abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36555827
Welkom in het slowchat-topic van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in de topics in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en foutief gespelde bijdragen.

Moderators:
Sidekick
ExtraWaskracht
Tafkahs

IRC
Ook op IRC is POL te vinden. Het kanaal #POL op irc.fok.nl kan altijd gebruikt worden om snel te slowchatten over eigenlijk alles wat hier al wordt gezegd.

Links
Wegwijs in de Nederlandse politiek
Normen & Waarden van het Politieke Forum
[Feedback] Regel hier een strafexpeditie!

Meets
De 4de POL-meet: 1 oktober in Groningen. Komt allen!
De 4de POL-meet: 1 oktober in Groningen. Komt allen! deel 2
4e POL meet in Groningen: Napraattopic

Vorige delen
December 2002 tot en met december 2003
Januari 2004 tot en met juni 2004
Juli 2004 tot en met december 2004
Januari 2005 tot en met juni 2005
Juli 2005 tot en met december 2005
Januari 2006 tot en met juni 2006
Juli 2005 tot en met december 2005
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_36555834
Ok, -t dan.
  zaterdag 1 april 2006 @ 17:57:06 #3
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36555901
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  zaterdag 1 april 2006 @ 18:06:48 #5
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36556151
quote:
Berlusconi: Ik ben de Jezus van de politiek

Uitgegeven: 1 april 2006 17:00
Laatst gewijzigd: 1 april 2006 17:11
ROME - In de campagne voor de Italiaanse parlementsverkiezingen schrikt premier Silvio Berlusconi niet terug voor gewaagde vergelijkingen om zijn prestaties in het juiste perspectief te plaatsen. In februari zei hij dat alleen Napoleon meer heeft gepresteerd: dan hijzelf uiteraard.

Zoals Winston Churchill de nazi's bestreed, zo moet hij het opnemen tegen de communisten, zei Berlusconi ook, doelend op de centrumlinkse oppositie die het in de opiniepeilingen beter doet dan zijn conservatieve regering.

Berlusconi zit in een benarde positie, vandaar waarschijnlijk die Jezus-vergelijking. "Ik ben de Jezus Christus van de politiek, een offer. Ik lijd, ik neem alles op me, ik offer me op voor iedereen." Op 9 en 10 april beslist het Italiaanse volk of Berlusconi, de rijkste man van Italië, uit zijn lijden wordt verlost.

Er zijn meer aanwijzingen dat de meestal zo zelfverzekerde Berlusconi aan de vooravond van de verkiezingen zijn evenwicht kwijt is. Speculerend over wat hij gaat doen als hij de verkiezingen verliest, bekende hij: "Ik heb de geheime droom over de hele wereld ziekenhuizen te bouwen." Dat berichtten Italiaanse persbureaus vrijdag.

http://nu.nl/news/704949/(...)van_de_politiek.html
  zaterdag 1 april 2006 @ 18:07:59 #6
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36556181
Dat van Berlusconi was toch al eerder in het nieuws?
pi_36556184
hoe doen onze jongens en meisjes het in Afghanistan? nou...
quote:
Organisatie nekt vredesmissies

van onze redactie binnenland

ENSCHEDE - Nederlandse vredesmissies in het buitenland mislukken door gebrek aan geld, voorbereiding, sturing, eenduidigheid en personele continuïteit. Dat constateert ir. Bas Rietjens in een proefschrift waarop hij is gepromoveerd aan de Universiteit Twente. Hij verbleef vier weken bij het Nederlandse reconstructieteam in de Afghaanse provincie Baghlan. Daar constateerde hij dat de samenwerking tussen de militairen en de lokale civiele organisaties slecht verloopt waardoor projecten mislukken.

Zo bouwden de Nederlanders als goodwillproject een dam om een dorpje tegen het water te beschermen, maar spoelde de voorziening bij de eerste de beste overstroming weg. De klus was onvoldoende voorbereid en slecht afgestemd met de lokale autoriteiten. Een training voor Afghaanse politieagenten mislukte volkomen, onder andere doordat de analfabete Afghanen de instructies niet konden lezen.

Volgens Rietjens kunnen de miltairen die naar de gevaarlijke Afghaanse provincie Uruzgan gaan zich het beste richten op de taken waar ze goed in zijn: mijnen ruimen, munitie opruimen, de bevolking beschermen en politie trainen.
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=70354
  zaterdag 1 april 2006 @ 18:10:02 #8
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36556225
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 18:07 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Dat van Berlusconi was toch al eerder in het nieuws?
Kan wel, Berlusconi is de koning van het populisme
  zaterdag 1 april 2006 @ 18:11:12 #9
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36556256
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 18:08 schreef zakjapannertje het volgende:
hoe doen onze jongens en meisjes het in Afghanistan? nou...
[..]

http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=70354
Geweldig he, maar het kritiekloos overdragen van 'krijgsgevangenen' aan de Amerikanen vind ik nog wel het dieptepunt van de missie
pi_36556483
Wisten jullie, dat legalisering van zowel het homohuwelijk als euthanasie op 1 april is ingevoerd .

En het is een nationale feestdag in Iran omdat ze op 1 april 1979 de islamitische staat uitriepen. Daar schijnen ze niet humorvoller op geworden te zijn .
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_36556551
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 18:10 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Berlusconi: ’Ik ben Jezus’

13 februari....toen vroor het nog dag en nacht, Tafkahs.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_36556640
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 18:19 schreef RichardQuest het volgende:
Wisten jullie, dat legalisering van zowel het homohuwelijk als euthanasie op 1 april is ingevoerd .
Dat móet geweest zijn om protest te voorkomen. Iedereen die betrokken is geweest dacht natuurlijk mee te werken aan de 1-april-grap-van-de-eeuw . Kwamen ze mooi op de koffie .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_36556653
quote:
Hehehe
pi_36556654
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 18:10 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Dat kan je wel zeggen.
  zaterdag 1 april 2006 @ 18:26:59 #15
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_36557030
De thee, de uiensoep, de Jägermeister.
pi_36557075
quote:
Turkey Insists on Closure of ROJ TV
Turkey has initiated a fresh drive to close down Denmark-based pro-PKK ROJ TV after the TV channel urged people in southeast Turkey to attend pro-PKK demonstrations.

Foreign Minister Abdullah Gul has spoken to his Danish counterpart Per Stig Moller over the phone and asked him to use his political influence to close down ROJ TV.

In his conversation with Danish Foreign Minister, Gul indicated that ROJ TV had directed the pro-PKK riots in the city of Diyarbakir where seven people were killed in the aftermath of the funeral of PKK terrorists.

"The closure of ROJ TV is very important for Turkey in its fight against the PKK terror organization," Gul told Moller.
De EU erkent PKK als terreurorganisatie en toch kan het in alle vrijheid haar propaganda verspreiden. Nogal tegenstrijdig als je zogenaamde radicale moslimzenders wel sluit en terroristenzenders tolereert. Je zou ze haast verdenken van een dubbele agenda

En dat soort landen zitten in de EU.
pi_36557341
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 18:37 schreef RichardQuest het volgende:
De thee, de uiensoep, de Jägermeister.
het bier
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  zaterdag 1 april 2006 @ 19:13:09 #20
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36557860
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 18:21 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Berlusconi: ’Ik ben Jezus’

13 februari....toen vroor het nog dag en nacht, Tafkahs.
jaja, net als toen je hier naar keek zeker
  zaterdag 1 april 2006 @ 19:19:10 #21
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36557998
Het wordt zomer.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_36558022
Mooi. Wil je C&C proberen, Yildiz?
  zaterdag 1 april 2006 @ 19:21:51 #23
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36558074
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 19:19 schreef Monidique het volgende:
Mooi. Wil je C&C proberen, Yildiz?
Het eten is bijna klaar, 20.00?
pi_36558106
Goed.
  zaterdag 1 april 2006 @ 19:23:55 #25
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36558126
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 19:23 schreef Monidique het volgende:
Goed.
Ok.

[ Bericht 2% gewijzigd door Yildiz op 01-04-2006 20:01:31 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')