quote:
Ik denk idd dat daar de spraakverwarring vandaan komt.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:11 schreef Kermit77 het volgende:
Wellicht is dit de verwarring tussen Nikon en IncaBV De laatste is importeur van Nikon en verliest het importeurschap door een bundeling van deze activiteiten.
Die zijn niet failliet maar hebben de boel verkocht aan Sony. Nikon failliet is een mooie grapquote:Op zaterdag 25 maart 2006 01:53 schreef lostminds het volgende:
was ze niet in de war met konica minolta?
en de vraag is weer hoe lang dat duurtquote:Op zaterdag 25 maart 2006 10:05 schreef hassanjassan het volgende:
Ik ben gewoon vooral benieuwd wat er gebeurd als de ontwikkeling der techniek zover is dat full frame sensors gemeengoed zijn
Ik las dat de verkopen in het film segment zodanig gekelderd waren dat het wijs was om ermee te stoppen.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 10:05 schreef hassanjassan het volgende:
Wat ik wel een boute move vind, is dat nikon puur op digitaal zich gaat richten, terwijl canon nog gewoon doorgaat (weliswaar op een slakkegangetje) met filmcamera's brengen.
Er gaat een gerucht rond dat Nikon bezig is met een full frame. Misschien word het de D3?quote:Ik ben gewoon vooral benieuwd wat er gebeurd als de ontwikkeling der techniek zover is dat full frame sensors gemeengoed zijn, want ik schiet nog primair op film en dat bevalt me prima. De geluiden klinken allemaal zoals "vroeger" ook met filmcamera's was. randonscherpte, CA, etc....die dingen spelen gewoon veel meer bij full frame afmetingen.
De naam boeit me niet zoquote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:18 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ik las dat de verkopen in het film segment zodanig gekelderd waren dat het wijs was om ermee te stoppen.
[..]
Er gaat een gerucht rond dat Nikon bezig is met een full frame. Misschien word het de D3?
Ja dat is wel zo, maar krijg je dan niet gewoon onwijs crappy lenzen, want ik neem dan ook aan dat lenzen primair gemaakt worden, met als doel zoveel mogelijk die sweetspot te benutten en dus alles erbuiten is gewoon zaad ALS ze zo lenzen gaan fabriceren.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:42 schreef lostminds het volgende:
[..]
en de vraag is weer hoe lang dat duurt
nikon is namelijk nogal blij met de sweetspot van de lens waar je gebruik van maakt dankzij de crop factor
Ja, dat wist ik ook, maar ja, het blijft een boute move om fabrcage van filmcamera's te verlaten. Want ook juist door die filmcamera's zijn ze wel bekend geworden, lees de nikon F2, was DE camera waarmee je gezien moest worden.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:18 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ik las dat de verkopen in het film segment zodanig gekelderd waren dat het wijs was om ermee te stoppen.
[..]
Er gaat een gerucht rond dat Nikon bezig is met een full frame. Misschien word het de D3?
quote:Op zondag 26 maart 2006 11:03 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Ja, dat wist ik ook, maar ja, het blijft een boute move om fabrcage van filmcamera's te verlaten. Want ook juist door die filmcamera's zijn ze wel bekend geworden, lees de nikon F2, was DE camera waarmee je gezien moest worden.
Dus daarom zeg ik, nikon verlaat zijn erfgoed een beetje met deze move. Plus ik vind dslr's nog verre van hun prijs waard. Die d50 komt nu een beetje in de buurt, maar het is nog steeds een bak geld wat je effe wegmikt. Dan zou ik liever een F5 ofzo kopen.
de 35mm film werd speciaal ontwikkeld voor de foto journalisten. Die zijn allemaal over op digitaal. 35mm voor amateurs was en is slechts bijzaak. Wie kwaliteit wil hebben, schiet midden formaat (en dus geen nikon of canon) 35mm film ontwikkeling is zo goed als dood (helaas dus voor de amateurs)quote:Op zondag 26 maart 2006 11:03 schreef hassanjassan het volgende:
Ja, dat wist ik ook, maar ja, het blijft een boute move om fabrcage van filmcamera's te verlaten. Want ook juist door die filmcamera's zijn ze wel bekend geworden, lees de nikon F2, was DE camera waarmee je gezien moest worden.
Dus daarom zeg ik, nikon verlaat zijn erfgoed een beetje met deze move. Plus ik vind dslr's nog verre van hun prijs waard. Die d50 komt nu een beetje in de buurt, maar het is nog steeds een bak geld wat je effe wegmikt. Dan zou ik liever een F5 ofzo kopen.
Volgens mij zijn ze nog helemaal niet failliet. Hoewel de zaken er niet rooskleurig voor staan nee.quote:Op donderdag 6 april 2006 13:06 schreef Shark.Bait het volgende:
Leica, die bleven bij hun erfgoed. Als dank zijn ze failliet gegaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |