abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 april 2006 @ 13:14:32 #151
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36670779
Ik ben er NOG pissig over !

Wat een anti reclame dit zeg
pi_36670839
quote:
Op maandag 3 april 2006 14:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Mooi van binnen. Walgelijk van buiten. Doen we straks ook een verkiezing mooiste gebouw in Amsterdam, als deze moskee klaar is:

[afbeelding]

Deze wordt pas echt mooi volgens mij.
mooi, maar dan wel zonder die nutteloze minaret.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_36671360
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Waarom?
omdat je in dit land met klokken overal en dichtbevolkt als het is, geen torenhoge minaret nodig hebt.

er is niets mis met een moskee een beetje aan de omgeving aanpassen.
zonder die toren is het nog steeds herkenbaar en niet minder mooi.
  woensdag 5 april 2006 @ 13:33:58 #155
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_36671430
In de Havenloods staat er ook een stukje over met als kop heel tactisch "Mooiste Moskee" Mooiste gebouw van Rotterdam konden ze waarschijnlijk niet over hun hart verkrijgen.
pi_36671584
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:31 schreef milagro het volgende:

[..]

omdat je in dit land met klokken overal en dichtbevolkt als het is, geen torenhoge minaret nodig hebt.
Het is wel degelijk van nut. Als ik nu die moskee zoek en ik zie tussen al die andere gebouwen niet waar ik moet zijn, dan kan ik afgaan op de minaret. Bepaald nutteloos is het niet. Daarbij is het nut ergens van niet bepalend. Het plan is immers goedgekeurd en dan is het nut ergens van van ondergeschikt belang.
quote:
er is niets mis met een moskee een beetje aan de omgeving aanpassen.
zonder die toren is het nog steeds herkenbaar en niet minder mooi.
Die 'toren' maakt het juist af
pi_36671643
quote:
Op woensdag 5 april 2006 07:01 schreef StefanP het volgende:
Nou, prachtig. Net een knutselwerkje van karton. Van binnen is het wel mooi, maar nou ook weer niet zo speciaal dat het meteen prachtig is.

Bovendien is het misleidend om te zeggen "Rotterdammers kiezen moskee als mooiste gebouw". Bij "Rotterdammers" associeert iedereen meteen autochtone Nederlanders (alhoewel dat ook z'n beste tijd gehad heeft denk ik), maar vermoedelijk hebben die niet voor dit gebouw gekozen De "nieuwe" Rotterdammers waarschijnlijk wel.
Dat is het mooie van een democratie. De meerderheid bepaalt, zonder onderscheid te maken naar afkomst of geloof. Een meerderheid is een meerderheid.
  woensdag 5 april 2006 @ 13:41:28 #158
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36671728
Welke meerderheid?
pi_36671789
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dat is het mooie van een democratie. De meerderheid bepaalt, zonder onderscheid te maken naar afkomst of geloof. Een meerderheid is een meerderheid.
Lijkt mij niet dat je van Rotterdammers kan spreken, dus al zeker niet over een meerderheid van de Rotterdammers. Ik heb nooit kunnen kiezen.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_36671877
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:38 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Het is wel degelijk van nut. Als ik nu die moskee zoek en ik zie tussen al die andere gebouwen niet waar ik moet zijn, dan kan ik afgaan op de minaret. Bepaald nutteloos is het niet. Daarbij is het nut ergens van niet bepalend. Het plan is immers goedgekeurd en dan is het nut ergens van van ondergeschikt belang.
[..]

Die 'toren' maakt het juist af
Oh dus de minaret moet persé boven alles uitsteken en dan wel zo dat je het een kilometer of 3 verder ook kan zien?

wordt lekker dan, met die steeds hogere kantoorgebouwen overal
onzin reden dus.

ah, de toren is de hoofddoek van de moskee, dus, een echte moslima draagt een hoofddoek, een echte moskee heeft een torenhoge minaret
pi_36671967
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:43 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Lijkt mij niet dat je van Rotterdammers kan spreken
Elke inwoner van Rotterdam is een Rotterdammer. Moslim of niet. Of versta jij onder Rotterdammers enkel de autochtone Rotterdammers. Of hebben ook Amsterdammers meegedaan aan de enquete
quote:
dus al zeker niet over een meerderheid van de Rotterdammers. Ik heb nooit kunnen kiezen.
Dat is ook de bedoeling van een enquete. Het is nu eenmaal zo dat je niet iedereen kan enqueteren
pi_36671989
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:41 schreef SHE het volgende:
Welke meerderheid?
De meerderheid van de geënqueteerden
  woensdag 5 april 2006 @ 13:49:52 #163
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_36672024
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

De meerderheid van de geënqueteerden
Het was geen enquete, maar een verkiezing.
pi_36672056
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:45 schreef milagro het volgende:

[..]

Oh dus de minaret moet persé boven alles uitsteken en dan wel zo dat je het een kilometer of 3 verder ook kan zien?
Nee, niets moet perse. Maar het is wel verdomd handig
quote:
wordt lekker dan, met die steeds hogere kantoorgebouwen overal
onzin reden dus.
Goed punt. Wat je dus eigenlijk voorstelt is dat de minaretten in de omgeving van hoge gebouwen nog hoger moeten worden? Puik plan
quote:
ah, de toren is de hoofddoek van de moskee, dus, een echte moslima draagt een hoofddoek, een echte moskee heeft een torenhoge minaret
Nee, dat maak jij ervan.
pi_36672060
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Elke inwoner van Rotterdam is een Rotterdammer. Moslim of niet. Of versta jij onder Rotterdammers enkel de autochtone Rotterdammers. Of hebben ook Amsterdammers meegedaan aan de enquete
[..]

Dat is ook de bedoeling van een enquete. Het is nu eenmaal zo dat je niet iedereen kan enqueteren
Dan kan je ook niet spreken van een democtratisch besluit, dan blijkt uit een steekproef dat een moskee als mooiste uit de bus is gekomen. Das heel wat anders.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_36672095
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:49 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Het was geen enquete, maar een verkiezing.
Blijkbaar hebben ze de meeste stemmen gekregen
pi_36672141
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:50 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

Dan kan je ook niet spreken van een democtratisch besluit, dan blijkt uit een steekproef dat een moskee als mooiste uit de bus is gekomen. Das heel wat anders.
Ze hebben de meeste stemmen gekregen. Hoe democratischer wil je het hebben? Wat heb jij eigenlijk tegen moslims dat je ze niet ziet als Rotterdammers?
  Donald Duck held woensdag 5 april 2006 @ 13:53:27 #168
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_36672155
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:51 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
En dat zijn stemmen van allochtonen die zich willen onderscheiden van de autotochtonen. Daarom stemmen ze er op. Niet omdat het gebouw mooi is.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_36672179
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ze hebben de meeste stemmen gekregen. Hoe democratischer wil je het hebben? Wat heb jij eigenlijk tegen moslims dat je ze niet ziet als Rotterdammers?
Waar zeg ik dat?
pi_36672191
Ik waag de uitslag oprecht te betwijfelen.

Persoonlijk vind ik het een afschuwelijk Eftelingachtig gebouw.
Aan de andere kant is het veelzeggend dat een moskee het mooiste gebouw is. Zegt waarschijnlijk veel over de rest .
  woensdag 5 april 2006 @ 13:54:47 #171
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_36672219
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:51 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Misschien heeft de imam weer eens een stemadvies gegeven.
pi_36672244
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Oh God, hoor, dieskriemienassi

Je kan niet spreken van DE Rotterdammers.

Subtiel verschil, ws te lastig voor je.
pi_36672255
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:53 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

En dat zijn stemmen van allochtonen die zich willen onderscheiden van de autotochtonen. Daarom stemmen ze er op. Niet omdat het gebouw mooi is.
Bron?

Wat denk je dat democratie inhoudt? De intentie van de stemmers wordt niet meegewogen bij het stemmen, als je dat nog niet wist. Wat de intentie van allochtonen was, is daarom niet relevant en enkel speculatievoer voor bepaalde mensen.
pi_36672304
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:54 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Misschien heeft de imam weer eens een stemadvies gegeven.
En? Ben je soms niet zo blij met de democratie
pi_36672360
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:55 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Bron?

Wat denk je dat democratie inhoudt? De intentie van de stemmers wordt niet meegewogen bij het stemmen, als je dat nog niet wist. Wat de intentie van allochtonen was, is daarom niet relevant en enkel speculatievoer voor bepaalde mensen.
Wat loop je toch te sjouwen met dat woordje democratie, het is een fucking verkiezing waar bijna niemand voor is gevraagd om voor te stemmen. Gewoon net als een één of andere award uitreiking, niks meer niks minder.
pi_36672370
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:55 schreef milagro het volgende:
[..]
Oh God, hoor, dieskriemienassi
Aaah, ben je weer op de slachtofferroltoer? "Moslims kunnen stemmen en ik vind dat niet lief "

pi_36672419
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:58 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Wat loop je toch te sjouwen met dat woordje democratie, het is een fucking verkiezing waar bijna niemand voor is gevraagd om voor te stemmen. Gewoon net als een een of andere award uitreiking, niks meer niks minder.
Waarom maak je je er dan zo druk om? Enkel omdat een islamitisch bouwwerk het heeft gewonnen
  woensdag 5 april 2006 @ 14:00:31 #178
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_36672434
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

En? Ben je soms niet zo blij met de democratie
Het is op z'n minst opmerkelijk dat allochtone Rotterdammers blijkbaar massaal gestemd hebben en de meeste autochtone Rotterdammers niet van het bestaan van de verkiezing afwisten.
pi_36672436
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:58 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Aaah, ben je weer op de slachtofferroltoer? "Moslims kunnen stemmen en ik vind dat niet lief "

Nee, jij verwijt mij iets tegen moslims te hebben, das pas in een slachtofferrol kruipen.

Gelijk mij dingen in de muil leggen is wel zo makkelijk. Je kent me achtergrond dus niet eens KB.
pi_36672485
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Waarom maak je je er dan zo druk om? Enkel omdat een islamitisch bouwwerk het heeft gewonnen
Ik vind het een debiele uitslag, tig meer bouwwerken die stukken mooier zijn en van veel meer waarde hier.
  Donald Duck held woensdag 5 april 2006 @ 14:02:15 #181
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_36672508
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:55 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Bron?

Dit heeft geen zak met democratie te maken. Het is een verkiezing door een selectief groepje mensen, die geen realistische afspiegeling vormt van de bevolking.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_36672590
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:58 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

doe je het weer
jij schiet in de slachtofferrol door discriminatie te zien waar hij er niet is.

je kan niet spreken van DE Rotterdammers, dat is wat er bedoeld werd, jij leest er iets in wat er totaal niet staat, ook niet tussen de regels door.

je ziet dus spoken, en spoken bestaan (ook) niet.
pi_36672626
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:00 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Het is op z'n minst opmerkelijk dat allochtone Rotterdammers blijkbaar massaal gestemd hebben en de meeste autochtone Rotterdammers niet van het bestaan van de verkiezing afwisten.
Het is nog opmerkekijker dat jij dat werkelijk kunt denken. Andere, niet-islamitische bouwwerken, zijn ook meegenomen in de resultaten. Als was gebeurt wat jij hier beweert, dan zou de stand heel wat anders zijn geweest. Als je alle niet-islamitische werken bij elkaar optelt, heb je gewoon een meerderheid van stemmen. Wat voor conclusie verbind je hier dan aan?
pi_36672632
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:00 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Bron?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 5 april 2006 @ 14:07:46 #185
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_36672720
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Het feit dat het een moskee is geworden vind ik geen enkel probleem. Het feit dat de lelijkste moskee die ik ooit heb gezien verkozen is boven bijvoorbeeld een Erasmusbrug, wel.

Als jij wat objectiever zou zijn, zou je dat ook inzien. Maar je hangt er gelijk weer allerlei waarden aan zoals 'islamitisch bouwwerk'.
pi_36672759
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:01 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Ik vind het een debiele uitslag, tig meer bouwwerken die stukken mooier zijn en van veel meer waarde hier.
Mooi is een subjectief begrip. Ik vind CDA, VVD en D66 ook om te kotsen, maar ik zeg niet dat de keuze voor hun meerderheid 'debiel' is. Ik respecteer de democratie namelijk wel. Wat je met 'veel meer waarde' bedoelt, daar wil ik niet eens naar gissen.
pi_36672823
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:02 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dit heeft geen zak met democratie te maken. Het is een verkiezing door een selectief groepje mensen, die geen realistische afspiegeling vormt van de bevolking.
Dit heeft alles met democratie te maken, maar mensen zonder democratisch besef zullen dat wel niet begrijpen. Als het een verkiezing door een selectief groepje mensen was, was de uitslag meer dan 80% geweest in het voordeel van de moskee. Denk je niet?
pi_36672884
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]
Wat je met 'veel meer waarde' bedoelt, daar wil ik niet eens naar gissen.
Doe je het weer.....

ik ga niet eens de moeite nemen om aan jou uit te leggen wat ik een gebouw met waarde vind voor Rotterdam.
pi_36672890
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:04 schreef milagro het volgende:

[..]

doe je het weer
jij schiet in de slachtofferrol door discriminatie te zien waar hij er niet is.
Doe je het weer. Ik heb het woord niet eens in mijn mond genomen en jij verschuilt je alweer achter je slachtofferrol.
quote:
je kan niet spreken van DE Rotterdammers, dat is wat er bedoeld werd, jij leest er iets in wat er totaal niet staat, ook niet tussen de regels door.
Wat zijn De Rotterdammers dan? De autochtone, niet-moslim, bevolking van Rotterdam?
quote:
je ziet dus spoken, en spoken bestaan (ook) niet.
*Schot voor open doel, maar ik zal hem er niet inkoppen hoor *
pi_36672927
Jezus, veel "Doe je het weer"'s achter elkaar zeg
  woensdag 5 april 2006 @ 14:13:01 #191
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_36672933
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Mooi is een subjectief begrip. Ik vind CDA, VVD en D66 ook om te kotsen, maar ik zeg niet dat de keuze voor hun meerderheid 'debiel' is. Ik respecteer de democratie namelijk wel. Wat je met 'veel meer waarde' bedoelt, daar wil ik niet eens naar gissen.
Historische waarde voor Rotterdam misschien (Witte huis, Hotel New York)? Je probeert echt alles uit de kast trekken om hier een discriminatie topic van te maken he.
pi_36672944
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:07 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Het feit dat het een moskee is geworden vind ik geen enkel probleem. Het feit dat de lelijkste moskee die ik ooit heb gezien verkozen is boven bijvoorbeeld een Erasmusbrug, wel.

Als jij wat objectiever zou zijn, zou je dat ook inzien. Maar je hangt er gelijk weer allerlei waarden aan zoals 'islamitisch bouwwerk'.
Zoals ik al zei. Mooi is een subjectief begrip. Blijkbaar hebben de mensen die gestemd hebben ook naar de binnenkant gekeken ipv enkel af te gaan op het uiterlijk
pi_36672980
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:11 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

ik ga niet eens de moeite nemen om aan jou uit te leggen wat ik een gebouw met waarde vind voor Rotterdam.
Jammer. Of mag ik hieruit opmaken dat je liever geen islamitisch bouwwerk als visitekaartje van Rotterdam ziet?
pi_36673030
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Wat zijn De Rotterdammers dan? De autochtone, niet-moslim, bevolking van Rotterdam?
[..]
Nee, iedereen die hier woont of heeft gewoond KB, en die een innige band heeft met deze stad. Een autochtone kutstudent van buiten is geen Rotterdammer bijvoorbeeld.
pi_36673048
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:13 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Historische waarde voor Rotterdam misschien (Witte huis, Hotel New York)? Je probeert echt alles uit de kast trekken om hier een discriminatie topic van te maken he.
Zelf heb ik het d-woord geen enkele keer in mijn mond genomen, maar bepaalde mensen willen het blijkbaar die kant opsturen. Historische waarde is ook niet relevant. De vraag was heel simpel. Wat vind je het mooiste gebouw van Rotterdam. Dan kun je hoog of laag springen, maar je hebt het over de voorkeur van de stemmers. De meeste mensen hebben op de moskee gestemd. Klaar.
pi_36673140
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:14 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Jammer. Of mag ik hieruit opmaken dat je liever geen islamitisch bouwwerk als visitekaartje van Rotterdam ziet?
je bent te triest voor woorden weet je dat? Stop eens met dat polariseren. Of wil je dat ik zeg dat ik de Noorse zeemanskerk van groter belang vind.

Iets wat eigelijk wel een beetje waar is, daar het de oudste niet Nederlandse kerk in Rotterdam is zo'n beetje. En het is iig stukken mooier.
pi_36673143
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:15 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Nee, iedereen die hier woont of heeft gewoond KB, en die een innige band heeft met deze stad. Een autochtone kutstudent van buiten is geen Rotterdammer bijvoorbeeld.
Bij het stemmen vragen ze je niet naar je band met een stad. Je bent inwoner van die stad? Goed, stemmen maar.
pi_36673224
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:18 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Bij het stemmen vragen ze je niet naar je band met een stad. Je bent inwoner van die stad? Goed, stemmen maar.
Volgens mij konden zelfs toeristen stemmen bij het City Informatie punt maar goed.

Jij vraagt wat ik onder Rotterdammer versta, dus. Voila.
pi_36673234
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:18 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

je bent te triest voor woorden weet je dat?
quote:
Stop eens met dat polariseren. Of wil je dat ik zeg dat ik de Noorse zeemanskerk van groter belang vind.
Ik dwing je nergens toe. Je mag zeggen wat je wilt.
quote:
Iets wat wel wat heeft daar het de oudste niet Nederlandse kerk in Rotterdam is zo'n beetje. En het is iig stukken mooier.
Ja, goed dat JIJ dat mooier vind. Helaas voor jou vonden andere mensen een ander gebouw mooier.
pi_36673332
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:20 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

[..]

Ik dwing je nergens toe. Je mag zeggen wat je wilt.
[..]

Ja, goed dat JIJ dat mooier vind. Helaas voor jou vonden andere mensen een ander gebouw mooier.
Het is dan ook niet in de top 10 terug te vinden, betwijfel of er mensen zijn die het ooit hebben gezien laat staan binnen zijn geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')