mooi, maar dan wel zonder die nutteloze minaret.quote:Op maandag 3 april 2006 14:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Mooi van binnen. Walgelijk van buiten. Doen we straks ook een verkiezing mooiste gebouw in Amsterdam, als deze moskee klaar is:
[afbeelding]
Deze wordt pas echt mooi volgens mij.![]()
omdat je in dit land met klokken overal en dichtbevolkt als het is, geen torenhoge minaret nodig hebt.quote:Op woensdag 5 april 2006 13:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Waarom?
Het is wel degelijk van nut. Als ik nu die moskee zoek en ik zie tussen al die andere gebouwen niet waar ik moet zijn, dan kan ik afgaan op de minaret. Bepaald nutteloos is het niet. Daarbij is het nut ergens van niet bepalend. Het plan is immers goedgekeurd en dan is het nut ergens van van ondergeschikt belang.quote:Op woensdag 5 april 2006 13:31 schreef milagro het volgende:
[..]
omdat je in dit land met klokken overal en dichtbevolkt als het is, geen torenhoge minaret nodig hebt.
Die 'toren' maakt het juist afquote:er is niets mis met een moskee een beetje aan de omgeving aanpassen.
zonder die toren is het nog steeds herkenbaar en niet minder mooi.
Dat is het mooie van een democratie. De meerderheid bepaalt, zonder onderscheid te maken naar afkomst of geloof. Een meerderheid is een meerderheid.quote:Op woensdag 5 april 2006 07:01 schreef StefanP het volgende:
Nou, prachtig. Net een knutselwerkje van karton. Van binnen is het wel mooi, maar nou ook weer niet zo speciaal dat het meteen prachtig is.
Bovendien is het misleidend om te zeggen "Rotterdammers kiezen moskee als mooiste gebouw". Bij "Rotterdammers" associeert iedereen meteen autochtone Nederlanders (alhoewel dat ook z'n beste tijd gehad heeft denk ik), maar vermoedelijk hebben die niet voor dit gebouw gekozenDe "nieuwe" Rotterdammers waarschijnlijk wel.
Lijkt mij niet dat je van Rotterdammers kan spreken, dus al zeker niet over een meerderheid van de Rotterdammers. Ik heb nooit kunnen kiezen.quote:Op woensdag 5 april 2006 13:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat is het mooie van een democratie. De meerderheid bepaalt, zonder onderscheid te maken naar afkomst of geloof. Een meerderheid is een meerderheid.
Oh dus de minaret moet persé boven alles uitsteken en dan wel zo dat je het een kilometer of 3 verder ook kan zien?quote:Op woensdag 5 april 2006 13:38 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Het is wel degelijk van nut. Als ik nu die moskee zoek en ik zie tussen al die andere gebouwen niet waar ik moet zijn, dan kan ik afgaan op de minaret. Bepaald nutteloos is het niet. Daarbij is het nut ergens van niet bepalend. Het plan is immers goedgekeurd en dan is het nut ergens van van ondergeschikt belang.
[..]
Die 'toren' maakt het juist af
Elke inwoner van Rotterdam is een Rotterdammer. Moslim of niet. Of versta jij onder Rotterdammers enkel de autochtone Rotterdammers. Of hebben ook Amsterdammers meegedaan aan de enquetequote:Op woensdag 5 april 2006 13:43 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Lijkt mij niet dat je van Rotterdammers kan spreken
Dat is ook de bedoeling van een enquete. Het is nu eenmaal zo dat je niet iedereen kan enqueterenquote:dus al zeker niet over een meerderheid van de Rotterdammers. Ik heb nooit kunnen kiezen.
De meerderheid van de geënqueteerdenquote:Op woensdag 5 april 2006 13:41 schreef SHE het volgende:
Welke meerderheid?
Het was geen enquete, maar een verkiezing.quote:Op woensdag 5 april 2006 13:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
De meerderheid van de geënqueteerden
Nee, niets moet perse. Maar het is wel verdomd handigquote:Op woensdag 5 april 2006 13:45 schreef milagro het volgende:
[..]
Oh dus de minaret moet persé boven alles uitsteken en dan wel zo dat je het een kilometer of 3 verder ook kan zien?
Goed punt. Wat je dus eigenlijk voorstelt is dat de minaretten in de omgeving van hoge gebouwen nog hoger moeten worden? Puik planquote:wordt lekker dan, met die steeds hogere kantoorgebouwen overal
onzin reden dus.
Nee, dat maak jij ervan.quote:ah, de toren is de hoofddoek van de moskee, dus, een echte moslima draagt een hoofddoek, een echte moskee heeft een torenhoge minaret
Dan kan je ook niet spreken van een democtratisch besluit, dan blijkt uit een steekproef dat een moskee als mooiste uit de bus is gekomen. Das heel wat anders.quote:Op woensdag 5 april 2006 13:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Elke inwoner van Rotterdam is een Rotterdammer. Moslim of niet. Of versta jij onder Rotterdammers enkel de autochtone Rotterdammers. Of hebben ook Amsterdammers meegedaan aan de enquete
[..]
Dat is ook de bedoeling van een enquete. Het is nu eenmaal zo dat je niet iedereen kan enqueteren![]()
Blijkbaar hebben ze de meeste stemmen gekregenquote:Op woensdag 5 april 2006 13:49 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Het was geen enquete, maar een verkiezing.
Ze hebben de meeste stemmen gekregen. Hoe democratischer wil je het hebben? Wat heb jij eigenlijk tegen moslims dat je ze niet ziet als Rotterdammers?quote:Op woensdag 5 april 2006 13:50 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Dan kan je ook niet spreken van een democtratisch besluit, dan blijkt uit een steekproef dat een moskee als mooiste uit de bus is gekomen. Das heel wat anders.
En dat zijn stemmen van allochtonen die zich willen onderscheiden van de autotochtonen. Daarom stemmen ze er op. Niet omdat het gebouw mooi is.quote:Op woensdag 5 april 2006 13:51 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Blijkbaar hebben ze de meeste stemmen gekregen![]()
Waar zeg ik dat?quote:Op woensdag 5 april 2006 13:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ze hebben de meeste stemmen gekregen. Hoe democratischer wil je het hebben? Wat heb jij eigenlijk tegen moslims dat je ze niet ziet als Rotterdammers?
Misschien heeft de imam weer eens een stemadvies gegeven.quote:Op woensdag 5 april 2006 13:51 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Blijkbaar hebben ze de meeste stemmen gekregen![]()
Oh God, hoor, dieskriemienassiquote:Op woensdag 5 april 2006 13:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ze hebben de meeste stemmen gekregen. Hoe democratischer wil je het hebben? Wat heb jij eigenlijk tegen moslims dat je ze niet ziet als Rotterdammers?
Bron?quote:Op woensdag 5 april 2006 13:53 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
En dat zijn stemmen van allochtonen die zich willen onderscheiden van de autotochtonen. Daarom stemmen ze er op. Niet omdat het gebouw mooi is.
En? Ben je soms niet zo blij met de democratiequote:Op woensdag 5 april 2006 13:54 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Misschien heeft de imam weer eens een stemadvies gegeven.
Wat loop je toch te sjouwen met dat woordje democratie, het is een fucking verkiezing waar bijna niemand voor is gevraagd om voor te stemmen. Gewoon net als een één of andere award uitreiking, niks meer niks minder.quote:Op woensdag 5 april 2006 13:55 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Bron?
Wat denk je dat democratie inhoudt? De intentie van de stemmers wordt niet meegewogen bij het stemmen, als je dat nog niet wist. Wat de intentie van allochtonen was, is daarom niet relevant en enkel speculatievoer voor bepaalde mensen.
Aaah, ben je weer op de slachtofferroltoer? "Moslims kunnen stemmen en ik vind dat niet liefquote:
Waarom maak je je er dan zo druk om? Enkel omdat een islamitisch bouwwerk het heeft gewonnenquote:Op woensdag 5 april 2006 13:58 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Wat loop je toch te sjouwen met dat woordje democratie, het is een fucking verkiezing waar bijna niemand voor is gevraagd om voor te stemmen. Gewoon net als een een of andere award uitreiking, niks meer niks minder.
Het is op z'n minst opmerkelijk dat allochtone Rotterdammers blijkbaar massaal gestemd hebben en de meeste autochtone Rotterdammers niet van het bestaan van de verkiezing afwisten.quote:Op woensdag 5 april 2006 13:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
En? Ben je soms niet zo blij met de democratie
Nee, jij verwijt mij iets tegen moslims te hebben, das pas in een slachtofferrol kruipen.quote:Op woensdag 5 april 2006 13:58 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Aaah, ben je weer op de slachtofferroltoer? "Moslims kunnen stemmen en ik vind dat niet lief"
![]()
Ik vind het een debiele uitslag, tig meer bouwwerken die stukken mooier zijn en van veel meer waarde hier.quote:Op woensdag 5 april 2006 14:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Waarom maak je je er dan zo druk om? Enkel omdat een islamitisch bouwwerk het heeft gewonnen![]()
Dit heeft geen zak met democratie te maken. Het is een verkiezing door een selectief groepje mensen, die geen realistische afspiegeling vormt van de bevolking.quote:Op woensdag 5 april 2006 13:55 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Bron?
Wat denk je dat democratie inhoudt? De intentie van de stemmers wordt niet meegewogen bij het stemmen, als je dat nog niet wist. Wat de intentie van allochtonen was, is daarom niet relevant en enkel speculatievoer voor bepaalde mensen.
doe je het weerquote:Op woensdag 5 april 2006 13:58 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Aaah, ben je weer op de slachtofferroltoer? "Moslims kunnen stemmen en ik vind dat niet lief"
![]()
Het is nog opmerkekijker dat jij dat werkelijk kunt denken. Andere, niet-islamitische bouwwerken, zijn ook meegenomen in de resultaten. Als was gebeurt wat jij hier beweert, dan zou de stand heel wat anders zijn geweest. Als je alle niet-islamitische werken bij elkaar optelt, heb je gewoon een meerderheid van stemmen. Wat voor conclusie verbind je hier dan aan?quote:Op woensdag 5 april 2006 14:00 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Het is op z'n minst opmerkelijk dat allochtone Rotterdammers blijkbaar massaal gestemd hebben en de meeste autochtone Rotterdammers niet van het bestaan van de verkiezing afwisten.
Bron?quote:Op woensdag 5 april 2006 14:00 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Het is op z'n minst opmerkelijk dat allochtone Rotterdammers blijkbaar massaal gestemd hebben en de meeste autochtone Rotterdammers niet van het bestaan van de verkiezing afwisten.
Het feit dat het een moskee is geworden vind ik geen enkel probleem. Het feit dat de lelijkste moskee die ik ooit heb gezien verkozen is boven bijvoorbeeld een Erasmusbrug, wel.quote:Op woensdag 5 april 2006 14:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Waarom maak je je er dan zo druk om? Enkel omdat een islamitisch bouwwerk het heeft gewonnen![]()
Mooi is een subjectief begrip. Ik vind CDA, VVD en D66 ook om te kotsen, maar ik zeg niet dat de keuze voor hun meerderheid 'debiel' is. Ik respecteer de democratie namelijk wel. Wat je met 'veel meer waarde' bedoelt, daar wil ik niet eens naar gissen.quote:Op woensdag 5 april 2006 14:01 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ik vind het een debiele uitslag, tig meer bouwwerken die stukken mooier zijn en van veel meer waarde hier.
Dit heeft alles met democratie te maken, maar mensen zonder democratisch besef zullen dat wel niet begrijpen. Als het een verkiezing door een selectief groepje mensen was, was de uitslag meer dan 80% geweest in het voordeel van de moskee. Denk je niet?quote:Op woensdag 5 april 2006 14:02 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dit heeft geen zak met democratie te maken. Het is een verkiezing door een selectief groepje mensen, die geen realistische afspiegeling vormt van de bevolking.
Doe je het weer.....quote:Op woensdag 5 april 2006 14:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Wat je met 'veel meer waarde' bedoelt, daar wil ik niet eens naar gissen.
Doe je het weer. Ik heb het woord niet eens in mijn mond genomen en jij verschuilt je alweer achter je slachtofferrol.quote:Op woensdag 5 april 2006 14:04 schreef milagro het volgende:
[..]
doe je het weer
jij schiet in de slachtofferrol door discriminatie te zien waar hij er niet is.
Wat zijn De Rotterdammers dan? De autochtone, niet-moslim, bevolking van Rotterdam?quote:je kan niet spreken van DE Rotterdammers, dat is wat er bedoeld werd, jij leest er iets in wat er totaal niet staat, ook niet tussen de regels door.
*Schot voor open doel, maar ik zal hem er niet inkoppen hoorquote:je ziet dus spoken, en spoken bestaan (ook) niet.
Historische waarde voor Rotterdam misschien (Witte huis, Hotel New York)? Je probeert echt alles uit de kast trekken om hier een discriminatie topic van te maken he.quote:Op woensdag 5 april 2006 14:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Mooi is een subjectief begrip. Ik vind CDA, VVD en D66 ook om te kotsen, maar ik zeg niet dat de keuze voor hun meerderheid 'debiel' is. Ik respecteer de democratie namelijk wel. Wat je met 'veel meer waarde' bedoelt, daar wil ik niet eens naar gissen.
Zoals ik al zei. Mooi is een subjectief begrip. Blijkbaar hebben de mensen die gestemd hebben ook naar de binnenkant gekeken ipv enkel af te gaan op het uiterlijkquote:Op woensdag 5 april 2006 14:07 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Het feit dat het een moskee is geworden vind ik geen enkel probleem. Het feit dat de lelijkste moskee die ik ooit heb gezien verkozen is boven bijvoorbeeld een Erasmusbrug, wel.
Als jij wat objectiever zou zijn, zou je dat ook inzien. Maar je hangt er gelijk weer allerlei waarden aan zoals 'islamitisch bouwwerk'.
Jammer. Of mag ik hieruit opmaken dat je liever geen islamitisch bouwwerk als visitekaartje van Rotterdam ziet?quote:Op woensdag 5 april 2006 14:11 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
ik ga niet eens de moeite nemen om aan jou uit te leggen wat ik een gebouw met waarde vind voor Rotterdam.
Nee, iedereen die hier woont of heeft gewoond KB, en die een innige band heeft met deze stad. Een autochtone kutstudent van buiten is geen Rotterdammer bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 5 april 2006 14:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wat zijn De Rotterdammers dan? De autochtone, niet-moslim, bevolking van Rotterdam?![]()
[..]
Zelf heb ik het d-woord geen enkele keer in mijn mond genomen, maar bepaalde mensen willen het blijkbaar die kant opsturen. Historische waarde is ook niet relevant. De vraag was heel simpel. Wat vind je het mooiste gebouw van Rotterdam. Dan kun je hoog of laag springen, maar je hebt het over de voorkeur van de stemmers. De meeste mensen hebben op de moskee gestemd. Klaar.quote:Op woensdag 5 april 2006 14:13 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Historische waarde voor Rotterdam misschien (Witte huis, Hotel New York)? Je probeert echt alles uit de kast trekken om hier een discriminatie topic van te maken he.
quote:Op woensdag 5 april 2006 14:14 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Jammer. Of mag ik hieruit opmaken dat je liever geen islamitisch bouwwerk als visitekaartje van Rotterdam ziet?
Bij het stemmen vragen ze je niet naar je band met een stad. Je bent inwoner van die stad? Goed, stemmen maar.quote:Op woensdag 5 april 2006 14:15 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Nee, iedereen die hier woont of heeft gewoond KB, en die een innige band heeft met deze stad. Een autochtone kutstudent van buiten is geen Rotterdammer bijvoorbeeld.
Volgens mij konden zelfs toeristen stemmen bij het City Informatie punt maar goed.quote:Op woensdag 5 april 2006 14:18 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Bij het stemmen vragen ze je niet naar je band met een stad. Je bent inwoner van die stad? Goed, stemmen maar.
quote:Op woensdag 5 april 2006 14:18 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]je bent te triest voor woorden weet je dat?
Ik dwing je nergens toe. Je mag zeggen wat je wilt.quote:Stop eens met dat polariseren. Of wil je dat ik zeg dat ik de Noorse zeemanskerk van groter belang vind.
Ja, goed dat JIJ dat mooier vind. Helaas voor jou vonden andere mensen een ander gebouw mooier.quote:Iets wat wel wat heeft daar het de oudste niet Nederlandse kerk in Rotterdam is zo'n beetje. En het is iig stukken mooier.
Het is dan ook niet in de top 10 terug te vinden, betwijfel of er mensen zijn die het ooit hebben gezien laat staan binnen zijn geweest.quote:Op woensdag 5 april 2006 14:20 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
![]()
[..]
Ik dwing je nergens toe. Je mag zeggen wat je wilt.
[..]
Ja, goed dat JIJ dat mooier vind. Helaas voor jou vonden andere mensen een ander gebouw mooier.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |