abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36694968
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:54 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Juridisch werkt dat toch anders: innocent until proven guilty.
wel grappig dat men dan over Guantanomo Bay zegt dat het op die manier werkt, maar als het om Bush gaat, dan mag het opeens veel eenvoudiger

- Volgens mij had Silverstein per saldo toch flink verloren aan het instorten van de torens.
- Bewijsmateriaal kun je op ene véél eenvoudiger manier vernietigen dan het opblazen van de torens.
- Testen van muren doe je niet op die manier (maar ik zie dat je inmiddels toch al wel denkt dat het een vliegtuig was), maar onder gecontroleerde omstandigheden.
- Van het Pentagon zijn helemaal geen beelden van het vliegtuig, dat veroorzaakt juist de discussie.
mhm, Gelijke monniken gelijke kappen, of zou het onredelijk zijn om iemand te behandelen volgens zijn eigen wetten? Nee je hebt gelijk, gewoon voor de rechter en dan zien we wel.
Maar de rechter...tja maakt dat wat uit.. als het rechtssysteem had gewerkt had Bush er helemaal niet gezeten.

Bush stelde ons voor de keus.
Ik weet alleen niet zo goed wie hij precies met "us" bedoelde. The NWO?.. zoals Poppy het noemt.
Iedereen die geen terrorist is ? Wie bedoelde hij nou?
Veel keus was er niet, want wie wil er nou 'n terrorist worden genoemd?

En toen kwam de Patriot Act, en kon iedereen 'n terrorist zijn.
En toen kwam de zoveelste bommenregen inc. verarmd uranium.
En toen..
en toen..

mhmmmm. Mag ik 'nog n keer kiezen Mr Bush ?

Over de winsten van Silverstein
-Aan de gebouwen..puur kosten/baten bekeken over 6 weken voor 9-11, tot de uitkering van zijn verzekeringsgeld heeft hij aan zijn aandeel in het wtc complex geld verdiend.
Dat hij meer had kunnen verzekeren, kan best maar misschien mocht het ook niet al te veel gaan opvallen?
Toekomstige cijfers? ..zal best.. als hij zijn geld in goud of olie had geinvesteerd was hij nog rijker geweest.als, als , als..
Ik hoop dat ook deze man voor de rechter zal moeten verschijnen.

Mijn fout.. het hoeft geen vliegtuig te zijn, dit kon Bush echter makkelijk melden, want Hey die andere 2 waren ook vliegtuigen( zo zagen de meeste mensen het)...take my word 4 it, daar hebben jullie helemaal geen video's voor nodig, dus die krijg jullie niet.
Misschien was het veel meer dan 'n test.
Wie weet welke mensen er op het Pentagon zijn omgekomen? Wat voor kennis ze hadden?
Op de 9-11 manier zou je er heel wat uit de weg kunnen ruimen zonder argwaan op te wekken.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_36695587
Het beleid dat de bush regering voert geeft juist aanleiding om nog eens extra kritisch naar 9/11 te kijken .
quote:
http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=deze_week&a=216223
pi_36695630
Deze link bedoel ik , het is een reportage van Netwerk

http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=deze_week&a=216223

Bush wordt hierin vergeleken met Nixon
pi_36712405
Kunnen mensen misschien even opzoeken wat de winst in "the City of London" was, na de aanslagen? Want als er enig waarheid moet zitten in alle conspiracies, dan zouden daar de echte machthebbers zitten..

Wat ik wil zeggen: Amerika speelt vuil spel, maar vergeet de lui in Europa ook niet! Die doen naar mijn mening net zo hard mee (zie Frankrijk, zorgstelsel Nederland, cartoonoorlog Denemarken, 'fascisten' in Italië, bomaanslagen Londen en Madrid (met opvallende overeenkomsten qua getallan - wat overigens niets bewijst me dunkt) en vooral BRUSSEL!).

Ik zal zo eens googlen op the City of London, de centrale plek van het internationale bankwezen schijnbaar.. en als je weet dat er mensen waren met voorkennis van de Great Depression, mag je aannemen dat mensen hebben geprofiteerd van de aanslagen van 9/11. Als we die partijen nou eens onder de loep nemen, komen we denk ik weer een stuk verder in ons pad in hun web..

UPDATE:
bron
quote:
This business continuity and situation (crisis) management capability was recently put to the test when the four bombs exploded in London on July 7th, 2005. That day, many citizens
lost their lives, London was almost brought to a stand-still; and there was much rumor and uncertainty lingering in the City of London. Immediately following these events, Amlin invoked
its business continuity and situation (crisis) management plan.
quote:
England is in fact a financial oligarchy run by the "British Crown" which refers to the "City of London," not the Queen. The City is run by the Bank of England, a "private" corporation. The City is a sovereign state located in the heart of greater London. Considered the "Vatican of the financial world," the City is not subject to British law.
bron

Website City Of London
quote:
The City of London is a vital asset to the British and European economies. Its markets are innovative, competitive and internationally focused. The best companies in the world do business in London
because London is the place to do business best.

$753bn foreign exchange turnover each day in London (31% global share)
43% of the global foreign equity market
70% of all eurobonds traded in London
$3,000bn per annum traded on metals in London
The world's leading market for international insurance. UK worldwide premium income reached £153bn in 2004
387m contracts a year traded on the London international futures exchange - Euronext.liffe
£2,966bn total funds under management in the UK in 2004
£1,301m in overseas earnings generated by the maritime industry in London in 2004
20% of international bank lending arranged in the UK (largest single market)
As Europe's leading financial centre, 22% (72,000) of City-type jobs generated by continental EU business
£1,464bn pension fund assets under management (third largest in the world)
$643bn daily turnover in 'over the counter' derivatives (42% of global share)
242 foreign banks in London
519 foreign companies listed on the London Stock Exchange (LSE)
75% of Fortune 500 Companies having London offices

The City of London
provides first class local government services for the City. Rated 'Excellent' by the Government
promotes London worldwide as the world's leading international financial and business centre, particularly through its Lord Mayor
protects City interests in Westminster, Whitehall and Brussels
tackles social exclusion in partnership with neighbouring boroughs
welcomes world leaders on behalf of the UK Government
provides advice and assistance to occupiers to obtain the buildings they need
is the third largest funder of the arts in the UK, including the Barbican Centre, the Guildhall School of Music and Drama and the Guildhall Art Gallery
operates as the City of London Police authority
works as port health authority for the River Thames
maintains over 10,000 acres (4,047 hectares) of open space in and around London, including Epping Forest and Hampstead Heath
runs three commercial food markets: Smithfield, Billingsgate and Spitalfields
runs London's largest grant-giving charity, the Bridge House Trust
provides affordable residential housing across London
provides facilities for the Central Criminal Court at the Old Bailey
bron

Al met al zien we dus de belangen die in de City verdedigd worden.. niet mis dacht ik zo..

[ Bericht 34% gewijzigd door Boswachtertje op 06-04-2006 17:12:08 ]
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_36712465
quote:
Op woensdag 5 april 2006 22:05 schreef huupia34 het volgende:

[..]

je heb ze al in koffertjes , dus lijkt me dat makkelijker te realiseren dan 9/11
en waar haal je die informatie vandaan?
pi_36712570
TVP

Kreeg echt weer kippenvel toen ik dit filmpje zag;
klik
Ben altijd wel geintresseerd geweest in alles rondom 9/11 dus bij deze
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_36712703
Filmpje doet het bij mij niet, hij download niet. Bij anderen wel?
geen
pi_36712916
quote:
Op donderdag 6 april 2006 16:59 schreef natte-flamoes het volgende:
Filmpje doet het bij mij niet, hij download niet. Bij anderen wel?
http://www.archive.org/details/20041102-Last-Chance-911-Timeline

aan de linker kant, menig opties ..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_36713071
Jammer, dat ding is traag als dikke stront
geen
pi_36717034
quote:
Op woensdag 5 april 2006 22:12 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Als alleen het restaurant op de bovenste verdieping al 37,5 miljoen omzet maakte in het laatste jaar van bestaan, betwijfel ik of Silverstein een gat in de lucht sprong toen hij die 800 miljoen kreeg.
[..]

(uit wikipedia).

Overigens leer ik ook weer iets nieuws uit dat Wikipedia artikeltje
[..]

Ook de rest van het WTC is dus ofwel bij de aanslag vernietigd, ofwel dusdanig beschadigd dat het gesloopt moest worden.

En ik begrijp trouwens dat Silverstein er 3,2 miljard voor betaald heef
[..]

Dan is 800 miljoen maar een karige uitkering.
(wederom Wikipedia)

Volgens CNN leasde hij het trouwens al sinds 1999
[..]

http://money.cnn.com/2001/09/14/news/silverstein/

Maar 2001 lijkt meer waarschijnlijk, aangezien er in 2000 6 maatschappijen uit waren op het leasecontract
[..]

http://www.looksmartinsur(...)/is_5_47/ai_65542630
Wombcat, wat jij niet weet is dat de torens veel asbest bevatte, dat verwijderd moest worden op korte termijn.
De kosten omdat te doen zijn een paar miljard dollar, dus hij is er erg goed vanaf gekomen.
Btw Ik weet niet waar jij $800.000 vandaan haalt want het is veel hoger.
Zal het even na zoeken.

Wat me trouwens opvalt is dat je heel weinig feitenkennis hebt rond om 9-11 en achtergronden en toch praat alsof je het allemaal wel weet.
Beetje zonde, als je echt op zoek ben naar de waarheid zou je dat wel doen, maakt me twijfelen aan je motivaties.

Hij heeft de wtc niet gekocht maar geleased voor 99 jaar, hij moest voor 99 jaar, 3,2 miljard betalen.$616 miljoen vooruit en jaarlijks $115 miljoen.
Nu jij weer...

edit: hier een bericht over het opstrijken van $4,6 miljard aan verzekeringsgeld van silverstein.
link:http://archrecord.construction.com/news/wtc/archives/041208wtc.asp

[ Bericht 2% gewijzigd door motionknight op 06-04-2006 22:51:46 ]
fefesff ere erfe
pi_36717700
quote:
Op donderdag 6 april 2006 19:20 schreef motionknight het volgende:
Beetje zonde, als je echt op zoek ben naar de waarheid zou je dat wel doen, maakt me twijfelen aan je motivaties. ,
En weer een verdachtmaking.
pi_36719742
net gedownload via bit torrent de docu martial law 9-11 the rice of a police state van alex jones

over 9/11 en achtergronden, shocking!!!

allemaal gaan kijken!!!!
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
pi_36724184
quote:
Op donderdag 6 april 2006 19:41 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

En weer een verdachtmaking.
Verklaar je nader?
Ik heb gewoon mijn twijfels over de motivaties van wombcat, aangezien hij een hele grote mond heeft maar met weinig inhoud en/of inzicht over de materie schrijft..

Ik vraag me ook af of jij je ooit hebt verdiept in de materie of ook een losse flodder bent??!
fefesff ere erfe
pi_36724300
quote:

[..]

Wombcat, wat jij niet weet is dat de torens veel asbest bevatten die moest worden verwijderd op korte termijn, de kosten omdat te doen zijn een paar miljard dollar, dus hij is er erg goed vanaf gekomen.
btw Ik weet niet waar jij $800.000 vandaan haalt want het is veel hoger.
Zal het even na zoeken.
Die meldde Huupia. daar kwam ik niet mee.
inmiddels ben ik er ook achter dat dat om het WTC 7 ging. Maar ik kwam dus niet met de verkeerde info, maar heb inmiddels de goede gevonden (of beter althans). Dusseh, ga mij niet verwijten dat ik niet moeite doe om er achter te komen wat er gebeurd is en hoe het in elkaar zit.
quote:
Wat me trouwens opvalt is dat je heel weinig feiten kennis heb rond om 9-11 en achtergronden en toch praat alsof je het allemaal wel weet.
Beetje zonde, als je echt op zoek ben naar de waarheid zou je dat wel doen, maakt me twijfelen aan je motivaties.
Leuk, zo'n verdachtmaking. Wat voor motieven zou ik volgens jou hebben? Ik heb immers al herhaaldelijk aangegeven geen fan van Bush te zijn. Maar ja, dat zal ik dan wel gelogen hebben, niet?

Bovendien als je de topics van 9/11 een beetje gevolgd heb hier, kun je zien dat ik er al héél lang in post en met héél veel feiten ben gekomen. Dus iets minder hoog van de toren blazen mag wel.
Dat 'winst' van Silverstein is pas recent hier op Fok! naar voren gekomen, dus niet zo'n wonder dat ik daar nog niet alle ins en outs van weet.
quote:
Hij heeft de wtc niet gekocht maar geleased voor 99 jaar, hij moest daar voor de hele 99 jaar 3,2 miljard voor betalen.$616 miljoen vooruit en jaarlijks $115 miljoen.
Nu jij weer...
Ik zeg toch ook nergens dat hij het gekocht heeft? In de quote die ik aanhaalde staat duidelijk dat hij het least.
Wist jij trouwens dat hij van 2001 tot en met 2003 ook nog gewoon zijn lease moest betalen?
quote:
Silverstein Properties and the Port Authority continue to be guided by a lease each signed six weeks before the Sept. 11, 2001, attacks. The lease stipulates that should the complex be destroyed, Silverstein must continue to pay the $120 million a year rent in order to maintain the right to rebuild. Mr. Silverstein has tried to persuade the Port Authority that his closely held company is capable of rebuilding while meeting its massive rent payments. The rent is currently being paid from insurance proceeds, draining the amount available for rebuilding.
http://www.mindfully.org/(...)rstein-WTC6dec04.htm
quote:
edit: hier een bericht over het opstrijken van 4,6 miljard aan verzekeringsgeld van silverstein.
link:http://archrecord.construction.com/news/wtc/archives/041208wtc.asp
Dat is alweer minder dan de 7,1 miljard die resonancer meldde.
quote:
Pending the continuing litigation, between $3.6 billion and $4.6 billion will have been paid out by the insurers. But around $1.5 billion of that insurance money already has been spent on paying off creditors, legal fees in the insurance case, and the Port Authority's rent.
Van die 4,6 mijard, was hij dus alweer ongeveer 1,5 miljard kwijt aan de huur en de rechtszaken. Blijft dus 3 miljard over, maar dat is dan nog niet pure winst, hij heeft ook gederfde inkomsten én moet een nieuw gebouw gaan bouwen. En dat is best duur:
quote:
But whether the grand scheme for the complex, which is meant to include four other office towers, will be fully realized is uncertain. A plan to finance the project — estimated to cost more than $9 billion — is caught up in deep disagreements between Larry A. Silverstein, president of Silverstein Properties Inc., which is the developer of the office buildings, and the project's public owner, the Port Authority of New York and New Jersey.
Dus om dan maar te gaan roepen dat 'ie er zoveel geld aan heeft verdiend getuigt wel van weinig financiële kennis.

Waarmee ik overigens niet wil beweren dat ik nu het volledige plaatje heb geschetst. Om te bepalen of 'ie er geld aan over heeft gehouden zijn héél wat meer gegevens nodig, zoals ik al eerder heb gezegd.

Wist jij trouwens dat Silverstein het WTC voor minder wilde verzekeren dan hem geadviseerd was? En bovendien voor minder dan het zou kosten om het te herbouwen?
quote:
In its court papers, Swiss Re shows how Silverstein first tried to buy just $1.5 billion in property damage and business-interruption coverage. When his lenders objected, he discussed buying a $5 billion policy. Ultimately, he settled on the $3.5 billion figure, which was less than the likely cost of rebuilding. His lenders, led by GMAC, a unit of General Motors (nyse: GM - news - people ), which financed nearly the entire cost of the lease, agreed.
http://www.forbes.com/2003/09/11/cx_da_0911silverstein.html

Of is dat allemaal maar een extra rookgordijn?

Trouwens ook typisch dat Silverstein probeerde om de polis anders uit te leggen, namelijk dat het twee afzonderlijke ´events´ waren, waardoor hij het verzekerde bedrag twee keer kon opstrijken. Betekent dat dat hij van te voren een inschattingsfout gemaakt heeft van de interpretatie van de polis? Of was hij gewoon slecht juridisch geïnformeerd? Of wilde hij simpelweg kosten besparen omdat hij toch niet dacht dat er echt iets serieus mis kon gaan met die torens?
pi_36725148
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:44 schreef motionknight het volgende:

[..]

Verklaar je nader?
Ik heb gewoon mijn twijfels over de motivaties van wombcat, aangezien hij een hele grote mond heeft maar met weinig inhoud en/of inzicht over de materie schrijft..

Ik vraag me ook af of jij je ooit hebt verdiept in de materie of ook een losse flodder bent??!
GVD had ik een reactie waarin ik een hele berg topics verzamelde waar ik al zoal in gepost, druk ik op een verkeerd knopje en is heel mijn post weg

Anyway dat uitzoekwerk ga ik nu even niet weer opnieuw doen. Maar wie ben jij eigenlijk dat je een topic komt binnenwalsen en maar verdachtmakingen kunt gaan uiten. Ook Johan_de_With heb ik trouwens al vaak genoeg zien posten in 9/11 topics.

Iig hier een link naar een post van mij die zeker inhoudelijk genoeg is. En voor de rest kijk je maar eens in mijn postgeschiedenis naar de 9/11 topics waar ik zoal in gepost heb. Dat zijn er genoeg, en ook met genoeg inhoudelijke posts.

En jij? Volgens je postgeschiedenis niet zoveel tot nog toe. Ik kon me je ook al niet herinneren (wat niet een diskwalificatie over kennis betekent, maar dan moet je niet zomaar zulke verdachtmakingen doen, die nergens op gebaseerd zijn.

Dat zal je wel weer doen afvragen waarom ik dat doe, maar dat heb ik ook al vaak genoeg uitgelegd, dus dat zoek je ook maar zelf op.

En voor de rest veel plezier met inlezen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2006 23:15:32 ]
pi_36725233
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:47 schreef Wombcat het volgende:

[..]

The total potential payout is $7.1 billion, more than enough to build a fabulous new complex and leave a hefty profit for the Silverstein Group, including Larry Silverstein himself.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_36725292
quote:
Op donderdag 6 april 2006 23:14 schreef Resonancer het volgende:

[..]

The total potential payout is $7.1 billion, more than enough to build a fabulous new complex and leave a hefty profit for the Silverstein Group, including Larry Silverstein himself.
Ja, klopt. Dat was potential (dat merkte ik zelf ook al op in mijn reactie op jouw post). Dus dat was inderdaad niet zo correct van me om dat op die manier te zeggen.
pi_36725399
quote:

[..]

Hij heeft de wtc niet gekocht maar geleased voor 99 jaar, hij moest voor 99 jaar, 3,2 miljard betalen.$616 miljoen vooruit en jaarlijks $115 miljoen.
Maar heeft hij die 3,2 miljard ook betaald ? Of slechts 115 miljoen?
Eisenhower1961.
pi_36725604
quote:
Op donderdag 6 april 2006 23:20 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Maar heeft hij die 3,2 miljard ook betaald ? Of slechts 115 miljoen?
Goeie vraag. IIg moet hij nog steeds huur betalen:
quote:
Silverstein obtained the lease to the towers from the Port Authority just a few months before the September 11 terrorist attacks. He is expected to pay the Port Authority $125 million in rent this July. A recently-released city report claimed that Silverstein will likely run out of money and default on his lease after building only two out of Ground Zero's five planned towers.
http://archrecord.constru(...)060322groundzero.asp

En in mijn vorige post gaf ik ook al aan dat hij tussen 2001 en 2004 gewoon huur moest betalen, dus dat tikt iig aardig door.
pi_36725681
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:47 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Die meldde Huupia. daar kwam ik niet mee.
inmiddels ben ik er ook achter dat dat om het WTC 7 ging. Maar ik kwam dus niet met de verkeerde info, maar heb inmiddels de goede gevonden (of beter althans). Dusseh, ga mij niet verwijten dat ik niet moeite doe om er achter te komen wat er gebeurd is en hoe het in elkaar zit.
[..]

Leuk, zo'n verdachtmaking. Wat voor motieven zou ik volgens jou hebben? Ik heb immers al herhaaldelijk aangegeven geen fan van Bush te zijn. Maar ja, dat zal ik dan wel gelogen hebben, niet?

Bovendien als je de topics van 9/11 een beetje gevolgd heb hier, kun je zien dat ik er al héél lang in post en met héél veel feiten ben gekomen. Dus iets minder hoog van de toren blazen mag wel.
Dat 'winst' van Silverstein is pas recent hier op Fok! naar voren gekomen, dus niet zo'n wonder dat ik daar nog niet alle ins en outs van weet.
[..]

Ik ken je niet zo goed aangezien ik niet vaak op fok zit, meer op amerikaanse forums die veel dieper en genuanceerder in gaan op de materie dan hier op fok (no offense)
Ik weet in ieder geval zeker dat Silverstein er een aardig zakcentje aan over gehouden heeft, ik zal daar later op terug komen. btw alle wtc gebouwen hadden het asbest probleem dus je vorige argument gaat niet op

Ik zeg toch ook nergens dat hij het gekocht heeft? In de quote die ik aanhaalde staat duidelijk dat hij het least.
Wist jij trouwens dat hij van 2001 tot en met 2003 ook nog gewoon zijn lease moest betalen?
[..]J
Ja misschien wel, maar het restant van de 99 jaar(in totaal 3,2 miljard) niet he

[..]

[..]

misschien was ie wel juist, 4,6 was ook leuk geweest, 7,1 is nog leuker

Van die 4,6 mijard, was hij dus alweer ongeveer 1,5 miljard kwijt aan de huur en de rechtszaken. Blijft dus 3 miljard over, maar dat is dan nog niet pure winst, hij heeft ook gederfde inkomsten én moet een nieuw gebouw gaan bouwen. En dat is best duur:
[..]

Dus om dan maar te gaan roepen dat 'ie er zoveel geld aan heeft verdiend getuigt wel van weinig financiële kennis.

Waarmee ik overigens niet wil beweren dat ik nu het volledige plaatje heb geschetst. Om te bepalen of 'ie er geld aan over heeft gehouden zijn héél wat meer gegevens nodig, zoals ik al eerder heb gezegd.

Wist jij trouwens dat Silverstein het WTC voor minder wilde verzekeren dan hem geadviseerd was? En bovendien voor minder dan het zou kosten om het te herbouwen?
[..]

En moet een nieuw gebouw bouwen??

http://www.forbes.com/2003/09/11/cx_da_0911silverstein.html

Of is dat allemaal maar een extra rookgordijn?

Trouwens ook typisch dat Silverstein probeerde om de polis anders uit te leggen, namelijk dat het twee afzonderlijke ´events´ waren, waardoor hij het verzekerde bedrag twee keer kon opstrijken. Betekent dat dat hij van te voren een inschattingsfout gemaakt heeft van de interpretatie van de polis? Of was hij gewoon slecht juridisch geïnformeerd? Of wilde hij simpelweg kosten besparen omdat hij toch niet dacht dat er echt iets serieus mis kon gaan met die torens?
Ja dit is geweoon voor opgezet spel geweest natuurlijk, een beetje creatief denken in deze wereld kan nooit kwaad
fefesff ere erfe
pi_36725767
Ok , daar maak ik dus ook uit op dat hij geen 3,2 milljard heeft betaald, " Maar" 4x 115., of 125 dat vind ik nbtje onzeker.
Dan word het kosten/baten plaatje wel anders, nog meer winst voor Silverstein i.m.o.
Eisenhower1961.
pi_36725853
quote:
Op donderdag 6 april 2006 23:34 schreef Resonancer het volgende:
Ok , daar maak ik dus ook uit op dat hij geen 3,2 milljard heeft betaald, " Maar" 4x 115., of 125 dat vind ik nbtje onzeker.
Dan word het kosten/baten plaatje wel anders, nog meer winst voor Silverstein i.m.o.
Ja beslist, denk niet dat je grote vriend erg kritisch is

616 + 115 + 115 + 115 + 115 = $ 1.076.000.

En volgens wombcat een aantal jaren meer, nou ....

Wombcat je merkt toch wel dat je dit gevecht aan het verliezen bent of nie?

Ik zou me maar bezig houden met de echt relevante zaken rondom 9-11, want ik ben al een tijdje 100% overtuigd van een inside job

[ Bericht 27% gewijzigd door motionknight op 06-04-2006 23:46:39 ]
fefesff ere erfe
pi_36726098
quote:
Op donderdag 6 april 2006 23:30 schreef motionknight het volgende:

[..]

Ja dit is geweoon voor opgezet spel geweest natuurlijk, een beetje creatief denken in deze wereld kan nooit kwaad
Yeah, right.

Ja, er moet een nieuw gebouw komen.
Tenminste, dat maak ik hier wel uit op:
quote:
Silverstein obtained the lease to the towers from the Port Authority just a few months before the September 11 terrorist attacks. He is expected to pay the Port Authority $125 million in rent this July. A recently-released city report claimed that Silverstein will likely run out of money and default on his lease after building only two out of Ground Zero's five planned towers.
En hieruit:
quote:
If Silverstein Properties fails to come up with the financing, the Port Authority could force a negotiated settlement that would require Silverstein to return some of the development rights for the remaining office towers to the agency in return for a reduction in what it pays the Port Authority each year in rent. The Port Authority could then resell those rights to other developers. Even if that happens, the construction of the towers would depend on the developers' ability to attract paying tenants, generally a precondition to secure commercial financing.
(...)The Port Authority and Silverstein are also battling over who will pay the $1 billion to $2 billion to construct the site's underground backbone, including delivery ramps, walkways and mechanical systems that will support both the office buildings and the site's cultural, memorial and transit functions. Those familiar with the negotiations say the sides are far from an agreement.
http://www.mindfully.org/(...)rstein-WTC6dec04.htm

Sowieso moet Silverstein nog steeds huur betalen (of lease) en aangezien het WTC niet erg overeind meer staat, is alles wat hij betaald verloren geld. Pas als er weer iets staat wat hij kan verhuren, kan hij weer winst gaan maken. En het lijkt erop dat hij moeite heeft om het te verhuren:
quote:
But there is no denying that the Freedom Tower is going up when acres of office space are set to flood the sluggish downtown market. Silverstein has failed to attract tenants to 7 World Trade Center, a 1.7-million-square-foot office building adjacent to the Freedom Tower plot that is slated to open in late 2005. Together, 7 World Trade Center and the Freedom Tower will give Mr. Silverstein's company 4.3 million square feet he needs to rent out — about as much space as was in one of the Twin Towers.
Ook uit: http://www.mindfully.org/(...)rstein-WTC6dec04.htm

Dat is een wat ouder artikel, maar zo te zien wordt er nog steeds gesteggeld over het nieuw te bouwen kantoorcentrum.
quote:
The fate of development at Ground Zero hangs in the balance as developer Larry Silverstein and the Port Authority of New York and New Jersey attempt to renegotiate Silverstein's lease to the twin towers.

New York Governor George Pataki had set a March 14 deadline for the parties to resolve the lease contract, but state officials walked out of talks with Silverstein just before the deadline. They claimed, among other things, that the developer had asked for too great a share of the rebuilding money (much coming from the $2.9 billion insurance proceeds and from tax-free New York State Liberty Bonds) in exchange for giving up rights to build the World Trade Center Freedom Tower and two of the site's other five planned office towers. The Port Authority also wants Silverstein to share in the projects' infrastructure costs. According to the Port Authority's proposal, Silverstein would keep the rights to the three planned towers along Church Street. He would cede the Freedom Tower, which is thought to be the least economically feasible building on the site.
http://archrecord.constru(...)060322groundzero.asp
pi_36726407
quote:
Op donderdag 6 april 2006 23:38 schreef motionknight het volgende:

[..]

Ja beslist, denk niet dat je grote vriend erg kritisch is

616 + 115 + 115 + 115 + 115 = $ 1.076.000.

En volgens wombcat een aantal jaren meer, nou ....

Wombcat je merkt toch wel dat je dit gevecht aan het verliezen bent of nie?

Ik zou me maar bezig houden met de echt relevante zaken rondom 9-11, want ik ben al een tijdje 100% overtuigd van een inside job
In een eerder stukje dat ik quotte werd al aangegeven dat in 2005 de huur omhoog ging.
En voorlopig moet Silverstein gewoon de huur blijven betalen, dus de kosten blijven oplopen.
Of het dan 115 of 125 miljoen is, maakt niet zoveel uit. Maar op deze manier raakt hij uiteindelijk wel door het verzekeringsgeld.

Herbouw kost iig aardig wat centjes ook
quote:
A deal would pave the way for the emotionally charged, $7.3 billion rebuilding plan, and developer Larry Silverstein said that until the latest snag he had resolved major issues with negotiators for the land owner, the Port Authority of New York and New Jersey.
http://www.longislandpress.com/?cp=162&show=article&a_id=8035

Of het per se moet, dat herbouwen, weet ik niet, maar wat ik begrijp, is dat hij de grond nog steeds huurt (dat kost geld) en als hij dan iets wil verdienen, moet 'ie gaan bouwen. En dat lijkt nogal wat problemen op te leveren.
quote:
The agency walked out on talks with Silverstein on March 14, the deadline set by Gov. George Pataki to renegotiate Silverstein's $3.2 billion lease.

The lease - and the $10 million monthly rent Silverstein pays - gives him the right to build five office buildings, including the 1,776-foot Freedom Tower, scheduled for an April groundbreaking.

But critics say Silverstein doesn't have enough cash to rebuild without the government's help. A deal in the works last week would have had the Port Authority take over the Freedom Tower and another tower, while Silverstein would construct three smaller buildings on the 16-acre site.
Ook zijn er trouwens andere geïnteresseerden om te bouwen:
quote:
Silverstein will have some tough competition in being selected to rebuild the entire World Trade Center complex. His competition includes Donald Trump, among other notable real estate developers.
http://blogcritics.org/archives/2006/03/12/181338.php

Als Silverstein al zoveel geld met 9/11 verdiend heeft, en kennelij moeite heeft om de nieuwbouw rond te krijgen, waarom doet hij dan zoveel moeite om de rechten voor nieuwbouw te houden als er toch andere geïnteresseerden zijn?
pi_36726912
Herbouw lijkt idd 8 miljard te kosten
quote:
To rebuild the W.T.C. office space, it will cost Silverstein and his investors at least $8 billion
http://www.downtownexpress.com/de_52/talkingpoint.html

Ook aardig in dat artikeltje is het volgende:
quote:
In our condo building south of the W.T.C. on Liberty St., 9/11 was nearly a financial tragedy. If the W.T.C. elements that damaged the facade of our building had fallen 10 yards farther south, the front of our building may have been completely destroyed. Our insurance policy was insufficient as it was. Added damage could have bankrupted the building.
Kennelijk toch wel wat schade buiten het WTC dan (iit wat controlled demolotionners vaak beweren).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')