abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36947404
goeie zaak !
pi_36954826
Slechte zaak voor ADO, als Delorge aangeklaagd wordt.

En Guus' beschermeling Thompson.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_36954957
Als Thompson beschuldigd en veroordeeld wordt, riskeert ie ook het WK te missen.
  vrijdag 14 april 2006 @ 15:37:36 #29
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_36955978
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:08 schreef Heero87 het volgende:
Als Thompson beschuldigd en veroordeeld wordt, riskeert ie ook het WK te missen.
eigenlijk niet, het gerecht komt met geen proces meer voor de zomer, en de bond is volop bezig procedurefouten aan het maken ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_36956002
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

eigenlijk niet, het gerecht komt met geen proces meer voor de zomer, en de bond is volop bezig procedurefouten aan het maken ...
pi_36956045
Het zoeken naar procedurefouten door de beschuldigden gebeurt altijd, wil nog niet per se zeggen dat er effectief procedurefouten gemaakt zijn.

In ieder geval: wellicht gaan ze toch sowieso in beroep en zal hij toch het WK kunnen spelen.
  vrijdag 14 april 2006 @ 15:42:57 #32
pi_36956124
Er is zelfs serieuse discussie of de Uefa en de Fifa een eventuele straf van de KBVB wel zullen overnemen ...
(ook al omwille van het "recht op werken")
pi_36956359
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 17:03 schreef gravis het volgende:
nu zeggen ze al bij ADO '' als blijkt dat Delorge schuldig is zal hij ontslagen worden ''
Ja zeg !!! wat denken ze nu ? Zijn ze ermee aan het lachen of zijn die gewoon achterlijk in DenHaag?

Héhéhé even terzijde , Conceicao zullen ze niet te gauw moeten omkopen ! ssssssssstttt ...
héhéhéhé .
Staat gewoon in ze contract bij ADO, als blijkt dat die schuldig is wordt die ontslagen! Wat is daar nou ze gek aan?
[14.gif]
  vrijdag 14 april 2006 @ 15:54:17 #34
pi_36956512
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:50 schreef Chen het volgende:

[..]

Staat gewoon in ze contract bij ADO, als blijkt dat die schuldig is wordt die ontslagen! Wat is daar nou ze gek aan?
Dan had je net zo goed Dutroux tot aan zijn proces in een kindercrèche kunnen laten werken. "Als hij schuldig is ontslaan we hem dan wel" (om eens iets heel extreems aan te halen)

Zeker als zijn vorige club (Anderlecht) hem heeft ontslagen net omwille van verklaringen (bekentenissen?) die hij tegen hen afgelegd heeft, dan moet je die speler geen contract meer geven tot aan zijn "proces" ...
  vrijdag 14 april 2006 @ 16:33:06 #35
pi_36957729
De controlecommissie van de Voetbalbond heeft haar zitting in verband met de omkoopzaak van woensdag 19 april verschoven naar vrijdag 12 mei. Er werd geen verder commentaar gegeven.

Misschien hopen ze hierbij dat Lierse en La Louvière sportief al dalen en dat ze dan zelf weer niks hoeven te doen!
pi_37025700
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:54 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dan had je net zo goed Dutroux tot aan zijn proces in een kindercrèche kunnen laten werken. "Als hij schuldig is ontslaan we hem dan wel" (om eens iets heel extreems aan te halen)

Zeker als zijn vorige club (Anderlecht) hem heeft ontslagen net omwille van verklaringen (bekentenissen?) die hij tegen hen afgelegd heeft, dan moet je die speler geen contract meer geven tot aan zijn "proces" ...
Ja, voor ADO is dit een speler die van grote waarde kan zijn. Hij was anders niet haalbaar! Want welke speler wil van Anderlecht nou de overstap maken naar Den Haag?
[14.gif]
pi_37025758
quote:
Op maandag 17 april 2006 10:15 schreef Chen het volgende:

[..]

Ja, voor ADO is dit een speler die van grote waarde kan zijn. Hij was anders niet haalbaar! Want welke speler wil van Anderlecht nou de overstap maken naar Den Haag?
Daarom. Zelfs als hij schuldig is zou ik 'm gewoon houden. Het is maar de vraag of hij internationaal wordt geschorst en 'n ezel stoot zich vast niet twee keer aan dezelfde steen.

Prima versterking voor ADO.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 17 april 2006 @ 21:28:00 #38
pi_37044125
Vanavond om 23.20 in Studio 1 : Ex-Lierse hulptrainer Patrick Deman , een van de kroongetuigen in het onderzoek praat voor het eerst "openlijk" met de pers.
pi_37047624
Studio1, kunnen wij dat in nederland ook ontvangen? Is dat canvas of één?
  maandag 17 april 2006 @ 22:56:18 #40
pi_37047677
quote:
Op maandag 17 april 2006 22:54 schreef kikoooooo het volgende:
Studio1, kunnen wij dat in nederland ook ontvangen? Is dat canvas of één?
"Studio 1" is de naam van de programma's van de voetbalverslaggeving op de vrt (zoals Studio Sport/Voetbal bij jullie dat is) , vanavond zit Deman in het programma op Eén.
pi_37048940
Ik neem het maar even op, altijd interessant.
sig verwijderd door FA
pi_37049812
quote:
Op maandag 17 april 2006 23:30 schreef Ambrosius het volgende:
Ik neem het maar even op, altijd interessant.
Kijk het vooral net voordat je wil slapen...
pi_37049879
quote:
Op maandag 17 april 2006 23:55 schreef jmac het volgende:

[..]

Kijk het vooral net voordat je wil slapen...
Was het niks?
sig verwijderd door FA
  maandag 17 april 2006 @ 23:59:50 #44
pi_37049936
quote:
Op maandag 17 april 2006 23:57 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Was het niks?
Het leek er mij vooral op dat Deman daar een (door advocaten uitgekiende?) héél goed doordacht verhaal vertelt (dat hij allicht ook aan de bond vertelde) dat zovéél mogelijk van Lierse en de betrokken spelers hun vel moet redden, eigenlijk.
  dinsdag 18 april 2006 @ 17:59:33 #45
pi_37067955
"SPELERS KREGEN TOT 61.250 EURO"
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
In de omkoopzaak hebben spelers van
Lierse tot 61.250 euro gekregen van de
Chinees Ye. Dat meldt Humo, dat het
Lierse-dossier van de bond al inkeek.

Volgens het dossier heeft Cliff Mardu-
lier 61.250 euro gekregen om vier wed-
strijden te vervalsen. Laurent Fassotte
kreeg tussen 52.000 en 57.000 euro voor
vijf matchen. Fassotte zegt dat hij al
het geld aan Ye moest teruggeven, be-
halve een enveloppe met 12.000 euro.

Marius Mitu zou 18.500 euro ontvangen
hebben voor 1 duel, net als Igor Niko-
lovski en Yves Van der Straeten. Archie
Thompson kreeg mogelijk 5.000 euro.

OOK MILENKOVIC KREEG EEN PAK EURO'S
Ex-Lierse-speler Ninoslav Milenkovic
heeft volgens het dossier van de bond
20.000 euro gekregen voor de match
tegen Charleroi. Hij zou het geld
echter terugbetaald hebben aan Ye.

Volgens ex-Lierse-hulpcoach Patrick
Deman gaven alle spelers trouwens hun
geld terug, behalve Mitu. Milenkovic
gaf intussen zijn betrokkenheid toe.

Twee andere spelers van Germinal Beer-
schot komen opnieuw in opspraak in de
zaak-Ye. "Daniel Cruz en Mohamed Mes-
soudi konden het bijzonder goed vinden
met Zheyun Ye", las het weekblad Humo
ook in het dossier van het bondsparket.

"DANIEL CRUZ WIST VAN DE REGELINGEN"
Uit de getuigenissen van onder anderen
ex-Lierse-hulptrainer Patrick Deman is
af te leiden dat Ye Cruz, Messoudi en
ook Luciano graag naar Lier wou halen.

Daniel Cruz kwam ook effectief naar het
Lisp. In het bondsdossier wordt Laurent
Fassotte geciteerd: "Cruz vroeg me toen
of ik ook op de hoogte was van de rege-
lingen. Hij dus wel. Cruz wist vooraf
dat Lierse met een B-ploeg zou verlie-
zen van Germinal Beerschot", luidt het.

Deman spreekt ook over de reis van Cruz
en Messoudi met Ye naar Sjanghai: "Ze
hebben daar gefeest tot en met en moch-
ten kiezen uit een tiental hoertjes."
pi_37071942
Daniël Cruz.

Ook ver gezakt zeg.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 19 april 2006 @ 01:46:35 #47
pi_37084846
De Gokchinees en de leugens van de voetbalbond
Zheyun Ye: 'Jullie hebben mij doodgemaakt: nu maak ik jullie dood'

Getuigenissen over een Belgische voetballer die zich laat verwennen in een bordeel in Shanghai. Over Zheyun Ye die voor een keeper voordoet hoe die de bal in eigen doel moet gooien. Het complete smeergeldoverzicht van de spelers van SK Lierse. De biecht van Patrick Deman, Cliff Mardulier en Laurent Fassotte.

Humo kon de hand leggen op het 200 pagina's dikke dossier-Lierse van het Bondsparket. Met daarin ook de staalharde bewijzen dat datzelfde Bondsparket al op 22 april 2005 genoeg op de hoogte was van het schandaal om - zowaar - een undercoveroperatie op te zetten om de gokmaffia te klissen, maar uiteindelijk liet betijen. De advocaat: 'De Voetbalbond is schuldig door verzuim.'

Als een profvoetballer bekent dat hij zich heeft laten omkopen, valt er soms ook wat te lachen. Zoals tijdens de ondervraging van voormalig Lierse-verdediger Laurent Fassotte, op 8 maart 2006, door de onderzoekscommissie van de Belgische Voetbalbond. Het meeste geld, zegt Fassotte, heeft hij uiteindelijk aan die Chinees moeten teruggeven. Behalve één envelopke: dat moet nog ergens thuis liggen.

FASSOTTE « Dat is het geld van de match tegen Sint-Truiden. Ik ben bereid een geste te doen en 12.000 euro te schenken aan de jeugdwerking van de Voetbalbond.»

ONDERVRAGER « Mijnheer Fassotte, ik moet u erop wijzen dat dit geld voortkomt uit een misdrijf.»
Meer in Humo 3424

Ik ben toch wel benieuwd als de Humo hier morgen in de bus valt ...
  woensdag 19 april 2006 @ 02:05:57 #48
6941 APK
Factual, I think.
pi_37085096
Humo!

Jammer dat ik tegenwoordig de VPRO-gids heb.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_37085128
quote:
Op woensdag 19 april 2006 01:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
De Gokchinees en de leugens van de voetbalbond
Zheyun Ye: 'Jullie hebben mij doodgemaakt: nu maak ik jullie dood'

Getuigenissen over een Belgische voetballer die zich laat verwennen in een bordeel in Shanghai. Over Zheyun Ye die voor een keeper voordoet hoe die de bal in eigen doel moet gooien. Het complete smeergeldoverzicht van de spelers van SK Lierse. De biecht van Patrick Deman, Cliff Mardulier en Laurent Fassotte.

Humo kon de hand leggen op het 200 pagina's dikke dossier-Lierse van het Bondsparket. Met daarin ook de staalharde bewijzen dat datzelfde Bondsparket al op 22 april 2005 genoeg op de hoogte was van het schandaal om - zowaar - een undercoveroperatie op te zetten om de gokmaffia te klissen, maar uiteindelijk liet betijen. De advocaat: 'De Voetbalbond is schuldig door verzuim.'

Als een profvoetballer bekent dat hij zich heeft laten omkopen, valt er soms ook wat te lachen. Zoals tijdens de ondervraging van voormalig Lierse-verdediger Laurent Fassotte, op 8 maart 2006, door de onderzoekscommissie van de Belgische Voetbalbond. Het meeste geld, zegt Fassotte, heeft hij uiteindelijk aan die Chinees moeten teruggeven. Behalve één envelopke: dat moet nog ergens thuis liggen.

FASSOTTE « Dat is het geld van de match tegen Sint-Truiden. Ik ben bereid een geste te doen en 12.000 euro te schenken aan de jeugdwerking van de Voetbalbond.»

ONDERVRAGER « Mijnheer Fassotte, ik moet u erop wijzen dat dit geld voortkomt uit een misdrijf.»
Meer in Humo 3424

Ik ben toch wel benieuwd als de Humo hier morgen in de bus valt ...
Ik heb het artikel vanmiddag gelezen, en het belangrijkste/opvallendste stond allemaal al op TT, of was op televisie. Desalniettemin wederom een leuk en interessant artikel
  zondag 23 april 2006 @ 23:02:32 #50
pi_37229051
Lierse zet Van der Straeten en Kacic op non-actief

zo 23/04/06 - Lierse-spelers Van der Straeten en Kacic kwamen weer in opspraak. Lierse zet beiden voorlopig op non-actief.
Nieuwe onthullingen in het dossier-Lierse heeft de club ertoe aangezet om de spelers Yves Van der Straeten en Hasan Kacic voorlopig langs de kant te houden.

"In het kader van de zaak-Ye hebben we beiden op non-actief gezet", zegt manager Danny Aras (foto) op de clubwebsite.

"Maar zolang we geen formele bewijzen hebben, ontslaan we Kacic en Van der Straeten niet."

"Nu wachten we het verdere onderzoek af, voor we overgaan tot verdere acties. We hebben deze beslissing genomen omdat we consequent willen blijven in deze omkopingszaak."

Yves Van der Straeten en Hasan Kacic werden zondag ingelicht door de teammanager van Lierse.

Wat staat er allemaal in het dossier Lierse?

Ex-Lierse-speler Laurent Fassotte heeft niet alleen geld ontvangen van de Chinees Zheyun Ye, maar heeft ook zelf gegokt op zijn eigen ploeg. Dat blijkt uit het dossier van het bondsparket.

Sporza tv kon het dossier inkijken. Op de vraag of Fassotte zelf gokte, antwoordde hij: "Ja, ik gok geregeld via internet op voetbalmatchen."

"Ik gebruik daarvoor mijn VISA-kaart. En ja, ik heb ook op wedstrijden van Lierse gegokt."

Volgens Fassotte was Lierse-doelman Yves Van der Straeten van bij het begin op de hoogte van de omkooppraktijken. De keeper zelf ontkent dat.

" Yves Van der Straeten nam geld aan"

Yves Van der Straeten is volgens verschillende getuigen betrokken bij de omkoopzaak.

"De onderzoekers zeiden me zelfs dat hij een aanstoker is", zei Laurent Fassotte aan het bondsparket.

Fassotte wordt in het dossier als volgt geciteerd: "Ik weet niet wat gebeurde tussen Put, Deman en Van der Straeten. We stelden ons wel vragen bij z'n blessures. Hij nam geld aan, maar speelde niet mee wanneer we moesten verliezen."

Lierse-voorzitter Leo Theyskens: "Ik heb het parket namen gevraagd, maar die willen ze niet geven. Van der Straeten ontkent, dus heb ik geen argumenten."
Ye beloofde de Lierse-spelers een cadeautje

Uit het dossier van de bond blijkt ook dat ex-Lierse-hulpcoach Patrick Deman contact bleef houden met Ye, zelfs nadat de Chinees zijn gezin bedreigd had.

Drie maanden na de bedreigingen van Ye heeft Patrick Deman nog geld opgehaald voor spelers van Lierse. Deman deed dat na de 7-0-zege van Lierse tegen La Louvière. "Ye had immers "een cadeautje" beloofd en Thompson en Milenkovic wilden dat graag snel hebben omdat ze op reis vertrokken", staat in het dossier.

Deman belde vervolgens naar Ye en trok naar Roeselare, waar hij een envelop met 5.000 euro kreeg voor Thompson.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')