abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36604663
quote:
Rotterdammers kiezen moskee als mooiste gebouw
ANP

ROTTERDAM - De inwoners van Rotterdam hebben de Mevlana-moskee als mooiste gebouw van hun stad gekozen. Dat is de uitkomst van een publieksverkiezing georganiseerd door het City Informatiecentrum. De Erasmusbrug werd met een miniem verschil tweede.

De deelnemers aan de verkiezing vinden de moskee een tijdloos gebouw. Met zijn sierlijke vormen tekent het mooi af tegen de strakke stadse architectuur, aldus een reactie. Ook zien de Rotterdammers het gebouw ‘als een symbool van warmte en gastvrijheid’.

De moskee aan het Mevlanaplein ging in 2001 open. Het is een ontwerp van architect Bert Toorman. Het pastelkleurige gebouw met zijn hoge minaretten is een blikvanger langs de spoorlijn Rotterdam-Den Haag. In 2004, kort na de dood van cineast Theo van Gogh, probeerde een 25-jarige man uit Capelle aan den IJssel brand te stichten bij het gebedshuis. Hij kreeg twaalf maanden celstraf, waarvan zes voorwaardelijk.

Het Witte Huis bij de Oude Haven en het Stadhuis aan de Coolsingel eindigden bij de verkiezingen respectievelijk als nummer drie en vier. Beide gebouwen werden vooral geroemd vanwege hun historische waarde.
Leuke gebouwtje inderdaad, maar de Erasmus brug vind ik toch iets meer hebben.

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 3 april 2006 @ 12:56:54 #2
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_36604848
Die binnenkant is wel mooi, maar de buitenkant is zo lelijk...
pi_36604927
quote:
Op maandag 3 april 2006 12:56 schreef Monus het volgende:
Die binnenkant is wel mooi, maar de buitenkant is zo lelijk...
Ik vind die kleuren zijn erg ongebruikelijk voor een gebouw.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Donald Duck held maandag 3 april 2006 @ 13:00:18 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_36604971
dat is alleen maar te danken aan de moslims die gestemd hebben.
ik kan me niet voorstellen dat autotochtone rotterdammers dat gebouw zo waarderen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_36604994
Laten we het er maar op houden dat smaak verschilt. Ik vind het een gebouw met een hoog Efteling-gehalte...
pi_36605005
Het scheelt voor ons autochtone Rotterdammers wel een ritje naar de Efteling.

[ Bericht 44% gewijzigd door Dementor op 03-04-2006 13:07:19 ]
  maandag 3 april 2006 @ 13:04:14 #7
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_36605085
quote:
Op maandag 3 april 2006 12:50 schreef Slayage het volgende:

Je reinste wc-eend design. Wat een lelijk kutbruggeke.
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  maandag 3 april 2006 @ 13:07:18 #8
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36605183
ja daaaaaaaaaaaaaaag

wat een ontzettende lulkoek
pi_36605197
Die publieksverkiezing was zeker alleen bekend bij die moskeegangers .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_36605854
hahaha idd Efteling..... 1 grote poppenkast
pi_36607271
quote:
Op maandag 3 april 2006 13:00 schreef dVTB het volgende:
Laten we het er maar op houden dat smaak verschilt. Ik vind het een gebouw met een hoog Efteling-gehalte...
Op een een of andere manier was dat een modegril. Ik vind de russische orthodoxe kerk ook al zo Eftelingesque.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_36607330
Ik denk dat je moet zeggen dat de Efteling eerder een hoog moskee-gehalte heeft. Mooie binnenkant, alleen dat creme-ige van de buitenkant is lelijk.
pi_36607659
Mooi van binnen. Walgelijk van buiten. Doen we straks ook een verkiezing mooiste gebouw in Amsterdam, als deze moskee klaar is:

Deze wordt pas echt mooi volgens mij.
pi_36608361
quote:
Op maandag 3 april 2006 14:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Mooi van binnen. Walgelijk van buiten. Doen we straks ook een verkiezing mooiste gebouw in Amsterdam, als deze moskee klaar is:

[afbeelding]

Als het er in het echt ook zo uit komt te zien zal dat zeker de mooiste van het land worden, maar dat valt nog te bezien natuurlijk.
-Rabia Al-Basri
pi_36608402
Lelijk gebouw zeg, dan is die moskee die gebouwd gaat worden in Amsterdam wat mooier. Dit lijkt net een mislukte versie van de Efteling.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_36608570
Van Fok nieuws
quote:
De reguliere media (De Telegraaf en Algemeen Dagblad) doen er vandaag verslag van, zodat aangenomen mag worden dat het geen aprilgrap betreft.

Veelzeggend
-Rabia Al-Basri
pi_36609041
wat een gelul, of Rotterdammers hebben een walgelijke smaak of ze hebben enkel moslims laten stemmen.
  maandag 3 april 2006 @ 15:25:56 #18
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36609240
quote:
Op maandag 3 april 2006 14:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Lelijk gebouw zeg, dan is die moskee die gebouwd gaat worden in Amsterdam wat mooier. Dit lijkt net een mislukte versie van de Efteling.
Wat de kompel zegt -> mee eens.
  maandag 3 april 2006 @ 15:52:08 #19
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_36610152
quote:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Het heeft wel iets, het is toch wel stukken beter dan die grote kale betonnen blokken in rotterdam.
  maandag 3 april 2006 @ 15:52:50 #20
119078 McCarthy
communistenjager
pi_36610183
ik vind het nationale nederlanden gebouw mooi

ben alleen bang dat ie omvalt, zo hoog
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  maandag 3 april 2006 @ 15:54:12 #21
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36610235
quote:
Op maandag 3 april 2006 15:52 schreef McCarthy het volgende:

[afbeelding]

Tsja, alles van waarde is nu eenmaal weerloos.
pi_36610365
quote:
Op maandag 3 april 2006 15:52 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Het heeft wel iets, het is toch wel stukken beter dan die grote kale betonnen blokken in rotterdam.
Dan heb je het over gebouwen uit de wederopbouwtijd, als je kijkt wat er nu neer wordt geplempt, dat zijn toch echt geen grauwe betonblokken hoor.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  maandag 3 april 2006 @ 16:02:25 #23
145741 dedeur
opendichtopendicht
pi_36610449
Wat een grap zeg, jéé
Op slot!
pi_36610819
quote:
Op maandag 3 april 2006 15:05 schreef Slayage het volgende:
Van Fok nieuws
[..]

Veelzeggend
Over Fok idd .

Maar ik kan me ook niet voorstellen dat dit het mooiste gebouw is.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_36611113
Ik snap trouwens niet waarom de zwaan als gebouw wordt aangemerkt. Tis een bouwwerk, dat wel, maar geen gebouw.
pi_36612932
Ik vin het een gruwelijk kick ding die Moskee, ik gaat zeker vrijdag langs om mee te bidden
Mujahideen Shura Council
Abu Hamza al-Baghdadi
pi_36613310
een Marokkaanse moskee
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  maandag 3 april 2006 @ 17:29:22 #28
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36613351
Voor Rotterdamse begrippen is het inderdaad een prachtig bouwwerk.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_36613448
Zou je daar fijn tegenaan kunnen pissen?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_36613524
quote:
Op maandag 3 april 2006 17:33 schreef cultheld het volgende:
Zou je daar fijn tegenaan kunnen pissen?
Nee, want dan snijden ze je keel open hoorde ik een keer .
Rotterdam South Side
pi_36613718
Je kan merken dat de PvdA gewonnen heeft in Rotterdam.
De verkiezing van een moskee als mooiste gebouw is het eerste voorbeeld daarvan.
Geen hond die het mooi vindt dus er is beslist met de uitslag geknoeid.
Het allochtonen knuffelen is begonnen.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_36613856
quote:
Op maandag 3 april 2006 17:42 schreef lionsguy18 het volgende:
De verkiezing van een moskee als mooiste gebouw is het eerste voorbeeld daarvan.
X
pi_36613897
quote:
  maandag 3 april 2006 @ 17:50:48 #34
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_36613933
quote:

[afbeelding]
Delfsblauw !
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_36614134
quote:
Op maandag 3 april 2006 17:27 schreef Meki het volgende:
een Marokkaanse moskee
Volgens mijn hangt er een turkse en een nederlandse vlag voor die moskee. En bij mijn weten is het ook door de turkse gemeenschap betaald. Dus hoe jij aan de stempel Marokkaanse komt?
pi_36614219
quote:
Ohja joh, ga toch weg joh.
Volgens mij is er weinig veranderd hiero hoor tot op dit moment.
  maandag 3 april 2006 @ 18:03:02 #37
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_36614332
De binnenkant van de moskee ziet er best.... vrolijk en sereen uit, maar de buitenkant is echt walgelijk lelijk! Kan me niet voorstellen dat de "Rotterdammers" dát nou het mooiste gebouw vinden.

Die in Amsterdam moet gaan komen, past al wat meer bij de stijl van de rest van de omgeving...
  Donald Duck held maandag 3 april 2006 @ 18:04:22 #38
46149 __Saviour__
pi_36614384
Voor "Rotterdammers" moet je dan ook lezen "Allochtonen"
Als dit gebouw in een andere stad zou staan, niet in de randstad, zou het no way gewonnen hebben.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_36614452
quote:
Op maandag 3 april 2006 17:57 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Volgens mijn hangt er een turkse en een nederlandse vlag voor die moskee. En bij mijn weten is het ook door de turkse gemeenschap betaald. Dus hoe jij aan de stempel Marokkaanse komt?
ik heb gehoord dat er een nog grotere Marokkaanse Moskee in Rotterdam komt
of de bouw is er aan begonne
hij zou bij de Kuip staan
pi_36614597
quote:
Op maandag 3 april 2006 18:04 schreef __Saviour__ het volgende:
Voor "Rotterdammers" moet je dan ook lezen "Allochtonen"
Als dit gebouw in een andere stad zou staan, niet in de randstad, zou het no way gewonnen hebben.
En dan zou het witte huis zo hoog eindigen? Ik betwijvel of de allochtonen ueberhaubt ooit bij het City Informatiepunt binnenkomen.

Even voor de volledigheid de top 10
quote:
Top 10
De top 10 ziet er als volgt uit:

* Mevlana Moskee
* Erasmusbrug
* Witte Huis
* 'Stadhuis
* De Kuip
* De Witte Keizer
* Het Kasteel
* Van Nelle
* Hotel New York
* World Trade Center

bron
  maandag 3 april 2006 @ 18:13:14 #41
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_36614661
Zegt genoeg over de rest die in Rotterdam staat.
pi_36614675
quote:
Op maandag 3 april 2006 18:06 schreef Meki het volgende:

[..]

ik heb gehoord dat er een nog grotere Marokkaanse Moskee in Rotterdam komt
of de bouw is er aan begonne
hij zou bij de Kuip staan
Je beantwoord mijn vraag niet, en ik betwijvel of die moskee ook word uitgeroepen tot mooiste gebouw in Rotterdam als ie klaar is.
pi_36614759
hehe , merk nu net dat de website van NR niet meer bereikbaar is
pi_36614945
quote:
Op maandag 3 april 2006 17:27 schreef Meki het volgende:
een Marokkaanse moskee
Het is een Turkse moskee hoor.
pi_36615519
Is hier nu de conclusie te trekken dat Rotterdam voor het merendeel uit Moslims bestaat?
  maandag 3 april 2006 @ 19:00:24 #46
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_36616345
als ik de buitenkant zo zie word ik niet echt vrolijk
  maandag 3 april 2006 @ 19:02:22 #47
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_36616416
Is het dan echt zo slecht gesteld met de architectuur in Rotterdam? De buitenkant van dit bouwwerk ziet er simpelweg kunstmatig en kitscherig uit. Of hebben ze alleen naar het interieur gekeken?
pi_36616421
quote:
Op maandag 3 april 2006 18:40 schreef Wojworshebn het volgende:
Is hier nu de conclusie te trekken dat Rotterdam voor het merendeel uit Moslims bestaat?
Nee.
pi_36616423
quote:
Op maandag 3 april 2006 18:40 schreef Wojworshebn het volgende:
Je kunt elke conclusie trekken. Of die ook op feiten is gebaseerd is een ander verhaal.
pi_36616460
quote:
Op maandag 3 april 2006 19:02 schreef Trancelocator het volgende:
Is het dan echt zo slecht gesteld met de architectuur in Rotterdam? De buitenkant van dit bouwwerk ziet er simpelweg kunstmatig en kitscherig uit. Of hebben ze alleen naar het interieur gekeken?
Dan had de zwaan niet op de tweede plaats gekomen, en de het stadhuis en het witte huis trouwens ook niet
pi_36616519
wat een doorzichtig promo spotje, zeg

er zijn zat prachtige moskees, maar dit is er nu juist heel erg níet één
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 3 april 2006 @ 19:06:41 #52
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_36616580
quote:
Op maandag 3 april 2006 19:03 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Dan had de zwaan niet op de tweede plaats gekomen, en de het stadhuis en het witte huis trouwens ook niet
De Zwaan is zowat het icoon geworden van Rotterdam, opvallend dat die dan op nummer 2 eindigt.
pi_36616630
quote:
Op maandag 3 april 2006 19:06 schreef Trancelocator het volgende:

[..]

De Zwaan is zowat het icoon geworden van Rotterdam, opvallend dat die dan op nummer 2 eindigt.
Niet voor rotterdammers hoor. het is meer de wankelbrug voor ons
pi_36616673
van binnen ziet het er mooi uit.
en het is een Turkse moskee.
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_36616727
In Istanbul heb je pas mooie moskeeen
  maandag 3 april 2006 @ 19:28:14 #56
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_36617246
quote:
Op maandag 3 april 2006 19:08 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Niet voor rotterdammers hoor. het is meer de wankelbrug voor ons
Ja, daar staat die brug wel om bekend. Heeft die eigenlijk nog een andere bijnaam?
pi_36617288
quote:
Op maandag 3 april 2006 19:28 schreef Trancelocator het volgende:

[..]

Ja, daar staat die brug wel om bekend. Heeft die eigenlijk nog een andere bijnaam?
ja, de zwaan plus dan nog wat andere maar die zijn niet echt gangbaar.

Eentje uit de kroeg noemt het de hoer, omdat de staander hem doet denken aan een vrouwenbeen en iedereen gaat er over heen.
pi_36617329
Hij is van binnen heel erg mooi, ik ben er wel eens geweest, telt het interieur ook mee?

Van buiten vind ik hem nogal lelijk eigenlijk.
pi_36617358
Ze hebben mij niks gevraagd hoor.
pi_36617370
HOe kan een brug nou op 2 eindigen als mooiste gebouw
pi_36617380
quote:
Op maandag 3 april 2006 19:30 schreef SCH het volgende:
Hij is van binnen heel erg mooi, ik ben er wel eens geweest, telt het interieur ook mee?

ZIe mijn opmerking over de zwaan en de gebouwen daar achter, nee dus.
pi_36617419
quote:
Op maandag 3 april 2006 19:31 schreef Knoekie het volgende:
Ze hebben mij niks gevraagd hoor.
Mij ook niet, denk dat de vraag alleen is gesteld aan mensen die het City Informatiepunt hebben bezocht. Vandaar ook mijn twijvel of er zoveel moslims hebben gestemd.
pi_36617420
quote:

Nee natuurlijk niet, dit is gewoon een hele doorzichtige poging om allochtonen blij te maken. Het werkt ook nog eens niet, het bestuur van de moskee wil de prijs helemaal niet in ontvangst nemen.
  maandag 3 april 2006 @ 19:34:10 #64
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_36617444
quote:

Dan zal het interieur echt onbeschrijvelijk mooi zijn, want nogmaals van de buitenkant ziet het eruit als een catalogusmoskee.
pi_36617485
mij hebben ze ook niets gevraagd.
pi_36617523
quote:
Op maandag 3 april 2006 19:33 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet, dit is gewoon een hele doorzichtige poging om allochtonen blij te maken. Het werkt ook nog eens niet, het bestuur van de moskee wil de prijs helemaal niet in ontvangst nemen.
Tuurlijk jong, tuurlijk
  maandag 3 april 2006 @ 19:37:24 #67
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_36617559
quote:
Op maandag 3 april 2006 19:31 schreef SCH het volgende:
HOe kan een brug nou op 2 eindigen als mooiste gebouw
Ze bedoelden misschien dan ook bouwwerken.
pi_36617568
quote:
Op maandag 3 april 2006 19:36 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Tuurlijk jong, tuurlijk
Geef eens aan waarom ik ongelijk heb.
pi_36617596
Als er wel veel moslims hebben gestemd, wat dan nog, dat zijn toch ook Rotterdammers of tellen ze met verkiezingen eigenlijk niet mee?
pi_36617677
quote:
Op maandag 3 april 2006 19:37 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Geef eens aan waarom ik ongelijk heb.
Geef jij eens aan wat het City Informatiecentrum met de PvdA of de andere linkse fracties te maken zou hebben, behalve dan dat ze een gemeente orgaan zijn?
pi_36617694
quote:
Op maandag 3 april 2006 19:38 schreef SCH het volgende:
Als er wel veel moslims hebben gestemd, wat dan nog, dat zijn toch ook Rotterdammers of tellen ze met verkiezingen eigenlijk niet mee?
Natuurlijk tellen die dan wel mee, ik geloof alleen helemaal niet dat er veel moslims gestemd hebben.
pi_36617762
Ja maar welke autochtoon stemt er dan op zo'n lelukke moskeej
pi_36617983
quote:
Op maandag 3 april 2006 19:40 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Geef jij eens aan wat het City Informatiecentrum met de PvdA of de andere linkse fracties te maken zou hebben, behalve dan dat ze een gemeente orgaan zijn?
Het komt gewoon allemaal iets te goed uit waar het gaat om de bevordering van de integratie. "Kijk mensen Rotterdam kiest massaal voor een leuk multicultureel object." Dit soort gemeentelijke bureautjes wordt over het algemeen bemand door links georienteerde mensen, die niet vies zijn van een leugentje voor de goede zaak.

Het is gewoon totaal ongeloofwaardig dat Rotterdammers, moslim of niet, in zo'n grote getale een wagelijk slechte smaak hebben.
Zat prachtige moskeeen maar deze dus echt niet.
pi_36618113
quote:
Op maandag 3 april 2006 19:49 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Het komt gewoon allemaal iets te goed uit waar het gaat om de bevordering van de integratie. "Kijk mensen Rotterdam kiest massaal voor een leuk multicultureel object." Dit soort gemeentelijke bureautjes wordt over het algemeen bemand door links georienteerde mensen, die niet vies zijn van een leugentje voor de goede zaak.

Het is gewoon totaal ongeloofwaardig dat Rotterdammers, moslim of niet, in zo'n grote getale een wagelijk slechte smaak hebben.
Zat prachtige moskeeen maar deze dus echt niet.
Links georiënteerde mensen? Architecten die juist pleiten voor meer hoogbouw etc, voor meer dure appartementencomplexen in de binnenstad. Ik zie hem nog niet.
pi_36618342
quote:
Op maandag 3 april 2006 19:53 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Links georiënteerde mensen? die juist pleiten voor meer hoogbouw etc, voor meer dure appartementencomplexen in de binnenstad. Ik zie hem nog niet.
Het is geen architectuur centrum, meer een soort bezoekers centrum voor bouwen en wonen in rotterdam.

Maar ga eens op mijn punt in i.pv. steeds nieuwe zaken aan te voeren
pi_36618829
Ik vind het maar een lelijk ding (Disney/Efetling inderdaad. Op de foto is de binnenkant wel leuk.

Haalt het echter bij lange na niet bij de Erasmusbrug of zelfs de Willemsbrug.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_36619124
Rotterdam heeft geen mooie gebouwen dus eigenlijk is het een onzinverkiezing.
pi_36619299
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:21 schreef SCH het volgende:
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 3 april 2006 @ 20:29:21 #79
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_36619426
quote:
Zover wilde ik niet gaan.

Ik vind zelf het nieuwe Luxor Theater wel een mooi gebouw, zowel van buiten als binnen.
pi_36619500
De Duitsers hebben die verkiezing gewoon gewonnen
pi_36619921
quote:
Op maandag 3 april 2006 19:59 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Het is geen architectuur centrum, meer een soort bezoekers centrum voor bouwen en wonen in rotterdam.

Maar ga eens op mijn punt in i.pv. steeds nieuwe zaken aan te voeren
Jou punt was dat er links rakkers de dienst uit zouden maken daar. Ik zeg dat dat lariekoek is.

Het is dan wel geen architectuurcentrum, maar ze lopen er wel degelijk rond. En het bouwen en wonen in rotterdam focust zich op dit moment ook niet echt op het prototype linkse achterban . Zeker daar niet.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 april 2006 @ 20:42:14 #82
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36619968
quote:
Op maandag 3 april 2006 13:00 schreef __Saviour__ het volgende:
dat is alleen maar te danken aan de moslims die gestemd hebben.
ik kan me niet voorstellen dat autotochtone rotterdammers dat gebouw zo waarderen.
Ik in ieder geval niet.
pi_36619980
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:29 schreef Trancelocator het volgende:

[..]

Zover wilde ik niet gaan.

Ik vind zelf het nieuwe Luxor Theater wel een mooi gebouw, zowel van buiten als binnen.
Sommige van de woontorens zijn ook wel mooi hoor. Tis een beetje jammer dat ze een beetje lukraak bouwstijlen door elkaar heen gooien.
  maandag 3 april 2006 @ 20:43:53 #84
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_36620036
quote:
Op maandag 3 april 2006 19:02 schreef Trancelocator het volgende:
Rotterdam is de architectuurstad van Nederland. Dat er veel lelijke goedkopen wederopbouw staat wil niet zeggen dat er ook genoeg mooie gebouwen te vinden zijn.

Overigens is deze verkiezing natuurlijk sterk beïnvloedt door de islamitische medemens. Niet dat daar wat mis mee is verder. Maar representatief is het niet.
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 3 april 2006 @ 20:45:45 #85
53267 TC03
pi_36620113
quote:
Whaha. Zei de Fries.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 april 2006 @ 20:46:01 #86
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36620122
quote:
Op maandag 3 april 2006 19:28 schreef Trancelocator het volgende:

[..]

Wipkip
pi_36620131
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:45 schreef TC03 het volgende:

[..]

Whaha. Zei de Fries.
Hij is Utrecht gewend he
pi_36620146
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:45 schreef TC03 het volgende:

[..]

Whaha. Zei de Fries.
Utrechter
  maandag 3 april 2006 @ 20:46:53 #89
53267 TC03
pi_36620163
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:42 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Sommige van de woontorens zijn ook wel mooi hoor. Tis een beetje jammer dat ze een beetje lukraak bouwstijlen door elkaar heen gooien.
Valt wel mee, over het algemeen gewoon mdoern.
  maandag 3 april 2006 @ 20:47:31 #90
53267 TC03
pi_36620204
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Utrechter
Ohw, sja als je alleen maar dezelfde historische grachtenpandjes gewend bent.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 april 2006 @ 20:48:17 #91
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36620239
Er staan ook prachtige oude grachtenpanden/herenhuizen in Rotterdam hoor.
Ga maar eens op het westplein kijken.
pi_36620255
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:47 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ohw, sja als je alleen maar dezelfde historische grachtenpandjes gewend bent.
Nou Utrecht heeft wel wat meer maar qua mooie panden zijn er genoeg andere steden.
pi_36620266
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:46 schreef TC03 het volgende:

[..]

Valt wel mee, over het algemeen gewoon mdoern.
Moet je de nieuwe torens op het wijnhaveneiland zien, een complex supermooi afgewerkt, en de andere lijkt weer terug te grijpen op minimalistisch industrialisme ofzo. Ziet er naast elkaar niet uit
pi_36620300
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:48 schreef Swetsenegger het volgende:
De hoflaan in kralingen staan echt super mooie panden
  maandag 3 april 2006 @ 20:50:12 #95
53267 TC03
pi_36620323
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Zeker.

pi_36620344
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:43 schreef TC03 het volgende:

[..]

Rotterdam is de architectuurstad van Nederland. Dat er veel lelijke goedkopen wederopbouw staat wil niet zeggen dat er ook genoeg mooie gebouwen te vinden zijn.

Overigens is deze verkiezing natuurlijk sterk beïnvloedt door de islamitische medemens. Niet dat daar wat mis mee is verder. Maar representatief is het niet.
nou, ik betwijfel of er een directe invloed is.
lijkt me meer een promo actie van politiek correcte dhimmie achtigen
  maandag 3 april 2006 @ 20:50:50 #97
53267 TC03
pi_36620350
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:48 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Moet je de nieuwe torens op het wijnhaveneiland zien, een complex supermooi afgewerkt, en de andere lijkt weer terug te grijpen op minimalistisch industrialisme ofzo. Ziet er naast elkaar niet uit
Weet ik, maar er komt iig verandering in toch. Vergelijk Rotterdam eens met 20 jaar geleden.
pi_36620385
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:50 schreef TC03 het volgende:

[..]

Zeker.

[afbeelding]
pi_36620407
Rotterdam staat toch ook bekend om haar kubuswoningen?
  maandag 3 april 2006 @ 20:53:17 #100
53267 TC03
pi_36620451
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:52 schreef cultheld het volgende:
Jah, maar zo mooi zijn die nou ook weer niet. Bovendien staan ze ook in Helmond ofzo.
pi_36620466
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:52 schreef cultheld het volgende:
Idd, en het potlood en de oude haven en de bieb.

Ik vind Hotel New York het mooiste gebouw.
  maandag 3 april 2006 @ 20:53:48 #102
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_36620476
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:43 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je bedoelt "neemt niet weg dat er ook genoeg mooie gebouwen te vinden zijn". Daar ben ik het mee eens, hoewel het in Rotterdam over het algemeen heel grootschalig is en mij niet echt uitnodigt om daar heel lang te blijven.

Over de verkiezing: wat heel goed mogelijk is is dat veel allochtone stemmers op hetzelfde hebben gestemd en autochtone stemmers juist op veel verschillende projecten.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 april 2006 @ 20:55:27 #103
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36620545
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Idd, en het potlood en de oude haven en de bieb.

Ik vind Hotel New York het mooiste gebouw.
Dat is allemaal zo jaren 80.

Daarna toch voornamelijk Weena en woontorens.
  maandag 3 april 2006 @ 20:56:16 #104
53267 TC03
pi_36620586
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:53 schreef Trancelocator het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je bedoelt "neemt niet weg dat er ook genoeg mooie gebouwen te vinden zijn".
Ja.
quote:

[..]

Daar ben ik het mee eens, hoewel het in Rotterdam over het algemeen heel grootschalig is en mij niet echt uitnodigt om daar heel lang te blijven.
Sja, Nederlanders zijn nou eenmaal de historische binnensteden gewend.
quote:

[..]

Over de verkiezing: wat heel goed mogelijk is is dat veel allochtone stemmers op hetzelfde hebben gestemd en autochtone stemmers juist op veel verschillende projecten.
Zou kunnen. Denk eerder dat er gewoon gepromoot is op een Turkse site oid om op die moskee te stemmen.
pi_36620587
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:53 schreef TC03 het volgende:

[..]

Jah, maar zo mooi zijn die nou ook weer niet. Bovendien staan ze ook in Helmond ofzo.
Plus dat daar het nieuwe ook wel weer vanaf is. En ze zien er best verwaarloost uit inmiddels.
pi_36620597
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat is allemaal zo jaren 80.

Daarna toch voornamelijk Weena en woontorens.
Idd. Diie kubus en het potlood is echt vergane glorie, slecht onderhouden. Ik vind dat stuk bij het Niuewe Luxor, Hotel NY en het PTT-gebouw erg mooi.
pi_36620618
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:53 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ik vind ze ook niet echt "mooi". Dan liever zo'n oude grachtenwoning of zo .
Maar noemenswaardig zijn ze wel.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 april 2006 @ 20:58:43 #108
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36620683
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Idd. Diie kubus en het potlood is echt vergane glorie, slecht onderhouden. Ik vind dat stuk bij het Niuewe Luxor, Hotel NY en het PTT-gebouw erg mooi.
Tja, verwaarloosd. Gebouwen in eenstad worden vies. Doe je weinig aan.
En dat stuk wat jij bedoelt heet de kop van Zuid en is inderdaad sterk opgeknapt.
  maandag 3 april 2006 @ 20:59:12 #109
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_36620708
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:56 schreef TC03 het volgende:
Zou kunnen. Denk eerder dat er gewoon gepromoot is op een Turkse site oid om op die moskee te stemmen.
Mensen konden zeker kans maken op een vliegreis naar Turkije. Nee, dan ben je lekker bezig.
pi_36620739
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:56 schreef TC03 het volgende:
Kan iig niet zeggen dat er vanuit de gemeente enig promotie is geweest, ik weet pas sinds dit topic dat die verkiezing er was. Anders had ik wel voor de kuip ofzo gekozen. Of een mooi oud pand.
  maandag 3 april 2006 @ 21:00:05 #111
53267 TC03
pi_36620751
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Inderdaad. Het heet overigens al een aantal jaartjes KPN.

FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 april 2006 @ 21:01:12 #112
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36620792
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:59 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Kan iig niet zeggen dat er vanuit de gemeente enig promotie is geweest, ik weet pas sinds dit topic dat die verkiezing er was. Anders had ik wel voor de kuip ofzo gekozen. Of een mooi oud pand.
Het witte huis is wat dat betreft best te pruimen, en historisch gezien natuurlijk ook nog eens interessant (jaren lang het hoogste gebouw van Europa).

Ik bedenk me nu dat er op het Haringvliet en admiraliteitskade ook nog monumentale panden staan
pi_36620869
quote:
Op maandag 3 april 2006 21:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het witte huis is wat dat betreft best te pruimen, en historisch gezien natuurlijk ook nog eens interessant (jaren lang het hoogste gebouw van Europa).

Ik bedenk me nu dat er op het Haringvliet en admiraliteitskade ook nog monumentale panden staan
De maaskant idd, de weerskant van het haringvliet is ranzige nieuwbouw.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 april 2006 @ 21:04:20 #114
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36620920
quote:
Op maandag 3 april 2006 21:03 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

De maaskant idd, de weerskant van het haringvliet is ranzige nieuwbouw.
Uiteraard de maaskant
  maandag 3 april 2006 @ 21:04:31 #115
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_36620931
Ik vind de Delftse Poort het mooiste gebouw .
2000 light years from home
pi_36620948
quote:
Op maandag 3 april 2006 21:00 schreef TC03 het volgende:

[..]

Inderdaad. Het heet overigens al een aantal jaartjes KPN.

[afbeelding]
Ze tonen nu een halve maan op de lichtkrantgevel

Een voorteken ???
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 april 2006 @ 21:05:44 #117
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36620982
quote:
Op maandag 3 april 2006 21:04 schreef Merkie het volgende:
Ik vind de Delftse Poort het mooiste gebouw .
Indrukwekkend, niet het mooist.
Ik vind hoge gebourwen pas 'mooi' worden wanneer het er veel zijn en je dus een prachtige skyline krijgt.

En dat is iets wat je in Rotterdam ziet. Individueel zijn die gebouwen vaak alleen... hoog.
  maandag 3 april 2006 @ 21:07:24 #118
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_36621069
quote:
Op maandag 3 april 2006 21:05 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik vind hoge gebourwen pas 'mooi' worden wanneer het er veel zijn en je dus een prachtige skyline krijgt.

En dat is iets wat je in Rotterdam ziet. Individueel zijn die gebouwen vaak alleen... hoog.
Ik vind het ook het mooist. Door het kleinere bijgebouwtje hebben ze geen aparte gebouwen nodig om mooi te zijn .
2000 light years from home
pi_36621216
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:49 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

De hoflaan in kralingen staan echt super mooie panden
Daar bij de HES inderdaad
-Rabia Al-Basri
  maandag 3 april 2006 @ 21:15:22 #120
53267 TC03
pi_36621431
quote:
Op maandag 3 april 2006 21:05 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Geen gebrek aan toch?

pi_36621468
quote:
Op maandag 3 april 2006 21:10 schreef Slayage het volgende:

[..]

Daar bij de HES inderdaad
Dat gebied iig ja ( 's Gravenweg eo )
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 april 2006 @ 21:17:01 #122
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36621503
quote:
Op maandag 3 april 2006 21:15 schreef TC03 het volgende:

[..]

Geen gebrek aan toch?

[afbeelding]
Dat zeg ik toch.
  maandag 3 april 2006 @ 21:17:41 #123
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_36621534
Zo zie je maar hoe in dit topic alleen al de meningen sterk uiteenlopen. Waarschijnlijk konden de meeste allochtone kiezers vanuit religieuze overwegingen niet verder komen dan die moskee.
pi_36621554
quote:
Op maandag 3 april 2006 21:15 schreef TC03 het volgende:

[..]

Geen gebrek aan toch?

[afbeelding]
alweer zo'n prachtig plaatje
pi_36621625
quote:
Op maandag 3 april 2006 21:17 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch.
En er staan er nog wat op het programma waaronder het nieuwe Hilton. En het zou me niks verbazen als de 2e euromast weer uit de motteballen wordt getrokken als dat ding in Utrecht doorgaat.
  maandag 3 april 2006 @ 21:21:12 #126
53267 TC03
pi_36621673
quote:
Op maandag 3 april 2006 21:17 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch.
Dan begreep ik je verkeerd.
  maandag 3 april 2006 @ 21:22:04 #127
53267 TC03
pi_36621699
quote:
Op maandag 3 april 2006 21:19 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

En er staan er nog wat op het programma waaronder het nieuwe Hilton. En het zou me niks verbazen als de 2e euromast weer uit de motteballen wordt getrokken als dat ding in Utrecht doorgaat.
The Red Apple (130 meter) wordt momenteel gebouwd, en dit jaar nog worden de eerste palen geslagen van torens hoger dan de hoogste nu (Delfse Poort).
pi_36621772
Ik vraag me nog steeds af of ze de nieuwe kuip iid in de maas gaan leggen maar dan met de stylistisch trekken van de huidige kuip.

Dat zou wel een mooi gebouw worden als ze dat lukt en niet zo'n ufo van maken als de ArenA.
  maandag 3 april 2006 @ 21:24:23 #129
53267 TC03
pi_36621787
quote:
Op maandag 3 april 2006 21:18 schreef milagro het volgende:

[..]

alweer zo'n prachtig plaatje
Ja hè. Zijn overigens niet mijn eigen foto's hoor. Deze vind je misschien ook wel mooi.

maandag 3 april 2006 @ 21:24:40 #130
53267 TC03
pi_36621800
quote:
Op maandag 3 april 2006 21:23 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Ik vraag me nog steeds af of ze de nieuwe kuip iid in de maas gaan leggen maar dan met de stylistisch trekken van de huidige kuip.

Dat zou wel een mooi gebouw worden als ze dat lukt en niet zo'n ufo van maken als de ArenA.
Kuip lekker houden zoals ie nu is.
pi_36621832
quote:
Op maandag 3 april 2006 21:22 schreef TC03 het volgende:

[..]

The Red Apple (130 meter) wordt momenteel gebouwd, en dit jaar nog worden de eerste torens geslagen van torens hoger dan hoogste nu (Delfse Poort).
Gelukkig dat ik niet meer op het wijnahaveneiland woon, zal wel allerjezus moeilijk worden met parkeren

Dan maar taxi vanaf de kroeg
  maandag 3 april 2006 @ 21:26:00 #132
53267 TC03
pi_36621857
quote:
Op maandag 3 april 2006 21:25 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Gelukkig dat ik niet meer op het wijnahaveneiland woon, zal wel allerjezus moeilijk worden met parkeren

Dan maar taxi vanaf de kroeg
Beide worden gebouwd in Zuid.
pi_36621906
quote:
Op maandag 3 april 2006 21:24 schreef TC03 het volgende:

[..]

Kuip lekker houden zoals ie nu is.
Die gaat nog maar een 20 jaar mee, daarna komt ie niet meer dooor de UEFA keuringen heen helaas. Gesloopt word ie waarschijnlijk niet, daarvoor heeft ie teveel meegemaakt.
  maandag 3 april 2006 @ 21:27:43 #134
53267 TC03
pi_36621933
quote:
Op maandag 3 april 2006 21:27 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Die gaat nog maar een 20 jaar mee, daarna komt ie niet meer dooor de UEFA keuringen heen helaas. Gesloopt word ie waarschijnlijk niet, daarvoor heeft ie teveel meegemaakt.
Recenter onderzoek heeft aangetoond dat ie nog veel langer mee kan. Opknapbeurtje hier en daar en hij kan er weer tegenaan.
pi_36622005
quote:
Op maandag 3 april 2006 21:26 schreef TC03 het volgende:

[..]

Beide worden gebouwd in Zuid.
Red Apple word op het uiterste puntje van het wijnhaveneiland gebouwd, tussen Maersk en het Hogeschool Rotterdam complex in, das bij lange na geen zuid. Die andere torens komen idd als het goed is in de buurt van de Montevideo.
  maandag 3 april 2006 @ 21:29:57 #136
53267 TC03
pi_36622038
quote:
Op maandag 3 april 2006 21:29 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Red Apple word op het uiterste puntje van het wijnhaveneiland gebouwd, tussen Maersk en het Hogeschool Rotterdam complex in, das bij lange na geen zuid. Die andere torens komen idd als het goed is in de buurt van de Montevideo.
Oh ja, die wel ja. 'k Had 't over die andere twee ja.
pi_36622039
quote:
Op maandag 3 april 2006 21:27 schreef TC03 het volgende:

[..]

Recenter onderzoek heeft aangetoond dat ie nog veel langer mee kan. Opknapbeurtje hier en daar en hij kan er weer tegenaan.
De oude zijde trekt het echt niet meer, plus dat de UEFA andere eisen stelt.

Wat mij betreft bouwen ze een mooi niuw stadion en halen ze zij de kuip alle extra's weg. Terug brengen naar originele staat. Zo is ie op zijn mooist.
  maandag 3 april 2006 @ 21:33:08 #138
53267 TC03
pi_36622178
quote:

[..]

Dan renoveren ze het maar nogmaals. Word al eng bij de gedachte in zo'n betonnen hal te zitten waar geen zonnestraaltje schijnt.
pi_36622224
quote:
Op maandag 3 april 2006 21:33 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dan renoveren ze het maar nogmaals. Word al eng bij de gedachte in zo'n betonnen hal te zitten waar geen zonnestraaltje schijnt.
Dat willen ze dus juist voorkomen
  maandag 3 april 2006 @ 21:37:46 #140
53267 TC03
pi_36622384
quote:
Op maandag 3 april 2006 21:34 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Dat willen ze dus juist voorkomen
Maar dan nog, De Kuip is mooi zoals ie is vind ik.
pi_36622496
quote:
Op maandag 3 april 2006 21:37 schreef TC03 het volgende:

[..]

Maar dan nog, De Kuip is mooi zoals ie is vind ik.
Als ze een nieuw stadion kunnen neerzetten liefst met minimaal +1 capaciteit dan de arena maar wel met de feyenoord sfeer vind ik het al best, dan kan die ouwe dame rust nemen, dat heeft ze wel verdiend
pi_36627273
Dat afschuwelijke gedrocht.

Van Nelle Fabriek was beter geweest

huis Sonneveld, ook mooi

Hotel New York heeft ook z'n charmes

[ Bericht 27% gewijzigd door Jed1Gam op 03-04-2006 23:40:27 ]
pi_36630365
quote:
Op maandag 3 april 2006 13:01 schreef Dementor het volgende:
Het scheelt voor ons autochtone Rotterdammers wel een ritje naar de Efteling.

[afbeelding]
ach dat ding is gelukkig niet islamitisch, het zit vol met pre-islamitische dingen, de dingen die verboden zijn gemaakt door de islam allemaal pagan dingen uit het oude Perzie etc.
pi_36630373
Verder ken ik geen 1 Rotterdammer die iets is gevraagd dus ik geloof niet in de uitslag, wat een onzin zeg.

lelijk kutding ik zie liever een park met een grote boom
  dinsdag 4 april 2006 @ 07:54:36 #145
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_36631210
Mooi om te zien dat autochtone Rotterdammers massaal op een moskee gestemd hebben. Dat stemt me weer optimistisch. De moskee is bij uitstek een plaats die wederzijds begrip en respect opwekt.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  dinsdag 4 april 2006 @ 08:01:36 #146
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36631234
quote:
Op maandag 3 april 2006 15:52 schreef McCarthy het volgende:

[afbeelding]

Moet je eens naar binnen wandelen en kijken naar de verschillende maquettes die er staan. rotterdam mag echt heel blij zijn dat dít het uiteindelijke ontwerp is geworden
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  dinsdag 4 april 2006 @ 08:03:36 #147
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36631244
quote:

[..]

Wat mij betreft bouwen ze een mooi niuw stadion en halen ze zij de kuip alle extra's weg. Terug brengen naar originele staat. Zo is ie op zijn mooist.
hoewel mijn walging van alles wat feyenoord is onverminderd erg groot blijft zouden ze in rotterdam wel gek zijn om weg te gaan uit de kuip...

het heeft ons weinig goeds gebracht in ieder geval... kankerarena
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_36660715
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 07:54 schreef Super7fighter het volgende:
Mooi om te zien dat autochtone Rotterdammers massaal op een moskee gestemd hebben. Dat stemt me weer optimistisch. De moskee is bij uitstek een plaats die wederzijds begrip en respect opwekt.
Tis maar hoe je het bekijkt. Ik beschouw het als een moslim hangplek waar Jihaad wordt gepropageerd.

Ik geloof echt niet dat echte Rotterdammers op dat gore gebouw hebben gestemd. Er is duidelijk gemanipuleerd want het is een afschuwelijk gedrocht.

Niet zo goed dat de Efteling niet als mooiste plaats van Nederland gekozen zal worden, zo is die suikertaart zeker niet gekozen tot mooiste gebouw van Rotterdam.
Heeft een notaris toegezien op de uitslag of is dit weer een of andere stunt om allochtonen van moslim afkomst te paaien?
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_36660950
het lijkt wel een blokkendoos.... :s
  woensdag 5 april 2006 @ 07:01:34 #150
46960 StefanP
polemicist
pi_36663460
Nou, prachtig. Net een knutselwerkje van karton. Van binnen is het wel mooi, maar nou ook weer niet zo speciaal dat het meteen prachtig is.

Bovendien is het misleidend om te zeggen "Rotterdammers kiezen moskee als mooiste gebouw". Bij "Rotterdammers" associeert iedereen meteen autochtone Nederlanders (alhoewel dat ook z'n beste tijd gehad heeft denk ik), maar vermoedelijk hebben die niet voor dit gebouw gekozen De "nieuwe" Rotterdammers waarschijnlijk wel.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 5 april 2006 @ 13:14:32 #151
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36670779
Ik ben er NOG pissig over !

Wat een anti reclame dit zeg
pi_36670839
quote:
Op maandag 3 april 2006 14:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[afbeelding]

mooi, maar dan wel zonder die nutteloze minaret.
pi_36671360
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Waarom?
omdat je in dit land met klokken overal en dichtbevolkt als het is, geen torenhoge minaret nodig hebt.

er is niets mis met een moskee een beetje aan de omgeving aanpassen.
zonder die toren is het nog steeds herkenbaar en niet minder mooi.
  woensdag 5 april 2006 @ 13:33:58 #155
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_36671430
In de Havenloods staat er ook een stukje over met als kop heel tactisch "Mooiste Moskee" Mooiste gebouw van Rotterdam konden ze waarschijnlijk niet over hun hart verkrijgen.
pi_36671584
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:31 schreef milagro het volgende:

[..]

omdat je in dit land met klokken overal en dichtbevolkt als het is, geen torenhoge minaret nodig hebt.
Het is wel degelijk van nut. Als ik nu die moskee zoek en ik zie tussen al die andere gebouwen niet waar ik moet zijn, dan kan ik afgaan op de minaret. Bepaald nutteloos is het niet. Daarbij is het nut ergens van niet bepalend. Het plan is immers goedgekeurd en dan is het nut ergens van van ondergeschikt belang.
quote:
er is niets mis met een moskee een beetje aan de omgeving aanpassen.
zonder die toren is het nog steeds herkenbaar en niet minder mooi.
Die 'toren' maakt het juist af
pi_36671643
quote:
Op woensdag 5 april 2006 07:01 schreef StefanP het volgende:
Nou, prachtig. Net een knutselwerkje van karton. Van binnen is het wel mooi, maar nou ook weer niet zo speciaal dat het meteen prachtig is.

Bovendien is het misleidend om te zeggen "Rotterdammers kiezen moskee als mooiste gebouw". Bij "Rotterdammers" associeert iedereen meteen autochtone Nederlanders (alhoewel dat ook z'n beste tijd gehad heeft denk ik), maar vermoedelijk hebben die niet voor dit gebouw gekozen De "nieuwe" Rotterdammers waarschijnlijk wel.
Dat is het mooie van een democratie. De meerderheid bepaalt, zonder onderscheid te maken naar afkomst of geloof. Een meerderheid is een meerderheid.
  woensdag 5 april 2006 @ 13:41:28 #158
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36671728
Welke meerderheid?
pi_36671789
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dat is het mooie van een democratie. De meerderheid bepaalt, zonder onderscheid te maken naar afkomst of geloof. Een meerderheid is een meerderheid.
Lijkt mij niet dat je van Rotterdammers kan spreken, dus al zeker niet over een meerderheid van de Rotterdammers. Ik heb nooit kunnen kiezen.
pi_36671877
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:38 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Het is wel degelijk van nut. Als ik nu die moskee zoek en ik zie tussen al die andere gebouwen niet waar ik moet zijn, dan kan ik afgaan op de minaret. Bepaald nutteloos is het niet. Daarbij is het nut ergens van niet bepalend. Het plan is immers goedgekeurd en dan is het nut ergens van van ondergeschikt belang.
[..]

Die 'toren' maakt het juist af
Oh dus de minaret moet persé boven alles uitsteken en dan wel zo dat je het een kilometer of 3 verder ook kan zien?

wordt lekker dan, met die steeds hogere kantoorgebouwen overal
onzin reden dus.

ah, de toren is de hoofddoek van de moskee, dus, een echte moslima draagt een hoofddoek, een echte moskee heeft een torenhoge minaret
pi_36671967
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:43 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Lijkt mij niet dat je van Rotterdammers kan spreken
Elke inwoner van Rotterdam is een Rotterdammer. Moslim of niet. Of versta jij onder Rotterdammers enkel de autochtone Rotterdammers. Of hebben ook Amsterdammers meegedaan aan de enquete
quote:
dus al zeker niet over een meerderheid van de Rotterdammers. Ik heb nooit kunnen kiezen.
Dat is ook de bedoeling van een enquete. Het is nu eenmaal zo dat je niet iedereen kan enqueteren
pi_36671989
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:41 schreef SHE het volgende:
Welke meerderheid?
De meerderheid van de geënqueteerden
  woensdag 5 april 2006 @ 13:49:52 #163
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_36672024
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

De meerderheid van de geënqueteerden
Het was geen enquete, maar een verkiezing.
pi_36672056
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:45 schreef milagro het volgende:

[..]

Oh dus de minaret moet persé boven alles uitsteken en dan wel zo dat je het een kilometer of 3 verder ook kan zien?
Nee, niets moet perse. Maar het is wel verdomd handig
quote:
wordt lekker dan, met die steeds hogere kantoorgebouwen overal
onzin reden dus.
Goed punt. Wat je dus eigenlijk voorstelt is dat de minaretten in de omgeving van hoge gebouwen nog hoger moeten worden? Puik plan
quote:
ah, de toren is de hoofddoek van de moskee, dus, een echte moslima draagt een hoofddoek, een echte moskee heeft een torenhoge minaret
Nee, dat maak jij ervan.
pi_36672060
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Elke inwoner van Rotterdam is een Rotterdammer. Moslim of niet. Of versta jij onder Rotterdammers enkel de autochtone Rotterdammers. Of hebben ook Amsterdammers meegedaan aan de enquete
[..]

Dat is ook de bedoeling van een enquete. Het is nu eenmaal zo dat je niet iedereen kan enqueteren
Dan kan je ook niet spreken van een democtratisch besluit, dan blijkt uit een steekproef dat een moskee als mooiste uit de bus is gekomen. Das heel wat anders.
pi_36672095
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:49 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Het was geen enquete, maar een verkiezing.
Blijkbaar hebben ze de meeste stemmen gekregen
pi_36672141
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:50 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

Dan kan je ook niet spreken van een democtratisch besluit, dan blijkt uit een steekproef dat een moskee als mooiste uit de bus is gekomen. Das heel wat anders.
Ze hebben de meeste stemmen gekregen. Hoe democratischer wil je het hebben? Wat heb jij eigenlijk tegen moslims dat je ze niet ziet als Rotterdammers?
  Donald Duck held woensdag 5 april 2006 @ 13:53:27 #168
46149 __Saviour__
pi_36672155
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:51 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
En dat zijn stemmen van allochtonen die zich willen onderscheiden van de autotochtonen. Daarom stemmen ze er op. Niet omdat het gebouw mooi is.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_36672179
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ze hebben de meeste stemmen gekregen. Hoe democratischer wil je het hebben? Wat heb jij eigenlijk tegen moslims dat je ze niet ziet als Rotterdammers?
Waar zeg ik dat?
pi_36672191
Ik waag de uitslag oprecht te betwijfelen.

Persoonlijk vind ik het een afschuwelijk Eftelingachtig gebouw.
Aan de andere kant is het veelzeggend dat een moskee het mooiste gebouw is. Zegt waarschijnlijk veel over de rest .
  woensdag 5 april 2006 @ 13:54:47 #171
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_36672219
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:51 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Misschien heeft de imam weer eens een stemadvies gegeven.
pi_36672244
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Oh God, hoor, dieskriemienassi

Je kan niet spreken van DE Rotterdammers.

Subtiel verschil, ws te lastig voor je.
pi_36672255
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:53 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

En dat zijn stemmen van allochtonen die zich willen onderscheiden van de autotochtonen. Daarom stemmen ze er op. Niet omdat het gebouw mooi is.
Bron?

Wat denk je dat democratie inhoudt? De intentie van de stemmers wordt niet meegewogen bij het stemmen, als je dat nog niet wist. Wat de intentie van allochtonen was, is daarom niet relevant en enkel speculatievoer voor bepaalde mensen.
pi_36672304
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:54 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Misschien heeft de imam weer eens een stemadvies gegeven.
En? Ben je soms niet zo blij met de democratie
pi_36672360
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:55 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Bron?

Wat denk je dat democratie inhoudt? De intentie van de stemmers wordt niet meegewogen bij het stemmen, als je dat nog niet wist. Wat de intentie van allochtonen was, is daarom niet relevant en enkel speculatievoer voor bepaalde mensen.
Wat loop je toch te sjouwen met dat woordje democratie, het is een fucking verkiezing waar bijna niemand voor is gevraagd om voor te stemmen. Gewoon net als een één of andere award uitreiking, niks meer niks minder.
pi_36672370
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:55 schreef milagro het volgende:
[..]
Oh God, hoor, dieskriemienassi
Aaah, ben je weer op de slachtofferroltoer? "Moslims kunnen stemmen en ik vind dat niet lief "

pi_36672419
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:58 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Wat loop je toch te sjouwen met dat woordje democratie, het is een fucking verkiezing waar bijna niemand voor is gevraagd om voor te stemmen. Gewoon net als een een of andere award uitreiking, niks meer niks minder.
Waarom maak je je er dan zo druk om? Enkel omdat een islamitisch bouwwerk het heeft gewonnen
  woensdag 5 april 2006 @ 14:00:31 #178
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_36672434
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

En? Ben je soms niet zo blij met de democratie
Het is op z'n minst opmerkelijk dat allochtone Rotterdammers blijkbaar massaal gestemd hebben en de meeste autochtone Rotterdammers niet van het bestaan van de verkiezing afwisten.
pi_36672436
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:58 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Aaah, ben je weer op de slachtofferroltoer? "Moslims kunnen stemmen en ik vind dat niet lief "

Nee, jij verwijt mij iets tegen moslims te hebben, das pas in een slachtofferrol kruipen.

Gelijk mij dingen in de muil leggen is wel zo makkelijk. Je kent me achtergrond dus niet eens KB.
pi_36672485
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Waarom maak je je er dan zo druk om? Enkel omdat een islamitisch bouwwerk het heeft gewonnen
Ik vind het een debiele uitslag, tig meer bouwwerken die stukken mooier zijn en van veel meer waarde hier.
  Donald Duck held woensdag 5 april 2006 @ 14:02:15 #181
46149 __Saviour__
pi_36672508
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:55 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Bron?

Dit heeft geen zak met democratie te maken. Het is een verkiezing door een selectief groepje mensen, die geen realistische afspiegeling vormt van de bevolking.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_36672590
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:58 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

doe je het weer
jij schiet in de slachtofferrol door discriminatie te zien waar hij er niet is.

je kan niet spreken van DE Rotterdammers, dat is wat er bedoeld werd, jij leest er iets in wat er totaal niet staat, ook niet tussen de regels door.

je ziet dus spoken, en spoken bestaan (ook) niet.
pi_36672626
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:00 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Het is op z'n minst opmerkelijk dat allochtone Rotterdammers blijkbaar massaal gestemd hebben en de meeste autochtone Rotterdammers niet van het bestaan van de verkiezing afwisten.
Het is nog opmerkekijker dat jij dat werkelijk kunt denken. Andere, niet-islamitische bouwwerken, zijn ook meegenomen in de resultaten. Als was gebeurt wat jij hier beweert, dan zou de stand heel wat anders zijn geweest. Als je alle niet-islamitische werken bij elkaar optelt, heb je gewoon een meerderheid van stemmen. Wat voor conclusie verbind je hier dan aan?
pi_36672632
quote:

[..]

Bron?
-Rabia Al-Basri
  woensdag 5 april 2006 @ 14:07:46 #185
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_36672720
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Het feit dat het een moskee is geworden vind ik geen enkel probleem. Het feit dat de lelijkste moskee die ik ooit heb gezien verkozen is boven bijvoorbeeld een Erasmusbrug, wel.

Als jij wat objectiever zou zijn, zou je dat ook inzien. Maar je hangt er gelijk weer allerlei waarden aan zoals 'islamitisch bouwwerk'.
pi_36672759
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:01 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Ik vind het een debiele uitslag, tig meer bouwwerken die stukken mooier zijn en van veel meer waarde hier.
Mooi is een subjectief begrip. Ik vind CDA, VVD en D66 ook om te kotsen, maar ik zeg niet dat de keuze voor hun meerderheid 'debiel' is. Ik respecteer de democratie namelijk wel. Wat je met 'veel meer waarde' bedoelt, daar wil ik niet eens naar gissen.
pi_36672823
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:02 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dit heeft geen zak met democratie te maken. Het is een verkiezing door een selectief groepje mensen, die geen realistische afspiegeling vormt van de bevolking.
Dit heeft alles met democratie te maken, maar mensen zonder democratisch besef zullen dat wel niet begrijpen. Als het een verkiezing door een selectief groepje mensen was, was de uitslag meer dan 80% geweest in het voordeel van de moskee. Denk je niet?
pi_36672884
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]
Wat je met 'veel meer waarde' bedoelt, daar wil ik niet eens naar gissen.
Doe je het weer.....

ik ga niet eens de moeite nemen om aan jou uit te leggen wat ik een gebouw met waarde vind voor Rotterdam.
pi_36672890
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:04 schreef milagro het volgende:

[..]

doe je het weer
jij schiet in de slachtofferrol door discriminatie te zien waar hij er niet is.
Doe je het weer. Ik heb het woord niet eens in mijn mond genomen en jij verschuilt je alweer achter je slachtofferrol.
quote:
je kan niet spreken van DE Rotterdammers, dat is wat er bedoeld werd, jij leest er iets in wat er totaal niet staat, ook niet tussen de regels door.
Wat zijn De Rotterdammers dan? De autochtone, niet-moslim, bevolking van Rotterdam?
quote:
je ziet dus spoken, en spoken bestaan (ook) niet.
*Schot voor open doel, maar ik zal hem er niet inkoppen hoor *
pi_36672927
Jezus, veel "Doe je het weer"'s achter elkaar zeg
  woensdag 5 april 2006 @ 14:13:01 #191
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_36672933
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Mooi is een subjectief begrip. Ik vind CDA, VVD en D66 ook om te kotsen, maar ik zeg niet dat de keuze voor hun meerderheid 'debiel' is. Ik respecteer de democratie namelijk wel. Wat je met 'veel meer waarde' bedoelt, daar wil ik niet eens naar gissen.
Historische waarde voor Rotterdam misschien (Witte huis, Hotel New York)? Je probeert echt alles uit de kast trekken om hier een discriminatie topic van te maken he.
pi_36672944
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:07 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Het feit dat het een moskee is geworden vind ik geen enkel probleem. Het feit dat de lelijkste moskee die ik ooit heb gezien verkozen is boven bijvoorbeeld een Erasmusbrug, wel.

Als jij wat objectiever zou zijn, zou je dat ook inzien. Maar je hangt er gelijk weer allerlei waarden aan zoals 'islamitisch bouwwerk'.
Zoals ik al zei. Mooi is een subjectief begrip. Blijkbaar hebben de mensen die gestemd hebben ook naar de binnenkant gekeken ipv enkel af te gaan op het uiterlijk
pi_36672980
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:11 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

ik ga niet eens de moeite nemen om aan jou uit te leggen wat ik een gebouw met waarde vind voor Rotterdam.
Jammer. Of mag ik hieruit opmaken dat je liever geen islamitisch bouwwerk als visitekaartje van Rotterdam ziet?
pi_36673030
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Wat zijn De Rotterdammers dan? De autochtone, niet-moslim, bevolking van Rotterdam?
[..]
Nee, iedereen die hier woont of heeft gewoond KB, en die een innige band heeft met deze stad. Een autochtone kutstudent van buiten is geen Rotterdammer bijvoorbeeld.
pi_36673048
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:13 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Historische waarde voor Rotterdam misschien (Witte huis, Hotel New York)? Je probeert echt alles uit de kast trekken om hier een discriminatie topic van te maken he.
Zelf heb ik het d-woord geen enkele keer in mijn mond genomen, maar bepaalde mensen willen het blijkbaar die kant opsturen. Historische waarde is ook niet relevant. De vraag was heel simpel. Wat vind je het mooiste gebouw van Rotterdam. Dan kun je hoog of laag springen, maar je hebt het over de voorkeur van de stemmers. De meeste mensen hebben op de moskee gestemd. Klaar.
pi_36673140
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:14 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Jammer. Of mag ik hieruit opmaken dat je liever geen islamitisch bouwwerk als visitekaartje van Rotterdam ziet?
je bent te triest voor woorden weet je dat? Stop eens met dat polariseren. Of wil je dat ik zeg dat ik de Noorse zeemanskerk van groter belang vind.

Iets wat eigelijk wel een beetje waar is, daar het de oudste niet Nederlandse kerk in Rotterdam is zo'n beetje. En het is iig stukken mooier.
pi_36673143
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:15 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Nee, iedereen die hier woont of heeft gewoond KB, en die een innige band heeft met deze stad. Een autochtone kutstudent van buiten is geen Rotterdammer bijvoorbeeld.
Bij het stemmen vragen ze je niet naar je band met een stad. Je bent inwoner van die stad? Goed, stemmen maar.
pi_36673224
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:18 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Bij het stemmen vragen ze je niet naar je band met een stad. Je bent inwoner van die stad? Goed, stemmen maar.
Volgens mij konden zelfs toeristen stemmen bij het City Informatie punt maar goed.

Jij vraagt wat ik onder Rotterdammer versta, dus. Voila.
pi_36673234
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:18 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

je bent te triest voor woorden weet je dat?
quote:
Stop eens met dat polariseren. Of wil je dat ik zeg dat ik de Noorse zeemanskerk van groter belang vind.
Ik dwing je nergens toe. Je mag zeggen wat je wilt.
quote:
Iets wat wel wat heeft daar het de oudste niet Nederlandse kerk in Rotterdam is zo'n beetje. En het is iig stukken mooier.
Ja, goed dat JIJ dat mooier vind. Helaas voor jou vonden andere mensen een ander gebouw mooier.
pi_36673332
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:20 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

[..]

Ik dwing je nergens toe. Je mag zeggen wat je wilt.
[..]

Ja, goed dat JIJ dat mooier vind. Helaas voor jou vonden andere mensen een ander gebouw mooier.
Het is dan ook niet in de top 10 terug te vinden, betwijfel of er mensen zijn die het ooit hebben gezien laat staan binnen zijn geweest.
  woensdag 5 april 2006 @ 15:03:21 #201
53267 TC03
pi_36674941
In ieder geval: het is een niet-representatieve gemanipuleerde verkiezing.
  woensdag 5 april 2006 @ 15:05:45 #202
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_36675036
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:24 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Het is dan ook niet in de top 10 terug te vinden, betwijfel of er mensen zijn die het ooit hebben gezien laat staan binnen zijn geweest.
Die kerk staat toch aan de Westzeedijk Je kunt hem bijna niet missen.
Maar ik ben er inderdaad nog nooit binnen geweest.
pi_36675192
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:05 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Die kerk staat toch aan de Westzeedijk Je kunt hem bijna niet missen.
Maar ik ben er inderdaad nog nooit binnen geweest.
Tegenover Dijkzigt idd. Maar je moest ze de kost geven die niet weten dat ie er staat.

Mijn dochter is er gedoopt
pi_36675706
Even een stukje van AD/RD
quote:
04-04-2006
’Schoonheidswedstrijd’ verhit gemoederen

ROTTERDAM - „Ik wist helemaal niet dat er zo’n verkiezing werd gehouden,’’ noteerde deze krant uit de monden van onder meer voorzitter Mevlut Unal van de moskee-stichting, Leefbaar-voorman en erkend moskee-criticaster Marco Pastors en Mevlana-architect Bert Toorman.

Ook veel mensen die via de AD-site hun mening gaven over de uitverkiezing van de moskee in Spangen zeggen niet op de hoogte te zijn geweest van de ’schoonheidswedstrijd’. Net zo min als de meeste mensen die deze krant gisteren op straat aansprak over hun favoriete bouwwerk in de Maasstad.

Veel voorbijgangers vinden de gebedshuis (best) mooi, maar noemen de Erasmusbrug de beauty van de stad.

Daarmee houdt de verkiezing van het mooiste gebouw van Rotterdam de gemoederen ná de bekendmaking van de Mevlana moskee als Rotterdams fraaiste meer bezig dan vooraf, tijdens de stemronde.

Terugkijkend is dat eigenlijk niet zo gek. Van de inwoners van de vier grote steden zijn Rotterdammers namelijk de enigen die in een recent verschenen onderzoek expliciet aangeven dat ze enthousiast zijn over de skyline en architectuur. Een volkje dus met een echte mening over bouwsels in hun gemeente.

„Dit is erg jammer, want de stemperiode heeft liefst zes weken geduurd en we hebben aardig wat publiciteit gekregen,’’ reageert Esther Schoemaker, woordvoerder van het organiserende City Informatie Centrum (CIC) aan de Coolsingel.

Zaterdag werd de uitslag van de wedstrijd bekendgemaakt. In totaal hebben 850 mensen hun mening gegeven. Een helft via het internet en de rest na straatinterviews. De moskee won met 7,65 procent van de stemmen, de Erasmusbrug pakte het zilver met 6,94 procent en het Witte Huis werd derde met 6,59 procent van de stemmen.

Volgens Schoemaker kreeg de moskee stemmen van allochtone en autochtone kiezers. Pastors heeft denkt daar anders over. „Deze uitslag lijkt op die van de gemeenteraadsverkiezing.’’ Hij verwijst daarmee naar het stemgedrag van de allochtonen. Breed wordt aangenomen dat deze groep de sociaaldemocraten aan een grote winst hielpen.

Unal van de Stichting Mevlana moskee dacht zaterdag nog even dat het een 1 aprilgrap was van een cameraploeg. „Maar nu doet de uitverkiezing mij goed.’’ Hij denkt dat het gebedshuis veel stemmen heeft gekregen door de dagelijkse rondleidingen die door vrijwilligers worden gegeven. „We vertellen over het gebouw, de Turks-Ottomaanse architectuur en de islam. Dat waarderen mensen.’’

Architectuurcriticus Roemer van Toorn, tevens docent aan het Berlage Instituut in Rotterdam, vindt de winst van de moskee ’wel leuk eigenlijk’. „Want ik vind haar weggestopt in een hoekje van de stad.’’

Een topontwerp is het in zijn ogen echter niet. „Het is geen Aya Sofia.’’ De Aya Sofia is een tot moskee verbouwde kerk in het Turkse Istanbul. Dat gebouw wordt gezien als een van de grootste architectonische prestaties ter wereld.

Ook wijst hij erop dat religieuze gebouwen sowieso vaak indruk maken. „Ook niet-gelovigen gaan in het buitenland een kerk bekijken.’’

„Mensen herinneren zich steden aan de hand van gebouwen,’’ vervolgt Van Toorn. „Misschien toont deze uitverkiezing aan dat de moskee een plek heeft gekregen in het collectieve geheugen van de stad.’
bron : AD.nl/Rotterdam

Dus minder dan 1000 Rotterdammers die een oordeel hebben gegeven. Waarmee de uitverkiezing ook wel weer op zijn waarde kan worden ingeschat.
  woensdag 5 april 2006 @ 15:30:14 #205
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_36676088
De methode van straatinterviews is ook bedenkelijk.
pi_36676502
De vraag zou moeten zijn, had deze stemming ook zoveel commotie teweeg gebracht als het een niet-islamitisch gebouw was en de Erasmusbrug, wat imo hét symbool van Rotterdam is, ook niet gekozen was?
pi_36676971
een islamitisch bouwwerk is idd geen mooi visitekaartje voor Rotterdam. En dat dit gebouw gewonnen heeft zegt meer over het aantal allochtonen in de stad, dan de schoonheid van het gebouw. De islamieten die hier zitten denken alleen aan hun eigen cultuur en willen iedere kans aangrijpen om nederland islamitisch te maken. Dit lukt ze aardig. Bijna 50% van Rotterdam is allochtoon en je zou dus idd kunnen zeggen dat er bijna geen nederlanders gestemd hebben. Ik zie een link met de PVDA die nu overal wint. Het is geen toeval dat de PVDA wint, aangezien meer dan 80% van de buitenlanders erop gestemd heeft. Deze uitslagen geven dus aan dat de normale nederlander dalijk niet meer kan bepalen wat er in zijn land gebeurd, maar dat de islamieten de meerderheid gaan krijgen. God weet wat voor een rare beslissingen er dan gemaakt zullen gaan worden en waarvan de uitslagen veel ingrijpender zullen zijn.
pi_36677142
[edit]één keer huilen is zat

[ Bericht 55% gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 05-04-2006 16:23:17 ]
pi_36677240
Islamitisch, allochtonen, islamieten, islamitisch, allochtoon, buitenlanders, islamieten.....

Make up your mind

En ja, WE gaan de boel overnemen hier. Wij zijn immers al met 1 miljoen tegen 15 miljoen

Riep iemand daar xenofoob?
pi_36678355
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:51 schreef Poeh_heee het volgende:
een islamitisch bouwwerk is idd geen mooi visitekaartje voor Rotterdam. En dat dit gebouw gewonnen heeft zegt meer over het aantal allochtonen in de stad, dan de schoonheid van het gebouw. De islamieten die hier zitten denken alleen aan hun eigen cultuur en willen iedere kans aangrijpen om nederland islamitisch te maken. Dit lukt ze aardig. Bijna 50% van Rotterdam is allochtoon en je zou dus idd kunnen zeggen dat er bijna geen nederlanders gestemd hebben. Ik zie een link met de PVDA die nu overal wint. Het is geen toeval dat de PVDA wint, aangezien meer dan 80% van de buitenlanders erop gestemd heeft. Deze uitslagen geven dus aan dat de normale nederlander dalijk niet meer kan bepalen wat er in zijn land gebeurd, maar dat de islamieten de meerderheid gaan krijgen. God weet wat voor een rare beslissingen er dan gemaakt zullen gaan worden en waarvan de uitslagen veel ingrijpender zullen zijn.
Jij reageert al net zo overtrokken al KB, waarom altijd van die trieste reacties. Ik wil niet veel zeggen maar de islamitische partijen in Rotterdam zijn niet eens aan de kiesdrempel gekomen, dus waar jij die waanbeelden vandaan haalt? Alsof de PvdA ineens voor een kalifaat gaat
pi_36678577
Aha dat bericht maakt een hoop duidelijk er is door slechts 850 en gewoon op veel verschillende gebouwen gestemd.
Daarom heeft de moskee dus met een stem of 80 deze verkiezing kunnen winnen. Niets iets om je druk om te maken in het kader van het Kalifaat van Rotterdam.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_36680668
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:18 schreef du_ke het volgende:

[..]

En drinken mag in die moskee niet . Zijn er mooie gebouwen in Rotterdam waar dat wel mag?
Hotel New York eindigde redelijk hoog, en het Van Nelle Complex is een catering locatie
  woensdag 5 april 2006 @ 17:24:29 #213
37582 Snarf
Het is friet, geen patat.
pi_36680826
Offtopic berichten verwijderd. Hier graag ontopic weer verder, ruziemaken doe je maar per MSN of postduif o.i.d.
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
  woensdag 5 april 2006 @ 17:30:57 #214
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_36681100
quote:
Dit is erg jammer, want de stemperiode heeft liefst zes weken geduurd en we hebben aardig wat publiciteit gekregen,’’ reageert Esther Schoemaker, woordvoerder van het organiserende City Informatie Centrum (CIC) aan de Coolsingel.

Zaterdag werd de uitslag van de wedstrijd bekendgemaakt. In totaal hebben 850 mensen hun mening gegeven. Een helft via het internet en de rest na straatinterviews
Aardig wat publiciteit?? 850 mensen hebben gestemd... in 6 weken... dat is 20 stemmen per dag... nou nou nou... Geweldig hoor, wát een publiciteit en wát een effect... 10 straatinterviews per dag...
  woensdag 5 april 2006 @ 17:52:24 #215
126836 Super7fighter
pi_36681726
quote:

[..]

Hoe weet jij dat allochtone Rotterdammers blijkbaar van de verkiezing afwisten en autochtone Rotterdammers niet? Je zou eerder denk ik andersom veronderstellen.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  woensdag 5 april 2006 @ 17:54:13 #216
126836 Super7fighter
pi_36681781
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:03 schreef TC03 het volgende:
In ieder geval: het is een niet-representatieve gemanipuleerde verkiezing.
Ja, het is een door de overheid aangestuurde samenzwering om de multicul in de strot van de autochtonen te duwen.
  woensdag 5 april 2006 @ 18:00:38 #217
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_36681963
Ik vind het gebouw beslist niet mooi, maar ik ben dan ook geen Rotterdammer waarvan de mening is meegewogen
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 5 april 2006 @ 18:00:42 #218
53267 TC03
pi_36681966
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:54 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Ja, het is een door de overheid aangestuurde samenzwering om de multicul in de strot van de autochtonen te duwen.
Leg me geen woorden in de mond hè. Maar ik denk alleen dat er vanuit islamistische kringen is gezegd dat hierop gestemd moet worden. Want het is sowieso een lelijke moskee, en ten tweede zouden maar héél weinig niet-moslim mensen daarop stemmen.

Want laten we wel wezen, als men een zaterdagje mensen gaat interviewen in de Koopgoot om te vragen wat ze het mooiste gebouw vinden, zal die moskee echt niet winnen...
  woensdag 5 april 2006 @ 19:17:24 #219
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_36684136
Vreemd eigenlijk dat "het mooiste gebouw van Rotterdam" op geen enkele ansichtkaart van Rotterdam is terug te vinden.
  donderdag 6 april 2006 @ 05:39:12 #220
46960 StefanP
polemicist
pi_36697484
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Je kunt vast niet wachten tot moslims in de absolute meerderheid zijn, of niet? Dan kun je doen en laten wat je wil. Dat is het mooie van een democratie. Een meerderheid is een meerderheid.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 6 april 2006 @ 06:24:02 #221
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36697546
Naja..ik heb als blije rotterdammer echt geen last van die meerderheid hoor...Ik vind het hier wel een leuk zooitje zo bij elkaar. Nimmer heb ik de overheersende aanwezigheid van welke groep dan ook gevoeld. OK, behalve met zomercarnaval dan..

Ik vind het alleen niet leuk dat dit als nationaal nieuws wordt gebracht...terwijl de onderzoeksmethodieken natuurlijk wel een beetje vreemd zijn.
Had dan een onderzoek via NL010 en de havenloods en het AD gehouden...wedje leggen dat de uitkomst dan weer heel anders zou zijn geweest?

Geen probleem verder, maar ik ken niemand die van de verkiezing afwist, en was bovendien voor HYN.....en kan nu eenmaal slecht tegen mijn verlies enzo
Verder is het ook geen lelijk aanzicht ofzo, want ik vind moskeeen tussen de kerken en synagogen juist wel een leuk gezicht.
Al zou het grappiger zijn als men ook zo zou kunnen binnenwandelen, zoals men bij kerken en kathedralen kan overal ter wereld. De binnenkant is namelijk vaak een stuk indrukwekkender.

Maar goed, om dit hele verhaal snel uit de media te doen verdwijnen, stel ik voor dat er een referendum komt voor het bouwen van NOG een brug..die nog strakker en wiebeliger is dan Eer.
Of laten we dat rooie loeder weghalen...daar vind ik namelijk niets aan.
pi_36699620
quote:
Op donderdag 6 april 2006 05:39 schreef StefanP het volgende:

[..]

Je kunt vast niet wachten tot moslims in de absolute meerderheid zijn, of niet? Dan kun je doen en laten wat je wil. Dat is het mooie van een democratie. Een meerderheid is een meerderheid.
Ik zou er zeker niet negatief tegenaan kijken. Ik zal het niet meemaken, of iedere autochtone nederlander zou het land moeten uitvluchten zoals jij ook hebt gedaan.
pi_36699685
kerken zijn altijd mooi
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')