Nou, dat lijkt me helemaal niet zo slecht. Als je niet verwacht de verzorging en opvoeding van een kind te kunnen betalen, dan zou ik het erg verstandig vinden als je in die omstandigheden wacht met kinderen krijgen totdat je in betere omstandheden zit.quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:15 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Consequentie hiervan is dan dat uitkeringstrekkers geen kinderen mogen krijgen laat ze eerst maar leren hun eigen broek op te houde.
dat weet je toch allemaal lang niet altijd van te voren....quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:56 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Nou, dat lijkt me helemaal niet zo slecht. Als je niet verwacht de verzorging en opvoeding van een kind te kunnen betalen, dan zou ik het erg verstandig vinden als je in die omstandigheden wacht met kinderen krijgen totdat je in betere omstandheden zit.
Tegenwoordig een stuk minderquote:Op donderdag 23 maart 2006 14:56 schreef simmu het volgende:
overigens: alle emotie enzo daargelaten; wat kost het de staat niet om al die opvang te regelen? daar al aan gedacht?
Technisch gezien is hier geen sprake van discriminatie; ze zegt immers niet alleen vrouwen hun kosten terug moeten betalen. Verder is het een goed idee, zolang t idd voor elk geslacht geldt. Aan de andere kant, 'hoogopgeleid' zijn is nooit verspilling, ook al wordt er beroepsmatig niets mee gedaan. Het heeft invloed op hun kinderen, en op de directe omgeving van desbetreffende persoon. Al met al wellicht een ondoordacht standpunt van deze mevrouw.quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:50 schreef HarryP het volgende:
[..]
Dat gekke mens van een Dijksma heeft zelf 2 studies geprobeert en nooit afgemaakt.
Maar wel lekker dat de PvdA discrimineerd op geslacht..??..
Nou ja, lang leven de vrijheid van onderwijs..
Iemand die nog PvdA gaat stemmen..??..
quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:50 schreef HarryP het volgende:
[..]
Iemand die nog PvdA gaat stemmen..??..
Natuurlijk niet. Je kan altijd buiten je schuld je baan kwijtraken, etc., etc.quote:Op donderdag 23 maart 2006 15:01 schreef simmu het volgende:
[..]
dat weet je toch allemaal lang niet altijd van te voren....
tis allemaal wel lekker makkelijk oordelen he, zie mijn vorige post: dan kan je beter op 12 jarige leeftijd gewoon aan iemand een beroep toekennen, en dat moeten ze dan maar gewoon gaan doen.
Als je ervoor kiest, om je door een ander mee te laten betalen aan studie/opvoeding etc., dan kunnen daar verplichtingen tegenover staan.quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:59 schreef simmu het volgende:
misschien is het een beter plan als we voortaan alle kindertjes in groep 8 een goede test geven: jij hebt aanleg om meubelmaker te worden? hop, verplicht naar meubelmaakschool, en de rest van je leven meubelmaker zijn. jij kan goed met compu's omgaan en bent slim genoeg? jij mag naar de universiteit. jij bent een sletterig breezuh typje, ga maar achter de lopende band dan.
tis maar een idee'tje........
maar als je er niet voor kiest om een opleiding te gaan doen, en al vanaf je 16de (via werken leren bijvoorbeeld) tot je zeg, 30ste, bij 1 baas werkt, en die baas gaat failliet en jij raakt werkeloos, dan krijg je het *ook* voor je kop: 'had je maar een opleiding moeten gaan doen sukkel'quote:Op donderdag 23 maart 2006 15:31 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Als je ervoor kiest, om je door een ander mee te laten betalen aan studie/opvoeding etc., dan kunnen daar verplichtingen tegenover staan.
Wie zegt dat ze allemaal van een opleiding hebben genotenquote:Op donderdag 23 maart 2006 15:56 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Gezien de meest stupide plannetjes die door politici gelanceerd worden is hun opleiding m.i. pas weggegooid geld geweest.
Tja, het volk kiest en kijkt meestal niet naar de cv van desbtreffend politicus.....quote:Op donderdag 23 maart 2006 16:07 schreef Repeat het volgende:
tering als je gaat kijken wie er begonnen zijn met studeren en het niet afgemaakt hebben valt mn bek echt open (v aartsen, remkes, dijksma...)
Dan kan je zeggen van Wouter Bos wat je wilt, maar hij is tenminste wel 2 keer cum laude afgestudeerd...
btw, waar haal je al die cv's vandaan?quote:Op donderdag 23 maart 2006 16:07 schreef Repeat het volgende:
tering als je gaat kijken wie er begonnen zijn met studeren en het niet afgemaakt hebben valt mn bek echt open (v aartsen, remkes, dijksma...)
Dan kan je zeggen van Wouter Bos wat je wilt, maar hij is tenminste wel 2 keer cum laude afgestudeerd...
http://www.parlement.com/quote:Op donderdag 23 maart 2006 16:16 schreef Muertez het volgende:
[..]
btw, waar haal je al die cv's vandaan?
ik vind dat wel interessant om te lezen
Op hun site's..ff googlequote:Op donderdag 23 maart 2006 16:16 schreef Muertez het volgende:
[..]
btw, waar haal je al die cv's vandaan?
ik vind dat wel interessant om te lezen
Als de studie helemaal zelf betaald is, maar als de overheid meebetaald heeft geef ik Sharon Dijksma gelijkquote:Op donderdag 23 maart 2006 16:23 schreef Ringo het volgende:
Alsof iemand ook maar enige verantwoording schuldig is aan 'de maatschappij' hoe na de studie het leven in te richten. Dat er veel vrouwen voor hun kinderen kiezen ipv een carričre is vanuit economisch perspectief misschien te betreuren, maar het is wel een keuze waarin je die vrouwen volledig vrij moet laten. Wat je wél zou kunnen doen, is kijken waarom die vrouwen tot die keuze komen. En daar je beleid op aanpassen.
Dat is een investering die één bepaald bedrijf in jou doet. Dat is wat anders dan een maatschappelijke mogelijkheid tot intellectuele ontplooiing.quote:Op donderdag 23 maart 2006 16:39 schreef Flirt het volgende:
Als je van je werkgever een opleiding krijgt willen ze ook dat je daarna nog minsten een aantal jaren bij ze blijft werken en anders moet je een deel van je studie terugbetalen als je eerder vertrekt
Bullshit. Een beschaafde samenleving faciliteert haar burgers in het volgen van onderwijs. Zonder dat daar voor die burgers torenhoge kosten aan verbonden zitten.quote:Op donderdag 23 maart 2006 16:37 schreef Flirt het volgende:
Als de studie helemaal zelf betaald is, maar als de overheid meebetaald heeft geef ik Sharon Dijksma gelijk
Om mensen extra boete op te leggen op het moment dat ze met een goede opleiding geen goede baan zouden hebben is m.i. erg idioot. Maar met betrekking tot het terugbetalen van studieschuld heeft ze wel een punt, je kunt je inkomen zo laag houden dat je in 25 jaar nooit deze schuld hoeft af te betalen.quote:Over het terugbetalen van de studieschuld wil ik opmerken dat de PvdA-fractie eerder voorstellen heeft gedaan voor een nieuw systeem van studiefinanciering. Daarbij is het uitgangspunt een sociaal leenstelsel, waarbij ex-studenten naar rato van het inkomen achteraf hun studiefinanciering in maximaal 25 jaar terugbetalen. Dat zou er toe kunnen leiden dat afgestudeerden die er voor kiezen niet te werken hun schuld niet hoeven terug te betalen. Ik zou het onterecht vinden als mannen of vrouwen die er bewust voor kiezen (het gaat dus niet om ongewilde werkloosheid, etc) niet te werken hun studieschuld niet hoeven terug te betalen. Dit is niet meer dan rechtvaardig naar al die werkende mensen toe die na hun genoten studie wel hun studieschuld moeten afbetalen.
http://www.sharondijksma.(...)24/instanceId/28956/
quote:,,Een hoogopgeleide vrouw die ervoor kiest thuis te blijven en niet te werken: dat is kapitaalvernietiging. Je geniet op kosten van de samenleving een dure opleiding, die kennis mag je niet straffeloos weggooien. Die vrouwen zouden een deel van de kosten van hun opleiding moeten terugbetalen'', aldus Dijksma, die zelf sinds tweeëneenhalf jaar moeder is.
hmm..quote:Op donderdag 23 maart 2006 17:35 schreef Kozzmic het volgende:
Het zou om het terugbetalen van studieschuld gaan.
[..]
Om mensen extra boete op te leggen op het moment dat ze met een goede opleiding geen goede baan zouden hebben is m.i. erg idioot. Maar met betrekking tot het terugbetalen van studieschuld heeft ze wel een punt, je kunt je inkomen zo laag houden dat je in 25 jaar nooit deze schuld hoeft af te betalen.
In het geval dan Sharon zeker ja, ik ben er trouwens ook wel voor dat vrouwen die tijdens hun studententijd minstens 2 stoelen in de bus nodig hadden hun OV terug moeten betalen...quote:Op donderdag 23 maart 2006 15:56 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Gezien de meest stupide plannetjes die door politici gelanceerd worden is hun opleiding m.i. pas weggegooid geld geweest.
Laat ze zelf maar beginnen met terugbetalen.
In het interview geeft ze tevens aan in een volgende kabinetsperiode minister of staatssecretaris te willen worden. Ik heb Dijksma vanaf dat ze nog actief was in de studentenwereld (o.a. als voorzitter JS) eigenlijk nooit wat gevonden. Tamelijk inhoudsloos. Ben wel benieuwd of ze inderdaad in een kabinet zal komen, ik geloof het eerlijk gezegd niet zo.quote:"Een hoogopgeleide vrouw die ervoor kiest om thuis te blijven en om niet te werken: dat is kapitaalvernietiging. Je geniet op kosten van de samenleving een dure opleiding, die kennis mag je niet straffeloos weggooien. Die vrouwen zouden een deel van de kosten van hun opleiding moeten terugbetalen. De PvdA wil daarom een leenstelsel invoeren waarin studenten afhankelijk van wat ze verdienen, geld terugbetalen. Kiest iemand ervoor om niet te werken, dan moet wel degelijk worden terugbetaald. Dat inzicht had ik altijd al, dat is niet veranderd sinds ik een kind heb. Mijn werk is voor een belangrijk deel mijn bestaansrecht, een manier om een bijdrage te leveren aan iets groters. Ik zou bovendien heel ongelukkig worden als ik niet actief zou zijn buiten het gezinsverband om. Het leven is zoveel meer dan waar je zelf mee bezig bent. Alleen moeder zijn, zou mij onvoldoende voldoening geven."
http://webservices.vno-ncw.nl/open/inc/search.php?dbname=form&par1=ID&srch1=06-5089&formdoc=noorwegen.php&formtoc=zweden.php
Ja maar, ik vind wel dat ze een punt heeft.quote:Op zondag 26 maart 2006 09:03 schreef Kozzmic het volgende:
Dit is de precieze quote...
[..]
In het interview geeft ze tevens aan in een volgende kabinetsperiode minister of staatssecretaris te willen worden. Ik heb Dijksma vanaf dat ze nog actief was in de studentenwereld (o.a. als voorzitter JS) eigenlijk nooit wat gevonden. Tamelijk inhoudsloos. Ben wel benieuwd of ze inderdaad in een kabinet zal komen, ik geloof het eerlijk gezegd niet zo.
Nahja, op haar website stelt ze: Ik zou het onterecht vinden als mannen of vrouwen die er bewust voor kiezen (het gaat dus niet om ongewilde werkloosheid, etc) niet te werken hun studieschuld niet hoeven terug te betalen.quote:Op zondag 26 maart 2006 09:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja maar, ik vind wel dat ze een punt heeft.
Sowieso vind ik dat iedereen, zowel mannen als vrouwen, hun studielening gewoon terug moeten betalen. Wmb mogen ze daar 25 jaar over doen. Maar niet 15 jaar werkeloos thuis zitten wachten tot je schuld wordt kwijtgescholden en dan gaan werken.
Desnoods een korting op de bijstand, of verhalen op de partner/gezinsinkomen. In geval dat niet kan, blijft de schuld gewoon staan, totdat de persoon in kwestie besluit om te gaan werken.
Dat is wel aan te tonen. Als iemand werk weigert, dan zit diegene bewust en gewild thuis. Er was immers een mogelijkheid om aan het werk te gaan.quote:Hoe toon je aan of iemand ongewild of gewild thuiszit?
Je had deze vraag,die erna volgde,gemist?:quote:Op zondag 26 maart 2006 11:11 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat is wel aan te tonen. Als iemand werk weigert, dan zit diegene bewust en gewild thuis. Er was immers een mogelijkheid om aan het werk te gaan.
kort door de bocht enzo..quote:Waar vallen de alleenstaande ouders bijvoorbeeld onder?
Alleenstaande ouders blijven bewust thuis als ze hun kansen op de arbeidsmarkt niet pakken. Dat iemand alleenstaand is en 'n kind heeft wil nog niet zeggen dat diegene dan maar jarenlang op belastinggeld moet parasiteren.quote:Op zondag 26 maart 2006 12:14 schreef Kjew het volgende:
[..]
Je had deze vraag,die erna volgde,gemist?:
[..]
kort door de bocht enzo..
Onzin. Het bedrijfsleven is er niet om leuke functies te creeeren, maar om de functies te creeeren die nodig zijn. Of ze nu leuk zijn of niet.quote:Op zondag 26 maart 2006 12:53 schreef -scorpione- het volgende:
Als ik op belastinggeld wil teren na mijn studie dan is dat toch echt mijn eigen keus. Het is aan het bedrijfsleven om leuke functies te creeeren, als die er niet zijn, nou jammer dan.
Dat wordt niet de laatste keer dat je steuntrekker wordtquote:Op zondag 26 maart 2006 12:53 schreef -scorpione- het volgende:
Als ik op belastinggeld wil teren na mijn studie dan is dat toch echt mijn eigen keus. Het is aan het bedrijfsleven om leuke functies te creeeren, als die er niet zijn, nou jammer dan.
Ach nee, kinderen zijn maar bijzaak he...quote:Op zondag 26 maart 2006 12:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Alleenstaande ouders blijven bewust thuis als ze hun kansen op de arbeidsmarkt niet pakken. Dat iemand alleenstaand is en 'n kind heeft wil nog niet zeggen dat diegene dan maar jarenlang op belastinggeld moet parasiteren.
Het is een keuze, geen verplichting.quote:Op zondag 26 maart 2006 13:14 schreef Kjew het volgende:
[..]
Ach nee, kinderen zijn maar bijzaak he...![]()
Als je dit doet, terwijl je de kans hebt tot werken, hoop ik dat ze je helemaal uitkleden.quote:Op zondag 26 maart 2006 12:53 schreef -scorpione- het volgende:
Stel dat iedereen de afgelopen 20 jaar kinderloos was gebleven; was een snelle oplossing voor de vergrijzing geweest of niet...quote:Op zondag 26 maart 2006 13:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het is een keuze, geen verplichting.
De meeste mensen met kinderen hoeven niet te teren op belastinggeld.quote:Op zondag 26 maart 2006 13:17 schreef Kjew het volgende:
[..]
Stel dat iedereen de afgelopen 20 jaar kinderloos was gebleven; was een snelle oplossing voor de vergrijzing geweest of niet...![]()
Dus kinderen zijn voorbehouden aan een bepaalde groep?quote:Op zondag 26 maart 2006 13:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
De meeste mensen met kinderen hoeven niet te teren op belastinggeld.
Kinderbijslag mag er ook wel uit van mij, kan de IB ook wat verder omlaag. KInderen zijn niet voorbehouden aan een bepaalde groep. Het moet gewoon niet zo zijn dat het baren van kinderen wil zeggen dat je niks meer hoeft te doen en lekker kunt gaan parasiteren.quote:Op zondag 26 maart 2006 13:19 schreef Kjew het volgende:
[..]
Dus kinderen zijn voorbehouden aan een bepaalde groep?
Of waar komt de kinderbijslag vandaan?
Daar denken je ouders ook zo over? Of...quote:Op zondag 26 maart 2006 13:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Kinderbijslag mag er ook wel uit van mij, kan de IB ook wat verder omlaag.
Parasiteren met kinderen, in de bijstand?quote:Kinderen zijn niet voorbehouden aan een bepaalde groep. Het moet gewoon niet zo zijn dat het baren van kinderen wil zeggen dat je niks meer hoeft te doen en lekker kunt gaan parasiteren.
Ja, van mijn ouders mag de kinderbijslag best verdwijnen. Helemaal als dat een verlaging van de IB in zal houden.quote:Op zondag 26 maart 2006 13:26 schreef Kjew het volgende:
[..]
Daar denken je ouders ook zo over? Of...
[..]
Parasiteren met kinderen, in de bijstand?
Een moeder met knderen, in de bijstand, stelt zich echt niet tot doel eens even lekker te gaan profiteren... denk je wel? Weet je wel hoe veel moeders in de bijstand geraken? Denk je dat dat een keuze is? Denk je dat ze het zelf handig vinden in de bijstand te zitten met kinderen?
Nu je oud genoeg bent zeker...quote:Op zondag 26 maart 2006 13:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ja, van mijn ouders mag de kinderbijslag best verdwijnen. Helemaal als dat een verlaging van de IB in zal houden.
Wie zorgt er voor de kinderen? Wie betaalt deze zorg?quote:Een moeder in de bijstand moet gewoon gaan werken. Vertikt ze dat, dan moet dat gewoon consequenties hebben, zoals dat voor iedereen heeft die verplicht moet solliciteren.
Nee, ook voorheen was de kinderbijslag overbodig. Het is sowieso een sigaar uit eigen doos, net zoals een hoop andere subsidie- en toeslagregelingen.quote:Op zondag 26 maart 2006 13:30 schreef Kjew het volgende:
[..]
Nu je oud genoeg bent zeker...
[..]
Wie zorgt er voor de kinderen? Wie betaalt deze zorg?
Onzin, de bijstand is het minimum, daar kun en mag je niet aan tornen, heel simpel. Doe je dit wel dan geef je mensen een vrijbrief voor de misdaad en dan gaan jullie allemaal weer janken dat er meer blauw op straat komt en als dat gebeurt dan is alles weer zo duur en zijn de belastingen te hoog, enz, enz.quote:Op zondag 26 maart 2006 13:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Als je niet alles wenst te accepteren en daardoor niet aan de bak komt, hoeft dat nog niet in te houden dat je de volle mep aan uitkering dient te ontvangen. Een flinke korting is dan wel op zijn plaats.
Daar mag best aan getornd worden als mensen het vertikken om productief te zijn, terwijl er legio mogelijkheden zijn om productief te zijn.quote:Op zondag 26 maart 2006 13:32 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Onzin, de bijstand is het minimum, daar kun en mag je niet aan tornen, heel simpel. Doe je dit wel dan geef je mensen een vrijbrief voor de misdaad en dan gaan jullie allemaal weer janken dat er meer blauw op straat komt en als dat gebeurt dan is alles weer zo duur en zijn de belastingen te hoog, enz, enz.
Ah, en die zijn er dus niet. Ja, bedrijven roepen dat ze geen arbeidskrachten kunnen vinden, maar tegelijkertijd laten ze heel veel krachten links liggen zogenaamd omdat ze te duur zijn en dan halen ze sneaky een bus vol Polen. Het probleem is dat de arbeidsvoorwaarden op dit moment zeer slecht zijn, bedrijven willen niet voldoen aan redelijke normen. Ik zeg dat ze dat gaat opbreken, want je maakt een mogelijk gezonde band tussen werknemer en werkgeven compleet kapot. Als de voorwaarden niet goed zijn dan heb je alle recht als werknemer nee te zeggen. Wat jij wilt is mensen dwingen alles maar aan te pakken. Ik noem dat slaven drijven.quote:Op zondag 26 maart 2006 13:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
terwijl er legio mogelijkheden zijn om productief te zijn.
Er zijn genoeg vacatures, dus de mogelijkheden zijn er wel degelijk. Er zitten hier niet voor niets heel veel Polen. Ze werken harder, zeuren minder, vragen minder geld en doen werk waar een hoop werkloze Nederlanders zich te goed voor voelen.quote:Op zondag 26 maart 2006 13:40 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ah, en die zijn er dus niet. Ja, bedrijven roepen dat ze geen arbeidskrachten kunnen vinden, maar tegelijkertijd laten ze heel veel krachten links liggen zogenaamd omdat ze te duur zijn en dan halen ze sneaky een bus vol Polen. Het probleem is dat de arbeidsvoorwaarden op dit moment zeer slecht zijn, bedrijven willen niet voldoen aan redelijke normen. Ik zeg dat ze dat gaat opbreken, want je maakt een mogelijk gezonde band tussen werknemer en werkgeven compleet kapot. Als de voorwaarden niet goed zijn dan heb je alle recht als werknemer nee te zeggen. Wat jij wilt is mensen dwingen alles maar aan te pakken. Ik noem dat slaven drijven.
Die kunnen gaan werken zodra hun kids op school zitten. Daarbij verdienen hooggeschoolden zoveel, dat ze makkelijk én de naschoolse opvang én de aflossing op de studieschuld kunnen betalen. Sowieso is het absoluut niet nodig om 25 jaar thuis te blijven zitten als alleenstaande ouder. Ooit zul je weer aan 't werk moeten en dan begin je dus fors terug te betalen. Hoe langer je wacht, hoe hoger de maandlast.quote:Op zondag 26 maart 2006 09:42 schreef Kozzmic het volgende:
Waar vallen de alleenstaande ouders bijvoorbeeld onder?
Dat kan ik me voorstellen... cherrymoon weet echt niet waar hij over praat en oordeelt over alles zonder enige nuance... van verder discussieren met zo`n figuur zie ik dan ook maar af.quote:Op zondag 26 maart 2006 13:53 schreef -scorpione- het volgende:
Ja, en mensen zoals jij brengen mij een extra glimlach op mijn smoel en geven aan dit ik de juiste keuzes maak.![]()
Ik ben het helemaal met je eens.quote:Op zondag 26 maart 2006 13:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Daar mag best aan getornd worden als mensen het vertikken om productief te zijn, terwijl er legio mogelijkheden zijn om productief te zijn.
Ach zolang ze keihard werkt en belasting afdraagt waar mijn bijstand van betaald kan worden heb ik geen enkel probleem met haar.quote:Op zondag 26 maart 2006 15:26 schreef Kjew het volgende:
[..]
Dat kan ik me voorstellen... cherrymoon weet echt niet waar hij over praat en oordeelt over alles zonder enige nuance... van verder discussieren met zo`n figuur zie ik dan ook maar af.
Ik heb wel problemen met jou in dat geval.quote:Op zondag 26 maart 2006 15:31 schreef -scorpione- het volgende:
Ach zolang ze keihard werkt en belasting afdraagt waar mijn bijstand van betaald kan worden heb ik geen enkel probleem met haar.![]()
Je hebt gewoon niets te melden bedoel je? Werkloos zeker?quote:Op zondag 26 maart 2006 15:26 schreef Kjew het volgende:
[..]
Dat kan ik me voorstellen... cherrymoon weet echt niet waar hij over praat en oordeelt over alles zonder enige nuance... van verder discussieren met zo`n figuur zie ik dan ook maar af.
hahaha, dat geloof ik best. Vind je het erg als ik me daar niets van aan trek?quote:Op zondag 26 maart 2006 15:33 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik heb wel problemen met jou in dat geval.![]()
Nee hoor.quote:Op zondag 26 maart 2006 15:38 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
hahaha, dat geloof ik best. Vind je het erg als ik me daar niets van aan trek?![]()
Je maakt wel misbruik vind ik als je in de bijstand zit en niet iedere mogelijkheid aanpakt om weer aan het werk te komen. Je vind het allemaal wel best zo en blijft gewoon in de bijstand zitten, aan die instelling heb ik echt een hekel.quote:Op zondag 26 maart 2006 15:48 schreef -scorpione- het volgende:
Ik misbruik niets, ik maak gebruik van een recht.
Waarom moet het werk interessant zijn? Zorg eerst maar dat je wat te bieden hebt op het vlak van werkervaring bijvoorbeeld of op het vlak van een opleiding. Pas dan zou je misschien enkele eisen mogen hebben, maar natuurlijk blijft altijd gelden, werk is beter dan geen werk. Ook al is het een kutbaantje.quote:Als mij een interessante baan wordt aangeboden met normale condities dan ben ik zo weer aan het werk. Zolang dat niet gebeurt blijf ik lekker zitten.
Als ik alle tijd van de wereld had, zoals jij hebt, had ik dat graag gedaan.quote:Ik zou zeggen, richt een partij op, stel je verkiesbaar en schaf de bijstand af. Veel succes er mee.
Dat je naar de procedures handelt, maakt je niet minder een profiteur. Je bent gewoon een luie, verwende hond. Niets meer.quote:Op zondag 26 maart 2006 15:48 schreef -scorpione- het volgende:
Ik misbruik niets, ik maak gebruik van een recht.
Bovendien verbaast het me dat je nog op internet kan met je bijstandje. Internet zie ik als een luxe en voor mensen die eigenlijk niet in de bijstand horen lijkt mij dat volstrekt overbodig.quote:Op zondag 26 maart 2006 15:48 schreef -scorpione- het volgende:
Ik misbruik niets, ik maak gebruik van een recht. Als mij een interessante baan wordt aangeboden met normale condities dan ben ik zo weer aan het werk. Zolang dat niet gebeurt blijf ik lekker zitten.
Ik zou zeggen, richt een partij op, stel je verkiesbaar en schaf de bijstand af. Veel succes er mee.
Je mag mij niet verwijten dat NL een rechtstaat is. Ik ben ook niet blij met die rechtstaat, maar in dit geval is er voor iets positiefs. Dan moet je niet boos op mij worden, maar op jezelf dat je dit zo ver hebt laten komen als kiezer in een democratiequote:Op zondag 26 maart 2006 15:54 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat je naar de procedures handelt, maakt je niet minder een profiteur.
Eens. Iemand vertikt het om 'n baan aan te nemen omdat hij/zij zich te goed voelt en kan zich toch nog allerlei luxe permitteren.quote:Op zondag 26 maart 2006 15:57 schreef Steijn het volgende:
[..]
Bovendien verbaast het me dat je nog op internet kan met je bijstandje. Internet zie ik als een luxe en voor mensen die eigenlijk niet in de bijstand horen lijkt mij dat volstrekt overbodig.
Omdat je in dat geval makkelijk werk had gevonden. Je had in ieder geval niet langer dan 2 jaar werkloos hoeven zijn.quote:Op zondag 26 maart 2006 15:56 schreef -scorpione- het volgende:
Hahaha, leuke reacties allemaal weer.
Wie zegt dat ik geen opleiding heb, wie zegt dat ik geen werkervaring heb
Dat maakt je echt niet minder een profiteur.quote:wie zegt dat ik nog nooit belasting heb betaald en dus gewoon mijn eigen belastingcenten terug krijg?
Geef dan aan waar we fout zitten.quote:Idd, jullie trekken lekker makkelijke conclusies en lullen maar wat in de ronde. Nou, ik blijf lekker genieten van mijn vrije tijd, haha.
Het is dan ook een rib uit mijn lijfquote:Op zondag 26 maart 2006 15:57 schreef Steijn het volgende:
[..]
Bovendien verbaast het me dat je nog op internet kan met je bijstandje. Internet zie ik als een luxe en voor mensen die eigenlijk niet in de bijstand horen lijkt mij dat volstrekt overbodig.
Aanname van jou en een verkeerde. Mijn 2 jarig jubileum moet ik nog vieren.quote:Op zondag 26 maart 2006 15:59 schreef Steijn het volgende:
Omdat je in dat geval makkelijk werk had gevonden. Je had in ieder geval niet langer dan 2 jaar werkloos hoeven zijn.
Daar is het CWI voor en ook voor uitzendbureaus heb je helemaal geen internet nodig.quote:Op zondag 26 maart 2006 15:59 schreef -scorpione- het volgende:
Noodzakelijk kwaad om te kunnen solliciteren zullen we maar zeggen. Je moet het dus positief zien, ik schaf internet aan zodat ik flink kan solliciteren. Eigenlijk zou ik dat dus gratis moeten krijgen![]()
Precies. Een aspergesteker hoeft echt niet digitaal te solliciteren.quote:Op zondag 26 maart 2006 16:02 schreef Steijn het volgende:
[..]
Daar is het CWI voor en ook voor uitzendbureaus heb je helemaal geen internet nodig.
Ach gut, een huiskamerrevolutionair.quote:Op zondag 26 maart 2006 15:58 schreef -scorpione- het volgende:
Je mag mij niet verwijten dat NL een rechtstaat is. Ik ben ook niet blij met die rechtstaat, maar in dit geval is er voor iets positiefs. Dan moet je niet boos op mij worden, maar op jezelf dat je dit zo ver hebt laten komen als kiezer in een democratie![]()
Hoezo? Je krijgt toch altijd 2 jaar WW en daarna pas een bijstandsuitkering.quote:Op zondag 26 maart 2006 16:01 schreef -scorpione- het volgende:
Aanname van jou en een verkeerde. Mijn 2 jarig jubileum moet ik nog vieren.
Ten eerste heb je een vertekend beeld van de arbeidsmarkt. Zoals gezegd wil ik best werken, ben prima opgeleid en heb goede werkervaring, solliciteer (moet hč als je in de bijstand zit) en alles zonder resultaat. De markt zit op slot, het is niet anders. Voor laaggeschoold arbeid kom je niet in aanmerking, raar maar waar (Polen willen onder het NL bestaansminimum werken en te hoog opgeleid betekent dat de werkgever het niet wil omdat ze bang zijn dat je snel wat anders hebt, fout ligt hier dus niet bij de werkzoekende).quote:
quote:Op zondag 26 maart 2006 16:04 schreef Steijn het volgende:
[..]
Hoezo? Je krijgt toch altijd 2 jaar WW en daarna pas een bijstandsuitkering.
Die eerste werkt niet goed, die tweede willen me niet (te hoog opgeleidquote:Op zondag 26 maart 2006 16:02 schreef Steijn het volgende:
[..]
Daar is het CWI voor en ook voor uitzendbureaus heb je helemaal geen internet nodig.
Gewoon beter zoeken.quote:Op zondag 26 maart 2006 16:07 schreef -scorpione- het volgende:
Die eerste werkt niet goed, die tweede willen me niet (te hoog opgeleid, serieus!)
Ligt eraan welke kwaliteiten ze zoeken en hoe en hoeveel mensen reageren. Ik meen het toch echt wanneer ik zeg dat de arbeidsmarkt compleet op slot zit voor een heleboel mensen. Dan kun jij wel boos worden en roepen dat er zoveel vacatures zijn, maar waarom is er dan zoveel werkeloosheid. Je vergeet dat gemeentes mensen helemaal niet in de bijstand willen en mensen aan het werk willen en dan ook veel pushen. Nog steeds lukt het niet die mensen aan het werk te krijgen. Rara, hoe zou dat toch komen? En nee, dat ligt zeker niet aan de instelling van de werkzoekende, die wil wel.quote:Op zondag 26 maart 2006 16:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Als je echt meer dan genoeg kwaliteiten had gehad, had je nu 'n goede baan gehad. Om me heen zie ik genoeg vacatures waar echt wel mensen met kwaliteiten voor nodig zijn.
Waarom? Ik heb heerlijk veel vrije tijd, vermaak me prima en kom rond. Wat wil een mens nog meer?quote:Op zondag 26 maart 2006 16:04 schreef Ringo het volgende:
Zo niet, dan zou ik toch eens overwegen van een brug te springen.
Dat laatste blijkt totaal niet uit hetgeen wat jij hier allemaal post. Mensen kunnen prima wat onder hun niveau beginnen en zich dan op werken.quote:Op zondag 26 maart 2006 16:10 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ligt eraan welke kwaliteiten ze zoeken en hoe en hoeveel mensen reageren. Ik meen het toch echt wanneer ik zeg dat de arbeidsmarkt compleet op slot zit voor een heleboel mensen. Dan kun jij wel boos worden en roepen dat er zoveel vacatures zijn, maar waarom is er dan zoveel werkeloosheid. Je vergeet dat gemeentes mensen helemaal niet in de bijstand willen en mensen aan het werk willen en dan ook veel pushen. Nog steeds lukt het niet die mensen aan het werk te krijgen. Rara, hoe zou dat toch komen? En nee, dat ligt zeker niet aan de instelling van de werkzoekende, die wil wel.
Zich nuttig maken, meer geld verdienen, onder de mensen zijn....quote:Op zondag 26 maart 2006 16:12 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Waarom? Ik heb heerlijk veel vrije tijd, vermaak me prima en kom rond. Wat wil een mens nog meer?
Nogmaals, onder je niveau werken is ook niet zo erg, alleen is het het bedrijfsleven die daar niet aan wil. Die zeggen 'je bent te hoog opgeleid dus we nemen je niet aan want we moeten je inwerken en je gaat toch weer weg als je iets beters vindt'. Dan kun je hoog en laag springen, maar dit is de instelling die je tegen komt. Prima, maar dan moet je verder niet zeuren zeg ik op mijn beurt.quote:Op zondag 26 maart 2006 16:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat laatste blijkt totaal niet uit hetgeen wat jij hier allemaal post. Mensen kunnen prima wat onder hun niveau beginnen en zich dan op werken.
Wat ook een oorzaak is, is dat studie en arbeidsmarkt niet op elkaar zijn afgestemd. In bepaalde sectoren is er een enorm tekort aan geschikte arbeidskrachten, in andere sectoren moeten veel mensen zich juist laten omscholen.
Komt ook omdat de markt heel overspannen reageert op bepaalde hypes (ICT).
ik maak me nuttig, ik kan altijd zwart bij klussen en ik heb een goed sociaal levenquote:Op zondag 26 maart 2006 16:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Zich nuttig maken, meer geld verdienen, onder de mensen zijn....
Zwart klussen is niet nuttig natuurlijk.quote:Op zondag 26 maart 2006 16:17 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
ik maak me nuttig, ik kan altijd zwart bij klussen en ik heb een goed sociaal leven![]()
Het bedrijfsleven wil daar echt wel aan hoor. Genoeg bedrijven waar ze 'n ambitieuze kracht best even onder zijn niveau willen zetten. Als hij later hogerop wil, zijn er genoeg kansen binnen het bedrijf zelf. Liever een ambitieuze kracht die het bedrijf leert kennen op 'n functie net onder zijn niveau en die lekker door kan groeien, dan iemand die met hangen en wurgen dat werk kan doen omdat het eigenlijk boven zijn niveau is.quote:Op zondag 26 maart 2006 16:16 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Nogmaals, onder je niveau werken is ook niet zo erg, alleen is het het bedrijfsleven die daar niet aan wil. Die zeggen 'je bent te hoog opgeleid dus we nemen je niet aan want we moeten je inwerken en je gaat toch weer weg als je iets beters vindt'. Dan kun je hoog en laag springen, maar dit is de instelling die je tegen komt. Prima, maar dan moet je verder niet zeuren zeg ik op mijn beurt.
Ik ga eens een lekker kopje thee zetten met een stuk koek, dat heb ik wel verdiend na al deze inspanning![]()
quote:Op zondag 26 maart 2006 16:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het bedrijfsleven wil daar echt wel aan hoor. Genoeg bedrijven waar ze 'n ambitieuze kracht best even onder zijn niveau willen zetten. Als hij later hogerop wil, zijn er genoeg kansen binnen het bedrijf zelf. Liever een ambitieuze kracht die het bedrijf leert kennen op 'n functie net onder zijn niveau en die lekker door kan groeien, dan iemand die met hangen en wurgen dat werk kan doen omdat het eigenlijk boven zijn niveau is.
Met de instelling die je hier laat zien kom je nergens inderdaad. Dan blijf je voor altijd een loser.
Zalig zijn de simpelen van geest.quote:Op zondag 26 maart 2006 16:12 schreef -scorpione- het volgende:
Waarom? Ik heb heerlijk veel vrije tijd, vermaak me prima en kom rond. Wat wil een mens nog meer?
Je bent uitgeluld dus.quote:
Inderdaad. Iemand die al heel zijn leven 'n loser is weet gewoon niet beter.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |