Idd, en het potlood en de oude haven en de bieb.quote:Op maandag 3 april 2006 20:52 schreef cultheld het volgende:
Rotterdam staat toch ook bekend om haar kubuswoningen?
Ik neem aan dat je bedoelt "neemt niet weg dat er ook genoeg mooie gebouwen te vinden zijn". Daar ben ik het mee eens, hoewel het in Rotterdam over het algemeen heel grootschalig is en mij niet echt uitnodigt om daar heel lang te blijven.quote:Op maandag 3 april 2006 20:43 schreef TC03 het volgende:
[..]
Rotterdam is de architectuurstad van Nederland. Dat er veel lelijke goedkopen wederopbouw staat wil niet zeggen dat er ook genoeg mooie gebouwen te vinden zijn.
Overigens is deze verkiezing natuurlijk sterk beïnvloedt door de islamitische medemens. Niet dat daar wat mis mee is verder. Maar representatief is het niet.
Dat is allemaal zo jaren 80.quote:Op maandag 3 april 2006 20:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Idd, en het potlood en de oude haven en de bieb.
Ik vind Hotel New York het mooiste gebouw.
Ja.quote:Op maandag 3 april 2006 20:53 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je bedoelt "neemt niet weg dat er ook genoeg mooie gebouwen te vinden zijn".
Sja, Nederlanders zijn nou eenmaal de historische binnensteden gewend.quote:Op maandag 3 april 2006 20:53 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens, hoewel het in Rotterdam over het algemeen heel grootschalig is en mij niet echt uitnodigt om daar heel lang te blijven.
Zou kunnen. Denk eerder dat er gewoon gepromoot is op een Turkse site oid om op die moskee te stemmen.quote:Op maandag 3 april 2006 20:53 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Over de verkiezing: wat heel goed mogelijk is is dat veel allochtone stemmers op hetzelfde hebben gestemd en autochtone stemmers juist op veel verschillende projecten.
Plus dat daar het nieuwe ook wel weer vanaf is. En ze zien er best verwaarloost uit inmiddels.quote:Op maandag 3 april 2006 20:53 schreef TC03 het volgende:
[..]
Jah, maar zo mooi zijn die nou ook weer niet. Bovendien staan ze ook in Helmond ofzo.
Idd. Diie kubus en het potlood is echt vergane glorie, slecht onderhouden. Ik vind dat stuk bij het Niuewe Luxor, Hotel NY en het PTT-gebouw erg mooi.quote:Op maandag 3 april 2006 20:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is allemaal zo jaren 80.
Daarna toch voornamelijk Weena en woontorens.
Ik vind ze ook niet echt "mooi". Dan liever zo'n oude grachtenwoning of zoquote:Op maandag 3 april 2006 20:53 schreef TC03 het volgende:
[..]
Jah, maar zo mooi zijn die nou ook weer niet. Bovendien staan ze ook in Helmond ofzo.
Tja, verwaarloosd. Gebouwen in eenstad worden vies. Doe je weinig aan.quote:Op maandag 3 april 2006 20:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Idd. Diie kubus en het potlood is echt vergane glorie, slecht onderhouden. Ik vind dat stuk bij het Niuewe Luxor, Hotel NY en het PTT-gebouw erg mooi.
Mensen konden zeker kans maken op een vliegreis naar Turkije. Nee, dan ben je lekker bezig.quote:Op maandag 3 april 2006 20:56 schreef TC03 het volgende:
Zou kunnen. Denk eerder dat er gewoon gepromoot is op een Turkse site oid om op die moskee te stemmen.
Kan iig niet zeggen dat er vanuit de gemeente enig promotie is geweest, ik weet pas sinds dit topic dat die verkiezing er was. Anders had ik wel voor de kuip ofzo gekozen. Of een mooi oud pand.quote:Op maandag 3 april 2006 20:56 schreef TC03 het volgende:
Zou kunnen. Denk eerder dat er gewoon gepromoot is op een Turkse site oid om op die moskee te stemmen.
Inderdaad. Het heet overigens al een aantal jaartjes KPN.quote:Op maandag 3 april 2006 20:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Idd. Diie kubus en het potlood is echt vergane glorie, slecht onderhouden. Ik vind dat stuk bij het Niuewe Luxor, Hotel NY en het PTT-gebouw erg mooi.
Het witte huis is wat dat betreft best te pruimen, en historisch gezien natuurlijk ook nog eens interessant (jaren lang het hoogste gebouw van Europa).quote:Op maandag 3 april 2006 20:59 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Kan iig niet zeggen dat er vanuit de gemeente enig promotie is geweest, ik weet pas sinds dit topic dat die verkiezing er was. Anders had ik wel voor de kuip ofzo gekozen. Of een mooi oud pand.
De maaskant idd, de weerskant van het haringvliet is ranzige nieuwbouw.quote:Op maandag 3 april 2006 21:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het witte huis is wat dat betreft best te pruimen, en historisch gezien natuurlijk ook nog eens interessant (jaren lang het hoogste gebouw van Europa).
Ik bedenk me nu dat er op het Haringvliet en admiraliteitskade ook nog monumentale panden staan
Uiteraard de maaskantquote:Op maandag 3 april 2006 21:03 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
De maaskant idd, de weerskant van het haringvliet is ranzige nieuwbouw.
Ze tonen nu een halve maan op de lichtkrantgevelquote:Op maandag 3 april 2006 21:00 schreef TC03 het volgende:
[..]
Inderdaad. Het heet overigens al een aantal jaartjes KPN.
[afbeelding]
Indrukwekkend, niet het mooist.quote:Op maandag 3 april 2006 21:04 schreef Merkie het volgende:
Ik vind de Delftse Poort het mooiste gebouw.
Ik vind het ook het mooist. Door het kleinere bijgebouwtje hebben ze geen aparte gebouwen nodig om mooi te zijnquote:Op maandag 3 april 2006 21:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Indrukwekkend, niet het mooist.
Ik vind hoge gebourwen pas 'mooi' worden wanneer het er veel zijn en je dus een prachtige skyline krijgt.
En dat is iets wat je in Rotterdam ziet. Individueel zijn die gebouwen vaak alleen... hoog.
Daar bij de HES inderdaadquote:Op maandag 3 april 2006 20:49 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
De hoflaan in kralingen staan echt super mooie panden
Geen gebrek aan toch?quote:Op maandag 3 april 2006 21:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Indrukwekkend, niet het mooist.
Ik vind hoge gebourwen pas 'mooi' worden wanneer het er veel zijn en je dus een prachtige skyline krijgt.
En dat is iets wat je in Rotterdam ziet. Individueel zijn die gebouwen vaak alleen... hoog.
Dat gebied iig ja ( 's Gravenweg eo )quote:
En er staan er nog wat op het programma waaronder het nieuwe Hilton. En het zou me niks verbazen als de 2e euromast weer uit de motteballen wordt getrokken als dat ding in Utrecht doorgaat.quote:
The Red Apple (130 meter) wordt momenteel gebouwd, en dit jaar nog worden de eerste palen geslagen van torens hoger dan de hoogste nu (Delfse Poort).quote:Op maandag 3 april 2006 21:19 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
En er staan er nog wat op het programma waaronder het nieuwe Hilton. En het zou me niks verbazen als de 2e euromast weer uit de motteballen wordt getrokken als dat ding in Utrecht doorgaat.
Ja hè.quote:
Kuip lekker houden zoals ie nu is.quote:Op maandag 3 april 2006 21:23 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Ik vraag me nog steeds af of ze de nieuwe kuip iid in de maas gaan leggen maar dan met de stylistisch trekken van de huidige kuip.
Dat zou wel een mooi gebouw worden als ze dat lukt en niet zo'n ufo van maken als de ArenA.
Gelukkig dat ik niet meer op het wijnahaveneiland woon, zal wel allerjezus moeilijk worden met parkerenquote:Op maandag 3 april 2006 21:22 schreef TC03 het volgende:
[..]
The Red Apple (130 meter) wordt momenteel gebouwd, en dit jaar nog worden de eerste torens geslagen van torens hoger dan hoogste nu (Delfse Poort).![]()
Beide worden gebouwd in Zuid.quote:Op maandag 3 april 2006 21:25 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Gelukkig dat ik niet meer op het wijnahaveneiland woon, zal wel allerjezus moeilijk worden met parkeren
Dan maar taxi vanaf de kroeg
Die gaat nog maar een 20 jaar mee, daarna komt ie niet meer dooor de UEFA keuringen heen helaas. Gesloopt word ie waarschijnlijk niet, daarvoor heeft ie teveel meegemaakt.quote:
Recenter onderzoek heeft aangetoond dat ie nog veel langer mee kan.quote:Op maandag 3 april 2006 21:27 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Die gaat nog maar een 20 jaar mee, daarna komt ie niet meer dooor de UEFA keuringen heen helaas. Gesloopt word ie waarschijnlijk niet, daarvoor heeft ie teveel meegemaakt.
Red Apple word op het uiterste puntje van het wijnhaveneiland gebouwd, tussen Maersk en het Hogeschool Rotterdam complex in, das bij lange na geen zuid. Die andere torens komen idd als het goed is in de buurt van de Montevideo.quote:
Oh ja, die wel ja.quote:Op maandag 3 april 2006 21:29 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Red Apple word op het uiterste puntje van het wijnhaveneiland gebouwd, tussen Maersk en het Hogeschool Rotterdam complex in, das bij lange na geen zuid. Die andere torens komen idd als het goed is in de buurt van de Montevideo.
De oude zijde trekt het echt niet meer, plus dat de UEFA andere eisen stelt.quote:Op maandag 3 april 2006 21:27 schreef TC03 het volgende:
[..]
Recenter onderzoek heeft aangetoond dat ie nog veel langer mee kan.Opknapbeurtje hier en daar en hij kan er weer tegenaan.
Dan renoveren ze het maar nogmaals.quote:Op maandag 3 april 2006 21:29 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
De oude zijde trekt het echt niet meer, plus dat de UEFA andere eisen stelt.
Dat willen ze dus juist voorkomenquote:Op maandag 3 april 2006 21:33 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dan renoveren ze het maar nogmaals.Word al eng bij de gedachte in zo'n betonnen hal te zitten waar geen zonnestraaltje schijnt.
Maar dan nog, De Kuip is mooi zoals ie is vind ik.quote:Op maandag 3 april 2006 21:34 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Dat willen ze dus juist voorkomen
Als ze een nieuw stadion kunnen neerzetten liefst met minimaal +1 capaciteit dan de arena maar wel met de feyenoord sfeer vind ik het al best, dan kan die ouwe dame rust nemen, dat heeft ze wel verdiendquote:Op maandag 3 april 2006 21:37 schreef TC03 het volgende:
[..]
Maar dan nog, De Kuip is mooi zoals ie is vind ik.
ach dat ding is gelukkig niet islamitisch, het zit vol met pre-islamitische dingen, de dingen die verboden zijn gemaakt door de islamquote:Op maandag 3 april 2006 13:01 schreef Dementor het volgende:
Het scheelt voor ons autochtone Rotterdammers wel een ritje naar de Efteling.
[afbeelding]
Moet je eens naar binnen wandelen en kijken naar de verschillende maquettes die er staan. rotterdam mag echt heel blij zijn dat dít het uiteindelijke ontwerp is gewordenquote:Op maandag 3 april 2006 15:52 schreef McCarthy het volgende:
ik vind het nationale nederlanden gebouw mooi
[afbeelding]
ben alleen bang dat ie omvalt, zo hoog
hoewel mijn walging van alles wat feyenoord is onverminderd erg groot blijft zouden ze in rotterdam wel gek zijn om weg te gaan uit de kuip...quote:Op maandag 3 april 2006 21:29 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
De oude zijde trekt het echt niet meer, plus dat de UEFA andere eisen stelt.
Wat mij betreft bouwen ze een mooi niuw stadion en halen ze zij de kuip alle extra's weg. Terug brengen naar originele staat. Zo is ie op zijn mooist.
Tis maar hoe je het bekijkt. Ik beschouw het als een moslim hangplek waar Jihaad wordt gepropageerd.quote:Op dinsdag 4 april 2006 07:54 schreef Super7fighter het volgende:
Mooi om te zien dat autochtone Rotterdammers massaal op een moskee gestemd hebben. Dat stemt me weer optimistisch. De moskee is bij uitstek een plaats die wederzijds begrip en respect opwekt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |