Maar voor de beslissing zelf zou het niks uitgemaakt hebben. Ik heb met eigen ogen die dingen gezien en daarom is deze beslissing genomen. Klagende users of niet, ik zou dat toch wel gezien hebben.quote:Op dinsdag 4 april 2006 10:05 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik denk dat wat Puckzzz bedoelt, en zoals ik het zie, dat de beslissing bij jullie gelijk was gebleven maar dat de users die nu zijn gaan klagen dan niet waren gaan klagen.
Wij zeggen nergens dat wij denken dat lange belichtingstijden een laagdrempelig onderwerp is. Waar haal je dat nu weer vandaan?quote:Op dinsdag 4 april 2006 10:06 schreef Puckzzz het volgende:
Sinds wanneer mag je niet in een ander forum zeggen:
Jongens we hebben een leuk thema voor de fotowedstrijd die misschien ook voor jullie leuk is. Als jullie daaraan mee willen doen moet je wel even voor dat onderwerp stemmen.
Wie weet hadden er nu wel meer mensen mee durven doen aan het thema Verleiding omdat ze daar wel ideetjes voor hadden. Het onderwerp L.B. kunnen die mensen weer niets mee. Ik vind het arrogant van jullie om te denken dat L.B. een laagdrempelig onderwerp is
Dus je mag bv niet in oud of us of pta of waar dan ook, een link gooien met dit zijn de onderwerpen van de fotwedstrijd, want dan kun je het beïnvloedenquote:Op dinsdag 4 april 2006 10:09 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Wij zeggen nergens dat wij denken dat lange belichtingstijden een laagdrempelig onderwerp is. Waar haal je dat nu weer vandaan?
En nee, ik vind niet dat je dat in een ander forum mag zeggen met een duidelijke link naar op welk onderwerp ze moeten stemmen. Bovendien stond het er heel anders. Dan kan ik ook wel topics in ONZ gaan openen om stemmen te ronselen.
eens isquote:Op dinsdag 4 april 2006 10:18 schreef Ynske het volgende:
Lange belichtingstijden is zoals _evenstar_ al eerder aangaf geen laagdrempelig onderwerp aangezien mensen met een goedkopere camera bijna geen fatsoendelijke/instuurbare foto's kunnen krijgen , zie de foto die ze erbij geplaatst had
en dus is het drempelverhogend, en dus is dat in tegenstrijding met het beleid/idee om fot laagdrempeliger te maken voor geen fotogenieën
Heyhey!!quote:Op dinsdag 4 april 2006 10:20 schreef Mauro het volgende:
[..]
eens is
Met een compactcamera (de echt dure uitgezonderd) kun je de sluitertijd niet echt instellen. Je kunt ze wel op de nachtstand zetten en de flits uit maar verder kun je niks. En dat vind ik jammer dat je op deze manier anderen uitsluit.
Je mag best oproepen om te komen stemmen, om zo de wedstrijd bekender te maken. Maar noem dan alle onderwerpen, en niet eentje specifiek omdat je dat onderwerp erdoor wilt drukken.quote:Op dinsdag 4 april 2006 10:18 schreef Ynske het volgende:
Dus je mag bv niet in oud of us of pta of waar dan ook, een link gooien met dit zijn de onderwerpen van de fotwedstrijd, want dan kun je het beïnvloeden
maar als t onderwerp al gekozen is, dan mag het weer wel, want dan kun je eventuele fotografen attenderen op iets waar ze aan mee zouden kunnen doen...
Dat heeft hier niks mee te maken. Voor de rest is de gebruikelijke procedure gevolgd. Welke onderwerpen ingestuurd worden heb ik geen invloed op.quote:Lange belichtingstijden is zoals _evenstar_ al eerder aangaf geen laagdrempelig onderwerp aangezien mensen met een goedkopere camera bijna geen fatsoendelijke/instuurbare foto's kunnen krijgen , zie de foto die ze erbij geplaatst had
en dus is het drempelverhogend, en dus is dat in tegenstrijding met het beleid/idee om fot laagdrempeliger te maken voor geen fotogenieën
Gammaquote:Op dinsdag 4 april 2006 10:22 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Heyhey!!
Laten we vooral FOT toegankelijk houden he? We zijn hier een amateur fotografie forum die voor iedereen leuk moet zijn, niet alleen voor de gevorderde fotograaf
En zo hebben we allemaal onze wensjesquote:Op dinsdag 4 april 2006 10:43 schreef fr.oosje het volgende:
Ik zou zo graag eens een paar modjes hebben die verstand hebben van fotografie ipv allerlei regeltjes.
Ja zoals verleiding is het niet?quote:Op dinsdag 4 april 2006 10:45 schreef RonaldV het volgende:
[..]
En zo hebben we allemaal onze wensjes
Ik geloof dat je het punt van de discussie gemist hebt.quote:
Ik zag het, mijn dankquote:
Zeker niet, jij wilde toch ook verleiding?quote:Op dinsdag 4 april 2006 10:53 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik geloof dat je het punt van de discussie gemist hebt.
Je aanname is bijna goed, en daardoor helemaal fout.quote:Op dinsdag 4 april 2006 10:59 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Zeker niet, jij wilde toch ook verleiding?
Sorry maar ik kon de verleiding niet weerstaan
Prima joh wat jij wilt, volgens mij zeggen we het zelfdequote:Op dinsdag 4 april 2006 11:02 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Je aanname is bijna goed, en daardoor helemaal fout.
Ik wilde een onderwerp, en geen techniek. verleiding was het enige onderwerp, de resterende ideeën waren technieken.
Wat mij betreft ben je hiermee een volledig ongeloofwaardige draaikont geworden.quote:Op zaterdag 1 april 2006 21:06 schreef RonaldV het volgende:
verleiding (als dit hem wordt doe ik nu eens wel mee...)
Prima. Wat mij betreft sluit het één het ander niet uit.quote:Op dinsdag 4 april 2006 11:22 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Prima joh wat jij wilt, volgens mij zeggen we het zelfde
Ik kwam deze nog tegen.
[..]
Wat mij betreft ben je hiermee een volledig ongeloofwaardige draaikont geworden.
Begin jij nu ook al weer?quote:Op dinsdag 4 april 2006 11:22 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Prima joh wat jij wilt, volgens mij zeggen we het zelfde
Ik kwam deze nog tegen.
[..]
Wat mij betreft ben je hiermee een volledig ongeloofwaardige draaikont geworden.
quote:Op dinsdag 4 april 2006 11:32 schreef fr.oosje het volgende:
Komt omdat we we modjes hebben die zelf ook maar door blijven gaan denk ik. Maar voor mij is de kous af hoor. Het maakt mij geen ene reet uit wat het onderwerp wordt. En als ik heel eerlijk ben ook niet wie er modjes zijn.
quote:Op dinsdag 4 april 2006 10:43 schreef fr.oosje het volgende:
Ik zou zo graag eens een paar modjes hebben die verstand hebben van fotografie ipv allerlei regeltjes.
quote:Op dinsdag 4 april 2006 11:22 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Flauw, ik bedoel het maakt me niet uit wie (in persoon) de modjes zijn als ze maar verstand van fotografie hebben.quote:
*eensch is*quote:
Je kan je eigen post weghalen. Dan heeft de rest van FOT niet zo door dat je mutserig/blont aan het doen bentquote:Op dinsdag 4 april 2006 12:02 schreef Offy het volgende:
Oh
verkeerde topic, al die knopjes, ik moet er nog zo aan wennen![]()
Dat regelen de FA's toch? modjes hebben dat recht niet.....quote:Op dinsdag 4 april 2006 12:52 schreef Offy het volgende:
Eigenlijk was het een 'schiet er eens mee op!'-opmerking richting onze geliefde mod bedoeld, ik heb namelijk nog helemaal geen knopjes
wie???quote:Op dinsdag 4 april 2006 12:52 schreef Offy het volgende:
Eigenlijk was het een 'schiet er eens mee op!'-opmerking richting onze geliefde mod bedoeld, ik heb namelijk nog helemaal geen knopjes
Maar ik kan niet bij een FA aankloppen met 'geef mij eens knopjes'quote:Op dinsdag 4 april 2006 12:57 schreef Shark.Bait het volgende:
Dat regelen de FA's toch? modjes hebben dat recht niet.....
oooooooooooooooooow. Op die fiets.quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:01 schreef Offy het volgende:
Maar ik kan niet bij een FA aankloppen met 'geef mij eens knopjes'
quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:00 schreef Puckzzz het volgende:
wie???
quote:
Ik heb er ook niks van mee gekregen... Dit is volgens mij een van de moeilijkste subforums of een MOD te zijn... of een userquote:Op dinsdag 4 april 2006 15:39 schreef Kleintje het volgende:
*popcorn weer weglegd*
Jammer dat ik de rel heb gemist...
hallo!! de stemrondes zouden het belangrijkste in je leven moeten zijnquote:Op dinsdag 4 april 2006 15:49 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Ik heb er ook niks van mee gekregen... Dit is volgens mij een van de moeilijkste subforums of een MOD te zijn... of een user![]()
Waar hebben we het over? Een onderwerp voor een wedstrijdje...
quote:Op dinsdag 4 april 2006 16:18 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
hallo!! de stemrondes zouden het belangrijkste in je leven moeten zijn![]()
Waar was jij dan, gisteravond? Huh?quote:Op dinsdag 4 april 2006 16:18 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
hallo!! de stemrondes zouden het belangrijkste in je leven moeten zijn![]()
in bed...ik was er van overtuigd dat het verleiding werdquote:
Gerepareerdquote:Op dinsdag 4 april 2006 17:19 schreef Werewolf het volgende:
Hele grote foto's in Macro Fotografie deel 16
Vermoedelijk uit het kijken of ze nog gevonden werdenquote:Op dinsdag 4 april 2006 23:29 schreef Schanulleke het volgende:
Was er een proef met centrale topics![]()
Waar bestond die uit?
You got itquote:Op woensdag 5 april 2006 00:25 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Vermoedelijk uit het kijken of ze nog gevonden werden![]()
dacht dat de topics geband warenquote:Op woensdag 5 april 2006 00:27 schreef RonaldV het volgende:
[..]
You got it
En de proef faalde jammerlijk.
Het idee was ook wel leuk, maar de uitvoering, met de centrale topics onderin liet ruimschoots te wensen over. De achterliggende redenering doet een beetje denken aan de trainer van RBC die belooft dat zijn club dit seizoen niet meer zal zakken op de ranglijstquote:Op woensdag 5 april 2006 00:47 schreef Subhuman het volgende:
Het idee leek zo leuk, alle centrale topics op een centraal punt waar ze makkelijk te vinden zijn en ook niet wegzakken. Helaas viel het in de praktijk behoorlijk tegen.
quote:Op woensdag 5 april 2006 09:49 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Het idee was ook wel leuk, maar de uitvoering, met de centrale topics onderin liet ruimschoots te wensen over. De achterliggende redenering doet een beetje denken aan de trainer van RBC die belooft dat zijn club dit seizoen niet meer zal zakken op de ranglijst
onderin is niet zo'n stomme plaatsquote:Op woensdag 5 april 2006 10:06 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Maar onder de sticky's wil je ze eigenlijk ook niet hebben omdat dan je gewone topics raken ondergesneeuwd. Het is dus een behoorlijk dilemma waar deze topics te plaatsen.
De onderwerpenlijst was eerst nog lannger, die hebben we al laten inkorten. En te kort wil je die ook niet hebben anders is een topic al veel te snel uit de lijst weggezakt.quote:Op woensdag 5 april 2006 10:07 schreef Ynske het volgende:
[..]
onderin is niet zo'n stomme plaats
alleen is de onderwerpenlijst te lang hiervoor, aangezien ze altijd buiten beeld (jah zelfs met 1600 * 1200) vallen
Vind ik op zich wel een goed idee, hoewel het op dit moment ook wel werkbaar is.quote:Op woensdag 5 april 2006 15:19 schreef petre86 het volgende:
en zoals ze hadden/hebben met de subfora waar een subsite voor was?
een banner boven de lijst met daarin verschillende linkjes ( dan nu naar de centrale topics)?
dat een idee?
dat wel... maareh 3400 pix nogwatquote:
quote:Op vrijdag 7 april 2006 08:26 schreef Schanulleke het volgende:
Je bedoelt ze te verwijzen naar Verbeter mijn foto
Het vervelende is dat de beide topics net niet druk genoeg bezocht worden, en dus wegzakken. Maar als ik het in de gaten heb zal ik er op wijzen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 08:06 schreef Ynske het volgende:
Het valt me de laatste tijd steeds meer op dat mensen foto's plaatsen in het Ik heb vandaag een mooie foto gemaakt (deeltje 3) topic, en hier gaan vragen om kritiek en verbeterpunten. Mij lijkt juist dat ze daarvoor in het Help me mijn foto te verbeteren - deel 3 moeten zijn. Is het misschien mogelijk dat daar op de een of andere manier meer nadruk opgelegd word?
tis maar een idee
Heb je zoiets op een webpagina staan? Of op een docje, zodat Sub het eventueel in de Wiki kan gooien zetten?quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:11 schreef prupke het volgende:
ff vraagje.
Mocht mijn lieve collega bereid zijn om mij te helpen met visagie, zou het dan iets zijn om een tutorial neer te gooien daarover?
Zodat mensen die dus geen visagist hebben toch een beetje de techniek kunnen toepassen?
Ik kan niet namens alle fotografen spreken, maar mij lijkt een documentje over het opmaken van modellen voor foto's wel handig. Je vriendin is zich er toch van bewust dat het voor fotograie anders moet dan voor (ik noem maar iets) toneel, he?quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:16 schreef prupke het volgende:
ik heb nog helemaal niets. Maar ze komt mij binnenkort een keer mooi maken
en dan in verschillende opmaaktechnieken (of hoe dat ook heet)
En dan maken we gewoon foto's daarvan
Dan moet ik het geheel nog ff in elkaar flansen.
Maar de vraag is of dat nut zou hebben voor in fot, want als dat niet zo zou zijn ga ik er ook geen tijd instoppen.
ze is een echt visagiste dus voor modellen die geschoten moeten worden.quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:19 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik kan niet namens alle fotografen spreken, maar mij lijkt een documentje over het opmaken van modellen voor foto's wel handig. Je vriendin is zich er toch van bewust dat het voor fotograie anders moet dan voor (ik noem maar iets) toneel, he?
Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 12 april 2006 11:42 schreef Ynske het volgende:
Stomme vraag misschien
maar wat heeft het voor nut dat dit topic open blijft?
[showcase] Expressies in het donker
het enige dat mensen doen, is gillen dat het ze teveel moeite is om de linkjes te bekijken.
wat heeft het a, voor nut dat ze dat reageren, en b, als er toch geen reacties op komen is t alleen maar voor t kicken van t topic
Bedoel je zoiets?quote:Op vrijdag 14 april 2006 10:15 schreef outcast_within het volgende:
Is er eigenlijk een meld hier een koopje geralteerd tot camera's topic? zou zoiets werken? zou zoiets gewenst zijn?
Praktisch probleem: ik zou niet weten hoe we een vergelijkend onderzoek moeten houden. En dan zitten we nog met de beperkte houdbaarheid van aanbiedingen en prijzen.quote:Op vrijdag 14 april 2006 10:26 schreef outcast_within het volgende:
mss ook dat er daarin gewerkt kan worden naar een best buy guide o.i.d.
Deze camera is de beste in deze prijsklasse.
Maar deze camera in diezelfde prijsklasse heeft mss een wat slechtere flits maar een betere autofocus. mocht je dat belangrijker vinden.
Nou ja, als iedereen af en toe een camera onder de loep neemt, volgens dezelfde eisen, dan zou het wel te doen moeten zijn. Maar dan ga je dus verplichtingen opleggen aan gebruikers.quote:Op vrijdag 14 april 2006 10:52 schreef Puckzzz het volgende:
Dat zou iemand dan continu in de gaten moeten houden.
Is wel erg veel werk he?
En zo zijn er meer, die camera's puur op hun technische prestaties bekijken. Ik denk dat we het daar het beste bij kunnen houden, en alleen linken naar (alweer) nieuwe apparatuur.quote:Je kunt ook gewoon op deze link klikken:
http://www.prijsindex.net/show/index/
Ik denk dat iedereen het leuk vindt om feedback op zijn/haar foto te krijgen, dus dat wil ik eigenlijk niet verbieden. Maar het moet natuurlijk wel binnen de perken blijven. En wat het aantal foto's betreft: daar heb je gelijk in. Het gaat om "een mooie foto", niet om het meervoud. Als je er meer hebt kun je altijd nog een showcase openen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 10:39 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb vandaag een mooie foto gemaakt (deeltje 3)
Kunnen we dit topic niet gewoon sluitenMensen dumpen er meer dan 1 foto, er wordt commentaar geleverd en de foto's die gepost worden kunnen net zo goed in een verzameltopic van het betreffende onderwerp
Dan krijg je hier gelijk weer reacties dat er voor alles een showcase wordt geopendquote:Op zaterdag 15 april 2006 15:49 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen het leuk vindt om feedback op zijn/haar foto te krijgen, dus dat wil ik eigenlijk niet verbieden. Maar het moet natuurlijk wel binnen de perken blijven. En wat het aantal foto's betreft: daar heb je gelijk in. Het gaat om "een mooie foto", niet om het meervoud. Als je er meer hebt kun je altijd nog een showcase openen.
Dat was in het begin evenquote:Op zaterdag 15 april 2006 16:06 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Dan krijg je hier gelijk weer reacties dat er voor alles een showcase wordt geopend![]()
Gewoon openenquote:Op zondag 16 april 2006 00:30 schreef Tape het volgende:
Ik heb eigenlijk een heel korte vraag over een bepaald type/kwaliteit foto. Maar er is niet echt een soort algemeen topic voor kleine dingen, wel? Een heel topic apart vond ik namelijk ook zo veel van het goeie... Of niet?
Ik probeer via msn al iemand te regelen, maar wij zijn modloos momenteel en Mukie heeft het ff te druk. Ik kijk ff of Marty misschien tijd heeft.quote:Op dinsdag 18 april 2006 13:57 schreef Tha_Erik het volgende:
Hallo, ik heb mijn telefoon laten vallen en nu doet de telef
. Die lijkt mij hier niet echt op de goede plaats.
Kijk, met connecties kom je nog eens ergensquote:Op dinsdag 18 april 2006 14:05 schreef Tha_Erik het volgende:
Modloos? Tijd om de beest uit te hangen.
Nouja zeg! Proberen we hier de boel een beetje FOT te houden wanneer jullie er niet zijn, is het weer niet goed?quote:Op woensdag 19 april 2006 00:32 schreef RonaldV het volgende:
Misschien een beetje overbodige vraag: maar had het echt zo veel haast om naar een ander topic geschopt te worden?
Die laatste zin had je weg kunnen laten Puckzzz. Ik ben het er wel mee eens met je mening.quote:Op woensdag 19 april 2006 09:40 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Nouja zeg! Proberen we hier de boel een beetje FOT te houden wanneer jullie er niet zijn, is het weer niet goed?
nee natuurlijk had het geen haast, er werd niet gebasht, er werden geen doodsverwensingen geplaatst en er werden geen foto's van naakte meisjes van 16 geplaatst nee. Maar het was gewoon helemaal niet op zijn plaats hier in FOT dus heb ik ff iemand erbij geroepen die de powers had om 'm dicht te gooien.
Dat zal ik voortaan ook maar laten dus.
och als je zoiets doet en je krijgt een reactie als hierboven voel ik niet zo de behoefte meer om er iets aan te doen.quote:Op woensdag 19 april 2006 10:37 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Die laatste zin had je weg kunnen laten Puckzzz. Ik ben het er wel mee eens met je mening.
Maar de Mods draaien deze week een Graveyard-shift..![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |