Dat er in andere subfora over de wedstrijd gepraat wordt is geen probleem, integendeel. Maar dat er in andere subfora gepost wordt "Stem hier even op verleiding!" vind ik wel een probleem. Daarom is het onderwerp gediskwalificeerd.quote:Op dinsdag 4 april 2006 00:36 schreef _evenstar_ het volgende:
krijg ik nog antwoord op mijn vraag waarom gelijk het hele onderwerp en niet de persoon in kwestie die "gespammed" heeft van deze wedstrijd elimineren
en mag ik vragen waarom er zo;n commentaar is dat er in subfora's over gepraat is, het onderwerp aangegeven is...? wilden niet iedereen dat de fot ewedstrijden toegangelijker zouden worden en er meer mensen mee zouden doen ?
misschien wel dubbele vragen en lees ik niet goed.. maar mij is het niet duidelijk en ik zou graag verduidelijking willen krijgen aub..
Ja hoor, in het gekrakeel had ik je even gemist, sorry.quote:Op dinsdag 4 april 2006 00:36 schreef _evenstar_ het volgende:
krijg ik nog antwoord op mijn vraag waarom gelijk het hele onderwerp en niet de persoon in kwestie die "gespammed" heeft van deze wedstrijd elimineren
De eerste vraag begrijp ik niet helemaal, zou je die opnieuw kunnen stellen?quote:en mag ik vragen waarom er zo;n commentaar is dat er in subfora's over gepraat is, het onderwerp aangegeven is...? wilden niet iedereen dat de fot ewedstrijden toegangelijker zouden worden en er meer mensen mee zouden doen ?
Met uitzondering van dat ene vraagje... zou je die nog even overnieuw kunnen stellen? Voor de rest hoop ik dat het duidelijker is nu.quote:misschien wel dubbele vragen en lees ik niet goed.. maar mij is het niet duidelijk en ik zou graag verduidelijking willen krijgen aub..
En wat als het je mede-modje is die dat doet? En die vervolgens dat weer bestempeld als vals spelen? Wat moeten de users daar nou van denken?quote:Op dinsdag 4 april 2006 00:41 schreef Subhuman het volgende:
Dat er in andere subfora over de wedstrijd gepraat wordt is geen probleem, integendeel. Maar dat er in andere subfora gepost wordt "Stem hier even op verleiding!" vind ik wel een probleem. Daarom is het onderwerp gediskwalificeerd.
Gewoon lang genoeg laten hangenquote:Op dinsdag 4 april 2006 00:43 schreef _evenstar_ het volgende:
ah nu is het duidelijkthanx sub
![]()
dan wordt het egwoon een foto van verleiding met een lange sluitertyijd( als ik dat voor elkander krijg
Medemodje heeft opgeroepen om te gaan stemmen en heeft niet de stemmers in een bepaalde richting gestuurd.quote:Op dinsdag 4 april 2006 00:45 schreef k_man het volgende:
[..]
En wat als het je mede-modje is die dat doet? En die vervolgens dat weer bestempeld als vals spelen? Wat moeten de users daar nou van denken?
Yeah right!quote:Op dinsdag 4 april 2006 00:46 schreef Mauro het volgende:
[..]
Medemodje heeft opgeroepen om te gaan stemmen en heeft niet de stemmers in een bepaalde richting gestuurd.
Dit is natuurlijk helemáál geen oproep om op verleiding te stemmen hè?quote:Op maandag 3 april 2006 11:26 schreef RonaldV het volgende:
Er begint vanavond weer een nieuwe FOT wedstrijd, en één van de onderwerpen waarop gestemd kan worden is "verleiding". Als je denkt jezelf daar helemaal op te kunnen uitleven, stem dan hier
Die had ik nog niet gezien. Sowwy.quote:Op dinsdag 4 april 2006 00:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Yeah right!![]()
[..]
Dit is natuurlijk helemáál geen oproep om op verleiding te stemmen hè?![]()
Je bent er wel erg op gebrand om me ergens van te betichten he?quote:Op dinsdag 4 april 2006 00:39 schreef k_man het volgende:
Jij roept mensen in US op om te komen stemmen Ronald. Dat doen vervolgens enkele mensen. Maar dan blijkt opeens dat ze dat kennelijk helemaal niet mochten. Sterker nog: er is vals gespeeld! Da's nogal vreemd. Kennelijk riep jij mensen op om vals te spelen?
Ik vind het ook prima dat de wedstrijd gepromoot wordt. Ik vind het alleen hoogst merkwaardig dat het modje dat dat doet na een beetje kritiek 180 graden draait en het vals spelen noemt. Slappe houding, denk ik dan.quote:Op dinsdag 4 april 2006 00:49 schreef _evenstar_ het volgende:
wat ik bedoelde was dat ik niet snap wat er verkeerd is om te spammen, je maakt het zo toegangkelijker, ik zou graag van de mensen die daar problemen mee hebben, wat ze daar voor probleem in zien. zo duidelijker![]()
Dat heet aansluiten op de belevingswereld van je doelgroep. Er staat duidelijk "één van de onderwerpen".quote:Op dinsdag 4 april 2006 00:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk helemáál geen oproep om op verleiding te stemmen hè?![]()
ik vind het jammer dat je met een persoonlijke vete bezig bent.quote:Op dinsdag 4 april 2006 00:52 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik vind het ook prima dat de wedstrijd gepromoot wordt. Ik vind het alleen hoogst merkwaardig dat het modje dat dat doet na een beetje kritiek 180 graden draait en het vals spelen noemt. Slappe houding, denk ik dan.
Maar ik hoor graag wat RonaldV er op te zeggen heeft.
En dat is precies waarom ik geen fan ben van technische opdrachten.quote:Op dinsdag 4 april 2006 00:52 schreef _evenstar_ het volgende:
[afbeelding]
dit soort foto's krijg ik dus met lange sluitertijd![]()
Goh hé, er roepen wat mensen dat er vals is gespeeld. Tja, dan zal dat wel zo zijn. Dan sluiten we dat onderwerp maar uit.quote:Op dinsdag 4 april 2006 00:52 schreef RonaldV het volgende:
4. Er werd beticht van valsspelerij. Valsspelerij is reden voor uitsluiting. Uitzoeken hoe en wat duurt te lang, en er moest een wedstrijd beginnen. Aangezien elk besluit veel commentaar zou uitlokken hebben we besloten om het helemaal kort te sluiten en het beschuldigde onderwerp niet toe te laten. Aangezien ik degene was die dat veroorzaakte door naar US te gaan heb ik die melding op me genomen.
En als die doelgroep komt stemmen is dat opeens een probleem.quote:Op dinsdag 4 april 2006 00:53 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Dat heet aansluiten op de belevingswereld van je doelgroep. Er staat duidelijk "één van de onderwerpen".
Bij jou niet bedoel je. Om eerlijk te zijn: dat zal me worst wezen. Er lopen nog meer mensen op Fok!, en die kan ik het ook niet allemaal naar de zin maken. Ik kan wel proberen om het er zo veel mogelijk naar de zin te maken. Dus daar doe ik mijn best dan maar op.quote:Op dinsdag 4 april 2006 00:56 schreef k_man het volgende:
[..]
Goh hé, er roepen wat mensen dat er vals is gespeeld. Tja, dan zal dat wel zo zijn. Dan sluiten we dat onderwerp maar uit.![]()
Ik blijf erbij: dit maakt je niet bepaald geloofwaardiger.
Dat er is valsgespeeld hebben we met eigen ogen gezien. Daarom doet dat onderwerp niet meer mee.quote:Op dinsdag 4 april 2006 00:56 schreef k_man het volgende:
Goh hé, er roepen wat mensen dat er vals is gespeeld. Tja, dan zal dat wel zo zijn. Dan sluiten we dat onderwerp maar uit.![]()
Bij behoorlijk wat users blijkbaar wel, ja.quote:Op dinsdag 4 april 2006 00:58 schreef k_man het volgende:
[..]
En als die doelgroep komt stemmen is dat opeens een probleem.![]()
Er is niks persoonlijks aan. Maar ik kan er moeilijk iemand anders dan RonaldV op aan spreken, toch? Hij heeft die oproep in US gedaan. Hij laat zich vervolgens - samen met Subhuman - overtuigen een onderwerp uit te sluiten, alleen omdat een paar mensen 'vals spel' roepen. Ik vind dat een erg vreemde gang van zaken en daar zeg ik dus wat van.quote:Op dinsdag 4 april 2006 00:54 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
ik vind het jammer dat je met een persoonlijke vete bezig bent.
Ik vind het erg jammer van het onderwerp, en ikzelf had een ander keus gemaakt.
Maar sub en ronald hebben een keus samen gemaakt.In wat hun opzicht de beste keus was.
Zij zijn mod en jij niet.
Bevalt het je niet pech gehad.
Je mag best kritiek geven en je mening hebben.
Maar waar jij mee bezig bent is een vete en dat heeft niets meer met het oorspronkelijke onderwerp van discussie te maken![]()
Wat was er vals aan dan? Waarom mogen bepaalde users wel stemmen en anderen niet?quote:Op dinsdag 4 april 2006 01:00 schreef Subhuman het volgende:
Dat er is valsgespeeld hebben we met eigen ogen gezien. Daarom doet dat onderwerp niet meer mee.
Punt.
quote:Op dinsdag 4 april 2006 00:52 schreef _evenstar_ het volgende:
[afbeelding]
dit soort foto's krijg ik dus met lange sluitertijd![]()
quote:Op dinsdag 4 april 2006 01:03 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat was er vals aan dan? Waarom mogen bepaalde users wel stemmen en anderen niet?
quote:Op maandag 3 april 2006 23:16 schreef Subhuman het volgende:
Omdat ik het gewoon not done vind om op zo'n goedkope manier stemmen te ronselen, doet het onderwerp verleiding deze maand niet mee. We kunnen in elk subforum wel een topic openen "Stem op mijn onderwerp!" en reken maar dat er altijd mensen zijn die het doen. Dat is niet de manier waarop ik het nieuwe onderwerp zou willen bepalen; dan kunnen we net zo goed willekeurig eentje prikken.
Volgende maand mag het onderwerp verleiding natuurlijk opnieuw aangedragen worden, en als het dan op een normale manier verkozen wordt heb ik daar ook geen enkel probleem mee. Deze maand wordt het onderwerp het als tweede geëindigde onderwerp lange belichtingstijd.
Deze beslissing staat vast.
er zijn er méér die voor datzelfde onderwerp hebben gelobbied in andere subfora. niet alleen RonaldVquote:Op dinsdag 4 april 2006 01:02 schreef k_man het volgende:
[..]
Er is niks persoonlijks aan. Maar ik kan er moeilijk iemand anders dan RonaldV op aan spreken, toch? Hij heeft die oproep in US gedaan. Hij laat zich vervolgens - samen met Subhuman - overtuigen een onderwerp uit te sluiten, alleen omdat een paar mensen 'vals spel' roepen. Ik vind dat een erg vreemde gang van zaken en daar zeg ik dus wat van.
Degene die het persoonlijk maakt is RonaldV zelf, met zijn opmerking dat ik maar beter uit FOT weg kan blijven.
dus ik mag mijn hele msn lijst vragen om op 1 onderwerp te stemmen?quote:Op dinsdag 4 april 2006 01:03 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat was er vals aan dan? Waarom mogen bepaalde users wel stemmen en anderen niet?
Quote me ff, dat maakt het geloofwaardigerquote:Op dinsdag 4 april 2006 01:02 schreef k_man het volgende:
[..]
Degene die het persoonlijk maakt is RonaldV zelf, met zijn opmerking dat ik maar beter uit FOT weg kan blijven.
ik zie een groot blauwww licht ( insert brabants dialecttoontjequote:
Uiteraard bij mij ja. Ik kan moeilijk voor een ander spreken.quote:Op dinsdag 4 april 2006 00:59 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Bij jou niet bedoel je. Om eerlijk te zijn: dat zal me worst wezen. Er lopen nog meer mensen op Fok!, en die kan ik het ook niet allemaal naar de zin maken. Ik kan wel proberen om het er zo veel mogelijk naar de zin te maken. Dus daar doe ik mijn best dan maar op.
Wat is het nut van deze discussie? Wil je RonaldV's persoonlijkheid doorgronden?quote:Op dinsdag 4 april 2006 01:08 schreef k_man het volgende:
[..]
Uiteraard bij mij ja. Ik kan moeilijk voor een ander spreken.
Kijk, ik vind het uitstekend dat je die oproep hebt gedaan. Ik vind het alleen zo slap dat je bij kritiek van een paar users je zo snel laat omlullen dat zelfs het hele onderwerp wordt uitgesloten. Als je dan ook nog zo hardnekkig blijft doen alsof het allemaal heel logisch en verklaarbaar is maakt dat het alleen maar erger.
g...g....gggg..eee...nn.......e?- nee geen 'e', een v-v...e..r..b..r..a..n..d..e..rquote:Op dinsdag 4 april 2006 01:07 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
ik zie een groot blauwww licht ( insert brabants dialecttoontje)
Mijn inzending heb je al binnenquote:Op dinsdag 4 april 2006 01:10 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Wat is het nut van deze discussie? Wil je RonaldV's persoonlijkheid doorgronden?
In elk geval is het niet echt meer FOT-gerelateerd, onze beslissing verandert niet, de wedstrijd gaat door; wat mij betreft einde discussie.
Ja, zo blijven we in cirkeltjes draaien. Degene die de stemmen 'ronselde' was dus je mede-modje. Je zult hem niet publiekelijk willen afvallen, maar het is natuurlijk een merkwaardige situatie. De discussie die nu is ontstaan vindt z'n oorsprong in die oproep, maar toch heeft RonaldV het allemaal perfect aangepakt?quote:
Beste k-man,quote:Op dinsdag 4 april 2006 01:08 schreef k_man het volgende:
[..]
Uiteraard bij mij ja. Ik kan moeilijk voor een ander spreken.
Kijk, ik vind het uitstekend dat je die oproep hebt gedaan. Ik vind het alleen zo slap dat je bij kritiek van een paar users je zo snel laat omlullen dat zelfs het hele onderwerp wordt uitgesloten. Als je dan ook nog zo hardnekkig blijft doen alsof het allemaal heel logisch en verklaarbaar is maakt dat het alleen maar erger.
Ik spreek je aan in de functie die je hier vervult. Daar is niks persoonlijks aan, dat was voor ieder ander in deze situatie hetzelfde geweest.quote:
En die van jou.quote:Op dinsdag 4 april 2006 01:10 schreef Subhuman het volgende:
Wat is het nut van deze discussie? Wil je RonaldV's persoonlijkheid doorgronden?
Oplossing voor het stemprobleem is heel erg makkelijk.quote:
Dat zou een idee kunnen zijn. Het vergt ietsje meer van de wedstrijdleiding om dat bij te houden, maar het vereist ook weer geen gigantische administratie.quote:Op dinsdag 4 april 2006 01:28 schreef Mauro het volgende:
Oplossing voor het stemprobleem is heel erg makkelijk.
Alleen de mensen die een foto hebben ingezonden bij de vorige wedstrijd mogen stemmen.
Iedereen die mee wil doen, kan een foto insturen en mag de volgende keer ook meestemmen.
das wel begrijpelijk. maar denk je echt dat het zin heeft om te zeuren over iets wat al vaststaat?quote:Op dinsdag 4 april 2006 01:32 schreef k_man het volgende:
Overigens, ik hoop dat jullie beseffen dat ik de discussie aanga omdat ik zo nodig moet zeuren of zuigen, of vanwege een persoonlijke vete of zoiets. Zo is het echt niet. Ik zou hier echt geen tijd en energie insteken als het me niet werkelijk zou boeien.
Ik doe al mee vanaf de allereerste fotowedstrijd hier, vaker dan wie dan ook. Ik voel me betrokken bij die wedstrijd. Als er dan in mijn ogen hele merkwaardige dingen gebeuren kom ik daartegen in het geweer.
quote:Op dinsdag 4 april 2006 09:47 schreef Ynske het volgende:
In mijn ogen heb je niet valsgespeeld Puckzzz.
Het gevoel dat mij wel bekroop is dat juist degene, of dat gevoel de waarheid is weet ik niet, die voor Lange Belichtingstijd gestemd hadden zijn gaan klagen over valsspelen omdat ze inzagen dat ze nu niet meer konden winnen.
Dat wil ik even rechtzetten. Als er stemmen waren geronseld in andere fora voor bijv. tegenlicht was dat onderwerp net zo hard gediskwalificeerd. Het gaat niet om het verschil tussen thema's en technieken, ik moedig het kiezen van thema's juist aan. Maar wel op een normale manier.quote:Op dinsdag 4 april 2006 09:51 schreef Puckzzz het volgende:
als het nu om L.B. en Tegenlicht was gegaan was er denk ik niet zo'n ophef over geweest. Want tegenlicht is ook een technisch onderwerp zonder andere 'lading'
ik denk dat wat Puckzzz bedoelt, en zoals ik het zie, dat de beslissing bij jullie gelijk was gebleven maar dat de users die nu zijn gaan klagen dan niet waren gaan klagen.quote:Op dinsdag 4 april 2006 10:01 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Dat wil ik even rechtzetten. Als er stemmen waren geronseld in andere fora voor bijv. tegenlicht was dat onderwerp net zo hard gediskwalificeerd. Het gaat niet om het verschil tussen thema's en technieken, ik moedig het kiezen van thema's juist aan. Maar wel op een normale manier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |