abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37156112
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 11:39 schreef Subhuman het volgende:
Is het misschien een goed idee om al deze topics voor een specifiek onderwerp centraal te maken zodat ze onderin blijven staan? Voor de digitale camera-topics en show hier je foto-topics was het een fiasco omdat deze niet teruggevonden werden door degenen die ze nodig hadden. Voor de iets minder regelmatig bezochte topics zoals deze specifieke dierentopics is dat misschien minder een issue, die staan al nooit lang heel erg bovenin, en op die manier blijven ze beter vindbaar. Wat vinden jullie?
Ik denk niet dat dat veel uitmaakt. Volgens mij heb je 3 doelgroepen:
1) mensen die specifiek op zoek zijn naar een bepaald onderwerp
2) de usual suspects
3) mensen die toevallig ergens tegenaan lopen

groep 1) gaat toch wel zoeken (en als ze dat niet kunnen, openen ze gewoon een nieuwe ), groep 2 weet de weg wel binnen Fot, dus die vinden het topic ook wel, en groep 3 bereik je alleen via de active topics. Stickies onderaan werkt voor geen van de grie groepen als je het mij vraagt. Hooguit neem je er de slechte (lees: luie) zoeker meer aan het handje.

De truc is om een evenwicht tussen algemeen en specifiek te vinden, zodanig dat het specifiek genoeg is om inhoudelijk interessant te zijn en algemeen genoeg om te zorgen dat er met enige regelmaat in gepost wordt'. Algemeen en specifiek naast elkaar werkt zeker niet. Als zelfs een vaste gast als BB zijn reptieltje bij de 'diere'n post ipv bij de reptielen, kun je er zeker van zijn dat het reptielentopic heel diep weg gaat zakken.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_37156153
Kan je niet gewoon in de faq een post met "Waar moet ik mijn foto('s) plaatsen?" maken?
Hierin zet je dan de centrale topics die er zijn.
Momenteel is er in de FAQ onder het kopje "Wil je iets laten zien?" wel wat informatie over het plaatsen van foto's, maar over centrale topics wordt niets gezegd.

Je zal altijd blijven houden dat men foto's verkeeerd plaatst, maar je kunt mensen er dan in ieder geval erop wijzen.
Mensen die welwillend zijn kunnen dan 'makkelijk' zien wat het geschikte topic is voor hun foto.
Ik wist van het bestaan van een aantal van deze specifieke dierentopics niet eens af...

Een korte uitleg over topics als 'beoordeel mijn foto' 'Ik heb vandaag een mooie foto gemaakt' en het aanmaken van een showcase zou misschien ook wel makkelijk zijn.

Het is maar een idee
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 21 april 2006 @ 11:54:38 #237
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_37156188
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 11:53 schreef Werewolf het volgende:
Kan je niet gewoon in de faq een post met "Waar moet ik mijn foto('s) plaatsen?" maken?
Hierin zet je dan de centrale topics die er zijn.
Momenteel is er in de FAQ onder het kopje "Wil je iets laten zien?" wel wat informatie over het plaatsen van foto's, maar over centrale topics wordt niets gezegd.

Je zal altijd blijven houden dat men foto's verkeeerd plaatst, maar je kunt mensen er dan in ieder geval erop wijzen.
Mensen die welwillend zijn kunnen dan 'makkelijk' zien wat het geschikte topic is voor hun foto.
Ik wist van het bestaan van een aantal van deze specifieke dierentopics niet eens af...

Een korte uitleg over topics als 'beoordeel mijn foto' '
Ik heb vandaag een mooie foto gemaakt' en het aanmaken van een showcase zou misschien ook wel makkelijk zijn.

Het is maar een idee
mensen lezen de faq niet, helaas

aangezien de meeste via de AT komen, dus zien ze die ook niet staan boven aan de lijst
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 21 april 2006 @ 12:05:49 #238
40714 Subhuman
Televised confession
pi_37156544
Helaas wordt de FAQ niet gelezen inderdaad. Heb daar ook aan gedacht, en zo kwam ik op het idee van de centrale topics. Dat dierentopic is waarschijnlijk ook alleen populair doordat mensen het in de algemene AT-lijst zagen staan. Maar de kans dat je daarmee mensen trekt die verder kijken dan alleen de AT is wel aanwezig natuurlijk.

De balans tussen algemeen en specifiek vinden is wel erg lastig denk ik. Topics als "vogelfoto's" en "reptielefoto's" trekken al amper mensen via de AT, maar een topic als "dierenfoto's" juist ineens heel veel terwijl dat volgens jullie weer te algemeen is.
pi_37156673
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 11:54 schreef Ynske het volgende:

[..]

mensen lezen de faq niet, helaas
Natuurlijk lezen veel mensen de faq niet, maar toch vind ik het raar dat er wel dingen in de FAQ staan over het posten van grote foto's etc. maar niets over waar je wat kunt plaatsen.
En voor vragen staan er wel centrale topics aangegeven...

Daarnaast kunnen mods de nieuwkomers er ook vriendelijk op wijzen met een verwijzing naar de faq, wat nu ook met te grote foto's gebeurt...

Ik ben het er mee eens dat je het probleem nooit helemaal oplost, maar wellicht helpt het iets...
pi_37156715
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 12:05 schreef Subhuman het volgende:
Helaas wordt de FAQ niet gelezen inderdaad. Heb daar ook aan gedacht, en zo kwam ik op het idee van de centrale topics. Dat dierentopic is waarschijnlijk ook alleen populair doordat mensen het in de algemene AT-lijst zagen staan. Maar de kans dat je daarmee mensen trekt die verder kijken dan alleen de AT is wel aanwezig natuurlijk.

De balans tussen algemeen en specifiek vinden is wel erg lastig denk ik. Topics als "vogelfoto's" en "reptielefoto's" trekken al amper mensen via de AT, maar een topic als "dierenfoto's" juist ineens heel veel terwijl dat volgens jullie weer te algemeen is.
Ja, mensen trekken is natuurlijk leuk, maar geen doel op zich. Het doel blijft discussiëren over foto's en fotografie. Dat gaat beter in specifieke topics dan in heel algemene. Op het moment dat je dat ondergeschikt gaat maken aan mensen trekken, kun je net zo goed 1 topic maken, met als titel: 'zet hier je foto neer deeltje 924'
Mijn DeviantART gallery
,
pi_37156838
Als je mensen naar binnen wilt lokken via de AT, dan kan je beter een topic "Playboyfoto's Bridget" aanmaken.
pi_37156864
quote:
Helaas wordt de FAQ niet gelezen inderdaad.
Waarom is ie er dan nog?
pi_37156995
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 12:14 schreef Werewolf het volgende:
Als je mensen naar binnen wilt lokken via de AT, dan kan je beter een topic "Playboyfoto's Bridget" aanmaken.
Waar? Waar?
Mijn DeviantART gallery
,
pi_37158590
quote:

Misschien is het wel een leuke trekker in de AT, maar het maakt de overzichtelijk er hier niet beter op. De afzonderlijke dierentopics (en alleen de vogels, katten en dierentuindieren-topics) lopen toch best goed dacht ik zo. Ik zie met name dat vogeltopic regelmatig gekicked worden.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 21 april 2006 @ 13:25:51 #245
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_37158848
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 13:16 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Misschien is het wel een leuke trekker in de AT, maar het maakt de overzichtelijk er hier niet beter op. De afzonderlijke dierentopics (en alleen de vogels, katten en dierentuindieren-topics) lopen toch best goed dacht ik zo. Ik zie met name dat vogeltopic regelmatig gekicked worden.
hier ben ik t eigenlijk wel mee eens

is het dan geen idee om bv ipv de faq een topic te maken wat aangeeft met linkjes die door jullie geupdate worden naar de desbetreffende topics, waarin mensen dus kunnen zien waar ze hun voederbieten (excuus, bloembollen ) in kwijt kunnen
of hun vogels of honden of autos of unitedstatesofwhatever
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 21 april 2006 @ 13:43:10 #246
40714 Subhuman
Televised confession
pi_37159337
We gaan eens even nadenken over een goede oplossing hiervoor. Ik ben heel blij met de door jullie aangedragen punten en ik heb leuke ideeën voorbij zien komen!

Vliegvrager: Mensen trekken is inderdaad geen doel op zich maar we pogen wel om het forum open te houden voor nieuwelingen, door ook topics met een lage drempel te hebben.

PdeHoog: De vraag is wat je dan wilt, een overzichtelijk forum waar niet veel mensen komen of een iets minder overzichtelijk forum waar hordes binnen komen vallen (even extreem gezegd). Daar moet een goede balans tussen te vinden zijn. Het toppunt van overzichtelijkheid zou de Wiki kunnen zijn.

Ik ben nu weg tot morgenavond in verband met de Batavierenrace. Ik zit in de fotoploeg. Schrik dus niet als je niet zo gauw antwoord krijgt.
  vrijdag 21 april 2006 @ 13:47:13 #247
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_37159437
Ik heb even een vraag in het algemeen.

Mag je foto's van mensen die niet weten dat ze gefotografeerd zijn op internet plaatsen?

En dan heb ik het eigenlijk niet over een foto van een groot druk plein met mensen er op, maar meer over echt de persoon als onderwerp en centraal deel in de foto.

Gewoon iets wat ik me afvraag .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  vrijdag 21 april 2006 @ 14:10:28 #248
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_37160133
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 13:47 schreef Tha_Erik het volgende:

Mag je foto's van mensen die niet weten dat ze gefotografeerd zijn op internet plaatsen?

En dan heb ik het eigenlijk niet over een foto van een groot druk plein met mensen er op, maar meer over echt de persoon als onderwerp en centraal deel in de foto.

Naar mijn weten moet je toestemming hebben van desbetreffende personae, maar dat telt weer niet voor concert en sportfotografie. Ik heb ook ene sniperfoto geplekt een SC's of wat geleden..
Maar de echte regles liggen bij het management hier.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 21 april 2006 @ 14:16:28 #249
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_37160324
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 13:47 schreef Tha_Erik het volgende:

zoals HM2 zegt dien je toestemming te hebben van de geportretteerde persoon wanneer je de foto publiceert, onder publiceren verstaat men tegenwoordig ook het op internet plaatsen. maar zie
quote:
Mag ik iemand op de openbare weg fotograferen?

Je mag fotograferen wie en wat je wilt. De enige uitzonderingen zijn staatsgeheime objecten (al zul je die niet snel voor je lens krijgen) en situaties waarin je vooraf afgesproken hebt dat je geen foto's mag maken. Denk bijvoorbeeld aan een rondleiding in een fabriek of een bezoek aan een discotheek. Die toestemming hoeft niet op papier met een handtekening te worden vastgelegd; een bordje aan de deur is al genoeg.

De volgende vraag is natuurlijk, mag ik die foto dan publiceren? Normaliter mag een foto niet openbaar gemaakt worden zonder toestemming van de geportretteerde: hij heeft, zoals dat heet, een portretrecht op de foto. Echter, dit geldt voor foto's die in opdracht zijn vervaardigd (artikel 20).

Een foto van een persoon op de openbare weg
is meestal te kwalificeren als "een portret dat vervaardigd is zonder daartoe strekkende opdracht". In dat geval is openbaarmaking daarvan door de fotograaf niet geoorloofd als de geportretteerde (of zijn nabestaanden) een redelijk belang heeft tegen publicatie (artikel 21). Dit gaat overigens alleen op als de gelaatstrekken van de geportretteerde hier herkenbaar op staan. Een foto van een menigte in een voetbalstadion mag dus gepubliceerd worden zonder dat de individuele supporters hier iets tegen kunnen doen.

Er zijn diverse gronden die als redelijk belang kunnen tellen. Zo geldt een inbreuk op de privé-sfeer als redelijk belang, bijvoorbeeld bij een foto op een naaktstrand. Een bekende persoonlijkheid heeft een commercieel belang bij zo'n verbod, want die verdient vaak geld door het verkopen van foto's van zichzelf.
quote:
Over portretrecht
Gebruik door de maker van het portret
Geen publicatie zonder toestemming

Zoals gezegd heeft de fotograaf, schilder of andere maker van het portret gewoon het auteursrecht op de afbeelding. Er gelden wel een paar beperkingen. De belangrijkste beperking is dat de maker het werk niet mag publiceren zonder toestemming van de geportretteerde. Als deze is overleden, hebben de nabestaanden tien jaar lang het recht om toestemming te geven of te weigeren.

Staan er meerdere personen op het portret, dan heeft de maker van alle geportretteerden deze toestemming nodig.
Toestemming verkrijgen

Meestal zal de maker expliciet vragen om toestemming. De toestemming kan ook impliciet worden gegeven. Als iemand wordt geinterviewd voor een krant, en de fotograaf van de krant maakt een foto, dan had die persoon moeten weten dat die foto in de krant zou komen. De krant hoeft dan niet meer expliciet om toestemming te vragen.

Portretten zonder opdracht

Portretten kunnen ook worden gemaakt zonder opdracht. Een fotograaf kan b.v. in een winkelstraat foto's maken van het winkelend publiek, of foto's maken bij een rechtszaak of voetbalwedstrijd. In deze gevallen geldt een andere regel. Publicatie mag, tenzij dit een redelijk belang van de geportretteerde schendt.

De wet zegt (artikel 21):

[Bij een portret zonder opdracht] is openbaarmaking daarvan door dengene, wien het auteursrecht daarop toekomt, niet geoorloofd, voor zoover een redelijk belang van den geportretteerde of, na zijn overlijden, van een zijner nabestaanden zich tegen de openbaarmaking verzet.

De vraag wat nu zo'n "redelijk belang" is, is in de jurisprudentie beantwoord. De belangrijkste belangen zijn het financieel belang en het privacybelang. Ongewenste publicatie van portretten met naakt of erotiek zijn bijvoorbeeld vrijwel altijd tegen het redelijk belang van de geportretteerde.
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 21 april 2006 @ 14:17:51 #250
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_37160371
Aha, ok.
Hoogachtend,
Erik.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 21 april 2006 @ 14:34:04 #251
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_37160837
nog een heel interessant stuk gevonden:
quote:
Foto's op Internet

Auteursrecht op afbeeldingen

Vrijwel alle foto's en alle plaatjes die op Internet beschikbaar zijn, zijn auteursrechtelijk beschermd. Volgens de Auteurswet 1912 zijn "teeken-, schilder-, bouw- en beeldhouwwerken, lithografieën, graveer- en andere plaatwerken", alsmede fotografische werken, filmwerken en "werken van toegepaste kunst en tekeningen en modellen van nijverheid" auteursrechtelijk beschermd. In een enkel geval heeft de auteur afstand gedaan van zijn auteursrecht, maar dat moet hij er dan wel expliciet bij gezet hebben.

Om voor auteursrechtelijke bescherming in aanmerking te komen, moet een werk origineel zijn en het persoonlijk stempel/karakter van de maker dragen. Bij tekeningen, schilderijen en dergelijke is dit eigenlijk altijd het geval, omdat deze immers tot stand komen doordat de maker met potlood of kwast het werk op papier zet. Bij foto's ligt dit iets moeilijker. De vereiste originaliteit kan hier liggen in bijvoorbeeld de invalshoek, de compositie van het gefotografeerde, de belichting enzovoorts. In de praktijk blijkt dat de rechter al snel aanneemt dat er sprake is van een originele foto. Alleen puur mechanisch tot stand gekomen foto's, zoals uit pasfotohokjes en beveiligingscamera's, zijn niet beschermd.

Als een werk beschermd is, mag het niet worden gebruikt zonder toestemming van de maker. Dit betekent dat het niet gekopieerd en verspreid mag worden, maar ook dat het niet op een website geplaatst mag worden.
Citeren

Het is toegestaan om een deel van andermans werk over te nemen in een aankondiging, beoordeling, bespreking, kritiek of wetenschappelijke verhandeling. Let wel: een deel. Het is slechts zelden toelaatbaar om het hele werk over te nemen. Bij een bespreking van foto's of schilderijen zou dit het geval kunnen zijn. Wel moet je dan de foto of het schilderij zodanig bewerken dat deze duidelijk verschilt van het origineel. Dit kan bijvoorbeeld door hem flink te verkleinen of de kleuren aan te passen, of door niet relevante delen weg te snijden. Overigens mag je nooit meer citeren dan je nodig hebt voor het doel van je citaat.

Het kan gebeuren dat iemand een foto maakt waarop bijvoorbeeld een beeldhouwwerk of een schilderij van een ander te zien is. Dit mag, tenzij dat beeldhouwwerk of schilderij het "hoofdonderwerp" van de foto is. In de praktijk zit je daar al snel aan, omdat de rechter zich zal afvragen waarom je je camera niet een meter naar links hebt gericht. Een vakantiefoto van je partner die poseert bij een standbeeld, mag dus niet op je persoonlijke website zonder toestemming van de beeldhouwer. Fotografeer je echter de hoofdstraat van een pittoresk dorpje waar toevallig in de linker benedenhoek een stukje van datzelfde standbeeld zichtbaar is, dan is er niets aan de hand.

Niet-commercieel gebruik

Veel websites worden gemaakt door hobbyisten zonder enig winstoogmerk. Ook zij willen vaak graag foto's of ander beeldmateriaal gebruiken als onderdeel van hun site. Dergelijk gebruik is heel kleinschalig, en de kans is bijzonder klein dat de fotograaf hierdoor schade lijdt. Toch moet ook voor dit soort gebruik toestemming gevraagd worden. Wie zonder toestemming een werk gebruikt, maakt inbreuk op het auteursrecht. Het doet niet ter zake of het gebruik commercieel is, of de naam van de auteur vermeld wordt, of dat de webmaster reclame voor hem maakt door het gebruik van de foto's, of wat dan ook. Hij kan schadevergoeding eisen en/of eisen dat de webmaster zijn werk van de site afhaalt. Bij foto's is het gebruikelijk om een schadevergoeding te eisen (en te krijgen) van 3 maal het gebruikelijke tarief van die maker.

Onbekende maker

Van veel werk op Internet is niet bekend wie de maker is. En zijn een hoop sites die overal beeldmateriaal vandaan halen om dat via hun eigen site of een CD-ROM te verspreiden. Ook kopiëren mensen vaak plaatjes van elkaar. Het is dan onbegonnen werk om te achterhalen wie nou dat ene plaatje of die foto gemaakt heeft. Auteursrechtelijk gezien betekent dit dat de foto of het plaatje niet mag gebruiken. Het is de verantwoordelijkheid van de gebruiker om van alle auteursrechthebbenden toestemming te krijgen voor gebruik van hun werk. Weet je niet wie de maker is, dan mag je het werk niet publiceren.

Nou is dat soms erg lastig. De Stichting Foto Anoniem (een onderdeel van de Stichting Burafo) is een centrale instantie met een uitgebreid adressenbestand van fotografen. De stichting probeert dan de fotograaf te achterhalen, en stelt de vrager in contact met de fotograaf. Dan kun je hem toestemming vragen. Lukt dat niet, dan kan de stichting een contract opstellen, waarbij jij de normale tarieven betaalt (aan hen dus). De stichting vrijwaart jou dan tegen alle aanspraken van de fotograaf als die later ineens komt klagen.

Natuurlijk kun je ook gewoon de foto publiceren, maar dan heb je wel een lastig juridisch probleem als die fotograaf later boze brieven stuurt. Die kan dan een forse schadevergoeding eisen, die over het algemeen hoger zal liggen dan wat je aan die stichting Foto Anoniem zou betalen.

Portretrecht

Het veiligste lijkt dus om al je foto's en afbeeldingen zelf te maken, en nooit een standbeeld of schilderij van een ander op de foto te zetten. Er is echter nog een ander aspect waar je bij gebruik van foto's op Internet rekening mee moet houden. Het gebruik van een portret mag namelijk niet zomaar. Een portret betekent overigens niet alleen maar een foto van het gezicht. Zo gauw iemand herkenbaar op de foto staat, is de foto een portret, dus ook als er een zwart balkje over de ogen staat.Maar ergens in een massa in een voetbalstadion als stipje op de foto is uiteraard niet voldoende.

Naar Nederlands recht zijn er twee soorten portretten: de portretten in opdracht, en de portretten niet in opdracht. Een portret in opdracht mag alleen worden gepubliceerd met toestemming van alle geportretteerden. Een portret dat niet in opdracht is gemaakt, mag zonder toestemming worden gepubliceerd. Wel moet de publicist rekening houden met de belangen van de gefotografeerde persoon. Als deze een redelijk belang heeft tegen publicatie, dan mag de foto niet gepubliceerd worden. Een foto van een professioneel model mag dus bijvoorbeeld niet worden gepubliceerd, omdat deze hier normaal geld voor vraagt. Ook foto's van het naaktstrand mogen niet worden gepubliceerd zonder toestemming, want niet iedereen die daar komt wil de foto's van zichzelf terugzien in de krant of op Internet.

Op Internet doet het probleem zich nogal eens voor bij hobbyclubs en scholen. Die maken foto's van activiteiten en publiceren die op hun website. Op die foto's zijn dan vaak de kinderen die meedoen aan die activiteiten duidelijk herkenbaar. Niet alle ouders stellen hier prijs op. Als de ouders een redelijk belang hebben, kunnen ze publicatie van de foto's verbieden. Bij foto's van het dagje uit in het zwembad of zo, en ook bij scholen met asielzoekers of ondergedoken kinderen kom je al snel aan zo'n redelijk belang.

Sommige scholen hebben protocollen ontwikkeld over wat ze wel niet op hun website zetten. In een dergelijk protocol wordt bijvoorbeeld afgesproken dat ouders kunnen protesteren tegen publicatie van een foto, waarna deze wordt weggehaald, of dat de schoolleiding aan de ouders van alle geportretteerde kinderen toestemming vraagt alvorens deze te publiceren.
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 21 april 2006 @ 14:47:24 #252
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_37161201
Met andere woorden.. Het zomaar plaatsen van een foto is niet geoorloofd.
Ik was dus in overtreding eigenlijk wel toch..

Maar aan de andere kant, Dat hebben de Story, Privé, Weekend en weet ik veel wat voor roddelbladen helemaal geen bestaanrecht meer toch? De meeste foto's zijn (bagger)sniperfoto's. Hoe zit dat dan??

Vraag ik me nu eigenlijk af
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 21 april 2006 @ 14:50:13 #253
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_37161291
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 14:47 schreef HMaster-II het volgende:
Met andere woorden.. Het zomaar plaatsen van een foto is niet geoorloofd.
Ik was dus in overtreding eigenlijk wel toch..

Maar aan de andere kant, Dat hebben de Story, Privé, Weekend en weet ik veel wat voor roddelbladen helemaal geen bestaanrecht meer toch? De meeste foto's zijn (bagger)sniperfoto's. Hoe zit dat dan??

Vraag ik me nu eigenlijk af
nee wacht even

je mag overal foto's maken
portretten met en zonder toestemming
het publiceren van portretten met toestemming (van het maken) moet je toestemming vragen voor publicatie
het publiceren van portretten zonder toestemming mag je publiceren, het kan alleen zijn dat het onderwerp aangeeft dat hij dat niet wilt, en dan moet je t verwijderen (doe je dat niet, kan t zelfs eenboete opleveren)

als ik t goed begrepen heb hoor

die van de story etc, publiceren dus zonder toestemming en lopen dus de kans op rectificatie te moeten doen cq boete betalen
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 21 april 2006 @ 16:45:00 #255
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_37164708
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 15:48 schreef Werewolf het volgende:
<knip>
ja okee, maar wat is je suggestie hiervoor?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  vrijdag 21 april 2006 @ 16:49:47 #256
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_37164826
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 16:45 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

ja okee, maar wat is je suggestie hiervoor?
subcategoriseren van topics in clusters..
pi_37164830
Lees even verder terug
  vrijdag 21 april 2006 @ 16:56:41 #258
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_37164989
ja ik heb wel iets gelezen op zich, maar wist niet dat je dat met die topics wou doen.

naja als het het forum overzichtelijker maakt is er niets mis mee toch?

behalve die van happenings, dat zijn totaal verschillende onderwerpen.
En landschap en mensen fotografie.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_37165770
Dit is gewoon even een opzetje....

Als je dit in de FAQ erbij zet of zoals Ynske zegt in een apart topic met daarbij wat uitleg over "wanneer in welk topic posten" en wanneer je een showcase aan kan/moet/mag maken, dan heb je tenminste wat overzicht en kan je nieuwe users wat makkelijker wegwijs maken in dit subforum...

@puckzzz
Voor die andere kon ik niet echt een goede subcategorienaam bedenken.
  vrijdag 21 april 2006 @ 17:28:20 #260
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_37165792
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 17:27 schreef Werewolf het volgende:

@puckzzz
Voor die andere kon ik niet echt een goede subcategorienaam bedenken.
"overig" .
Hoogachtend,
Erik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')