Wat ook nog kan natuurlijk is omdat die mensen nog altijd meer gaten in de conspirancytheorieën zien dan in de officiële versie.quote:Op dinsdag 4 april 2006 19:47 schreef Boswachtertje het volgende:
En op de vraag waarom mensen de officiële versie blijven verdedigen:
Ik denk dat dit komt, dat mensen niet kunnen geloven dat de overheid tot zoiets (als bij 9/11 gebeurde) in staat zou zijn. Ze zien de overheid als steunpilaar, niet als de partij die hen tegenwerkt. En zolang mensen vanuit die gedachte verderdenken, zul je zien dat de overheid als betrouwbare en neutrale partij wordt gezien.. denk ik zo
Het internet werd overspoeld met conspiracies, de éen al gekker dan de andere, wat niet uitsluit dat sommige gevoelige punten aanraken die moeilijk te bewijzen/weerleggen zijn.quote:Op dinsdag 4 april 2006 19:59 schreef Wombcat het volgende:
Wat ook nog kan natuurlijk is omdat die mensen nog altijd meer gaten in de conspirancytheorieën zien dan in de officiële versie.
Ok, en wat als ze gans de boel gefinancierd en mss ook opgezet/uitgedacht hebben, en voor de rest laten uitvoeren door een bende scapegoats ?quote:Overigens heb ik al vaker gezegd dat ik voorkennis bij Bush en co niet uitsluit, maar dat ik het uiterst onwaarschijnlijk vindt dat ze er actief aan hebben geholpen. Al was het alleen maar omdat onnodig was en onnodig risico met zich mee brengt.
Zou kunnen, maar volgens mij is Bin Laden ook prima in staat om dit alles uit te denken en te financieren.quote:Op dinsdag 4 april 2006 20:39 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Het internet werd overspoeld met conspiracies, de éen al gekker dan de andere, wat niet uitsluit dat sommige gevoelige punten aanraken die moeilijk te bewijzen/weerleggen zijn.
[..]
Ok, en wat als ze gans de boel gefinancierd en mss ook opgezet/uitgedacht hebben, en voor de rest laten uitvoeren door een bende scapegoats ?
Hopelijk wordt ie niet opgepaktquote:Op dinsdag 4 april 2006 20:30 schreef venomsnake het volgende:
voor de mensen die dat Charlie Sheen interview gemist hebben, hier is die: http://prisonplanet.tv/video/sheen_interview_net_mdm.wmv
door dit interview krijgt de 9/11 zaak nu weer iets meer aandacht in de VS.
ok, maar de connectie BinLaden-CIA-Bush is ook weer makkelijk gelegd ...quote:Op dinsdag 4 april 2006 20:42 schreef Wombcat het volgende:
Zou kunnen, maar volgens mij is Bin Laden ook prima in staat om dit alles uit te denken en te financieren.
Dan zou Bush hooguit 'm op het idee hoeven te brengen, de rest kan Bin Laden met gemak zelf uitgevoerd hebben.quote:Op dinsdag 4 april 2006 20:46 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
ok, maar de connectie BinLaden-CIA-Bush is ook weer makkelijk gelegd ...
Hoe moet iemand hier antwoord op geven?quote:Op dinsdag 4 april 2006 20:54 schreef UncleScorp het volgende:
En waarom zou Osama het doen ? (stel dat ie het alleen gedaan heeft)
Gewoon voor de kick ?
Heeft ie bereikt wat ie wou ?
Kom op man.quote:Op dinsdag 4 april 2006 20:58 schreef UncleScorp het volgende:
Nou kweet niet
Als jullie de officiele versie geloven hebben jullie mss ook wel een gedacht waarom die man zoiets zou doen ?
Oorlog tegen de VS wilde hij, gok ik zo.quote:Op dinsdag 4 april 2006 20:54 schreef UncleScorp het volgende:
En waarom zou Osama het doen ? (stel dat ie het alleen gedaan heeft)
Gewoon voor de kick ?
Heeft ie bereikt wat ie wou ?
Deze is stukken aannemelijker dan de versies die ik hier voorbij zie komen. Ik vat werkelijk waar niet waarom gaten in het officiele versie (die je altijd zal blijven houden met een ramp van deze omvang) verklaard worden met verhalen waar nog veel grotere gaten inzitten.quote:Op dinsdag 4 april 2006 19:20 schreef Resonancer het volgende:
En de groep complotdenkers wordt groter en groter, zo langzamerhand vraag ik me ook af wat mensen beweegt om de officiele versie te blijven verdedigen?
bronquote:Most recently, in Gallup’s February 19-21 poll, 45% of respondents chose "God created human beings pretty much in their present form at one time within the last 10,000 years or so," the statement that most closely describes biblical creationism. A slightly larger percentage, almost half, chose one of the two evolution-oriented statements: 37% selected "Human beings have developed over millions of years from less advanced forms of life, but God guided this process" and 12% chose "Human beings have developed over millions of years from less advanced forms of life, but God had no part in this process."
The public has not notably changed its opinion on this question since Gallup started asking it in 1982.
Kijk huup34, dit is bijvoorbeeld zo'n post die helaas ook genegeerd wordt.quote:Op dinsdag 4 april 2006 20:10 schreef natte-flamoes het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
http://homepage.ntlworld.com/steveseymour/pentagon/pentagon2.htm
(je moet meteen even op de stop knop van je browser drukken, deze url redirect door naar een niet bestaande pagina).
Ik vind het dan weer raar dat er op die pagina de kleur van onderkant van flight 77 wordt vergeleken met de kleur van de onderkant van flight 175. Blijkbaar hebben ze nog nooit gehoord van licht inval of weerkaatsing en dat dit verschillend kan zijn.
Volgens mij zijn er meer dan genoeg motieven voor Bin Laden. Haat richting amerika. Tonen dat de moslims iets kunnen uitrichten. Westerse wereld aan het wankelen brengen. Hell, misschien was hij er wel simpelweg op uit om de USA in een kostenverslindende oorlog te brengen, waardoor de USA uiteindelijk economisch in de problemen raakt (dat zou best kunnen, want de oorlog kost miljarden en de staatsschuld in de USA loopt aardig op).quote:Op dinsdag 4 april 2006 21:05 schreef UncleScorp het volgende:
Bij Hitler kunnen we zijn Kampf nog lezen
Mss deed Osama het wegens hun inmenging met Israel ...
Als hij oorlog wou ... zn land is platgebombeerd, tot daartoe gelukt
Terwijl hij juist laat zien dat eigenlijk hij de sterkste is.
En daarna is het zo gedaan ?
Op wat voor manier profiteert bush er het meest van?quote:Op dinsdag 4 april 2006 21:23 schreef UncleScorp het volgende:
Het lijkt op den duur allemaal voorgekauwd terwijl het vooral Bush is die ervan profiteert.
En dat die torens ingestort zijn ... de vliegtuigen was het shokeffect, het instorten het vernietigen van bewijs/dossiers/?/...
Ik heb die foto's in je post gezien en ik wist idd niet goed hoe hier op te reageren. Ik heb die dingen nog nooit eerder gezien, en kheb ondertussen al wat gezienquote:Op dinsdag 4 april 2006 21:13 schreef natte-flamoes het volgende:
Kijk huup34, dit is bijvoorbeeld zo'n post die helaas ook genegeerd wordt.
Mijn punt is dat het laat zien op wat voor rare manier men probeert aan te tonen dat wat je ziet iets anders is dan wat het is.quote:Op dinsdag 4 april 2006 21:25 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik heb die foto's in je post gezien en ik wist idd niet goed hoe hier op te reageren. Ik heb die dingen nog nooit eerder gezien, en kheb ondertussen al wat gezien![]()
Je hebt gelijk met wat je post, lullige pics, lullige uitleg.
Betekent toch niet dat alle andere theorien ineens crap zijn ?
En die dossiers hadden ze niet op een andere manier kunnen vernietigen? Toch typisch: heb je een regering die het lukt om een gigantische conspirancy te maken, maar moeten ze hun bewijsmateriaal vernietigen met een flinke klap. Dat moet dan toch subtieler kunnen.quote:Op dinsdag 4 april 2006 21:23 schreef UncleScorp het volgende:
Het lijkt op den duur allemaal voorgekauwd terwijl het vooral Bush is die ervan profiteert.
En dat die torens ingestort zijn ... de vliegtuigen was het shokeffect, het instorten het vernietigen van bewijs/dossiers/?/...
Meest genoemd is natuurlijk de oorlog in Irak, maar die plannen waren al lang klaar voor 911.quote:Op dinsdag 4 april 2006 21:24 schreef natte-flamoes het volgende:
Op wat voor manier profiteert bush er het meest van?
ok point takenquote:Op dinsdag 4 april 2006 21:28 schreef natte-flamoes het volgende:
Mijn punt is dat het laat zien op wat voor rare manier men probeert aan te tonen dat wat je ziet iets anders is dan wat het is.
Om Irak binnen te vallen had 'ie anders ook wel een excuus verzonnen, dus daarvoor had 'ie de torens niet hoeven laten instorten (om nog maar te zwijgen over het Pentagon en WTC7. Zeker die laatste, want volgens mij weet 90% van de de mensen niet eens meer dat dat ook is ingestort. En kom dan niet aan met bewijsmateriaal vernietigen, want dat kan echt wel op een andere manier).quote:Op dinsdag 4 april 2006 21:29 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Meest genoemd is natuurlijk de oorlog in Irak, maar die plannen waren al lang klaar voor 911.
Voor de rest denk ik nu vooral aan de patriot act, wat toch ook wel ingrijpend is, meer financiering van bepaalde 'nuttige' diensten enz
Maar we mogen ons niet teveel blindstaren op Bush, zoals hierboven al vermeld zijn het meer mensen zoals Cheney die de touwtjes bedienen ...
Nou, ik zie het best wel vaak gebeuren met 9/11. Wordt iets uit de context gehaald, of iets 'verdachts' genoemd en BANG dat is HET bewijs dat er een complot is.quote:Op dinsdag 4 april 2006 21:30 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
ok point taken
Maar dit kan je toch niet veralgemenen![]()
Wie het uitgedoktert heeft weet ik ook niet natuurlijkquote:Op dinsdag 4 april 2006 21:35 schreef LostFormat het volgende:
Maar stel dat 't nou opgezet was door Bush, waarom dan niet iets als een gifgas aanval in een metro ofzo? Waarom zo moeilijk doen met vliegtuigen?
Ja en deze vind je wss zelf nog terug op een of andere alien/ufo-sitequote:Op dinsdag 4 april 2006 21:38 schreef Wombcat het volgende:
Nou, ik zie het best wel vaak gebeuren met 9/11. Wordt iets uit de context gehaald, of iets 'verdachts' genoemd en BANG dat is HET bewijs dat er een complot is.
Dat 'iets' (volgens mij en natte_flamoes een vogel) wat voor de lens langsschiet in het filmpje in het vorige topic. Daarvan wordt dan ook de indruk gewekt "oe, iets raars, dit moet toch wel betekenen dat er een complot gaande is". jaja, ik weet het, dat werd niet specifiek zo gezegd, maar de ondertoon was er wel
Nee, dat laatste ben ik het wel mee eens.quote:Op dinsdag 4 april 2006 21:39 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Wie het uitgedoktert heeft weet ik ook niet natuurlijk
Of was het scenario al es niet uitgewerkt door de US jaaaaren geleden ?
En persoonlijk vind ik ook niet dat het op 911 om slachtoffers te doen was, sue me for this one
Ja, in de zin dat het bewijs is dat de aliens ons bezoeken dat bedoel je toch?quote:Op dinsdag 4 april 2006 21:41 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja en deze vind je wss zelf nog terug op een of andere alien/ufo-site![]()
En die laatste opmerking ... zo bekrompen zijn we ook niet hoor.
Niet veilig voor wie ? ... Boogieman Osama ?quote:Op dinsdag 4 april 2006 21:42 schreef Wombcat het volgende:
Nee, dat laatste ben ik het wel mee eens.
Het ging niet om de slachtoffers an sich, maar om de grote statussymbolen van de USA aan te vallen. Daarmee duidelijk maken dat men nergens veilig is.
Soms wel als het om 9/11 gaat. Voor je het weet heb je weer een gigantische rel. Maar die subscript zei ik eigenlijk met eenquote:Op dinsdag 4 april 2006 21:41 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja en deze vind je wss zelf nog terug op een of andere alien/ufo-site![]()
En die laatste opmerking ... zo bekrompen zijn we ook niet hoor.
Je hebt toch die discussie in het vorig deeltje gevolg over die vogel die voor de rookpluim vloog? Dergelijke zaken komen steeds terug bij complottheorieen. Dingen die onder vliegtuigen hangen etc etc.quote:Op dinsdag 4 april 2006 21:30 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
ok point taken
Maar dit kan je toch niet veralgemenen![]()
Dat hangt er dus vanaf vanuit welk referentiekader je het bekijkt.quote:Op dinsdag 4 april 2006 21:44 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Niet veilig voor wie ? ... Boogieman Osama ?
"Bush" profiteert hier meer van door meer 'klem' op zn volk te kunnen zetten. Richting policestate zoals ze wel es zeggen.
Dus dat was dan ook de insteek van de spaanse regering in de bomaanslagen in spanje? Of de insteek van de engelse regering bij de bomaanslagen in london?quote:Op dinsdag 4 april 2006 21:44 schreef UncleScorp het volgende:
Niet veilig voor wie ? ... Boogieman Osama ?
"Bush" profiteert hier meer van door meer 'klem' op zn volk te kunnen zetten. Richting policestate zoals ze wel es zeggen.
Ik dacht dat de spaanse regering toen juist wilde dat de ETA het had gedaan.quote:Op dinsdag 4 april 2006 21:55 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Dus dat was dan ook de insteek van de spaanse regering in de bomaanslagen in spanje? Of de insteek van de engelse regering bij de bomaanslagen in london?
Lullig is dat, heb ik ook wel eens. (Wordt je opeens automatisch uitgelogd, want ik log me altijd in voor een uur of half uur).quote:Op dinsdag 4 april 2006 21:57 schreef huupia34 het volgende:
damn, zit ik een lap tekst te tikken, ben ik opeens alles kwijt
Ik noem het een verhaal zonder bronvermelding, maar dat kan natuurlijk veranderen.quote:Op dinsdag 4 april 2006 22:04 schreef huupia34 het volgende:
carter had in de jaren 70 een ufo sighting. hij wilde hierover meer weten en probeerde informatie bij de veiligheidsdiensten los te peuteren.
hij kreeg echter nul op zijn rekest omdat zijn security claerance te laag was.
wie regeert wie of wat
noem het de secret government,nwo, illuminatie of whatever
nee joh, die ondertoon heb je verkeerd begrepen, ik vond het iets vaags toen ik het de eerste keer zag, en dat met dat tv-crew-ufo WTC filmpje in 't achterhoofd maakt dat je fantasie op hol slaat, na de frames verder te hebben gezien geloof ik heus wel dat het een vogel is.quote:Op dinsdag 4 april 2006 21:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nou, ik zie het best wel vaak gebeuren met 9/11. Wordt iets uit de context gehaald, of iets 'verdachts' genoemd en BANG dat is HET bewijs dat er een complot is.
Dat 'iets' (volgens mij en natte_flamoes een vogel) wat voor de lens langsschiet in het filmpje in het vorige topic. Daarvan wordt dan ook de indruk gewekt "oe, iets raars, dit moet toch wel betekenen dat er een complot gaande is". jaja, ik weet het, dat werd niet specifiek zo gezegd, maar de ondertoon was er wel
OK. My bad. Neemt niet weg dat vaak dit soort dingen toch worden gepresenteerd op een manier alsof iets raars meteen per se op een complot duiden. Terwijl er vaak ook gewoon eigenlijk niets aan de hand is.quote:Op dinsdag 4 april 2006 23:37 schreef YuckFou het volgende:
[..]
nee joh, die ondertoon heb je verkeerd begrepen, ik vond het iets vaags toen ik het de eerste keer zag, en dat met dat tv-crew-ufo WTC filmpje in 't achterhoofd maakt dat je fantasie op hol slaat, na de frames verder te hebben gezien geloof ik heus wel dat het een vogel is.
laaste off topic...ik neem het hele gedoe met een knipoog, als hollandse boerenlul kan ik er toch niks tegen doen, mocht er wel iets aan de hand zijn,quote:Op dinsdag 4 april 2006 23:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
OK. My bad. Neemt niet weg dat vaak dit soort dingen toch worden gepresenteerd op een manier alsof iets raars meteen per se op een complot duiden. Terwijl er vaak ook gewoon eigenlijk niets aan de hand is.
da's wel het beste. Daar was nog een topic over, maar dat is volgespamd met discussie over 9/11.quote:Op dinsdag 4 april 2006 23:51 schreef YuckFou het volgende:
[..]
laaste off topic...ik neem het hele gedoe met een knipoog, als hollandse boerenlul kan ik er toch niks tegen doen, mocht er wel iets aan de hand zijn,
En in dit geval het document Rebuilding America's Defences , dat door sommigen met mein Kampf wordt vergeleken .quote:Op dinsdag 4 april 2006 21:05 schreef UncleScorp het volgende:
Bij Hitler kunnen we zijn Kampf nog lezen
Het eerder genoemde document geeft op die vraag antwoord!quote:Op dinsdag 4 april 2006 21:24 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Op wat voor manier profiteert bush er het meest van?
Er is vanalles aan de hand met de huidige VS regering , meer nog dan tijdens de periode Nixon !quote:Op dinsdag 4 april 2006 23:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
OK. My bad. Neemt niet weg dat vaak dit soort dingen toch worden gepresenteerd op een manier alsof iets raars meteen per se op een complot duiden. Terwijl er vaak ook gewoon eigenlijk niets aan de hand is.
Mag ik heel oneerbiedig vragen wat het nut is van dat tweede zinsdeel? Wie zijn die ''sommigen''? Waarom zijn ze deze mening toegedaan? Ben jij het er mee eens? Heb jij Mein Kampf gelezen? Waarom zou een Amerikaans overheidsdocument vergeleken moeten worden met een geschrift van de hand van Hitler zelf, en dat stamt uit diens gevangenschap?quote:Op woensdag 5 april 2006 00:07 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
En in dit geval het document Rebuilding America's Defences , dat door sommigen mein Kampf wordt vergeleken .
Je linkje doet ut niet.quote:Op woensdag 5 april 2006 00:25 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Bekijk eens het volgende interview uitbuitenhof
http://www.vpro.nl/progra(...)3375/items/24311294/
quote:Op woensdag 5 april 2006 00:07 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
En in dit geval het document Rebuilding America's Defences , dat door sommigen mein Kampf wordt vergeleken .
een samenvatting en het originele overheids document zijn te vinden op http://www.informationclearinghouse.info/article3249.htm
voor ieder die serieus wat meer inzicht en kennis over de politieke ambities van de huidige bush regering wil vergaren is dit een 'must read'
Dan komt die dikke man van "Wordt Vervolgd" (van de strips) aan de macht...quote:Op woensdag 5 april 2006 01:06 schreef Pracissor het volgende:
Maar over een jaartje is Bush weg, wat gaat er dan gebeuren met zijn wereldoverheers plannen?
quote:Op woensdag 5 april 2006 01:08 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Dan komt die dikke man van "Wordt Vervolgd" (van de strips) aan de macht...
Dat denk je maarquote:Op woensdag 5 april 2006 01:06 schreef Pracissor het volgende:
![]()
Maar over een jaartje is Bush weg, wat gaat er dan gebeuren met zijn wereldoverheers plannen?
Groot gelijk.quote:Op dinsdag 4 april 2006 21:13 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Kijk huup34, dit is bijvoorbeeld zo'n post die helaas ook genegeerd wordt.
't is net of je dit 1 op 1 hebt vertaald van een complottheoriesite, zo verkoperig komt dit over.quote:Op woensdag 5 april 2006 07:41 schreef NorthernStar het volgende:
Het aantal mensen dat de officiele versie inmiddels in de kliko bij de kant van de weg heeft gezet neemt alleen maar toe.
Dat mag je zeker vragen , graag zelfs . Ik ben het niet eens met die personen omdat er veel zaken niet te vergelijken vallen . Maar er zit wel overeenkomst in het volgende : - De wens als persoon of land om wereldlieder te worden ,het superioriteits gevoel . Voor de vs: het streven naar een uitbreiding van hun global dominance . De hele wereld volgens amerikaanse normen en waarden .quote:Op woensdag 5 april 2006 00:34 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Mag ik heel oneerbiedig vragen wat het nut is van dat tweede zinsdeel? Wie zijn die ''sommigen''? Waarom zijn ze deze mening toegedaan? Ben jij het er mee eens? Heb jij Mein Kampf gelezen? Waarom zou een Amerikaans overheidsdocument vergeleken moeten worden met een geschrift van de hand van Hitler zelf, en dat stamt uit diens gevangenschap?
sorry, dit is het:quote:Op woensdag 5 april 2006 00:42 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Je linkje doet ut niet.
Het zijn toch ook onze normen en waarden? Wat is er mis met het bevrijden van een land van een dictator? Wat is er mis met het bevrijden van ons land van de bezetting? Ik kan opmaken uit jouw reactie dat jij eigenlijk nog onder het regime van hitler had willen zitten, heb ik dat goed?quote:Op woensdag 5 april 2006 08:55 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Dat mag je zeker vragen , graag zelfs . Ik ben het eens met die personen omdat er veel zaken niet te vergelijken vallen . Maar er zit wel overeenkomst in het volgende : - De wens als persoon of land om wereldlieder te worden ,het superioriteits gevoel . Voor de vs: het streven naar een uitbreiding van hun global dominance . De hele wereld volgens amerikaanse normen en waarden .
Wat is het officiële verhaal over de gesmolten plassen staal in de kelders van het WTC dan bv ?quote:Op woensdag 5 april 2006 08:28 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
't is net of je dit 1 op 1 hebt vertaald van een complottheoriesite, zo verkoperig komt dit over.
Hoe ik tegenover het achterhouden van de beelden sta? Je geeft aan in je post dat 'we' al 2 topics lang de neiging hebben om de officiele lezing te proberen te verdedigen, dan neem ik aan dat je die 2 topics ook doorgelezen hebt en heb je meerdere reacties van mij kunnen lezen waarop ik in ga op het niet vrijgeven van de beelden.
Maar daarnaast, die 3 afbeeldingen die ik daar post, je ziet het vliegtuig toch? Dus dan heb je beelden van het vliegtuig wat het pentagon in vliegt, en dan is het nog niet goed?
Al die punten die sheen aanhaalt behandelen 'we' uitvoering in deze topics, en op elk punt is aannemelijk te maken dat de officiele versie niet onmogelijk is.
Jaaa Bush wil de wereld verbeteren en heeft het beste met ons allen voorquote:Op woensdag 5 april 2006 09:01 schreef natte-flamoes het volgende:
Het zijn toch ook onze normen en waarden? Wat is er mis met het bevrijden van een land van een dictator? Wat is er mis met het bevrijden van ons land van de bezetting? Ik kan opmaken uit jouw reactie dat jij eigenlijk nog onder het regime van hitler had willen zitten, heb ik dat goed?
Ze hebben ons ooit van de duitsers bevrijdt , en daar teer jij nog op ??quote:Op woensdag 5 april 2006 09:01 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Het zijn toch ook onze normen en waarden? Wat is er mis met het bevrijden van een land van een dictator? Wat is er mis met het bevrijden van ons land van de bezetting? Ik kan opmaken uit jouw reactie dat jij eigenlijk nog onder het regime van hitler had willen zitten, heb ik dat goed?
Over dat clinton, in eerdere topics heb ik daar ook al op gereageerd. Je kunt een onderzoek in de ene genre moeilijk vergelijken met het onderzoek in een andere hoek, dat is simpelweg lastig omdat je geen goede referentie hebt. Misschien was het onderzoek bij clinton wel buitensporig duur en zijn de kosten gemaakt bij het 9/11 onderzoek wel 'normaal'. Je moet het 9/11 onderzoek vergelijken met andere ramp/aanslag-onderzoeken.quote:Op woensdag 5 april 2006 09:06 schreef atmosphere1 het volgende:
Wat is het officiële verhaal over de gesmolten plassen staal in de kelders van het WTC dan bv ?
Het officiële onderzoek naar 9/11 kostte vele malen minder als het onderzoek naar bv de affaire van Clinton met Monica L.
Waar vind ik al die informatie die de overheid zelf op het net heeft gezet ???
Het 9/11 report bevat uitermate weinig over de gebeurtenissen zelf , waar is de rest??
Daar teer ik op? Het is precies dezelfde insteek. Destijd heeft de vs ons bevrijd van de duitsers. Was toen ook niet de insteek van de vs wereldleider te worden? Denk je niet dat het toen ook puur eigenbelang was? Een groot duitsland zou een grote bedrijging zijn voor de vs, denk je dat de bevrijding destijds puur vrijwilligerswerk en liefdadigheid was?quote:Op woensdag 5 april 2006 09:11 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Ze hebben ons ooit van de duitsers bevrijdt , en daar teer jij nog op ??
Een land van een dictator bevrijden is niks mis mee , maar er is echter veel meer aan de hand in Irak . America komt niet gratis democratie brengen.
Het zou heel tof zijn als je eens naar dit filmpje zou willen kijken , een interview waarin juist hetgeen je net vraagt aan de orde komt
http://www.vpro.nl/progra(...)3375/items/24311294/
Onder het WTC in de kelders lagen grote plassen gesmolten staal die nog weken lang nagloeiden!!!quote:Op woensdag 5 april 2006 09:12 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Over dat clinton, in eerdere topics heb ik daar ook al op gereageerd. Je kunt een onderzoek in de ene genre moeilijk vergelijken met het onderzoek in een andere hoek, dat is simpelweg lastig omdat je geen goede referentie hebt. Misschien was het onderzoek bij clinton wel buitensporig duur en zijn de kosten gemaakt bij het 9/11 onderzoek wel 'normaal'. Je moet het 9/11 onderzoek vergelijken met andere ramp/aanslag-onderzoeken.
Het gesmolten staal in de kelder is ook eerder behandeld. Als je bv leest wat er heeft plaatsgevonden bij de crash van de bommenwerper in het empire state building kun je zien dat onderdelen/brandstof wat door liftschachten naar beneden stort niet onmogelijk is. Ik kan me voorstellen dat heel veel brandstof van het vliegtuig door de liftschachten naar beneden is gegaan, met alle gevolgen van dien. Het is gezien de empire state building crash geen onmogelijkheid.
Wat waren die kosten dan? Weet jij toevallig wat de kosten waren van het onderzoek naar de bijlmerramp?quote:Op woensdag 5 april 2006 09:31 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Onder het WTC in de kelders lagen grote plassen gesmolten staal die nog weken lang nagloeiden!!!
dit is totaal niet te verklaren en betreft dus een hele andere situatie als in het empire state building
Als je bv naar de kosten kijkt van het onderzoek naar de vuurwerkramp dan wordt duidelijk hoe belachelijk weinig geld er voor onderzoek naar 9/11 is uitgetrokken
Brandstof die zogezegd langs de liftschacht naar beneden gaat, kan onderaan nooit voor gesmolten staal zorgen ... het gesmolten staal is idd al eerder behandeld maar daarvoor nog niet opgelostquote:Op woensdag 5 april 2006 09:12 schreef natte-flamoes het volgende:
Het gesmolten staal in de kelder is ook eerder behandeld. Als je bv leest wat er heeft plaatsgevonden bij de crash van de bommenwerper in het empire state building kun je zien dat onderdelen/brandstof wat door liftschachten naar beneden stort niet onmogelijk is. Ik kan me voorstellen dat heel veel brandstof van het vliegtuig door de liftschachten naar beneden is gegaan, met alle gevolgen van dien. Het is gezien de empire state building crash geen onmogelijkheid.
Ik ben benieuwd naar informatie over die plassen.quote:Op woensdag 5 april 2006 09:35 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Brandstof die zogezegd langs de liftschacht naar beneden gaat, kan onderaan nooit voor gesmolten staal zorgen ... het gesmolten staal is idd al eerder behandeld maar daarvoor nog niet opgelost
As the Boeing 747 deteriorated, it dispersed approximately 10,000 gallons of fuel inside the WTC, (allowing for fuel consumption during the flight). This was a massive amount of fuel and during the investigation of the WTC, fuel was even found in the elevator shafts and on the first floor. That liquid fuel from the planes was found on the first floor is an obvious lie.quote:Op woensdag 5 april 2006 09:12 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Duitsland liep voor op de VS met bv de rakettechnologie , en was onder andere daarmee een zeer grote bedreiging . Bedenk je eens hoeveel landen er mee moesten vechten om duitsland te stoppen !! Duisland was dus echt een supermacht . De VS wou de technologie van de duitsers (werner von braun ) , eigen belang dus .quote:Op woensdag 5 april 2006 09:14 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Daar teer ik op? Het is precies dezelfde insteek. Destijd heeft de vs ons bevrijd van de duitsers. Was toen ook niet de insteek van de vs wereldleider te worden? Denk je niet dat het toen ook puur eigenbelang was? Een groot duitsland zou een grote bedrijging zijn voor de vs, denk je dat de bevrijding destijds puur vrijwilligerswerk en liefdadigheid was?
Ik kan hier op dit moment geen films kijken, ik zit op m'n werk.
http://www.brandweer.nl/cms/show/id=386303quote:Invloed op de stijfheid
Bij 400°C: 100% sterkte 75% stijfheid
Bij 600°C: 50% sterkte 30% stijfheid
Bij 400°C: 10% sterkte 10% stijfheid
Precies, de bevrijding in de wo2 was ook puur eigenbelang. Toch hoor je mij niet klagen. Ik denk niet dat je het argument eigenbelang van de vs tegen hun kunt gebruiken in de bevrijding van irak.quote:Op woensdag 5 april 2006 09:53 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Duitsland liep voor op de VS met bv de rakettechnologie , en was onder andere daarmee een zeer grote bedreiging . Bedenk je eens hoeveel landen er mee moesten vechten om duitsland te stoppen !! Duisland was dus echt een supermacht . De VS wou de technologie van de duitsers (werner von braun ) , eigen belang dus .
Saddam was al vastgeketend door vele sancties en inspecties , en het Irakeese leger valt in het niet bij dat van de VS. Ook had saddam geen lange afstands raketten om tot de VS te reiken.
Het pleidooi van de VS over massavernietigingswapens was er een vol leugens ( denk aan levering uranium door afrikaans land , dit is totaal niet waar gebleken). Irak was geen serieuze bedreiging voor de VS . Bovendien lagen de plannen voor het binnenvallen van Irak al voor 9/11 klaar.
Heb je het meest recente rapport over de VS van Amnesty al eens gelezen ?? zeer zorgwekkend.
Het aantal burgerslachtoffers dat de VS zelf hebben veroorzaakt Irak is minimaal 10.000 , en een burgeroorlog is nabij .
En Afganistan : ik dacht dat deTaliban was verdreven daar ! maar nee de nederlanders moeten nu ook gewoon weer tegen taliban strijders vechten . Het anti-amerikanisme is daar enorm groot geworden als gevolg van het lompe optreden van de VS daar. Hierdoor is de Taliban aanhang juist groter geworden!!
Dus volgens jou voerde ze oorlog vanwege het kapen van een technologie...quote:Op woensdag 5 april 2006 09:53 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Duitsland liep voor op de VS met bv de rakettechnologie , en was onder andere daarmee een zeer grote bedreiging . Bedenk je eens hoeveel landen er mee moesten vechten om duitsland te stoppen !! Duisland was dus echt een supermacht . De VS wou de technologie van de duitsers (werner von braun ) , eigen belang dus .
En dat is relevant omdat?quote:Heb je het meest recente rapport over de VS van Amnesty al eens gelezen ?? zeer zorgwekkend.
Het aantal burgerslachtoffers dat de VS zelf hebben veroorzaakt Irak is minimaal 10.000 , en een burgeroorlog is nabij .
En Afganistan : ik dacht dat deTaliban was verdreven daar ! maar nee de nederlanders moeten nu ook gewoon weer tegen taliban strijders vechten . Het anti-amerikanisme is daar enorm groot geworden als gevolg van het lompe optreden van de VS daar. Hierdoor is de Taliban aanhang juist groter geworden!!
Dus met andere woorden, de vs betaald een hoge prijs voor de realisering van democratie in een ander land?quote:Op woensdag 5 april 2006 10:01 schreef Pracissor het volgende:
Mag ik je er overigens op wijzen dat de politicologen en andere hoogleraren/professors uit de realistische stroming tegen de oorlog in Irak waren omdat het uiteindelijk meer zou kosten dan zou opleveren. De grote motivatie voor de oorlog kan men eerder verklaren uit neo-conservatieve denkbeelden waarin andere landen bevrijdt en democratisch worden, dit ten koste van vele amerikaanse levens en veel geld.
Yep, de Amerikaaanse burger wel, Carlyle, Halliburton e.d. verdienen echter meer dan ooit aan de "democratisering"quote:Op woensdag 5 april 2006 10:04 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Dus met andere woorden, de vs betaald een hoge prijs voor de realisering van democratie in een ander land?
volgens mij wordt per definitie alles wat een overheid doet doorberekend naar de inwoner, net zoals in nederland. Dus dat argument 'burger betaald' vind ik een flauw argument.quote:Op woensdag 5 april 2006 10:09 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Yep, de Amerikaaanse burger wel, Carlyle, Halliburton e.d. verdienen echter meer dan ooit aan de "democratisering"
Dit plus natuurlijk het strategisch belang van het 'veiligstellen' van Irak, men vertrekt over een tijdje uit SA en Irak is een beter alternatief om wat bases te planten. Natuurlijk speelt het veiligstellen van de olie toevoer ook een rol, maar dit kan nooit de hele reden zijn gezien de oorlog zoveel heeft gekost dat ze vele tientallen jaren Irak zouden moet exploiteren willen ze dat geld eruit halen. De grootste reden is een grote invloed behouden in het MO, door de dreigende aanwezigheid van het Amerikaanse leger, dit dwingt de omliggende landen hervormingen door te voeren.quote:Op woensdag 5 april 2006 10:04 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Dus met andere woorden, de vs betaald een hoge prijs voor de realisering van democratie in een ander land?
Nee, hoor dat er olie in de grond zit die nu door Amerikaans/ westerse bedrijven mag worden opgepomt waarvoor diezelfde westerse bedrijven de technologien leveren is puur toeval.quote:Op woensdag 5 april 2006 09:55 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je het argument eigenbelang van de vs tegen hun kunt gebruiken in de bevrijding van irak.
In ieder geval was het gesmolten metaal .quote:Op woensdag 5 april 2006 09:48 schreef natte-flamoes het volgende:
Was het wel staal van het wtc wat daar in gesmolten vorm lag?
Was het maar zo dat alles doorberekent word.quote:Op woensdag 5 april 2006 10:15 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
volgens mij wordt per definitie alles wat een overheid doet doorberekend naar de inwoner, net zoals in nederland. Dus dat argument 'burger betaald' vind ik een flauw argument.
Je haalt de woorden uit m'n mond !! Ideologie speelt dus een belangrijke rol .quote:Op woensdag 5 april 2006 10:15 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Dit plus natuurlijk het strategisch belang van het 'veiligstellen' van Irak, men vertrekt over een tijdje uit SA en Irak is een beter alternatief om wat bases te planten. Natuurlijk speelt het veiligstellen van de olie toevoer ook een rol, maar dit kan nooit de hele reden zijn gezien de oorlog zoveel heeft gekost dat ze vele tientallen jaren Irak zouden moet exploiteren willen ze dat geld eruit halen. De grootste reden is een grote invloed behouden in het MO, door de dreigende aanwezigheid van het Amerikaanse leger, dit dwingt de omliggende landen hervormingen door te voeren.
Oftewel de globale export van de Amerikaanse 'normen en waarden'/democratie. Zij zien zichzelf als de lichtende baken van de wereld en daar handelen ze dus naar, naief en dus niet realistisch letterlijk en figuurlijk.
Ik moet nu rennen naar mijn Internationale Politiek college...
De bovenste zin snap ik wel, maar waar je de onderste op baseert?quote:Op woensdag 5 april 2006 10:16 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Zomaar alleen bepaalde temperaturen, en smeltpunten noemen is zeer onvolledig ,er is veel meer nodig om tot een realistisch econclusie te komen.
.
Onjuiste conspiracy theory: Het staal in de kelders is gesmolten omdat er explosieven zijn gebruikt , die geven immers een temperatuur af van duizenden graden .
ENRON ... Cheney ...quote:Op woensdag 5 april 2006 10:16 schreef Resonancer het volgende:
Nee, hoor dat er olie in de grond zit die nu door Amerikaans/ westerse bedrijven mag worden opgepomt waarvoor diezelfde westerse bedrijven de technologien leveren is puur toeval.
Dat er pijpleidingen gelegd (gaan) worden door de gebieden die nu onder Amerikaanse "controle" staan , is alleen maar 'n prettige bijkomstigheid.
niet alleen dat er speelden veel meer belangen een rol .quote:Op woensdag 5 april 2006 09:58 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Dus volgens jou voerde ze oorlog vanwege het kapen van een technologie....
Er dus geen sprake is van vrijheid voor de bevolking van irak of Afganistan en omdat er mensen zijn die nog heilig in de retoriek en de goede bedoelingen van de VS geloven, zeker in het transatlantisch gezinde Nederland !quote:En dat is relevant omdat?
Die onderste bewering is een onjuist , dat wilde ik aangeven . Ik heb die bewering al een aantal malen gehoord en gelezen her en der .quote:Op woensdag 5 april 2006 10:26 schreef Resonancer het volgende:
[..]
De bovenste zin snap ik wel, maar waar je de onderste op baseert?
Het staal in de kelder KAN gesmolten zijn omdat er explosieven zijn gebruikt , die geven immers een temperatuur af van duizenden graden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |