Inderdaad, dat had slechter gekunt.quote:Op zondag 26 maart 2006 16:56 schreef Bruce117 het volgende:
Mooie finale.
2 rabomannen in de finale en ook een nederlander
3 rabomannen en geen nederlander?quote:
Kroon volgende week alquote:Op zondag 26 maart 2006 17:01 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Mooi hoor! Netjes van Rabo. Kroon wil ik wel zien in AGR.
Die interviewer zat lekker te insinueren over de rol van Kroonquote:Op zondag 26 maart 2006 17:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
Duidelijke taal van Nuyens.
Nuyens begon er zelf over, hoorquote:Op zondag 26 maart 2006 17:08 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Die interviewer zat lekker te insinueren over de rol van Kroon
Ok, lette niet zo heel goed op. dan moet Nuyens niet zo janken gewoonquote:Op zondag 26 maart 2006 17:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Nuyens begon er zelf over, hoor. Die stelde ook alleen maar vast dat Kroon niet wilde meerijden.
Doet die toch niet? Wie zou er niet een beetje ontgoocheld zijn hequote:Op zondag 26 maart 2006 17:11 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Ok, lette niet zo heel goed op. dan moet Nuyens niet zo janken gewoon
Hij jankte niet, hij gaf de feiten weer. Dat Freire geen categorie sterker was. Wel een categorie sneller. Wat overduidelijk was.quote:Op zondag 26 maart 2006 17:11 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Ok, lette niet zo heel goed op. dan moet Nuyens niet zo janken gewoon
ik vind dat Nuyens een beetje zat te zeuren over de rol van Kroon. maar goed valt ook wel een beetje te begrijpen, hij wilde graag winnenquote:Op zondag 26 maart 2006 17:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Hij jankte niet, hij gaf de feiten weer. Dat Freire geen categorie sterker was. Wel een categorie sneller. Wat overduidelijk was.
Blijkbaar wordt het Basso.quote:Op zondag 26 maart 2006 17:33 schreef Bruce117 het volgende:
Nu de finale van het Criterium International op Sporza.
Gaat het Dekker of Basso worden.
die wil 3 keer pieken ofzo dit jaar, LBL& Gold race, de Giro en de Tour..... als dat zou lukkenquote:
Het zijn ook hele voorspelbare koersen, maar toch heel spannend. Select groepje favorieten en iedereen weet wel waar het ongeveer gebeurt....quote:Op zondag 26 maart 2006 17:55 schreef Ereinion het volgende:
Zowel de E3 prijs als de Brabantse Pijl twee jaar achter elkaar precies dezelfde winnaar, en op praktisch dezelfde manier![]()
psst je verraad zijn tactiek voor Roubaix zo nogquote:Op zondag 26 maart 2006 23:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Hij ziet er echt uit als zo'n wielertoerist die je in Belgische dorpjes de hele dag op het terras achter 'n glas bier ziet zitten.
quote:Frustrerend hoor, om telkens te moeten afhaken wanneer de conditie zo goed is. Nu die hinder aan het zitvlak min of meer onder controle lijkt, wil ik geen problemen zoeken op de stenen van Vlaanderen. (grijnst) Straks ben ik bovendien einde contract en ik zou graag bij Rabo blijven, hé!''
Niet zo opgelet eerlijk gezegd al ben ik Nodera en Kano wel tegengekomenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 11:23 schreef Zjwegel het volgende:
@Bartoli, heb jij bij de start gezien dat de Japanners van Skill met een digitale voorderailleur fietsten? Ik vond het nogal zwaar en niet echt betrouwbaar uitzien om eerlijk te zijn.
Hij leek me ook wel weer sterkquote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:04 schreef -skippybal- het volgende:
Ik kan geen startlijst vinden, maar ik weet wel dat Hincapie zich hier voor het eerst op de kassseien gaat testen.
Punt was, ik drukte af en haalde weg. En realiseerde me niet dat het een kleine vertraging oplevert voordat het fototoestel de foto maakt, ik had dus iets langer moeten wachten met weghalen, dan was het goed gegaan.quote:Op zondag 2 april 2006 11:59 schreef Bartoli het volgende:
niet scrikken in volle eindsprint wombcat de kans dat er iemand tegenaan rijdt is vrij klein als je het goed doet
ja ok daar heb je gelijk in. Moet je in het vervolg de knop al half indrukken dan heb je die vertraging nietquote:Op zondag 2 april 2006 12:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Punt was, ik drukte af en haalde weg. En realiseerde me niet dat het een kleine vertraging oplevert voordat het fototoestel de foto maakt, ik had dus iets langer moeten wachten met weghalen, dan was het goed gegaan.
neequote:Op maandag 3 april 2006 21:21 schreef Postlezer het volgende:
Zijn er al vorderingen in de zaak Bruylandts/Omloop ?
quote:Óscar Freire staat in de nadrukkelijke belangstelling van Saunier Duval. De wielerequipe heeft de Spaanse renner van Rabobank volgens De Telegraaf zelfs een miljoenencontract aangeboden. De Nederlandse ploeg wil Freire echter graag behouden. Met Denis Menchov wordt door de Rabobank gesproken over een nieuw contract.
"Met Freire willen we onze ploeg voor het voorjaar versterken", zei ploegleider Joxean Fernández van Saunier Duval in De Telegraaf. "Óscar en ik zijn al jaren goede vrienden. De interesse is wederzijds, maar voor een definitieve beslissing is het nog te vroeg." Er is Rabo-manager Theo de Rooij echter veel aan gelegen zijn beste renners te behouden. "Binnen nu en twee weken ga ik met Óscar om de tafel zitten. Ook met Menchov willen we verder. Misschien dat we voor de Tour de France daar al duidelijkheid over hebben."
Rabobank kan toch wel een hoger salaris betalen..quote:
Ja, dat was mijn conclusie na een schizofrene discussie ook ja.quote:Op woensdag 5 april 2006 10:19 schreef zjroentje het volgende:
Freire moet je altijd behouden mijns inziens.
Tenzij je een gelijkwaardige renner kunt contracteren die niet 2/3e van het jaar buiten strijd is. Een Bettini of zo. Die wil dan ook nog eens iets terug doen voor de ploeg.quote:Op woensdag 5 april 2006 10:19 schreef zjroentje het volgende:
Freire moet je altijd behouden mijns inziens.
Boogerd zal wel weer 2 keer 2e worden achter Rebelin ofzoquote:Op woensdag 5 april 2006 21:12 schreef pfaf het volgende:
Hij komt sterker over dan Boogerd in ieder geval, hoewel die natuurlijk én terug komt van een blessure én het weer daar verschrikkelijk vindt.
Nope, dit jaar niet.quote:Op woensdag 5 april 2006 21:18 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Boogerd zal wel weer 2 keer 2e worden achter Rebelin ofzo
3e of 4e dan. Natuurlijk want Bettini sprint hem ook nog voorbijquote:
Dat kan best.quote:Op woensdag 5 april 2006 21:39 schreef komrad het volgende:
maar, kunnen we niet gewoon met zijn allen beslissen dat boogie de dubbel wint
ik denk aan iets andersquote:Op woensdag 5 april 2006 21:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat kan best.
Zouden ze daarnaar luisteren?
zie het al voor me, zo de sprint van AGR. Di Luca vol aan de bak, zie je 'm opeens denken "oh nee, op Fok! hadden ze besloten dat Boogerd wint, laat ik even inhouden"
Da's beter ja. Kunnen we gewoon flink punaises gaan strooien als Boogerd langskomt.quote:Op woensdag 5 april 2006 21:47 schreef komrad het volgende:
[..]
ik denk aan iets anders
Op de Eiserbosweg reed Boogie tijdens zijn voorspelbare demarrage iedereen los en hij komt alleen bovenaan de Cauberg
probleem is dat ik er niet langs dat kant zal staan.quote:Op woensdag 5 april 2006 21:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's beter ja. Kunnen we gewoon flink punaises gaan strooien als Boogerd langskomt.
Dan moet het wel lukken (wel pas gooien nadat hij langs is, hè).
nee dat doet Sanchez alquote:Op woensdag 5 april 2006 21:25 schreef rubbereend het volgende:
[..]
3e of 4e dan. Natuurlijk want Bettini sprint hem ook nog voorbij
quote:Op donderdag 6 april 2006 12:15 schreef Bartoli het volgende:
Het gaat niet goed met de Amerikaanse wielrenner Saul Raisin. Saul viel eergisteren zwaar in de eerste rit van de Circuit de la Sarthe. Aanvankelijk stelde men alleen een sleutelbeen breuk en een breuk van een rib vast maar vannacht is de toestand verslechterd. Nu schijnt er wat met zijn hersenen te zijn en hij zou balanceren tussen leven en dood (L'Equipe).
Klopt, daar won hij een etappe. Waarschijnlijk de meest talentvolle Amerikaanse coureur. Reed vorig jaar ook een erg goede ronde van Duitsland. Laten we hopen dat het snel beter gaatquote:Op donderdag 6 april 2006 12:19 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
![]()
![]()
Dat is toch die jonge kerel van CA die eerder al iets von in Langkawi?? Of zit ik nu weer totaal verkeerd.....
Talentvoller als Danielson??quote:Op donderdag 6 april 2006 12:32 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Klopt, daar won hij een etappe. Waarschijnlijk de meest talentvolle Amerikaanse coureur. Reed vorig jaar ook een erg goede ronde van Duitsland. Laten we hopen dat het snel beter gaat![]()
quote:
quote:Saul has had an unexpected turn for the worse...Please keep him in your thoughts...we are on our way to France to be with him...we will try to keep you updated...Saul's parents
quote:
De results kloppen ook niet echtquote:
hersenoedeem?quote:Op donderdag 6 april 2006 13:47 schreef maril het volgende:
Weer zo,n ril bericht bah
Saul Raisin in levensgevaar na crash
06-04-2006, 13:14
Een op het eerste gezicht onschuldige valpartij in de openingsrit van de Omloop van de Sarthe, draait voor de Amerikaan Saul Raisin van Crédit Agricole uit in het ondenkbare. De dokters konden aanvankelijk enkel een gebroken rib en een sleutelbeenbreuk vaststellen, maar daar kwam verandering in toen de Amerikaan deze nacht het bewustzijn verloor. Een hersenoedeem bracht hem in een coma. Volgens de behandelende artsen in het ziekenhuis van Angers zijn de komende uren cruciaal, en vecht Raisin voor zijn leven.
hersenbloeding ofzoiets. Er schijnt een ader in zijn hersenen geknapt te zijnquote:Op donderdag 6 april 2006 15:51 schreef Sautor het volgende:
[..]
hersenoedeem?
Maar dits wel erg schokkend nieuws zeg, hoop wel dat alles goedkomt![]()
Is dat niet een soort van vochtophoping in de hersenen?quote:Op donderdag 6 april 2006 17:03 schreef Bartoli het volgende:
[..]
hersenbloeding ofzoiets. Er schijnt een ader in zijn hersenen geknapt te zijn
Oi, als ie het al overleefd, is het maar zeer de twijfel lijkt mij of hij nog ooit aan wielrennen toekomt...quote:2. Vochtophoping in de hersenen: hersenoedeem.
Hersenoedeem (Engelse benaming: High Altitude Cerebral Edema, HACE) wordt beschouwd als het ‘eindstadium’ van acute hoogteziekte. Meestal is er bij mensen met hersenoedeem dan ook sprake van klachten en verschijnselen die wijzen op acute hoogteziekte en soms ook van longoedeem . De verslechtering van acute hoogteziekte tot hersenoedeem kan plaatsvinden binnen twaalf uur tot circa drie dagen. Er treedt vocht uit je bloedvaatjes, dat zich ophoopt in bepaalde hersendelen. Mede omdat je schedel weinig ruimte biedt aan de nu gezwollen hersenen, zijn de verschijnselen al snel zeer ernstig, ook bij nog relatief weinig vocht. Symptomen die bij hersenoedeem optreden zijn: extreme hoofdpijn die niet meer reageert op pijnstillers, verlies van beoordelingsvermogen en realiteitszin, niet aangepast gedrag (soms lijkend op dronkenschap), dubbelzien, verlies van coördinatie, blaasproblemen (incontinentie of juist niet kunnen plassen), hallucinaties, geheugenverlies, sufheid, epileptische aanvallen, verlammingsverschijnselen, en tot slot bewusteloosheid en dood door inklemming van de hersenen. Het verlies van coördinatie is eenvoudig met een test vast te stellen: de getroffen persoon is niet meer in staat met de ogen dicht rechtop te blijven staan of hak-tegen-teen langs een rechte lijn te lopen zonder te wankelen of te vallen. Kan hij/zij ook niet meer met de ogen dicht de vingertop naar het puntje van de neus brengen zonder aarzelingen of ‘zoeken’, dan moet je zeker van hersenoedeem uitgaan.
ja kan ook heb ergens iets gelezen van vochtophoping en ergens anders weer van een bloeding. Hoe dan ook serieus ernstigquote:Op donderdag 6 april 2006 17:12 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Is dat niet een soort van vochtophoping in de hersenen?
jup is hetzelfde eigenlijk. Hij viel toen ook en aanvankelijk bleek er niks aan de hand totdat hij in coma raakte een paar dagen later vanwege vochtophoping, bloeduitstorting in zijn hoofdquote:Op donderdag 6 april 2006 17:25 schreef -skippybal- het volgende:
Is dat trouwens vergelijkbaar als wat Contador ooit had??
Bron: l'equipe, wieleruitslagen.bequote:Saul Raisin heeft deze middag een operatie ondergaan. Volgens zijn artsen is hij inmiddels buiten levensgevaar, zijn toestand is stabiel. Wellicht ondergaat de Amerikaan spoedig een tweede operatie.
Moet er niet weer een Vino voorrijden.quote:Op woensdag 5 april 2006 21:51 schreef komrad het volgende:
[..]
probleem is dat ik er niet langs dat kant zal staan.
Nu nog ff bedenken hoe hij LBL gaat winnen, dat is eigenlijk simpel
Vlammen op de saint-nicolas en daarna geen kramp krijgen![]()
klinkt al een stuk positiever , hoop dat zn ouders al bij hem zijn, vond het zo triest om dat bericht van zijn ouders over Saul te lezen, zo ver weg ligt hun zoon te vechten voor zijn leven.quote:Op donderdag 6 april 2006 20:52 schreef Postlezer het volgende:
Update over Saul Raisin:
[..]
Bron: l'equipe, wieleruitslagen.be
Als jij 't zegtquote:Op zondag 9 april 2006 00:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wouter Mol is 'n baanrenner toch?
Ik ga wel de laatste 10km kijken ofzo. Doen wel veel grote namen aan mee, maar uitzenden....quote:Op woensdag 12 april 2006 13:07 schreef Perico het volgende:
Vanmiddag de Grote Scheldeprijs Vlaanderen, live op Sporza vanaf 14:15... gaat iemand meekijken naar de rondes over de steentjes, met mogelijk een massasprint, of zouden ze hem eigenlijk niet eens uit moeten zenden?
quote:Op woensdag 12 april 2006 13:11 schreef Sautor het volgende:
Vorig jaar had Veneberg m toch gewonnen?
Milaan-Turijn lijkt me wel een boeiende koers om te volgen.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:10 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ik ga wel de laatste 10km kijken ofzo. Doen wel veel grote namen aan mee, maar uitzenden....Steek er dan wat meer geld in en zend Milaan-Turijn ofo uit
![]()
7 man maar, net zoals in P-R.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:15 schreef Damzkieee het volgende:
Doen dr nog wat Rabo's mee?
Boeiend...Was toch z'n laatste wedstrijdquote:
Hoe heeft die dat gedaanquote:
Ik wil mijn fans niet teleurstellenquote:
quote:Nog 150 km. Na 20 kilometer brak het peloton in vier stukken. Bijn de hele Quick-Step-ploeg zit mee voorin. Voor Davitamon is enkel Steegmans van de partij. De kopgroep bestaat uit 24 renners. De namen: Boonen, De Jongh, Hulsmans, Knaven, Cretskens, Verheyen, Weylandt, Steegmans, Gasparotto, Boven, Brown, Hayman, Cooke, Pasamontes, Hunt, Verbist, Eeckhout, Renders, Cohnen, Mori, Weissinger en Vierhouten.
Jaja!quote:
Heeft Boonen nog een of andere coureur gered van een wisse doodquote:Op woensdag 12 april 2006 14:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
13.55u Nog 110 km. De kopgroep van 23 heeft 1'30" voorsprong op een eerste peloton. De leiders werden wel 10" opgehouden door... een overweg.
![]()
quote:Op woensdag 12 april 2006 14:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
13.55u Nog 110 km. De kopgroep van 23 heeft 1'30" voorsprong op een eerste peloton. De leiders werden wel 10" opgehouden door... een overweg.
![]()
Inmiddels al iets voor 16.00 denk.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Finish dus ongeveer om 16.15.
Kan ik eerst zelf nog effe gaan fietsen
Gaat erg rap dusquote:14:56 || nog 49km || De wedstrijd startte vanmorgen erg snel
Het eerste uur werd ruim 50 kilometer afgelegd. Het peloton spatte dan ook al vlug uiteen in vier groepen.
En Renaat die nog steeds doodleuk zit te vertellen dat hij bij ons in vlaanderen nooit zou gebeuren, omdat zij de treinen laten stoppenquote:Op woensdag 12 april 2006 14:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
![]()
Aan het einde van de koers natuurlijk, ze kunnen dat niet heel de wedstrijd doen.quote:Op woensdag 12 april 2006 15:29 schreef Sautor het volgende:
[..]
En Renaat die nog steeds doodleuk zit te vertellen dat hij bij ons in vlaanderen nooit zou gebeuren, omdat zij de treinen laten stoppen
quote:Op woensdag 12 april 2006 13:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik wil mijn fans niet teleurstellen.
quote:
ja, maar over de winnaar hoeven we het niet meer te hebbenquote:Op woensdag 12 april 2006 16:07 schreef Falco het volgende:
Zijn ze al gefinished?
quote:Op woensdag 12 april 2006 16:07 schreef Falco het volgende:
Zijn ze al gefinished?
Brown werd enigszins gehinderd bij zijn sprint als ik de herhaling goed zag, anders had hij wellicht het podium nog kunnen halen.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
1. Boonen, 2. De Jong, 3. Steegmans.
Die Brown daar heeft Rabo wel wat aan zeg.
Die had het wel zeer duidelijk over de Ronde van Vlaanderen en niet over andere koersen in Vlaanderen hequote:Op woensdag 12 april 2006 15:29 schreef Sautor het volgende:
[..]
En Renaat die nog steeds doodleuk zit te vertellen dat hij bij ons in vlaanderen nooit zou gebeuren, omdat zij de treinen laten stoppen
Hij moest van veel te ver komen....quote:Op woensdag 12 april 2006 16:10 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Brown werd enigszins gehinderd bij zijn sprint als ik de herhaling goed zag, anders had hij wellicht het podium nog kunnen halen.
Op naar de AGR. Ik heb tijdens de Scheldeprijs al wat AGR-rijders ingezetquote:Op woensdag 12 april 2006 16:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
De 2 die ik had in mijn manager op 1 en 2, wat ben ik toch briljant
.
Ja echt te triest. Vele ziiten in hun hoofd al te dromen van de tweede plaats als Boonen meedoetquote:Op woensdag 12 april 2006 16:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
"Ze kwamen vragen om niet aan te vallen, omdat ze schrik hadden gelost te worden."
Derde plaats indien een Quickstepper die de sprint aantrekt beslist door te sprinten.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:18 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ja echt te triest. Vele ziiten in hun hoofd al te dromen van de tweede plaats als Boonen meedoet![]()
Bang om hun "ereplek" niet te verliezen. Nu hebben ze in de wielen gehangen en zijn ze 7e of 8e in de Scheldeprijs. Daar kun je mee thuiskomen.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:18 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ja echt te triest. Vele ziiten in hun hoofd al te dromen van de tweede plaats als Boonen meedoet![]()
Wie was er derde trouwens? Knaven?quote:Op woensdag 12 april 2006 16:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Derde plaats indien een Quickstepper die de sprint aantrekt beslist door te sprinten.
Dat stukje had ik dan gemist, hoode opeens iets over een treinquote:Op woensdag 12 april 2006 16:11 schreef Postlezer het volgende:
[..]
Die had het wel zeer duidelijk over de Ronde van Vlaanderen en niet over andere koersen in Vlaanderen he![]()
Verschrikkelijk saaie koers overigens, net zoals vorig jaar.
Bron: Nieuwsbladquote:Tom Boonen wint Scheldeprijs
Peter Van Petegem vandaag al onder het mes
Wereldkampioen Tom Boonen heeft voor de tweede keer in zijn carrière de Scheldeprijs Schoten gewonnen voor ploegmaat Steven De Jongh en Gert Steegmans. Bij een valpartij in de eerste koershelft heeft Peter Van Petegem een breuk van het linkersleutelbeen opgelopen.
Quickstep toonde zich oppermachtig in deze Scheldeprijs. In de kopgroep van 23 was bijna de volledige ploeg vertegenwoordigt. Davitamon-Lotto had enkel Gert Steegmans mee. Tot aan de finish werd alles perfect gecontroleerd door de Quickstep-trein, Tom Boonen zat in een zetel.
Het slechte nieuws van de dag was een val van Peter Van Petegem na 65 kilometer. De kopman van Davitamon-Lotto werd voor onderzoek overgebracht naar de kliniek in Herentals en daar is de breuk bevestigd. Volgens de ploegdokter kan de breuk vrij snel genezen, en is ze minder gecompliceerd dan die van Tom Steels. Omdat het een heel pijnlijke breuk betreft, is besloten om onmiddellijk te opereren.
Het nieuws betekent een nieuwe tegenslag voor de ploeg van Marc Sergeant, die vorige zondag in Parijs-Roubaix Tom Steels voor minstens twee maanden verloor, ook vanwege een sleutelbeenbreuk.
Van Petegem naar Quickstep?
Net vandaag zijn ook geruchten opgedoken dan Peter Van Petegem volgend jaar voor een andere ploeg zou rijden. Van Petegem ontkende deze geruchten niet vanmorgen aan de start van de Scheldeprijs. Namen van geïnteresseerden wilde hij niet noemen, maar Quickstep zou zeker tot de mogelijkheden behoren. Als het van Tom Boonen afhangt is Van Petegem zeker welkom.
Gelost bij de laatste splitsing uitgevoerd door de mannen van QuickStep.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:12 schreef Zwansen het volgende:
Waar was Mc Ewen idd gebleven? Wat een loser zeg.
Jup hij is een echte Nederlanders ook al is die geboren, en woont die in Duitsland. Naja die 1 km op de selfkant kunnen we mss ook nog NL noemen aangezien daar veel Nederlanders wonenquote:Op woensdag 12 april 2006 16:27 schreef du_ke het volgende:
Wat een term Staatsangehörigkeit. Maar hij is dus echt Nederlander.
Hoezo nietquote:Op woensdag 12 april 2006 16:35 schreef Ereinion het volgende:
Ik heb zo'n vermoeden dat dit geen ProTour koers gaat worden![]()
Het was ook een (slecht) geintjequote:Op woensdag 12 april 2006 16:43 schreef Bartoli het volgende:
[..]
tis nog saaier dan saai dan Gent-Wevelgem. Lijkt me duidelijk waarom niet dan![]()
Dat is idd zo. Na 20 km was het al beslist.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:57 schreef placebeau het volgende:
Het werkt ook wederzijds. Dankzij de Pro Tour heeft deze wedstrijd een heel stuk aan belang ingeboet. Moest het Pro Tour geweest zijn dan hadden we Petacchi en Hushovd er ook wel bij gezien.
En zo saai was het niet, ik vind waaiers super. Maar het stuk dat ze uitzonden was alles al gebeurd.
Maar niet als eendagskoersquote:Op woensdag 12 april 2006 20:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
...
Aan de andere kant. Ook vlakke ritten over een eenvoudig parcours moet onderdeel zijn van de Pro Tour.
Mwah. Why not? Juist dit soort koersen krijgen een boost als ze tot de Pro Tour behoren...quote:
De pro-tour agenda raakt dan nogal overvol, vind je niet? En waar zullen de pro-tour teams dan al helemaal niet meer te zien zijn?? Alle andere wedstrijden...quote:Op woensdag 12 april 2006 20:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Mwah. Why not? Juist dit soort koersen krijgen een boost als ze tot de Pro Tour behoren...
Ze zijnquote:Op woensdag 12 april 2006 20:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Mwah. Why not? Juist dit soort koersen krijgen een boost als ze tot de Pro Tour behoren...
Dat wel natuurlijk. Nu is het wel zo dat deze wedstrijd echt niets is qua deelnemersveld.quote:Op woensdag 12 april 2006 20:53 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
De pro-tour agenda raakt dan nogal overvol, vind je niet? En waar zullen de pro-tour teams dan al helemaal niet meer te zien zijn?? Alle andere wedstrijden...
Verschillende Italiaanse koersen oaquote:Op woensdag 12 april 2006 20:59 schreef Ereinion het volgende:
Nou en? Er is geen 1 echte topkoers die ontbreekt in de ProTour, en de artificiele constructie 'Ronde van Polen' was de leukste koers van vorig jaar.
Kom op, die hadden al jaren niet meer het aanzien die ze in het verleden hadden. Sinds de invoering van de wereldbeker kregen die koersen een meer en meer nationaal deelnemersveld. Ik zou er niks op tegen hebben als bv. de GP Emillia of Milaan-Turijn tot de ProTour zouden toetreden, maar je kan moeilijk beweren dat die koersen de laatste jaren tot de wereldtop behoorden.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:01 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Verschillende Italiaanse koersen oa![]()
je moet ook niet teveel belgische wedstrijden in de ProTour gooien anders kun je beter de belgische topcompetitie voor profs oprichtenquote:Op woensdag 12 april 2006 20:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
Artificiële constructies zoals de Eneco en dat ploegenonding krijgen een (geforceerde) topbezetting, terwijl andere monumenten (niet noodzakelijk de Scheldeprijs) gedevalueerd worden tot bijna obscure wedstrijdjes in de rand van het wielerseizoen.
Ja, ik heb het enkel over Belgische koersenquote:Op woensdag 12 april 2006 21:04 schreef Bartoli het volgende:
[..]
je moet ook niet teveel belgische wedstrijden in de ProTour gooien anders kun je beter de belgische topcompetitie voor profs oprichten
Ik ben het idd met je eens deze koersen zijn beter af met een Nationaal deelnemersveld inclusief wat buitenlandse teams . Dit komt de wedstrijd wss meer ten goede dan 20 PT ploegen en wat wildcards. De kleinere ploegen vliegen er meestal gewoon in de andere ploegen gaan berekend te werk. Ik vond de RVV en Parijs Roubaix nu ook niet echt dat je zegt wauw spannende koers terwijl je dat bij de continentale koersen vaker wel hebtquote:Op woensdag 12 april 2006 21:03 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Kom op, die hadden al jaren niet meer het aanzien die ze in het verleden hadden. Sinds de invoering van de wereldbeker kregen die koersen een meer en meer nationaal deelnemersveld. Ik zou er niks op tegen hebben als bv. de GP Emillia of Milaan-Turijn tot de ProTour zouden toetreden, maar je kan moeilijk beweren dat die koersen de laatste jaren tot de wereldtop behoorden.
Juist. Als het aan sommige mensen ligt willen ze:quote:Op woensdag 12 april 2006 21:04 schreef Bartoli het volgende:
[..]
je moet ook niet teveel belgische wedstrijden in de ProTour gooien anders kun je beter de belgische topcompetitie voor profs oprichten
same principe als wat Ereinion zegt en daarbij komt nog dat Frankfurt meestal niet in het weekend of op een woensdag valt dus dan wordt het ook geen ProTour. Lazio of Milaan Turijn zouden nog kunnen maar Duinkerken is niet veel beter dan Eneco, Polen ofzoquote:Op woensdag 12 april 2006 21:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ja, ik heb het enkel over Belgische koersen.
Frankfurt? Duinkerken? Lazio? Milaan-Turijn?
Henniger Turm is wel de wedstrijd die er imo het meest uitspringt (als wedstrijd die niet in de Protour zit, maar er wel in thuishoort). En ook wedstrijden als Ronde van Emilië, Coppa Placci en Ronde van Lazio idd.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ja, ik heb het enkel over Belgische koersen.
Frankfurt? Duinkerken? Lazio? Milaan-Turijn?
Dat vind ik zo'n zeikreden van de UCI. Waarom moet een Protourwedstrijd op een woensdag of in het weekend?quote:Op woensdag 12 april 2006 21:08 schreef Bartoli het volgende:
[..]
same principe als wat Ereinion zegt en daarbij komt nog dat Frankfurt meestal niet in het weekend of op een woensdag valt dus dan wordt het ook geen ProTour.
3 of 4 is genoegquote:Op woensdag 12 april 2006 21:07 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Juist. Als het aan sommige mensen ligt willen ze:
Omloop het Volk
Dwars door Vlaanderen
E3-prijs
Brabantse Pijl
De panne - Kokzijde
Ronde van Vlaanderen
Gent Wevelgem
Scheldeprijs
![]()
Zal wel met kijkcijfers te maken hebben. Eendagskoersen heb ik het dan alleen over. Rondes zijn wel doordeweeks.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat vind ik zo'n zeikreden van de UCI. Waarom moet een Protourwedstrijd op een woensdag of in het weekend?
Dat is het beste systeem.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Kortom -> wat was er mis met het oude systeem waar de ploegen die geïnteresseerd waren in de wedstrijd mochten starten?
Antwoord: helemaal niets.
Dus uiteraard moest dat aangepast worden uit geldklopperij.
zelfs in het oude systeem kwam Chocolade Jacques daar niet aan de start. Met alle respect maar als Skil al een wildcard krijgt in die PT wedstrijd en CJ niet dat zegt dan al genoeg dunkt mequote:Op woensdag 12 april 2006 21:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat is het beste systeem.
Afgelopen zondag in PR heb ik bv. niemand van Euskatel gezien, voor die renners is het een strafkamp als ze daar moeten rijden. Chocolade Jacques had er graag gekoerst (om maar een voorbeeld te noemen).
En op woensdag krijg je wel de kijkers?quote:Op woensdag 12 april 2006 21:12 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Zal wel met kijkcijfers te maken hebben. Eendagskoersen heb ik het dan alleen over. Rondes zijn wel doordeweeks.
Zou je dan wel iemand van Chocolade Jacques in Parijs-Roubaix vooraan hebben gezien? Bij de klassiekers worden 5 wildcards uitgedeeld, het lijkt me dat je daar alle goede Procontinentale ploegen die gemotiveerd zijn wel kan krijgen, alleen bij de ronde van Italie en Spanje is het lage aantal wildcards een probleem.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat is het beste systeem.
Afgelopen zondag in PR heb ik bv. niemand van Euskatel gezien, voor die renners is het een strafkamp als ze daar moeten rijden. Chocolade Jacques had er graag gekoerst (om maar een voorbeeld te noemen).
Nou ja, misschien niet CJ, maar dan Skil of zo. Iig zijn er wel ploegen te vinden die wél graag PR willen rijden ipv Euskatel.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:13 schreef Bartoli het volgende:
[..]
zelfs in het oude systeem kwam Chocolade Jacques daar niet aan de start. Met alle respect maar als Skil al een wildcard krijgt in die PT wedstrijd en CJ niet dat zegt dan al genoeg dunkt me
Alsof heel Europa dagelijks voor de Eneco Tour voor de TV ligt.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:12 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Zal wel met kijkcijfers te maken hebben. Eendagskoersen heb ik het dan alleen over. Rondes zijn wel doordeweeks.
Eens. Aan de andere kant heeft Skil er niets te zoeken...quote:Op woensdag 12 april 2006 21:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nou ja, misschien niet CJ, maar dan Skil of zo. Iig zijn er wel ploegen te vinden die wél graag PR willen rijden ipv Euskatel.
En als neveneffect krijg je ook in de Vuelta en Giro minder kleine spaanse en italiaanse ploegjes die daar er flink invliegen. Terwijl het bij sommige andere ploegen meer van "nou ja, we moeten, laten we maar wat renners sturen."quote:Op woensdag 12 april 2006 21:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat was dan allemaal om zogezegd tegen te gaan dat bijvoorbeeld Leblanc weer te veel kleine Franse ploegjes uitnodigd voor de Tour. Die ploegjes die (op één recente uitzondering na) nooit teleurstellen en altijd de koers kleur geven.
Je doet Iker Flores te kort die laat zich tenminste nog zienquote:Op woensdag 12 april 2006 21:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nou ja, misschien niet CJ, maar dan Skil of zo. Iig zijn er wel ploegen te vinden die wél graag PR willen rijden ipv Euskatel.
NL en Belgie wss wel. In de andere landen wordt het niet eens uitgezondenquote:Op woensdag 12 april 2006 21:16 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Alsof heel Europa dagelijks voor de Eneco Tour voor de TV ligt.
Ik vond de Vuelta leuker met die Portugese ploeg en kleine Spaanse ploegjes. Zelfde met de Giro. Liever wat kleine ploegen uit Spanje en Italië, dan een B-team van Rabo.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En als neveneffect krijg je ook in de Vuelta en Giro minder kleine spaanse en italiaanse ploegjes die daar er flink invliegen. Terwijl het bij sommige andere ploegen meer van "nou ja, we moeten, laten we maar wat renners sturen."
Eeckhout? D'Hollander? Willems? Die laatste is toch leider in de Continental Tour. Niet dat ze noodzakelijk bij die groep van 17 zouden zitten. Maar mogelijk wel eentje bij die vlucht met Posthuma. Zelfs dat ik zie ik die Euskaltels niet doen.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:15 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Zou je dan wel iemand van Chocolade Jacques in Parijs-Roubaix vooraan hebben gezien?
De oplossing is natuurlijk om het aantal ProTour ploegen te beperken tot 18 of 16. Dan heb je 4/6 wildcards voor de rondes, en 7/9 wildcards voor de klassiekers, dan kan je echt alle gemotiveerde ploegen wel uitnodigen.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:18 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Je doet Iker Flores te kort die laat zich tenminste nog zien. Maar ik snap wat je bedoeld is hetzelfde als de Franse ploegen in de Giro die komen ook buiten Credit Agricole met een flut team terwijl Barloworld, Naturino, Acqua & Sapone en mss Tenax ermeer te zoeken hebben
Ja precies daar willen ze volgens mij ook naar toe naar 18 PT teams uiteindelijk. Het is alleen een kwestie van tijd aangezien er contracten van 4 jaar lopen met de ploegen. Dus in 2009 mss een ProTour met 18 ploegen als het dan nog bestaatquote:Op woensdag 12 april 2006 21:19 schreef Ereinion het volgende:
[..]
De oplossing is natuurlijk om het aantal ProTour ploegen te beperken tot 18 of 16. Dan heb je 4/6 wildcards voor de rondes, en 7/9 wildcards voor de klassiekers, dan kan je echt alle gemotiveerde ploegen wel uitnodigen.
Ja, daar ben ik ook voorquote:Op woensdag 12 april 2006 21:19 schreef Ereinion het volgende:
[..]
De oplossing is natuurlijk om het aantal ProTour ploegen te beperken tot 18 of 16. Dan heb je 4/6 wildcards voor de rondes, en 7/9 wildcards voor de klassiekers, dan kan je echt alle gemotiveerde ploegen wel uitnodigen.
Iker Flores was anders wel in een lange vlucht wegquote:Op woensdag 12 april 2006 21:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Eeckhout? D'Hollander? Willems? Die laatste is toch leider in de Continental Tour. Niet dat ze noodzakelijk bij die groep van 17 zouden zitten. Maar mogelijk wel eentje bij die vlucht met Posthuma. Zelfs dat ik zie ik die Euskaltels niet doen.
Hadden ze dit jaar niet meteen een nieuwe Protour ploeg moeten toelaten nadat Fassa vertrok natuurlijkquote:Op woensdag 12 april 2006 21:21 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ja precies daar willen ze volgens mij ook naar toe naar 18 PT teams uiteindelijk. Het is alleen een kwestie van tijd aangezien er contracten van 4 jaar lopen met de ploegen. Dus in 2009 mss een ProTour met 18 ploegen als het dan nog bestaat
die eerste is nu leider in de Continental Tour. Die laatste staat nu 3e en D'Hollander is geblesseerd. Denk dat ze er alle 3 weinig te zoeken hebben. Willems lijkt me te licht en Nico naja 260 km lijkt me voor hem te langquote:Op woensdag 12 april 2006 21:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Eeckhout? D'Hollander? Willems? Die laatste is toch leider in de Continental Tour.
Dan hadden ze nu 19 PT ploegen gehad. Ag2r die ProContinentaal bleef en Milram die stek van Fassa overneemtquote:Op woensdag 12 april 2006 21:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hadden ze dit jaar niet meteen een nieuwe Protour ploeg moeten toelaten nadat Fassa vertrok natuurlijk![]()
Dus Euskaltel heeft daar ook niets te zoeken?quote:Op woensdag 12 april 2006 21:22 schreef Ereinion het volgende:
Als het enige nut dat een ploeg uitnodigen heeft dat je 1 mannetje extra in de lange vlucht heb, vind ik het echt geen ramp dat ze niet aanwezig zijn.
Dat bedoel ik ja.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:23 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Dan hadden ze nu 19 PT ploegen gehad. Ag2r die ProContinentaal bleef en Milram die stek van Fassa overneemt
wss in 2007 al de 18 PT ploegen want de licentie vam Phonak loopt af eind 2006 volgens mij. En ik meen me te herinneren dat Andi Rihs, de baas van Phonak, niet zeker wist of hij met sponsoring door wilde gaanquote:
Euskaltel heeft inderdaad niks te zoeken in Parijs-Roubaix, en ik vind de ploeg in de breedte ook veel te zwak voor de ProTour. Maar dat Chocolade Jacques er daardoor niet bij was afgelopen zondag vind ik geen ramp, dat is toch lood om oud ijzer.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dus Euskaltel heeft daar ook niets te zoeken?
Je belet mensen die graag de koers zouden rijden en dus zouden kleuren mee te doen om een paar Spanjaarden tegen hun zin de wedstrijd te laten starten en halverwege op te geven.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:25 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Euskaltel heeft inderdaad niks te zoeken in Parijs-Roubaix, en ik vind de ploeg in de breedte ook veel te zwak voor de ProTour. Maar dat Chocolade Jacques er daardoor niet bij was afgelopen zondag vind ik geen ramp, dat is toch lood om oud ijzer.
Euskaltel heeft een goede ploeg maar die is alleen maar geschikt voor de etappe koersen en dan met name ook nog eens in eigen land. Daar buiten scoren ze heel sporadischquote:Op woensdag 12 april 2006 21:25 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Euskaltel heeft inderdaad niks te zoeken in Parijs-Roubaix, en ik vind de ploeg in de breedte ook veel te zwak voor de ProTour. Maar dat Chocolade Jacques er daardoor niet bij was afgelopen zondag vind ik geen ramp, dat is toch lood om oud ijzer.
noem dan eens een ploeg die graag Roubaix had willen rijden die er nu niet was? volgens mij zijn er geen ploegen op CJ na maar die hebben er ook niks te zoeken dus idd lood om oud ijzerquote:Op woensdag 12 april 2006 21:28 schreef placebeau het volgende:
[..]
Je belet mensen die graag de koers zouden rijden en dus zouden kleuren mee te doen om een paar Spanjaarden tegen hun zin de wedstrijd te laten starten en halverwege op te geven.
Dat is de pro tour.
De koers kleuren is blijkbaar niet belangrijk. Je moet kunnen winnen, anders ben je overbodig.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:28 schreef placebeau het volgende:
[..]
Je belet mensen die graag de koers zouden rijden en dus zouden kleuren mee te doen om een paar Spanjaarden tegen hun zin de wedstrijd te laten starten en halverwege op te geven.
Alle Franse, Belgische en Nederlandse continentale teams.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:30 schreef Bartoli het volgende:
[..]
noem dan eens een ploeg die graag Roubaix had willen rijden die er nu niet was?
Skil is al gestart, Agritubel is al gestart maar alleen CJ is van de Belgische PCT niet aan de start gekomen. De Continentale teams zoals Colba, Pictoflex, Löwik, Procomm, Syntec-Ubbink hebben er niks te zoeken en mogen niet eens starten in PT koersenquote:Op woensdag 12 april 2006 21:31 schreef placebeau het volgende:
[..]
Alle Franse, Belgische en Nederlandse continentale teams.
Ik denk dat het beter is deze onzin af te schaffen en die Basken lekker de Vuelta laten rijden en Chocolade Jacques de RvV....quote:Op woensdag 12 april 2006 21:30 schreef placebeau het volgende:
Daarvoor zou het goed zijn een degradatiesysteem in te voeren. Dat verplicht de pro tour teams heel het jaar wat te doen, en geeft een extra motivatie aan de continentale teams.
Da's inderdaad nog een beter voorstelquote:Op woensdag 12 april 2006 21:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik denk dat het beter is deze onzin af te schaffen en die Basken lekker de Vuelta laten rijden en Chocolade Jacques de RvV....
Zoals nu bedoel je?quote:Op woensdag 12 april 2006 21:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik denk dat het beter is deze onzin af te schaffen en die Basken lekker de Vuelta laten rijden en Chocolade Jacques de RvV....
ja precies echt veel verschil maakt het niet behalve dat de RCS, Unipublic en ASO niet zo vrijgevig zijn met de wildcards terwijl andere dat wel doen. Ligt niet aan de ProTour alleen maar ook aan de organisatoren van de Grote Rondes. De Giro had makkelijk nog 3 extra ploegen kunnen toelaten dan waren Barlo, Acqua & Sapone en Naturino ook tevreden. Mss Tenax niet maar die hebben er ook weinig te zoeken tov die andere Italiaanse teams.quote:
Wordt wel druk hoor, als je rondes met 22-23 teams gaat rijden.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:53 schreef Bartoli het volgende:
[..]
ja precies echt veel verschil maakt het niet behalve dat de RCS, Unipublic en ASO niet zo vrijgevig zijn met de wildcards terwijl andere dat wel doen. Ligt niet aan de ProTour alleen maar ook aan de organisatoren van de Grote Rondes. De Giro had makkelijk nog 3 extra ploegen kunnen toelaten dan waren Barlo, Acqua & Sapone en Naturino ook tevreden. Mss Tenax niet maar die hebben er ook weinig te zoeken tov die andere Italiaanse teams.
nu heb je ook al 22 ploegen van 8 teams wat 176 renners geeft. 2 ploegen meer waardoor je 192 renners hebt maakt ook niet veel uit de Tirreno bv had dat ook al en daar zijn weinig problemen voortgekomenquote:Op woensdag 12 april 2006 21:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wordt wel druk hoor, als je rondes met 22-23 teams gaat rijden.
23 x 9 = 207... Das wel erg veel hoor.quote:Op woensdag 12 april 2006 22:22 schreef Bartoli het volgende:
[..]
nu heb je ook al 22 ploegen van 8 teams wat 176 renners geeft. 2 ploegen meer waardoor je 192 renners hebt maakt ook niet veel uit de Tirreno bv had dat ook al en daar zijn weinig problemen voortgekomen
ze starten maar met 8 danquote:Op donderdag 13 april 2006 12:06 schreef Zwansen het volgende:
[..]
23 x 9 = 207... Das wel erg veel hoor.
quote:4éme édition de Paris-Roubaix Juniors ( Merci à Bruno Carlos )
KREDER Pour une premiere Néerlandaise
Le Néerlandais Raymond Kreder a remporté dimanche la 4ème édition de Paris-Roubaix juniors. Agé de 17 ans, le Batave devrait faire parler de lui dans les années à venir.
Après un Français (Anthony Colin), un Anglais (Garant Thomas) et un Suisse (Michaël Baer), un jeune Néerlandais, Raymond Kreder, licencié dans un club belge (DCM-Vorselaar), a inscrit son nom au palmarès de Paris-Roubaix juniors. C’est au sprint qu’il a réglé un peloton d’une trentaine d’hommes en devançant les Belges Dries Ingels (Bodysol-Menin) et Sven Vandousselaere (Balen), grand animateur de la journée. Après plusieurs tentatives du Néerlandais Maurice Vrijmoed (Vorselaar), lauréat du Trophée des pavés, et du Normand Etienne Pieret (équipe de France), c’est encore Vrijmoed qui provoquait l’échappée la plus sérieuse de la journée sur le pavé de Mons-en-Pévèle (km 66). Il était accompagné de l’Italien Pagani (Bareggese) puis du Belge Vandousselaere (Balen) qui rejoignait le duo quelques kilomètres plus loin. Les trois hommes seront repris par le peloton à sept kilomètres de l’arrivée. Junior première année, Raymond Kreder est considéré chez nos voisins flamands comme un grand espoir, lui qui fut lauréat l’an dernier du Critérium Européen au Luxembourg réservé aux cadets. Dans un tel contexte, on saluera la performance des Nordistes Jocelyn Bar (ESEG Douai) et François Caille (V.C. Roubaix), respectivement 14è et 15è, les deux premiers Français de cette première manche du calendrier mondial juniors.
Le Pavé de Roubaix ayant laissé place à Paris Roubaix Juniors le
créateur de l’évènement , John Malaise et le Vélo Club de Roubaix Lille Métropole, avaient eu une certaine fierté d’ajouter un peu plus de piment à l’épreuve en la classant en catégorie MJ 1 HC au niveau de l’UCI et en ouverture de la Coupe du Monde réservée à la catégorie.Grand bien leur en pris, puisque pour cette 4ème édition au départ de St Amand les Eaux, les 31 équipes engagées, sur plus de soixante candidatures!, eurent à se mettre sous la dent 111,5km dont 26,7km de pavés . Tout le gratin mondial de la catégorie concernée, représentant 11 nationalités et nombreuses sélections nationales, était présent au rendez vous, avec le vainqueur de l’édition 2005, l’helvète Michael Baer, qui défendait sur le parcours mythique, trois heures avant le
passage de ses aînés, la possibilité d’en découdre face à un public,
toujours de plus en plus nombreux sur le parcours.
Après un départ “promenade” ultra nerveux qui provoqua la chute du Danois Stefan Nielsen lui ôtant toute chance d’arriver sur le vélodrome de Roubaix, quelques gaillards au tempérament bien trempé essayèrent de filer à l’anglaise à l’approche du pavé d’Haveluy tel le roubaisien Ludovic Vasseur vite imité par Daniel Pankoke du Team Konig Pilsener auxquels s’étaient joints le trithois Kevin Faghel et Joris Wagemans du DCM-GB Vorselaar ainsi que Marino Pavan de Ciclista 2000 Cicli Moser. Le
peloton les ramènera vite à la raison et l’arrivée sur le premier
secteur d’Haveluy n’en sera que plus bucolique dans son approche!
Les 2400m du Pavé d’Haveluy firent voltiger les moins fringants, mais aussi quelques malchanceux victimes de crevaisons , ou d’ennuis mécaniques .Un groupe d’une quarantaine d’éléments prendra l’ascendant, parmi eux nos dignes représentants régionaux: Caille, Bar, Molmy, Kieffer, en compagnie du gratin mondial, Gavenda, Martinez, Retweg, Baer le vainqueur sortant, Pierret, Gallopin; sur un second peloton un peu moins vaillant, qui au passage des différents secteurs pavés égrènera sa litanie des retardés et fourbus de l’épreuve. Leur bataille avec un retard qu’il culminera à 3 minutes 27 secondes était tout autre …et c’est d’honneur qu’il s'agissait de vaincre, redoutant le bus balai qui
attendait les retardés à plus de 10 minutes rue de la Fourmisière au
Moulin de Vertain.
Devant, l’écrémage continuera avec les tentatives fructueuses à
l’approche de Bersée, du duo formé par le représentant de Vorsellar Maurice Vrijmoedt et du récent vainqueur de La Route de l’Avenir Juniors : Etienne Pierret qui seront rejoints par Sven Vandousselaere (Balen Bicycle club CT), Angelo Pagani (GS Bareggese), Marius Kutka (Litubel), Robert Gavenda (Slavia SS Kely’s Trencin), et Gasper Mulej (Sélection Slovène). Ces sept là pleins de bonnes ressources devront cependant se contraindre, aussitôt le pavé du Chemin des Abattoirs parcouru, à un
regroupement formé d’une quarantaine de prétendants.A l’approche de Mons en Pévèle Angelo Pagani et Maurice Vrijmoed ressortirent le couvert en compagnie de Sven Vandousselaere. Harmonieusement ils tiendront en respect leurs poursuivants jusqu’à accroître leur avance à un peu moins de la minute au passage de Templeuve, mais la fin approchant les organismes un peu émoussés pour les uns, et l’appétit encore présent pour les poursuivants, fera fondre comme neige au soleil la précieuse avance qui ne sera plus que de douze petites secondes au pavé de Hem. La jonction était inéluctable.
Ce peloton de rescapés, prêts à en découdre pour la victoire avec un sprint massif sur le mythique vélodrome plein comme un oeuf, se devait de l’offrir royal, et seule la photo finish départagera l’infortuné Dries Ingels (Bodysol Lotto CT Menen) se déclarant le roi du jour et levant héroïquement les bras face à Raymond Kreder (DCM-GB Vorselaar CT) qui en véritable spécialiste de la piste….. ne lèvera les bras que sur le podium et sur la plus haute marche!
Nos représentants locaux ne déméritent pas en prenant les premiers accessits Français avec Jocelyn Bar (ESEG Douai) à la 14è place et l’apprécié François Caille (Vélo Club de Roubaix Lille métropole) 15è contraint de rejoindre les douches à….. pieds son dérailleur s’étant brisé aussitôt la ligne franchie!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |