Leuke gebouwtje inderdaad, maar de Erasmus brug vind ik toch iets meer hebben.quote:Rotterdammers kiezen moskee als mooiste gebouw
ANP
ROTTERDAM - De inwoners van Rotterdam hebben de Mevlana-moskee als mooiste gebouw van hun stad gekozen. Dat is de uitkomst van een publieksverkiezing georganiseerd door het City Informatiecentrum. De Erasmusbrug werd met een miniem verschil tweede.
De deelnemers aan de verkiezing vinden de moskee een tijdloos gebouw. Met zijn sierlijke vormen tekent het mooi af tegen de strakke stadse architectuur, aldus een reactie. Ook zien de Rotterdammers het gebouw ‘als een symbool van warmte en gastvrijheid’.
De moskee aan het Mevlanaplein ging in 2001 open. Het is een ontwerp van architect Bert Toorman. Het pastelkleurige gebouw met zijn hoge minaretten is een blikvanger langs de spoorlijn Rotterdam-Den Haag. In 2004, kort na de dood van cineast Theo van Gogh, probeerde een 25-jarige man uit Capelle aan den IJssel brand te stichten bij het gebedshuis. Hij kreeg twaalf maanden celstraf, waarvan zes voorwaardelijk.
Het Witte Huis bij de Oude Haven en het Stadhuis aan de Coolsingel eindigden bij de verkiezingen respectievelijk als nummer drie en vier. Beide gebouwen werden vooral geroemd vanwege hun historische waarde.
Ik vind die kleuren zijn erg ongebruikelijk voor een gebouw.quote:Op maandag 3 april 2006 12:56 schreef Monus het volgende:
Die binnenkant is wel mooi, maar de buitenkant is zo lelijk...
Je reinste wc-eend design. Wat een lelijk kutbruggeke.quote:Op maandag 3 april 2006 12:50 schreef Slayage het volgende:
Leuke gebouwtje inderdaad, maar de Erasmus brug vind ik toch iets meer hebben.
Op een een of andere manier was dat een modegril. Ik vind de russische orthodoxe kerk ook al zo Eftelingesque.quote:Op maandag 3 april 2006 13:00 schreef dVTB het volgende:
Laten we het er maar op houden dat smaak verschilt. Ik vind het een gebouw met een hoog Efteling-gehalte...
Als het er in het echt ook zo uit komt te zien zal dat zeker de mooiste van het land worden, maar dat valt nog te bezien natuurlijk.quote:Op maandag 3 april 2006 14:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Mooi van binnen. Walgelijk van buiten. Doen we straks ook een verkiezing mooiste gebouw in Amsterdam, als deze moskee klaar is:
[afbeelding]
Deze wordt pas echt mooi volgens mij.![]()
quote:De reguliere media (De Telegraaf en Algemeen Dagblad) doen er vandaag verslag van, zodat aangenomen mag worden dat het geen aprilgrap betreft.
Wat de kompel zegt -> mee eens.quote:Op maandag 3 april 2006 14:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Lelijk gebouw zeg, dan is die moskee die gebouwd gaat worden in Amsterdam wat mooier. Dit lijkt net een mislukte versie van de Efteling.
Het heeft wel iets, het is toch wel stukken beter dan die grote kale betonnen blokken in rotterdam.quote:Op maandag 3 april 2006 12:50 schreef Slayage het volgende:
[..]
Leuke gebouwtje inderdaad, maar de Erasmus brug vind ik toch iets meer hebben.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Tsja, alles van waarde is nu eenmaal weerloos.quote:Op maandag 3 april 2006 15:52 schreef McCarthy het volgende:
ik vind het nationale nederlanden gebouw mooi
[afbeelding]
ben alleen bang dat ie omvalt, zo hoog
Dan heb je het over gebouwen uit de wederopbouwtijd, als je kijkt wat er nu neer wordt geplempt, dat zijn toch echt geen grauwe betonblokken hoor.quote:Op maandag 3 april 2006 15:52 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Het heeft wel iets, het is toch wel stukken beter dan die grote kale betonnen blokken in rotterdam.
Over Fok iddquote:
Nee, want dan snijden ze je keel open hoorde ik een keer .quote:Op maandag 3 april 2006 17:33 schreef cultheld het volgende:
Zou je daar fijn tegenaan kunnen pissen?
quote:Op maandag 3 april 2006 17:42 schreef lionsguy18 het volgende:
Je kan merken dat de PvdA gewonnen heeft in Rotterdam.
De verkiezing van een moskee als mooiste gebouw is het eerste voorbeeld daarvan.
Geen hond die het mooi vindt dus er is beslist met de uitslag geknoeid.
Het allochtonen knuffelen is begonnen.
quote:Op maandag 3 april 2006 17:42 schreef lionsguy18 het volgende:
De verkiezing van een moskee als mooiste gebouw is het eerste voorbeeld daarvan.
Delfsblauw !quote:
Volgens mijn hangt er een turkse en een nederlandse vlag voor die moskee. En bij mijn weten is het ook door de turkse gemeenschap betaald. Dus hoe jij aan de stempel Marokkaanse komt?quote:Op maandag 3 april 2006 17:27 schreef Meki het volgende:
een Marokkaanse moskee
Ohja joh, ga toch weg joh.quote:Op maandag 3 april 2006 17:42 schreef lionsguy18 het volgende:
ik heb gehoord dat er een nog grotere Marokkaanse Moskee in Rotterdam komtquote:Op maandag 3 april 2006 17:57 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Volgens mijn hangt er een turkse en een nederlandse vlag voor die moskee. En bij mijn weten is het ook door de turkse gemeenschap betaald. Dus hoe jij aan de stempel Marokkaanse komt?
En dan zou het witte huis zo hoog eindigen? Ik betwijvel of de allochtonen ueberhaubt ooit bij het City Informatiepunt binnenkomen.quote:Op maandag 3 april 2006 18:04 schreef __Saviour__ het volgende:
Voor "Rotterdammers" moet je dan ook lezen "Allochtonen"
Als dit gebouw in een andere stad zou staan, niet in de randstad, zou het no way gewonnen hebben.
quote:Top 10
De top 10 ziet er als volgt uit:
* Mevlana Moskee
* Erasmusbrug
* Witte Huis
* 'Stadhuis
* De Kuip
* De Witte Keizer
* Het Kasteel
* Van Nelle
* Hotel New York
* World Trade Center
Je beantwoord mijn vraag niet, en ik betwijvel of die moskee ook word uitgeroepen tot mooiste gebouw in Rotterdam als ie klaar is.quote:Op maandag 3 april 2006 18:06 schreef Meki het volgende:
[..]
ik heb gehoord dat er een nog grotere Marokkaanse Moskee in Rotterdam komt
of de bouw is er aan begonne
hij zou bij de Kuip staan
Het is een Turkse moskee hoor.quote:Op maandag 3 april 2006 17:27 schreef Meki het volgende:
een Marokkaanse moskee
Nee.quote:Op maandag 3 april 2006 18:40 schreef Wojworshebn het volgende:
Is hier nu de conclusie te trekken dat Rotterdam voor het merendeel uit Moslims bestaat?
Je kunt elke conclusie trekken. Of die ook op feiten is gebaseerd is een ander verhaal.quote:Op maandag 3 april 2006 18:40 schreef Wojworshebn het volgende:
Is hier nu de conclusie te trekken dat Rotterdam voor het merendeel uit Moslims bestaat?
Dan had de zwaan niet op de tweede plaats gekomen, en de het stadhuis en het witte huis trouwens ook nietquote:Op maandag 3 april 2006 19:02 schreef Trancelocator het volgende:
Is het dan echt zo slecht gesteld met de architectuur in Rotterdam? De buitenkant van dit bouwwerk ziet er simpelweg kunstmatig en kitscherig uit. Of hebben ze alleen naar het interieur gekeken?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |