abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37253058
Weer interessante ontwikkelingen dus. Yves niet zo onschuldig als hij leek.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 24 mei 2006 @ 03:33:39 #52
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_38149653
IS CAMUS BETROKKEN BIJ DE GOKAFFAIRE?
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
Het gerecht heeft vorige week een huis-
zoeking gedaan bij ex-voetballer Daniel
Camus, schrijft het weekblad Humo. Hij
zou een spilfiguur zijn in de zaak-Ye.

Camus ontkent alle betrokkenheid in de
zaak. De ex-speler van RWDM, Gent, La
Louvière, Ronse en KV Mechelen zegt in
Humo wel dat hij de Chinees Zheyun Ye
voor het eerst heeft ontmoet in febru-
ari 2005. Toen speelde Camus in Ronse.

Vijf duels van Ronse zijn verdacht, in
drie daarvan speelde Camus. Daarna viel
hij naast de ploeg. Camus zegt dat hij
verlinkt werd door zijn ex-vrouw, die
"uit is op wraak sinds de scheiding."

LANGE PROCEDURESLAG IS MAANDAG BEGONNEN
De voetbalbond heeft zich maandag weer
over de zaak-Ye gebogen. Maandagavond
heeft de controlecommissie de eerste
getuigen in het dossier-Lierse gehoord.

In een eerste zitting werden enkel de
procedures besproken. 's Avonds was het
de beurt aan de eerste getuigen. De
commissie wil onder meer achterhalen of
Lierse op de hoogte was van de omko-
ping. Degradatie dreigt als dat zo is.

Het kort geding van Paul Put tegen zijn
ex-klup Lierse werd op de lange baan
geschoven. Put claimt nog drie maanden
loon en wil dat Lierse geen licentie
krijgt. De uitspraak is pas op 26 juni.

* De controlecommissie heeft maandag
voor het eerst getuigen gehoord in het
dossier-Lierse. Commissieleden Patrick
Verlooy en Victor Schoups kwamen uit-
leggen hoe het onderzoek was gevoerd.

* Later zullen ook ex-keepertrainer
Patrick Deman, Moeskroen-voorzitter
Edward Van Daele, Anderlecht-manager
Herman Van Holsbeeck en Lierse-dokters
Wim Duym en Chris Neutjens als getuigen
gehoord worden. De volgende hoorzitting
staat op 1 juni op het programma.

* Een uitspraak kan lang op zich laten
wachten. Eerst worden alle getuigen,
beschuldigden en de bond gehoord,
daarna wordt er gedelibereerd. Na het
vonnis is beroep of evocatie mogelijk.

ESPARTERO KOMT WEER IN OPSPRAAK
"Het parket beschikt over verklaringen
dat Mario Espartero Nordin Jbari een
voorstel tot wedstrijdvervalsing zou
gedaan hebben", meldt Voetbal Magazine.

De feiten zouden dateren van het sei-
zoen 2004-05, toen Jbari nog bij Gent
speelde. Espartero, toen La Louvière,
zou Jbari aangespoord hebben Geoffray
Toyes op te zoeken in het strafschop-
gebied. Toyes zou Jbari dan foutief af-
stoppen en Gent een penalty bezorgen.

Jbari ontkent het hele verhaal: "Waarom
schrijft niemand dat ex-manager Chris
Benoit de (ex-)spelers van La Louvière
probeert te verlinken bij de politie?"

BRUSSELS WIL SCHEIDEN VAN ESPARTERO
Er zouden nog meer bezwarende verkla-
ringen zijn tegen Mario Espartero. FC
Brussels, de huidige club van de Frans-
man, wil afscheid nemen van de speler.

Espartero zou zijn ploegmaat Sofiane
Zaaboub aan de Chinees Ye voorgesteld
hebben. "Ik heb dat ook gehoord, maar
heb er geen bewijzen van", zegt Johan
Vermeersch, de voorzitter van Brussels.

"Wegens onze voorbeeldfunctie voor de
jeugd mag ik geen risico nemen: we gaan
scheiden van Espartero én Zaaboub. Es-
partero heeft nog 1 jaar contract, maar
dat is zijn probleem. Als hij goesting
heeft in de B-kern te spelen, hij mag."
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Trouwste user 2022 vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:31:26 #53
7889 tong80
Spleenheup
pi_41170902
Met dank aan Joost_mag_het_weten.

'Roeselare verloor gisteren verrassend met 5-0 bij het Cypriotische Ethnikos Achnas. Die uitslag zorgde niet alleen voor onrust in Roeselare zelf, maar ook bij de verschillende Europese bookmakers. De wedstrijd werd immers enkele uren voor de aftrap door verschillende bookmakers geannuleerd.

Dat gebeurde omdat er verdacht veel ingezet werd op een ruime overwinning van Ethnikos. Vooral vanuit Servië werd er veel ingezet. Op zijn minst opmerkelijk, want de wedstrijd werd geleid door een Servische scheidsrechter en bij Ethnikos spelen er ook vijf Serviërs. De grote geldstroom was genoeg voor de meeste Europese bookmakers, waaronder Betfair, om de wedstrijd uit het aanbod te halen.

Ook onder de gokkers zelf zorgde de wedstrijd voor oproer. Op verschillende gokfora werd uren voor de wedstrijd al melding gemaakt van eventuele omkoping ten voordele van Ethnikos.

Gokexpert Karel D'Hont, die vorig jaar vaak in het nieuws kwam tijdens de zaak-Ye, insinueerde toen al dat er vaak omkoping voorkomt in de voorrondes van de Uefa-beker. D'Hont noemde daarbij vooral Georgië en jawel, ook Cyprus.'

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_41171337
Na de vermeende bezoekjes aan de afhaalchinees van verscheidene spelers zijn nu de Döner-zaken verdacht?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_41171657
Lijkt me veel aanwijzingen voor een omkoopgeval.

Ik ga in ieder geval goed in de gaten houden hoeveel er wordt ingezet op de wedsites. Misschien kan ik nog wat aan die trieste toestand verdienen.

Belgen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_41171665
Nieuw? Volgens mij is dat nog steeds hetzelfde! Of heb ik iets gemist en is de voetbalbond toch in actie geschoten?

Op vakantie vertelde een bulgaar me dat hij 15 miljoen verloren was in België! Toen ik hem verontwaardigd aankeek zei hij zonder verpinken " Football betting". Ik geloofde die kerel wel, want we zaten juist op een plaats waar de ene Lamborghini na de andere kwam aangereden!

vrijdag 25 augustus 2006 @ 19:05:49 #57
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_41171883
En Roeselare is de ploeg die Europees voetbal behaalde via het fair-play klassement.
---verdwijnt---
  Trouwste user 2022 vrijdag 25 augustus 2006 @ 19:07:21 #58
7889 tong80
Spleenheup
pi_41171928
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 19:05 schreef Clourhide het volgende:
En Roeselare is de ploeg die Europees voetbal behaalde via het fair-play klassement.

Het rare is ook dat Roeselaere dit jaar weer goed presteert in de competitie. Dus het is een elftal in vorm.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_41172014
quote:
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:56:54 #60
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_41195605
quote:
Ten koste van o.a. het altijd eerlijke NAC.....
pi_41195786
Kan gewoon in het oude topic lijkt me.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:16:59 #62
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_41196074
quote:
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_41286942
Roeselare stuurt verdachte mail door

De omkopingsgeruchten rond de wedstrijd Ethnikos Achnas - Roeselare blijven aanzwengelen. Roeselare ontving vorige week een verdachte e-main en stuurde die door naar de Belgische Voetbalbond.

Vorige week bracht Voetbalkrant.com als eerste naar buiten dat verschillende gokkantoren de Uefa-bekerwedstrijd tussen Ethnikos Achnas en Roeselare geblokkeerd hadden. Dat gebeurde nadat er verdacht veel geld ingezet werd op een ruime zege van de Cyprioten. Uiteindelijk won Achnas ook verrassend met 5-0 van Roeselare. Volgens de gokkantoren kwamen de verdachte geldstromen vooral uit Servië, het land van oorsprong van de scheidsrechter van dienst. Het bestuur van Roeselare merkte nog voor de geruchten op dat de scheidsrechter zich wel erg vreemd gedroeg na de wedstrijd, toen zijn geluk niet op kon en zijn fotocamera bovenhaalde om zich met enkele spelers van het onbekende Achnas te laten fotograferen.

Roeselare liet eind vorige week de zaak echter varen omdat het geen bewijzen had. Nu stuurde het toch een verdachte e-mail door naar de Voetbalbond. Van wie de e-mail komt, is niet geweten, maar Roeselare neemt het zekere voor het onzekere en stuurde de mail toch door. De club heeft immers meldingsplicht. Wat er in de mail staat, wil Roeselare voorlopig niet kwijt.
pi_41299298
oké ... we zitten toch wel eerder met een verdachte kebab ipv een meeneemchinees deze keer!
  vrijdag 1 september 2006 @ 13:06:02 #65
pi_41392138
UEFA onderzoekt omkoping in Achnas-Roeselare

De Europese voetbalbond UEFA heeft intern beslist om de UEFA Cup-wedstrijd Ethnikos Achnas-Roeselare te onderzoeken. Dat heeft UEFA-onderzoeker Peter Limacher bevestigd aan de Israëlische krant Yedioth Ahranot. Er wordt vermoed dat er bij enkele matchen van Achnas omkoping in het spel is.
In Israël is beroering ontstaan over de wedstrijden van het Cypriotische Ethnikos Achnas tegen Maccabi Petach Tikva. Op die dubbele confrontatie in de derde ronde van de Intertoto zou namelijk ongewoon hoog zijn ingezet bij gokkantoren in China. Petach Tikva verloor de heenwedstrijd met 0-2 in eigen huis, om vervolgens de return te winnen met 2-3. Volgens Israëlische bronnen zou de Servische gokmaffia hier een hand in hebben. Er wordt vermoed dat er aan meerdere wedstrijden van Ethnikos in het verleden een reukje zit. De UEFA durft niet uit te sluiten dat er omkoping in het spel is.

Daarom is de UEFA van plan de 5-0-nederlaag van Roeselare te onderzoeken. De West-Vlamingen hadden de heenmatch tegen Ethnikos Achnas met 2-1 gewonnen maar gingen in een vreemd verlopen terugmatch kansloos onderuit. De spelers van Roeselare, met name Vaesen, Lahousse, Biebauw en Vanderbiest, stapelden de blunders op. Na de match klonk het dat er in Azië en Servië verdacht veel werd gegokt op een ruime zege van Achnas. Ook haalden verschillende kantoren de match van hun kalender. De Servische scheidsrechter Tanovic gedroeg zich na de wedstrijd bovendien uitbundig.
  woensdag 27 september 2006 @ 12:33:19 #66
pi_42166509
Maak maar een kruis over de veroordelingen :

"Uitgeblust? Nee, ze hebben me uitgedoofd"

wo 27/09/06 - René Verstringhe staat naar eigen zeggen machteloos in de behandeling van de zaak-Ye. "Ik kan niet veel meer doen dan alles ondergaan", zegt de bondsprocureur, die wordt gehinderd door het gerechtelijk onderzoek.
Bondsprocureur René Verstringhe is ontgoocheld over de evolutie van de omkoopzaak rond de Chinese zakenman Zheyun Ye. "Ik kan niet meer dan het allemaal ondergaan en sta machteloos", zegt hij.

Verstringhe doelt onder meer op het feit dat Gilbert Bodart (foto) weer aan de slag is als trainer, bij vierdeklasser Wevelgem.

Het bondsparket kon Bodart zelfs niet een keer ondervragen over zijn betrokkenheid in de affaire. "Hij wilde geen verklaring afleggen", zegt Verstringhe aan Gazet van Antwerpen.

"Ik had hem een keer aan de telefoon. Bodart verwees naar zijn ondervraging door het parket en de geheimhouding van het onderzoek. Dan sta je machteloos."
"Weinig in handen tegen La Louvière"

Verschillende wedstrijden van La Louvière uit de periode toen Gilbert Bodart er coach was, waren verdacht. Maar de bond heeft momenteel nog altijd geen enkel bewijs van fraude.

"Om eerlijk te zijn: op dit ogenblik hebben we heel weinig in handen om iets te ondernemen tegen Bodart of La Louvière", zegt René Verstringhe. "En het gerechtelijk dossier mogen we niet inkijken. Wat kan ik dan nog doen?"
"Hopelijk was alle werk niet voor niets"
"Mijn dossier is al maanden afgerond. En dan zeggen ze dat Verstringhe uitgeblust is. Neen, neen, het is anders: ze hebben me uitgedoofd", zei de bondsprocureur ook aan Het Laatste Nieuws.

René Verstringhe is ook boos op de advocaten die de bond hebben verdedigd bij het hof van beroep in Brussel. Daar werd beslist om de zaken van Mitu en Nikolovski uit te stellen tot 29 november.

"Dat onze advocaten daar akkoord mee gingen, is onbegrijpelijk", foetert hij.

"Ze moeten toch geen akkoord maken met de aanvallende advocaat? Iedereen weet dat dit máánden kan duren. Onze advocaten hebben zich laten vangen."

Het dossier-Lierse dreigt zelfs te verjaren. Verstringhe hoopt dat de termijn verlengd wordt. "Ik mag er niet aan denken dat alles voor niet zou geweest zijn. We staken hier dagen en dagen werk in."
pi_42242151
Zo gaan die dingen blijkbaar.

Wat bezielt Wevelgem trouwens om met een besmette trainer in zee te gaan? Ach, een diepgezonken clubje en een dito oefenmeester; het zal wel bij elkaar passen.
  vrijdag 29 september 2006 @ 21:11:06 #68
pi_42242514
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 20:58 schreef Beschouw het volgende:
Zo gaan die dingen blijkbaar.

Wat bezielt Wevelgem trouwens om met een besmette trainer in zee te gaan? Ach, een diepgezonken clubje en een dito oefenmeester; het zal wel bij elkaar passen.
Wat ik daaraan vooral verdacht vind is dat de voorzitter van Wevelgem een vlasproducent is met als hoofd-exportland ... China, dat hij als ex-manager van KVK zaken deed met Allatta, een fervent gokker schijnt te zijn, en er tijdens het gokschandaal zelf harnekkige geruchten deden dat hij héél wat geld zou gewonnen hebben op die bewuste wedstrijd van die Finse ploeg ... (en dat de voorbije maand ook al Paul Put bij Wevelgem werd gesignaleerd/genoemd trouwens)
pi_42242572
Je bent goed op de hoogte Joost-mag-het-weten. Wevelgem is dus een duister cluppie geworden? Zou er maar eens een onderzoekscommissie op af sturen. Of werkt dat zo niet in d'n Belgique?
  vrijdag 29 september 2006 @ 21:14:43 #70
pi_42242614
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 21:13 schreef Beschouw het volgende:
Je bent goed op de hoogte Joost-mag-het-weten. Wevelgem is dus een duister cluppie geworden? Zou er maar eens een onderzoekscommissie op af sturen. Of werkt dat zo niet in d'n Belgique?
Ze slagen er nog niet eens in iemand bij de Zaak Yé zelf voor de rechter of het bondsparket te krijgen om te veroordelen , laat staan dat ze dit zouden kunnen uitspitten ...

Maar ik vraag mij toch echt af of ze nu in ergens in een duistere buitenwijk in China zouden wedden op vierdeklassewedstrijden ...

Maar met Wevelgem is altijd al iets vreemds geweest, ze noemen dat ook niet voor niks het Texas van Vlaanderen ...
pi_42242661
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 21:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ze slagen er nog niet eens in iemand bij de Zaak Yé zelf voor de rechter of het bondsparket te krijgen om te veroordelen , laat staan dat ze dit zouden kunnen uitspitten ...

Maar ik vraag mij toch echt af of ze nu in ergens in een duistere buitenwijk in China zouden wedden op vierdeklassewedstrijden ...
Peuter wat geld los bij Humo of zo en we gaan smaen op onderzoek in China
  vrijdag 29 september 2006 @ 22:15:21 #72
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_42244340
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 21:16 schreef Beschouw het volgende:

[..]

Peuter wat geld los bij Humo of zo en we gaan smaen op onderzoek in China
Ik film het wel, verkopen we het daarna aan een duistere commerciele zender voor wat extra inkomsten
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_42247962
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 22:15 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Ik film het wel, verkopen we het daarna aan een duistere commerciele zender voor wat extra inkomsten
De aasgieren die willen meepikken, duiken meteen op
  zaterdag 30 september 2006 @ 01:19:40 #74
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_42249681
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 00:16 schreef Beschouw het volgende:

[..]

De aasgieren die willen meepikken, duiken meteen op
Ik wil alleen wat Chinese stadions zien om te groundhoppen.
Planning:
-
  maandag 2 oktober 2006 @ 12:38:52 #75
pi_42308010
En onder het motto "andere tijden" : Gilbert Bodart laat zich in de krant lovend uit over zijn verdediging bij Wevelgem die "heel sterk de nul heeft gehouden". Waar is de tijd dat hij nog de champagnekurken liet knallen als de La Louviere verdediging weer een nieuwe dimensie voor het woord "zeef" had uitgevonden ...
pi_42597484
Van de Belgische teletekst:
quote:
Spelersmakelaar Pietro Allatta haalt in Humo deze week ook fors uit naar Anderlecht-manager Herman Van Holsbeeck. Zo beweert Allatta dat Herman Van Holsbeeck een procentje voor zichzelf wou bij de overgang van doelman Proto. "Waarom ben ik niet langer welkom op Anderlecht? Omdat ik hem niks heb gegeven." "Ze hebben nu 12 miljoen euro betaald voor 4 Argentijnse imbecielen. Dat is 1 grote witwasoperatie, waarbij hij vanalles in zijn zakken steekt." Bovendien beweert Allatta dat Ander- lecht "gesjoemeld heeft in de slotmatch van het seizoen '99-2000. Het speelde toen 1-1 bij Charleroi. "Anderlecht was al wekenlang kampioen, ze hadden een akkoord. 1 aspect daarvan was dat Charleroi in eerste zou blijven." Tenslotte houdt Allatta staande dat er binnenkort "een bom" zal vallen. "Het is mijn geheime wapen. Als de bom ooit ontploft, zal het Anderlecht en heel Belgie heel veel pijn doen." "Ik heb bewijzen. Ah, bien sur: keiharde bewijzen. Anderlecht gaat vallen. Zoals Juventus. Let op mijn woorden."
pi_42597523
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 00:26 schreef Beschouw het volgende:
Van de Belgische teletekst:
[..]
Woei, woei, woei.
pi_43603327
quote:
Jacek Bak: 'Ik kreeg aanbod te verliezen'

16/11/2006 11:17

Jacek Bak zou een mooi bedrag krijgen als hij België aan een strafschop zou helpen in het woensdag gespeelde kwalificatieduel. De Poolse international wees het aanbod af.

'Ik heb een vreemd telefoontje gekregen voor de wedstrijd', zegt Jacek Bak in de Poolse krant Dziennik. 'Ik kreeg een voorstel de wedstrijd te verkopen.' De verdediger wilde verder weinig kwijt over de poging tot omkoping, waarmee naar verluidt een bedrag van tienduizend euro was gemoeid.

'Bak heeft me er inderdaad over aangesproken, maar we hebben er niet lang over gepraat', vertelde Maciej Zurawski. De Poolse aanvoerder denkt dat het allemaal niet zo'n vaart zal lopen. 'We gaan er geen zaak van maken.'

De Belgische bond weet van niets van een poging tot omkoping. 'De enige informatie die we hebben, is dat ene lijntje in de krant', zegt woordvoerder Nicolas Cornu. 'We kunnen nu alleen afwachten. Het is aan de Poolse voetbalbond om contact op te nemen met de Europese voetbalbond. De UEFA is bevoegd in dit soort zaken.'

België verloor het EK-kwalificatieduel met Polen met 1-0. Radoslav Matusiak maakte halverwege de eerste helft het enige doelpunt.
  donderdag 16 november 2006 @ 11:58:54 #79
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_43603503
Als ze er geen zaak van maken zal er ook niks gebeuren. Maar in België zullen ze het alles behalve leuk vinden dat het naar buiten komt. Wat een amateurs zijn het toch ook.
None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free
  donderdag 16 november 2006 @ 15:45:52 #80
pi_43610678
10,000¤ aanbieden aan iemand die geld schept in de woestijn...
pi_43610772
altijd in belgie he..
  donderdag 16 november 2006 @ 15:56:11 #82
147174 soccerbrain
blauw zwart groen geel
pi_43611028
triest ....ik huil om belgie....wat een stelletje amateuristische sukkels...ongelooflijk
brugge-ado
  donderdag 16 november 2006 @ 16:48:10 #83
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_43613070
Als we winnen winnen we zonder de Chinees!
Planning:
-
pi_43905159
De Gokchinees is ook in Nederland aanbeland dus?

Ajax, Feyenoord, AZ .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 november 2006 @ 15:59:09 #85
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_43906988
Bossen is omgekocht! door moraalridders
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_43907152
De bookmakers lachen zich rot dit weekend .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_43907184
quote:
Op zondag 26 november 2006 14:53 schreef RayMania het volgende:
De Gokchinees is ook in Nederland aanbeland dus?

Ajax, Feyenoord, AZ .
Dan hebben wij geen geldschieter meer nodig door al die nederlagen van ons.
Feijenoord Rotterdam
  zondag 26 november 2006 @ 16:07:51 #88
pi_43907195
quote:
Op zondag 26 november 2006 16:06 schreef cultheld het volgende:
Zolang er geen Chinees een paar honderdduizend dollar ingezet heeft op Sparta en co natuurlijk ...
pi_43907222
quote:
Op zondag 26 november 2006 16:06 schreef cultheld het volgende:
En ik.

20 euro gewonnen dankzij Sparta.
pi_43907264
quote:
Op zondag 26 november 2006 16:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Zolang er geen Chinees een paar honderdduizend dollar ingezet heeft op Sparta en co natuurlijk ...
Dan nog wel: Pakken ze nog een tonnetje of 8 per wedstrijd.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_44632139
De eerste uitspraak is gevallen. Gunther Van Handenhoven (ex-La Louvière, nu Lokeren) krijgt zes maanden effectieve schorsing.
pi_44661240
Dat was ooit een behoorlijk talent toch? Al jong in Frankrijk, aanvoerder van Jong België als ik het wel heb.... Met die blessures van hem en dan nog zes maanden schorsing staat ie lang buitenspel. Kan best eens einde loopbaan zijn.
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 22 december 2006 @ 20:47:13 #93
pi_44667236
Van Handenoven is het schoolvoorbeeld van de "voorbestemde vedette" die uiteindelijk mislukte. Werd aanzien als een toptalent, verhuisde heel snel naar Metz, maar sindsdien gaat het alleen maar bergaf. En daar is de zaak Yé ook gewoon een fase in. Van Handenhoven is altijd iemand geweest die zich graag in de "jet-set" wilde bewegen. (zie ook zijn relatie met ex-miss belgie Ann van Elsen) En daar speelde Yé allicht gretig op in ...
pi_44684631
Ann en hij kunnen de rekeningen bijna niet meer betalen, sipte hij ook al.

Maar inderdaad, soms zijn die jongens makkelijker te beïnvloeden dan die oernuchtere spelers.
www.thuisuiteten.nl
pi_44686019
Worden ze nou nog eens aangepakt daar?
pi_44694631
nog leuke wed tips?
pi_45924038
Dadelijk in Terzake op Canvas een reportage over de de gokfraude en hoe de zaak Ye er na een jaar voor staat.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 20:05:17 #98
pi_45924065
Dossier rond corruptie in Lierse is bijna afgerond

vr 02/02/07 - Een jaar na de losbarsting van de zaak-Ye heeft het onderzoek zich opgesplitst in twee luiken: een over omkoping en corruptie en een ander over financieel gesjoemel. Ondertussen wordt er weer veel gegokt op matchen van bij ons.
Bijna een jaar na het uitbreken van het gokschandaal rond de Chinese zakenman Ye staat vast dat er twee processen komen: een over omkoping en vervalsing en een over financieel gesjoemel.

Het luik rond omkoping en vervalsing van wedstrijden draait vooral rond Lierse. dat onderzoek is intussen zo goed als afgerond.

In maart moet duidelijk zijn welke spelers, trainers en/of bestuursleden het parket in verdenking stelt.

Het dossier over financieel gesjoemel draait rond La Louvière. Dat onderzoek is nog niet afgerond. Als de verdachten bekend zijn, kan het proces beginnen.

"Het financiële luik kwam overigens aan het licht door het onderzoek naar de corruptie", legt Eric Van der Sijpe van het federale parket uit.

"Het onderzoek naar het financiële gesjoemel heeft nog het meeste tijd en energie gevraagd, terwijl het dossier rond de corruptie het meest spectaculaire was."

* In de nasleep van de zaak zijn ook enkele spelers een rechtszaak begonnen tegen de VRT. Zij waren niet tevreden over de Panorama-reportage. Het parket vraagt om de VRT niet te vervolgen.

Ondertussen draait de gokbusiness weer op volle toeren. Volgens gokanalist Karel Dhont zetten Aziaten weer volop in op Belgische wedstrijden. Dhont durft dan ook niet uit te sluiten dat een nieuw schandaal de kop zal opsteken.
pi_45932166
Twee luiken en Standaard wordt niet eens genoemd?

ff serieus: Zal allemaal wel met een sisser aflopen. Paar kleine jongens worden gepakt, de echte grote mannen zullen de dans wel ontsnappen .
  zaterdag 3 februari 2007 @ 18:22:28 #100
pi_45947328
"Krachten willen Bergen buiten schot houden"

Het onderzoek spitst zich dus toe op Lierse en La Louvière. Alle andere ploegen hoeven zich dus geen zorgen te maken. Ook Bergen, nochtans vaak genoemd, ontspringt de dans.

"Ik heb het gevoel dat hier misschien iets in de doofpot wordt gestoken. Dat er krachten aan het werk zijn die proberen Bergen buiten schot te houden", zei Jan Hauspie, journalist van Sport/Voetbalmagazine.

"Ik heb de indruk dat instanties die meer middelen hebben dan de media, zoals een sportfederatie en een gerecht, niet meer bovenhalen dan de media."

"We kunnen belanden in een zaak waarin niemand nooit zal weten wat er is gebeurd", zei Hauspie nog.

Ook STVV-preses Roland Duchâtelet vindt in Terzake dat er niet goed gewerkt werd. "Het is merkwaardig dat het zo lang duurt."

"Als je kijkt naar Italië, daar is goed samengewerkt tussen de bond en de justitie. Daar is alles veel sneller opgelost geraakt. Bij ons moet het bondsparket wachten op justitie", zei Duchâtelet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')