Zoiets ja...quote:Op vrijdag 31 maart 2006 00:13 schreef Heero87 het volgende:
Hoeveel leverde het Nederlandse televisiecontract vorig seizoen op, 75 miljoen euro toch?
hoe goed moet ik de volgende clubs inschatten als je ze vergelijkt met de nederlandse?quote:Op donderdag 30 maart 2006 23:47 schreef Timmehhh het volgende:
Ik vind het een super idee
Een competitie met
[..]
<knip>
Ons naast Engeland en Italië plaatsen lukt nooit meer, daar moeten we niet vanuit gaan. Maar we moeten wel zien dat we in hun spoor blijven én vooral zien dat opkomende landen als Oekraïne, Rusland en Roemenië ons niet voorbijsteken. Want als we nu niets doen, gebeurt dat sowieso.quote:Hoeveel zou zoiets nou werkelijk opleveren voor een club? Feijenoord heeft geloof ik een begroting van rond de 50 miljoen. Stel dat de uitzendrechten spectaculair meer waard worden, en ze er 10 miljoen bij krijgen op de begroting... Kunnen ze dan opeens wel de concurrentie met het grote geld uit Engeland en Italie aan? Natuurlijk niet.
Het gemiddelde niveau van een bene-liga zal hoger liggen dan de 2 afzonderlijke liga's. Dat maakt het interessanter voor spelers. Ten tweede de concurrentie met Engeland/Italie en Spanje en Duitsland kunnen we niet winnen. +20% omzet is trouwens erg veel, daar kun je nogal wat mee.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 00:07 schreef Hephaistos. het volgende:
Hoeveel zou zoiets nou werkelijk opleveren voor een club? Feijenoord heeft geloof ik een begroting van rond de 50 miljoen. Stel dat de uitzendrechten spectaculair meer waard worden, en ze er 10 miljoen bij krijgen op de begroting... Kunnen ze dan opeens wel de concurrentie met het grote geld uit Engeland en Italie aan? Natuurlijk niet.
Anderlecht, Brugge en Standard kunnen de strijd aan met de traditionele Nederlandse top-3 +AZ.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 00:16 schreef Onderbroek het volgende:
[..]
hoe goed moet ik de volgende clubs inschatten als je ze vergelijkt met de nederlandse?
deze dus:
AA Gent
Charleroi
Standard Luik
Brugge
Anderlecht
RC Genk
En behalve de Brabo/Limbo-League de Randstadcompetitie, de Saksen cup (Achterhoek, Overijssel, Drenthe en Groningen), De Batavanleague (Vitesse, NEC, AGOVV) en de Fryslan divisie (met Heerenveen en Harkema, Cambuur doet vast niet mee in een competitie met zo'n naam)quote:
Maar dan kan het dus wel zo zijn dat de nationale divisie's steeds van samenstelling moeten veranderen. Gezien er elk jaar een ander aantal clubs bij kan komen.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 00:04 schreef Gert het volgende:
[..]
Je zou met een systeem kunnen werken waarbij elk land jaarlijks twee clubs mag laten promoveren. Zelfs in het onwaarschijnlijke geval dat er jaar na jaar voornamelijk Belgische clubs degraderen, heb je dan toch elk jaar weer twee nieuwe Belgische teams in de hoogste klasse.
Zou fantastisch zijn in plek van een top 4 een top 7. Goede spannende competitie met veel concurrentiequote:Op donderdag 30 maart 2006 23:39 schreef Heero87 het volgende:
Van Basten pleit voor BeNe-Liga
Als het van Marco Van Basten afhangt, spelen de Nederlandse en Belgische eersteklassers straks in één competitie. De bondscoach van Oranje is een groot voorstander van een BeNe-Liga, zo laat hij verstaan in Het NRC Handelsblad.
"We moeten voorkomen dat we de concurrentiestrijd met het buitenland niet op een gigantische manier verliezen", vertelt Van Basten overtuigd. "We dienen ons te verenigen. Volgens mij moeten Nederland en België samen een competitie opzetten. Dan kunnen we gezamenlijk een vuist maken naar het geweld van landen als Engeland, Spanje, Italië, Frankrijk en Duitsland. Daar smijten ze met geld. De grote voetballanden zuigen ons leeg. In mijn periode als profvoetballer speelden vier, vijf Nederlandse spelers in het buitenland. Nu wel vijftig. Dat is niet goed."
"Hoeveel teams mee zouden moeten doen? Ik zou beginnen met zestien clubs. Tien uit Nederland en zes uit België lijkt mij een eerlijke verdeling, gezien het feit dat Nederland meer inwoners heeft."
Bron: voetbalkrant.com.
36 miljoen. Dus in principe zouden we voor zo'n BeNe-Liga 111 miljoen euro aan binnenlandse rechten moeten vergaren. Wellicht zelfs meer, want normaal gezien zullen de televisiezenders wel meer willen neerleggen voor een hoogstandere competitie als de BeNe-Liga. Bovendien moet daar de eventuele buitenlandse interesse ook nog bijkomen.quote:
De 6de club is natuurlijk RC Genk, ik heb hem er ook effe bijgezetquote:Op donderdag 30 maart 2006 23:57 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Ik mis het zesde Belgische team...![]()
Maar ik ben het verder wel met je eens, en dit idee circuleert ook in België al jaren, alleen willen de internationale voetbalbonden er naar het schijnt (voorlopig?) niks van weten.
Ik vrees hetzelfde. Het had eigenlijk al moeten gebeuren.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 00:18 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Ons naast Engeland en Italië plaatsen lukt nooit meer, daar moeten we niet vanuit gaan. Maar we moeten wel zien dat we in hun spoor blijven én vooral zien dat opkomende landen als Oekraïne, Rusland en Roemenië ons niet voorbijsteken. Want als we nu niets doen, gebeurt dat sowieso.
Een gemeenschappelijke competitie levert trouwens meer op dan énkel meer geld. Je krijgt bijvoorbeeld meer topduels, waardoor je een hoger ritme creëert en het makkelijker wordt om ook het Europese ritme aan te kunnen. Wie weet kunnen we met een gemeenschappelijke, hoogstaandere competitie ook iets grotere en betere spelers aantrekken.
In ieder geval, mij lijkt het een perfect idee, maar er wordt al zo lang over geluld, dat het mij weinig waarschijnlijk lijkt dat het er ooit komt.
Is het succescvol?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 00:34 schreef Radegast het volgende:
In Scandinavie hebben ze al een gezamelijke competitie (naast hun nationale competities), de Royal League.
Had ik al opgemerkt ja.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 00:24 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
De 6de club is natuurlijk RC Genk, ik heb hem er ook effe bijgezet![]()
Het is in ieder geval zo dat door de verdeeldheid van Europa in kleinere en grotere landen, en bij afwezigheid van een echte "EU" (daar heeft Nederland TEGEN gestemd, trouwens... even offtopic...), er een onevenwichtige situatie ontstaat. We kunnen natuurlijk als het "kleine Nederland" of het "kleine België" nog een paar decennia lang ons gefrustreerd gaan voelen dat "we niet mee kunnen met de rest". Maar da's natuurlijk bullshit. De enige reden waarom we "niet mee kunnen" is omdat er in de grotere landen meer geld voorhanden is, en dus moet, volgens mij, die "nationalistische" inrichting van competities in vraag gesteld worden.quote:Ik denk dat we in de toekomst mede dankzij de toegenomen Europese samenwerking gaan toewerken naar steeds meer gelijkwaardige competities in Europa. Het duurt nog heel lang maar ik denk dat er in de toekomst wel een Scandinavische competitie met Noorwegen, Danemarken, Zweden en Finland verschijnt. Een Regio met Polen Tjechie, Slowakije Kroatie Hongarije. Een andere regio met Servie Roemenie en Bulgarije. En ik zie het ook nog wel gebeuren dat de Schotse en Portugese clubs gaan meedraaien met respectievelijk de Engelse en Spaanse competitie
Zo komen er dus meerdere sterkere streekgebonden competities![]()
6x per seizoen een weekendje Belgie!quote:Op donderdag 30 maart 2006 23:44 schreef Cruoninga het volgende:
Paar nieuwe uitwedstrijden zou wel grappig zijn natuurlijk, maar wij moeten ook al van zover komen...
Ja.quote:
quote:The reputation of Royal League among players and coaches in the twelve participating clubs tell that the tournament has become a sporting success already in the first year.
With large prizes, bonuses and prestige at stake, the intensity of the games has been high and the audience has been pleased with great experiences.
ex-psv voorzitter Harry van Raaij kwam al vele jaren geleden met dit plan.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 00:46 schreef Heero87 het volgende:
Wat ik wel opmerkelijk vind: de reacties zijn nu veel positiever dan tijdens een discussie die hier twee jaar geleden over hetzelfde onderwerp liep.
Het is al een oud idee, maar de tijd moet er rijp voor zijn. MIsschien is het langzamerhand zo ver?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 00:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
ex-psv voorzitter Harry van Raaij kwam al vele jaren geleden met dit plan.
En Anderlecht-manager Verschueren nog eerder. Hij is zowat de bedenker van het hele plan. Meteen ook zijn enige goede idee uit héél zijn carrière.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 00:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
ex-psv voorzitter Harry van Raaij kwam al vele jaren geleden met dit plan.
Zo worden uitduels voor clubs, supporters en voetballers ook een stuk interessanterquote:Ajax 50000
Feyenoord 50000
AZ 17000 (maar er kan een 2de ring bij op)
FC Twente 13000 (maar er kan net als Az een 2de ring bij op)
Roda JC 20000
PSV 35000
Anderlecht 30000
Standard 30000
AA gent 13000 (In maart 2006 is het nieuwe hypermoderne stadion klaar (capaciteit 20000)
Charleroi 30000
Genk 25000
Brugge 30000
Groningen 20000
Vitesse 26000 (kan worden uitgebreid naar het oorspronkelijke aantal 30000
Utrecht 25000
Heerveen 28000
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |