abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 april 2006 @ 08:48:15 #151
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36911486
quote:
Op donderdag 13 april 2006 00:21 schreef Cybersijp het volgende:
Ik wist geeneens dat zoiets bestond! dank dat je ff je paint doos heb willen gebruiken om het mij duidelijk te maken Idd in rvs is het best mooi, maar is het in rvs uitgevoerd of plastic met een rvs kleurtje? dan zou ik toch echt voor een kitvoegje gaan ipv plastic, dat is zo snel beschadigd natuurlijk

Kitvoegje kan je makkelijker verwijderen en opnieuw aanbrengen als het nodig is, dit heeft e..e.a meer voeten in de aarde als je aan vervangen gaat denken.

Is nog een overweging overigens, in rvs uitgevoerd zeg ik : in plastic dus
We zijn gisteren dus bij de Praxis geweest om de strips te halen. Meegenomen naar huis enzo. Leggen we het op het aanrechtblad, steken een tegel ertegenaan en lopen even naar achteren. Gelukkig waren we het er beiden over eens! BAH!!!!!!!!!!!!!!!

Het tegelwerk is klaar nu. We nemen dus ook een kitvoeg. Omdat we een zwart blad hebben wordt het zwarte kit. De tegels zelf zijn licht, bijna wit, en dan een vanille voeg.

De foto's komen vanzelf in mijn topic, die ik al veels te lang niet ge-update heb.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_36912290
quote:
Op donderdag 13 april 2006 08:48 schreef sanger het volgende:

[..]

We zijn gisteren dus bij de Praxis geweest om de strips te halen. Meegenomen naar huis enzo. Leggen we het op het aanrechtblad, steken een tegel ertegenaan en lopen even naar achteren. Gelukkig waren we het er beiden over eens! BAH!!!!!!!!!!!!!!!

Het tegelwerk is klaar nu. We nemen dus ook een kitvoeg. Omdat we een zwart blad hebben wordt het zwarte kit. De tegels zelf zijn licht, bijna wit, en dan een vanille voeg.

De foto's komen vanzelf in mijn topic, die ik al veels te lang niet ge-update heb.
wijze keus. Een vriend van me heeft die strips gebruikt.....echt zonde. Zn hele keuken ziet er mooi uit, maar dan zo'n bagger-afwerking
Mn broer heeft dan weer zwarte kit (ook heel donker blad met witte tegels) en dat ziet er echt heel strak uit gewoon
  donderdag 13 april 2006 @ 09:36:21 #153
65960 sanger
pi_36912365
quote:
Op donderdag 13 april 2006 09:32 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

wijze keus. Een vriend van me heeft die strips gebruikt.....echt zonde. Zn hele keuken ziet er mooi uit, maar dan zo'n bagger-afwerking
Mn broer heeft dan weer zwarte kit (ook heel donker blad met witte tegels) en dat ziet er echt heel strak uit gewoon
Ja die strips lijken niet echt bagger, en qua maat enzo komt het ook wel goed weg enzo. Alleen het aangezicht is het gewoon niet helemaal! Als ik eerlijk moet zijn lijkt het goedkoop te staan, net alsof je een dikke BMW hebt maar dan geen knappe velgen maar wieldoppen.
pi_36913566
quote:
Op donderdag 13 april 2006 09:36 schreef sanger het volgende:

[..]

Ja die strips lijken niet echt bagger, en qua maat enzo komt het ook wel goed weg enzo. Alleen het aangezicht is het gewoon niet helemaal! Als ik eerlijk moet zijn lijkt het goedkoop te staan, net alsof je een dikke BMW hebt maar dan geen knappe velgen maar wieldoppen.
t zijn wel nette strips, maar je moet er geen mooie keuken bij hebben. Als je toch al een knaken-keuken hebt en je plakt die strips erop dan lijkt het nog wat....maar bij een mooie keuken oogt het zo verschrikkelijk goedkoop... da's imho gewoon zonde om te doen.
  donderdag 13 april 2006 @ 10:44:24 #155
65960 sanger
pi_36914242
quote:
Op donderdag 13 april 2006 10:21 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

t zijn wel nette strips, maar je moet er geen mooie keuken bij hebben. Als je toch al een knaken-keuken hebt en je plakt die strips erop dan lijkt het nog wat....maar bij een mooie keuken oogt het zo verschrikkelijk goedkoop... da's imho gewoon zonde om te doen.
Precies onze gedachten toen we het als combi zagen

Het doet goedkoop aan, en daar houden we allebei niet echt van. Niet dat we nu per se het duurste van het duurste moeten hebben, maar onze smaak is over het algemeen vrij duur
pi_36914447
ik ken t probleem.... ben zelf ook wel zo van "doe het goed, of doe het niet" en dan zit je vaak toch met de duurdere materialen en producten
  donderdag 13 april 2006 @ 10:55:25 #157
65960 sanger
pi_36914521
quote:
Op donderdag 13 april 2006 10:52 schreef kroegtijger het volgende:
ik ken t probleem.... ben zelf ook wel zo van "doe het goed, of doe het niet" en dan zit je vaak toch met de duurdere materialen en producten
doet me goed dat wij niet de enigen zijn met dit probleem

Het probleem is ook nog dat we allebei bereid zijn het ervoor uit te geven als we het mooi vinden. De combinatie tussen onze smaak en deze bereidheid is het gevaarlijkst
pi_36914764
quote:
Op donderdag 13 april 2006 10:55 schreef sanger het volgende:

[..]

doet me goed dat wij niet de enigen zijn met dit probleem

Het probleem is ook nog dat we allebei bereid zijn het ervoor uit te geven als we het mooi vinden. De combinatie tussen onze smaak en deze bereidheid is het gevaarlijkst
maar het meest dodelijk is de combinatie van smaak en saldo rekening
  donderdag 13 april 2006 @ 11:05:36 #159
65960 sanger
pi_36914805
quote:
Op donderdag 13 april 2006 11:04 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

maar het meest dodelijk is de combinatie van smaak en saldo rekening
Bedoel je voor of na
pi_36915164
quote:
Op donderdag 13 april 2006 11:05 schreef sanger het volgende:

[..]

Bedoel je voor of na
da's eigenlijk het zelfde heh?? na de vorige, voor de volgende
pi_36915466
Als je wat moois wil, dan zal je wat anders minder luxe uit moeten voeren of een middenweg oplossing kiezen. Als je iets niet 100% vindt dan niet doen, je kijkt er immers wel jaren tegenaan.

Zo hebben wij een spiegel die we in de badkamer bedacht hadden afgezegd omdat we hoe langer we er naar keken hoe lelijker hij werd, das dus niet goed heb je straks je badkamer klaar zit je met een spiegel ddie je helemaal niks vind

Im off to work
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_37021993
Zo paar dagen verder, en niet veel te melden. behalve dan dat "het werk "een groot beslag op me heeft gelgd de afgelopen dagen. wat een drukte hiero op texel zeg. Voor 85% zit Texel vol met mensen en die moeten allemaal naar het strand schijnt t wel. Morgen nog ff tweede paasdag en dan lekker doorwerken. het paviljoen naast ons moet nog deze week af omdat we Vrijdag a.s daar mee klaar moeten zijn.

Vanaf Zaterdag a.s hebben we nl. diverse grote groepen te eten( o.a 500 man lunch ) plus 's avonds twee bruiloften (elk paviljoen eentje)

Deze aankomende week wordt het dus niks met klussen, en dat vind ik wel jammer eigenlijk, maar wat moet dat moet daar moet je niet over zeuren.....

Over onze casa:

De schilder is geweest en die heeft nu als ik het net in het donker goed heb kunnen bekijken de nieuwe kozijnen rondom van een tweede laag grondverf voorzien. ook de bekleding van het kozijn in de hal zit nu in de verf(grond).

Verder hebben we nu (eindelijk) een slot op de achterdeur, dus de deurkruk "truc"werkt niet meer

Volgende week dus weer pics en updates, ik ga nu gewoon ff "lurken"naar andermans topics, o.a Marsepein welke nu (eindelijk ) zijn eigen topic heeft geopend voor "zijn" verherbouwing

zie link:

De klusperikelen van Marsepein (Deel 1)

Dat was em weer
pi_37089726
Goed klus nieuws !

Ik ben vandaag dus ff onverwacht vrij, dat komt mooi uit kan ik straks ffies de balken in de woonkamer voor de tweede keer in de grondverf zetten.

Zoals het er nu uit ziet ben ik volgende week "gewoon"twee dagen vrij zodat ik dan de balken in de eerste laag hoogglans kan zetten plus e.e.a aan de plafonds kan doen welke nog moeten.

Nu ff me bakkie opdrinken en dan aan het verfen slaan

Zal vanavond dus weer ff een foto impressie posten van de "casa"
pi_37089915
Hee lekker man! Klus ze! Ik kan vanavond weer met de boorhamer aan de gang, ik moet nog een halve vierkante meter, maar het zit een partij vast.

Het knapt van schilderen altijd wel op he!
pi_37090018
Nou na 90 uur gewerkt te hebben in 7 dagen is me lijf een bitje aan het tegenspartelen(spierpijn, wat stijf etc etc) maar wel relaxt dat ik nu vandaag toch ff wat kan doen.

En van schilderen knakt e.e.a zekers op, je hebt echt resultaat wat je ziet. soms ben je met een of ander priegelwerkje bezig en dan ben je een dag onderweg en zie je haast niks. Dat is met schildren dus (gelukkig) niet zo
  woensdag 19 april 2006 @ 11:18:57 #166
65960 sanger
pi_37090124
Tja drukke dagen heb je er nou eenmaal ook tussenzitten he sijp.

Ben benieuwd naar de foto's vanavond
  Moderator woensdag 19 april 2006 @ 13:10:51 #167
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_37093454
quote:
Op woensdag 5 april 2006 00:57 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

ff denken t was Jeroen op het informatienummer: 0900 0244 daarna 1-1-5-# (in het menu)en ik was er. Nog wel ff een op dan wel aanmerking het graafwerk is (uiteraard) voor mijzelf, zoniet dan kostte het nog wel ff een stukkie meer.

Kwestie van een click melding doen, en kpn stuurt je de leiding gegevens toe. En nuon en pwn, en kabelaar, en gemeete enzovoort(werkt erg goed moet ik zeggen. daarnaast kost het ook nog eens niks )
Ik ga hier even over verder in mijn eigen topic.
pi_37110832
quote:
Op woensdag 19 april 2006 13:27 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Ik ga hier even over verder in mijn eigen topic.
Ja zag t net staan idd, maar bedenk wel dat hier waarschijnlijk het graafwerk bij zit(bij jouw prijs dus) de prijs welke ik kreeg is puur op het verlengen van 10 mtr kpn kabel en nieuw aansluiten isra. rest van graven etc moet ik zelf doen
pi_37110983
Maar goed we zijn weer thuis, vandaag ff vader sijpo geritseld voor over twee weken als de schrootjes geschilderd moeten worden. Ik denk dat ik hem meteen ff regel volgende week om het plafond in de serre te hangen

Anywayz, vandaag dus vrij geweest en lekker wat kunnen doen. De balken in de kamer zitten voor de tweede keer in de grondverf, de vensterbanken zijn geschuurd en geverfd. Plintjes welke al op maat waren gemaakt voor woonkamer en serre van hun plaats gehaald licht opgeschuurd en in de eerste laag grondverf gezet.

Maandag verder met de eerste laag hoogglans verf op de balken, na eerst hier en daar de (onvermijdelijke) druiper weggeschuurd te hebben

Ik ga zo uppen, to be continued
pi_37111607

Je af te vragen waar je gebleven bent hoef je gelukkig niet

Voorste erker in de grondverf

Idem maar dan met zijerker op de plaat

Klaar met hoogste gedeelte van het plafond

Resultaat na wat uurtjes grondverfen

Resultaat vanuit "de kitchen"gezien

Plintjes in de grond, raar om te zien dat een kamer van 15 meter lang maar een echt lange lengte plint heeft, rest zijn allemaal korte stukjes (toaal 30 plintjes)

dat waren ze weer

Met een paar dagen weer meer, morgen weer aan de arbeit
pi_37111776
Weet je nog welk plintje waar komt
pi_37113324
ja duh ! Ik heb ze wel ff genummerd hoor...... van een tot nummer dertig beginnendd in een hoek in de serre en dan naar voren toe. anders wordt het straks zo zoeken
  donderdag 20 april 2006 @ 08:30:25 #174
65960 sanger
pi_37118110
quote:
Op woensdag 19 april 2006 23:20 schreef Cybersijp het volgende:
ja duh ! Ik heb ze wel ff genummerd hoor...... van een tot nummer dertig beginnendd in een hoek in de serre en dan naar voren toe. anders wordt het straks zo zoeken
Dat is inderdaad de manier om het te doen. Heb weleens iemand gezien die het niet had gedaan. Daar kun je best om lachen.
pi_37125570
quote:
Op donderdag 20 april 2006 08:30 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de manier om het te doen. Heb weleens iemand gezien die het niet had gedaan. Daar kun je best om lachen.
nja als je geen 2 gelijken heb ( minder dan 1cm verschil) lukt t je nog wel
  Moderator donderdag 20 april 2006 @ 15:19:57 #176
92034 crew  Vonkenboer
pi_37128864
quote:
Op donderdag 20 april 2006 08:30 schreef sanger het volgende:

[..]

Puzzelen voor gevorderden
pi_37128933
quote:
Op donderdag 20 april 2006 15:19 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Puzzelen voor gevorderden
Whehe! idd! maar dan anders 8)

mag ik jou mailen met mn vragen over mn meterkast?
pi_37257863
he jammer nog steeds geen update... check iedere dag deze topic in de hoop weer vooruitgang te zien.

ik wacht rustig af
  Moderator maandag 24 april 2006 @ 22:50:37 #179
92034 crew  Vonkenboer
pi_37262684
quote:
Op maandag 24 april 2006 21:14 schreef martine1984 het volgende:
he jammer nog steeds geen update... check iedere dag deze topic in de hoop weer vooruitgang te zien.

ik wacht rustig af
Hij is beroepskok; dus ik denk dat de verbouwing nu op het moment wel op een erg laag pitje staat
quote:
Op donderdag 20 april 2006 15:22 schreef Ou-Tannu het volgende:

Whehe! idd! maar dan anders 8)

mag ik jou mailen met mn vragen over mn meterkast?
Tuurlijk maar het is natuurlijk leuker om op fok! K&W een topic te openen zodat iedereen kan zien en leren

8pc8 apenstaartje chello punt nl
pi_37263084
Chill Martine update komt eraan hoor.......:)

Okay komt ie:

Vandaag maar eesrt ff een paar uurtjes langer "op stok" geweest dan normaliter, vorige werkweek had er zegmaar ingehakt

Bakkie gedaan, dochterleif uitgezwaaid naar de maandagmarkt met mams, en eerst ff wat telefoontjes gepleegd(moet ook soms) daarna naar de Casa afgereisd om daar de goede werk spirit te vinden

Eerst alle balken ff langs gegaan , om te kijken of er hier een daar een druipertje was in de grondverf. Waar nodig weggeschuurd. Buur Cees de schilder had al de bestelde potten verf binnen gezet dus ik kon meteen door met verfen.

Ben dus eesrt ff de plintjes op gaan ruimen en de dekzijlen etc zo gaan leggen dat er geen verf op de plavuizen kon druppen.

Lekker staan schilderen tot 19:30 toen waren de balken in de hoogglans ! (bling bling factor is vele malen gestegen vandaag)

Volgende week maandag / dinsdag de panelen in de grond en in een laag hoogglans zetten, dan kan de week daarop (dinsdag, want Maandag verjaardag vieren ipv Zondag) de panelen op maat tussen de balken gestoken worden.

Voor die tijd heb ik ook effe een afspraakje met klusgabber stefan voor de verlichting van het plafond tussen de balken. Ik denk hierbij aan 230 volt spotjes via een dimmer. In het hoogste deel van de woonkamer dan een soort van verlichtingsbalk met vier oid spotjes. rest van de verlichting in de kamer wordt dan via klikaan klik uit gedaan. zijn genoeg wcds nl

Voor morgen staat er op de planning:

Aanvoeren panelen naar schuur van de baas
Schuren deurkozijnen begane grond
grondverfen kozijnen begane grond
plinten in de bijkeuken op lengte maken onder verstek, en in de grondverf zetten(kunnen dan volgende week nog mee in de verf met de panelen)
Deuren begane grond uit de scharnieren halen, daar komen straks andere voor in de plaats te hangen. Zo kan je makkelijker schilderen natuurlijk.

Als ik nog ff tijd over heb rachelen van het serre plafond( ik weet het daar loop ik al ff over te steggelen maar t komt er steeds niet van

Ik ga zo ff de pics bekijken en daarna uppen brb

:
pi_37263229
quote:
Op maandag 24 april 2006 22:50 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Hij is beroepskok; dus ik denk dat de verbouwing nu op het moment wel op een erg laag pitje staat
[..]

Tuurlijk maar het is natuurlijk leuker om op fok! K&W een topic te openen zodat iedereen kan zien en leren

Maar als ik vrij ben staat er wat meer gas onder hoor Zal ff lekker worden anders dan gaat er pas weer wat gebeuren na 1 november 2006. Voor die tijd hebben jullie k&w al afgebroken met de vraag waar de pics blijven
pi_37263650
quote:
Op maandag 24 april 2006 22:50 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

[..]

als de tijd daar is dat het werkelijk gaat gebeuren komt er uiteraard wel een topic, ben nu nog in de informatie verzamelfase
pi_37263818

Zoals het nu geworden is van voor naar achteren gezien

Vanuit de keuken gezien

Nog eentje vanuit de keuken maar meer beeld

SCHILDEREN KRENG!!!! Tralalla ............... Was ergens voorin dat ik net bezig was vandaag

De bewuste kenia wit bling bling verf, straks dus het gehele plafond in de hoogglans (met een paar weekjes geduld nog )
pi_37265610

Een hoodie

Dat heb je express gedaan he

Maar het ziet er wel retesjiek uit hoor!
pi_37267658
Neeh Marsepein, gisteren droeg ik er eentje. sterker nog een donkerblauwe met het logo van paal17 zelfs..... (werkkledij) Is een soort van sweater voor de heren koks om toch lekker comfy van en naar huis te kunnen gaan. Tijdens het werk dragen we gewoon een buis btw
  dinsdag 25 april 2006 @ 08:24:39 #186
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37269662
Wat voor rollertjes gebruik jij voor de hoogglans?

Wij van die schuimrollertjes, maar ik vind het veel te veel bubbelen
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37269688
vachtrollers, zowel voor grond al svoor hoogglansverf
pi_37269806
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 01:06 schreef Cybersijp het volgende:
Neeh Marsepein, gisteren droeg ik er eentje. sterker nog een donkerblauwe met het logo van paal17 zelfs..... (werkkledij) Is een soort van sweater voor de heren koks om toch lekker comfy van en naar huis te kunnen gaan. Tijdens het werk dragen we gewoon een buis btw
Mooi geworden die balken zeg! (Ik weet niet of je "Het Blok" wel eens kijkt... Daar heeft een van de deelnemers vorig jaar het hele seizoen mee gevuld, om dat te doen (nou ja, schuren schuren schuren... en er na weken toch maar achter komen ze te schilderen ).

Jij als prof chef drie sterren kok , mag ik je iets vragen?
Wij zijn gisteren naar een stoomoven demo van Miele geweest. Daar vertelden ze dat als je iets stoomt wat bv na 5 minuten gaar is, dat je het er rustig 20 minuten in kan laten staan (op 100 graden). Klopt dat?
En nog een andere vraag: gebruiken jullie een stoomoven alleen om gerechten in op te warmen of ook om echt in te koken? (of gebruiken jullie helemaal geen stoomoven?)
  dinsdag 25 april 2006 @ 08:46:56 #189
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37269910
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 08:26 schreef Cybersijp het volgende:
Vachtroller(tje)s zoals je ook voor muurverf gebruikt?

Je hebt namelijk ook rolletjes met een fluweelachtige laag...
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37270216
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 08:46 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Vachtroller(tje)s zoals je ook voor muurverf gebruikt?

Je hebt namelijk ook rolletjes met een fluweelachtige laag...
Zijn dat niet meer lakrollers? Dat heb ik gebruikt voor glitsa op een houten vloer.
pi_37270485
Wij Mijn gebruikt er lakrollers voor, en eerst schuimrollers. Maar de sinaasappelstructuur vand e schuimroller bevalt me niet.

Het wordt met de viltroller (lakroller) wel beter maar ik vind het nog steeds niet strak. We laten het wel, want het is best mooi, maar het kan mooier.

Volgens mij als je het mooi met een goede ronde kwast schildert vloeien de schilderstrepen heel mooi dicht. (En dat dus zonder roller er overheen te halen)
pi_37271022
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 08:35 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Mooi geworden die balken zeg! (Ik weet niet of je "Het Blok" wel eens kijkt... Daar heeft een van de deelnemers vorig jaar het hele seizoen mee gevuld, om dat te doen (nou ja, schuren schuren schuren... en er na weken toch maar achter komen ze te schilderen ).

Jij als prof chef drie sterren kok , mag ik je iets vragen?
Wij zijn gisteren naar een stoomoven demo van Miele geweest. Daar vertelden ze dat als je iets stoomt wat bv na 5 minuten gaar is, dat je het er rustig 20 minuten in kan laten staan (op 100 graden). Klopt dat?
En nog een andere vraag: gebruiken jullie een stoomoven alleen om gerechten in op te warmen of ook om echt in te koken? (of gebruiken jullie helemaal geen stoomoven?)
Ja Aritha, dat deel van het blok heb ik idd gezien, man man man die gast bleef schuren . echter met een schuurgang vondt ik het wel genoeg(had ook een knappe makita ipv een skil handpalmdingie )

En drie sterren? ja in me voorruit dan zekers......

Als iets al na 5 minuten in een stoomoven gaar is( veel eiwitten, bijv vis) dan kan je het dus NIET 20 minuten warm houden zonder verlies van kwaliteit. De eiwitten garen door, verliezen hun binding en het is om het op zijn haags te zeggen:" het pleurt uit elkaar"

Beter is om te "timen"dus als je weet dat je pas over 20 minuten de inhoud van je stoomoven nodig hebt, dan bijv. 3 minuten stomen en de rest van de garing laten doen door de aanwezige stoom in de kamer( ovenkamer ) Zo blijft het en warm en dus niet te gaar. Strontgaar eten houd ik niet van

Verder hebben wij in de casa geen stoomoven hoor, had gekund maar er zijn legio manieren voor mij om toch wat stoom in de kamer te krijgen. daar heb ik voor incidenteel gebruik( wat het bij 95% van de eigenaars is) echt geen aparte stoomoven voor nodig.

Op het werk hebben we echter wel een stoomoven(combi-steamer rational ), zelfs een nieuwe! Tien rekken 1/1 gastronorm gaat erin lekker hoor. 's avonds je pofaardappels warmen en warmhouden in een combi van hitte en stoom zodat ze niet uitdrogen. Groenten opwarmen, drogen ook niet uit. Verder is heel veel spul gewoon sneller klaar omdat stoom makkeliker haar warmte afgeeft dan hitte( penetreert eerder het product zak maar zeggen)

Verder kan hij op alleen hitte, alleen stoom of zoals de naam al zegt een combinatie van de twee. Als je stoom in de kamer hebt kan je gerust 20 á 30 graden af halen van de temperatuur welke je normaal zou gebruiken. In onze keuken staat hij op 160 graden nu bij bij combi ipv 180 garden. Daar al onze apparatuur op gas werkt zorgt dat voor een (kleine) besparing.(water moet immers wel verdamp worden met het aangevoerde gas, echter dat werkt met de restwarmte van het opwekken van de hitte in de kamer, je hebt echter wel ietsje meer nodig natuurlijk omdat je geforceerd stoom inbrengt en niet alleen maar de stoom welke verdampt door water oneerbiedig over de gasbuis te laten lopen. my 2 cents

Ik zou het niet doen dus, maar dat vond ik ook al van dat domino dingetje(s), wil je best eens adviseren oid in de aankoop van apparatuur oid hoor, kan je een hoop knaken schelen. Meestal wordt je bij een demonstartie natuurlijk erg lekker gemaakt om een apparaat te kopen wat ze net toevallig hebben staan

[ Bericht 17% gewijzigd door Cybersijp op 25-04-2006 09:52:39 ]
pi_37271345
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 08:26 schreef Cybersijp het volgende:
Voor alk, hooglans, grond, zijdeglans gebruik ik altijd de zelfde vachtrollers. En het klopt echt wel omdat de schilders hier @ insel Texel t allemaal t zelfde doen Sterker nog mijn rollertjes komen allemaal bij de schilder vandaan, zelfs de kwasten haal ik daar.

Echt er is zo'n wereld van verschil tussen kwasten van de gamma(ja ook de betere, duurdere etc)(of welke andere bouwmaarkt dan ook overigens) en die van de schilder, je hebt zo veel minder weerstand tijdens het schilderen, geen losse haren, blijft in vorm etc. En dan ook nog eens voor het geld van een instapper qua prijs bij de gamma, fixit karwei etc.

Misschien dat ik wel bevoorrecht ben hoor, met een schilder als buurman bijde casa maar je zou je licht gewoon eens op moeten steken bij een schilders winkel of een winkel welke bij een schildersbedrijf hoort
pi_37283548
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 09:44 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

En drie sterren? ja in me voorruit dan zekers......
;-). Maakt niet uit waar je ze plakt... drie sterren zijn drie sterren .
(hoewel dat soms ook te ver kan gaan.. Wij hebben ons trouwen in De Librije gevierd, en een grapje over dat we 'geen vissticks' lustten toen ze ons dat vroegen kon Jonnie niet zo waarderen... Liep net niet boos weg en niet eens gefeliciteerd met ons trouwen.. (eten was wel goed hoor)
quote:
Als iets al na 5 minuten in een stoomoven gaar is( veel eiwitten, bijv vis) dan kan je het dus NIET 20 minuten warm houden zonder verlies van kwaliteit. De eiwitten garen door, verliezen hun binding en het is om het op zijn haags te zeggen:" het pleurt uit elkaar"
Ja, zie, dat dacht ik dus ook. Maar ze waren er daar zo overtuigd van, dat ik begon te twijfelen.
quote:
Beter is om te "timen"dus als je weet dat je pas over 20 minuten de inhoud van je stoomoven nodig hebt, dan bijv. 3 minuten stomen en de rest van de garing laten doen door de aanwezige stoom in de kamer( ovenkamer ) Zo blijft het en warm en dus niet te gaar. Strontgaar eten houd ik niet van
Nee, ik ook niet . Kleffe hap wordt het dan. Maar het eten gaart dus ook door, ook al is de temperatuur (dus stoom) in de stoomoven niet op 100 graden?
quote:
Verder hebben wij in de casa geen stoomoven hoor, had gekund maar er zijn legio manieren voor mij om toch wat stoom in de kamer te krijgen. daar heb ik voor incidenteel gebruik( wat het bij 95% van de eigenaars is) echt geen aparte stoomoven voor nodig.

Op het werk hebben we echter wel een stoomoven(combi-steamer rational ), zelfs een nieuwe! Tien rekken 1/1 gastronorm gaat erin lekker hoor. 's avonds je pofaardappels warmen en warmhouden in een combi van hitte en stoom zodat ze niet uitdrogen. Groenten opwarmen, drogen ook niet uit. Verder is heel veel spul gewoon sneller klaar omdat stoom makkeliker haar warmte afgeeft dan hitte( penetreert eerder het product zak maar zeggen)
De oven die wij op het oog hebben is zo'n combisteamer, maar dan van AEG. En dat lijkt mij idd qua uitdrogen van gerechten super. De enige andere (consumenten) oven die dat heeft is van gaggenau en heeft meteen een ander prijskaartje . Maar dat werkt dus zoals ik het zou verwachten: je ovengerechten drogen niet uit als je ze even warm wilt houden. Of een stokbroodje wordt net iets knapperiger omdat er een beetje vocht bij zit. Zou mijn idee zijn dan
quote:
Ik zou het niet doen dus, maar dat vond ik ook al van dat domino dingetje(s), wil je best eens adviseren oid in de aankoop van apparatuur oid hoor, kan je een hoop knaken schelen.
Ja, dat was van die lavagrill. Daar zijn we inmiddels ook vanaf omdat het teveel zou gaan kosten (de breedte van de kookplaten kwam dan op 1 meter 45, en dan kom je ook meteen in speciale maten voor de schouw). Plus we kregen er eentje voor nix van een collega die het een gehannes vond

Idee is nu een wokbrander + inductie. Ja, vanwege het schoonmaken .

Ik weet dat het spul dat we willen best wat kost, maar wij gaan ook voor het design. Dat van AEG vinden we gewoon heel mooi, plus die combistoomoven vind ik top. zoals het er nu uitziet duurt het overigens nog wel even eer we echt aanschaffen hoor Maar beter maar goed voorbereid
quote:
Meestal wordt je bij een demonstartie natuurlijk erg lekker gemaakt om een apparaat te kopen wat ze net toevallig hebben staan
Wat mij opviel dat van de 5 gerechtjes dat ze hadden, er maar 2 uit de stoomoven kwamen. En eentje daarvan was opgewarmde mosterdsoep.

Ben trouwens vandaag eerder naar huis gegaan vanwege hevige krampen in mijn buik die vannacht al begonnen. Ik denk van Miele eten
  dinsdag 25 april 2006 @ 20:03:43 #195
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37290282
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 09:20 schreef Marsepein het volgende:
Wij Mijn gebruikt er lakrollers voor, en eerst schuimrollers. Maar de sinaasappelstructuur vand e schuimroller bevalt me niet.

Het wordt met de viltroller (lakroller) wel beter maar ik vind het nog steeds niet strak. We laten het wel, want het is best mooi, maar het kan mooier.

Volgens mij als je het mooi met een goede ronde kwast schildert vloeien de schilderstrepen heel mooi dicht. (En dat dus zonder roller er overheen te halen)
Nog even over die rollertjes hoor Ik ben een n00b, sorry
Dus ik moet geen vachtrollertjes nemen zoals voor latex, maar viltrollertjes? (Die bedoelde ik ook met dat fluweelachtige).

Ik heb me namelijk op internet suf lopen zoeken naar tips voor hoogglans rollen. En ik kwam dus voornamelijk tegen: nee hoor, met die schuimrollers gaat dat perfect! En ik dan zo: WTF doe ik dan verkeerd hier
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37290403
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 09:20 schreef Marsepein het volgende:
Eensch, ik lak ook nog 'ouderwets'... gewoon met een kwast
  dinsdag 25 april 2006 @ 20:14:25 #197
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37290647
Met de kwast krijg ik enorm veel druipers! (niet dubbelzinnig bedoeld, stelletje bouwkeetkerels )
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37295968
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 20:14 schreef Duderinnetje het volgende:
Met de kwast krijg ik enorm veel druipers! (niet dubbelzinnig bedoeld, stelletje bouwkeetkerels )
Aan de kwast of aan het schilderwerk? Als je het aan de kwast hebt dat moet je proberen altijd met de steel omhoog te schilderen, heb je het in je schilderwerk, dan zet je te dik op, en het kan zijn dat je te lief schildert. Er mag best met enige kracht geschilderd worden.
pi_37298385
Okay daar zijn we weer

Tot 20:15 vandaag bezig egweest en een hoop gedaan vandaag

Oh ff by the way met een vachtrollertje bedoel ik dus de vachtrollers met korte haren zijn 10 cm breed en haren zijn 5mm ofzo lang......

Wat we vandaag gedaan hebben is het volgende:

• * Deuren begane grond uit de kozijnen gehaald(komen niet meer terug)
  • * Opmeten deursponningen om nieuwe deuren uit te zoeken, blijkt dat ze het vroeger niet zo nauw namen met maten blijkt gewoon een centimeter kleiner te zijn dan een standaard maat deur( 82 ipv 83 breed)
  • * Schuren van al het onbehandelde houtwerk op de benden verdieping met uitzondering van de trapbekleding(gaat nl. weg metdertijd)
  • * Plamuren van her en der gaatjes op de benedenverdieping (o.a wat kozijnwerk, was gauw drog dus meegenomen met het schuurwerk)
  • * Schilderen (inde grondverf) van het deur kozijn van woonkamer naar hal
  • * Schilderen kachelhok in de bijkeuken
  • * Schilderen kozijn tussen keuken en bijkeuken
  • * Schilderen van vensterbanken in de serre
  • * Ophalen en naar schuur brengen van de mdf schroten om volgende week te gaan schilderen

• weer niet aan toegekomen: uitrachelen serre, houtwerk serre in de grond, kozijnen in de keuken(bestaande) aanhelen met tegels door middel van architraaf hout(heb t al wel liggen, alleen moet nog op maat en erop)

Al met al een productief dagje dus zo de phateuxs ff geduld aub
  • pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
    pi_37299099

Zo zag de deur naar de hal eruit na het schuren, bruin he? moet je nagaan wat eraf gekomen is. Me moeder moet echt minder gaan roken (nou ja, in ieder geval never nooit meer bij ons dus )(straks als de kamer klaar is steek ik me spaarzame shaggies ook buiten op hôr )

En in de grondverf, staat al heel wat knapperder

Deur hal/keuken geschuurd

Doordat de deur weg is nu kan je vanaf de hal in een keer door de rest van het huis kijken naar het kachel hok, nu nog houtkleurig straks niet meer

Papa Cybersijp aan het schuren daar waar ik met me vriendjes niet bij kon

"me Vriendjes" BO 4900V, BO3700, BO5021K alle van makita, heb er een delta schurder bij van fein(multimaster) knap hoekje waar ik niet bij kom.(of het moet echt ienie mini plek zijn)

Doorkijk naar kachelhok in de verf vanuit de keuken, het kozijn tussen keuken en bijkeuken zit er ook al in.

Kachelhok is eh wit

Vensterbanken serre in de grondverf gezet, onderkant (zeg maar lat op zijn zijde) nog niet omdat die maar een keer hoeft is nl al geschilderd en de vensterbanken zijn hagelvers vuren hout, dus twee keer grond, twee keer bling bling paint

Dat waren ze weer voor ffies
    pi_37299233
    t wordt nog ligt bij je joh :p
    pi_37299362
    Ik zal ff kijken of ik nog een heel oude donkere foto online heb staan ergens brb
    pi_37299430

Wel een hoop stof, maar ook heel wat minder licht in de casa keuken dat moge duidelijk zijn
    pi_37303394
    quote:
    Op dinsdag 25 april 2006 20:03 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Nog even over die rollertjes hoor Ik ben een n00b, sorry
    Dus ik moet geen vachtrollertjes nemen zoals voor latex, maar viltrollertjes? (Die bedoelde ik ook met dat fluweelachtige).

Ik heb me namelijk op internet suf lopen zoeken naar tips voor hoogglans rollen. En ik kwam dus voornamelijk tegen: nee hoor, met die schuimrollers gaat dat perfect! En ik dan zo: WTF doe ik dan verkeerd hier
    Inderdaad, vilt rollers, of fluweel zoals je het omschrijft. Maar het wordt gewoon niet zo mooi als met de kwast. Vraag anders een bij een goede verfzaak of schilder in de buurt.
    pi_37327454
    Wordt mooi zeg!
    vind je afwerking echt netjes!
    pi_37331755
    Goed nieuws

Als de drukte @ the beach morgen net zo was als vandaag kan ik morgen extra dagje vrij van de baas.

Leuk voor mij, want nu kan ik morgen om 09:00 de kwast weer ter hand nemen om te gaan schilderen. Buur de schilder heeft e.e.a wat ik tot nu gedaan heb ff bekeken en had nog goed nieuws!! ik hoef niet alles af te plakken als ik aan de grondverf bezig ben( en daarna de aflak) De muurverf(denigrerend wel eens latex genoemd ) kan daar gewoon over heen zonder dat je er ook maar wat van ziet.

Morgen dus meters maken, plus wat architraafhout bevestigen op een kozijn. Daarna de andere dingen welke ik van de week al in de grond heb gezet voor de tweede keer in de grondverf. Hier en daar wat plamuren nog.

Verder ben ik mezelf een beetje aan het orienteren op deuren De skantrea 242 leek me wel wat, glas regel ik zelf wel. Iemand ervaring met skantrea deuren?

Cando is in ieder geval erg duur heb ik al gezien in het boekje (leuke deur gezien¤205 deur glas nog eens ¤125,- nee dank je )

Morgen dus weer aan de knutsel

Oh ja nog ff wat bur zet morgen stukje muur in de muurverf om te kijken of we de kleur welke we denken mooi te vinden ook daadwerkelijk mooi is, camera gaat mee uiteraard
    pi_37335134
    Skantrae deuren zijn stukken beter als cando.

Cando deuren worden alleen maar via de bouwmarkt verkocht, Skantrae ook via de leveranciers van aannemers enzo, dus een degelijker merk.
    pi_37342353
    Dank je Gurb voor je reply. het idee wat ik al had wordt hierdoor bevestigd( jij als man uit de bouw)

Ik denk er nog ff over maar ik denk dat het merk skantrea het wordt dan, misschien nog een ander type maar in ieder geval skantrea ipv cando of signo. Qua prijs maakt het niet veel uit heb ik net gezien, maar als het dan toch quanta costa moet zijn dan graag goed

Vandaag extra dagje vrij en ik ben bezig met het netjes bekleden van een kozijn dmv architraven in de keuken. Ik heb hem nu net klaar en ff pic gemaakt die zal ik zo ff uploaden.

Kan wel twee a4tjes vullen met hoe wat weer, maar het komt er een beetje op neer dat vroeger niet alles horizontaal dan wel verticaal werdt gesteld

Dus na twee ritjes naar de houthandel( oa gebruik gemaakt van de schaafbank en de cirkelzaag) ben ik nu t mannetje weer. Kosten? ¤5.80 inclusief btw en gebruikt hout en tijd voor de hulp bj het zagen. Matsprijzen dus
    pi_37342607

Het bewuste raam waar ik net aan heb gewerkt, ik heb met elements effe de boel wat lichter gemaakt foto was erg donker.De architraven lopen nu gewoon door over de tegels zonder dat ze ineens omhoog komen omdat er tegels onder zitten. Daar heb ik dus de schaafbank voor gebruikt. Ik heb de dikte van de tegels op de muur uit de architraven geschaafd zodat het geheel mooi door kan lopen en ik niet hoef in te korten, afzagen etc.

Straks nog ff de spijkers erin drevelen , gaatjes vullen(ook nog andere plaatsen) en dan aan de kwast.

Eerst nog ff een bakkie doen nu thuis
    pi_37362577
    Zo zijn we weer, tot 20:30 aan het knutselen geweest vandaag en dus weer heel wat gedaan.

Ik noem het maar ff kort op :
    hele serre geschilderd(grondverf)
    kachelhok voor de tweede keer in de grond
    plamuren kozijn van vanmorgen.
    vensterbank bijkeuken gemaakt en gaatjes geplamuurd( kitten moet nog)
    Vensterbank bijkeuken geschilderd (grond)
    Buur Cees heeft ff een stukje gelatexed( daarover later meer)
    Kozijn tussen serre en keuken in de grond gezet

Cees de buurman(de schilder) had van een vorig klusje wat verf over, dat was een beetje verkeerd gegaanmet bestellen. Wij konden die latex dan ook goedekoop( ) overnemen. De kleur was "katoenwit", op een stukje karton een strijkje gemaakt en het zag er wel aardig uit.

Nu is Cees klaar met de klus en heeft nog wat over(ongeveer een bus van 12 kilo) dat zou dus voor ons geval 1/3 van de totaal benodigde latex zijn. In de woonkamer dus vanmiddag ff een stukje opgezet, en gewacht tot het gedroogd was( latex is als het net opgezet is ff donkerder vandaar)

Ik vond de kleur( iets gelig) niet passen bij het kenia wit verhaal van me(sorry dude ) MIJN mooie geschilderde balken. Dus daar hebben we wat op gevonden. Omdat kenia wit al de lichtse kleur van het stel is( in die serie) nemen we nu dus een half recept kenia witte latex af. Dan past het nog steeds goed bij het houtwerk( zelfde tint) en is er verschil te zien in kleur. Dinsdag is de verf pas binnen, maar dan gaat Cees het zelfde stukje van vandaag ff opnieuw opzetten. Het kan haast niet anders dan dat de kleur goed is, maar voorzichtigheidshalve eerst een bus van 12 kilo besteld ipv meteen de drie nodige bussen.

Ik ga zo ff foto's uppen, stay tuned
      donderdag 27 april 2006 @ 23:21:49 #211
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_37362611
    Tjoent steet
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_37362763
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 23:21 schreef Duderinnetje het volgende:
    Tjoent steet
    *bier en chips haalt*
    pi_37363134

vensterbank bijkeuken net klaar

kozijn van vanmorgen(betimmering) in de plamuur gezet, lekker dik dus dan hoeft het niet nog een keer. Ik had nu alabastine gipsplaatvuller, maar ik merkte al dat dat niet zo leker wegschuurde dan wat ik van Cees de schilder had gehad. Volgende week maar weer ff een emmertje bij cees halen dus! echt een genotje om met dat spul van hem te plamuren. Snel erop en snel geschuurd

Serre stond vanmiddag in de volle zon, ik moest dus rapido schilderen wou me kwast niet vastplakken in de verf (bitje overdone misschien, mar het droogde..... eh Rap ? )

Serre klaar, ook de onderkanten meegenomen nu(hoefde maar een keer in de grond, de serre is nu klaar voor de aflak)

Kozijn tussen keuken en serre in de grond, hier dekte het niet al te best in een keer omdat de originele kleur bruin was. Volgende week dus nog ff een laagje grond erop .

Serre kant van het kozijn wat ik vanmorgen aan de keuken kant heb afgetimmerd, plus het kozijn tussen keuken en serre aan de serre kant in de grond gezet

Ik ben twee dingen vergeten op de plaat te zetten:

Stukje wat gelatexed is en het kachel hok, voorde laatste neem van mij aan hijs WIT Tweede laag Grond maakt het eigenlijk altijd af qua witheid. Hoie donker de onderliggende kleur ook is tot nu toe heb ik altijd genoeg gehad aan ( maar ) twee laagjes grondverf erop

Dat waren ze weer
      donderdag 27 april 2006 @ 23:41:30 #214
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_37363176
    Heerlijk, die lichte serre!
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_37363180
    En nou ff een bakkie halen, kom maar op met de opbeurende taal
      vrijdag 28 april 2006 @ 00:58:43 #216
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_37365047
    Doe mij ook zo'n buurman!
    Maar t ziet er allemaal weer piccobello uit hoor. Op de foto van de serre zie je nu ook heel goed hoe groot de tuin eigenlijk is.. ( vind ik dan..)
    Ik heb een hele brutale vraag maar stel m toch Waar is moeders de vrouw eigenlijk al die tijd?? Of klust ze niet mee in het huis..
    Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
    pi_37365223
    Als ik zelf op een plaatje sta dan is ze er hoor, om nou de zelfontsnapper aan te zetten dan hoppa net doen of je druk bent vindt ik ook zo.......

Nee Mijn vrouw is druk met onze dochter( 13mnden) en komt met de koffie 's middags ff langs om een bakkie te drinken. Ze is totaal niet handig heeft geen ambities die richting in. Kan het haar ook niet kwalijk nemen want bij haar thuis was het altijd de moeder die de typische vrouwen dingen deed, en pa die werkte en kluste( al ging dat vaker fout dan goed )

Nu ben ik druk met klussen als ik vrij ben, en kookt ze oa eten maar normaal kook ik altijd( als ik thuis/vrij ben natuurlijk)

Verders is de buurman van beroep schilder, en ik kan aardig door een deurtje met Cees maar ik moet hem nog steeds betalen hoor. al matst ie me rondom

En de tuin welke je ziet liggen is 14m breed en 6.5m diep. Dan nog het terras( woenstijvlakte nu( ben tegeltjes aan het weggeven) en naast het huis een meter of vier breed en 12.5 lang.

En dan hebben we nog voor de deur plaats voor 5 auto's. Ja aan ruimte geen gebrek, tis eerder tijd en geld( maar heeft iedereen dat niet ? )
    pi_37365270
    Eneh vragen mag altijd hôr Tis alleen dat je soms geen antwoord krijgt. Nou gaat ik snurken, morgen @ 10:00 weer chop chop in the kitchen
    pi_37370919
    Ziet er goed uit Siepie, je bent denk ik wel geslaagd voor het toelatingsexamen om bij mij te komen helpen
    pi_37390195
    Update(tje)

Kwam net van het werk afrossen, rij nog ff langs de "casa"en zie een papiertje op de pui achter hangen ik "wtf? is dat nou weer? " ff stoppen, kijken hebben ze vandaag de schijfpui in de serre opgehangen/ingehangen. Jammere is alleen a) ik heb er geen foto's van b) tot 5/5/06 mag ik hem nog niet gebruiken ivm drogen cementwerk etc.

Merk is HBI en hij is al vanuit de fabriek in de grond gezet. Je kan hem kiepen vastzetten, kiertje etc ik ben er blij mee

Enneh Juleh waar wonen we? Eigen huis eerst riep Cybersijpo hardop .......
      vrijdag 28 april 2006 @ 22:10:58 #221
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_37390315
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 11:13 schreef Juleh het volgende:
    Ziet er goed uit Siepie, je bent denk ik wel geslaagd voor het toelatingsexamen om bij mij te komen helpen
    Voor Juleh gaat staan en zo hoog mogelijk op en neer springt Hoi Cijbersiepieduifjemopje Ik was eerst
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_37393035
    Chick fight ?

Nou begrijp ik overigens ook waarom het zo ontzettende lang duurde alvorens de schijfpui kwam, deze heeft een levertijd van 6 weken(maatwerk) en de vorige daarvoor was ook maatwerk ( lees voor het hele verhaal maar ff in deel een van de casa renovatie rgens)

Maandag en Dinsdag weer aan de klus, panelen schilderen ( 21 pakken á 5 stuks van 2.60 meter=+/- 275 meters ) Maar met hulp van vader Cybersijp houden we vast nog wel ff tijd over om daadwerkelijk wat in de casa te kunnen doen.

Ik ga ook ff afspraakje maken met Klusgabber steef over de verlichting/stroomlayout van het plafond in de woonkamer. Idee tot nu toe is 10 spots van 20 watt (12 volt) en een balk van vier spots voorin. De spots tussen de balken worden inbouwspotjes.

Laterz.....
    pi_37393299
    Chickfight

pi_37393328
    Heb je al (inbouw)spotjes op het oog?
    pi_37393493
    jupz zelfde als boven in de slaapkamers, badkamer, etc etc en voor de balk van eglo iets, zelfde serie als wat er in de keuken en serre komt te hangen.

Standarisatie zeg maar, dat je niet tig soorten lampen in huis moet hebben om er achter te komen dat je kapotte lamp net niet in het weekeinde op voorraad ligt in de kast

Verder trekt het de stijl van boven een beetje door. Boven geen balken plafond overigens maar dat moge bekend zijn
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')