abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36297541
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 14:15 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

Consequentie hiervan is dan dat uitkeringstrekkers geen kinderen mogen krijgen laat ze eerst maar leren hun eigen broek op te houde.
Nou, dat lijkt me helemaal niet zo slecht. Als je niet verwacht de verzorging en opvoeding van een kind te kunnen betalen, dan zou ik het erg verstandig vinden als je in die omstandigheden wacht met kinderen krijgen totdat je in betere omstandheden zit.
pi_36297555
thaleia, gewoon lenen voor een opleiding vind ik ook gevaarlijk; eigenlijk hoort iedereen gewoon recht op een opleiding te hebben, zelfs al wil iemand vioolbouwer worden (om maar eens iets stoms te noemen). je zit dan namelijk wel al direct van begin af aan met een giga schuld als je moet lenen wat niet iedereen ziet zitten.

en net wat ik zeg: ik ben zelf in de opvang opgegroeid, en begrijp me goed; ben goed genoeg terechtgekomen, maar na 4 jaar rennen om voor mijn broertje te zorgen zie ik het echt niet zitten om dat nu weer te doen, zekers niet als het niet strict noodzakelijk is. 1 griepje en je gaat op je bek omdat je kindje niet naar de opvang mag en jij op je werk een giga deadline hebt. denkt iedereen daar nog ff aan? tis aangetoond dat vrouwen met kinderen + baan weetikhoeveel meer stress en ziekte ervaren.

ik begrijp het gewoon niet: in de vorige eeuw was er zoveel ophef over emancipatie, en keuzevrijheid voor vrouwen of je wilt werken of niet, en ik heb nu de indruk dat dat helemaal doorgeslagen is naar 'je moet werken' terwijl het toen dus was 'je moet thuisblijven voor de kinderen'. tis allebei stom

als laatste:
ik ben nu 33, en ben nu aan een full time opleiding bezig (niks geen stufi voor mij overigens) maar ik heb wel vanaf mijn 15de gewerkt, premies betaald enzo, sure; ook weleens werkeloos geweest, maar toch: telt dat allemaal niet meer mee dan opeens ofzo?
als een vrouw een hogere opleiding heeft, en kinderen krijgt en daar voor zorgt, dan is die opleiding toch niet opeens weg? ze heeft wellicht eerst wat gewerkt voor de kinderen, en na de kinderen is het missch een kwestie van een cursus en ze kan weer aan de slag.

overigens: alle emotie enzo daargelaten; wat kost het de staat niet om al die opvang te regelen? daar al aan gedacht?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_36297626
misschien is het een beter plan als we voortaan alle kindertjes in groep 8 een goede test geven: jij hebt aanleg om meubelmaker te worden? hop, verplicht naar meubelmaakschool, en de rest van je leven meubelmaker zijn. jij kan goed met compu's omgaan en bent slim genoeg? jij mag naar de universiteit. jij bent een sletterig breezuh typje, ga maar achter de lopende band dan.

tis maar een idee'tje........

[ Bericht 0% gewijzigd door simmu op 23-03-2006 14:59:40 (typo) ]
pi_36297693
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 14:56 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Nou, dat lijkt me helemaal niet zo slecht. Als je niet verwacht de verzorging en opvoeding van een kind te kunnen betalen, dan zou ik het erg verstandig vinden als je in die omstandigheden wacht met kinderen krijgen totdat je in betere omstandheden zit.
dat weet je toch allemaal lang niet altijd van te voren....
tis allemaal wel lekker makkelijk oordelen he, zie mijn vorige post: dan kan je beter op 12 jarige leeftijd gewoon aan iemand een beroep toekennen, en dat moeten ze dan maar gewoon gaan doen.
pi_36297807
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 14:56 schreef simmu het volgende:
overigens: alle emotie enzo daargelaten; wat kost het de staat niet om al die opvang te regelen? daar al aan gedacht?
Tegenwoordig een stuk minder
pi_36297886
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 09:50 schreef HarryP het volgende:

[..]

Dat gekke mens van een Dijksma heeft zelf 2 studies geprobeert en nooit afgemaakt.
Maar wel lekker dat de PvdA discrimineerd op geslacht..??..

Nou ja, lang leven de vrijheid van onderwijs..

Iemand die nog PvdA gaat stemmen..??..
Technisch gezien is hier geen sprake van discriminatie; ze zegt immers niet alleen vrouwen hun kosten terug moeten betalen. Verder is het een goed idee, zolang t idd voor elk geslacht geldt. Aan de andere kant, 'hoogopgeleid' zijn is nooit verspilling, ook al wordt er beroepsmatig niets mee gedaan. Het heeft invloed op hun kinderen, en op de directe omgeving van desbetreffende persoon. Al met al wellicht een ondoordacht standpunt van deze mevrouw.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_36297931
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 09:50 schreef HarryP het volgende:

[..]

Iemand die nog PvdA gaat stemmen..??..
al was het alleen al om dat rechtse zootje daar weg te krijgen
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_36298473
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 15:01 schreef simmu het volgende:

[..]

dat weet je toch allemaal lang niet altijd van te voren....
tis allemaal wel lekker makkelijk oordelen he, zie mijn vorige post: dan kan je beter op 12 jarige leeftijd gewoon aan iemand een beroep toekennen, en dat moeten ze dan maar gewoon gaan doen.
Natuurlijk niet. Je kan altijd buiten je schuld je baan kwijtraken, etc., etc.
pi_36298639
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 14:59 schreef simmu het volgende:
misschien is het een beter plan als we voortaan alle kindertjes in groep 8 een goede test geven: jij hebt aanleg om meubelmaker te worden? hop, verplicht naar meubelmaakschool, en de rest van je leven meubelmaker zijn. jij kan goed met compu's omgaan en bent slim genoeg? jij mag naar de universiteit. jij bent een sletterig breezuh typje, ga maar achter de lopende band dan.

tis maar een idee'tje........
Als je ervoor kiest, om je door een ander mee te laten betalen aan studie/opvoeding etc., dan kunnen daar verplichtingen tegenover staan.
pi_36299357
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 15:31 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Als je ervoor kiest, om je door een ander mee te laten betalen aan studie/opvoeding etc., dan kunnen daar verplichtingen tegenover staan.
maar als je er niet voor kiest om een opleiding te gaan doen, en al vanaf je 16de (via werken leren bijvoorbeeld) tot je zeg, 30ste, bij 1 baas werkt, en die baas gaat failliet en jij raakt werkeloos, dan krijg je het *ook* voor je kop: 'had je maar een opleiding moeten gaan doen sukkel'

op de een of andere manier zijn er altijd wel verplichtingen als je zo gaat redeneren, tis allemaal zo vreselijk dubbel
pi_36299461
Gezien de meest stupide plannetjes die door politici gelanceerd worden is hun opleiding m.i. pas weggegooid geld geweest.

Laat ze zelf maar beginnen met terugbetalen.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_36299655
interessant. tvp
pi_36299677
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 15:56 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Gezien de meest stupide plannetjes die door politici gelanceerd worden is hun opleiding m.i. pas weggegooid geld geweest.
Wie zegt dat ze allemaal van een opleiding hebben genoten
pi_36299801
tering als je gaat kijken wie er begonnen zijn met studeren en het niet afgemaakt hebben valt mn bek echt open (v aartsen, remkes, dijksma...)
Dan kan je zeggen van Wouter Bos wat je wilt, maar hij is tenminste wel 2 keer cum laude afgestudeerd...
pi_36299981
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 16:07 schreef Repeat het volgende:
tering als je gaat kijken wie er begonnen zijn met studeren en het niet afgemaakt hebben valt mn bek echt open (v aartsen, remkes, dijksma...)
Dan kan je zeggen van Wouter Bos wat je wilt, maar hij is tenminste wel 2 keer cum laude afgestudeerd...
Tja, het volk kiest en kijkt meestal niet naar de cv van desbtreffend politicus.....
pi_36300118
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 16:07 schreef Repeat het volgende:
btw, waar haal je al die cv's vandaan?
ik vind dat wel interessant om te lezen
pi_36300219
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 16:16 schreef Muertez het volgende:

[..]

http://www.parlement.com/
pi_36300250
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 16:16 schreef Muertez het volgende:

[..]

Op hun site's..ff google
  donderdag 23 maart 2006 @ 16:23:31 #219
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_36300338
Alleen de suggestie van dit plan is al waanzin. Brute omkering van oorzaak en gevolg.

Alsof iemand ook maar enige verantwoording schuldig is aan 'de maatschappij' hoe na de studie het leven in te richten. Dat er veel vrouwen voor hun kinderen kiezen ipv een carričre is vanuit economisch perspectief misschien te betreuren, maar het is wel een keuze waarin je die vrouwen volledig vrij moet laten. Wat je wél zou kunnen doen, is kijken waarom die vrouwen tot die keuze komen. En daar je beleid op aanpassen.

Typische verkiezingsretoriek van een partij die toch al zo graag met het hoger opgeleide en beter betaalde deel der natie in de clinch ligt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_36300844
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 16:23 schreef Ringo het volgende:

Alsof iemand ook maar enige verantwoording schuldig is aan 'de maatschappij' hoe na de studie het leven in te richten. Dat er veel vrouwen voor hun kinderen kiezen ipv een carričre is vanuit economisch perspectief misschien te betreuren, maar het is wel een keuze waarin je die vrouwen volledig vrij moet laten. Wat je wél zou kunnen doen, is kijken waarom die vrouwen tot die keuze komen. En daar je beleid op aanpassen.
Als de studie helemaal zelf betaald is, maar als de overheid meebetaald heeft geef ik Sharon Dijksma gelijk
pi_36300946
Als je van je werkgever een opleiding krijgt willen ze ook dat je daarna nog minsten een aantal jaren bij ze blijft werken en anders moet je een deel van je studie terugbetalen als je eerder vertrekt
pi_36301000
Maarreh.. Als iemand nou zonder hoge opleiding een zeer goede baan weet te bemachtigen... Krijg je er dan van de PVDA een zak geld bij omdat je de maatschappij voor onnodige opleidingskosten hebt behoed?
pi_36301138
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 16:39 schreef Flirt het volgende:
Als je van je werkgever een opleiding krijgt willen ze ook dat je daarna nog minsten een aantal jaren bij ze blijft werken en anders moet je een deel van je studie terugbetalen als je eerder vertrekt
Dat is een investering die één bepaald bedrijf in jou doet. Dat is wat anders dan een maatschappelijke mogelijkheid tot intellectuele ontplooiing.

Het is daarnaast nog eens uitermate kortzichtig om resultaten van een opleiding slechts af te meten aan economische rendementen. M.i. zou je blij moeten zijn met hoog opgeleide moeders.
pi_36301923
Waar haalt de overheid het geld vandaan om jouw opleiding te betalen en waarom betalen ze zo graag? Inderdaad. Gezeur om niets dus.
  donderdag 23 maart 2006 @ 17:29:39 #225
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_36302636
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 16:37 schreef Flirt het volgende:
Als de studie helemaal zelf betaald is, maar als de overheid meebetaald heeft geef ik Sharon Dijksma gelijk
Bullshit. Een beschaafde samenleving faciliteert haar burgers in het volgen van onderwijs. Zonder dat daar voor die burgers torenhoge kosten aan verbonden zitten.
Wat men ná zijn/haar studie voor plannen heeft, dat gaat de overheid geen ene sodemieter aan. Hooguit kan men het positief stimuleren, passend werk te zoeken/vinden.

Maar niet op een armetierige manier de eindjes aan elkaar knopen zoals Dijksma nu voorstelt. Daar help je niemand mee. Je kweekt argwaan, een soort van controle-systeem waardoor uiteindelijk niemand nog zou durven studeren die NIET direct voor een maatschappelijke carričre gaat,

En wat bijvoorbeeld met mensen die hun heil na hun studie in het buitenland zoeken? Moeten we die ook maar financieel uitkleden? Dwingen in NL te blijven?

Volkomen crap dus. Die Dijksma moet 'r billen gaan wassen. Daar is ze wel een tijdje mee bezig.
pi_36302813
Het zou om het terugbetalen van studieschuld gaan.
quote:
Over het terugbetalen van de studieschuld wil ik opmerken dat de PvdA-fractie eerder voorstellen heeft gedaan voor een nieuw systeem van studiefinanciering. Daarbij is het uitgangspunt een sociaal leenstelsel, waarbij ex-studenten naar rato van het inkomen achteraf hun studiefinanciering in maximaal 25 jaar terugbetalen. Dat zou er toe kunnen leiden dat afgestudeerden die er voor kiezen niet te werken hun schuld niet hoeven terug te betalen. Ik zou het onterecht vinden als mannen of vrouwen die er bewust voor kiezen (het gaat dus niet om ongewilde werkloosheid, etc) niet te werken hun studieschuld niet hoeven terug te betalen. Dit is niet meer dan rechtvaardig naar al die werkende mensen toe die na hun genoten studie wel hun studieschuld moeten afbetalen.

http://www.sharondijksma.(...)24/instanceId/28956/
Om mensen extra boete op te leggen op het moment dat ze met een goede opleiding geen goede baan zouden hebben is m.i. erg idioot. Maar met betrekking tot het terugbetalen van studieschuld heeft ze wel een punt, je kunt je inkomen zo laag houden dat je in 25 jaar nooit deze schuld hoeft af te betalen.

Het is wel opvallend dat de quote uit het interview fors afwijkt van hetgeen Dijksma op haar website zet...
quote:
,,Een hoogopgeleide vrouw die ervoor kiest thuis te blijven en niet te werken: dat is kapitaalvernietiging. Je geniet op kosten van de samenleving een dure opleiding, die kennis mag je niet straffeloos weggooien. Die vrouwen zouden een deel van de kosten van hun opleiding moeten terugbetalen'', aldus Dijksma, die zelf sinds tweeëneenhalf jaar moeder is.

[ Bericht 16% gewijzigd door Kozzmic op 23-03-2006 17:42:52 ]
pi_36303303
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 17:35 schreef Kozzmic het volgende:
Het zou om het terugbetalen van studieschuld gaan.
[..]

Om mensen extra boete op te leggen op het moment dat ze met een goede opleiding geen goede baan zouden hebben is m.i. erg idioot. Maar met betrekking tot het terugbetalen van studieschuld heeft ze wel een punt, je kunt je inkomen zo laag houden dat je in 25 jaar nooit deze schuld hoeft af te betalen.
hmm..
Volgens mij nog steeds een groot drama om vrijwel niets. Als je je studieschuld in 25 jaar niet afbetaald krijgt, dan zit je die 25 jaar zowat constant op bijstandsniveau. Nou, daar ga je niet ver meer boven komen na zo'n lange tijd.

Of je hebt idd geen inkomen, maar je woont samen c.q. bent getrouwd. Volgens mij wordt bij een huwelijks in gemeenschap van goederen de schuld sowieso gecombineerd, dus die groep betaalt het toch wel. Blijft over de samenwonenden en de getrouwden die niet in gemeenschap van goederen getrouwd zijn. Maar hoe groot is het 'probleem' dan eigenlijk? De (hoog)opgeleide vrouwen met kinderen die ik ken hebben vrijwel zonder uitzondering jarenlang gewerkt voordat ze aan kinderen begonnen, en zijn van plan dat weer op te pakken zodra de kinderen permanent op school zitten of de deur uit gaan.

Dat er dan een groep mensen is die hun studieschuld niet volledig terugbetalen... Tsja, ik kan er niet van wakker liggen eigenlijk.
pi_36315080
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 15:56 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

Laat ze zelf maar beginnen met terugbetalen.
In het geval dan Sharon zeker ja, ik ben er trouwens ook wel voor dat vrouwen die tijdens hun studententijd minstens 2 stoelen in de bus nodig hadden hun OV terug moeten betalen...
pi_36371989
Dit is de precieze quote...
quote:
"Een hoogopgeleide vrouw die ervoor kiest om thuis te blijven en om niet te werken: dat is kapitaalvernietiging. Je geniet op kosten van de samenleving een dure opleiding, die kennis mag je niet straffeloos weggooien. Die vrouwen zouden een deel van de kosten van hun opleiding moeten terugbetalen. De PvdA wil daarom een leenstelsel invoeren waarin studenten afhankelijk van wat ze verdienen, geld terugbetalen. Kiest iemand ervoor om niet te werken, dan moet wel degelijk worden terugbetaald. Dat inzicht had ik altijd al, dat is niet veranderd sinds ik een kind heb. Mijn werk is voor een belangrijk deel mijn bestaansrecht, een manier om een bijdrage te leveren aan iets groters. Ik zou bovendien heel ongelukkig worden als ik niet actief zou zijn buiten het gezinsverband om. Het leven is zoveel meer dan waar je zelf mee bezig bent. Alleen moeder zijn, zou mij onvoldoende voldoening geven."

http://webservices.vno-ncw.nl/open/inc/search.php?dbname=form&par1=ID&srch1=06-5089&formdoc=noorwegen.php&formtoc=zweden.php
In het interview geeft ze tevens aan in een volgende kabinetsperiode minister of staatssecretaris te willen worden. Ik heb Dijksma vanaf dat ze nog actief was in de studentenwereld (o.a. als voorzitter JS) eigenlijk nooit wat gevonden. Tamelijk inhoudsloos. Ben wel benieuwd of ze inderdaad in een kabinet zal komen, ik geloof het eerlijk gezegd niet zo.
  zondag 26 maart 2006 @ 09:16:27 #230
3542 Gia
User under construction
pi_36372035
quote:
Op zondag 26 maart 2006 09:03 schreef Kozzmic het volgende:
Dit is de precieze quote...
[..]

In het interview geeft ze tevens aan in een volgende kabinetsperiode minister of staatssecretaris te willen worden. Ik heb Dijksma vanaf dat ze nog actief was in de studentenwereld (o.a. als voorzitter JS) eigenlijk nooit wat gevonden. Tamelijk inhoudsloos. Ben wel benieuwd of ze inderdaad in een kabinet zal komen, ik geloof het eerlijk gezegd niet zo.
Ja maar, ik vind wel dat ze een punt heeft.

Sowieso vind ik dat iedereen, zowel mannen als vrouwen, hun studielening gewoon terug moeten betalen. Wmb mogen ze daar 25 jaar over doen. Maar niet 15 jaar werkeloos thuis zitten wachten tot je schuld wordt kwijtgescholden en dan gaan werken.

Desnoods een korting op de bijstand, of verhalen op de partner/gezinsinkomen. In geval dat niet kan, blijft de schuld gewoon staan, totdat de persoon in kwestie besluit om te gaan werken.
pi_36372155
quote:
Op zondag 26 maart 2006 09:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja maar, ik vind wel dat ze een punt heeft.

Sowieso vind ik dat iedereen, zowel mannen als vrouwen, hun studielening gewoon terug moeten betalen. Wmb mogen ze daar 25 jaar over doen. Maar niet 15 jaar werkeloos thuis zitten wachten tot je schuld wordt kwijtgescholden en dan gaan werken.

Desnoods een korting op de bijstand, of verhalen op de partner/gezinsinkomen. In geval dat niet kan, blijft de schuld gewoon staan, totdat de persoon in kwestie besluit om te gaan werken.
Nahja, op haar website stelt ze: Ik zou het onterecht vinden als mannen of vrouwen die er bewust voor kiezen (het gaat dus niet om ongewilde werkloosheid, etc) niet te werken hun studieschuld niet hoeven terug te betalen.

Hoe toon je aan of iemand ongewild of gewild thuiszit? Waar vallen de alleenstaande ouders bijvoorbeeld onder? Ik ben het er overigens ook wel mee eens dat studieschuld in principe moet worden terugbetaald, vind het ook goed dat de periode van 15 naar 25 jaar is uitgebreid.
pi_36372864
quote:
Hoe toon je aan of iemand ongewild of gewild thuiszit?
Dat is wel aan te tonen. Als iemand werk weigert, dan zit diegene bewust en gewild thuis. Er was immers een mogelijkheid om aan het werk te gaan.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_36373891
quote:
Op zondag 26 maart 2006 11:11 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat is wel aan te tonen. Als iemand werk weigert, dan zit diegene bewust en gewild thuis. Er was immers een mogelijkheid om aan het werk te gaan.
Je had deze vraag,die erna volgde,gemist?:
quote:
Waar vallen de alleenstaande ouders bijvoorbeeld onder?
kort door de bocht enzo..
pi_36374476
quote:
Op zondag 26 maart 2006 12:14 schreef Kjew het volgende:

[..]

Je had deze vraag,die erna volgde,gemist?:
[..]

kort door de bocht enzo..
Alleenstaande ouders blijven bewust thuis als ze hun kansen op de arbeidsmarkt niet pakken. Dat iemand alleenstaand is en 'n kind heeft wil nog niet zeggen dat diegene dan maar jarenlang op belastinggeld moet parasiteren.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_36374723
Als ik op belastinggeld wil teren na mijn studie dan is dat toch echt mijn eigen keus. Het is aan het bedrijfsleven om leuke functies te creeeren, als die er niet zijn, nou jammer dan.
pi_36374938
quote:
Op zondag 26 maart 2006 12:53 schreef -scorpione- het volgende:
Als ik op belastinggeld wil teren na mijn studie dan is dat toch echt mijn eigen keus. Het is aan het bedrijfsleven om leuke functies te creeeren, als die er niet zijn, nou jammer dan.
Onzin. Het bedrijfsleven is er niet om leuke functies te creeeren, maar om de functies te creeeren die nodig zijn. Of ze nu leuk zijn of niet.

Als je dan op belastinggeld wilt teren is dat inderdaad je eigen keus, maar dat zou dan financiële consequenties moeten hebben.

Het is niet zo dat je maar betaald thuis moet gaan zitten als er even niets leuks voorbijkomt.
pi_36374996
quote:
Dat wordt niet de laatste keer dat je steuntrekker wordt

Kun je niet gewoon gaan emigreren en nooit meer terugkomen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_36375230
quote:
Op zondag 26 maart 2006 12:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Alleenstaande ouders blijven bewust thuis als ze hun kansen op de arbeidsmarkt niet pakken. Dat iemand alleenstaand is en 'n kind heeft wil nog niet zeggen dat diegene dan maar jarenlang op belastinggeld moet parasiteren.
Ach nee, kinderen zijn maar bijzaak he...
pi_36375241
quote:
Op zondag 26 maart 2006 13:14 schreef Kjew het volgende:

[..]

Ach nee, kinderen zijn maar bijzaak he...
Het is een keuze, geen verplichting.
pi_36375261
quote:
Als je dit doet, terwijl je de kans hebt tot werken, hoop ik dat ze je helemaal uitkleden.
pi_36375307
quote:
Op zondag 26 maart 2006 13:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het is een keuze, geen verplichting.
Stel dat iedereen de afgelopen 20 jaar kinderloos was gebleven; was een snelle oplossing voor de vergrijzing geweest of niet...
pi_36375320
quote:
Op zondag 26 maart 2006 13:17 schreef Kjew het volgende:

[..]

Stel dat iedereen de afgelopen 20 jaar kinderloos was gebleven; was een snelle oplossing voor de vergrijzing geweest of niet...
De meeste mensen met kinderen hoeven niet te teren op belastinggeld.
pi_36375352
quote:
Op zondag 26 maart 2006 13:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

De meeste mensen met kinderen hoeven niet te teren op belastinggeld.
Dus kinderen zijn voorbehouden aan een bepaalde groep?
Of waar komt de kinderbijslag vandaan?
pi_36375388
quote:
Op zondag 26 maart 2006 13:19 schreef Kjew het volgende:

[..]

Dus kinderen zijn voorbehouden aan een bepaalde groep?
Of waar komt de kinderbijslag vandaan?
Kinderbijslag mag er ook wel uit van mij, kan de IB ook wat verder omlaag. KInderen zijn niet voorbehouden aan een bepaalde groep. Het moet gewoon niet zo zijn dat het baren van kinderen wil zeggen dat je niks meer hoeft te doen en lekker kunt gaan parasiteren.
  zondag 26 maart 2006 @ 13:24:21 #245
140365 Keileweg-ethicus
Groot en zelfbenoemd denker
pi_36375465
Een opleiding is een verrijking van je leven. Van mij hoef je het niet om te zetten in werk/geld, als je je kennis doorgeeft aan je kroost, is het ook goed. Of je doet er niks mee, maar dat is eigenlijk onmogelijk. Je zult kennis altijd gebruiken, bewust danwel onbewust. Opleidingen zijn altijd nuttig. En het is totaal je eigen keus wat je gaat doen na je opleiding. Ook al kost het de overheid geld. Een slimme huismoeder is altijd beter dan een domme. En misschien gaat ze wel aan het werk als de kinderen het huis uit zijn! Boven de dertig moest je toch de volle mep betalen voor je opleiding? Daar hebben de huismoeders geen zin in. Daarom studeren ze eerst, krijgen ze dan kinderen, en gaan ze daarna aan het werk. Dit is een onzinplan. Maar ja, het is maar een proefballonnetje, en geen reden om niet meer op de PvdA te stemmen. Alle partijen hebben wel eens zulke domme plannen.
Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
pi_36375519
quote:
Op zondag 26 maart 2006 13:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Kinderbijslag mag er ook wel uit van mij, kan de IB ook wat verder omlaag.
Daar denken je ouders ook zo over? Of...
quote:
Kinderen zijn niet voorbehouden aan een bepaalde groep. Het moet gewoon niet zo zijn dat het baren van kinderen wil zeggen dat je niks meer hoeft te doen en lekker kunt gaan parasiteren.
Parasiteren met kinderen, in de bijstand?
Een moeder met kinderen, in de bijstand, stelt zich echt niet tot doel eens even lekker te gaan profiteren... denk je wel? Weet je wel hoe veel moeders in de bijstand geraken? Denk je dat dat een keuze is? Denk je dat ze het zelf handig vinden in de bijstand te zitten met kinderen?
pi_36375571
quote:
Op zondag 26 maart 2006 13:26 schreef Kjew het volgende:

[..]

Daar denken je ouders ook zo over? Of...
[..]

Parasiteren met kinderen, in de bijstand?
Een moeder met knderen, in de bijstand, stelt zich echt niet tot doel eens even lekker te gaan profiteren... denk je wel? Weet je wel hoe veel moeders in de bijstand geraken? Denk je dat dat een keuze is? Denk je dat ze het zelf handig vinden in de bijstand te zitten met kinderen?
Ja, van mijn ouders mag de kinderbijslag best verdwijnen. Helemaal als dat een verlaging van de IB in zal houden.

Een moeder in de bijstand moet gewoon gaan werken. Vertikt ze dat, dan moet dat gewoon consequenties hebben, zoals dat voor iedereen heeft die verplicht moet solliciteren.
pi_36375588
Wat een reacties allemaal weer. Goh, stelletjes slavendrijvers. Ik wijs er enkel op dat iedereen wel wil werken als ze maar een beetje gemotiveerd worden. Wat in NL op dit moment gebeurd is dat iedereen gedemotiveerd wordt. Functies worden allemaal afgekalft in de traditie van Taylor's scientific management en de salarissen voor mensen die zich nieuw aan dienen liggen ver beneden de marktprijs zodat de salarissen van de duurdere nietsnutten betaald kunnen worden. Nou dan heb je in NL gewoon de keuze om te zeggen 'ik ben tevreden met weinig en ga de bijstand in' en je kunt dan na een tijdje ook nog emigreren. Veel mensen doen dit trouwens al, maar de gevolgen hiervan zal het land pas later merken. Daarom zeg ik dat het bedrijfsleven leuke functies moet creeeren, want het is gemotiveerde arbeidskrachten nodig, helemaal over een paar jaar wanneer en de aow-tjes betaald moeten worden en er puin moet worden geruimd, want dat het bedrijfsleven en de politiek er een puinhoop van maken is duidelijk. Het is allemaal korte termijn denken terwijl met de problemen op komst er juist aan de lange termijn moet worden gedacht. Die jonge arbeidskrachten die men nodig is moet men juist nu paaien en niet links laten liggen en te weinig betalen, maar daar komen ze nog wel achter als de arbeidsmarkt veranderd. Dan zullen veel bedrijven die niet willen betalen weg gaan en in hun kielzog de goede arbeiders en dan nog eens kijken of men de aow en de zorg in dit land kan betalen.

Nee hoor, als ik de moeite heb genomen mij goed te ontwikkelen en te studeren dan mag ik best wel wat fatsoenlijke eisen stellen en niet alles te accepteren, en daarnaast mag ik sowieso voor een simpel leven kiezen. Na jaren van studie zijn mijn hersenen even een paar jaar rust nodig.
pi_36375609
quote:
Op zondag 26 maart 2006 13:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ja, van mijn ouders mag de kinderbijslag best verdwijnen. Helemaal als dat een verlaging van de IB in zal houden.
Nu je oud genoeg bent zeker...
quote:
Een moeder in de bijstand moet gewoon gaan werken. Vertikt ze dat, dan moet dat gewoon consequenties hebben, zoals dat voor iedereen heeft die verplicht moet solliciteren.
Wie zorgt er voor de kinderen? Wie betaalt deze zorg?
pi_36375621
Als je niet alles wenst te accepteren en daardoor niet aan de bak komt, hoeft dat nog niet in te houden dat je de volle mep aan uitkering dient te ontvangen. Een flinke korting is dan wel op zijn plaats.
pi_36375634
quote:
Op zondag 26 maart 2006 13:30 schreef Kjew het volgende:

[..]

Nu je oud genoeg bent zeker...
[..]

Wie zorgt er voor de kinderen? Wie betaalt deze zorg?
Nee, ook voorheen was de kinderbijslag overbodig. Het is sowieso een sigaar uit eigen doos, net zoals een hoop andere subsidie- en toeslagregelingen.

Degene die het kind heeft gebaard, dient er ook voor te zorgen natuurlijk.
pi_36375666
quote:
Op zondag 26 maart 2006 13:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Als je niet alles wenst te accepteren en daardoor niet aan de bak komt, hoeft dat nog niet in te houden dat je de volle mep aan uitkering dient te ontvangen. Een flinke korting is dan wel op zijn plaats.
Onzin, de bijstand is het minimum, daar kun en mag je niet aan tornen, heel simpel. Doe je dit wel dan geef je mensen een vrijbrief voor de misdaad en dan gaan jullie allemaal weer janken dat er meer blauw op straat komt en als dat gebeurt dan is alles weer zo duur en zijn de belastingen te hoog, enz, enz.
pi_36375688
quote:
Op zondag 26 maart 2006 13:32 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Onzin, de bijstand is het minimum, daar kun en mag je niet aan tornen, heel simpel. Doe je dit wel dan geef je mensen een vrijbrief voor de misdaad en dan gaan jullie allemaal weer janken dat er meer blauw op straat komt en als dat gebeurt dan is alles weer zo duur en zijn de belastingen te hoog, enz, enz.
Daar mag best aan getornd worden als mensen het vertikken om productief te zijn, terwijl er legio mogelijkheden zijn om productief te zijn.
pi_36375847
quote:
Op zondag 26 maart 2006 13:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

terwijl er legio mogelijkheden zijn om productief te zijn.
Ah, en die zijn er dus niet. Ja, bedrijven roepen dat ze geen arbeidskrachten kunnen vinden, maar tegelijkertijd laten ze heel veel krachten links liggen zogenaamd omdat ze te duur zijn en dan halen ze sneaky een bus vol Polen. Het probleem is dat de arbeidsvoorwaarden op dit moment zeer slecht zijn, bedrijven willen niet voldoen aan redelijke normen. Ik zeg dat ze dat gaat opbreken, want je maakt een mogelijk gezonde band tussen werknemer en werkgeven compleet kapot. Als de voorwaarden niet goed zijn dan heb je alle recht als werknemer nee te zeggen. Wat jij wilt is mensen dwingen alles maar aan te pakken. Ik noem dat slaven drijven.
pi_36375874
quote:
Op zondag 26 maart 2006 13:40 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Ah, en die zijn er dus niet. Ja, bedrijven roepen dat ze geen arbeidskrachten kunnen vinden, maar tegelijkertijd laten ze heel veel krachten links liggen zogenaamd omdat ze te duur zijn en dan halen ze sneaky een bus vol Polen. Het probleem is dat de arbeidsvoorwaarden op dit moment zeer slecht zijn, bedrijven willen niet voldoen aan redelijke normen. Ik zeg dat ze dat gaat opbreken, want je maakt een mogelijk gezonde band tussen werknemer en werkgeven compleet kapot. Als de voorwaarden niet goed zijn dan heb je alle recht als werknemer nee te zeggen. Wat jij wilt is mensen dwingen alles maar aan te pakken. Ik noem dat slaven drijven.
Er zijn genoeg vacatures, dus de mogelijkheden zijn er wel degelijk. Er zitten hier niet voor niets heel veel Polen. Ze werken harder, zeuren minder, vragen minder geld en doen werk waar een hoop werkloze Nederlanders zich te goed voor voelen.

Als iemand niet wil werken, prima, maar dan moet hij dat maar zelf financieren. Eens kijken hoe snel hij dan zijn eisen gaat bijstellen.
pi_36376111
Hahahaha, slaven drijven dus. Hij gaat lekker...
pi_36376139
Dat zijn jouw woorden.
pi_36376189
Ja, en mensen zoals jij brengen mij een extra glimlach op mijn smoel en geven aan dit ik de juiste keuzes maak.
  zondag 26 maart 2006 @ 13:57:35 #259
3542 Gia
User under construction
pi_36376338
quote:
Op zondag 26 maart 2006 09:42 schreef Kozzmic het volgende:

Waar vallen de alleenstaande ouders bijvoorbeeld onder?
Die kunnen gaan werken zodra hun kids op school zitten. Daarbij verdienen hooggeschoolden zoveel, dat ze makkelijk én de naschoolse opvang én de aflossing op de studieschuld kunnen betalen. Sowieso is het absoluut niet nodig om 25 jaar thuis te blijven zitten als alleenstaande ouder. Ooit zul je weer aan 't werk moeten en dan begin je dus fors terug te betalen. Hoe langer je wacht, hoe hoger de maandlast.
pi_36378897
quote:
Op zondag 26 maart 2006 13:53 schreef -scorpione- het volgende:
Ja, en mensen zoals jij brengen mij een extra glimlach op mijn smoel en geven aan dit ik de juiste keuzes maak.
Dat kan ik me voorstellen... cherrymoon weet echt niet waar hij over praat en oordeelt over alles zonder enige nuance... van verder discussieren met zo`n figuur zie ik dan ook maar af.
pi_36378987
quote:
Op zondag 26 maart 2006 13:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Daar mag best aan getornd worden als mensen het vertikken om productief te zijn, terwijl er legio mogelijkheden zijn om productief te zijn.
Ik ben het helemaal met je eens. De eis voor wat betreft passend werk heb ik nooit gesnapt, zeker als daar dan uit voortvloeit dat je werkloos bent.
pi_36378994
quote:
Op zondag 26 maart 2006 15:26 schreef Kjew het volgende:

[..]

Dat kan ik me voorstellen... cherrymoon weet echt niet waar hij over praat en oordeelt over alles zonder enige nuance... van verder discussieren met zo`n figuur zie ik dan ook maar af.
Ach zolang ze keihard werkt en belasting afdraagt waar mijn bijstand van betaald kan worden heb ik geen enkel probleem met haar.
pi_36379038
quote:
Op zondag 26 maart 2006 15:31 schreef -scorpione- het volgende:
Ach zolang ze keihard werkt en belasting afdraagt waar mijn bijstand van betaald kan worden heb ik geen enkel probleem met haar.
Ik heb wel problemen met jou in dat geval.
pi_36379167
quote:
Op zondag 26 maart 2006 15:26 schreef Kjew het volgende:

[..]

Je hebt gewoon niets te melden bedoel je? Werkloos zeker?
pi_36379184
quote:
Op zondag 26 maart 2006 15:33 schreef Steijn het volgende:

[..]

Ik heb wel problemen met jou in dat geval.
hahaha, dat geloof ik best. Vind je het erg als ik me daar niets van aan trek?
pi_36379264
quote:
Op zondag 26 maart 2006 15:38 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

hahaha, dat geloof ik best. Vind je het erg als ik me daar niets van aan trek?
Nee hoor. Alleen zet ik wel alles op alles om die uitkering omlaag te krijgen, bovendien vind ik je uitermate triest dat je dit soort voorzieningen misbruikt.
pi_36379385
Ik misbruik niets, ik maak gebruik van een recht. Als mij een interessante baan wordt aangeboden met normale condities dan ben ik zo weer aan het werk. Zolang dat niet gebeurt blijf ik lekker zitten.

Ik zou zeggen, richt een partij op, stel je verkiesbaar en schaf de bijstand af. Veel succes er mee.
pi_36379491
quote:
Op zondag 26 maart 2006 15:48 schreef -scorpione- het volgende:
Ik misbruik niets, ik maak gebruik van een recht.
Je maakt wel misbruik vind ik als je in de bijstand zit en niet iedere mogelijkheid aanpakt om weer aan het werk te komen. Je vind het allemaal wel best zo en blijft gewoon in de bijstand zitten, aan die instelling heb ik echt een hekel.
quote:
Als mij een interessante baan wordt aangeboden met normale condities dan ben ik zo weer aan het werk. Zolang dat niet gebeurt blijf ik lekker zitten.
Waarom moet het werk interessant zijn? Zorg eerst maar dat je wat te bieden hebt op het vlak van werkervaring bijvoorbeeld of op het vlak van een opleiding. Pas dan zou je misschien enkele eisen mogen hebben, maar natuurlijk blijft altijd gelden, werk is beter dan geen werk. Ook al is het een kutbaantje.
quote:
Ik zou zeggen, richt een partij op, stel je verkiesbaar en schaf de bijstand af. Veel succes er mee.
Als ik alle tijd van de wereld had, zoals jij hebt, had ik dat graag gedaan.
  zondag 26 maart 2006 @ 15:54:21 #269
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_36379502
quote:
Ik misbruik niets, ik maak gebruik van een recht.
Dat je naar de procedures handelt, maakt je niet minder een profiteur. Je bent gewoon een luie, verwende hond. Niets meer.
pi_36379540
Hahaha, leuke reacties allemaal weer.

Wie zegt dat ik geen opleiding heb, wie zegt dat ik geen werkervaring heb, wie zegt dat ik nog nooit belasting heb betaald en dus gewoon mijn eigen belastingcenten terug krijg? Idd, jullie trekken lekker makkelijke conclusies en lullen maar wat in de ronde. Nou, ik blijf lekker genieten van mijn vrije tijd, haha.
pi_36379551
quote:
Ik misbruik niets, ik maak gebruik van een recht. Als mij een interessante baan wordt aangeboden met normale condities dan ben ik zo weer aan het werk. Zolang dat niet gebeurt blijf ik lekker zitten.

Bovendien verbaast het me dat je nog op internet kan met je bijstandje. Internet zie ik als een luxe en voor mensen die eigenlijk niet in de bijstand horen lijkt mij dat volstrekt overbodig.
pi_36379555
dom zeg .
pi_36379574
quote:
Op zondag 26 maart 2006 15:54 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat je naar de procedures handelt, maakt je niet minder een profiteur.
Je mag mij niet verwijten dat NL een rechtstaat is. Ik ben ook niet blij met die rechtstaat, maar in dit geval is er voor iets positiefs. Dan moet je niet boos op mij worden, maar op jezelf dat je dit zo ver hebt laten komen als kiezer in een democratie
pi_36379579
quote:
Op zondag 26 maart 2006 15:57 schreef Steijn het volgende:

[..]

Bovendien verbaast het me dat je nog op internet kan met je bijstandje. Internet zie ik als een luxe en voor mensen die eigenlijk niet in de bijstand horen lijkt mij dat volstrekt overbodig.
Eens. Iemand vertikt het om 'n baan aan te nemen omdat hij/zij zich te goed voelt en kan zich toch nog allerlei luxe permitteren.

Dat zou per direct moeten veranderen. Gewoon precies genoeg geld voor de strikt noodzakelijke zaken voor dit soort beroepsparasieten.
pi_36379618
quote:
Op zondag 26 maart 2006 15:56 schreef -scorpione- het volgende:
Hahaha, leuke reacties allemaal weer.
Wie zegt dat ik geen opleiding heb, wie zegt dat ik geen werkervaring heb
Omdat je in dat geval makkelijk werk had gevonden. Je had in ieder geval niet langer dan 2 jaar werkloos hoeven zijn.
quote:
wie zegt dat ik nog nooit belasting heb betaald en dus gewoon mijn eigen belastingcenten terug krijg?
Dat maakt je echt niet minder een profiteur.
quote:
Idd, jullie trekken lekker makkelijke conclusies en lullen maar wat in de ronde. Nou, ik blijf lekker genieten van mijn vrije tijd, haha.
Geef dan aan waar we fout zitten.
pi_36379619
quote:
Op zondag 26 maart 2006 15:57 schreef Steijn het volgende:

[..]

Het is dan ook een rib uit mijn lijf
Noodzakelijk kwaad om te kunnen solliciteren zullen we maar zeggen. Je moet het dus positief zien, ik schaf internet aan zodat ik flink kan solliciteren. Eigenlijk zou ik dat dus gratis moeten krijgen
pi_36379640
quote:
Op zondag 26 maart 2006 15:59 schreef Steijn het volgende:

Omdat je in dat geval makkelijk werk had gevonden. Je had in ieder geval niet langer dan 2 jaar werkloos hoeven zijn.
Aanname van jou en een verkeerde. Mijn 2 jarig jubileum moet ik nog vieren.
pi_36379678
quote:
Op zondag 26 maart 2006 15:59 schreef -scorpione- het volgende:
Noodzakelijk kwaad om te kunnen solliciteren zullen we maar zeggen. Je moet het dus positief zien, ik schaf internet aan zodat ik flink kan solliciteren. Eigenlijk zou ik dat dus gratis moeten krijgen
Daar is het CWI voor en ook voor uitzendbureaus heb je helemaal geen internet nodig.
pi_36379709
quote:
Op zondag 26 maart 2006 16:02 schreef Steijn het volgende:

[..]

Daar is het CWI voor en ook voor uitzendbureaus heb je helemaal geen internet nodig.
Precies. Een aspergesteker hoeft echt niet digitaal te solliciteren.
  zondag 26 maart 2006 @ 16:04:31 #280
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_36379724
quote:
Op zondag 26 maart 2006 15:58 schreef -scorpione- het volgende:
Je mag mij niet verwijten dat NL een rechtstaat is. Ik ben ook niet blij met die rechtstaat, maar in dit geval is er voor iets positiefs. Dan moet je niet boos op mij worden, maar op jezelf dat je dit zo ver hebt laten komen als kiezer in een democratie
Ach gut, een huiskamerrevolutionair.
Ik ben niet boos op je; je bent alleen maatschappelijk volkomen irrelevant. Ik hoop dat je die status aparte optimaal weet te benutten. Zo niet, dan zou ik toch eens overwegen van een brug te springen.
pi_36379734
quote:
Op zondag 26 maart 2006 16:01 schreef -scorpione- het volgende:
Aanname van jou en een verkeerde. Mijn 2 jarig jubileum moet ik nog vieren.
Hoezo? Je krijgt toch altijd 2 jaar WW en daarna pas een bijstandsuitkering.
pi_36379756
quote:
Op zondag 26 maart 2006 15:59 schreef Steijn het volgende:

Geef dan aan waar we fout zitten.
Ten eerste heb je een vertekend beeld van de arbeidsmarkt. Zoals gezegd wil ik best werken, ben prima opgeleid en heb goede werkervaring, solliciteer (moet hč als je in de bijstand zit) en alles zonder resultaat. De markt zit op slot, het is niet anders. Voor laaggeschoold arbeid kom je niet in aanmerking, raar maar waar (Polen willen onder het NL bestaansminimum werken en te hoog opgeleid betekent dat de werkgever het niet wil omdat ze bang zijn dat je snel wat anders hebt, fout ligt hier dus niet bij de werkzoekende).

Ten tweede, die bijstand is er en is een onderdeel van de verzorgingsstaat. Je kunt mensen niet kwalijk nemen er gebruik van te maken. Wil je niet dat jouw belastingcenten naar de bijstand gaan doen moet je of zorgen dat je een partij aan de macht krijgt die het afschaft of je emigreert naar een land zonder zo'n 'walgelijke' bijstand.

Lijkt mij toch een duidelijke zaak of niet? Ik heb meer dan genoeg kwaliteiten. Als het land daar geen gebruik van wil maken dan moet ze verder niet zeuren.
pi_36379783
quote:
Op zondag 26 maart 2006 16:04 schreef Steijn het volgende:

[..]

Hoezo? Je krijgt toch altijd 2 jaar WW en daarna pas een bijstandsuitkering.
met wat voor idioot discussier ik hier? WW is een half jaar en krijg je alleen als je direct uit het werk komt. Door omstandigheden geldt dat niet voor mij. Direct bijstand dus.
pi_36379795
Als je echt meer dan genoeg kwaliteiten had gehad, had je nu 'n goede baan gehad. Om me heen zie ik genoeg vacatures waar echt wel mensen met kwaliteiten voor nodig zijn.
pi_36379802
quote:
Op zondag 26 maart 2006 16:02 schreef Steijn het volgende:

[..]

Die eerste werkt niet goed, die tweede willen me niet (te hoog opgeleid , serieus!)
  zondag 26 maart 2006 @ 16:08:07 #286
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_36379821
quote:
Op zondag 26 maart 2006 16:07 schreef -scorpione- het volgende:
Die eerste werkt niet goed, die tweede willen me niet (te hoog opgeleid , serieus!)
Gewoon beter zoeken.
pi_36379905
quote:
Op zondag 26 maart 2006 16:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Als je echt meer dan genoeg kwaliteiten had gehad, had je nu 'n goede baan gehad. Om me heen zie ik genoeg vacatures waar echt wel mensen met kwaliteiten voor nodig zijn.
Ligt eraan welke kwaliteiten ze zoeken en hoe en hoeveel mensen reageren. Ik meen het toch echt wanneer ik zeg dat de arbeidsmarkt compleet op slot zit voor een heleboel mensen. Dan kun jij wel boos worden en roepen dat er zoveel vacatures zijn, maar waarom is er dan zoveel werkeloosheid. Je vergeet dat gemeentes mensen helemaal niet in de bijstand willen en mensen aan het werk willen en dan ook veel pushen. Nog steeds lukt het niet die mensen aan het werk te krijgen. Rara, hoe zou dat toch komen? En nee, dat ligt zeker niet aan de instelling van de werkzoekende, die wil wel.
pi_36379930
quote:
Op zondag 26 maart 2006 16:08 schreef Ringo het volgende:

[..]

Gewoon beter zoeken.
Ach gut, wat een topadvies jij bent een echte kenner, of niet?
pi_36379946
quote:
Op zondag 26 maart 2006 16:04 schreef Ringo het volgende:
Zo niet, dan zou ik toch eens overwegen van een brug te springen.
Waarom? Ik heb heerlijk veel vrije tijd, vermaak me prima en kom rond. Wat wil een mens nog meer?
pi_36379982
quote:
Op zondag 26 maart 2006 16:10 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Ligt eraan welke kwaliteiten ze zoeken en hoe en hoeveel mensen reageren. Ik meen het toch echt wanneer ik zeg dat de arbeidsmarkt compleet op slot zit voor een heleboel mensen. Dan kun jij wel boos worden en roepen dat er zoveel vacatures zijn, maar waarom is er dan zoveel werkeloosheid. Je vergeet dat gemeentes mensen helemaal niet in de bijstand willen en mensen aan het werk willen en dan ook veel pushen. Nog steeds lukt het niet die mensen aan het werk te krijgen. Rara, hoe zou dat toch komen? En nee, dat ligt zeker niet aan de instelling van de werkzoekende, die wil wel.
Dat laatste blijkt totaal niet uit hetgeen wat jij hier allemaal post. Mensen kunnen prima wat onder hun niveau beginnen en zich dan op werken.

Wat ook een oorzaak is, is dat studie en arbeidsmarkt niet op elkaar zijn afgestemd. In bepaalde sectoren is er een enorm tekort aan geschikte arbeidskrachten, in andere sectoren moeten veel mensen zich juist laten omscholen.

Komt ook omdat de markt heel overspannen reageert op bepaalde hypes (ICT).
pi_36380003
quote:
Op zondag 26 maart 2006 16:12 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Waarom? Ik heb heerlijk veel vrije tijd, vermaak me prima en kom rond. Wat wil een mens nog meer?
Zich nuttig maken, meer geld verdienen, onder de mensen zijn....
pi_36380056
quote:
Op zondag 26 maart 2006 16:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat laatste blijkt totaal niet uit hetgeen wat jij hier allemaal post. Mensen kunnen prima wat onder hun niveau beginnen en zich dan op werken.

Wat ook een oorzaak is, is dat studie en arbeidsmarkt niet op elkaar zijn afgestemd. In bepaalde sectoren is er een enorm tekort aan geschikte arbeidskrachten, in andere sectoren moeten veel mensen zich juist laten omscholen.

Komt ook omdat de markt heel overspannen reageert op bepaalde hypes (ICT).
Nogmaals, onder je niveau werken is ook niet zo erg, alleen is het het bedrijfsleven die daar niet aan wil. Die zeggen 'je bent te hoog opgeleid dus we nemen je niet aan want we moeten je inwerken en je gaat toch weer weg als je iets beters vindt'. Dan kun je hoog en laag springen, maar dit is de instelling die je tegen komt. Prima, maar dan moet je verder niet zeuren zeg ik op mijn beurt.

Ik ga eens een lekker kopje thee zetten met een stuk koek, dat heb ik wel verdiend na al deze inspanning
pi_36380073
quote:
Op zondag 26 maart 2006 16:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Zich nuttig maken, meer geld verdienen, onder de mensen zijn....
ik maak me nuttig, ik kan altijd zwart bij klussen en ik heb een goed sociaal leven
pi_36380096
quote:
Op zondag 26 maart 2006 16:17 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

ik maak me nuttig, ik kan altijd zwart bij klussen en ik heb een goed sociaal leven
Zwart klussen is niet nuttig natuurlijk.
pi_36380132
quote:
Op zondag 26 maart 2006 16:16 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Nogmaals, onder je niveau werken is ook niet zo erg, alleen is het het bedrijfsleven die daar niet aan wil. Die zeggen 'je bent te hoog opgeleid dus we nemen je niet aan want we moeten je inwerken en je gaat toch weer weg als je iets beters vindt'. Dan kun je hoog en laag springen, maar dit is de instelling die je tegen komt. Prima, maar dan moet je verder niet zeuren zeg ik op mijn beurt.

Ik ga eens een lekker kopje thee zetten met een stuk koek, dat heb ik wel verdiend na al deze inspanning
Het bedrijfsleven wil daar echt wel aan hoor. Genoeg bedrijven waar ze 'n ambitieuze kracht best even onder zijn niveau willen zetten. Als hij later hogerop wil, zijn er genoeg kansen binnen het bedrijf zelf. Liever een ambitieuze kracht die het bedrijf leert kennen op 'n functie net onder zijn niveau en die lekker door kan groeien, dan iemand die met hangen en wurgen dat werk kan doen omdat het eigenlijk boven zijn niveau is.

Met de instelling die je hier laat zien kom je nergens inderdaad. Dan blijf je voor altijd een loser.
pi_36380206
quote:
Op zondag 26 maart 2006 16:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het bedrijfsleven wil daar echt wel aan hoor. Genoeg bedrijven waar ze 'n ambitieuze kracht best even onder zijn niveau willen zetten. Als hij later hogerop wil, zijn er genoeg kansen binnen het bedrijf zelf. Liever een ambitieuze kracht die het bedrijf leert kennen op 'n functie net onder zijn niveau en die lekker door kan groeien, dan iemand die met hangen en wurgen dat werk kan doen omdat het eigenlijk boven zijn niveau is.

Met de instelling die je hier laat zien kom je nergens inderdaad. Dan blijf je voor altijd een loser.
volhouden Cherry
  zondag 26 maart 2006 @ 16:23:12 #297
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_36380219
quote:
Op zondag 26 maart 2006 16:12 schreef -scorpione- het volgende:
Zalig zijn de simpelen van geest.
pi_36380231
quote:
Op zondag 26 maart 2006 16:22 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

volhouden Cherry
Je bent uitgeluld dus.
pi_36380246
quote:
Op zondag 26 maart 2006 16:23 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zalig zijn de simpelen van geest.
Inderdaad. Iemand die al heel zijn leven 'n loser is weet gewoon niet beter.
pi_36380429
Gefrustreerd jongens? dus maar schelden. Knap hoor. Haha, na deze discussie denk ik dat ik maar lekker in de bijstand blijf om mensen als jullie te pesten, even wat zwart bijklussen en dan lekker op vakantie. Eens kijken wanneer zal ik gaan? Oh, ik kan altijd, hoef geen vakantie op te nemen, haha.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')