quote:Berlusconi: Ik ben de Jezus van de politiek
Uitgegeven: 1 april 2006 17:00
Laatst gewijzigd: 1 april 2006 17:11
ROME - In de campagne voor de Italiaanse parlementsverkiezingen schrikt premier Silvio Berlusconi niet terug voor gewaagde vergelijkingen om zijn prestaties in het juiste perspectief te plaatsen. In februari zei hij dat alleen Napoleon meer heeft gepresteerd: dan hijzelf uiteraard.
Zoals Winston Churchill de nazi's bestreed, zo moet hij het opnemen tegen de communisten, zei Berlusconi ook, doelend op de centrumlinkse oppositie die het in de opiniepeilingen beter doet dan zijn conservatieve regering.
Berlusconi zit in een benarde positie, vandaar waarschijnlijk die Jezus-vergelijking. "Ik ben de Jezus Christus van de politiek, een offer. Ik lijd, ik neem alles op me, ik offer me op voor iedereen." Op 9 en 10 april beslist het Italiaanse volk of Berlusconi, de rijkste man van Italië, uit zijn lijden wordt verlost.
Er zijn meer aanwijzingen dat de meestal zo zelfverzekerde Berlusconi aan de vooravond van de verkiezingen zijn evenwicht kwijt is. Speculerend over wat hij gaat doen als hij de verkiezingen verliest, bekende hij: "Ik heb de geheime droom over de hele wereld ziekenhuizen te bouwen." Dat berichtten Italiaanse persbureaus vrijdag.
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=70354quote:Organisatie nekt vredesmissies
van onze redactie binnenland
ENSCHEDE - Nederlandse vredesmissies in het buitenland mislukken door gebrek aan geld, voorbereiding, sturing, eenduidigheid en personele continuïteit. Dat constateert ir. Bas Rietjens in een proefschrift waarop hij is gepromoveerd aan de Universiteit Twente. Hij verbleef vier weken bij het Nederlandse reconstructieteam in de Afghaanse provincie Baghlan. Daar constateerde hij dat de samenwerking tussen de militairen en de lokale civiele organisaties slecht verloopt waardoor projecten mislukken.
Zo bouwden de Nederlanders als goodwillproject een dam om een dorpje tegen het water te beschermen, maar spoelde de voorziening bij de eerste de beste overstroming weg. De klus was onvoldoende voorbereid en slecht afgestemd met de lokale autoriteiten. Een training voor Afghaanse politieagenten mislukte volkomen, onder andere doordat de analfabete Afghanen de instructies niet konden lezen.
Volgens Rietjens kunnen de miltairen die naar de gevaarlijke Afghaanse provincie Uruzgan gaan zich het beste richten op de taken waar ze goed in zijn: mijnen ruimen, munitie opruimen, de bevolking beschermen en politie trainen.
Kan wel, Berlusconi is de koning van het populismequote:Op zaterdag 1 april 2006 18:07 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Dat van Berlusconi was toch al eerder in het nieuws?
Geweldig he, maar het kritiekloos overdragen van 'krijgsgevangenen' aan de Amerikanen vind ik nog wel het dieptepunt van de missiequote:Op zaterdag 1 april 2006 18:08 schreef zakjapannertje het volgende:
hoe doen onze jongens en meisjes het in Afghanistan? nou...
[..]
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=70354
Berlusconi: ’Ik ben Jezus’quote:Op zaterdag 1 april 2006 18:10 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Kan wel, Berlusconi is de koning van het populisme
Dat móet geweest zijn om protest te voorkomen. Iedereen die betrokken is geweest dacht natuurlijk mee te werken aan de 1-april-grap-van-de-eeuwquote:Op zaterdag 1 april 2006 18:19 schreef RichardQuest het volgende:
Wisten jullie, dat legalisering van zowel het homohuwelijk als euthanasie op 1 april is ingevoerd![]()
.
Hehehequote:Op zaterdag 1 april 2006 17:57 schreef Tafkahs het volgende:
De wraak van de gabbers op PartyFlock!!!
Dat kan je wel zeggen.quote:Op zaterdag 1 april 2006 18:10 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Kan wel, Berlusconi is de koning van het populisme
De EU erkent PKK als terreurorganisatie en toch kan het in alle vrijheid haar propaganda verspreiden. Nogal tegenstrijdig als je zogenaamde radicale moslimzenders wel sluit en terroristenzenders tolereert. Je zou ze haast verdenken van een dubbele agendaquote:Turkey Insists on Closure of ROJ TV
Turkey has initiated a fresh drive to close down Denmark-based pro-PKK ROJ TV after the TV channel urged people in southeast Turkey to attend pro-PKK demonstrations.
Foreign Minister Abdullah Gul has spoken to his Danish counterpart Per Stig Moller over the phone and asked him to use his political influence to close down ROJ TV.
In his conversation with Danish Foreign Minister, Gul indicated that ROJ TV had directed the pro-PKK riots in the city of Diyarbakir where seven people were killed in the aftermath of the funeral of PKK terrorists.
"The closure of ROJ TV is very important for Turkey in its fight against the PKK terror organization," Gul told Moller.
het bierquote:Op zaterdag 1 april 2006 18:37 schreef RichardQuest het volgende:
De thee, de uiensoep, de Jägermeister.
jaja, net als toen je hier naar keek zekerquote:Op zaterdag 1 april 2006 18:21 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Berlusconi: ’Ik ben Jezus’
13 februari....toen vroor het nog dag en nacht, Tafkahs.
Het eten is bijna klaar, 20.00?quote:Op zaterdag 1 april 2006 19:19 schreef Monidique het volgende:
Mooi. Wil je C&C proberen, Yildiz?
Ok.quote:Op zaterdag 1 april 2006 19:23 schreef Monidique het volgende:
Goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |