Met andere woorden: als we Allatta moeten geloven is er nog veel meer aan de hand dan wat we weten. Dat hij impliciet toegeeft dingen te verzwijgen maakt hem natuurlijk net zo schuldig als de rest, maar dat moeten we bij hem waarschijnlijk negeren.quote:Allatta haalt uit naar Anderlecht
,,Ze moeten op hun woorden letten''
BRUSSEL - Pietro Allatta, die donderdag werd vrijgelaten na beschuldigingen in het onderzoek naar een grootschalige gokfraude in het Belgische voetbal, is behoorlijk boos op voetbalclub Anderlecht en manager Herman Van Holsbeeck.
Allatta zegt in een interview met de Franstalige krant La Dernière Heure ,,dat ze op hun woorden moeten letten''. Allatta was vrijdagavond aanwezig in de tribunes van Charleroi, waar hij de voetbalmatch tegen Standard bijwoonde. Hij bevestigde ,,dat de grote bom nog moet barsten en dat alles zal ontploffen als Anderlecht blijft liegen''.
De Brusselse club ontkende eerder dat er met hem onderhandeld was over de transfer van doelman Silvio Proto. ,,Ik raad Anderlecht, en vooral Herman Van Holsbeeck, aan op hun woorden te letten'', dreigt Allatta.
Hij vervolgt op sarcastische en ironische toon ,,dat hij de pers bedankt. Het is dankzij hen dat ik in de cel zat. Ze hebben zoveel over mij gesproken dat de rechter geen keuze had''. Op de vraag of hij niet bang is om terug de cel in te gaan wegens corruptie, zegt hij ,,als ik er niet meer in zit, betekent dat dat ik onschuldig ben. De rechter (die het aanhoudingsmandaat heeft opgeheven), is toch een intelligent persoon''.
Hij wordt Rus, aldus Guus.quote:Op woensdag 29 maart 2006 15:20 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Archie is over een maandje weer weg.
Zou je weleens gelijk in kunnen krijgenquote:
Ze eisen 2 miljoen als "compensatie voor de geleden schade" van hem ...quote:Op dinsdag 4 april 2006 20:06 schreef methodmich het volgende:
Ik las dat Lierse-fans Put willen aanklagen. Hoe zit dat?
eigenlijk niet, het gerecht komt met geen proces meer voor de zomer, en de bond is volop bezig procedurefouten aan het maken ...quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:08 schreef Heero87 het volgende:
Als Thompson beschuldigd en veroordeeld wordt, riskeert ie ook het WK te missen.
quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
eigenlijk niet, het gerecht komt met geen proces meer voor de zomer, en de bond is volop bezig procedurefouten aan het maken ...
Staat gewoon in ze contract bij ADO, als blijkt dat die schuldig is wordt die ontslagen! Wat is daar nou ze gek aan?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:03 schreef gravis het volgende:
nu zeggen ze al bij ADO '' als blijkt dat Delorge schuldig is zal hij ontslagen worden ''
Ja zeg !!! wat denken ze nu ? Zijn ze ermee aan het lachen of zijn die gewoon achterlijk in DenHaag?
Héhéhé even terzijde , Conceicao zullen ze niet te gauw moeten omkopen ! ssssssssstttt ...
héhéhéhé .
Dan had je net zo goed Dutroux tot aan zijn proces in een kindercrèche kunnen laten werken. "Als hij schuldig is ontslaan we hem dan wel" (om eens iets heel extreems aan te halen)quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:50 schreef Chen het volgende:
[..]
Staat gewoon in ze contract bij ADO, als blijkt dat die schuldig is wordt die ontslagen! Wat is daar nou ze gek aan?
Ja, voor ADO is dit een speler die van grote waarde kan zijn. Hij was anders niet haalbaar! Want welke speler wil van Anderlecht nou de overstap maken naar Den Haag?quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:54 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dan had je net zo goed Dutroux tot aan zijn proces in een kindercrèche kunnen laten werken. "Als hij schuldig is ontslaan we hem dan wel" (om eens iets heel extreems aan te halen)
Zeker als zijn vorige club (Anderlecht) hem heeft ontslagen net omwille van verklaringen (bekentenissen?) die hij tegen hen afgelegd heeft, dan moet je die speler geen contract meer geven tot aan zijn "proces" ...
Daarom. Zelfs als hij schuldig is zou ik 'm gewoon houden. Het is maar de vraag of hij internationaal wordt geschorst en 'n ezel stoot zich vast niet twee keer aan dezelfde steen.quote:Op maandag 17 april 2006 10:15 schreef Chen het volgende:
[..]
Ja, voor ADO is dit een speler die van grote waarde kan zijn. Hij was anders niet haalbaar! Want welke speler wil van Anderlecht nou de overstap maken naar Den Haag?
"Studio 1" is de naam van de programma's van de voetbalverslaggeving op de vrt (zoals Studio Sport/Voetbal bij jullie dat is) , vanavond zit Deman in het programma op Eén.quote:Op maandag 17 april 2006 22:54 schreef kikoooooo het volgende:
Studio1, kunnen wij dat in nederland ook ontvangen? Is dat canvas of één?
Kijk het vooral net voordat je wil slapen...quote:Op maandag 17 april 2006 23:30 schreef Ambrosius het volgende:
Ik neem het maar even op, altijd interessant.
Was het niks?quote:Op maandag 17 april 2006 23:55 schreef jmac het volgende:
[..]
Kijk het vooral net voordat je wil slapen...
![]()
Het leek er mij vooral op dat Deman daar een (door advocaten uitgekiende?) héél goed doordacht verhaal vertelt (dat hij allicht ook aan de bond vertelde) dat zovéél mogelijk van Lierse en de betrokken spelers hun vel moet redden, eigenlijk.quote:
Ik heb het artikel vanmiddag gelezen, en het belangrijkste/opvallendste stond allemaal al op TT, of was op televisie. Desalniettemin wederom een leuk en interessant artikelquote:Op woensdag 19 april 2006 01:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
De Gokchinees en de leugens van de voetbalbond
Zheyun Ye: 'Jullie hebben mij doodgemaakt: nu maak ik jullie dood'
Getuigenissen over een Belgische voetballer die zich laat verwennen in een bordeel in Shanghai. Over Zheyun Ye die voor een keeper voordoet hoe die de bal in eigen doel moet gooien. Het complete smeergeldoverzicht van de spelers van SK Lierse. De biecht van Patrick Deman, Cliff Mardulier en Laurent Fassotte.
Humo kon de hand leggen op het 200 pagina's dikke dossier-Lierse van het Bondsparket. Met daarin ook de staalharde bewijzen dat datzelfde Bondsparket al op 22 april 2005 genoeg op de hoogte was van het schandaal om - zowaar - een undercoveroperatie op te zetten om de gokmaffia te klissen, maar uiteindelijk liet betijen. De advocaat: 'De Voetbalbond is schuldig door verzuim.'
Als een profvoetballer bekent dat hij zich heeft laten omkopen, valt er soms ook wat te lachen. Zoals tijdens de ondervraging van voormalig Lierse-verdediger Laurent Fassotte, op 8 maart 2006, door de onderzoekscommissie van de Belgische Voetbalbond. Het meeste geld, zegt Fassotte, heeft hij uiteindelijk aan die Chinees moeten teruggeven. Behalve één envelopke: dat moet nog ergens thuis liggen.
FASSOTTE « Dat is het geld van de match tegen Sint-Truiden. Ik ben bereid een geste te doen en 12.000 euro te schenken aan de jeugdwerking van de Voetbalbond.»
ONDERVRAGER « Mijnheer Fassotte, ik moet u erop wijzen dat dit geld voortkomt uit een misdrijf.»
Meer in Humo 3424
Ik ben toch wel benieuwd als de Humo hier morgen in de bus valt ...
quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 19:05 schreef Clourhide het volgende:
En Roeselare is de ploeg die Europees voetbal behaalde via het fair-play klassement.![]()
En Roeselare is de ploeg die Europees voetbal behaalde via het fair-play klassement.![]()
Ten koste van o.a. het altijd eerlijke NAC.....quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 19:05 schreef Clourhide het volgende:
Wat ik daaraan vooral verdacht vind is dat de voorzitter van Wevelgem een vlasproducent is met als hoofd-exportland ... China, dat hij als ex-manager van KVK zaken deed met Allatta, een fervent gokker schijnt te zijn, en er tijdens het gokschandaal zelf harnekkige geruchten deden dat hij héél wat geld zou gewonnen hebben op die bewuste wedstrijd van die Finse ploeg ... (en dat de voorbije maand ook al Paul Put bij Wevelgem werd gesignaleerd/genoemd trouwens)quote:Op vrijdag 29 september 2006 20:58 schreef Beschouw het volgende:
Zo gaan die dingen blijkbaar.![]()
Wat bezielt Wevelgem trouwens om met een besmette trainer in zee te gaan? Ach, een diepgezonken clubje en een dito oefenmeester; het zal wel bij elkaar passen.
Ze slagen er nog niet eens in iemand bij de Zaak Yé zelf voor de rechter of het bondsparket te krijgen om te veroordelen , laat staan dat ze dit zouden kunnen uitspitten ...quote:Op vrijdag 29 september 2006 21:13 schreef Beschouw het volgende:
Je bent goed op de hoogte Joost-mag-het-weten. Wevelgem is dus een duister cluppie geworden? Zou er maar eens een onderzoekscommissie op af sturen. Of werkt dat zo niet in d'n Belgique?
Peuter wat geld los bij Humo of zo en we gaan smaen op onderzoek in Chinaquote:Op vrijdag 29 september 2006 21:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ze slagen er nog niet eens in iemand bij de Zaak Yé zelf voor de rechter of het bondsparket te krijgen om te veroordelen , laat staan dat ze dit zouden kunnen uitspitten ...
Maar ik vraag mij toch echt af of ze nu in ergens in een duistere buitenwijk in China zouden wedden op vierdeklassewedstrijden ...
Ik film het wel, verkopen we het daarna aan een duistere commerciele zender voor wat extra inkomstenquote:Op vrijdag 29 september 2006 21:16 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Peuter wat geld los bij Humo of zo en we gaan smaen op onderzoek in China
De aasgieren die willen meepikken, duiken meteen opquote:Op vrijdag 29 september 2006 22:15 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Ik film het wel, verkopen we het daarna aan een duistere commerciele zender voor wat extra inkomsten
Ik wil alleen wat Chinese stadions zien om te groundhoppen.quote:Op zaterdag 30 september 2006 00:16 schreef Beschouw het volgende:
[..]
De aasgieren die willen meepikken, duiken meteen op![]()
quote:Spelersmakelaar Pietro Allatta haalt in Humo deze week ook fors uit naar Anderlecht-manager Herman Van Holsbeeck. Zo beweert Allatta dat Herman Van Holsbeeck een procentje voor zichzelf wou bij de overgang van doelman Proto. "Waarom ben ik niet langer welkom op Anderlecht? Omdat ik hem niks heb gegeven." "Ze hebben nu 12 miljoen euro betaald voor 4 Argentijnse imbecielen. Dat is 1 grote witwasoperatie, waarbij hij vanalles in zijn zakken steekt." Bovendien beweert Allatta dat Ander- lecht "gesjoemeld heeft in de slotmatch van het seizoen '99-2000. Het speelde toen 1-1 bij Charleroi. "Anderlecht was al wekenlang kampioen, ze hadden een akkoord. 1 aspect daarvan was dat Charleroi in eerste zou blijven." Tenslotte houdt Allatta staande dat er binnenkort "een bom" zal vallen. "Het is mijn geheime wapen. Als de bom ooit ontploft, zal het Anderlecht en heel Belgie heel veel pijn doen." "Ik heb bewijzen. Ah, bien sur: keiharde bewijzen. Anderlecht gaat vallen. Zoals Juventus. Let op mijn woorden."
quote:Jacek Bak: 'Ik kreeg aanbod te verliezen'
16/11/2006 11:17
Jacek Bak zou een mooi bedrag krijgen als hij België aan een strafschop zou helpen in het woensdag gespeelde kwalificatieduel. De Poolse international wees het aanbod af.
'Ik heb een vreemd telefoontje gekregen voor de wedstrijd', zegt Jacek Bak in de Poolse krant Dziennik. 'Ik kreeg een voorstel de wedstrijd te verkopen.' De verdediger wilde verder weinig kwijt over de poging tot omkoping, waarmee naar verluidt een bedrag van tienduizend euro was gemoeid.
'Bak heeft me er inderdaad over aangesproken, maar we hebben er niet lang over gepraat', vertelde Maciej Zurawski. De Poolse aanvoerder denkt dat het allemaal niet zo'n vaart zal lopen. 'We gaan er geen zaak van maken.'
De Belgische bond weet van niets van een poging tot omkoping. 'De enige informatie die we hebben, is dat ene lijntje in de krant', zegt woordvoerder Nicolas Cornu. 'We kunnen nu alleen afwachten. Het is aan de Poolse voetbalbond om contact op te nemen met de Europese voetbalbond. De UEFA is bevoegd in dit soort zaken.'
België verloor het EK-kwalificatieduel met Polen met 1-0. Radoslav Matusiak maakte halverwege de eerste helft het enige doelpunt.
Dan hebben wij geen geldschieter meer nodig door al die nederlagen van ons.quote:Op zondag 26 november 2006 14:53 schreef RayMania het volgende:
De Gokchinees is ook in Nederland aanbeland dus?
Ajax, Feyenoord, AZ.
Zolang er geen Chinees een paar honderdduizend dollar ingezet heeft op Sparta en co natuurlijk ...quote:Op zondag 26 november 2006 16:06 schreef cultheld het volgende:
De bookmakers lachen zich rot dit weekend.
En ik.quote:Op zondag 26 november 2006 16:06 schreef cultheld het volgende:
De bookmakers lachen zich rot dit weekend.
Dan nog wel: Pakken ze nog een tonnetje of 8 per wedstrijd.quote:Op zondag 26 november 2006 16:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Zolang er geen Chinees een paar honderdduizend dollar ingezet heeft op Sparta en co natuurlijk ...![]()
Dat naar het eigenlijke gokschandaal ligt ook nog ergens in een schuif in een bureau bij de bond ...quote:
Die was daar trouwens nog maar drie weken aangesteld. Bijzonder vreemde zaak vind ik dat eigenlijk. Zou mij niks verbazen als die ploeg inderdaad gecontroleerd zou worden door de Gokmaffia. (maar dan op een minder opvallende manier dan met de Chinees)quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:14 schreef Heero87 het volgende:
En die trainer wordt nu dus gewoon ontslagen door Ronse...
KBVB samengevat in 4 woorden: zielig, overbejaard, corrupt en incompetentquote:Op woensdag 21 maart 2007 16:09 schreef jmac het volgende:
Heerlijk hoe ze alles in de doofpot stoppen pff.
Met alle respect Heero, maar men zei het net nog letterlijk op het VTM nieuws, de bond kan hier géén recht over spreken OMDAT de advocaat van de bond bij het uitbreken van de zaak een papier is vergeten toe te voegen aan het gerechtelijke dossier ...quote:Op woensdag 21 maart 2007 19:38 schreef Heero87 het volgende:
Waar ik me vooral aan erger, is de juridische onwetendheid waarmee bepaalde journalisten en media over deze zaak berichten.
Akkoord, de bond gaat zeker niet vrijuit in deze zaak, verre van zelfs, maar zij zijn niet de enige verantwoordelijke. Sommige mensen hebben blijkbaar nog altijd niet door dat de bond ook maar onderhevig is aan de Belgische wetten en rechtspraak en dat zij een arrest als dat van Mitu niet zomaar naast zich kunnen neerleggen. De bond kan en mag van het gerecht geen actie ondernemen, wat wil je dan dat ze doen?
Neem nu die Chris Vandenabeele net in het Journaal. Blijkbaar heeft die kerel bijzonder weinig kaas gegeten van Recht, want wat hij daar allemaal uit zijn nek sloeg... Hij hekelde het feit dat de Bond verschillende commissies heeft, die elkaar tegenspreken etcetera. Blijkbaar heeft die man niet door dat we nog altijd in een rechtstaat leven en niet in een politiestaat? Blijkbaar heeft die man niet door dat we in een land leven waar beroep en cassatie mogelijk is, en dat daar verschillende commissies voor nodig zijn?
Daarom dat ik ook zeg, de bond en zijn advocaten gaan zéker niet vruit. Er zijn inderdaad blunders gemaakt bij dat dossier. Maar ook met die documenten had die uitspraak er gekomen, dat lijdt geen twijfel. Hoe krankzinnig ik het arrest ook vind, eigenlijk is het vrij "logisch" dat de rechtbank die uitspraak heeft gedaan, want ze ligt perfect in lijn met de eerdere rechtspraak. Zo kan bijvoorbeeld een ambtenaar die fraudeert niet gestraft worden door zijn bestuur tot de strafzaak voor de rechtbank is gekomen. Waarom zou dat voor een sportman anders zijn? Dat er ooit zo'n uitspraak zou komen, was onvermijdelijk. Ik vraag me alleen af waarom de bond niet in Cassatie gaat tegen die uitspraak, aangezien twee kamers van beroep verschillende uitspraken hebben gedaan in deze zaak? Met wat geluk wordt het arrest-Mitu gewoon vernietigd en is er geen probleem.quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Met alle respect Heero, maar men zei het net nog letterlijk op het VTM nieuws, de bond kan hier géén recht over spreken OMDAT de advocaat van de bond bij het uitbreken van de zaak een papier is vergeten toe te voegen aan het gerechtelijke dossier ...![]()
Omdat het Italiaanse fraudeschandaal over clubs gaat, en niet over specifieke spelers. En die clubs zijn nooit naar de burgerlijke rechter gestapt, omdat dat uitdrukkelijk verboden wordt door de Fifa. De bond kon daar dus rustig zijn werk doen, zonder gestoord te worden door het gerecht of het parket.quote:Op woensdag 21 maart 2007 21:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Waarom verliep het Italiaanse fraudeschandaal , toch vrij vergelijkbaar, dan zoveel "eenvoudiger" ?
Ah neen, want door het arrest-Mitu kan dat niet meer, ze moeten wachten op de uitspraak van de rechtbank.quote:Overigens had de veroordeling van de bond er wél kunnen komen, maar pas nadat het onderzoek van het gerecht afgesloten was (en dat is nu dus ook al zover), maar door die "vergetelheid" kan dat dus niet.
Dat is net het hele punt Heero. Door het feit dat die advocaat van de bond (weer zo'n fossiel allicht) dat formulier vergat bij het dossier te voegen is het arrest-Mitu er kunnen komen. Anders was dat onmogelijk geweest.quote:Op woensdag 21 maart 2007 21:17 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Ah neen, want door het arrest-Mitu kan dat niet meer, ze moeten wachten op de uitspraak van de rechtbank.
Bovendien is het onderzoek nog altijd niet afgerond... Nu hoor je "het loopt op z'n laatste pootjes, tegen deze zomer is het afgerond." Tja, dat zeiden ze een half jaar geleden ook....
Da's echt niet waar hoor, dat lapt de pers er gewoon maar bij (of de bond gebruikt het als belachelijk excuses). Het kan zijn dat die advocaat inderdaad vergeten is iets bij te voegen, en da's sowieso een blunder, maar aan de uitspraak had het waarschijnlijk weinig veranderd... Moest dat trouwens effectief zo zijn, dan had de bond al lang in Cassatie gegaan mét de juiste documenten en was dat arrest al lang gecasseert.quote:Op woensdag 21 maart 200722:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat is net het hele punt Heero. Door het feit dat die advocaat van de bond (weer zo'n fossiel allicht) dat formulier vergat bij het dossier te voegen is het arrest-Mitu er kunnen komen. Anders was dat onmogelijk geweest.
Op zich een opmerkelijke uitspraak. Niet Lierse maar Paul Put zou volgens de bond de spilfiguur geweest zijn van de omkoping bij Lierse toen. Maar zelf krijgt hij ook strafvermindering ...quote:"Lierse vrijuit in Zaak-Ye"
Het Beroepscomité van de Koninklijke Belgische Voetbalbond heeft tweedeklasser SK Lierse volledig vrijgesproken is in de Zaak-Ye. Dat meldt de club zelf ook op zijn website.
Lierse werd in augustus vorig jaar veroordeeld tot verplichte degradatie naar derde klasse omdat de club op de hoogte zou zijn geweest van de omkooppraktijken van de Chinees Zheyun Ye. De club ging tegen de uitspraak in beroep en krijgt dus zijn gelijk toegewezen.
De zaak-Ye barstte in februari 2006 los na een Panoramareportage van de openbare zender VRT over de praktijken van de Chinees. Meteen stortte het gerecht zich op de zaak, wat tien dagen na de uitzending leidde tot de arrestatie van verschillende Liersespelers. Zij bekenden dat ze in het seizoen 2004-2005 een tiental wedstrijden hadden vervalst op vraag van Zheyun Ye. Ook Paul Put, op het moment van de feiten trainer van Lierse, bleek betrokken bij de zaak.
In eerste instantie oordeelde de Belgische Voetbalbond dat Lierse als club schuldig was aan de praktijken en veroordeelde de Pallieters tot verplichte degradatie naar derde klasse. Paul Put kreeg een levenslange schorsing, speler Hassan Kacic twee jaar.
Alle betrokkken partijen gingen tegen de uitspraak in beroep en kregen maandag strafkwijtschelding (voor Lierse en Kacic) of -vermindering (voor Put). Volgens het Comité was Paul Put de spilfiguur in de omkooppraktijken en niet Lierse. De contacten die Lierse met Ye had, waren enkel gericht op een mogelijke investering van de Chinees in de ploeg en draaiden volgens de bond niet om omkoping. Lierse gaat daarom vrijuit, net als de speler Hassan Kacic. Paul Put blijft wel gestraft. Hij mag zich de komende drie jaar niet aansluiten bij de Belgische Voetbalbond. In eerste instantie had hij echter een levenslange schorsing gekregen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |