abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 maart 2006 @ 17:29:07 #1
133724 TwinLife
this is life!
pi_36334097
Ik heb een tijdje gespaard voor een D200 van Nikon en heb hem eindelijk bij elkaar. Nu nog wachten wanneer mijn bestelling (2 maanden geleden al geplaatst) gaat binnenkomen.....

Kleine domper op de feestvreugde zojuist, een nicht van me belde me op (ook grote hobby fototgrafie, twijfelt nog tussen Canon en Nikon). Ze was bij de fotograaf geweest en had informatie aangevraagd over de Nikon en de Canon waartussen ze twijfelt. Die fotograaf had haar verteld, dat ze dan misschien beter voor Canon kon kiezen, omdat er een faillissement dreigt voor Nikon.

Heeft hier misschien iemand anders van gehoord, of zitten ze me een beetje op te kl*ten?

Help me........
pi_36334240
Het lijkt me stug. Ik zag op de Nikon-site wat cijfers en alles lijkt gewoon positief te zijn.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  vrijdag 24 maart 2006 @ 17:37:02 #3
13250 Lod
Sapere aude!
pi_36334282
Nikon denkt daar zelf anders over
GNU Terry Pratchett
  vrijdag 24 maart 2006 @ 17:37:54 #4
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_36334299
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 24 maart 2006 @ 17:44:49 #5
133724 TwinLife
this is life!
pi_36334462
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 17:37 schreef Lod het volgende:
Nikon denkt daar zelf anders over
pffff toch al heel wat meer opgelucht nu, de verwachtingen zien er inderdaad goed uit. Iemand zal me wel schrik hebben willen aanjagen. 1 april is toch pas volgende week he?
pi_36335106
Wellicht is dit de verwarring tussen Nikon en IncaBV De laatste is importeur van Nikon en verliest het importeurschap door een bundeling van deze activiteiten.
Echte mannen eten geen honing,
die kauwen bijen
  FOK!fotograaf vrijdag 24 maart 2006 @ 19:16:50 #7
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_36336901
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 18:11 schreef Kermit77 het volgende:
Wellicht is dit de verwarring tussen Nikon en IncaBV De laatste is importeur van Nikon en verliest het importeurschap door een bundeling van deze activiteiten.
Ik denk idd dat daar de spraakverwarring vandaan komt.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_36342254
óf die verkoper had er meer baat bij dat je een Canon zou kopen, dat kan natuurlijk ook.

Die cijfers zijn echt geweldig!
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_36346586
was ze niet in de war met konica minolta?
Just move on up, and keep on wishing. Remember your dreams, they are your only schemes. So keep on pushing. Take nothing less, not even second best... Move on up!
  zaterdag 25 maart 2006 @ 02:19:24 #10
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_36346827
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 01:53 schreef lostminds het volgende:
was ze niet in de war met konica minolta?
Die zijn niet failliet maar hebben de boel verkocht aan Sony. Nikon failliet is een mooie grap
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_36348671
Wat ik wel een boute move vind, is dat nikon puur op digitaal zich gaat richten, terwijl canon nog gewoon doorgaat (weliswaar op een slakkegangetje) met filmcamera's brengen.

Ik ben gewoon vooral benieuwd wat er gebeurd als de ontwikkeling der techniek zover is dat full frame sensors gemeengoed zijn, want ik schiet nog primair op film en dat bevalt me prima. De geluiden klinken allemaal zoals "vroeger" ook met filmcamera's was. randonscherpte, CA, etc....die dingen spelen gewoon veel meer bij full frame afmetingen.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
  zaterdag 25 maart 2006 @ 11:42:00 #12
138986 lostminds
de kwijt weg
pi_36350140
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 10:05 schreef hassanjassan het volgende:

Ik ben gewoon vooral benieuwd wat er gebeurd als de ontwikkeling der techniek zover is dat full frame sensors gemeengoed zijn
en de vraag is weer hoe lang dat duurt
nikon is namelijk nogal blij met de sweetspot van de lens waar je gebruik van maakt dankzij de crop factor
Just move on up, and keep on wishing. Remember your dreams, they are your only schemes. So keep on pushing. Take nothing less, not even second best... Move on up!
  zaterdag 25 maart 2006 @ 12:18:14 #13
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_36351003
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 10:05 schreef hassanjassan het volgende:
Wat ik wel een boute move vind, is dat nikon puur op digitaal zich gaat richten, terwijl canon nog gewoon doorgaat (weliswaar op een slakkegangetje) met filmcamera's brengen.
Ik las dat de verkopen in het film segment zodanig gekelderd waren dat het wijs was om ermee te stoppen.
quote:
Ik ben gewoon vooral benieuwd wat er gebeurd als de ontwikkeling der techniek zover is dat full frame sensors gemeengoed zijn, want ik schiet nog primair op film en dat bevalt me prima. De geluiden klinken allemaal zoals "vroeger" ook met filmcamera's was. randonscherpte, CA, etc....die dingen spelen gewoon veel meer bij full frame afmetingen.
Er gaat een gerucht rond dat Nikon bezig is met een full frame. Misschien word het de D3?
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  FOK!fotograaf zondag 26 maart 2006 @ 10:52:40 #14
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_36372653
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 12:18 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Ik las dat de verkopen in het film segment zodanig gekelderd waren dat het wijs was om ermee te stoppen.
[..]

Er gaat een gerucht rond dat Nikon bezig is met een full frame. Misschien word het de D3?
De naam boeit me niet zo
Hoewel een D3(met eventuele achtervoeging) wel logisch is.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_36372726
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 11:42 schreef lostminds het volgende:

[..]

en de vraag is weer hoe lang dat duurt
nikon is namelijk nogal blij met de sweetspot van de lens waar je gebruik van maakt dankzij de crop factor
Ja dat is wel zo, maar krijg je dan niet gewoon onwijs crappy lenzen, want ik neem dan ook aan dat lenzen primair gemaakt worden, met als doel zoveel mogelijk die sweetspot te benutten en dus alles erbuiten is gewoon zaad ALS ze zo lenzen gaan fabriceren.

Dan heb je dus dat die leica lenzen weer volop in trek zijn ineens.
pi_36372773
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 12:18 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

[..]

Ja, dat wist ik ook, maar ja, het blijft een boute move om fabrcage van filmcamera's te verlaten. Want ook juist door die filmcamera's zijn ze wel bekend geworden, lees de nikon F2, was DE camera waarmee je gezien moest worden.

Dus daarom zeg ik, nikon verlaat zijn erfgoed een beetje met deze move. Plus ik vind dslr's nog verre van hun prijs waard. Die d50 komt nu een beetje in de buurt, maar het is nog steeds een bak geld wat je effe wegmikt. Dan zou ik liever een F5 ofzo kopen.
pi_36372786
Hij zal wel contacten bij Canon hebben.....gewoon NIKON kopen

* Flyingdutchman gebruikt zelf ook een hele fijne Nikon D70
pi_36664572
Ik had begrepen dat Nokon 1 type analoge camera blijft produceren?
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
pi_36683157
Ja, de F6. Erg mooi apparaat.
  woensdag 5 april 2006 @ 19:56:25 #20
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_36685560
nee, de FM 10 zou ook nog geproduceerd blijven worden.Een goedkope camera voor de amateur die geen digitale camera kan aanschaffen vanwege de hoge prijs.

Terwil iedereen hier een PC heeft, kan hetzelfde niet gezegd worden van andere landen. En een digitale camera EN een PC bij elkaar is toch wel erg prijzig.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_36693074
Ik denk dat het juist verstandig is en kostenbesparend.
Alleen echte beroeps fotograferen nog op oude manier als zij grote prints moeten maken. Maar voor het meeste werk gebruiken die nu al professionele digitale camera's.
Het is juist doordat bijna iedereen digitaal fotografeert dat Kodak laatste paar jaar sterk onder druk staat. Veel minder inkomsten uit rolletje verkopen en ontwikkelcentrales.
quote:
Op zondag 26 maart 2006 11:03 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Ja, dat wist ik ook, maar ja, het blijft een boute move om fabrcage van filmcamera's te verlaten. Want ook juist door die filmcamera's zijn ze wel bekend geworden, lees de nikon F2, was DE camera waarmee je gezien moest worden.

Dus daarom zeg ik, nikon verlaat zijn erfgoed een beetje met deze move. Plus ik vind dslr's nog verre van hun prijs waard. Die d50 komt nu een beetje in de buurt, maar het is nog steeds een bak geld wat je effe wegmikt. Dan zou ik liever een F5 ofzo kopen.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  donderdag 6 april 2006 @ 13:06:38 #22
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_36705111
vorige keer gemist...
quote:
Op zondag 26 maart 2006 11:03 schreef hassanjassan het volgende:

de 35mm film werd speciaal ontwikkeld voor de foto journalisten. Die zijn allemaal over op digitaal. 35mm voor amateurs was en is slechts bijzaak. Wie kwaliteit wil hebben, schiet midden formaat (en dus geen nikon of canon) 35mm film ontwikkeling is zo goed als dood (helaas dus voor de amateurs)

Nikon heeft al begin 2005 aangegeven dat de verkoop van compact camera's nagenoeg geheel was ingestort en die van analoge camera's sterk aan het dalen was. MEt de intro van de D70s en de D50 zal dat wel hebben versneld. Nikon zal heus niet de kip die gouden eieren legt de nek omdraaien.

Leica, die bleven bij hun erfgoed. Als dank zijn ze bijna failliet gegaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Shark.Bait op 06-04-2006 16:00:22 ]
  donderdag 6 april 2006 @ 13:36:45 #23
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_36706154
quote:
Op donderdag 6 april 2006 13:06 schreef Shark.Bait het volgende:
Leica, die bleven bij hun erfgoed. Als dank zijn ze failliet gegaan.
Volgens mij zijn ze nog helemaal niet failliet. Hoewel de zaken er niet rooskleurig voor staan nee.
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  donderdag 6 april 2006 @ 13:45:10 #24
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_36706437
De digilux 2 is trouwens wel een briljante camera qua styling als je het mij vraagt. Word er nog net niet nostalgisch van

afbeelding

Edit RonaldV: lees deze sticky even: [MED] mod beleid FOT t.a.v. posten van plaatjes

[ Bericht 12% gewijzigd door RonaldV op 06-04-2006 14:13:36 ]
deed het licht uit
  donderdag 6 april 2006 @ 14:06:33 #25
13250 Lod
Sapere aude!
pi_36707112
Ik zou hem meteen kopen . Gaaf ding. En iedereen je maar meewarig aankijken omdat je een of ander prehistorische camera hebt.
GNU Terry Pratchett
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')