Wat is jou al zoal opgevallen aan de lente. (naast een verhoogd haantjesgedrag op fok! natuurlijk)quote:Balts
Balts is de algemene naam voor een speciaal gedrag bij dieren, bedoeld om partners aan te trekken en over te halen tot de paring. Veel diersoorten hebben in de paartijd speciale gedragingen om een partner te vinden. Vaak wordt er met uiterlijke kenmerken gepronkt, worden er speciale geluiden gemaakt of worden er geschenken aan de partner aangeboden. Vooral bij vogels is baltsgedrag vaak sterk ontwikkeld.
De balts vergroot de bereidheid tot paring doordat tijdens de balts de seksuele motivatie toeneemt. Tegelijkertijd vermindert de balts de agressie tussen de partners. Baltsgedrag bestaat meestal uit een mengsel van handelingen uit voortplantingsgedrag en handelingen uit aanvals- en vluchtgedrag. Vaak bevat het ook handelingen van andere gedragssystemen.
Ik wou net zeggen steentijd bronstijd ijzertijdquote:Op zaterdag 25 maart 2006 17:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is bronsT
Neuken?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 17:41 schreef gaai het volgende:
Ah.....ik vroeg me ook al af waarom ik plots hier rondhang.......![]()
Verder.....katten zijn irritanter idd....![]()
In elk geval geen Bromtijd, Pietquote:Op zaterdag 25 maart 2006 17:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is bronsT
kuisheid is goedquote:Op zondag 26 maart 2006 21:17 schreef Insomaniac het volgende:
Wat nou lente. De zon doet dr best maar door die snoeiharde koude wind liep ik vandaag gewoon in m'n winterjas te klunen hoor.
quote:Op zaterdag 22 april 2006 21:58 schreef BarraCupraCuda het volgende:
onze hond (50kg labrador) probeerde de kat van de buren te batsen.....
*kijkt naar die rode krassen op zn neus*quote:Op zaterdag 22 april 2006 22:00 schreef Adurothiel het volgende:
[..]! Is die kat het daar ook mee eens?
quote:Op zaterdag 22 april 2006 22:05 schreef nikky het volgende:
Mijn kat gedraagd zich als een slet.
Ben sinds kort weer verliefd, en ik merk inderdaad dat ik rechter loop.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:31 schreef Tafkahs het volgende:
volgens een of andere stadsecoloog op RTV-NH vandeweek, lopen mensen wat wijdbeenser (mannen dan he), met hun hoofd meer omhoog en gewoon wat uitdagender
Nou die van mij wel!quote:Op maandag 24 april 2006 17:54 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Het zijn geen dag- of nachtdieren![]()
en abortus ho maar...quote:Op maandag 24 april 2006 21:54 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Al die mannetjesduiven (..?) proberen die vrouwen te verkrachten mên.
doffersquote:Op maandag 24 april 2006 21:54 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Al die mannetjesduiven (..?) proberen die vrouwen te verkrachten mên.
woerd. die gaan zelfs zover dat het vrouwtjes verdinkt nadat ze heerlijk hun sperma hebben kunnen spuiten.quote:Op maandag 24 april 2006 22:10 schreef gaai het volgende:
[..]
doffers![]()
en zijn ze even erg als eendenmannetjes (? daar weet ik dan weer niet het goeie woord voor )?![]()
Nou de "P" komt er niet uit inderdaad.... het is dan meer "Oei! Oei! Oei!" inderdaad!quote:Op maandag 24 april 2006 21:42 schreef Koekjesbeest het volgende:
Wtf. Doen jouw cavia's poei poei poei? of heb je het gewoon over het fluiten.![]()
Dat komt omdat die zak anders zo gaat plakkenquote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:31 schreef Tafkahs het volgende:
volgens een of andere stadsecoloog op RTV-NH vandeweek, lopen mensen wat wijdbeenser (mannen dan he)
Dat geluid maken ze als ze willen vreten.. bij deze.quote:Op dinsdag 25 april 2006 09:33 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Nou de "P" komt er niet uit inderdaad.... het is dan meer "Oei! Oei! Oei!" inderdaad!
Maar zo heeft mijn moeder het ooit omschreven in een Sinterklaas gedichtje vroeger.
Mijn eerste cavia kreeg dan ook altijd kadootjes.
"Poei" is vervolgens niet alleen de definitie van het geluid geworden qua hoe je het schrijft, maar is tegelijkertijd hun bijnaam geworden.
Dus kom de kamer wel eens binnen met "Hey poeis!" of "Hey poeitjes van mij!" en s'nachts dus wel eens "POEIS! STIL NU!"
Dus zo geschiede het onstaan van het relatief onbekend maar veel gebruikte (en veel mensen nemen het over) woord "Poei"!![]()
yup, een vachtje is onontbeerlijk in klamme tijden als dezequote:Op dinsdag 25 april 2006 14:07 schreef Samcali het volgende:
[..]
Dat komt omdat die zak anders zo gaat plakken![]()
En vandaag heb ik gewoon topless zitten zonnen in de tuin!!!!!!!!!quote:Op zondag 26 maart 2006 21:17 schreef Insomaniac het volgende:
Wat nou lente. De zon doet dr best maar door die snoeiharde koude wind liep ik vandaag gewoon in m'n winterjas te klunen hoor.
Wat leuk!!!!!!!!!!!quote:Op maandag 24 april 2006 22:05 schreef Caesu het volgende:
hier stikt het van de reigersnesten.
grootste herrie is zojuist begonnen met het eerste nest met jongen.
nog 14 nesten te gaan...
Baby harry'squote:Op dinsdag 25 april 2006 21:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat leuk!!!!!!!!!!!
Baby harry's(laat maar, insidergrapje)
quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:36 schreef erodome het volgende:
[..]
En vandaag heb ik gewoon topless zitten zonnen in de tuin!!!!!!!!!
Grappig hoe dat zo snel kan veranderen
Reiger=harry=insidergrapje, wordt niet begrepen buiten mijn gezin omquote:
Joh, zit te dromen, dacht dat het afgelopen zondag wasquote:Op dinsdag 25 april 2006 22:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]we zijn alweer een maand verder schat, zo snel is dat niet...
ik zeg meer global warming!
als je nou ome Gerrit had gezegd (met z'n lange saai grijze regenjas langs de waterkant), dan had ik je beter begrepen. Baltsen reigers ook? Die beesten zijn toch enorm onhandig en stijf met hun lange potenquote:Op dinsdag 25 april 2006 22:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Reiger=harry=insidergrapje, wordt niet begrepen buiten mijn gezin om
ik vind het ook erg lekker in de tuin. heb net nog ff wat onkruid tussen de aardbeien weggehaald... maar zo geil als mijn kattenpoesje ben ik nog niet.quote:Op dinsdag 25 april 2006 22:07 schreef erodome het volgende:
[..]
Joh, zit te dromen, dacht dat het afgelopen zondag was
Maar het was wel lekker in de tuin, dit jaar, ja echt, ga ik eens bruin worden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |