Van Bommel is niet voor 1 bepaalde positie op het middenveld gehaald, maar de rol van Edmilson (in de punt naar achter) is hem minder op het lijf geschreven dan die van rechtermiddenvelder. Bommel moet ook een beetje kunnen aanvallen, want hij heeft een geweldige traptechniek en dus ook goeie pass in de benen. Werd weer eens bewezen tegen Racing Santander, Bommel bediende Henryk met een geniale assist door 3 schijven van RS verdediging.quote:Op maandag 10 april 2006 15:33 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat van Bommel's voornaamste concurrent Edmilson is......
quote:Op maandag 10 april 2006 16:33 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Maar jij zit er net als bij Gomes ver naast.
Als van Bommel toendertijd voor Ajax had gekozen dan was hij nou je favo speler geweest
En dan van Bommel naar Barca lees Ajax 2 dan was hij helemaal je favo speler geweest en kocht je alles van hem
Ok, misschien bedoelden ze dan dat de positie van edmilson zijn engie kans isquote:Op maandag 10 april 2006 16:37 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Van Bommel is niet voor 1 bepaalde positie op het middenveld gehaald, maar de rol van Edmilson (in de punt naar achter) is hem minder op het lijf geschreven dan die van rechtermiddenvelder. Bommel moet ook een beetje kunnen aanvallen, want hij heeft een geweldige traptechniek en dus ook goeie pass in de benen. Werd weer eens bewezen tegen Racing Santander, Bommel bediende Henryk met een geniale assist door 3 schijven van RS verdediging.
ik denk bij van Bommel eerder aan een verdedigende "domme" kracht dan aan een begaafd aanvallend genie zoals jij het probeert voor te doenquote:Op maandag 10 april 2006 16:37 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Van Bommel is niet voor 1 bepaalde positie op het middenveld gehaald, maar de rol van Edmilson (in de punt naar achter) is hem minder op het lijf geschreven dan die van rechtermiddenvelder. Bommel moet ook een beetje kunnen aanvallen, want hij heeft een geweldige traptechniek en dus ook goeie pass in de benen. Werd weer eens bewezen tegen Racing Santander, Bommel bediende Henryk met een geniale assist door 3 schijven van RS verdediging.
Márquez is normaliter de defensieve pion, met Xavi en Deco erbij op het ideale middenveld.quote:Op maandag 10 april 2006 14:33 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Marquez speelt vaak zat op het middenveld.
Dit seizoen speelt hij vooral centraal achterin en heeft hij al zeker een half jaar niet meer op het middenveld gestaan.quote:Op maandag 10 april 2006 19:49 schreef methodmich het volgende:
[..]
Márquez is normaliter de defensieve pion, met Xavi en Deco erbij op het ideale middenveld.
PyTh heeft wel gelijk dat Márquez ook kan verdedigen, maar zjroentje zet hem terecht op het middenveld, want daar speelt hij bij Barça in 95 % van de gevallen.
Volgens mij switch hij gewoon ook veel met Edmilson in de wedstrijd, omdat die ook centraal in de verdediging kan spelen, zoals hij bij Lyon deed. Denk dat het zo lijkt dat hij vaak op het middenveld speelt.quote:Op dinsdag 11 april 2006 08:18 schreef PyTh het volgende:
[..]
Dit seizoen speelt hij vooral centraal achterin en heeft hij al zeker een half jaar niet meer op het middenveld gestaan.
Dus jou 95% rijmt voor dit seizoen zeker niet
Barça speelt met de defensie Belletti - Oleguer - Puyol - Gio / Sylvinho.quote:Op dinsdag 11 april 2006 08:18 schreef PyTh het volgende:
[..]
Dit seizoen speelt hij vooral centraal achterin en heeft hij al zeker een half jaar niet meer op het middenveld gestaan.
Dus jou 95% rijmt voor dit seizoen zeker niet
Anders sla je de wedstrijden van November tot hij geblesseerd raakte midden Maart er even op na via http://www.vi.nlquote:Op dinsdag 11 april 2006 19:35 schreef methodmich het volgende:
[..]
Barça speelt met de defensie Belletti - Oleguer - Puyol - Gio / Sylvinho.
Hebben ook de meeste potjes gespeeld. Márquez middenveld dus.
Moet ik de opstellingen van de Barca site erbij pakken dan?quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:59 schreef methodmich het volgende:
Belletti is er een tijdje uitgeweest, toen moest Oleguer rechtsback en kon hij een linie zakken. Maar ze spelen hem uit als middenvelder. En www.vi.nl valt niet te gebruiken voor statistieken en opstellingen, die kloppen zelden.
Belletti heeft de afgelopen 6 maanden niet of nauwelijk rechts centraal achterin gespeeld.quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:12 schreef methodmich het volgende:
Ik zeg toch dat hij toen, door de blessure van Belletti, even achterin speelde? Maar hij is in principe altijd middenvelder geweest voor Barça, als de hele defensie er was.
Toch vreemd dat gedurende 5 maanden (terwijl Oleguer fit was) Marquez als basiskracht centraal achterin te bewonderen was bij Barça"quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:32 schreef methodmich het volgende:
Neeeeee, Belletti was rechtsback en Oleguer moest Belletti tijdens diens absentie vervangen..... Normaal is Oleguer centrale verdediger met Puyol, in het ideale Barça.
Toen Márquez centraal speelde, stond Oleguer op rechts. Dat probeer ik je al steeds duidelijk te maken. Toen was Belletti namelijk geblesseerd. Blijkt ook uit het feit dat die aan 20 optredens komt.quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:38 schreef PyTh het volgende:
[..]
Toch vreemd dat gedurende 5 maanden (terwijl Oleguer fit was) Marquez als basiskracht centraal achterin te bewonderen was bij Barça"
Maar ik heb het gevoel dat deze discussie eindeloos zal blijven voortduren......
zinloos om met die gasten te over de andere Barcelona spelers te discussieren..ze letten toch alleen maar op hun idoolquote:Op woensdag 12 april 2006 16:31 schreef methodmich het volgende:
[..]
Toen Márquez centraal speelde, stond Oleguer op rechts. Dat probeer ik je al steeds duidelijk te maken. Toen was Belletti namelijk geblesseerd. Blijkt ook uit het feit dat die aan 20 optredens komt.
Toen Beletti niet geblesseerd was en gewoon rechtsback stond speelde Marquez centraal achterin ten faveure van Oleguer.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:31 schreef methodmich het volgende:
[..]
Toen Márquez centraal speelde, stond Oleguer op rechts. Dat probeer ik je al steeds duidelijk te maken. Toen was Belletti namelijk geblesseerd. Blijkt ook uit het feit dat die aan 20 optredens komt.
Blessures enzoquote:Op donderdag 13 april 2006 18:59 schreef methodmich het volgende:
Toch verrassend dan dat Oleguer uiteindelijk vaker gespeeld heeft.
Dat idee krijg ik ook een beetje. Net zoals het lijkt dat hij soms gewoon overgeslagen wordt in de wedstrijd.quote:Op donderdag 27 april 2006 13:40 schreef The_Gunman het volgende:
wat vinden jullie? het lijkt net niet of van Bommel wordt geaccepteerd bij barca als er gescoord word juicht niemand met hem en net als gisteravond zie je van bommel eigenlijk met niemand juiche alleen met de reserve keeper en gio
niet zo gek he, hij had die wedstrijd 5 minuten ofzo gespeeld. Hijs niet belangrijk voor het elftal..gewoon een van de spelers. En door zn arrogante houding ook niet echt iemand die snel vriendjes maakt. Niks mis mee hoor..alleen kijk er dan ook niet raar van op als weinigen behoefte voelen om het halen van de finale met hem te vieren.quote:Op donderdag 27 april 2006 13:40 schreef The_Gunman het volgende:
wat vinden jullie? het lijkt net niet of van Bommel wordt geaccepteerd bij barca als er gescoord word juicht niemand met hem en net als gisteravond zie je van bommel eigenlijk met niemand juiche alleen met de reserve keeper en gio
goeie!quote:Op donderdag 27 april 2006 13:59 schreef Bombardier het volgende:
Van Bommel kan de baas worden van het elftal.
Erg leuk voor hemquote:
Wanneer zit Seedorf bij hem in de kleedkamer dan?quote:Op woensdag 17 mei 2006 23:02 schreef Showtime het volgende:
[..]
Kan Seedorf hem daar niet meer mee uit bluffen in de kleedkamer.![]()
Zeker, in de basis!quote:Op woensdag 17 mei 2006 22:51 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Erg leuk voor hem![]()
Vooral om ook gewoon de finale te hebben meegespeeld![]()
Ondanks dat ik een groot Van Bommel fan ben, ben ik het wel met je eens. Van Bommel speelde een zeer matige wedstrijd.quote:Op woensdag 17 mei 2006 23:17 schreef Shreyas het volgende:
De eerste 10 - 15 minuten van de tweede helft speelde Barcelona nog wat matig, tussen de 45e en 50e minuut prutste Van Bommel er weer lekker op los, balverlies, voorzet die over de achterlijn ging, domme glijpartijen, etc.
Pas toen hij werd gewisseld en Larsson in de ploeg kwam ging Barcelona pas echt goed spelen, zonder Van Bommel is Barcelona veel beter, ik hoop echt dat hij nog vertrekt, of voor altijd bankzitter wordt.
Ik hoop echt dat Van Bommel volgend jaar beter zal spelen bij Barcelona, dat komt de club namelijk alleen maar ten goede, we zullen het zienquote:Op woensdag 17 mei 2006 23:20 schreef Showtime het volgende:
[..]
Ondanks dat ik een groot Van Bommel fan ben, ben ik het wel met je eens. Van Bommel speelde een zeer matige wedstrijd.
Ben het niet mee eens dat hij moet vertrekken, want hij heeft wel zijn aandeel naar het bereiken van de finale gehad. Het is daarbij ook nog zijn eerste jaar bij Barcelona met zoveel sterren, denk dat hij volgend jaar nog soepeler in het team past. En hij is een goede stofzuiger op het middenveld.
Het was (helaas) niet zijn WK.quote:Op donderdag 18 mei 2006 10:03 schreef Dylan Dog het volgende:
Hoe dan ook, dit geeft Mark dé boost om straks ook het WK te winnen...
quote:Op maandag 26 juni 2006 12:29 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Het was (helaas) niet zijn WK.
Domme overtreding in het begin gisteren, waardoor hij direct al vleugellam was. En toch weer typisch dat hij zijn man laat lopen bij het doelpunt van Maniche ...
De relatie met de bondscoach is er niet beter op geworden na gisteren denk ik.
Wie moeten ze er dan in zetten, één van die Jodenvriendjes zeker.quote:Op maandag 26 juni 2006 12:35 schreef zjroentje het volgende:
Van Bommel in Oranje begint idd kansloos te worden.
Zonde.
Alsof ik nog méér kan zeggen dan dat. Het werkt gewoon niet zo dat je je man 24/7 achtervolgt. Je moet ook je eigen voetbal kunnen spelen.quote:Op maandag 26 juni 2006 12:39 schreef zjroentje het volgende:
Je bent wel sterk met je argumenten zeg. Tjonge jonge ...
Mathijsen liet zijn man in eerste instantie lopen.quote:Op maandag 26 juni 2006 12:29 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Het was (helaas) niet zijn WK.
Domme overtreding in het begin gisteren, waardoor hij direct al vleugellam was. En toch weer typisch dat hij zijn man laat lopen bij het doelpunt van Maniche ...
De relatie met de bondscoach is er niet beter op geworden na gisteren denk ik.
Pauleta kon idd veels te vrij aannemen in de 16quote:Op maandag 26 juni 2006 12:42 schreef PyTh het volgende:
[..]
Mathijsen liet zijn man in eerste instantie lopen.
Hij had toch gewoon mee kunnen lopen en het schot proberen te blokken. Dat je al een gele kaart hebt (een ook niet al te snuggere overtreding van Mark) betekent niet dat je niets meer hoeft te doen in verdedigend opzicht hoor.quote:Maniche liep weg en van Bommel kon niks doen omdat hij al geel had en het ook nog eens in het strafschopgebied was.
Tuurlijk, dat is het ook. Maar feit blijft ook dat hij z'n man liet lopen in een gevaarlijke situatie. Dom.quote:Op maandag 26 juni 2006 12:42 schreef Bombardier het volgende:
Ik vind het zo makkelijk, populistisch gesproken dat van Bommel wéér z'n mannetje liet lopen.
Alsjeblieft zeg. En die trap van Boulahrouz, ook niet al te snugger zeker. En die elleboog, ook niet al te snugger. 18 Gele kaarten die niet al te snugger waren.quote:Op maandag 26 juni 2006 12:45 schreef zjroentje het volgende:
Hij had toch gewoon mee kunnen lopen en het schot proberen te blokken. Dat je al een gele kaart hebt (een ook niet al te snuggere overtreding van Mark) betekent niet dat je niets meer hoeft te doen in verdedigend opzicht hoor.
Volstrekte onzin.quote:Op maandag 26 juni 2006 12:47 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat is het ook. Maar feit blijft ook dat hij z'n man liet lopen in een gevaarlijke situatie. Dom.
Ik hoop voor 'm dat hij dit soort foutjes eruit haalt, want in 2008 zullen we 'm hard nodig hebben. Al zie ik het momenteel somber in voor hem.
Nee. Maar wat is je punt daarmee?quote:Op maandag 26 juni 2006 12:50 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg. En die trap van Boulahrouz, ook niet al te snugger zeker. En die elleboog, ook niet al te snugger. 18 Gele kaarten die niet al te snugger waren.![]()
Waarom dat? Van Basten is al niet zo'n grote fan van Van Bommel, en dat zal na gisteravond niet veranderd zijn.quote:
Dat vooral de scheidsrechter niet al te snugger was die avond.quote:
Dat is een persoonlijke kwestie, mocht dat nog steeds aan de orde zijn.quote:Op maandag 26 juni 2006 12:53 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Waarom dat? Van Basten is al niet zo'n grote fan van Van Bommel, en dat zal na gisteravond niet veranderd zijn.
Idd, en dan hoop je nog dat er het teamspirit/ teamgedrag voldoende is, waardoor je het als team er doorheen trekt. Blijkbaar zijn de spelers gewoon niet goed genoeg. Dat is waarschijnlijk net het verschil met een Davids en Stam.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:39 schreef Suijk het volgende:
Ik weet niet, volgens mij zijn het over het algemeen genomen gewoon niet zo'n hele goede voetballers en kunnen ze gewoon niet veel beter. Alles duurt een paar 10den van een seconde te lang, het uitspelen van een mannetje lukt vaak niet. En Bommel stak er niet boven uit, helaas.
Enige die mij kon bekoren in de groepswedstrijden was Van Persie, die heeft zeker zijn niveau gehaald. Robben daarentegen heeft zijn niveau duikelen ook gehaald!quote:Op maandag 26 juni 2006 13:37 schreef pascalheister het volgende:
niet alleen van Bommel speelde dit wk onder z'n niveau, maar bijna het gehele nl-elftal, dat zegt genoeg
Hier kan ik me helemaal in vinden.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:39 schreef Suijk het volgende:
Ik weet niet, volgens mij zijn het over het algemeen genomen gewoon niet zo'n hele goede voetballers en kunnen ze gewoon niet veel beter. Alles duurt een paar 10den van een seconde te lang, het uitspelen van een mannetje lukt vaak niet. En Bommel stak er niet boven uit, helaas.
Whehehe.quote:Van Bommel zinspeelt op vertrek bij Barcelona
19/8/2006 10:48
Dat Mark van Bommel (voorlopig) niet voorkomt in het keurkorps van Barcelona is mogelijk de eerste stap op weg naar een vertrek uit de Catalaanse hoofdstad.
Trainer Frank Rijkaard passeerde Van Bommel voor de dubbele Super Cup-ontmoeting met Espanyol. Dat was vooral pijnlijk voor de oud-PSV'er die door bondscoach Marco van Basten al is afgedankt voor Oranje.
Voor Van Bommel moet de situatie bij Barcelona niet veel langer blijven zoals die nu is. Als hij de komende weken steeds op de tribune moet plaatsnemen, wil hij uitkijken naar een andere club. Zaakwaarnemer Rob Jansen heeft zich in het AD in deze richting uitgelaten.
Sad but true idd..quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 19:37 schreef Radegast het volgende:
Spreek Cruijff niet tegen, laat het een les zijn voor andere jongens in de toekomst.
Gewoon braaf ja-knikken en amen zeggen.
Ik vind het echt zielig voor Mark. Het is volkomen onterecht.
het is dat je het zo onaardig zegt, maar je hebt wel gelijkquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 19:48 schreef Erwtensoep het volgende:
Die mof moet naar Munchen
quote:Bayern aast op Van Bommel
Van onze Telesportredactie
MONACO, zaterdag
Grote afwezige bij de Supercupfinale tussen FC Barcelona en Sevilla was Mark van Bommel. De Nederlandse middenvelder bleek door trainer Frank Rijkaard niet in de selectie voor de prestigieuze wedstrijd in Monaco te zijn opgenomen.
Volgens goed ingelichte bronnen binnen FC Barcelona zou Van Bommel vrij zijn gegeven om met Bayern München te onderhandelen. De Duitse kampioen is op zoek naar versterkingen voor het middenveld en heeft opnieuw het oog op de voormalige PSV’er laten vallen.
Voor de transfer van Van Bommel naar Barcelona was Bayern München ook al in de markt om hem van zijn toenmalige Eindhovense werkgever over te nemen. Het Barça van Frank Rijkaard verloor met 3-0 van Sevilla.
quote:Van Bommel definitief naar Bayern
Mark van Bommel verruilt FC Barcelona voor Bayern München. De Duitse landskampioen betaalt de Catalaanse ploeg 12 miljoen euro voor de middenvelder, die bij Barcelona niet kon rekenen op een basisplaats.
Bayern-manager Uli Hoeneß heeft de transfer inmiddels bevestigd. De 29-jarige Van Bommel, die bij Barcelona nog een verbintenis had tot medio 2008, tekent in München een contract voor drie seizoenen. Komende week wordt hij medisch gekeurd.
Vorige zomer koos Van Bommel na zes succesvolle seizoenen bij PSV voor een Spaans avontuur bij FC Barcelona. In Catalonië wist de middenvelder zich echter niet te ontpoppen tot een vaste basiskracht, maar won met de ploeg wel de landstitel en de Champions League.
Nadat trainer Frank Rijkaard de Limburger niet opnam in zijn selectie voor de nationale en Europese Super Cup wist Van Bommel dat zijn toekomst niet meer in Nou Camp lag. Bij Bayern neemt hij de plaats in voor de naar Chelsea vertrokken Michael Ballack.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |