abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36510729
Van Basten pleit voor BeNe-Liga

Als het van Marco Van Basten afhangt, spelen de Nederlandse en Belgische eersteklassers straks in één competitie. De bondscoach van Oranje is een groot voorstander van een BeNe-Liga, zo laat hij verstaan in Het NRC Handelsblad.

"We moeten voorkomen dat we de concurrentiestrijd met het buitenland niet op een gigantische manier verliezen", vertelt Van Basten overtuigd. "We dienen ons te verenigen. Volgens mij moeten Nederland en België samen een competitie opzetten. Dan kunnen we gezamenlijk een vuist maken naar het geweld van landen als Engeland, Spanje, Italië, Frankrijk en Duitsland. Daar smijten ze met geld. De grote voetballanden zuigen ons leeg. In mijn periode als profvoetballer speelden vier, vijf Nederlandse spelers in het buitenland. Nu wel vijftig. Dat is niet goed."

"Hoeveel teams mee zouden moeten doen? Ik zou beginnen met zestien clubs. Tien uit Nederland en zes uit België lijkt mij een eerlijke verdeling, gezien het feit dat Nederland meer inwoners heeft."

Bron: voetbalkrant.com.
pi_36510849
lijkt me niks,. straks gaan frankrijk en spanje bij elkaar,. het einde is lekker zoek zo..
pi_36510873
Ik ben er wel voor eigelijk
pi_36510896
Of een salarisplafond instellen natuurlijk. Ik begrijp niet zo waarom we zoveel sterker staan tegen die grote landen wanneer we samen gaan met België. Zijn de clubs dan ineens vermogender? En of de competitie er nou zoveel interessanter van wordt dan nu? Het is in de Eredivisie ook nog op veel fronten spannend. Bovendien verlies je zo veel wedstrijden die als affiche op zichzelf iets extra's hebben. Derby's als Heracles - Twente roepen meer op dan Charleroi - Twente, om maar iets te noemen. Zou zo'n Beneliga dan niet eerder afbraak doen aan de competitie?

Paar nieuwe uitwedstrijden zou wel grappig zijn natuurlijk, maar wij moeten ook al van zover komen...
pi_36510925
t heeft wel wat, maar als wij met elkaar mogen verenigen, waarom andere landen dan niet
Aap uit de mouw
pi_36510953
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 23:44 schreef Cruoninga het volgende:
Of een salarisplafond instellen natuurlijk. Ik begrijp niet zo waarom we zoveel sterker staan tegen die grote landen wanneer we samen gaan met België. Zijn de clubs dan ineens vermogender? En of de competitie er nou zoveel interessanter van wordt dan nu? Het is in de Eredivisie ook nog op veel fronten spannend. Bovendien verlies je zo veel wedstrijden die als affiche op zichzelf iets extra's hebben. Derby's als Heracles - Twente roepen meer op dan Charleroi - Twente, om maar iets te noemen. Zou zo'n Beneliga dan niet eerder afbraak doen aan de competitie?

Paar nieuwe uitwedstrijden zou wel grappig zijn natuurlijk, maar wij moeten ook al van zover komen...
jullie doen dan niet mee he,. dat begrijp je toch zeker wel?.. we hebben het hier over nederland en belgie.
pi_36510966
Die hele belgische competitie is verrot. Ik zou niet weten wat er te mengen valt.
Sport doet leven
  Trouwste user 2022 donderdag 30 maart 2006 @ 23:46:55 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_36510967
Beveren lijkt me leuk. Voor Verdonk dan als coach.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_36510990
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 23:46 schreef nightfall het volgende:

[..]

jullie doen dan niet mee he,. dat begrijp je toch zeker wel?.. we hebben het hier over nederland en belgie.
En FC Groningen staat toch momenteel bij de eerste tien van Nederland?
pi_36510994
Ik vind het een super idee

Een competitie met
quote:
Ajax
Az
Feyenoord
PSV
Vitesse
Heerenveen
FC Twente
Groningen
Roda JC
FC Utrecht
AA Gent
Charleroi
Standard Luik
Brugge
Anderlecht
RC Genk
lijkt me wel wat

Grote steden met grote clubs en grote stadions van minimaal 20000 man

Ik denk dat een dergelijke competitie voor zowel speler en supporter geweldig zou zijn. Grotere stadiums, (mininaal 20000 zitplaatsen, bij Twente en Az kan er een ring bij op) meer sfeer (tifo e.d) vanwege de gezonde rivaliteit tussen Belgie en Nederland. Wat je nu al hebt tussen de Walen en Vlamingen met clubs als Standard luik etc. De supporter kan ook nog naar uitwedstrijden reizen iets wat met een euro-liga toch wat moeilijker/duurder wordt. Het voetbalniveau wordt natuurlijk ook sterk opgekrikt vanwege de sterkere concurrentie. Meer inkomsten voor clubs, meer geld voor spelers en ga zo maar door.

[ Bericht 17% gewijzigd door Timmehhh op 31-03-2006 00:12:11 ]
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_36510998
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 23:46 schreef nightfall het volgende:

[..]

Groningen valt toch wel onder de beste 10 clubs in NL vind ik
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_36511113
Hoe zou dat dan gaan met promotie/degradatie? Ieder land een eigen divisie onder de BeNeLiga? Maar hoe moet dat dan wanneer er elk jaar alleen maar Belgische clubs degraderen?
pi_36511169
Begin eerst maar eens om de twee bekercompetities samen te voegen.
pi_36511249
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 23:53 schreef Radegast het volgende:
Begin eerst maar eens om de twee bekercompetities samen te voegen.
Dit lijkt me een goede eerste stap Lijkt me fantastisch om Nederlandse ploegen tegen Belgische te zien Ik heb zie de Belgen ook gewoon als landgenoten
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_36511282
Als we de Belgische televisiecommentatoren erbij krijgen ben ik voor.
  donderdag 30 maart 2006 @ 23:57:16 #16
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_36511301
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 23:47 schreef Timmehhh het volgende:

Een competitie met
[..]

lijkt me wel wat

Grote steden met grote clubs en grote stadions van minimaal 20000 man

Ik denk dat een dergelijke competitie voor zowel speler en supporter geweldig zou zijn. Grotere stadiums, (mininaal 20000 zitplaatsen, bij Twente en Az kan er een ring bij op) meer sfeer (tifo e.d) vanwege de gezonde rivaliteit tussen Belgie en Nederland. Wat je nu al hebt tussen de Walen en Vlamingen met clubs als Standard luik etc. De supporter kan ook nog naar uitwedstrijden reizen iets wat met een euro-liga toch wat moeilijker/duurder wordt. Het voetbalniveau wordt natuurlijk ook sterk opgekrikt vanwege de sterkere concurrentie. Meer inkomsten voor clubs, meer geld voor spelers en ga zo maar door.
Ik mis het zesde Belgische team...

Maar ik ben het verder wel met je eens, en dit idee circuleert ook in België al jaren, alleen willen de internationale voetbalbonden er naar het schijnt (voorlopig?) niks van weten.
---verdwijnt---
  donderdag 30 maart 2006 @ 23:57:45 #17
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_36511324
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 23:55 schreef Timmehhh het volgende:

[..]

Ik heb zie de Belgen ook gewoon als landgenoten
Heb meer met Vlamingen dan met amsterdammers or whatever
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_36511347
Eindelijk, Zheyun Ye komt ook richting Nederland.
pi_36511382
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 23:57 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Heb meer met Vlamingen dan met amsterdammers or whatever
We kunnen natuurlijk ook gewoon Brabant afscheiden...
pi_36511391
Ik ben al jaren voorstander van zo'n competitie, maar de kans dat het ooit komt lijkt me jammer genoeg bitter klein.
  donderdag 30 maart 2006 @ 23:59:43 #21
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_36511401
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 23:59 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

We kunnen natuurlijk ook gewoon Brabant afscheiden...
Prima vandaag nog?
NAAR HET ANDERE FORUM!
  Moderator vrijdag 31 maart 2006 @ 00:04:53 #22
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_36511549
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 23:51 schreef Cruoninga het volgende:
Hoe zou dat dan gaan met promotie/degradatie? Ieder land een eigen divisie onder de BeNeLiga? Maar hoe moet dat dan wanneer er elk jaar alleen maar Belgische clubs degraderen?
Je zou met een systeem kunnen werken waarbij elk land jaarlijks twee clubs mag laten promoveren. Zelfs in het onwaarschijnlijke geval dat er jaar na jaar voornamelijk Belgische clubs degraderen, heb je dan toch elk jaar weer twee nieuwe Belgische teams in de hoogste klasse.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_36511582
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 23:59 schreef Heero87 het volgende:
Ik ben al jaren voorstander van zo'n competitie, maar de kans dat het ooit komt lijkt me jammer genoeg bitter klein.
Wat hij zegt. Mooie verhalen zijn het, en daar blijft het jammer genoeg bij, denk ik.
Hoi.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 00:07:36 #24
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_36511616
Hoeveel zou zoiets nou werkelijk opleveren voor een club? Feijenoord heeft geloof ik een begroting van rond de 50 miljoen. Stel dat de uitzendrechten spectaculair meer waard worden, en ze er 10 miljoen bij krijgen op de begroting... Kunnen ze dan opeens wel de concurrentie met het grote geld uit Engeland en Italie aan? Natuurlijk niet.
pi_36511638
Het lijkt me wel een mooi idee om eens de bekertoernooien samen te voegen en dan even de reacties daarop af te wachten
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_36511787
Hoeveel leverde het Nederlandse televisiecontract vorig seizoen op, 75 miljoen euro toch?
pi_36511851
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 00:13 schreef Heero87 het volgende:
Hoeveel leverde het Nederlandse televisiecontract vorig seizoen op, 75 miljoen euro toch?
Zoiets ja...

En in Belgie?
pi_36511879
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 23:47 schreef Timmehhh het volgende:

Een competitie met
[..]
<knip>
hoe goed moet ik de volgende clubs inschatten als je ze vergelijkt met de nederlandse?

deze dus:
AA Gent
Charleroi
Standard Luik
Brugge
Anderlecht
RC Genk
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_36511931
De Chinezen komen!
pi_36511938
quote:
Hoeveel zou zoiets nou werkelijk opleveren voor een club? Feijenoord heeft geloof ik een begroting van rond de 50 miljoen. Stel dat de uitzendrechten spectaculair meer waard worden, en ze er 10 miljoen bij krijgen op de begroting... Kunnen ze dan opeens wel de concurrentie met het grote geld uit Engeland en Italie aan? Natuurlijk niet.
Ons naast Engeland en Italië plaatsen lukt nooit meer, daar moeten we niet vanuit gaan. Maar we moeten wel zien dat we in hun spoor blijven én vooral zien dat opkomende landen als Oekraïne, Rusland en Roemenië ons niet voorbijsteken. Want als we nu niets doen, gebeurt dat sowieso.

Een gemeenschappelijke competitie levert trouwens meer op dan énkel meer geld. Je krijgt bijvoorbeeld meer topduels, waardoor je een hoger ritme creëert en het makkelijker wordt om ook het Europese ritme aan te kunnen. Wie weet kunnen we met een gemeenschappelijke, hoogstaandere competitie ook iets grotere en betere spelers aantrekken.

In ieder geval, mij lijkt het een perfect idee, maar er wordt al zo lang over geluld, dat het mij weinig waarschijnlijk lijkt dat het er ooit komt.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 00:19:23 #31
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_36511962
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 00:07 schreef Hephaistos. het volgende:
Het gemiddelde niveau van een bene-liga zal hoger liggen dan de 2 afzonderlijke liga's. Dat maakt het interessanter voor spelers. Ten tweede de concurrentie met Engeland/Italie en Spanje en Duitsland kunnen we niet winnen. +20% omzet is trouwens erg veel, daar kun je nogal wat mee.

De cup zouden we samen kunnen doen met nl-belgie-duitsland. Voor nog meer extra inkomsten.

We moeten haast wel aangezien 16 miljoen inwoners op termijn te weinig is voor een goede competitie. Zeker als landen als Rusland, Ukraine zich economisch gaan ontwikkelen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_36511980
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 00:16 schreef Onderbroek het volgende:

[..]

hoe goed moet ik de volgende clubs inschatten als je ze vergelijkt met de nederlandse?

deze dus:
AA Gent
Charleroi
Standard Luik
Brugge
Anderlecht
RC Genk
Anderlecht, Brugge en Standard kunnen de strijd aan met de traditionele Nederlandse top-3 +AZ.
Denk alleen dat het verschil tussen de subtop/middenmoot van Nederland en Belgie nogal verschilt.
pi_36512018
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 23:59 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Prima vandaag nog?
En behalve de Brabo/Limbo-League de Randstadcompetitie, de Saksen cup (Achterhoek, Overijssel, Drenthe en Groningen), De Batavanleague (Vitesse, NEC, AGOVV) en de Fryslan divisie (met Heerenveen en Harkema, Cambuur doet vast niet mee in een competitie met zo'n naam)
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 00:04 schreef Gert het volgende:

[..]

Je zou met een systeem kunnen werken waarbij elk land jaarlijks twee clubs mag laten promoveren. Zelfs in het onwaarschijnlijke geval dat er jaar na jaar voornamelijk Belgische clubs degraderen, heb je dan toch elk jaar weer twee nieuwe Belgische teams in de hoogste klasse.
Maar dan kan het dus wel zo zijn dat de nationale divisie's steeds van samenstelling moeten veranderen. Gezien er elk jaar een ander aantal clubs bij kan komen.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 00:22:28 #34
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_36512049
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 23:39 schreef Heero87 het volgende:
Van Basten pleit voor BeNe-Liga

Als het van Marco Van Basten afhangt, spelen de Nederlandse en Belgische eersteklassers straks in één competitie. De bondscoach van Oranje is een groot voorstander van een BeNe-Liga, zo laat hij verstaan in Het NRC Handelsblad.

"We moeten voorkomen dat we de concurrentiestrijd met het buitenland niet op een gigantische manier verliezen", vertelt Van Basten overtuigd. "We dienen ons te verenigen. Volgens mij moeten Nederland en België samen een competitie opzetten. Dan kunnen we gezamenlijk een vuist maken naar het geweld van landen als Engeland, Spanje, Italië, Frankrijk en Duitsland. Daar smijten ze met geld. De grote voetballanden zuigen ons leeg. In mijn periode als profvoetballer speelden vier, vijf Nederlandse spelers in het buitenland. Nu wel vijftig. Dat is niet goed."

"Hoeveel teams mee zouden moeten doen? Ik zou beginnen met zestien clubs. Tien uit Nederland en zes uit België lijkt mij een eerlijke verdeling, gezien het feit dat Nederland meer inwoners heeft."

Bron: voetbalkrant.com.
Zou fantastisch zijn in plek van een top 4 een top 7. Goede spannende competitie met veel concurrentie
pi_36512078
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 00:16 schreef Radegast het volgende:

[..]

Zoiets ja...

En in Belgie?
36 miljoen. Dus in principe zouden we voor zo'n BeNe-Liga 111 miljoen euro aan binnenlandse rechten moeten vergaren. Wellicht zelfs meer, want normaal gezien zullen de televisiezenders wel meer willen neerleggen voor een hoogstandere competitie als de BeNe-Liga. Bovendien moet daar de eventuele buitenlandse interesse ook nog bijkomen.

Niet vergeten dat die 111 miljoen dan maar onder zestien clubs verdeeld moet worden, waar je nu die 36 en die 75 miljoen onder 2 x 18 clubs moet verdelen.
pi_36512091
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 23:57 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Ik mis het zesde Belgische team...

Maar ik ben het verder wel met je eens, en dit idee circuleert ook in België al jaren, alleen willen de internationale voetbalbonden er naar het schijnt (voorlopig?) niks van weten.
De 6de club is natuurlijk RC Genk, ik heb hem er ook effe bijgezet

Ik denk dat we in de toekomst mede dankzij de toegenomen Europese samenwerking gaan toewerken naar steeds meer gelijkwaardige competities in Europa. Het duurt nog heel lang maar ik denk dat er in de toekomst wel een Scandinavische competitie met Noorwegen, Danemarken, Zweden en Finland verschijnt. Een Regio met Polen Tjechie, Slowakije Kroatie Hongarije. Een andere regio met Servie Roemenie en Bulgarije. En ik zie het ook nog wel gebeuren dat de Schotse en Portugese clubs gaan meedraaien met respectievelijk de Engelse en Spaanse competitie

Zo komen er dus meerdere sterkere streekgebonden competities
&lt;a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank"&gt;http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818&lt;/a&gt;
  vrijdag 31 maart 2006 @ 00:34:35 #37
56749 BlaZ
pi_36512324
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 00:18 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Ons naast Engeland en Italië plaatsen lukt nooit meer, daar moeten we niet vanuit gaan. Maar we moeten wel zien dat we in hun spoor blijven én vooral zien dat opkomende landen als Oekraïne, Rusland en Roemenië ons niet voorbijsteken. Want als we nu niets doen, gebeurt dat sowieso.

Een gemeenschappelijke competitie levert trouwens meer op dan énkel meer geld. Je krijgt bijvoorbeeld meer topduels, waardoor je een hoger ritme creëert en het makkelijker wordt om ook het Europese ritme aan te kunnen. Wie weet kunnen we met een gemeenschappelijke, hoogstaandere competitie ook iets grotere en betere spelers aantrekken.

In ieder geval, mij lijkt het een perfect idee, maar er wordt al zo lang over geluld, dat het mij weinig waarschijnlijk lijkt dat het er ooit komt.
Ik vrees hetzelfde. Het had eigenlijk al moeten gebeuren.
http://www.xs4all.nl/~kas(...)thod3/crank2006.html
pi_36512327
In Scandinavie hebben ze al een gezamelijke competitie (naast hun nationale competities), de Royal League.
  Moderator vrijdag 31 maart 2006 @ 00:36:16 #39
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_36512365
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 00:34 schreef Radegast het volgende:
In Scandinavie hebben ze al een gezamelijke competitie (naast hun nationale competities), de Royal League.
Is het succescvol?
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_36512390
Dit zijn toch helemaal geen nieuwe ideeen?
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  vrijdag 31 maart 2006 @ 00:37:41 #41
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_36512404
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 00:24 schreef Timmehhh het volgende:

[..]

De 6de club is natuurlijk RC Genk, ik heb hem er ook effe bijgezet
Had ik al opgemerkt ja.
quote:
Ik denk dat we in de toekomst mede dankzij de toegenomen Europese samenwerking gaan toewerken naar steeds meer gelijkwaardige competities in Europa. Het duurt nog heel lang maar ik denk dat er in de toekomst wel een Scandinavische competitie met Noorwegen, Danemarken, Zweden en Finland verschijnt. Een Regio met Polen Tjechie, Slowakije Kroatie Hongarije. Een andere regio met Servie Roemenie en Bulgarije. En ik zie het ook nog wel gebeuren dat de Schotse en Portugese clubs gaan meedraaien met respectievelijk de Engelse en Spaanse competitie

Zo komen er dus meerdere sterkere streekgebonden competities
Het is in ieder geval zo dat door de verdeeldheid van Europa in kleinere en grotere landen, en bij afwezigheid van een echte "EU" (daar heeft Nederland TEGEN gestemd, trouwens... even offtopic...), er een onevenwichtige situatie ontstaat. We kunnen natuurlijk als het "kleine Nederland" of het "kleine België" nog een paar decennia lang ons gefrustreerd gaan voelen dat "we niet mee kunnen met de rest". Maar da's natuurlijk bullshit. De enige reden waarom we "niet mee kunnen" is omdat er in de grotere landen meer geld voorhanden is, en dus moet, volgens mij, die "nationalistische" inrichting van competities in vraag gesteld worden.

PS ja, sorry dat ik hier even politiek begin te worden, maar uiteraard heeft ook voetbal met politiek te maken...
---verdwijnt---
pi_36512445
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 23:44 schreef Cruoninga het volgende:
6x per seizoen een weekendje Belgie!
pi_36512485
Eindelijk af van die nitwits onder plek 10. Met alle respect voor RBC, Heracles, Sparta en straks wellicht weer Excelsior, maar die pipo's devalueren de eredivisie alleen maar. Ben ook niet kapot van de Belgische competitie, zeker niet omdat ze daar veel buitenlanders en schandaaltjes hebben de laatste tijd, maar Club Brugge, Anderlecht, Standard en Gent is zeker goed sparringsmateriaal dat de weerstand weer lekker vehoogt.

Alleen jammer voor Ajax dat ze dan in hun jaarlijkse crisisongesteldheid geen zwakke tegenstanders meer treffen om zich te handhaven, en dus voor het eerst gaan degraderen.
pi_36512611
Wat ik wel opmerkelijk vind: de reacties zijn nu veel positiever dan tijdens een discussie die hier twee jaar geleden over hetzelfde onderwerp liep.
pi_36512632
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 00:36 schreef Gert het volgende:

[..]

Is het succescvol?
Ja.
quote:
The reputation of Royal League among players and coaches in the twelve participating clubs tell that the tournament has become a sporting success already in the first year.
With large prizes, bonuses and prestige at stake, the intensity of the games has been high and the audience has been pleased with great experiences.
pi_36512670
Overigens verwacht ik vooral in België wel wat fusies moest zo'n BeNe-Liga er komen. Lokeren en Beveren zullen zich wellicht bij AA Gent voegen, in Henegouwen zullen Bergen, La Louvière en Moeskroen ook eventueel met Charleroi fuseren. Wie weet krijgen we zelfs eindelijk een Antwerpse fusieploeg.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 00:50:15 #47
56749 BlaZ
pi_36512671
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 00:46 schreef Heero87 het volgende:
Wat ik wel opmerkelijk vind: de reacties zijn nu veel positiever dan tijdens een discussie die hier twee jaar geleden over hetzelfde onderwerp liep.
ex-psv voorzitter Harry van Raaij kwam al vele jaren geleden met dit plan.
  Moderator vrijdag 31 maart 2006 @ 00:53:06 #48
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_36512741
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 00:50 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Het is al een oud idee, maar de tijd moet er rijp voor zijn. MIsschien is het langzamerhand zo ver?
pi_36512758
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 00:50 schreef BlaZ het volgende:

[..]

En Anderlecht-manager Verschueren nog eerder. Hij is zowat de bedenker van het hele plan. Meteen ook zijn enige goede idee uit héél zijn carrière.
pi_36512808
Ik zie het er in de nabij toekomst er helaas nog niet zo snel van komen omdat dit plan natuurlijk tegengewerkt zal gaan worden door clubs die helaas net buiten de zullen boot vallen.

Mijn zelf bedachte lijst heb ik trouwens op de volgende criteria samengesteld.
Grootte stad (het verzorgingsgebied) soort stadium (de grote en luxe), de sportieve prestaties van de clubs in afgelopen jaren, en de omzet van de club.

Zo heeft bijna elke club in de nieuwe liga een redelijk goed stadion waar vrij veel supporters in kunnen.
quote:
Ajax 50000
Feyenoord 50000
AZ 17000 (maar er kan een 2de ring bij op)
FC Twente 13000 (maar er kan net als Az een 2de ring bij op)
Roda JC 20000
PSV 35000
Anderlecht 30000
Standard 30000
AA gent 13000 (In maart 2006 is het nieuwe hypermoderne stadion klaar (capaciteit 20000)
Charleroi 30000
Genk 25000
Brugge 30000
Groningen 20000
Vitesse 26000 (kan worden uitgebreid naar het oorspronkelijke aantal 30000
Utrecht 25000
Heerveen 28000
Zo worden uitduels voor clubs, supporters en voetballers ook een stuk interessanter
&lt;a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank"&gt;http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818&lt;/a&gt;
  vrijdag 31 maart 2006 @ 00:56:31 #51
15600 BB-King
Long live the King!
pi_36512810
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 00:49 schreef Heero87 het volgende:
Overigens verwacht ik vooral in België wel wat fusies moest zo'n BeNe-Liga er komen. Lokeren en Beveren zullen zich wellicht bij AA Gent voegen, in Henegouwen zullen Bergen, La Louvière en Moeskroen ook eventueel met Charleroi fuseren. Wie weet krijgen we zelfs eindelijk een Antwerpse fusieploeg.
Dat idee hadden ze ook eens met Zuid-Limburg.
Alle Limburgse clubs die samen tot FC Limburg zouden fuseren.

Enige nadeel van dit soort fusies is... de fans die niet hun clubhistorie willen verliezen.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
  vrijdag 31 maart 2006 @ 01:00:16 #52
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36512894
Voor de 10e keer in de afgelopen 30 jaar alweer het wiel opnieuw uitvinden met dit oude idee?
Lijkt mij niets en zal net als alle vorige keren niet haalbaar zijn.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_36512978
Hoe werkt die Royal League dan, naast die landelijke competities in Scandinavie? Wie doen er mee en hoe werkt promotie/degradatie?
pi_36513010
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 01:05 schreef MaxPower het volgende:
Hoe werkt die Royal League dan, naast die landelijke competities in Scandinavie? Wie doen er mee en hoe werkt promotie/degradatie?
http://int.royalleague.com/page.aspx?id=94
pi_36513015
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 01:05 schreef MaxPower het volgende:
Ik weet het niet, je zou een kijkje op de site kunnen nemen misschien? www.royalleague.com
pi_36513046
Aardig idee. Het is inderdaad verstandig om eens te peilen met het bekertoernooi.
pi_36513057
Ik vind het trouwens een leuke opzet die Royal league Wat daar kan, kan hier toch ook
pi_36513085
Prima plan, binnen de economie is er ook al sprake van regio's ipv landen (dus grensoverscheidend), waarom zou dat niet opgaan met de grote belangen in voetbal?

Komt nog ns bij dat Belgie zeer verwant is met NL en vice versa, de afstanden relatief klein zijn en we hierdoor interessantere wedstrijden krijgen.

Wat betreft die opmerking dat andere grote voetballanden dat ook zullen doen, lijkt met sterk, die competities zijn al sterk en men zal niet snel besluiten tot samenwerking als daar geen echte aanleiding toe is.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 01:20:06 #59
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_36513170
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 00:56 schreef Timmehhh het volgende:
Ik zie het er in de nabij toekomst er helaas nog niet zo snel van komen omdat dit plan natuurlijk tegengewerkt zal gaan worden door clubs die helaas net buiten de zullen boot vallen.

Mijn zelf bedachte lijst heb ik trouwens op de volgende criteria samengesteld.
Grootte stad (het verzorgingsgebied) soort stadium (de grote en luxe), de sportieve prestaties van de clubs in afgelopen jaren, en de omzet van de club.

Zo heeft bijna elke club in de nieuwe liga een redelijk goed stadion waar vrij veel supporters in kunnen.
[..]

Zo worden uitduels voor clubs, supporters en voetballers ook een stuk interessanter
Ik denk eerlijk gezegd dat je je een beetje té sterk een managers-standpunt inneemt en je je teveel focust op "grote steden". Uiteindelijk was Heerenveen ook een belangrijke club volgens jou, terwijl Heerenveen (en ik kan het weten, want mijn zus heeft daar gewoond), eigenlijk gewoon een provinciestad is.

En grappig genoeg: SC Heerenveen is erg goed te vergelijken met RC Genk: Genk is ook zo'n stad waar Nederlanders van zullen denken dat het een provinciegat is. Op dit moment wonen er wel mooi zo'n 50.000 mensen en voetbalfans uit heel de provincie Limburg (de Belgische versie, maar heus ook wel uit Nederland), trekken toch mooi naar dat stadium.

Genk heeft overigens ook de reputatie om een van de meest gezonde clubs te zijn in financieel opzicht, en daarom blijven ze in de top of in de subtop meedraaien.

edit: ongeveer 60.000 mensen in Genk, volgens wat ik net op het Internet opzocht
---verdwijnt---
  Moderator vrijdag 31 maart 2006 @ 01:21:40 #60
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_36513184
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 01:00 schreef golfer het volgende:
Voor de 10e keer in de afgelopen 30 jaar alweer het wiel opnieuw uitvinden met dit oude idee?
Lijkt mij niets en zal net als alle vorige keren niet haalbaar zijn.
Dat het idee niet nieuw is, ontkent ook niemand. Maar de tijd moet er rijp voor zijn. Klein beetje vergelijkbaar met KLM. Al decennia lang werd er over een fusie met een grote partner gepraat, maar eerst moest de nationale trots overwonnen worden om in te zien dat ze het in hun eentje niet zouden gaan redden.

De "BENE-Liga" zal nooit jaarlijks in de EC- of CL-finale staan met een club, maar iéts meer dan de huidige zeer incidentele succesjes, dat zou wel leuk zijn. Dit is alleen te bereiken dmv schaalvergoting, mijns inziens. En zoals je nu ook al derby's hebt die extra publiek en spanning genereren, zal dat alleen maar toenemen bij een samenvoeging van Belgische en Nederlandse clubs.

Helemaal voor.
Praktische bezwaren kunnen worden weggenomen.
Wat ze in Scandinavië kunnen, kunnen wij ook.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gert op 31-03-2006 01:28:10 ]
pi_36513224
Ik zou ook willen dat het ervan komt, maar de voetbalwereld is zo conservatief...
pi_36513290
Ben ik ook wel voor... van mij mag Luxemburg ook meedoen... BENELUX liga... dus

1 Benelux hoofdklasse:
Ajax/PSV/Feyenoord/Anderlecht/Gent/Charleroi etc...

en dan 2e klasse gewoon per land Nederland enerzijds en Belgie/Luxemburg (kan) anderzijds

en dan 3e klasse ook per land (onderste stuk eerste divisie nivo)

Luxemburgse teams (of team) zal/zullen misschien in 3e klasse meespelen met België maar kan theoretisch ook naar de hoogste klasse stijgen...
pi_36513349
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 01:20 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd dat je je een beetje té sterk een managers-standpunt inneemt en je je teveel focust op "grote steden". Uiteindelijk was Heerenveen ook een belangrijke club volgens jou, terwijl Heerenveen (en ik kan het weten, want mijn zus heeft daar gewoond), eigenlijk gewoon een provinciestad is.

En grappig genoeg: SC Heerenveen is erg goed te vergelijken met RC Genk: Genk is ook zo'n stad waar Nederlanders van zullen denken dat het een provinciegat is. Op dit moment wonen er wel mooi zo'n 50.000 mensen en voetbalfans uit heel de provincie Limburg (de Belgische versie, maar heus ook wel uit Nederland), trekken toch mooi naar dat stadium.

Genk heeft overigens ook de reputatie om een van de meest gezonde clubs te zijn in financieel opzicht, en daarom blijven ze in de top of in de subtop meedraaien.

edit: ongeveer 60.000 mensen in Genk, volgens wat ik net op het Internet opzocht
Ja ik me een beetje onzorgvuldig geformuleerd, met "(verzorgingsgebied)" bedoel ik het aantal supporters dat een club aantrekt of welke ze in potentie kunnen aantrekken. RC Genk en Heerenveen zijn geen grote steden maar hebben wel een trouwe aanhang en een groot verzorgingsgebied, er zijn dan ook 10000'en trouwe fans (dit komt gedeeltelijk omdat er weinig grote steden in het gebied liggen) Deze clubs kunnen dan ook mooi meedraaien in de liga.
pi_36513441
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 01:13 schreef alex4allofyou het volgende:
Prima plan, binnen de economie is er ook al sprake van regio's ipv landen (dus grensoverscheidend), waarom zou dat niet opgaan met de grote belangen in voetbal?

Komt nog ns bij dat Belgie zeer verwant is met NL en vice versa, de afstanden relatief klein zijn en we hierdoor interessantere wedstrijden krijgen.

Wat betreft die opmerking dat andere grote voetballanden dat ook zullen doen, lijkt met sterk, die competities zijn al sterk en men zal niet snel besluiten tot samenwerking als daar geen echte aanleiding toe is.
Exact dat denk ik ook, landen als Duitsland en de UK zijn groot genoeg en hoeven niet samen te werken. De kleine landen kunnen dat wel doen ze kunnen een competitie vormen die meekan met de grote landen.

In de toekomst zal het er denk ik wel ongeveer zo uit komen zien.
quote:
-UK (england + Glassgow en Celtic)
-BENELUX
-Duitsland
-Spanje (met eventueel de topclubs uit Portugal)
-Frankrijk
-Italie
-Midden Europa (Polen, Oostenrijk, Hongarije, Tjechie, Slowakije, Slovenie Kroatie)
-Oost Midden regio (Servie, Roemenie, Bulgarije)
En de volgende landen gaat het economisch steeds beter en zullen dankzij hun grootte geen fusies nodig hebben.
quote:
-Turkije
-Oekraine
-Rusland
pi_36513573
quote:
-UK (england + Glassgow en Celtic)
Rangers heet die club... Celtic kan net zo goed de toevoeging 'Glasgow' voor de naam dragen als die blauwen. Veelgemaakte fout in Nederland.

Met dit plan is het dus wel zo dat de kleinere clubs uit de kleinere landen geslachtofferd worden voor het belang van het poenerige hoogste niveau. Misschien dat de andere clubs uit Schotland zich met de Ierse en Welshe kunnen verenigen in een Gaelic League. Officieel zouden daar dan ook Deportivo la Coruna, Celta de Vigo, Stade Rennes, Nantes, Guingamp, Real Oviedo, Sporting Gijon en dus Celtic aan mee mogen doen.
pi_36513629
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 01:30 schreef LennyKravitz het volgende:
Ben ik ook wel voor... van mij mag Luxemburg ook meedoen... BENELUX liga... dus

1 Benelux hoofdklasse:
Ajax/PSV/Feyenoord/Anderlecht/Gent/Charleroi etc...

en dan 2e klasse gewoon per land Nederland enerzijds en Belgie/Luxemburg (kan) anderzijds
en dan gewoon 1 per competitie promoveren (dus 2 teams) en 2 direct degraderen van de benelux-klasse, lijkt me een goed plan. denk dat het voor een team als bijv. Heracles, die toch een stijgende lijn doormaakt (qua begroting, supporters, geld), best wel goed kan zijn om dan in de 2e divisie te beginnen en dan langzaam op te bouwen naar boven (zoals Heerenveen begin jaren 90)
pi_36513646
quote:
Van Basten: Nederlands-Belgische competitie
NOORDWIJK - Marco van Basten pleit voor een Nederlands-Belgische competitie. De bondscoach van het Nederlands elftal wil op die manier de kloof tussen het Nederlandse en Belgische voetbal met de grote Europese voetballanden verkleinen. „We moeten voorkomen dat we de concurrentiestrijd met het buitenland niet op een gigantische manier verliezen”, aldus Van Basten in NRC.Next.
Marco van Basten.
Foto: ANP

De bondstrainer ziet een nieuwe competitieopzet als oplossing: „We dienen ons te verenigen. Volgens mij moeten Nederland en België samen een competitie opzetten. Dan kunnen we gezamenlijk een vuist maken naar het geweld van landen als Engeland, Spanje, Italië, Frankrijk en Duitsland. Daar smijten ze met geld. De grote voetballanden zuigen ons leeg. In mijn periode als profvoetballer speelden vier, vijf Nederlandse spelers in het buitenland. Nu wel vijftig. Dat is niet goed.”

De bondscoach heeft zelfs al nagedacht over een opzet: „Je zou met zestien clubs moeten beginnen”, legt hij uit. „De beste clubs samenvoegen in één League. De Nederlandse competitie is beter dan die in België. Bovendien wonen hier meer mensen. Daar zou je een rekenmodel op los moeten laten. Dan kom je op tien Nederlandse en zes Belgische clubs. De Competitie der Lage Landen. Ik noem maar een dwarsstraat. Het maakt niet uit van wie het idee uiteindelijk is. Het niveau moet omhoog. Bij ons én bij de Belgen.”

De nieuwe opzet zou ook als alternatief voor de play-offs kunnen dienen. Van dat plan is Van Basten nooit een voorstander geweest: „Van de play-offs gaat het niveau van de Nederlandse competitie niet omhoog. Dat gebeurt wel als Anderlecht, Brugge, Luik of Gent in plaats komen van RBC, Sparta en Willem II. Zo'n competitie wordt minder voorspelbaar.”

Overigens zegt Van Basten dat de play-offs wel een eerlijke kans verdienen: „Aan de hand van een evaluatie moeten we straks kijken of we ermee doorgaan.”
hij noemt zelfs geen Heracles!
pi_36514973
Ik zie alleen maar voordelen, alleen de ietwat toegenomen reisafstand is jammer maargoed dat heb ik er wel voor over, want we hebben meteen veel meer topwedstrijden, ook de stadions zullen dus gemiddeld voller zitten waarschijnlijk.
AFC Ajax
  vrijdag 31 maart 2006 @ 08:09:26 #69
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_36515008
We zijn al 1 europa, laten we de voetbalcompetities dan wel nationaal houden...
BeNe competitie
pi_36515050
Van mij mag er een aantal jaar een proef komen. En dan na een jaartje of 3 evalueren hoe het gegaan is. Persoonlijk sta ik er niet onwelwillend tegenover. De competitie wordt een stuk spannender en er komen een aantal leuke wedstrijden bij. Ajax-brugge

Ik ben het zowaar een keer eens met San Marco
pi_36515250
Zou de Uefa/Fifa niet beter een salarisplafond in kunnen stellen, niet dat ik de BeNeliga een slecht idee vind, maar dit is slechts een tijdelijke oplossing, als het al wat oplost. Na verloop van tijd worden de verschillen toch weer groter. Het probleem zit hem in de exorbitant hoge salarissen, hoge transfersommen en de oneerlijke verdeling van bijvoorbeeld CL gelden. Het is toch vreemd dat een club als Real Madrid (bij wijze van spreken) meer kan verdienen aan de CL dan Ajax, wanneer Ajax de CL wint en Real Madrid in de eerste ronde wordt uitgeschakeld. (ok beetje overdreven, maar het zit wel zo in elkaar) Daarnaast is er ook het probleem met het onbeperkt op kunnen stellen en contracteren van buitenlanders. Het zou ook al een enorme verbetering betekenen als clubs niet meer dan een bepaald aantal buitenlanders mogen opstellen.

Het is allemaal een beetje doorgeslagen door de EU en door het Bosman arrest en dat is jammer, heel erg jammer.
pi_36515264
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 08:04 schreef Tvduijn het volgende:
Ik zie alleen maar voordelen, alleen de ietwat toegenomen reisafstand is jammer maargoed dat heb ik er wel voor over, want we hebben meteen veel meer topwedstrijden, ook de stadions zullen dus gemiddeld voller zitten waarschijnlijk.
Denk het ook ja. En Nederland en Belgie samen is nog altijd kleiner dan Engeland of Duitsland of Frankrijk.

Maar hoe staan de Belgen eigenlijk tegenover die verdeling van 10 NL en 6 Belgische clubs?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  vrijdag 31 maart 2006 @ 08:58:06 #73
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_36515508
Mwah, je laat nu dus gewoon de kleinere BeNe clubs stikken.
Daar gaat het bestaansrecht van die clubs ..
Ken je niet maken
Als je zoiets doet, moet je alle competities opnieuw gaan indelen.
Heb op een ander forum daarover eens 'gebrainstormt' .. Kan het alleen niet meer terugvinden
pi_36515598
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 08:58 schreef Keltie het volgende:
Mwah, je laat nu dus gewoon de kleinere BeNe clubs stikken.
Daar gaat het bestaansrecht van die clubs ..
Ken je niet maken
Als je zoiets doet, moet je alle competities opnieuw gaan indelen.
Heb op een ander forum daarover eens 'gebrainstormt' .. Kan het alleen niet meer terugvinden
Ik weet niet of je ze laat stikken. Je zou dus een Eredivisie krijgen met 16 clubs en daaronder weet ik niet wat het beste is. Misschien ook wel leuk om een gemengde Eerste divisie te krijgen? Je hebt dan ook meerdere profdivisies, zoals ze in Engeland ook hebben.
Ik zit alleen een beetje met de promotie/degradatie. Mag er ieder jaar bijv. 1 NL en 1 BE club promoveren en degraderen om die verdeling in stand te houden? Of gewoon iedereen kan degraderen en promoveren en na een paar jaar krijg je de natuurlijke verdeling?
Klik dan als je durft
pi_36515678
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 09:05 schreef Suijk het volgende:

[..]

Ik zit alleen een beetje met de promotie/degradatie. Mag er ieder jaar bijv. 1 NL en 1 BE club promoveren en degraderen om die verdeling in stand te houden? Of gewoon iedereen kan degraderen en promoveren en na een paar jaar krijg je de natuurlijke verdeling?
Wat mij betreft dat laatste. De beste clubs horen in de hoogste klasse te spelen.
pi_36515710
Als Van Raaij het zegt is het een kutidee, als Van Basten het zegt is het een wereldidee.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_36515755
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 09:12 schreef Dylan Dog het volgende:
Als Van Raaij het zegt is het een kutidee, als Van Basten het zegt is het een wereldidee.
V. Raaij had het toch meer over een grotere Europese competitie? NL bij Belgie, Scandinavië, Schotland enzo?
Klik dan als je durft
pi_36515764
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 09:12 schreef Dylan Dog het volgende:
Wat wil je nu zeggen? Dat wij van Raaij nooit serieus namen? Dat klopt.
pi_36515890
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 09:16 schreef Suijk het volgende:

[..]

V. Raaij had het toch meer over een grotere Europese competitie? NL bij Belgie, Scandinavië, Schotland enzo?
Van Raaij heeft het over een Atlantic League gehad en over een Beneliga. Werd allebei direct afgeschoten.

En nee the_hunter, ik wil gewoon vragen waarom dat is. Was serieus bedoeld.
Wat een vrouw!
spits!
pi_36515944
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 09:25 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Van Raaij heeft het over een Atlantic League gehad en over een Beneliga. Werd allebei direct afgeschoten.

En nee the_hunter, ik wil gewoon vragen waarom dat is. Was serieus bedoeld.
Ik heb het nooit afgeschoten. Het lijkt mij wel leuk om een paar keer per jaar naar België te gaan. En de competitie wordt een stuk spannender. Maar ik vind 16 clubs wat te weinig. Ik heb dan liever 20 clubs.
pi_36515978
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 09:28 schreef the_hunter het volgende:

[..]

Ik heb het nooit afgeschoten. Het lijkt mij wel leuk om een paar keer per jaar naar België te gaan. En de competitie wordt een stuk spannender. Maar ik vind 16 clubs wat te weinig. Ik heb dan liever 20 clubs.
Dat betekent nog meer wedstrijden. Plus minstens één beker, waarschijnlijk twee. Pfff, nee dank je.
Wat een vrouw!
spits!
  vrijdag 31 maart 2006 @ 09:33:56 #82
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_36516043
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 08:09 schreef Keltie het volgende:
We zijn al 1 europa, laten we de voetbalcompetities dan wel nationaal houden...
BeNe competitie
Mee eensch. Ik als FC Groningen supporter moet er niet aan denken om voor eem uitwedstrijd naar Chareloi te reizen. Roda is al ver genoeg
Nee gewoon zoals het nu is houden.

En inderdaad zoals al eerder gezegt, wanneer Marco iets zegt is het altijd goed, niemand die er iets van durft te zeggen in eerste instantie
Van Raaij heeft iets dergelijks al eerder aangekaart, niemand die wou luisteren, plan direct de grond in geboord.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 09:43:32 #83
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_36516222
Verschrikkelijk idee. Blegh! Geen woorden voor hoezeer ik er van zou walgen als er zoiets van zou komen.
pi_36516265
Ja, Heracles valt dan buiten de boot he.
Klik dan als je durft
  vrijdag 31 maart 2006 @ 09:50:24 #85
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_36516360
Dat is het probleem niet. De eerste divisie ben ik wel gewend.

Volgens mij ben ik hier de enige die niets met Belgen heeft. Ik kan me niet voorstellen dat er een onaantrekkelijker affiche bestaat dan Charleroi - Ajax o.i.d.
pi_36516446
Anderlecht-Ajax vind ik een mooier affiche dan Heracles-Ajax.

Maar goed, dat is vrij egoistisch gedacht allemaal. Of het uiteindelijk beter is voor het Belgische en Nederlandse voetbal, ik denk het wel.
Klik dan als je durft
  vrijdag 31 maart 2006 @ 09:58:54 #87
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_36516499
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 09:55 schreef Suijk het volgende:
Anderlecht-Ajax vind ik een mooier affiche dan Heracles-Ajax.

Maar goed, dat is vrij egoistisch gedacht allemaal. Of het uiteindelijk beter is voor het Belgische en Nederlandse voetbal, ik denk het wel.
Vind ik niet.

Het zal best wel beter zijn voor het voetbal, maar dat boeit me totaal niets. Liever een derderangs land dan samen gaan met een andere. What's next, een clubje Ivorianen neutraliseren om op het EK te geraken?
pi_36516792
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 01:13 schreef alex4allofyou het volgende:

Buiten de taal om zijn er niet zo gek veel overeenkomsten tussen Belgen en Nederlanders hoor..

Utopie om te denken dat je met een markt van 26 miljoen ineens wel een sterke partner wordt in Europa. Dan wordt je nog steeds leeggekocht. Buiten het feit dat de Belgische competitie momenteel helemaal overhoop lig, daar wil je toch niks mee te maken hebben.
"..and in my brain it's going wrong.."
pi_36517130
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 10:15 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Buiten de taal om zijn er niet zo gek veel overeenkomsten tussen Belgen en Nederlanders hoor..

Utopie om te denken dat je met een markt van 26 miljoen ineens wel een sterke partner wordt in Europa. Dan wordt je nog steeds leeggekocht. Buiten het feit dat de Belgische competitie momenteel helemaal overhoop lig, daar wil je toch niks mee te maken hebben.
Ik zie trouwens ook niet in hoe ineens dat enorme financiele gat gedicht wordt met het samengaan van deze twee competities.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 10:37:41 #90
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_36517255
Dat zal ook echt niet gebeuren. Ajax en Brugge zullen echt niet ineens mee gaan strijden voor de Champions League.

He enige verschil met nu zal zijn dat Ajax niet meer verliest van NEC en gelijk speelt tegen ADO Heracles, maar nu verliest van Brugge en gelijk speelt in Charleroi. Waardoor ze meer tegenstand krijgen. Ofzo....
Daar tegenover staat dat je de helft van Nederland buitenspel zet, geweldige wedstrijden als Twente - Groningen verliest, naar Franssprekende gebieden moet...
pi_36517335
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 10:37 schreef pfaf het volgende:
Dat zal ook echt niet gebeuren. Ajax en Brugge zullen echt niet ineens mee gaan strijden voor de Champions League.

He enige verschil met nu zal zijn dat Ajax niet meer verliest van NEC en gelijk speelt tegen ADO Heracles, maar nu verliest van Brugge en gelijk speelt in Charleroi. Waardoor ze meer tegenstand krijgen. Ofzo....
Daar tegenover staat dat je de helft van Nederland buitenspel zet, geweldige wedstrijden als Twente - Groningen verliest, naar Franssprekende gebieden moet...
Er zijn voor en nadelen, dat is duidelijk.
Maar ik vraag me af wat het doel hiervan is?
En als je dat doel in ogeschouw neemt, is de BeNeliga dan de oplossing?
Ik denk het niet.
pi_36517388
zie ik persoonlijk meer in een nieuwe Benelux competitie en dan naar Engels Model..
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  vrijdag 31 maart 2006 @ 10:44:34 #93
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_36517401
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 10:40 schreef Robar het volgende:

[..]

Er zijn voor en nadelen, dat is duidelijk.
Maar ik vraag me af wat het doel hiervan is?
En als je dat doel in ogeschouw neemt, is de BeNeliga dan de oplossing?
Ik denk het niet.
Oplossing waarvoor? Ik zie niet eens een probleem. Ja de Nederlandse teams strijden niet ieder jaar mee voor de CL, boeiend! We hebben ieder weekend volle stadions, spanning, leuk voetbal. Vanwaar die grootsheidswaanzin? En als er al een probleem is, is inderdaad de BeNeliga niet dé oplossing, hoogstens een stapje op de trede.
pi_36517538
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 10:44 schreef pfaf het volgende:

[..]

Oplossing waarvoor? Ik zie niet eens een probleem. Ja de Nederlandse teams strijden niet ieder jaar mee voor de CL, boeiend! We hebben ieder weekend volle stadions, spanning, leuk voetbal. Vanwaar die grootsheidswaanzin? En als er al een probleem is, is inderdaad de BeNeliga niet dé oplossing, hoogstens een stapje op de trede.
Het idee is geboren uit de vraag hoe we dichter naar het niveau van de toplanden kunnen groeien.
Daarvoor vind ik de BeNeliga niet de oplossing.
Dat het een leuke competitie zou kunnen worden ben ik met jet eens.
En de EC plaatsen zijn denk ik geen probleem dan, omdat je dan toch weer utigaat van een competitie met 16-18 clubs. Ik denk eerder dat het een voordeel is, omdat je niveau omhoog gaat ten opzichte van een land als Portugal, die nu nog boven Nederland staat.
pi_36517548
Ik zou het wel leuk vinden, maar ik zie het eigenlijk niet gebeuren.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 10:52:54 #96
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_36517584
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 10:50 schreef Robar het volgende:

[..]

Het idee is geboren uit de vraag hoe we dichter naar het niveau van de toplanden kunnen groeien.
Daarvoor vind ik de BeNeliga niet de oplossing.
Dat het een leuke competitie zou kunnen worden ben ik met jet eens.
En de EC plaatsen zijn denk ik geen probleem dan, omdat je dan toch weer utigaat van een competitie met 16-18 clubs. Ik denk eerder dat het een voordeel is, omdat je niveau omhoog gaat ten opzichte van een land als Portugal, die nu nog boven Nederland staat.
Ik vind helemaal niet dat het een leuke competitie wordt...
pi_36517685
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 10:44 schreef pfaf het volgende:

[..]

We hebben ieder weekend volle stadions, spanning, leuk voetbal.
Dat lijkt me toch een uiting die erop wijst dat het een leuke competitie kan worden?????
pi_36517783
Het zou een uitdagendere competitie worden...
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  vrijdag 31 maart 2006 @ 11:01:16 #99
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_36517805
San Marco heeft echt helemaal niets met Nederland! Eerst een aanvaller uit Ivoorkust willen naturaliseren tot Nederlander en nu dit weer, laat hem na de zomer Carlo Ancelotti maar opvolgen bij AC Milan, dan zijn we van dit gezeik af. Zoals ik elders al zei: Marco van Basten was voor mij een held, de beste aanvaller die ik in actie heb gezien en dat dramatische afscheid, veel te vroeg ook. De mythe hield hij in stand, door helemaal afscheid te nemen van het voetballen, hij golfde veel en gaf zelfs geen interviews over voetbal. Jammer dat hij hierop is teruggekomen, want sinds hij bondscoach is van Oranje, is hij veel respect van mij kwijtgeraakt. Zijn wazige selectiebeleid, het hele Salomon Kalou-verhaal en nu weer zijn plannen voor één competitie met Nederlandse en Belgische clubs.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  vrijdag 31 maart 2006 @ 11:05:15 #100
107445 Jajong
Hadouken!
pi_36517862
Meteen doen, gelijk al die drama clubs weg. Lullig voor de fans van pak em beet NAC tot RBC, maar zo heb je én een groter publiek, en een hoger niveau competitie, waardoor de BeNe-competitie én meer TV-gelden trekt, én aantrekkelijker is voor grote spelers.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_36517886
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 10:56 schreef Robar het volgende:

[..]

Dat lijkt me toch een uiting die erop wijst dat het een leuke competitie kan worden?????
Hij bedoelt de huidige NL-competitie
  vrijdag 31 maart 2006 @ 11:06:45 #102
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_36517889
Ik ga alleen akkoord, wanneer België weer bij Nederland komt. Want twee landen met één competitie zie je nergens, dus waarom wel bij ons? Zo zielig zijn we toch niet?
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  vrijdag 31 maart 2006 @ 11:07:20 #103
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_36517903
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:05 schreef Jajong het volgende:
Meteen doen, gelijk al die drama clubs weg. Lullig voor de fans van pak em beet NAC tot RBC, maar zo heb je én een groter publiek, en een hoger niveau competitie, waardoor de BeNe-competitie én meer TV-gelden trekt, én aantrekkelijker is voor grote spelers.
Gelukkig denkt de KNVB niet zo egoistisch zoals jij hoop ik
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_36517984
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:05 schreef Jajong het volgende:
Zoveel clubs zitten er niet tussen Breda en Roosendaal
  vrijdag 31 maart 2006 @ 11:13:37 #105
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_36518054
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:06 schreef M0NTANA het volgende:
Ik ga alleen akkoord, wanneer België weer bij Nederland komt. Want twee landen met één competitie zie je nergens, dus waarom wel bij ons? Zo zielig zijn we toch niet?
Monaco en Frankrijk zijn toch echt twee aparte landen hoor...
pi_36518057
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:07 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Gelukkig denkt de KNVB niet zo egoistisch zoals jij hoop ik
Z'n eigen club gaat er dan ook aan onderdoor, die lopen dan veel vaker CL mis, om over kampioenschappen nog maar te zwijgen..
Ben benieuwd of die paar extra sponsors en tv-gelden dat gat gaan dichten.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 11:17:20 #107
18641 Dirty_Harry
Make my day....,
pi_36518158
Eindelijk luistert hij eens naar me. Dit roep ik nu al jaren.

GO Marco!!!!!!!!
But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself a question: Do I feel lucky? Well, do ya, punk?
  vrijdag 31 maart 2006 @ 11:17:59 #108
107445 Jajong
Hadouken!
pi_36518178
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:13 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Z'n eigen club gaat er dan ook aan onderdoor, die lopen dan veel vaker CL mis, om over kampioenschappen nog maar te zwijgen..
Ben benieuwd of die paar extra sponsors en tv-gelden dat gat gaan dichten.
Haha, dat meen je toch niet serieus mag ik hopen? .

En DG; tja, lullig, maar zoals t nu is wordt de kloof alleen maar groter, en moeilijker te overbruggen.
pi_36518223
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:17 schreef Jajong het volgende:

[..]

Waarschijnlijk vreest hij voor zijn eigen clubje dat ze dan helemaal geen Europees meer gaan halen
pi_36518235
Waarschijnlijk heeft hij gewoon gelijk hoor.
Klik dan als je durft
  vrijdag 31 maart 2006 @ 11:20:32 #111
107445 Jajong
Hadouken!
pi_36518246
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:19 schreef the_hunter het volgende:

[..]

Waarschijnlijk vreest hij voor zijn eigen clubje dat ze dan helemaal geen Europees meer gaan halen
Lijkt me ook logisch, de nieuwe top3 wordt dan Anderlecht, PSV, en wij. ( In willekeurige volgorde )
  vrijdag 31 maart 2006 @ 11:21:00 #112
107445 Jajong
Hadouken!
pi_36518253
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:20 schreef Suijk het volgende:
Je was voor Ajax........ toch?
  vrijdag 31 maart 2006 @ 11:21:33 #113
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_36518279
quote:

En DG; tja, lullig, maar zoals t nu is wordt de kloof alleen maar groter, en moeilijker te overbruggen.
De kloof wordt dan nog groter denk ik dat ie nu al aan het worden is.

Krijg je helemaal zo'n elite zootje
NAAR HET ANDERE FORUM!
  vrijdag 31 maart 2006 @ 11:22:06 #114
107445 Jajong
Hadouken!
pi_36518296
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:21 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

De kloof wordt dan nog groter denk ik dat dat nu al aan het worden is.

Krijg je helemaal zo'n elite zootje
Wat is er mis met een elite zootje? Wat bedoel je daarmee precies?
pi_36518303
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:20 schreef Suijk het volgende:
Tuurlijk krijgt Ajax er een paar concurrenten bij, maar dat maakt het juist leuker vind ik
pi_36518319
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:21 schreef Jajong het volgende:

[..]

Je was voor Ajax........ toch?
Jep, maar een logisch gevolg als de top uitgebreid wordt, dat je dan de kampioenschappen over meer clubs gaat verdelen. Ajax, PSV, Feyenoord, AZ (als ze het volhouden), Anderlecht, Brugge gaan de pot verdelen. De CL plaatsen worden natuurlijk niet verdubbeld.
Klik dan als je durft
  vrijdag 31 maart 2006 @ 11:23:00 #117
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_36518324
We hebben de afgelopen jaren een Uefa-cup gewonnen met Feyenoord, AZ is tot de halve finale van dat toernooi gekomen. Ajax heeft een kwartfinale en wat tweede rondes Champions League gehaald, en PSV een tweede ronde en zelfs een halve finale CL gehaald.

En dat terwijl er 10 jaar geleden al werd geroepen dat we zonder de BeNe-liga nooit meer iets voor zouden stellen.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 11:23:01 #118
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_36518325
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:22 schreef Jajong het volgende:

[..]

Wat is er mis met een elite zootje? Wat bedoel je daarmee precies?
Dat je dadelijk een club of 16 hebt waar het allemaal om draait en de overige hangen er maar een beetje bij
NAAR HET ANDERE FORUM!
  vrijdag 31 maart 2006 @ 11:24:14 #119
18641 Dirty_Harry
Make my day....,
pi_36518364
Binnenkort gaat ie ook nog roepen dat de Rangers en Celtic erbij moeten en dan is Van Raaij helemaal de man...
But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself a question: Do I feel lucky? Well, do ya, punk?
pi_36518394
quote:

[..]

Geldt net zo goed voor Feijenoord, maar tis toch een simpele som.
Nu heb je over 2 competities meer europese tickets te verdelen dan het geval zal zijn in één samengevoegde competitie.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 11:26:04 #121
35903 Garlic_Sauce
Hell, it's about time...
pi_36518422
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:13 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Monaco en Frankrijk zijn toch echt twee aparte landen hoor...
En Liechtenstein en Zwitserland .... of gaat dat te ver
-=( PSV Eindhoven )=- Fan of Roy Beerens, our local hero...
pi_36518471
Zullen we toch eerst ons stadion beleid moeten aanpassen. Ik denk dat de belgen weinig trek heb in al die cubcards, verplichte combi's uitkaarts fototregistratie etc. etc. etc.
pi_36518503
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:23 schreef Hephaistos. het volgende:
We hebben de afgelopen jaren een Uefa-cup gewonnen met Feyenoord, AZ is tot de halve finale van dat toernooi gekomen. Ajax heeft een kwartfinale en wat tweede rondes Champions League gehaald, en PSV een tweede ronde en zelfs een halve finale CL gehaald.

En dat terwijl er 10 jaar geleden al werd geroepen dat we zonder de BeNe-liga nooit meer iets voor zouden stellen.
Precies, we stellen al jaren geen ruk voor volgens de geleerde en toch zijn er genoeg incidenten te noemen waar goed gepresteerd hebben.
Structureel zullen we nooit mee doen met de top, maar buiten de jaren '70 is dat eigenlijk ook nooit het geval geweest.

Als bepaalde mensen echt zo begaan zijn met het lot van de kleinere voetballanden, laten die figuren zich is sterk maken voor het opnieuw invoeren van bijvoorbeeld de buitenlander regel.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 11:28:24 #124
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_36518511
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:25 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Nu heb je over 2 competities meer europese tickets te verdelen dan het geval zal zijn in één samengevoegde competitie.
Misschien worden de verdelingen wel gewoon opgeteld? België heeft twee voorronde-plaatsen en Nederland één voorronde-plaats en één directe kwalificatie, vier plaatsen is niet overdreven veel.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 11:28:25 #125
18641 Dirty_Harry
Make my day....,
pi_36518513
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:23 schreef Hephaistos. het volgende:

Met als resultaat dat de hele toko wordt leeggekocht en en iedereen overnieuw kan beginnen...
pi_36518514
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:27 schreef Zemi77 het volgende:
Zullen we toch eerst ons stadion beleid moeten aanpassen. Ik denk dat de belgen weinig trek heb in al die cubcards, verplichte combi's uitkaarts fototregistratie etc. etc. etc.
Niet alleen die Belgen hoor. Daar heb ik ook weinig zin in
  vrijdag 31 maart 2006 @ 11:28:49 #127
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_36518531
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:25 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Jep, helemaal omdat de Uefa bepaald geen fan is van dit soort plannetjes. Die gaan heus niet de Europese plaatsen van Belgie en Nederland bij elkaar optellen...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 31 maart 2006 @ 11:29:50 #128
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_36518568
NEt als toen van Raaij met het idee kwam ben ik nog steeds voor!
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_36518632
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:28 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Misschien worden de verdelingen wel gewoon opgeteld? België heeft twee voorronde-plaatsen en Nederland één voorronde-plaats en één directe kwalificatie, vier plaatsen is niet overdreven veel.
No way dat dat gebeurt.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 11:35:10 #130
18641 Dirty_Harry
Make my day....,
pi_36518734
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:31 schreef Robar het volgende:

[..]

No way dat dat gebeurt.
Kun je van te voren nooit zeggen natuurlijk. Als je een paar GOEDE onderhangelaars naar de UEFA stuurt ben je in ieder geval niet kansloos. Als je het niet probeert weet je wel dat het niet gaat lukken.

De UEFA heeft met of zonder de NeBe liga net zoveel europese tickets te verdelen. Of dacht je dat ze die aan verwegistan gaan geven. Dat is pas goed voor het niveau van de europese toernooien... :n
pi_36518824
En de UEFA tickets ook optellen? Dan speelt de halve competitie europees..
pi_36518863
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:28 schreef Dirty_Harry het volgende:

[..]

Met als resultaat dat de hele toko wordt leeggekocht en en iedereen overnieuw kan beginnen...
Dat zal onder een BeNe-liga echt niet anders zijn. Tegen de toplanden kunnen Nederlandse en Belgische voetbalclubs op lange termijn nooit concurreren..
  vrijdag 31 maart 2006 @ 11:43:58 #133
18641 Dirty_Harry
Make my day....,
pi_36518975
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:39 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Dat zal onder een BeNe-liga echt niet anders zijn. Tegen de toplanden kunnen Nederlandse en Belgische voetbalclubs op lange termijn nooit concurreren..
Het geld dat nederlandse clubs zullen kunnen verdienen aan tv-gelden en sponsoring zullen ze kunnen verdubbelen, daarnaast wordt de competitie aantrekkelijker voor voetballers om in te spelen. Tegen Engeland kunnen we natuurlijk nooit op, maar een beetje een betere balans zou het wel kunnen brengen.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 11:46:40 #134
18641 Dirty_Harry
Make my day....,
pi_36519052
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:38 schreef Staanplaats het volgende:
En de UEFA tickets ook optellen? Dan speelt de halve competitie europees..
Optellen zal wss ook teveel gevraagd zijn, maar een tussenweg moet toch te vinden zijn. Tel iig alle uefa punten van nederland en belgie bij mekaar op, kijk op welke plaats je dan in de ranglijst komt te staan en bepaal aan de hand daarvan de hoeveelheid europese tickets.

Lijkt met toch heel eerlijk..?
  Moderator vrijdag 31 maart 2006 @ 11:52:40 #135
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_36519272
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:46 schreef Dirty_Harry het volgende:

[..]

Optellen zal wss ook teveel gevraagd zijn, maar een tussenweg moet toch te vinden zijn. Tel iig alle uefa punten van nederland en belgie bij mekaar op, kijk op welke plaats je dan in de ranglijst komt te staan en bepaal aan de hand daarvan de hoeveelheid europese tickets.

Lijkt met toch heel eerlijk..?
Optellen? Misschien redeneert de UEFA wel dat ze het gemiddelde nemen van de twee landen.

Is de Belgische kampioen eigenlijk automatisch geplaatst voor de CL? Of moet het eerst een voorronde spelen?
pi_36519407
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:52 schreef Gert het volgende:

[..]

Optellen? Misschien redeneert de UEFA wel dat ze het gemiddelde nemen van de twee landen.

Is de Belgische kampioen eigenlijk automatisch geplaatst voor de CL? Of moet het eerst een voorronde spelen?
Die speelt eerst voorronde...
pi_36519489
ik zie 1 enorm groot voordeel:
De samenvattingen op zondagavond lekker op de Belgische (lekker weinig reclame) tv kijken ipv Talpa
pi_36519543
Die verdubbeling van tv rechten moet maar blijken. Het is niet automatische dat de tv-gelden naar rato van de markt zullen meestijgen. Er vallen bijvoorbeeld ook een hoop kijkers af van clubs die niet mogen mee doen met de BeNe-liga.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 12:00:40 #139
107445 Jajong
Hadouken!
pi_36519566
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:59 schreef Staanplaats het volgende:
Die verdubbeling van tv rechten moet maar blijken. Het is niet automatische dat de tv-gelden naar rato van de markt zullen meestijgen. Er vallen bijvoorbeeld ook een hoop kijkers af van clubs die niet mogen mee doen met de BeNe-liga.
BeNe Liga 2 wordt uiteraard ook uitgezonden, net al 3, 4, 5 .
  vrijdag 31 maart 2006 @ 12:01:28 #140
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_36519595
Een van de voornaamste redenen waarom spelers niet voor de Nederlandse competitie kiezen is dat ze tegen zoveel kleine clubs moeten spelen... dat beperk je nu natuurlijk wel waardoor ook het niveau van de competitie groter is.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 12:04:44 #141
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_36519662
De UEFA gaat dit toch nooit goed vinden denk ik.

Ik zou het een leuk experiment vinden om eens een gezamelijk bekertoernooi te starten. Gewoon, om eens te kijken wat dat wordt.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_36519663
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:01 schreef Kang-He het volgende:
Een van de voornaamste redenen waarom spelers niet voor de Nederlandse competitie kiezen is dat ze tegen zoveel kleine clubs moeten spelen... dat beperk je nu natuurlijk wel waardoor ook het niveau van de competitie groter is.
Voornaamste reden is gewoon geld. punt.
  Moderator vrijdag 31 maart 2006 @ 12:06:00 #143
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_36519708
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:59 schreef Staanplaats het volgende:
Maar het niveau van de nationale divisies zal daardoor stijgen.
pi_36519790
Ik denk dat dit een slecht plan is. Wie zit er te wachten op wedstrijden tegen Belgische clubs, die hier totaal niet aanspreken? Bovendien betwijfel ik of het meer geld gaat opleveren. Lijkt me ook al niet dat spelers nu langer bij pakweg Ajax, PSV of Feyenoord blijven omdat ze nu tegen Anderlecht gaan spelen.

Maar niet doen dus.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_36520007
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:06 schreef Gert het volgende:

[..]

Maar het niveau van de nationale divisies zal daardoor stijgen.
Ongetwijfeld.
Er zal meer tegenstand, beter spelers. Maar laten we nou niet net doen of wel elke week spetterende voetbalpotjes krijgen te zien, en elke weekeind 8 finales telt. Dan kom je toch bedrogen uit.

Als je het voetbal van de kleine landen wil verbeteren, zal je het moeten beschermen en grote clubs moeten dwingen ook wat te doen met hun jeugdopleidingen, scoutingapperaat. Hoewel de regelgeving dit enorm moeilijk maakt. Maar de jongens die nu bijvoorbeeld bij een HSV spelen hadden dan (vermoedelijk) nooit de Nederlandse competitie verlaten. In ieder geval niet zo vroeg.
pi_36520057
Overigens vind ik er ook gewoon geen tyfus aan om tegen die Belgen te voetballen elke week. Geef mij maar gewoon regio derby's en dergelijke. Waar nog gewoon gestreden wordt voor de eer van de streek.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 12:21:47 #147
18641 Dirty_Harry
Make my day....,
pi_36520155
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:08 schreef methodmich het volgende:
Ik denk dat dit een slecht plan is. Wie zit er te wachten op wedstrijden tegen Belgische clubs, die hier totaal niet aanspreken? Bovendien betwijfel ik of het meer geld gaat opleveren. Lijkt me ook al niet dat spelers nu langer bij pakweg Ajax, PSV of Feyenoord blijven omdat ze nu tegen Anderlecht gaan spelen.

Maar niet doen dus.
alsof de wedstrijden tegen RBC, Willem II, ADO enz. enz. enz. wel aanspreken.
pi_36520194
Nee, maar die spreken niet minder aan dan een potje tegen Zulte-Waregem natuurlijk.

En zijn voor de supporters ook leuker.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 31 maart 2006 @ 12:25:07 #149
18641 Dirty_Harry
Make my day....,
pi_36520237
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:18 schreef Staanplaats het volgende:
Overigens vind ik er ook gewoon geen tyfus aan om tegen die Belgen te voetballen elke week. Geef mij maar gewoon regio derby's en dergelijke. Waar nog gewoon gestreden wordt voor de eer van de streek.
Je kunt natuurlijk de strijd on de eer van de streek ook vervangen door de eer van het land. De strijd Nederland - Belgie is toch ook prima voor de motivatie(voor nederlands of belgische spelers tenminste.. ).
  vrijdag 31 maart 2006 @ 12:25:51 #150
18641 Dirty_Harry
Make my day....,
pi_36520261
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:23 schreef methodmich het volgende:
Nee, maar die spreken niet minder aan dan een potje tegen Zulte-Waregem natuurlijk.

En zijn voor de supporters ook leuker.
Zulte Waregem, horen die bij de top 6 van Belgie dan...?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')