doe maar rustig aan...we zijn modloos momenteelquote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:32 schreef ScienceFriction het volgende:
ooops...
zal ff snel aanpassen...
Dank jequote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:33 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
doe maar rustig aan...we zijn modloos momenteel
mooie luchten trouwens
Maar ik vond "luchtfoto's" zo'n gek woord...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:23 schreef Dimy het volgende:
Ik zie weinig landschap, wel heel veel lucht![]()
hoe zien ze in Raw uit?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:29 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Maar ik vond "luchtfoto's" zo'n gek woord...Maar het ging mij met name om manieren om de ruis te reduceren met mijn camera. De landschapsfoto's horen nu eenmaal lucht te hebben (op de originelen zit meer landschap dan hier zichtbaar is). In de luchten is dit duidelijker te zien omdat het kleurverloop 's avonds mooit te zien moet zijn.
Een mooie lucht maakt een landschap helemaal af.
Ja, dat weet ik dus niet... ik had verwacht dat ze op de huidige instellingen goed zouden worden, omdat mijn portretfoto's haarscherp en een mooi kleurverloop laten zien. Ik ga binnenkort de RAW opties eens proberen omdat er dan, voor zover ik weet, geen compressietechniek toegepast wordt.quote:
Zou ik de sluitertijd dan wat langer moeten zetten? Op 0.6" of 1.0" oid?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:30 schreef Schanulleke het volgende:
Wellicht kan je je beter aanleren om geen voorkeuze instellingen te gebruiken. Zeker bij landschap, dat over het algemeen niet wegloopt, heb je wel even de tijd om met sluitertijd en diafragma te pielen. Wellicht dat dat je al verder helpt met betrekking tot de kleuren, al vind ik, op inderdaad #5 na, die kleuren erg meevallen.
tja portretfoto's hebben vaak niet zo'n veelzijdigheid aan kleuren, maar ik zou het idd de volgende keer in raw doenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:35 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik dus niet... ik had verwacht dat ze op de huidige instellingen goed zouden worden, omdat mijn portretfoto's haarscherp en een mooi kleurverloop laten zien. Ik ga binnenkort de RAW opties eens proberen omdat er dan, voor zover ik weet, geen compressietechniek toegepast wordt.
Zal ik zeker doen. Ik had gisteren wel wat pech. Juist op het moment dat de zon echt onder zou gaan, en je zo'n mooie rooie gloed krijgt, werd de wolkenmassa (zie foto 2) aan de rechterkant steeds groter...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:38 schreef Ynske het volgende:
[..]
tja portretfoto's hebben vaak niet zo'n veelzijdigheid aan kleuren, maar ik zou het idd de volgende keer in raw doen
En waar reageer je nu precies opquote:Op zondag 9 april 2006 22:13 schreef ChatChewbacca het volgende:
check werk van mijn site maar eens: http://simon.delacourt.co.uk/gallery onder landscape, kort m'n workflow:
Ik let enorm veel op lijnen in landschap, lagen en kleur. Kijk naar de wolken. Bedenk de gouden snede regel bij een foto etc.
ik schiet RAW, ik sharpen ze in Photoshop. Maak adjustment filters die voor een bepaald gedeelte gelden (dmv masks) en belicht ze zo goed. Belichting is écht belangrijk.
op de TS (geloof ik)quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |