Bovendien verbaast het me dat je nog op internet kan met je bijstandje. Internet zie ik als een luxe en voor mensen die eigenlijk niet in de bijstand horen lijkt mij dat volstrekt overbodig.quote:Op zondag 26 maart 2006 15:48 schreef -scorpione- het volgende:
Ik misbruik niets, ik maak gebruik van een recht. Als mij een interessante baan wordt aangeboden met normale condities dan ben ik zo weer aan het werk. Zolang dat niet gebeurt blijf ik lekker zitten.
Ik zou zeggen, richt een partij op, stel je verkiesbaar en schaf de bijstand af. Veel succes er mee.
Je mag mij niet verwijten dat NL een rechtstaat is. Ik ben ook niet blij met die rechtstaat, maar in dit geval is er voor iets positiefs. Dan moet je niet boos op mij worden, maar op jezelf dat je dit zo ver hebt laten komen als kiezer in een democratiequote:Op zondag 26 maart 2006 15:54 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat je naar de procedures handelt, maakt je niet minder een profiteur.
Eens. Iemand vertikt het om 'n baan aan te nemen omdat hij/zij zich te goed voelt en kan zich toch nog allerlei luxe permitteren.quote:Op zondag 26 maart 2006 15:57 schreef Steijn het volgende:
[..]
Bovendien verbaast het me dat je nog op internet kan met je bijstandje. Internet zie ik als een luxe en voor mensen die eigenlijk niet in de bijstand horen lijkt mij dat volstrekt overbodig.
Omdat je in dat geval makkelijk werk had gevonden. Je had in ieder geval niet langer dan 2 jaar werkloos hoeven zijn.quote:Op zondag 26 maart 2006 15:56 schreef -scorpione- het volgende:
Hahaha, leuke reacties allemaal weer.
Wie zegt dat ik geen opleiding heb, wie zegt dat ik geen werkervaring heb
Dat maakt je echt niet minder een profiteur.quote:wie zegt dat ik nog nooit belasting heb betaald en dus gewoon mijn eigen belastingcenten terug krijg?
Geef dan aan waar we fout zitten.quote:Idd, jullie trekken lekker makkelijke conclusies en lullen maar wat in de ronde. Nou, ik blijf lekker genieten van mijn vrije tijd, haha.
Het is dan ook een rib uit mijn lijfquote:Op zondag 26 maart 2006 15:57 schreef Steijn het volgende:
[..]
Bovendien verbaast het me dat je nog op internet kan met je bijstandje. Internet zie ik als een luxe en voor mensen die eigenlijk niet in de bijstand horen lijkt mij dat volstrekt overbodig.
Aanname van jou en een verkeerde. Mijn 2 jarig jubileum moet ik nog vieren.quote:Op zondag 26 maart 2006 15:59 schreef Steijn het volgende:
Omdat je in dat geval makkelijk werk had gevonden. Je had in ieder geval niet langer dan 2 jaar werkloos hoeven zijn.
Daar is het CWI voor en ook voor uitzendbureaus heb je helemaal geen internet nodig.quote:Op zondag 26 maart 2006 15:59 schreef -scorpione- het volgende:
Noodzakelijk kwaad om te kunnen solliciteren zullen we maar zeggen. Je moet het dus positief zien, ik schaf internet aan zodat ik flink kan solliciteren. Eigenlijk zou ik dat dus gratis moeten krijgen![]()
Precies. Een aspergesteker hoeft echt niet digitaal te solliciteren.quote:Op zondag 26 maart 2006 16:02 schreef Steijn het volgende:
[..]
Daar is het CWI voor en ook voor uitzendbureaus heb je helemaal geen internet nodig.
Ach gut, een huiskamerrevolutionair.quote:Op zondag 26 maart 2006 15:58 schreef -scorpione- het volgende:
Je mag mij niet verwijten dat NL een rechtstaat is. Ik ben ook niet blij met die rechtstaat, maar in dit geval is er voor iets positiefs. Dan moet je niet boos op mij worden, maar op jezelf dat je dit zo ver hebt laten komen als kiezer in een democratie![]()
Hoezo? Je krijgt toch altijd 2 jaar WW en daarna pas een bijstandsuitkering.quote:Op zondag 26 maart 2006 16:01 schreef -scorpione- het volgende:
Aanname van jou en een verkeerde. Mijn 2 jarig jubileum moet ik nog vieren.
Ten eerste heb je een vertekend beeld van de arbeidsmarkt. Zoals gezegd wil ik best werken, ben prima opgeleid en heb goede werkervaring, solliciteer (moet hč als je in de bijstand zit) en alles zonder resultaat. De markt zit op slot, het is niet anders. Voor laaggeschoold arbeid kom je niet in aanmerking, raar maar waar (Polen willen onder het NL bestaansminimum werken en te hoog opgeleid betekent dat de werkgever het niet wil omdat ze bang zijn dat je snel wat anders hebt, fout ligt hier dus niet bij de werkzoekende).quote:
quote:Op zondag 26 maart 2006 16:04 schreef Steijn het volgende:
[..]
Hoezo? Je krijgt toch altijd 2 jaar WW en daarna pas een bijstandsuitkering.
Die eerste werkt niet goed, die tweede willen me niet (te hoog opgeleidquote:Op zondag 26 maart 2006 16:02 schreef Steijn het volgende:
[..]
Daar is het CWI voor en ook voor uitzendbureaus heb je helemaal geen internet nodig.
Gewoon beter zoeken.quote:Op zondag 26 maart 2006 16:07 schreef -scorpione- het volgende:
Die eerste werkt niet goed, die tweede willen me niet (te hoog opgeleid, serieus!)
Ligt eraan welke kwaliteiten ze zoeken en hoe en hoeveel mensen reageren. Ik meen het toch echt wanneer ik zeg dat de arbeidsmarkt compleet op slot zit voor een heleboel mensen. Dan kun jij wel boos worden en roepen dat er zoveel vacatures zijn, maar waarom is er dan zoveel werkeloosheid. Je vergeet dat gemeentes mensen helemaal niet in de bijstand willen en mensen aan het werk willen en dan ook veel pushen. Nog steeds lukt het niet die mensen aan het werk te krijgen. Rara, hoe zou dat toch komen? En nee, dat ligt zeker niet aan de instelling van de werkzoekende, die wil wel.quote:Op zondag 26 maart 2006 16:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Als je echt meer dan genoeg kwaliteiten had gehad, had je nu 'n goede baan gehad. Om me heen zie ik genoeg vacatures waar echt wel mensen met kwaliteiten voor nodig zijn.
Waarom? Ik heb heerlijk veel vrije tijd, vermaak me prima en kom rond. Wat wil een mens nog meer?quote:Op zondag 26 maart 2006 16:04 schreef Ringo het volgende:
Zo niet, dan zou ik toch eens overwegen van een brug te springen.
Dat laatste blijkt totaal niet uit hetgeen wat jij hier allemaal post. Mensen kunnen prima wat onder hun niveau beginnen en zich dan op werken.quote:Op zondag 26 maart 2006 16:10 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ligt eraan welke kwaliteiten ze zoeken en hoe en hoeveel mensen reageren. Ik meen het toch echt wanneer ik zeg dat de arbeidsmarkt compleet op slot zit voor een heleboel mensen. Dan kun jij wel boos worden en roepen dat er zoveel vacatures zijn, maar waarom is er dan zoveel werkeloosheid. Je vergeet dat gemeentes mensen helemaal niet in de bijstand willen en mensen aan het werk willen en dan ook veel pushen. Nog steeds lukt het niet die mensen aan het werk te krijgen. Rara, hoe zou dat toch komen? En nee, dat ligt zeker niet aan de instelling van de werkzoekende, die wil wel.
Zich nuttig maken, meer geld verdienen, onder de mensen zijn....quote:Op zondag 26 maart 2006 16:12 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Waarom? Ik heb heerlijk veel vrije tijd, vermaak me prima en kom rond. Wat wil een mens nog meer?
Nogmaals, onder je niveau werken is ook niet zo erg, alleen is het het bedrijfsleven die daar niet aan wil. Die zeggen 'je bent te hoog opgeleid dus we nemen je niet aan want we moeten je inwerken en je gaat toch weer weg als je iets beters vindt'. Dan kun je hoog en laag springen, maar dit is de instelling die je tegen komt. Prima, maar dan moet je verder niet zeuren zeg ik op mijn beurt.quote:Op zondag 26 maart 2006 16:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat laatste blijkt totaal niet uit hetgeen wat jij hier allemaal post. Mensen kunnen prima wat onder hun niveau beginnen en zich dan op werken.
Wat ook een oorzaak is, is dat studie en arbeidsmarkt niet op elkaar zijn afgestemd. In bepaalde sectoren is er een enorm tekort aan geschikte arbeidskrachten, in andere sectoren moeten veel mensen zich juist laten omscholen.
Komt ook omdat de markt heel overspannen reageert op bepaalde hypes (ICT).
ik maak me nuttig, ik kan altijd zwart bij klussen en ik heb een goed sociaal levenquote:Op zondag 26 maart 2006 16:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Zich nuttig maken, meer geld verdienen, onder de mensen zijn....
Zwart klussen is niet nuttig natuurlijk.quote:Op zondag 26 maart 2006 16:17 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
ik maak me nuttig, ik kan altijd zwart bij klussen en ik heb een goed sociaal leven![]()
Het bedrijfsleven wil daar echt wel aan hoor. Genoeg bedrijven waar ze 'n ambitieuze kracht best even onder zijn niveau willen zetten. Als hij later hogerop wil, zijn er genoeg kansen binnen het bedrijf zelf. Liever een ambitieuze kracht die het bedrijf leert kennen op 'n functie net onder zijn niveau en die lekker door kan groeien, dan iemand die met hangen en wurgen dat werk kan doen omdat het eigenlijk boven zijn niveau is.quote:Op zondag 26 maart 2006 16:16 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Nogmaals, onder je niveau werken is ook niet zo erg, alleen is het het bedrijfsleven die daar niet aan wil. Die zeggen 'je bent te hoog opgeleid dus we nemen je niet aan want we moeten je inwerken en je gaat toch weer weg als je iets beters vindt'. Dan kun je hoog en laag springen, maar dit is de instelling die je tegen komt. Prima, maar dan moet je verder niet zeuren zeg ik op mijn beurt.
Ik ga eens een lekker kopje thee zetten met een stuk koek, dat heb ik wel verdiend na al deze inspanning![]()
quote:Op zondag 26 maart 2006 16:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het bedrijfsleven wil daar echt wel aan hoor. Genoeg bedrijven waar ze 'n ambitieuze kracht best even onder zijn niveau willen zetten. Als hij later hogerop wil, zijn er genoeg kansen binnen het bedrijf zelf. Liever een ambitieuze kracht die het bedrijf leert kennen op 'n functie net onder zijn niveau en die lekker door kan groeien, dan iemand die met hangen en wurgen dat werk kan doen omdat het eigenlijk boven zijn niveau is.
Met de instelling die je hier laat zien kom je nergens inderdaad. Dan blijf je voor altijd een loser.
Zalig zijn de simpelen van geest.quote:Op zondag 26 maart 2006 16:12 schreef -scorpione- het volgende:
Waarom? Ik heb heerlijk veel vrije tijd, vermaak me prima en kom rond. Wat wil een mens nog meer?
Je bent uitgeluld dus.quote:
Inderdaad. Iemand die al heel zijn leven 'n loser is weet gewoon niet beter.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |