abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 maart 2006 @ 00:56:31 #51
15600 BB-King
Long live the King!
pi_36512810
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 00:49 schreef Heero87 het volgende:
Overigens verwacht ik vooral in België wel wat fusies moest zo'n BeNe-Liga er komen. Lokeren en Beveren zullen zich wellicht bij AA Gent voegen, in Henegouwen zullen Bergen, La Louvière en Moeskroen ook eventueel met Charleroi fuseren. Wie weet krijgen we zelfs eindelijk een Antwerpse fusieploeg.
Dat idee hadden ze ook eens met Zuid-Limburg.
Alle Limburgse clubs die samen tot FC Limburg zouden fuseren.

Enige nadeel van dit soort fusies is... de fans die niet hun clubhistorie willen verliezen.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
  vrijdag 31 maart 2006 @ 01:00:16 #52
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36512894
Voor de 10e keer in de afgelopen 30 jaar alweer het wiel opnieuw uitvinden met dit oude idee?
Lijkt mij niets en zal net als alle vorige keren niet haalbaar zijn.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_36512978
Hoe werkt die Royal League dan, naast die landelijke competities in Scandinavie? Wie doen er mee en hoe werkt promotie/degradatie?
pi_36513010
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 01:05 schreef MaxPower het volgende:
Hoe werkt die Royal League dan, naast die landelijke competities in Scandinavie? Wie doen er mee en hoe werkt promotie/degradatie?
http://int.royalleague.com/page.aspx?id=94
pi_36513015
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 01:05 schreef MaxPower het volgende:
Ik weet het niet, je zou een kijkje op de site kunnen nemen misschien? www.royalleague.com
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_36513046
Aardig idee. Het is inderdaad verstandig om eens te peilen met het bekertoernooi.
pi_36513057
Ik vind het trouwens een leuke opzet die Royal league Wat daar kan, kan hier toch ook
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_36513085
Prima plan, binnen de economie is er ook al sprake van regio's ipv landen (dus grensoverscheidend), waarom zou dat niet opgaan met de grote belangen in voetbal?

Komt nog ns bij dat Belgie zeer verwant is met NL en vice versa, de afstanden relatief klein zijn en we hierdoor interessantere wedstrijden krijgen.

Wat betreft die opmerking dat andere grote voetballanden dat ook zullen doen, lijkt met sterk, die competities zijn al sterk en men zal niet snel besluiten tot samenwerking als daar geen echte aanleiding toe is.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 01:20:06 #59
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_36513170
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 00:56 schreef Timmehhh het volgende:
Ik zie het er in de nabij toekomst er helaas nog niet zo snel van komen omdat dit plan natuurlijk tegengewerkt zal gaan worden door clubs die helaas net buiten de zullen boot vallen.

Mijn zelf bedachte lijst heb ik trouwens op de volgende criteria samengesteld.
Grootte stad (het verzorgingsgebied) soort stadium (de grote en luxe), de sportieve prestaties van de clubs in afgelopen jaren, en de omzet van de club.

Zo heeft bijna elke club in de nieuwe liga een redelijk goed stadion waar vrij veel supporters in kunnen.
[..]

Zo worden uitduels voor clubs, supporters en voetballers ook een stuk interessanter
Ik denk eerlijk gezegd dat je je een beetje té sterk een managers-standpunt inneemt en je je teveel focust op "grote steden". Uiteindelijk was Heerenveen ook een belangrijke club volgens jou, terwijl Heerenveen (en ik kan het weten, want mijn zus heeft daar gewoond), eigenlijk gewoon een provinciestad is.

En grappig genoeg: SC Heerenveen is erg goed te vergelijken met RC Genk: Genk is ook zo'n stad waar Nederlanders van zullen denken dat het een provinciegat is. Op dit moment wonen er wel mooi zo'n 50.000 mensen en voetbalfans uit heel de provincie Limburg (de Belgische versie, maar heus ook wel uit Nederland), trekken toch mooi naar dat stadium.

Genk heeft overigens ook de reputatie om een van de meest gezonde clubs te zijn in financieel opzicht, en daarom blijven ze in de top of in de subtop meedraaien.

edit: ongeveer 60.000 mensen in Genk, volgens wat ik net op het Internet opzocht
---verdwijnt---
  Moderator vrijdag 31 maart 2006 @ 01:21:40 #60
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_36513184
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 01:00 schreef golfer het volgende:
Voor de 10e keer in de afgelopen 30 jaar alweer het wiel opnieuw uitvinden met dit oude idee?
Lijkt mij niets en zal net als alle vorige keren niet haalbaar zijn.
Dat het idee niet nieuw is, ontkent ook niemand. Maar de tijd moet er rijp voor zijn. Klein beetje vergelijkbaar met KLM. Al decennia lang werd er over een fusie met een grote partner gepraat, maar eerst moest de nationale trots overwonnen worden om in te zien dat ze het in hun eentje niet zouden gaan redden.

De "BENE-Liga" zal nooit jaarlijks in de EC- of CL-finale staan met een club, maar iéts meer dan de huidige zeer incidentele succesjes, dat zou wel leuk zijn. Dit is alleen te bereiken dmv schaalvergoting, mijns inziens. En zoals je nu ook al derby's hebt die extra publiek en spanning genereren, zal dat alleen maar toenemen bij een samenvoeging van Belgische en Nederlandse clubs.

Helemaal voor.
Praktische bezwaren kunnen worden weggenomen.
Wat ze in Scandinavië kunnen, kunnen wij ook.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gert op 31-03-2006 01:28:10 ]
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_36513224
Ik zou ook willen dat het ervan komt, maar de voetbalwereld is zo conservatief...
pi_36513290
Ben ik ook wel voor... van mij mag Luxemburg ook meedoen... BENELUX liga... dus

1 Benelux hoofdklasse:
Ajax/PSV/Feyenoord/Anderlecht/Gent/Charleroi etc...

en dan 2e klasse gewoon per land Nederland enerzijds en Belgie/Luxemburg (kan) anderzijds

en dan 3e klasse ook per land (onderste stuk eerste divisie nivo)

Luxemburgse teams (of team) zal/zullen misschien in 3e klasse meespelen met België maar kan theoretisch ook naar de hoogste klasse stijgen...
pi_36513349
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 01:20 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd dat je je een beetje té sterk een managers-standpunt inneemt en je je teveel focust op "grote steden". Uiteindelijk was Heerenveen ook een belangrijke club volgens jou, terwijl Heerenveen (en ik kan het weten, want mijn zus heeft daar gewoond), eigenlijk gewoon een provinciestad is.

En grappig genoeg: SC Heerenveen is erg goed te vergelijken met RC Genk: Genk is ook zo'n stad waar Nederlanders van zullen denken dat het een provinciegat is. Op dit moment wonen er wel mooi zo'n 50.000 mensen en voetbalfans uit heel de provincie Limburg (de Belgische versie, maar heus ook wel uit Nederland), trekken toch mooi naar dat stadium.

Genk heeft overigens ook de reputatie om een van de meest gezonde clubs te zijn in financieel opzicht, en daarom blijven ze in de top of in de subtop meedraaien.

edit: ongeveer 60.000 mensen in Genk, volgens wat ik net op het Internet opzocht
Ja ik me een beetje onzorgvuldig geformuleerd, met "(verzorgingsgebied)" bedoel ik het aantal supporters dat een club aantrekt of welke ze in potentie kunnen aantrekken. RC Genk en Heerenveen zijn geen grote steden maar hebben wel een trouwe aanhang en een groot verzorgingsgebied, er zijn dan ook 10000'en trouwe fans (dit komt gedeeltelijk omdat er weinig grote steden in het gebied liggen) Deze clubs kunnen dan ook mooi meedraaien in de liga.
pi_36513441
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 01:13 schreef alex4allofyou het volgende:
Prima plan, binnen de economie is er ook al sprake van regio's ipv landen (dus grensoverscheidend), waarom zou dat niet opgaan met de grote belangen in voetbal?

Komt nog ns bij dat Belgie zeer verwant is met NL en vice versa, de afstanden relatief klein zijn en we hierdoor interessantere wedstrijden krijgen.

Wat betreft die opmerking dat andere grote voetballanden dat ook zullen doen, lijkt met sterk, die competities zijn al sterk en men zal niet snel besluiten tot samenwerking als daar geen echte aanleiding toe is.
Exact dat denk ik ook, landen als Duitsland en de UK zijn groot genoeg en hoeven niet samen te werken. De kleine landen kunnen dat wel doen ze kunnen een competitie vormen die meekan met de grote landen.

In de toekomst zal het er denk ik wel ongeveer zo uit komen zien.
quote:
-UK (england + Glassgow en Celtic)
-BENELUX
-Duitsland
-Spanje (met eventueel de topclubs uit Portugal)
-Frankrijk
-Italie
-Midden Europa (Polen, Oostenrijk, Hongarije, Tjechie, Slowakije, Slovenie Kroatie)
-Oost Midden regio (Servie, Roemenie, Bulgarije)
En de volgende landen gaat het economisch steeds beter en zullen dankzij hun grootte geen fusies nodig hebben.
quote:
-Turkije
-Oekraine
-Rusland
pi_36513573
quote:
-UK (england + Glassgow en Celtic)
Rangers heet die club... Celtic kan net zo goed de toevoeging 'Glasgow' voor de naam dragen als die blauwen. Veelgemaakte fout in Nederland.

Met dit plan is het dus wel zo dat de kleinere clubs uit de kleinere landen geslachtofferd worden voor het belang van het poenerige hoogste niveau. Misschien dat de andere clubs uit Schotland zich met de Ierse en Welshe kunnen verenigen in een Gaelic League. Officieel zouden daar dan ook Deportivo la Coruna, Celta de Vigo, Stade Rennes, Nantes, Guingamp, Real Oviedo, Sporting Gijon en dus Celtic aan mee mogen doen.
pi_36513629
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 01:30 schreef LennyKravitz het volgende:
Ben ik ook wel voor... van mij mag Luxemburg ook meedoen... BENELUX liga... dus

1 Benelux hoofdklasse:
Ajax/PSV/Feyenoord/Anderlecht/Gent/Charleroi etc...

en dan 2e klasse gewoon per land Nederland enerzijds en Belgie/Luxemburg (kan) anderzijds
en dan gewoon 1 per competitie promoveren (dus 2 teams) en 2 direct degraderen van de benelux-klasse, lijkt me een goed plan. denk dat het voor een team als bijv. Heracles, die toch een stijgende lijn doormaakt (qua begroting, supporters, geld), best wel goed kan zijn om dan in de 2e divisie te beginnen en dan langzaam op te bouwen naar boven (zoals Heerenveen begin jaren 90)
pi_36513646
quote:
Van Basten: Nederlands-Belgische competitie
NOORDWIJK - Marco van Basten pleit voor een Nederlands-Belgische competitie. De bondscoach van het Nederlands elftal wil op die manier de kloof tussen het Nederlandse en Belgische voetbal met de grote Europese voetballanden verkleinen. „We moeten voorkomen dat we de concurrentiestrijd met het buitenland niet op een gigantische manier verliezen”, aldus Van Basten in NRC.Next.
Marco van Basten.
Foto: ANP

De bondstrainer ziet een nieuwe competitieopzet als oplossing: „We dienen ons te verenigen. Volgens mij moeten Nederland en België samen een competitie opzetten. Dan kunnen we gezamenlijk een vuist maken naar het geweld van landen als Engeland, Spanje, Italië, Frankrijk en Duitsland. Daar smijten ze met geld. De grote voetballanden zuigen ons leeg. In mijn periode als profvoetballer speelden vier, vijf Nederlandse spelers in het buitenland. Nu wel vijftig. Dat is niet goed.”

De bondscoach heeft zelfs al nagedacht over een opzet: „Je zou met zestien clubs moeten beginnen”, legt hij uit. „De beste clubs samenvoegen in één League. De Nederlandse competitie is beter dan die in België. Bovendien wonen hier meer mensen. Daar zou je een rekenmodel op los moeten laten. Dan kom je op tien Nederlandse en zes Belgische clubs. De Competitie der Lage Landen. Ik noem maar een dwarsstraat. Het maakt niet uit van wie het idee uiteindelijk is. Het niveau moet omhoog. Bij ons én bij de Belgen.”

De nieuwe opzet zou ook als alternatief voor de play-offs kunnen dienen. Van dat plan is Van Basten nooit een voorstander geweest: „Van de play-offs gaat het niveau van de Nederlandse competitie niet omhoog. Dat gebeurt wel als Anderlecht, Brugge, Luik of Gent in plaats komen van RBC, Sparta en Willem II. Zo'n competitie wordt minder voorspelbaar.”

Overigens zegt Van Basten dat de play-offs wel een eerlijke kans verdienen: „Aan de hand van een evaluatie moeten we straks kijken of we ermee doorgaan.”
hij noemt zelfs geen Heracles!
pi_36514973
Ik zie alleen maar voordelen, alleen de ietwat toegenomen reisafstand is jammer maargoed dat heb ik er wel voor over, want we hebben meteen veel meer topwedstrijden, ook de stadions zullen dus gemiddeld voller zitten waarschijnlijk.
AFC Ajax
  vrijdag 31 maart 2006 @ 08:09:26 #69
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_36515008
We zijn al 1 europa, laten we de voetbalcompetities dan wel nationaal houden...
BeNe competitie
pi_36515050
Van mij mag er een aantal jaar een proef komen. En dan na een jaartje of 3 evalueren hoe het gegaan is. Persoonlijk sta ik er niet onwelwillend tegenover. De competitie wordt een stuk spannender en er komen een aantal leuke wedstrijden bij. Ajax-brugge

Ik ben het zowaar een keer eens met San Marco
pi_36515250
Zou de Uefa/Fifa niet beter een salarisplafond in kunnen stellen, niet dat ik de BeNeliga een slecht idee vind, maar dit is slechts een tijdelijke oplossing, als het al wat oplost. Na verloop van tijd worden de verschillen toch weer groter. Het probleem zit hem in de exorbitant hoge salarissen, hoge transfersommen en de oneerlijke verdeling van bijvoorbeeld CL gelden. Het is toch vreemd dat een club als Real Madrid (bij wijze van spreken) meer kan verdienen aan de CL dan Ajax, wanneer Ajax de CL wint en Real Madrid in de eerste ronde wordt uitgeschakeld. (ok beetje overdreven, maar het zit wel zo in elkaar) Daarnaast is er ook het probleem met het onbeperkt op kunnen stellen en contracteren van buitenlanders. Het zou ook al een enorme verbetering betekenen als clubs niet meer dan een bepaald aantal buitenlanders mogen opstellen.

Het is allemaal een beetje doorgeslagen door de EU en door het Bosman arrest en dat is jammer, heel erg jammer.
pi_36515264
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 08:04 schreef Tvduijn het volgende:
Ik zie alleen maar voordelen, alleen de ietwat toegenomen reisafstand is jammer maargoed dat heb ik er wel voor over, want we hebben meteen veel meer topwedstrijden, ook de stadions zullen dus gemiddeld voller zitten waarschijnlijk.
Denk het ook ja. En Nederland en Belgie samen is nog altijd kleiner dan Engeland of Duitsland of Frankrijk.

Maar hoe staan de Belgen eigenlijk tegenover die verdeling van 10 NL en 6 Belgische clubs?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  vrijdag 31 maart 2006 @ 08:58:06 #73
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_36515508
Mwah, je laat nu dus gewoon de kleinere BeNe clubs stikken.
Daar gaat het bestaansrecht van die clubs ..
Ken je niet maken
Als je zoiets doet, moet je alle competities opnieuw gaan indelen.
Heb op een ander forum daarover eens 'gebrainstormt' .. Kan het alleen niet meer terugvinden
pi_36515598
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 08:58 schreef Keltie het volgende:
Mwah, je laat nu dus gewoon de kleinere BeNe clubs stikken.
Daar gaat het bestaansrecht van die clubs ..
Ken je niet maken
Als je zoiets doet, moet je alle competities opnieuw gaan indelen.
Heb op een ander forum daarover eens 'gebrainstormt' .. Kan het alleen niet meer terugvinden
Ik weet niet of je ze laat stikken. Je zou dus een Eredivisie krijgen met 16 clubs en daaronder weet ik niet wat het beste is. Misschien ook wel leuk om een gemengde Eerste divisie te krijgen? Je hebt dan ook meerdere profdivisies, zoals ze in Engeland ook hebben.
Ik zit alleen een beetje met de promotie/degradatie. Mag er ieder jaar bijv. 1 NL en 1 BE club promoveren en degraderen om die verdeling in stand te houden? Of gewoon iedereen kan degraderen en promoveren en na een paar jaar krijg je de natuurlijke verdeling?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_36515678
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 09:05 schreef Suijk het volgende:

[..]

Ik zit alleen een beetje met de promotie/degradatie. Mag er ieder jaar bijv. 1 NL en 1 BE club promoveren en degraderen om die verdeling in stand te houden? Of gewoon iedereen kan degraderen en promoveren en na een paar jaar krijg je de natuurlijke verdeling?
Wat mij betreft dat laatste. De beste clubs horen in de hoogste klasse te spelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')