De overheid is niet in staat om alle burgers te beschermen. Net zoals de overheid totaal niet in staat is om alle wetgeving na te leven. Ze doen het zelf niet eens!quote:Op zondag 26 maart 2006 19:51 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik meen toch dat je het recht hebt om je burgerrechten te genieten, of niet?
Zo is datquote:Als BLS voerde generaal Couzy een fitheidstest voor individuele militairen in, bestaande uit een coopertest, opdrukken en sit-ups. Die test werd bekend onder de naam "Couzy-test".
quote:1.1. Grondwet van 1983
In 1966 begonnen pogingen om de grondwet naar vorm en inhoud geheel te vernieuwen. De regering gaf in dat jaar een Proeve van een nieuwe grondwet uit, een tekst die bedoeld was om de discussie op gang te brengen. Een jaar later ging een staatscommissie (de commissie Cals-Donner) aan het werk om inhoudelijke veranderingen te formuleren. De belangrijkste voorstellen van de commissie werden sterk beïnvloed door de drang naar politieke vernieuwing uit de jaren zestig. Het ging om de invoering van een beperkt districtenstelsel, de verkiezing van de kabinetsformateur, de directe verkiezing van de Eerste Kamer, een gekozen burgemeester en commissaris van de Koningin.
In de uiteindelijke definitieve versie van de nieuwe grondwet, die op 21 febr. 1983 in werking trad, werden deze wensen niet gehonoreerd. Naar de mening van staatsrechtsgeleerden staat de nieuwe grondwet in het teken van de continuïteit. Ingrijpende veranderingen in de Nederlandse staatsinrichting zijn in deze grondwet niet aangebracht. Wel is een vollediger opsomming van de grondrechten opgenomen dan in de vorige grondwet. Daarnaast opent de grondwet de mogelijkheid dat ingezetenen die niet-Nederlander zijn mogen stemmen en kunnen worden gekozen in de gemeenteraad. De kiesgerechtigde leeftijd werd voor zowel het actief als het passief kiesrecht teruggebracht tot achttien jaar.
Encarta® - Encyclopedie. © 1993-2002 Microsoft Corporation/Het Spectrum. Alle rechten voorbehouden.
Klopt.quote:Op zondag 26 maart 2006 20:17 schreef Floripas het volgende:
Yildiz, jij maakt niemand wijs dat jij VVD stemt.
quote:Op zondag 26 maart 2006 20:18 schreef Bluesdude het volgende:
@ Floortje
Na een droom zag ik het... je bent bang dat je een te grote claim op je vrienden legt, vandaar die dromen ?
Als ik een beetje geschiedenis lees, lijkt dat waar te zijn, LN, of iemand anders, weet iemand hier meer van?quote:We gaan in oorlog met Irak!! Zei president Bush. Op de vraag wat hij van plan was met de aankomende pensioenramp herhaalde hij zijn uitspraak, We gaan in oorlog...
CDA, en daar heb ik nog steeds vanwege het negeren van een zware motie spijt van.quote:Op zondag 26 maart 2006 20:20 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat heb je dan gestemd? Landelijk, bedoel ik?
Westloanders he? Zo grrrrristelijk als de neten.quote:
Jij zou waarschijnlijk al geen Wilders stemmen om dat Joods-Christelijke, of wel?quote:Op zondag 26 maart 2006 20:35 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Westloanders he? Zo grrrrristelijk als de neten.
Das al 3 jaar geleden man. Relativeer het een beetje.quote:
Wat zou je nu stemmen?quote:Op zondag 26 maart 2006 20:46 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Das al 3 jaar geleden man. Relativeer het een beetje.
[ Ik kots op hypocriete politiek ]quote:
Zuiveringen zijn altijd goed.quote:Op zondag 26 maart 2006 20:57 schreef George-Butters het volgende:
ik heb schoongemaakt.
Categoriseringsdrang.quote:Op zondag 26 maart 2006 20:57 schreef George-Butters het volgende:
ik heb schoongemaakt.
http://www.volkskrant.nl/(...)adsverkiezingen2006/quote:Op zondag 26 maart 2006 19:16 schreef sigme het volgende:
Er hoort dus geen artikel bij, maar wat is dan het verzamelpunt?
Trap, plee en douche. Huurhuis he, een grondige schoonmaak sinds de vorige bewoners is dus geen overbodige luxe...quote:
Mineo-*nogiets* was inderdaad een user hier. Voordat hij zelfmoord pleegde...quote:Op zondag 26 maart 2006 19:26 schreef Floripas het volgende:
[afbeelding]
Da's toch een user van hier?
W-wat?quote:Op zondag 26 maart 2006 21:00 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Mineo-*nogiets* was inderdaad een user hier. Voordat hij zelfmoord pleegde...
mineo39-76 om precies te zijn. Was vroeger onder een andere account actief, werd bekend om zijn "live-zelfmoord-topic" die hij niet uitvoerde. Later als Mineo verschenen, in het nieuws gekomen omdat hij een raadslid met de dood bedreigde en stalkte en later wel zelfmoord pleegde...quote:
Als zelfs jij dat al vindt..quote:Op zondag 26 maart 2006 21:20 schreef pberends het volgende:
Vind je het gek met dit kabinet.
Sickie!quote:Op zondag 26 maart 2006 21:23 schreef Sickie het volgende:
[..]
Ben je dat zelf in die avatar? Zou namelijk een boel verklaren.
Hij komt me over als een wat vreemde vogel.quote:Op zondag 26 maart 2006 21:24 schreef Sidekick het volgende:
Zie ook: Bedreiger raadslid pleegt zelfmoord
Ja, maar ik ben wel zo verstandig om daar niet verder op in te gaan, dat is namelijk geen politiek meer maar eschatologie.quote:Op zondag 26 maart 2006 20:21 schreef Yildiz het volgende:
Als ik een beetje geschiedenis lees, lijkt dat waar te zijn, LN, of iemand anders, weet iemand hier meer van?
Maar dan maak je er een ideologische discussie van, je moet het gewoon praktisch zien, je krijgt lang niet zoveel vrouwen voor een legerbaan dan mannen, en als er dan keuzes gemaakt moeten worden, dan kies je voor safe.quote:Op zondag 26 maart 2006 19:34 schreef Floripas het volgende:
Weet je wat ik niet begrijp? Mannen hebben stelselmatig vrouwen lastiggevallen en wellicht zelfs verkracht op een marineschip.
Prompt komt er weer een discussie over de wenselijkheid van vrouwen in het leger.
De vróuwen hebben toch niks verkeerds gedaan? Ga dan twijfelen over het nut van mánnen in het leger.
He's yoursquote:
Ik moet toegeven dat het schrappen van artikel 1 prima is, maar om het dan te gaan vervangen door 'joods-christelijke cultuur' is niet echt mijn ding nee.quote:Op zondag 26 maart 2006 20:45 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jij zou waarschijnlijk al geen Wilders stemmen om dat Joods-Christelijke, of wel?
Ja, dat is ook no zo wat om je druk om te maken.quote:Op zondag 26 maart 2006 21:35 schreef Johan_de_With het volgende:
Charlie Sheen!
Moe, geirriteerd, verbaal zeer agressief, ruim voorbij mijn 10 jarige chronisch-ziek-zijn-jubileum en in staat om al die jankerds die alleen maar kunnen zeiken over de knaken van een ander een stuk hout in de nek te leggen.quote:
Ik weet niet of je mij ertoe rekent, maar wil je een knuffel?quote:Op zondag 26 maart 2006 21:38 schreef Sickie het volgende:
[..]
Moe, geirriteerd, verbaal zeer agressief, ruim voorbij mijn 10 jarige chronisch-ziek-zijn-jubileum en in staat om al die jankerds die alleen maar kunnen zeiken over de knaken van een ander een stuk hout in de nek te leggen.![]()
Kop op, ik kan altijd wel genieten van de wijze waar op jij een genuanceerd standpunt extreem weet te brengen.quote:Op zondag 26 maart 2006 21:38 schreef Sickie het volgende:
Moe, geirriteerd, verbaal zeer agressief, ruim voorbij mijn 10 jarige chronisch-ziek-zijn-jubileum en in staat om al die jankerds die alleen maar kunnen zeiken over de knaken van een ander een stuk hout in de nek te leggen.![]()
Jouw grappen keren ook telkens weer.quote:Op zondag 26 maart 2006 21:40 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
het is weer bronst tijd / baltsgedrag
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |