat deze feiten allemaal in de doofpot kunnen zijn gestopt.
Vliegtuigen die neerstorten, zonder dat er stukken vliegtuigen te zien zijn.
Lantarenpalen die zogenaamd door het vliegtuig uit de grond zijn geslagen, maar toch in 1 stuk op de straat liggen.
Vliegtuigen die neerstorten, maar geen dode mensen te zien, zelfs geen stukje bagage.
Verklaring: de vliegtuigen zijn door de hitte verdampt
Het zorgwekkendste vind ik dan nog wel: als die passagiers niet met vliegtuig en al zijn neergestort (dus niet bij Washington en ook niet bij Pittsburgh), waar zijn ze in godsnaam dan wel?? Wat is er met die mensen gebeurd?

Ik vind dit echt absurd, totaal belachelijk dat dit niet breed uitgemeten wordt in de media.
pi_36680113
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:49 schreef Sebastral het volgende:

Vraagje nog aan Resonancer; je zei dat er 600% stijging van kankergevallen was in amerika. Heb je daar een bron voor?
Maar natuurlijk, geen info zonder bron , meerdere.
http://www.freemarketnews.com/Feedback.asp?nid=5351
http://www.disinfo.com/site/displayarticle15544.html
http://www.uruknet.info/?p=m21390&l=i&size=1&hd=0.

[ Bericht 1% gewijzigd door Resonancer op 05-04-2006 17:17:49 ]
Eisenhower1961.
pi_36680549
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:59 schreef Hammet het volgende:

[..]

Het zorgwekkendste vind ik dan nog wel: als die passagiers niet met vliegtuig en al zijn neergestort (dus niet bij Washington en ook niet bij Pittsburgh), waar zijn ze in godsnaam dan wel?? Wat is er met die mensen gebeurd?

Ik vind dit echt absurd, totaal belachelijk dat dit niet breed uitgemeten wordt in de media.
Miischien waren dit wel insiders, dwarsliggers, potentiele verraders. Als ik zo'n plannetje moest bedenken, dan zou ik er wel voor zorgen dat er alleen "Vijanden" in die vliegtuigen zaten.

Ik vind dit ook opmerkelijk.

Flight 93 Plane swap over Pennsylvania
Flight 93 and his Double
When beginning my research into the emergency landing of Delta Flight 1989 at Cleveland which resulted in The Cleveland Airport Mystery,
I stumbled into a mess of conflicting reports making it impossible to obtain a clear picture of the fate of this airplane. I soon realized, however, that the numerous contradictions could be elegantly solved by postulating the existence of two different airplanes. Now, by a process comparable to the untangling of two twisted phone cords, it was possible to establish a consistent timeline for each of both planes. This article deals with the last ten minutes of Flight 93 over Pennsylvania and, encountering the same contradictions, uses the same methods to solve them. The available accounts on Flight 93 are contradictory concerning its radar status, altitude, and flight path while being in Pennsylvania airspace. The best explanation: there were two different airplanes.
http://www.cosmicpenguin.com/911/bradm/911index/index.html

goeie vragen

These are absolute facts that cannot be ignored:

* Within the area that the hijackings took place, there are two areas
with no primary radar coverage that stretch up towards Canada.
* Flight 11 switched off its transponder right next to an area with no
primary radar coverage.
* Flight 77 switched off its transponder right next to an area with no
primary radar coverage.
* Flight 93 switched off its transponder right next to an area with no
primary radar coverage.
* United Flight 175 switched off its transponder next to United Flight
93.
* We have two incidences where a hijacked plane came very close to a
non-hijacked plane. (What are the odds?) Flight 11(hijacked) meets Flight 175
(not hijacked). Flight 175 (hijacked) meets Flight 93 (Not Hijacked)

Question 1: How did the "hijackers" know exactly where these huge
breaches
in air defence were located?

Question 2: Why go to all that trouble when you can take off from
nearby airports (Dulles/Newark), hijack the plane and crash it straight away?

Gate????
while the official account has Flight 11 being boarded at gate 26,
the flight actually took off from gate 32.However, no passengers
actually boarded at gate 32, instead boarding at gate 26...
Verwarring allom
Eisenhower1961.
  woensdag 5 april 2006 @ 17:29:19 #118
121310 venomsnake
El Saltador
pi_36681042
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:47 schreef huupia34 het volgende:
Alex jones speaks with the President of the Institute for Space and Security Studies, Executive Vice President of Millennium III Corporation, and current Reform Party Presidential Candidate who has recently joined the ranks of many other high-profile personalities and made public statements concerning the government's envolvement in 9/11.

http://www.prisonplanet.tv/audio/030406bowman.htm

zeer interessant intervieuw
ben nu aan het luisteren, zeer interessant idd..

-interview geluisterd...

Enorm interessant.

Goed dat de man naar buiten komt met zijn gedachten (en de gedachten van velen) over 9/11 en het clubje machtshebbers in washington, en niet bang is om te zeggen wat ie denkt. dat is nog steeds moeilijk in dat land want voor dat je het weet ben je niet patriotisch en word je bedreigd.

[ Bericht 8% gewijzigd door venomsnake op 05-04-2006 18:53:17 ]
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_36681471
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:52 schreef Resonancer het volgende:

En inderdaad heb ik dit vaker gehoord. En ook dat AIDS in Afrika vooral vrouwen treft en in Amerika vooral homo's... en ze blijven beweren dat AIDS van apen afstamt... ik weet het niet zo.

Verder is het natuurlijk oppassen geblazen met dit soort zieke geesten die dit zonder blikken of blozen durven te vertellen. Want we snappen natuurlijk allemaal wel wie er van de 100% overblijven --> de 10% elite + aanhang...

Toch blijf ik optimistisch. Het wordt mij namelijk steeds duidelijker hoe het naar mijn mening in de wereld werkt en daarbij merk ik ook dat er steeds meer mensen zijn die dit (deels) door hebben. It's not too late.. though it is late..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  woensdag 5 april 2006 @ 19:27:03 #120
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_36684498
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:29 schreef venomsnake het volgende:

Goed dat de man naar buiten komt met zijn gedachten (en de gedachten van velen) over 9/11 en het clubje machtshebbers in washington, en niet bang is om te zeggen wat ie denkt. dat is nog steeds moeilijk in dat land want voor dat je het weet ben je niet patriotisch en word je bedreigd.
Het gelul over of je dan wel of niet patriotisch bent is godzijdank al reeds de nek omgedraaid dankzij de serie "Boston Legal", welke door ABC tijdens primetime wordt uitgezonden.

Het volgende fragment komt uit de aflevering "Stick It", welke werd uitgezonden op 14 maart, 2006.

"It's far easier to fight for principles than to live up to them."

Klik hier voor de complete tekst van deze zogenaamde closing arguments.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_36687077
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:59 schreef Hammet het volgende:

[..]

Toch apart dat ze dan toch stoffelijke resten van de meeste passagiers hebben gevonden in het Pentagon.
pi_36688299
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:34 schreef Wombcat het volgende:
Toch apart dat ze dan toch stoffelijke resten van de meeste passagiers hebben gevonden in het Pentagon.
Idd en dat terwijl de rest van het vliegtuig opgebrand is, op paar stukkies na

En wat heeft nou weer die punchholes veroorzaakt ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_36688453
Vandaag waren er weer conspiracy theoriën in het NOS en RTL -nieuws :

"De CIA heeft wel degelijk geheime detentie centra en transporteert 'terroristen' in het geheim per vliegtuig "
Wie geloofd dat nou ?? De Bush regering is toch een heel vriendelijke groep mensen die iedereen goed behandeld en altijd de waarheid vertelt .?

niet dus ! gevangenen kampen op geheim gehouden locaties waar gevangen niet worden aangeklaagd en totaal geen proces krijgen doet mij aan een bepaalde grote gebeurtenis in het verleden denken .
pi_36688640
Het volgende is door leden van de huidige bush regering geschreven voor 11 september 2001!!!
quote:
"After eight years of no-fly-zone operations, there is little reason to anticipate that the U.S. air presence in the region should diminish significantly as long as Saddam Hussein remains in power. Although Saudi domestic sensibilities demand that the forces based in the Kingdom nominally remain rotational forces, it has become apparent that this is now a semi-permanent mission. From an American perspective, the value of such bases would endure even should Saddam pass from the scene. Over the long term, Iran may well prove as large a threat to U.S. interests in the Gulf as Iraq has. And even should U.S.-Iranian relations improve, retaining forward-based forces in the region would still be an essential element in U.S. security strategy given the longstanding American interests in the region" (p. 17).
pi_36688731
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:03 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Idd en dat terwijl de rest van het vliegtuig opgebrand is, op paar stukkies na

En wat heeft nou weer die punchholes veroorzaakt ?
Dit hebben we toch al een keer of 100 behandeld.
pi_36688803
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:07 schreef atmosphere1 het volgende:
Vandaag waren er weer conspiracy theoriën in het NOS en RTL -nieuws :

"De CIA heeft wel degelijk geheime detentie centra en transporteert 'terroristen' in het geheim per vliegtuig "
Wie geloofd dat nou ?? De Bush regering is toch een heel vriendelijke groep mensen die iedereen goed behandeld en altijd de waarheid vertelt .?

niet dus ! gevangenen kampen op geheim gehouden locaties waar gevangen niet worden aangeklaagd en totaal geen proces krijgen doet mij aan een bepaalde grote gebeurtenis in het verleden denken .
Dat heb ik nooit beweerd.
Ik geloof best dat de CIA wat dingen doet die niet in de haak zijn.
En dat er in Guantanomo Bay dingen gebeuren die niet OK zijn is me ook wel duidelijk.
Maar dat betekent nog niet automatisch dat Bush ook achter 9/11 zit.
pi_36689114
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:17 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En dat er in Guantanomo Bay dingen gebeuren die niet OK zijn is me ook wel duidelijk.
Het betekent i.m.o dat Bush n leugenaar is die leiding geeft aan n groep van leugenaars (CIA/FBI/PENTAGON)
Eisenhower1961.
pi_36689247
quote:
De grote 911 samenzwering ? (komt de waarheid boven?)
NEE
pi_36689522
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:25 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Het betekent i.m.o dat Bush n leugenaar is die leiding geeft aan n groep van leugenaars (CIA/FBI/PENTAGON)
Ja, dat 'ie een aantal keren gelogen heeft is wel duidelijk (massavernietigingswapens in Irak bv.), maar dat hoeft dan nog niet automatisch te betekenen dat hij dus over 9/11 ook liegt.
En aangezien de feiten en getuigenverklaringen van 9/11 voor het overgrote deel overeenstemmen met de officiële versie. En er imo geen reden is om te denken aan kruisraketten in Pentagon, explosieven in WTC, is de grote lijn van het verhaal 9/11 mij wel duidelijk.

Waarbij ik al eerder gezegd heb dat ik niet uitsluit dat Bush en co er misschien meer van afwisten en het hebben laten gebeuren. Maar zelf in touw zetten daarvoor zijn de risico's veel te groot en als Bin Laden bovendien toch al bezig is met een aanslag, waarom dan die moeite nemen.
Plus wat ik al eerder gezegd heb: één vliegtuig in het WTC was voldoende geweest voor Bush om alle acties en beleid die hij na 9/11 heeft doorgevoerd uit te voeren.
Daar staat tegen dat twee vliegtuigen in WTC + aanval Pentagon + nog een vierde aanval voor Bin Laden wel degelijk extra waarde heeft, namelijk meer schade, en nog meer aangetoond wat je as moslim tegen het machtige amerika kunt uitrichten.

Vanuit Bush gezien is het dus zware overkill (excusez le mot) om een dergelijke aanslag in touw te zetten om zijn doelen te bereiken. Voor Bin Laden niet.

1+1=2 zeggen jullie dan.
  woensdag 5 april 2006 @ 21:38:45 #130
132003 huupia34
veritas!!!
pi_36689639
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:17 schreef Wombcat het volgende:

[..]

klopt, maar het geeft aan met wat voor mensen je te maken hebt.
leugens en bedrog zijn eerder regel dan uitzondering

vraag me af hoe nederland hierop zal reageren, rice heeft immers verklaard dat er niets aan de hand was.
Benjamin Franklin
  woensdag 5 april 2006 @ 21:42:31 #131
132003 huupia34
veritas!!!
pi_36689815
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:36 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ja, dat 'ie een aantal keren gelogen heeft is wel duidelijk (massavernietigingswapens in Irak bv.), maar dat hoeft dan nog niet automatisch te betekenen dat hij dus over 9/11 ook liegt.
En aangezien de feiten en getuigenverklaringen van 9/11 voor het overgrote deel overeenstemmen met de officiële versie. En er imo geen reden is om te denken aan kruisraketten in Pentagon, explosieven in WTC, is de grote lijn van het verhaal 9/11 mij wel duidelijk.

Waarbij ik al eerder gezegd heb dat ik niet uitsluit dat Bush en co er misschien meer van afwisten en het hebben laten gebeuren. Maar zelf in touw zetten daarvoor zijn de risico's veel te groot en als Bin Laden bovendien toch al bezig is met een aanslag, waarom dan die moeite nemen.
Plus wat ik al eerder gezegd heb: één vliegtuig in het WTC was voldoende geweest voor Bush om alle acties en beleid die hij na 9/11 heeft doorgevoerd uit te voeren.
Daar staat tegen dat twee vliegtuigen in WTC + aanval Pentagon + nog een vierde aanval voor Bin Laden wel degelijk extra waarde heeft, namelijk meer schade, en nog meer aangetoond wat je as moslim tegen het machtige amerika kunt uitrichten.

Vanuit Bush gezien is het dus zware overkill (excusez le mot) om een dergelijke aanslag in touw te zetten om zijn doelen te bereiken. Voor Bin Laden niet.

1+1=2 zeggen jullie dan.
het blijven amerikanen he, groot,groter ,grootst
Benjamin Franklin
pi_36689879
quote:
Op woensdag 5 april 2006 09:33 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Wat waren die kosten dan? Weet jij toevallig wat de kosten waren van het onderzoek naar de bijlmerramp?

Over die plassen, heb je daar een linkje van?
De kosten van onderzoek 9/11? of van de vuurwerkramp?

Zoek in google maar eens op "molten steel basement" dan vind je gelijk het nodige .
pi_36689944
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:42 schreef huupia34 het volgende:

[..]

het blijven amerikanen he, groot,groter ,grootst
Had 'ie beter dat vierde vliegtuig ook nog ergens kunnen laten crashen, was het nog groter geweest.
En er een atoombommetje in kun stoppen. Dat geeft pas leuke knallen.
pi_36690105
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:36 schreef Wombcat het volgende:

[..]

1+1=2 zeggen jullie dan.
Guilty till proven innocent. (ja zoverheen ben ik al)

Met één vliegtuig had mr Silverstein niet de volle winst kunnen pakken.
Met één vliegtuig was het opblazen van WTC7 met alle belastende informatie m.b.t o.a Enron nog opvallender geweest.
Met één vliegtuig had men de nieuwe muren van het Pentagram niet kunnen testen.
Met één vliegtuig was het niet zo duidelijk op TV gekomen.
Het laten gebeuren of zelf op touw zetten, de schuldvraag blijft i.m.o hetzelfde.
Is George Bush schuldig aan moord?
Eisenhower1961.
  woensdag 5 april 2006 @ 21:50:54 #135
132003 huupia34
veritas!!!
pi_36690183
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:45 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Had 'ie beter dat vierde vliegtuig ook nog ergens kunnen laten crashen, was het nog groter geweest.
En er een atoombommetje in kun stoppen. Dat geeft pas leuke knallen.
dat atoombommetje komt misschien nog wel(zie bericht van de week over waarschuwing nuke attack)

met als opschrift : groeten uit teheran(hebben ze gelijk weer een reden om een land aan te vallen)
Benjamin Franklin
pi_36690298
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:48 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Guilty till proven innocent. (ja zoverheen ben ik al)

Met één vliegtuig had mr Silverstein niet de volle winst kunnen pakken.
Met één vliegtuig was het opblazen van WTC7 met alle belastende informatie m.b.t o.a Enron nog opvallender geweest.
Met één vliegtuig had men de nieuwe muren van het Pentagram niet kunnen testen.
Met één vliegtuig was het niet zo duidelijk op TV gekomen.
Het laten gebeuren of zelf op touw zetten, de schuldvraag blijft i.m.o hetzelfde.
Is George Bush schuldig aan moord?
Juridisch werkt dat toch anders: innocent until proven guilty.
wel grappig dat men dan over Guantanomo Bay zegt dat het op die manier werkt, maar als het om Bush gaat, dan mag het opeens veel eenvoudiger

- Volgens mij had Silverstein per saldo toch flink verloren aan het instorten van de torens.
- Bewijsmateriaal kun je op ene véél eenvoudiger manier vernietigen dan het opblazen van de torens.
- Testen van muren doe je niet op die manier (maar ik zie dat je inmiddels toch al wel denkt dat het een vliegtuig was), maar onder gecontroleerde omstandigheden.
- Van het Pentagon zijn helemaal geen beelden van het vliegtuig, dat veroorzaakt juist de discussie.
pi_36690373
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:50 schreef huupia34 het volgende:

[..]

dat atoombommetje komt misschien nog wel(zie bericht van de week over waarschuwing nuke attack)

met als opschrift : groeten uit teheran(hebben ze gelijk weer een reden om een land aan te vallen)
vind dit echt hilarisch, dat jullie daar nog in geloven! beetje paranoïde misschien?
  woensdag 5 april 2006 @ 21:56:36 #138
132003 huupia34
veritas!!!
pi_36690398
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:54 schreef Wombcat het volgende:

[..]

wel grappig dat men dan over Guantanomo Bay zegt dat het op die manier werkt, maar als het om Bush gaat, dan mag het opeens veel eenvoudiger

- Volgens mij had Silverstein per saldo toch flink verloren aan het instorten van de torens.
- Bewijsmateriaal kun je op ene véél eenvoudiger manier vernietigen dan het opblazen van de torens.
- Testen van muren doe je niet op die manier (maar ik zie dat je inmiddels toch al wel denkt dat het een vliegtuig was), maar onder gecontroleerde omstandigheden.
- Van het Pentagon zijn helemaal geen beelden van het vliegtuig, dat veroorzaakt juist de discussie.
silverstein pakte 500 miljoen dollar winst (800nog wat miljoen schade uitkering minus 300 nogwat investment)

KASSA
Benjamin Franklin
pi_36690428
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:50 schreef huupia34 het volgende:

[..]

Inderdaad, waarschijnlijk op 9-11, vijf jaar later dus.

Maar dat zou té obvious zijn of niet.
Ik wil de conspiracy dingen nog niet geloven, maar amerika houdt er idd duistere praktijken op na
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_36690432
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:38 schreef huupia34 het volgende:

[..]

klopt, maar het geeft aan met wat voor mensen je te maken hebt.
leugens en bedrog zijn eerder regel dan uitzondering

vraag me af hoe nederland hierop zal reageren, rice heeft immers verklaard dat er niets aan de hand was.
Powell heeft al maanden geleden gezegd dat de europese overheden niert moeten doen alsof hun neus bloed. Wat Rice met Bot heeft besproken weet niemand, maar de missie naar Afghanistan kwam er niet door in gevaar.

Als minister kun je in het internationaal, diplomatiek verkeer niet anders dan Rice geloven tot het tegendeel is bewezen," voegde hij daar aan toe.

Hoe vaak moet dat nog gebeuren dan?

http://www.planet.nl/plan(...)tid=692556/sc=f4ef0d
Eisenhower1961.
  woensdag 5 april 2006 @ 21:58:08 #141
132003 huupia34
veritas!!!
pi_36690463
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:55 schreef CrazyPhunk het volgende:

[..]

vind dit echt hilarisch, dat jullie daar nog in geloven! beetje paranoïde misschien?
had er iemand voor 9/11 gedacht aan wtc torens die instorten???
Benjamin Franklin
pi_36690547
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:58 schreef huupia34 het volgende:

[..]

is toch nét iets anders dan een atoombommetje
  woensdag 5 april 2006 @ 22:05:51 #143
132003 huupia34
veritas!!!
pi_36690753
quote:
Op woensdag 5 april 2006 22:00 schreef CrazyPhunk het volgende:

[..]

is toch nét iets anders dan een atoombommetje
je heb ze al in koffertjes , dus lijkt me dat makkelijker te realiseren dan 9/11
Benjamin Franklin
  woensdag 5 april 2006 @ 22:08:41 #144
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_36690844
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:58 schreef huupia34 het volgende:

[..]

Ja, de CIA.
Die had een rampenplanboekje, en op de cover stond het WTC, met een roos als schietschijf, ongeveer ter hoogte waar het vliegtuig naar binnen is gevlogen.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_36690967
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:56 schreef huupia34 het volgende:

[..]

silverstein pakte 500 miljoen dollar winst (800nog wat miljoen schade uitkering minus 300 nogwat investment)

KASSA
Als alleen het restaurant op de bovenste verdieping al 37,5 miljoen omzet maakte in het laatste jaar van bestaan, betwijfel ik of Silverstein een gat in de lucht sprong toen hij die 800 miljoen kreeg.
quote:
Windows on the World, was an elegant restaurant known as a place for big celebrations, such as weddings. In its last full year of operation, 2000, Windows reported revenues of $37.5 million United States dollars, making it the highest-grossing restaurant in the United States.
(uit wikipedia).

Overigens leer ik ook weer iets nieuws uit dat Wikipedia artikeltje
quote:
but all of the original buildings in the complex were destroyed by terrorist attacks on September 11, 2001; WTC-1, WTC-2 (North and South Towers) and WTC-7 collapsed, WTC-3 (Marriott Hotel) was crushed by the collapses of WTC-1, WTC-2, and WTC-4, and WTC-5 and WTC-6 were damaged beyond repair and later demolished.
Ook de rest van het WTC is dus ofwel bij de aanslag vernietigd, ofwel dusdanig beschadigd dat het gesloopt moest worden.

En ik begrijp trouwens dat Silverstein er 3,2 miljard voor betaald heef
quote:
Silverstein obtained the lease for the then-standing towers from the Port Authority of New York and New Jersey in July 2001 for $3.2 billion.
Dan is 800 miljoen maar een karige uitkering.
(wederom Wikipedia)

Volgens CNN leasde hij het trouwens al sinds 1999
quote:
NEW YORK (CNNfn) - The developer who led the group that purchased the World Trade Center's 99-year lease in July 1999 for $3.2 billion from the Port Authority of New York and New Jersey, said he is committed to help rebuilding the center, according to a published report Friday.
http://money.cnn.com/2001/09/14/news/silverstein/

Maar 2001 lijkt meer waarschijnlijk, aangezien er in 2000 6 maatschappijen uit waren op het leasecontract
quote:
Six companies have submitted bids to take over the World Trade Center under a 99-year lease. The six were not officially named, but among those rumored to be interested were The Trump Organization, Boston Properties, Tishman Speyer and Gale & Wentworth, according to The New York Times.
http://www.looksmartinsur(...)/is_5_47/ai_65542630

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2006 22:14:13 ]
pi_36691709
quote:
Op woensdag 5 april 2006 22:12 schreef Wombcat het volgende:

Iets over de arme arme Silverstein, en hoe hij er bij in schiet.
Six months before the 9/11 attacks the World Trade Center was "privatized" by being leased to a private sector developer. The lease was purchased by the Silverstein Group for $3.2 billion.

Other New York developers had been driven into bankruptcy by the costly mandated renovations, and $200 million represented an entire year's worth of revenues from the World Trade Towers.

The total potential payout is $7.1 billion, more than enough to build a fabulous new complex and leave a hefty profit for the Silverstein Group, including Larry Silverstein himself.

Maakt hij dan verlies?
http://www.whatreallyhappened.com/silverstein.html
Eisenhower1961.
pi_36692116
quote:
Op woensdag 5 april 2006 22:30 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Six months before the 9/11 attacks the World Trade Center was "privatized" by being leased to a private sector developer. The lease was purchased by the Silverstein Group for $3.2 billion.

Other New York developers had been driven into bankruptcy by the costly mandated renovations, and $200 million represented an entire year's worth of revenues from the World Trade Towers.

The total potential payout is $7.1 billion, more than enough to build a fabulous new complex and leave a hefty profit for the Silverstein Group, including Larry Silverstein himself.

Maakt hij dan verlies?
http://www.whatreallyhappened.com/silverstein.html
Niettemin waren er dus wel 6 maatschappijen geïnteresseerd in het WTC, en zagen er dus wel brood in. Of hadden die allemaal het idee om het maar op te blazen en de verzekeringspremie op te strijken?

Overigens zijn verzekeringsmaatschappijen iha erg kritisch met het uitkeren van premies. Da's niet hun favoriete hobby, zeg maar.

'potential payout' is niet actual payout.

Maar om echt te zeggen of Silverstein winst of verlies ermee maakte, daarvoor is meer nodig dan alleen maar de getallen die jij en ik hier neergezet hebben. Daarvoor heb je veel meer inzicht maken in wat het WTC de jaren daarvoor nu opleverde/kostte. En wat de prognoses voor de komende jaren waren.
In je quote staat weliswaar dat andere ontwikkelaars door het WTC failliet raakten, maar in diezelfde zin staat dat het jaarlijks ¤ 200 miljoen opbracht.
pi_36692183
Meer over al dan niet winst maken hier
pi_36692249
En hier (op diezelfde site).

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2006 22:46:11 ]
pi_36692326
Vooral dit stukje op die laatste pagina is wel aardig:
quote:
And those who want to believe Silversteins “profits” show foreknowledge of the attacks, might want to consider this:

In its court papers, Swiss Re shows how Silverstein first tried to buy just $1.5 billion in property damage and business-interruption coverage. When his lenders objected, he discussed buying a $5 billion policy. Ultimately, he settled on the $3.5 billion figure, which was less than the likely cost of rebuilding.
http://www.forbes.com/2003/09/11/cx_da_0911silverstein.html

If this is true, then it appears that Silverstein tried to purchase as little insurance as possible, presumably to save money. He was talked up by his insurers, but still chose a figure well short of what he could have obtained -- hardly the behaviour of someone who knew what would happen only weeks later.
pi_36694968
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:54 schreef Wombcat het volgende:

[..]

mhm, Gelijke monniken gelijke kappen, of zou het onredelijk zijn om iemand te behandelen volgens zijn eigen wetten? Nee je hebt gelijk, gewoon voor de rechter en dan zien we wel.
Maar de rechter...tja maakt dat wat uit.. als het rechtssysteem had gewerkt had Bush er helemaal niet gezeten.

Bush stelde ons voor de keus.
Ik weet alleen niet zo goed wie hij precies met "us" bedoelde. The NWO?.. zoals Poppy het noemt.
Iedereen die geen terrorist is ? Wie bedoelde hij nou?
Veel keus was er niet, want wie wil er nou 'n terrorist worden genoemd?

En toen kwam de Patriot Act, en kon iedereen 'n terrorist zijn.
En toen kwam de zoveelste bommenregen inc. verarmd uranium.
En toen..
en toen..

mhmmmm. Mag ik 'nog n keer kiezen Mr Bush ?

Over de winsten van Silverstein
-Aan de gebouwen..puur kosten/baten bekeken over 6 weken voor 9-11, tot de uitkering van zijn verzekeringsgeld heeft hij aan zijn aandeel in het wtc complex geld verdiend.
Dat hij meer had kunnen verzekeren, kan best maar misschien mocht het ook niet al te veel gaan opvallen?
Toekomstige cijfers? ..zal best.. als hij zijn geld in goud of olie had geinvesteerd was hij nog rijker geweest.als, als , als..
Ik hoop dat ook deze man voor de rechter zal moeten verschijnen.

Mijn fout.. het hoeft geen vliegtuig te zijn, dit kon Bush echter makkelijk melden, want Hey die andere 2 waren ook vliegtuigen( zo zagen de meeste mensen het)...take my word 4 it, daar hebben jullie helemaal geen video's voor nodig, dus die krijg jullie niet.
Misschien was het veel meer dan 'n test.
Wie weet welke mensen er op het Pentagon zijn omgekomen? Wat voor kennis ze hadden?
Op de 9-11 manier zou je er heel wat uit de weg kunnen ruimen zonder argwaan op te wekken.
Eisenhower1961.
pi_36695587
Het beleid dat de bush regering voert geeft juist aanleiding om nog eens extra kritisch naar 9/11 te kijken .
quote:
http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=deze_week&a=216223
pi_36695630
Deze link bedoel ik , het is een reportage van Netwerk

http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=deze_week&a=216223

Bush wordt hierin vergeleken met Nixon
pi_36712405
Kunnen mensen misschien even opzoeken wat de winst in "the City of London" was, na de aanslagen? Want als er enig waarheid moet zitten in alle conspiracies, dan zouden daar de echte machthebbers zitten..

Wat ik wil zeggen: Amerika speelt vuil spel, maar vergeet de lui in Europa ook niet! Die doen naar mijn mening net zo hard mee (zie Frankrijk, zorgstelsel Nederland, cartoonoorlog Denemarken, 'fascisten' in Italië, bomaanslagen Londen en Madrid (met opvallende overeenkomsten qua getallan - wat overigens niets bewijst me dunkt) en vooral BRUSSEL!).

Ik zal zo eens googlen op the City of London, de centrale plek van het internationale bankwezen schijnbaar.. en als je weet dat er mensen waren met voorkennis van de Great Depression, mag je aannemen dat mensen hebben geprofiteerd van de aanslagen van 9/11. Als we die partijen nou eens onder de loep nemen, komen we denk ik weer een stuk verder in ons pad in hun web..

UPDATE:
bron
quote:
This business continuity and situation (crisis) management capability was recently put to the test when the four bombs exploded in London on July 7th, 2005. That day, many citizens
lost their lives, London was almost brought to a stand-still; and there was much rumor and uncertainty lingering in the City of London. Immediately following these events, Amlin invoked
its business continuity and situation (crisis) management plan.
quote:
England is in fact a financial oligarchy run by the "British Crown" which refers to the "City of London," not the Queen. The City is run by the Bank of England, a "private" corporation. The City is a sovereign state located in the heart of greater London. Considered the "Vatican of the financial world," the City is not subject to British law.
bron

Website City Of London
quote:
The City of London is a vital asset to the British and European economies. Its markets are innovative, competitive and internationally focused. The best companies in the world do business in London
because London is the place to do business best.

$753bn foreign exchange turnover each day in London (31% global share)
43% of the global foreign equity market
70% of all eurobonds traded in London
$3,000bn per annum traded on metals in London
The world's leading market for international insurance. UK worldwide premium income reached £153bn in 2004
387m contracts a year traded on the London international futures exchange - Euronext.liffe
£2,966bn total funds under management in the UK in 2004
£1,301m in overseas earnings generated by the maritime industry in London in 2004
20% of international bank lending arranged in the UK (largest single market)
As Europe's leading financial centre, 22% (72,000) of City-type jobs generated by continental EU business
£1,464bn pension fund assets under management (third largest in the world)
$643bn daily turnover in 'over the counter' derivatives (42% of global share)
242 foreign banks in London
519 foreign companies listed on the London Stock Exchange (LSE)
75% of Fortune 500 Companies having London offices

The City of London
provides first class local government services for the City. Rated 'Excellent' by the Government
promotes London worldwide as the world's leading international financial and business centre, particularly through its Lord Mayor
protects City interests in Westminster, Whitehall and Brussels
tackles social exclusion in partnership with neighbouring boroughs
welcomes world leaders on behalf of the UK Government
provides advice and assistance to occupiers to obtain the buildings they need
is the third largest funder of the arts in the UK, including the Barbican Centre, the Guildhall School of Music and Drama and the Guildhall Art Gallery
operates as the City of London Police authority
works as port health authority for the River Thames
maintains over 10,000 acres (4,047 hectares) of open space in and around London, including Epping Forest and Hampstead Heath
runs three commercial food markets: Smithfield, Billingsgate and Spitalfields
runs London's largest grant-giving charity, the Bridge House Trust
provides affordable residential housing across London
provides facilities for the Central Criminal Court at the Old Bailey
bron

Al met al zien we dus de belangen die in de City verdedigd worden.. niet mis dacht ik zo..

[ Bericht 34% gewijzigd door Boswachtertje op 06-04-2006 17:12:08 ]
pi_36712465
quote:
Op woensdag 5 april 2006 22:05 schreef huupia34 het volgende:

[..]

je heb ze al in koffertjes , dus lijkt me dat makkelijker te realiseren dan 9/11
en waar haal je die informatie vandaan?
pi_36712570
TVP

Kreeg echt weer kippenvel toen ik dit filmpje zag;
klik
Ben altijd wel geintresseerd geweest in alles rondom 9/11 dus bij deze
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_36712703
Filmpje doet het bij mij niet, hij download niet. Bij anderen wel?
geen
pi_36712916
quote:
Op donderdag 6 april 2006 16:59 schreef natte-flamoes het volgende:
Filmpje doet het bij mij niet, hij download niet. Bij anderen wel?
http://www.archive.org/details/20041102-Last-Chance-911-Timeline

aan de linker kant, menig opties ..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_36713071
Jammer, dat ding is traag als dikke stront
geen
pi_36717034
quote:
Op woensdag 5 april 2006 22:12 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Als alleen het restaurant op de bovenste verdieping al 37,5 miljoen omzet maakte in het laatste jaar van bestaan, betwijfel ik of Silverstein een gat in de lucht sprong toen hij die 800 miljoen kreeg.
[..]

(uit wikipedia).

Overigens leer ik ook weer iets nieuws uit dat Wikipedia artikeltje
[..]

Ook de rest van het WTC is dus ofwel bij de aanslag vernietigd, ofwel dusdanig beschadigd dat het gesloopt moest worden.

En ik begrijp trouwens dat Silverstein er 3,2 miljard voor betaald heef
[..]

Dan is 800 miljoen maar een karige uitkering.
(wederom Wikipedia)

Volgens CNN leasde hij het trouwens al sinds 1999
[..]

http://money.cnn.com/2001/09/14/news/silverstein/

Maar 2001 lijkt meer waarschijnlijk, aangezien er in 2000 6 maatschappijen uit waren op het leasecontract
[..]

http://www.looksmartinsur(...)/is_5_47/ai_65542630
Wombcat, wat jij niet weet is dat de torens veel asbest bevatte, dat verwijderd moest worden op korte termijn.
De kosten omdat te doen zijn een paar miljard dollar, dus hij is er erg goed vanaf gekomen.
Btw Ik weet niet waar jij $800.000 vandaan haalt want het is veel hoger.
Zal het even na zoeken.

Wat me trouwens opvalt is dat je heel weinig feitenkennis hebt rond om 9-11 en achtergronden en toch praat alsof je het allemaal wel weet.
Beetje zonde, als je echt op zoek ben naar de waarheid zou je dat wel doen, maakt me twijfelen aan je motivaties.

Hij heeft de wtc niet gekocht maar geleased voor 99 jaar, hij moest voor 99 jaar, 3,2 miljard betalen.$616 miljoen vooruit en jaarlijks $115 miljoen.
Nu jij weer...

edit: hier een bericht over het opstrijken van $4,6 miljard aan verzekeringsgeld van silverstein.
link:http://archrecord.construction.com/news/wtc/archives/041208wtc.asp

[ Bericht 2% gewijzigd door motionknight op 06-04-2006 22:51:46 ]
fefesff ere erfe
pi_36717700
quote:
Op donderdag 6 april 2006 19:20 schreef motionknight het volgende:
Beetje zonde, als je echt op zoek ben naar de waarheid zou je dat wel doen, maakt me twijfelen aan je motivaties. ,
En weer een verdachtmaking.
pi_36719742
net gedownload via bit torrent de docu martial law 9-11 the rice of a police state van alex jones

over 9/11 en achtergronden, shocking!!!

allemaal gaan kijken!!!!
Benjamin Franklin
pi_36724184
quote:
Op donderdag 6 april 2006 19:41 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

En weer een verdachtmaking.
Verklaar je nader?
Ik heb gewoon mijn twijfels over de motivaties van wombcat, aangezien hij een hele grote mond heeft maar met weinig inhoud en/of inzicht over de materie schrijft..

Ik vraag me ook af of jij je ooit hebt verdiept in de materie of ook een losse flodder bent??!
fefesff ere erfe
pi_36724300
quote:

[..]

Wombcat, wat jij niet weet is dat de torens veel asbest bevatten die moest worden verwijderd op korte termijn, de kosten omdat te doen zijn een paar miljard dollar, dus hij is er erg goed vanaf gekomen.
btw Ik weet niet waar jij $800.000 vandaan haalt want het is veel hoger.
Zal het even na zoeken.
Die meldde Huupia. daar kwam ik niet mee.
inmiddels ben ik er ook achter dat dat om het WTC 7 ging. Maar ik kwam dus niet met de verkeerde info, maar heb inmiddels de goede gevonden (of beter althans). Dusseh, ga mij niet verwijten dat ik niet moeite doe om er achter te komen wat er gebeurd is en hoe het in elkaar zit.
quote:
Wat me trouwens opvalt is dat je heel weinig feiten kennis heb rond om 9-11 en achtergronden en toch praat alsof je het allemaal wel weet.
Beetje zonde, als je echt op zoek ben naar de waarheid zou je dat wel doen, maakt me twijfelen aan je motivaties.
Leuk, zo'n verdachtmaking. Wat voor motieven zou ik volgens jou hebben? Ik heb immers al herhaaldelijk aangegeven geen fan van Bush te zijn. Maar ja, dat zal ik dan wel gelogen hebben, niet?

Bovendien als je de topics van 9/11 een beetje gevolgd heb hier, kun je zien dat ik er al héél lang in post en met héél veel feiten ben gekomen. Dus iets minder hoog van de toren blazen mag wel.
Dat 'winst' van Silverstein is pas recent hier op Fok! naar voren gekomen, dus niet zo'n wonder dat ik daar nog niet alle ins en outs van weet.
quote:
Hij heeft de wtc niet gekocht maar geleased voor 99 jaar, hij moest daar voor de hele 99 jaar 3,2 miljard voor betalen.$616 miljoen vooruit en jaarlijks $115 miljoen.
Nu jij weer...
Ik zeg toch ook nergens dat hij het gekocht heeft? In de quote die ik aanhaalde staat duidelijk dat hij het least.
Wist jij trouwens dat hij van 2001 tot en met 2003 ook nog gewoon zijn lease moest betalen?
quote:
Silverstein Properties and the Port Authority continue to be guided by a lease each signed six weeks before the Sept. 11, 2001, attacks. The lease stipulates that should the complex be destroyed, Silverstein must continue to pay the $120 million a year rent in order to maintain the right to rebuild. Mr. Silverstein has tried to persuade the Port Authority that his closely held company is capable of rebuilding while meeting its massive rent payments. The rent is currently being paid from insurance proceeds, draining the amount available for rebuilding.
http://www.mindfully.org/(...)rstein-WTC6dec04.htm
quote:
edit: hier een bericht over het opstrijken van 4,6 miljard aan verzekeringsgeld van silverstein.
link:http://archrecord.construction.com/news/wtc/archives/041208wtc.asp
Dat is alweer minder dan de 7,1 miljard die resonancer meldde.
quote:
Pending the continuing litigation, between $3.6 billion and $4.6 billion will have been paid out by the insurers. But around $1.5 billion of that insurance money already has been spent on paying off creditors, legal fees in the insurance case, and the Port Authority's rent.
Van die 4,6 mijard, was hij dus alweer ongeveer 1,5 miljard kwijt aan de huur en de rechtszaken. Blijft dus 3 miljard over, maar dat is dan nog niet pure winst, hij heeft ook gederfde inkomsten én moet een nieuw gebouw gaan bouwen. En dat is best duur:
quote:
But whether the grand scheme for the complex, which is meant to include four other office towers, will be fully realized is uncertain. A plan to finance the project — estimated to cost more than $9 billion — is caught up in deep disagreements between Larry A. Silverstein, president of Silverstein Properties Inc., which is the developer of the office buildings, and the project's public owner, the Port Authority of New York and New Jersey.
Dus om dan maar te gaan roepen dat 'ie er zoveel geld aan heeft verdiend getuigt wel van weinig financiële kennis.

Waarmee ik overigens niet wil beweren dat ik nu het volledige plaatje heb geschetst. Om te bepalen of 'ie er geld aan over heeft gehouden zijn héél wat meer gegevens nodig, zoals ik al eerder heb gezegd.

Wist jij trouwens dat Silverstein het WTC voor minder wilde verzekeren dan hem geadviseerd was? En bovendien voor minder dan het zou kosten om het te herbouwen?
quote:
In its court papers, Swiss Re shows how Silverstein first tried to buy just $1.5 billion in property damage and business-interruption coverage. When his lenders objected, he discussed buying a $5 billion policy. Ultimately, he settled on the $3.5 billion figure, which was less than the likely cost of rebuilding. His lenders, led by GMAC, a unit of General Motors (nyse: GM - news - people ), which financed nearly the entire cost of the lease, agreed.

Of is dat allemaal maar een extra rookgordijn?

Trouwens ook typisch dat Silverstein probeerde om de polis anders uit te leggen, namelijk dat het twee afzonderlijke ´events´ waren, waardoor hij het verzekerde bedrag twee keer kon opstrijken. Betekent dat dat hij van te voren een inschattingsfout gemaakt heeft van de interpretatie van de polis? Of was hij gewoon slecht juridisch geïnformeerd? Of wilde hij simpelweg kosten besparen omdat hij toch niet dacht dat er echt iets serieus mis kon gaan met die torens?
pi_36725148
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:44 schreef motionknight het volgende:

[..]

Verklaar je nader?
Ik heb gewoon mijn twijfels over de motivaties van wombcat, aangezien hij een hele grote mond heeft maar met weinig inhoud en/of inzicht over de materie schrijft..

Ik vraag me ook af of jij je ooit hebt verdiept in de materie of ook een losse flodder bent??!
GVD had ik een reactie waarin ik een hele berg topics verzamelde waar ik al zoal in gepost, druk ik op een verkeerd knopje en is heel mijn post weg

Anyway dat uitzoekwerk ga ik nu even niet weer opnieuw doen. Maar wie ben jij eigenlijk dat je een topic komt binnenwalsen en maar verdachtmakingen kunt gaan uiten. Ook Johan_de_With heb ik trouwens al vaak genoeg zien posten in 9/11 topics.

Iig hier een link naar een post van mij die zeker inhoudelijk genoeg is. En voor de rest kijk je maar eens in mijn postgeschiedenis naar de 9/11 topics waar ik zoal in gepost heb. Dat zijn er genoeg, en ook met genoeg inhoudelijke posts.

En jij? Volgens je postgeschiedenis niet zoveel tot nog toe. Ik kon me je ook al niet herinneren (wat niet een diskwalificatie over kennis betekent, maar dan moet je niet zomaar zulke verdachtmakingen doen, die nergens op gebaseerd zijn.

Dat zal je wel weer doen afvragen waarom ik dat doe, maar dat heb ik ook al vaak genoeg uitgelegd, dus dat zoek je ook maar zelf op.

En voor de rest veel plezier met inlezen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2006 23:15:32 ]
pi_36725233
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:47 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Eisenhower1961.
pi_36725292
quote:
Op donderdag 6 april 2006 23:14 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Ja, klopt. Dat was potential (dat merkte ik zelf ook al op in mijn reactie op jouw post). Dus dat was inderdaad niet zo correct van me om dat op die manier te zeggen.
pi_36725399
quote:

[..]

Hij heeft de wtc niet gekocht maar geleased voor 99 jaar, hij moest voor 99 jaar, 3,2 miljard betalen.$616 miljoen vooruit en jaarlijks $115 miljoen.
Maar heeft hij die 3,2 miljard ook betaald ? Of slechts 115 miljoen?
Eisenhower1961.
pi_36725604
quote:
Op donderdag 6 april 2006 23:20 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Maar heeft hij die 3,2 miljard ook betaald ? Of slechts 115 miljoen?
Goeie vraag. IIg moet hij nog steeds huur betalen:
quote:
Silverstein obtained the lease to the towers from the Port Authority just a few months before the September 11 terrorist attacks. He is expected to pay the Port Authority $125 million in rent this July. A recently-released city report claimed that Silverstein will likely run out of money and default on his lease after building only two out of Ground Zero's five planned towers.
http://archrecord.constru(...)060322groundzero.asp

En in mijn vorige post gaf ik ook al aan dat hij tussen 2001 en 2004 gewoon huur moest betalen, dus dat tikt iig aardig door.
pi_36725681
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:47 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Die meldde Huupia. daar kwam ik niet mee.
inmiddels ben ik er ook achter dat dat om het WTC 7 ging. Maar ik kwam dus niet met de verkeerde info, maar heb inmiddels de goede gevonden (of beter althans). Dusseh, ga mij niet verwijten dat ik niet moeite doe om er achter te komen wat er gebeurd is en hoe het in elkaar zit.
[..]

Leuk, zo'n verdachtmaking. Wat voor motieven zou ik volgens jou hebben? Ik heb immers al herhaaldelijk aangegeven geen fan van Bush te zijn. Maar ja, dat zal ik dan wel gelogen hebben, niet?

Bovendien als je de topics van 9/11 een beetje gevolgd heb hier, kun je zien dat ik er al héél lang in post en met héél veel feiten ben gekomen. Dus iets minder hoog van de toren blazen mag wel.
Dat 'winst' van Silverstein is pas recent hier op Fok! naar voren gekomen, dus niet zo'n wonder dat ik daar nog niet alle ins en outs van weet.
[..]

Ik ken je niet zo goed aangezien ik niet vaak op fok zit, meer op amerikaanse forums die veel dieper en genuanceerder in gaan op de materie dan hier op fok (no offense)
Ik weet in ieder geval zeker dat Silverstein er een aardig zakcentje aan over gehouden heeft, ik zal daar later op terug komen. btw alle wtc gebouwen hadden het asbest probleem dus je vorige argument gaat niet op

Ik zeg toch ook nergens dat hij het gekocht heeft? In de quote die ik aanhaalde staat duidelijk dat hij het least.
Wist jij trouwens dat hij van 2001 tot en met 2003 ook nog gewoon zijn lease moest betalen?
[..]J
Ja misschien wel, maar het restant van de 99 jaar(in totaal 3,2 miljard) niet he

[..]

[..]

misschien was ie wel juist, 4,6 was ook leuk geweest, 7,1 is nog leuker

Van die 4,6 mijard, was hij dus alweer ongeveer 1,5 miljard kwijt aan de huur en de rechtszaken. Blijft dus 3 miljard over, maar dat is dan nog niet pure winst, hij heeft ook gederfde inkomsten én moet een nieuw gebouw gaan bouwen. En dat is best duur:
[..]

Dus om dan maar te gaan roepen dat 'ie er zoveel geld aan heeft verdiend getuigt wel van weinig financiële kennis.

Waarmee ik overigens niet wil beweren dat ik nu het volledige plaatje heb geschetst. Om te bepalen of 'ie er geld aan over heeft gehouden zijn héél wat meer gegevens nodig, zoals ik al eerder heb gezegd.

Wist jij trouwens dat Silverstein het WTC voor minder wilde verzekeren dan hem geadviseerd was? En bovendien voor minder dan het zou kosten om het te herbouwen?
[..]

En moet een nieuw gebouw bouwen??

Of is dat allemaal maar een extra rookgordijn?

Trouwens ook typisch dat Silverstein probeerde om de polis anders uit te leggen, namelijk dat het twee afzonderlijke ´events´ waren, waardoor hij het verzekerde bedrag twee keer kon opstrijken. Betekent dat dat hij van te voren een inschattingsfout gemaakt heeft van de interpretatie van de polis? Of was hij gewoon slecht juridisch geïnformeerd? Of wilde hij simpelweg kosten besparen omdat hij toch niet dacht dat er echt iets serieus mis kon gaan met die torens?
Ja dit is geweoon voor opgezet spel geweest natuurlijk, een beetje creatief denken in deze wereld kan nooit kwaad
fefesff ere erfe
pi_36725767
Ok , daar maak ik dus ook uit op dat hij geen 3,2 milljard heeft betaald, " Maar" 4x 115., of 125 dat vind ik nbtje onzeker.
Dan word het kosten/baten plaatje wel anders, nog meer winst voor Silverstein i.m.o.
Eisenhower1961.
pi_36725853
quote:
Op donderdag 6 april 2006 23:34 schreef Resonancer het volgende:
Ok , daar maak ik dus ook uit op dat hij geen 3,2 milljard heeft betaald, " Maar" 4x 115., of 125 dat vind ik nbtje onzeker.
Dan word het kosten/baten plaatje wel anders, nog meer winst voor Silverstein i.m.o.
Ja beslist, denk niet dat je grote vriend erg kritisch is

616 + 115 + 115 + 115 + 115 = $ 1.076.000.

En volgens wombcat een aantal jaren meer, nou ....

Wombcat je merkt toch wel dat je dit gevecht aan het verliezen bent of nie?

Ik zou me maar bezig houden met de echt relevante zaken rondom 9-11, want ik ben al een tijdje 100% overtuigd van een inside job

[ Bericht 27% gewijzigd door motionknight op 06-04-2006 23:46:39 ]
fefesff ere erfe
pi_36726098
quote:
Op donderdag 6 april 2006 23:30 schreef motionknight het volgende:

[..]

Ja dit is geweoon voor opgezet spel geweest natuurlijk, een beetje creatief denken in deze wereld kan nooit kwaad
Yeah, right.

Ja, er moet een nieuw gebouw komen.
Tenminste, dat maak ik hier wel uit op:
quote:
Silverstein obtained the lease to the towers from the Port Authority just a few months before the September 11 terrorist attacks. He is expected to pay the Port Authority $125 million in rent this July. A recently-released city report claimed that Silverstein will likely run out of money and default on his lease after building only two out of Ground Zero's five planned towers.
En hieruit:
quote:
If Silverstein Properties fails to come up with the financing, the Port Authority could force a negotiated settlement that would require Silverstein to return some of the development rights for the remaining office towers to the agency in return for a reduction in what it pays the Port Authority each year in rent. The Port Authority could then resell those rights to other developers. Even if that happens, the construction of the towers would depend on the developers' ability to attract paying tenants, generally a precondition to secure commercial financing.
(...)The Port Authority and Silverstein are also battling over who will pay the $1 billion to $2 billion to construct the site's underground backbone, including delivery ramps, walkways and mechanical systems that will support both the office buildings and the site's cultural, memorial and transit functions. Those familiar with the negotiations say the sides are far from an agreement.
http://www.mindfully.org/(...)rstein-WTC6dec04.htm

Sowieso moet Silverstein nog steeds huur betalen (of lease) en aangezien het WTC niet erg overeind meer staat, is alles wat hij betaald verloren geld. Pas als er weer iets staat wat hij kan verhuren, kan hij weer winst gaan maken. En het lijkt erop dat hij moeite heeft om het te verhuren:
quote:
But there is no denying that the Freedom Tower is going up when acres of office space are set to flood the sluggish downtown market. Silverstein has failed to attract tenants to 7 World Trade Center, a 1.7-million-square-foot office building adjacent to the Freedom Tower plot that is slated to open in late 2005. Together, 7 World Trade Center and the Freedom Tower will give Mr. Silverstein's company 4.3 million square feet he needs to rent out — about as much space as was in one of the Twin Towers.
Ook uit: http://www.mindfully.org/(...)rstein-WTC6dec04.htm

Dat is een wat ouder artikel, maar zo te zien wordt er nog steeds gesteggeld over het nieuw te bouwen kantoorcentrum.
quote:
The fate of development at Ground Zero hangs in the balance as developer Larry Silverstein and the Port Authority of New York and New Jersey attempt to renegotiate Silverstein's lease to the twin towers.

New York Governor George Pataki had set a March 14 deadline for the parties to resolve the lease contract, but state officials walked out of talks with Silverstein just before the deadline. They claimed, among other things, that the developer had asked for too great a share of the rebuilding money (much coming from the $2.9 billion insurance proceeds and from tax-free New York State Liberty Bonds) in exchange for giving up rights to build the World Trade Center Freedom Tower and two of the site's other five planned office towers. The Port Authority also wants Silverstein to share in the projects' infrastructure costs. According to the Port Authority's proposal, Silverstein would keep the rights to the three planned towers along Church Street. He would cede the Freedom Tower, which is thought to be the least economically feasible building on the site.
http://archrecord.constru(...)060322groundzero.asp
pi_36726407
quote:
Op donderdag 6 april 2006 23:38 schreef motionknight het volgende:

[..]

Ja beslist, denk niet dat je grote vriend erg kritisch is

616 + 115 + 115 + 115 + 115 = $ 1.076.000.

En volgens wombcat een aantal jaren meer, nou ....

Wombcat je merkt toch wel dat je dit gevecht aan het verliezen bent of nie?

Ik zou me maar bezig houden met de echt relevante zaken rondom 9-11, want ik ben al een tijdje 100% overtuigd van een inside job
In een eerder stukje dat ik quotte werd al aangegeven dat in 2005 de huur omhoog ging.
En voorlopig moet Silverstein gewoon de huur blijven betalen, dus de kosten blijven oplopen.
Of het dan 115 of 125 miljoen is, maakt niet zoveel uit. Maar op deze manier raakt hij uiteindelijk wel door het verzekeringsgeld.

Herbouw kost iig aardig wat centjes ook
quote:
A deal would pave the way for the emotionally charged, $7.3 billion rebuilding plan, and developer Larry Silverstein said that until the latest snag he had resolved major issues with negotiators for the land owner, the Port Authority of New York and New Jersey.
http://www.longislandpress.com/?cp=162&show=article&a_id=8035

Of het per se moet, dat herbouwen, weet ik niet, maar wat ik begrijp, is dat hij de grond nog steeds huurt (dat kost geld) en als hij dan iets wil verdienen, moet 'ie gaan bouwen. En dat lijkt nogal wat problemen op te leveren.
quote:
The agency walked out on talks with Silverstein on March 14, the deadline set by Gov. George Pataki to renegotiate Silverstein's $3.2 billion lease.

The lease - and the $10 million monthly rent Silverstein pays - gives him the right to build five office buildings, including the 1,776-foot Freedom Tower, scheduled for an April groundbreaking.

But critics say Silverstein doesn't have enough cash to rebuild without the government's help. A deal in the works last week would have had the Port Authority take over the Freedom Tower and another tower, while Silverstein would construct three smaller buildings on the 16-acre site.
Ook zijn er trouwens andere geïnteresseerden om te bouwen:
quote:
Silverstein will have some tough competition in being selected to rebuild the entire World Trade Center complex. His competition includes Donald Trump, among other notable real estate developers.
http://blogcritics.org/archives/2006/03/12/181338.php

Als Silverstein al zoveel geld met 9/11 verdiend heeft, en kennelij moeite heeft om de nieuwbouw rond te krijgen, waarom doet hij dan zoveel moeite om de rechten voor nieuwbouw te houden als er toch andere geïnteresseerden zijn?
pi_36726912
Herbouw lijkt idd 8 miljard te kosten
quote:
To rebuild the W.T.C. office space, it will cost Silverstein and his investors at least $8 billion
http://www.downtownexpress.com/de_52/talkingpoint.html

Ook aardig in dat artikeltje is het volgende:
quote:
In our condo building south of the W.T.C. on Liberty St., 9/11 was nearly a financial tragedy. If the W.T.C. elements that damaged the facade of our building had fallen 10 yards farther south, the front of our building may have been completely destroyed. Our insurance policy was insufficient as it was. Added damage could have bankrupted the building.
Kennelijk toch wel wat schade buiten het WTC dan (iit wat controlled demolotionners vaak beweren).
pi_36727155
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 00:20 schreef Wombcat het volgende:
Herbouw lijkt idd 8 miljard te kosten
[..]

http://www.downtownexpress.com/de_52/talkingpoint.html

Ook aardig in dat artikeltje is het volgende:
[..]

Kennelijk toch wel wat schade buiten het WTC dan (iit wat controlled demolotionners vaak beweren).
Waarom ben je zo fanatiek bezig een zinkend schip te verdedigen dat door mensen bestuurt word dat niets dan slechts in zin hebben??

Volgens mij kan je de realiteit niet aan of zo, want dit geval is zo klaar als een klontje, of je dat snapt of niet.

Je hebt duidelijk je mening al gevormd voordat je alle ins and outs weet en blijft op deze koers varen totdat je gecrasht bent.

Nuchterheidd is goed maar dit is een beetje overtop omho
fefesff ere erfe
pi_36727355
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 00:32 schreef motionknight het volgende:

[..]

Waarom ben je zo fanatiek bezig een zinkend schip te verdedigen dat door mensen bestuurt word dat niets dan slechts in zin hebben??

Volgens mij kan je de realiteit niet aan of zo, want dit geval is zo klaar als een klontje, of je dat snapt of niet.

Je hebt duidelijk je mening al gevormd voordat je alle ins and outs weet en blijft op deze koers varen totdat je gecrasht bent.

Nuchterheidd is goed maar dit is een beetje overtop omho
Eenzelfde verhaal kan ik natuurlijk van jou ophangen

Anyway. Zelfs als Silverstein verdiend heeft aan 9/11, is dat dan bewijs dat hij er voorkennis van had, of er mee te maken had? Dacht 't toch niet. De rest van het verhaal (vliegtuigen in WTC, WTC beschadigd, brandt en stort in) blijft dan nog steeds overeind staan.
pi_36728317
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 00:44 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Eenzelfde verhaal kan ik natuurlijk van jou ophangen

Anyway. Zelfs als Silverstein verdiend heeft aan 9/11, is dat dan bewijs dat hij er voorkennis van had, of er mee te maken had? Dacht 't toch niet. De rest van het verhaal (vliegtuigen in WTC, WTC beschadigd, brandt en stort in) blijft dan nog steeds overeind staan.
Eens, 6 weken voor 9-11 gaat de deal in, is allemaal gewoon toeval. Denk dat Silverstein op basis van alleen deze info, vrijuit gaat. Maar wie weet wat n ECHT onderzoek aan het licht zou brengen.
Wat en/ wie zijn er op 9-11 allemaal vernietigd? WTC7.IRS/CIA/ETC.
http://www.whatreallyhappened.com/911q.html

Blijf dit de mooiste verklaring vinden.
http://members.surfeu.fi/11syyskuu/military.htm
Maar ja, fysiek bewijsmateriaal vernietigd.

Gelukkig is er de wetenschap?
On page 305 of the 9/11 Commission Report, we are told, in the government's "complete and final report" of 9/11, that the South Tower collapsed in 10 seconds
http://911blimp.net/prf_FreeFallPhysics.shtml

http://letsroll911.org/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=887&postdays=0&postorder=asc&start=240
At this point lets chat about one of the purported theories in your source, that it would have to come from the object being accelerated by explosives. In order to achieve acceleration - the force would have to come from ABOVE the mass falling. All the video we have is of the 'explosions' taking place below the falling mass. Sorry, physics won't allow for a falling object to 'accelerate to a faster speed' while an upward force is acting on it from below (your explosions).

Denk daar maar s over na, ik zeg ff niks.
Eisenhower1961.
pi_36728735
quote:
Op woensdag 5 april 2006 19:27 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Het gelul over of je dan wel of niet patriotisch bent is godzijdank al reeds de nek omgedraaid dankzij de serie "Boston Legal", welke door ABC tijdens primetime wordt uitgezonden.

Het volgende fragment komt uit de aflevering "Stick It", welke werd uitgezonden op 14 maart, 2006.

[[url=http://www.boston-legal.org/19-stickit/BL-2x19-StickIt-ClosingArguments-video.jpg]afbeelding][/url]

"It's far easier to fight for principles than to live up to them."

Klik hier voor de complete tekst van deze zogenaamde closing arguments.
Zeker een sterk fragmentje .
"You can never get enough of what you don't need to make you happy."
  vrijdag 7 april 2006 @ 04:18:58 #180
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_36728890
Ik ben nog steeds benieuwd hoe het kan dat zo'n beetje het halve vliegtuig van die vlucht die neerstortte in Pensylvania kon bellen terwijl ze vlogen
pi_36728937
Volgens mij waren het ook precies de 3 gebouwen van Silverstein die zijn ingestort.

Over de ineenstortingen van de wtc torens :

In het begin van de instortingen zie je dat het bobenste deel (boven crash point ) nog heel is . Na verloop van tijd verdwijnt deze . hiermee valt de voortstuwende kracht die het 'instorten' aan de gang houden weg . Wanneer de toren inderdaad eerst in het centrum instortte zoals wordt gezegd dan vind ik het vreemd dat alle puin van de buitenmuren niet door het vallende centrum mee naar beneden wordt gezogen . In plaats daarvan wordt het zo'n 100 meter van de toren af geblazen.

Hoe denken jullie dat men de sloop van deze torens normaal gesproken had aangepakt ?? Dat vraag ik me echt af . Dit zou een nooit eerder uitgevoerde klus zijn voor de springspecialisten . Alleen vanonder springen en dan de rest laten instorten is geen optie , daar is de toren te lang voor en het risico op zijwaartse val te groot. Lange schoorstenen laat men vaak bewust zijwaarts vallen omdat men deze met alleen een springlading onderin niet rechtstandig kan laten instorten. WTC 7 heeft wel de juiste vorm voor een gewone spring methode ,je kunt daar eerst het midden onderin wegspringen en de buitenste delen vallen naar binnen.(precies zoals het er ook heeft uitgezien op 9/11)

Hoe dacht men die torens ooit te kunnen slopen ?? Misschien door van boven naar beneden te springen omdat je dan zeker weet dat ze rechtstandig instorten. Dit vergt echter op elke verdieping opnieuw springstof . Voordeel is hier wel dat je vooraf minder voorsloop werk / verzwakkingen hoeft te doen / aan te brengen.

Tegenwoordig gebruiken we Shaped-charges om staal profielen precies op de gewenste plaats te kunnen door 'snijden' . Deze ladingen zijn nodig bij gebouwen met zware stalen dragers ,zonder deze zou je alleen het beton er van tussen springen.

[ Bericht 8% gewijzigd door atmosphere1 op 07-04-2006 05:03:01 ]
pi_36729349
7/4/06 Stoffelijke resten vlakbij Ground Zero ontdekt

Grondwerkers hebben 74 deeltjes gevonden van menselijke beenderen van slachtoffers van de aanslagen van 11 september 2001 op de twin towers van het World Trade Center in New York. Ze vonden de stoffelijke resten dicht bij 'Ground Zero', zo meldden de autoriteiten van New York.

De beenderen bevonden zich in een grindlaag op het dak van een gebouw van de Deutsche Bank. De werkzaamheden aan het dak waren nog maar net begonnen en "misschien worden er tijdens de werkzaamheden nog andere ontdekkingen gedaan", verklaarde een woordvoerster van de gerechtelijke geneeskundige dienst van de stad.

Hoop voor nabestaanden
De ontdekking zou paradoxalerwijs een sprankeltje hoop kunnen bieden aan de families van ongeveer 1.151 slachtoffers van de aanslagen waarvan de stoffelijke resten nooit zijn teruggevonden. Op alle stoffelijke resten worden genetische testen uitgevoerd. Als ze niet geïdentificeerd kunnen worden, worden ze bij 9.000 andere menselijke beenderen gevoegd die ook nooit geïdentificeerd werden.

Na de aanslagen werden al eerder stoffelijke resten in het gebouw van de Deutsche Bank ontdekt. De afbraak van het gebouw liep vertraging op door een juridisch geschil.
http://www.hln.be/hln/cch/det/art_191603.html?wt.bron=homeArt1
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  vrijdag 7 april 2006 @ 10:18:32 #183
132003 huupia34
veritas!!!
pi_36731601
het milennium hilton en het gebouw van bankers trust stonden veel dichter bij wtc 1 en 2, deze hebben alleen wat lichte schade opgelopen. wtc 7 stond 2 keer zo ver.

die andere gebouwen waren dan ook Niet van silverstein

ik heb begrepen uit een docu(weet niet meer welke) dat silverstein 500 miljoen dollar netto overhoud.

wtc 7 is trouwens al bijna herbouwd

je moet de gein eens kijken wat er in wt7 zat : cia, fbi ,sec en een bunker van guiliani

theorietje : het hele 9/11 gebeuren werd geregeld vanuit wtc 7 als een soort controle room, achteraf moest het bewijsmateriaal worden vernietigd.

in de docu : martiall law 9-11 the rise of a police staat van alex jones is trouwens nog een intervieuw met silverstein te zien waarin hij toch echt zegt dat hety gebouw gepulled is(en het kwam bij niet over al zou hij het hebben over brandweerlieden die zich terugtrekken)

silverstein is trouwens ook eigenaar van sears tower (oppassen daar dus)
Benjamin Franklin
  vrijdag 7 april 2006 @ 10:22:10 #184
132003 huupia34
veritas!!!
pi_36731704
vandaag in de volkskrant : lewis (scooter) libby lekte geheime info omtrent irak aan de pers iov bush, ook de geheime status van een cia agente kwam hierdoor op straat te liggen.

bush, bush, bush how much dirt can you have?
Benjamin Franklin
pi_36732084
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 04:18 schreef PLAE@ het volgende:

Ik ben nog steeds benieuwd hoe het kan dat zo'n beetje het halve vliegtuig van die vlucht die neerstortte in Pensylvania kon bellen terwijl ze vlogen
Niet
pi_36734120
Is dat echt niet mogelijk?
pi_36734197
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 12:03 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Is dat echt niet mogelijk?
Tuurlijk wel. Het gebruik van mobiele telefoons in vliegtuigen werd in 1991 verboden, wat aangeeft dat er dus wel vanuit een vliegtuig gebeld kan worden.
quote:
Firstly cell phones were banned in 1991 on FCC initiative in USA. The reason was a probable interference of cell phone with the aircraft's communication and navigation systems. But at that time there were no facts that can prove or disprove that statement.
http://www.mobile-review.com/articles/2002/plane-en.shtml
geen
pi_36734744
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 12:06 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Het gebruik van mobiele telefoons in vliegtuigen werd in 1991 verboden, wat aangeeft dat er dus wel vanuit een vliegtuig gebeld kan worden.
[..]

Volgens mij toont dat eerder aan dat men het destijds (ook al) probeerde.
Zegt nix over het succes van de gesprekken.
pi_36734939
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 12:24 schreef ugghh het volgende:

[..]

Volgens mij toont dat eerder aan dat men het destijds (ook al) probeerde.
Zegt nix over het succes van de gesprekken.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_phones_on_aircraft
Het geeft wat mij betreft aan dat mensen hebben gebeld met een mobiele telefoon.
geen
pi_36735656
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 12:37 schreef natte-flamoes het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_phones_on_aircraft
Het geeft wat mij betreft aan dat mensen hebben gebeld met een mobiele telefoon.
Ik heb gelezen dat de techniek hiervoor pas recentelijk (en dus na 9/11) in gebruik is genomen. Zowieso kan het niet zijn, dat - als er landelijk een kans van minder dan 1% is dat je 'er doorheen komt' - de helft van de betreffende vlucht hun familie/kennisen konden bereiken.
quote:
And cell phones sometimes have trouble working when the plane is at cruising altitude because phone towers aren't built to project their signals that high.
[..]
In July, American Airlines (Research) and cell phone maker Qualcomm (Research) held a demonstration in which in-cabin calls were made using commercially available cell phones through a small cellular base on board that connected to worldwide terrestrial phone networks.

The passengers on the plane could both receive and make calls while on the flight.
bron

Dus we zien hier dat er speciale cabines zijn ontwikkeld om contact te kunnen hebben met de aarde.

Zie ook:
quote:
Before this new "Pico cell," it was nigh on impossible to make a call from a passenger aircraft in flight. Connection is impossible at altitudes over 8000 feet or speeds in excess of 230 mph.

Yet despite this, passengers Todd Beamer, Mark Bingham, Jeremy Glick and Edward Felt all managed to place calls from Flight 93 on the morning of September 11. Peter Hanson, en route to Disneyland with his wife and daughter, phoned his dad from Flight 175. Madeline Amy Sweeney, a flight attendant, made a very dramatic call from Flight 11 as it sped to the North Tower. Barbara Olson made two calls, collect, to her husband at his government office from Flight 77 as it made its way to the Pentagon.
bron
pi_36735998
quote:
First alarm was set when cell phones became widely spread and equipment errors became more often but still there were no direct evidences. Till 2000 some of the countries didn't joint to the ban against cell phones but an air crash of the flight number LX 498 Crossair (Saab 340) considerably changed the situation. It was not far from Zurich on the 10. of January 2000. Ten passengers and a whole crew perished in that air crash. For a long time the results of flight recorders decoding were not announced but at last it was a sensation. One of the reasons of the crash was an SMS message, which was received by one of the passengers, and a next cell phone conversation. Navigation monitoring devices showed wrong data at that moment, what led to a crash.
geen
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:21:50 #192
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_36736346
quote:
Dan is 't van Pennsylvania wel duidelijk waarom die is neergestort
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_36736539
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:21 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Dan is 't van Pennsylvania wel duidelijk waarom die is neergestort
sinds wanneer toont de oorzaak van een crash van het ene vliegtuig de oorzaak van de crash van een ander vliegtuig aan? Het geeft aan dat er voor 2001 gebeld kan worden vanuit een vluiegtuig.
geen
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:35:56 #194
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_36736786
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:27 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

sinds wanneer toont de oorzaak van een crash van het ene vliegtuig de oorzaak van de crash van een ander vliegtuig aan? Het geeft aan dat er voor 2001 gebeld kan worden vanuit een vluiegtuig.
't was bedoeld als geintje...bellen uit 't vliegtuig-->ding crasht zoiets...weetjewel...een vrolijke noot tussendoor
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:36:31 #195
132003 huupia34
veritas!!!
pi_36736808
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 12:06 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

[..]

hoeveel mensen ken jij die in 1991 een mobieltje hadden?

ikzelf had eind 1995 mijn eerste en was toen nog een zeldzaamheid.

die regel is in 1991 gewoon ingevoerd omdat toen de eerste mobieltjes opdoken.
een mobieltje probeert iedere paar minuten contact te leggen met een zendstation, dit kon de apparaten in het vliegtuig storen, vandaar dat verbod.

het zegt dus helemmal noppes over het feit of een telefoontje mogelijk was.
Benjamin Franklin
pi_36737124
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:36 schreef huupia34 het volgende:

[..]

hoeveel mensen ken jij die in 1991 een mobieltje hadden?

ikzelf had eind 1995 mijn eerste en was toen nog een zeldzaamheid.

die regel is in 1991 gewoon ingevoerd omdat toen de eerste mobieltjes opdoken.
een mobieltje probeert iedere paar minuten contact te leggen met een zendstation, dit kon de apparaten in het vliegtuig storen, vandaar dat verbod.

het zegt dus helemmal noppes over het feit of een telefoontje mogelijk was.
Lees m'n post daaronder.
geen
pi_36738096
quote:
First alarm was set when cell phones became widely spread and equipment errors became more often but still there were no direct evidences. Till 2000 some of the countries didn't joint to the ban against cell phones but an air crash of the flight number LX 498 Crossair (Saab 340) considerably changed the situation. It was not far from Zurich on the 10. of January 2000. Ten passengers and a whole crew perished in that air crash. For a long time the results of flight recorders decoding were not announced but at last it was a sensation. One of the reasons of the crash was an SMS message, which was received by one of the passengers, and a next cell phone conversation. Navigation monitoring devices showed wrong data at that moment, what led to a crash.

deze dus.
geen
  vrijdag 7 april 2006 @ 14:26:29 #198
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_36738404
heb nogsteeds geen antwoord op de vraag waarom natte flamoes aan de kant van de officiele complot theorie staat terwijl al zoveel duidelijk is over de leugens en zwarte vingers van de makers van die theorie,,
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_36738446
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:26 schreef BaajGuardian het volgende:
heb nogsteeds geen antwoord op de vraag waarom natte flamoes aan de kant van de officiele complot theorie staat terwijl al zoveel duidelijk is over de leugens en zwarte vingers van de makers van die theorie,,
En misschien ook meteen een antwoord op de vraag waarom hij niet alleen is..
pi_36738470
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:26 schreef BaajGuardian het volgende:
Gaat dit topic over mij? Ik ga mezelf hier niet voor jou verantwoorden. Graag weer ontopic.
geen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')