abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36604663
quote:
Rotterdammers kiezen moskee als mooiste gebouw
ANP

ROTTERDAM - De inwoners van Rotterdam hebben de Mevlana-moskee als mooiste gebouw van hun stad gekozen. Dat is de uitkomst van een publieksverkiezing georganiseerd door het City Informatiecentrum. De Erasmusbrug werd met een miniem verschil tweede.

De deelnemers aan de verkiezing vinden de moskee een tijdloos gebouw. Met zijn sierlijke vormen tekent het mooi af tegen de strakke stadse architectuur, aldus een reactie. Ook zien de Rotterdammers het gebouw ‘als een symbool van warmte en gastvrijheid’.

De moskee aan het Mevlanaplein ging in 2001 open. Het is een ontwerp van architect Bert Toorman. Het pastelkleurige gebouw met zijn hoge minaretten is een blikvanger langs de spoorlijn Rotterdam-Den Haag. In 2004, kort na de dood van cineast Theo van Gogh, probeerde een 25-jarige man uit Capelle aan den IJssel brand te stichten bij het gebedshuis. Hij kreeg twaalf maanden celstraf, waarvan zes voorwaardelijk.

Het Witte Huis bij de Oude Haven en het Stadhuis aan de Coolsingel eindigden bij de verkiezingen respectievelijk als nummer drie en vier. Beide gebouwen werden vooral geroemd vanwege hun historische waarde.
Leuke gebouwtje inderdaad, maar de Erasmus brug vind ik toch iets meer hebben.

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 3 april 2006 @ 12:56:54 #2
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_36604848
Die binnenkant is wel mooi, maar de buitenkant is zo lelijk...
pi_36604927
quote:
Op maandag 3 april 2006 12:56 schreef Monus het volgende:
Die binnenkant is wel mooi, maar de buitenkant is zo lelijk...
Ik vind die kleuren zijn erg ongebruikelijk voor een gebouw.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Donald Duck held maandag 3 april 2006 @ 13:00:18 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_36604971
dat is alleen maar te danken aan de moslims die gestemd hebben.
ik kan me niet voorstellen dat autotochtone rotterdammers dat gebouw zo waarderen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_36604994
Laten we het er maar op houden dat smaak verschilt. Ik vind het een gebouw met een hoog Efteling-gehalte...
pi_36605005
Het scheelt voor ons autochtone Rotterdammers wel een ritje naar de Efteling.

[ Bericht 44% gewijzigd door Dementor op 03-04-2006 13:07:19 ]
  maandag 3 april 2006 @ 13:04:14 #7
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_36605085
quote:
Op maandag 3 april 2006 12:50 schreef Slayage het volgende:

Je reinste wc-eend design. Wat een lelijk kutbruggeke.
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  maandag 3 april 2006 @ 13:07:18 #8
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36605183
ja daaaaaaaaaaaaaaag

wat een ontzettende lulkoek
pi_36605197
Die publieksverkiezing was zeker alleen bekend bij die moskeegangers .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_36605854
hahaha idd Efteling..... 1 grote poppenkast
pi_36607271
quote:
Op maandag 3 april 2006 13:00 schreef dVTB het volgende:
Laten we het er maar op houden dat smaak verschilt. Ik vind het een gebouw met een hoog Efteling-gehalte...
Op een een of andere manier was dat een modegril. Ik vind de russische orthodoxe kerk ook al zo Eftelingesque.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_36607330
Ik denk dat je moet zeggen dat de Efteling eerder een hoog moskee-gehalte heeft. Mooie binnenkant, alleen dat creme-ige van de buitenkant is lelijk.
pi_36607659
Mooi van binnen. Walgelijk van buiten. Doen we straks ook een verkiezing mooiste gebouw in Amsterdam, als deze moskee klaar is:

Deze wordt pas echt mooi volgens mij.
pi_36608361
quote:
Op maandag 3 april 2006 14:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Mooi van binnen. Walgelijk van buiten. Doen we straks ook een verkiezing mooiste gebouw in Amsterdam, als deze moskee klaar is:

[afbeelding]

Deze wordt pas echt mooi volgens mij.
Als het er in het echt ook zo uit komt te zien zal dat zeker de mooiste van het land worden, maar dat valt nog te bezien natuurlijk.
-Rabia Al-Basri
pi_36608402
Lelijk gebouw zeg, dan is die moskee die gebouwd gaat worden in Amsterdam wat mooier. Dit lijkt net een mislukte versie van de Efteling.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_36608570
Van Fok nieuws
quote:
De reguliere media (De Telegraaf en Algemeen Dagblad) doen er vandaag verslag van, zodat aangenomen mag worden dat het geen aprilgrap betreft.

Veelzeggend
-Rabia Al-Basri
pi_36609041
wat een gelul, of Rotterdammers hebben een walgelijke smaak of ze hebben enkel moslims laten stemmen.
  maandag 3 april 2006 @ 15:25:56 #18
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36609240
quote:
Op maandag 3 april 2006 14:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Lelijk gebouw zeg, dan is die moskee die gebouwd gaat worden in Amsterdam wat mooier. Dit lijkt net een mislukte versie van de Efteling.
Wat de kompel zegt -> mee eens.
  maandag 3 april 2006 @ 15:52:08 #19
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_36610152
quote:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Het heeft wel iets, het is toch wel stukken beter dan die grote kale betonnen blokken in rotterdam.
  maandag 3 april 2006 @ 15:52:50 #20
119078 McCarthy
communistenjager
pi_36610183
ik vind het nationale nederlanden gebouw mooi

ben alleen bang dat ie omvalt, zo hoog
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  maandag 3 april 2006 @ 15:54:12 #21
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36610235
quote:
Op maandag 3 april 2006 15:52 schreef McCarthy het volgende:
ik vind het nationale nederlanden gebouw mooi

[afbeelding]

ben alleen bang dat ie omvalt, zo hoog
Tsja, alles van waarde is nu eenmaal weerloos.
pi_36610365
quote:
Op maandag 3 april 2006 15:52 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Het heeft wel iets, het is toch wel stukken beter dan die grote kale betonnen blokken in rotterdam.
Dan heb je het over gebouwen uit de wederopbouwtijd, als je kijkt wat er nu neer wordt geplempt, dat zijn toch echt geen grauwe betonblokken hoor.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  maandag 3 april 2006 @ 16:02:25 #23
145741 dedeur
opendichtopendicht
pi_36610449
Wat een grap zeg, jéé
Op slot!
pi_36610819
quote:
Op maandag 3 april 2006 15:05 schreef Slayage het volgende:
Van Fok nieuws
[..]

Veelzeggend
Over Fok idd .

Maar ik kan me ook niet voorstellen dat dit het mooiste gebouw is.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_36611113
Ik snap trouwens niet waarom de zwaan als gebouw wordt aangemerkt. Tis een bouwwerk, dat wel, maar geen gebouw.
pi_36612932
Ik vin het een gruwelijk kick ding die Moskee, ik gaat zeker vrijdag langs om mee te bidden
Mujahideen Shura Council
Abu Hamza al-Baghdadi
pi_36613310
een Marokkaanse moskee
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  maandag 3 april 2006 @ 17:29:22 #28
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36613351
Voor Rotterdamse begrippen is het inderdaad een prachtig bouwwerk.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_36613448
Zou je daar fijn tegenaan kunnen pissen?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_36613524
quote:
Op maandag 3 april 2006 17:33 schreef cultheld het volgende:
Zou je daar fijn tegenaan kunnen pissen?
Nee, want dan snijden ze je keel open hoorde ik een keer .
Rotterdam South Side
pi_36613718
Je kan merken dat de PvdA gewonnen heeft in Rotterdam.
De verkiezing van een moskee als mooiste gebouw is het eerste voorbeeld daarvan.
Geen hond die het mooi vindt dus er is beslist met de uitslag geknoeid.
Het allochtonen knuffelen is begonnen.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_36613856
quote:
Op maandag 3 april 2006 17:42 schreef lionsguy18 het volgende:
De verkiezing van een moskee als mooiste gebouw is het eerste voorbeeld daarvan.
X
pi_36613897
quote:
  maandag 3 april 2006 @ 17:50:48 #34
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_36613933
quote:

[afbeelding]
Delfsblauw !
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_36614134
quote:
Op maandag 3 april 2006 17:27 schreef Meki het volgende:
een Marokkaanse moskee
Volgens mijn hangt er een turkse en een nederlandse vlag voor die moskee. En bij mijn weten is het ook door de turkse gemeenschap betaald. Dus hoe jij aan de stempel Marokkaanse komt?
pi_36614219
quote:
Ohja joh, ga toch weg joh.
Volgens mij is er weinig veranderd hiero hoor tot op dit moment.
  maandag 3 april 2006 @ 18:03:02 #37
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_36614332
De binnenkant van de moskee ziet er best.... vrolijk en sereen uit, maar de buitenkant is echt walgelijk lelijk! Kan me niet voorstellen dat de "Rotterdammers" dát nou het mooiste gebouw vinden.

Die in Amsterdam moet gaan komen, past al wat meer bij de stijl van de rest van de omgeving...
  Donald Duck held maandag 3 april 2006 @ 18:04:22 #38
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_36614384
Voor "Rotterdammers" moet je dan ook lezen "Allochtonen"
Als dit gebouw in een andere stad zou staan, niet in de randstad, zou het no way gewonnen hebben.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_36614452
quote:
Op maandag 3 april 2006 17:57 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Volgens mijn hangt er een turkse en een nederlandse vlag voor die moskee. En bij mijn weten is het ook door de turkse gemeenschap betaald. Dus hoe jij aan de stempel Marokkaanse komt?
ik heb gehoord dat er een nog grotere Marokkaanse Moskee in Rotterdam komt
of de bouw is er aan begonne
hij zou bij de Kuip staan
pi_36614597
quote:
Op maandag 3 april 2006 18:04 schreef __Saviour__ het volgende:
Voor "Rotterdammers" moet je dan ook lezen "Allochtonen"
Als dit gebouw in een andere stad zou staan, niet in de randstad, zou het no way gewonnen hebben.
En dan zou het witte huis zo hoog eindigen? Ik betwijvel of de allochtonen ueberhaubt ooit bij het City Informatiepunt binnenkomen.

Even voor de volledigheid de top 10
quote:
Top 10
De top 10 ziet er als volgt uit:

* Mevlana Moskee
* Erasmusbrug
* Witte Huis
* 'Stadhuis
* De Kuip
* De Witte Keizer
* Het Kasteel
* Van Nelle
* Hotel New York
* World Trade Center

bron
  maandag 3 april 2006 @ 18:13:14 #41
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_36614661
Zegt genoeg over de rest die in Rotterdam staat.
pi_36614675
quote:
Op maandag 3 april 2006 18:06 schreef Meki het volgende:

[..]

ik heb gehoord dat er een nog grotere Marokkaanse Moskee in Rotterdam komt
of de bouw is er aan begonne
hij zou bij de Kuip staan
Je beantwoord mijn vraag niet, en ik betwijvel of die moskee ook word uitgeroepen tot mooiste gebouw in Rotterdam als ie klaar is.
pi_36614759
hehe , merk nu net dat de website van NR niet meer bereikbaar is
pi_36614945
quote:
Op maandag 3 april 2006 17:27 schreef Meki het volgende:
een Marokkaanse moskee
Het is een Turkse moskee hoor.
pi_36615519
Is hier nu de conclusie te trekken dat Rotterdam voor het merendeel uit Moslims bestaat?
  maandag 3 april 2006 @ 19:00:24 #46
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_36616345
als ik de buitenkant zo zie word ik niet echt vrolijk
  maandag 3 april 2006 @ 19:02:22 #47
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_36616416
Is het dan echt zo slecht gesteld met de architectuur in Rotterdam? De buitenkant van dit bouwwerk ziet er simpelweg kunstmatig en kitscherig uit. Of hebben ze alleen naar het interieur gekeken?
pi_36616421
quote:
Op maandag 3 april 2006 18:40 schreef Wojworshebn het volgende:
Is hier nu de conclusie te trekken dat Rotterdam voor het merendeel uit Moslims bestaat?
Nee.
pi_36616423
quote:
Op maandag 3 april 2006 18:40 schreef Wojworshebn het volgende:
Je kunt elke conclusie trekken. Of die ook op feiten is gebaseerd is een ander verhaal.
pi_36616460
quote:
Op maandag 3 april 2006 19:02 schreef Trancelocator het volgende:
Is het dan echt zo slecht gesteld met de architectuur in Rotterdam? De buitenkant van dit bouwwerk ziet er simpelweg kunstmatig en kitscherig uit. Of hebben ze alleen naar het interieur gekeken?
Dan had de zwaan niet op de tweede plaats gekomen, en de het stadhuis en het witte huis trouwens ook niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')