We zijn gisteren dus bij de Praxis geweest om de strips te halen. Meegenomen naar huis enzo. Leggen we het op het aanrechtblad, steken een tegel ertegenaan en lopen even naar achteren. Gelukkig waren we het er beiden over eens! BAH!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op donderdag 13 april 2006 00:21 schreef Cybersijp het volgende:
Ik wist geeneens dat zoiets bestond!dank dat je ff je paint doos heb willen gebruiken om het mij duidelijk te maken
Idd in rvs is het best mooi, maar is het in rvs uitgevoerd of plastic met een rvs kleurtje? dan zou ik toch echt voor een kitvoegje gaan ipv plastic, dat is zo snel beschadigd natuurlijk
Kitvoegje kan je makkelijker verwijderen en opnieuw aanbrengen als het nodig is, dit heeft e..e.a meer voeten in de aarde als je aan vervangen gaat denken.
Is nog een overweging overigens, in rvs uitgevoerd zeg ik :in plastic dus
![]()
quote:Op donderdag 13 april 2006 08:48 schreef sanger het volgende:
[..]
We zijn gisteren dus bij de Praxis geweest om de strips te halen. Meegenomen naar huis enzo. Leggen we het op het aanrechtblad, steken een tegel ertegenaan en lopen even naar achteren. Gelukkig waren we het er beiden over eens! BAH!!!!!!!!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
Het tegelwerk is klaar nu. We nemen dus ook een kitvoeg. Omdat we een zwart blad hebben wordt het zwarte kit. De tegels zelf zijn licht, bijna wit, en dan een vanille voeg.
De foto's komen vanzelf in mijn topic, die ik al veels te lang niet ge-update heb.![]()
Ja die strips lijken niet echt bagger, en qua maat enzo komt het ook wel goed weg enzo. Alleen het aangezicht is het gewoon niet helemaal! Als ik eerlijk moet zijn lijkt het goedkoop te staan, net alsof je een dikke BMW hebt maar dan geen knappe velgen maar wieldoppen.quote:Op donderdag 13 april 2006 09:32 schreef kroegtijger het volgende:
[..]wijze keus. Een vriend van me heeft die strips gebruikt.....echt zonde. Zn hele keuken ziet er mooi uit, maar dan zo'n bagger-afwerking
Mn broer heeft dan weer zwarte kit (ook heel donker blad met witte tegels) en dat ziet er echt heel strak uit gewoon
quote:Op donderdag 13 april 2006 09:36 schreef sanger het volgende:
[..]
Ja die strips lijken niet echt bagger, en qua maat enzo komt het ook wel goed weg enzo. Alleen het aangezicht is het gewoon niet helemaal! Als ik eerlijk moet zijn lijkt het goedkoop te staan, net alsof je een dikke BMW hebt maar dan geen knappe velgen maar wieldoppen.
Precies onze gedachten toen we het als combi zagenquote:Op donderdag 13 april 2006 10:21 schreef kroegtijger het volgende:
[..]t zijn wel nette strips, maar je moet er geen mooie keuken bij hebben. Als je toch al een knaken-keuken hebt en je plakt die strips erop dan lijkt het nog wat....maar bij een mooie keuken oogt het zo verschrikkelijk goedkoop... da's imho gewoon zonde om te doen.
quote:Op donderdag 13 april 2006 10:52 schreef kroegtijger het volgende:ik ken t probleem.... ben zelf ook wel zo van "doe het goed, of doe het niet" en dan zit je vaak toch met de duurdere materialen en producten
quote:Op donderdag 13 april 2006 10:55 schreef sanger het volgende:
[..]
doet me goed dat wij niet de enigen zijn met dit probleem
![]()
Het probleem is ook nog dat we allebei bereid zijn het ervoor uit te geven als we het mooi vinden. De combinatie tussen onze smaak en deze bereidheid is het gevaarlijkst![]()
Bedoel je voor of naquote:Op donderdag 13 april 2006 11:04 schreef kroegtijger het volgende:
[..]maar het meest dodelijk is de combinatie van smaak en saldo rekening
Ik ga hier even over verder in mijn eigen topic.quote:Op woensdag 5 april 2006 00:57 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
ff denken t was Jeroen op het informatienummer: 0900 0244 daarna 1-1-5-# (in het menu)en ik was er. Nog wel ff een op dan wel aanmerking het graafwerk is (uiteraard) voor mijzelf, zoniet dan kostte het nog wel ff een stukkie meer.
Kwestie van een click melding doen, en kpn stuurt je de leiding gegevens toe. En nuon en pwn, en kabelaar, en gemeete enzovoort(werkt erg goed moet ik zeggen. daarnaast kost het ook nog eens niks)
Ja zag t net staan idd, maar bedenk wel dat hier waarschijnlijk het graafwerk bij zit(bij jouw prijs dus) de prijs welke ik kreeg is puur op het verlengen van 10 mtr kpn kabel en nieuw aansluiten isra. rest van graven etc moet ik zelf doenquote:Op woensdag 19 april 2006 13:27 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Ik ga hier even over verder in mijn eigen topic.
Dat is inderdaad de manier om het te doen. Heb weleens iemand gezien die het niet had gedaan. Daar kun je best om lachen.quote:Op woensdag 19 april 2006 23:20 schreef Cybersijp het volgende:
ja duh ! Ik heb ze wel ff genummerd hoor...... van een tot nummer dertig beginnendd in een hoek in de serre en dan naar voren toe. anders wordt het straks zo zoeken
nja als je geen 2 gelijken heb ( minder dan 1cm verschil) lukt t je nog welquote:Op donderdag 20 april 2006 08:30 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de manier om het te doen. Heb weleens iemand gezien die het niet had gedaan. Daar kun je best om lachen.
Puzzelen voor gevorderdenquote:Op donderdag 20 april 2006 08:30 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de manier om het te doen. Heb weleens iemand gezien die het niet had gedaan. Daar kun je best om lachen.
Hij is beroepskok; dus ik denk dat de verbouwing nu op het moment wel op een erg laag pitje staatquote:Op maandag 24 april 2006 21:14 schreef martine1984 het volgende:
he jammer nog steeds geen update... check iedere dag deze topic in de hoop weer vooruitgang te zien.
ik wacht rustig af![]()
Tuurlijk maar het is natuurlijk leuker om op fok! K&W een topic te openen zodat iedereen kan zien en lerenquote:Op donderdag 20 april 2006 15:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
Whehe! idd! maar dan anders 8)
mag ik jou mailen met mn vragen over mn meterkast?
Maar als ik vrij ben staat er wat meer gas onder hoorquote:Op maandag 24 april 2006 22:50 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Hij is beroepskok; dus ik denk dat de verbouwing nu op het moment wel op een erg laag pitje staat![]()
[..]
Tuurlijk maar het is natuurlijk leuker om op fok! K&W een topic te openen zodat iedereen kan zien en leren![]()
8pc8 apenstaartje chello punt nl
als de tijd daar is dat het werkelijk gaat gebeuren komt er uiteraard wel een topic, ben nu nog in de informatie verzamelfasequote:Op maandag 24 april 2006 22:50 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Hij is beroepskok; dus ik denk dat de verbouwing nu op het moment wel op een erg laag pitje staat![]()
[..]
Tuurlijk maar het is natuurlijk leuker om op fok! K&W een topic te openen zodat iedereen kan zien en leren![]()
8pc8 apenstaartje chello punt nl
Mooi geworden die balken zeg! (Ik weet niet of je "Het Blok" wel eens kijkt... Daar heeft een van de deelnemers vorig jaar het hele seizoen mee gevuld, om dat te doen (nou ja, schuren schuren schuren... en er na weken toch maar achter komen ze te schilderenquote:Op dinsdag 25 april 2006 01:06 schreef Cybersijp het volgende:
Neeh Marsepein, gisteren droeg ik er eentje. sterker nog een donkerblauwe met het logo van paal17 zelfs..... (werkkledij) Is een soort van sweater voor de heren koks om toch lekker comfy van en naar huis te kunnen gaan. Tijdens het werk dragen we gewoon een buis btw![]()
Vachtroller(tje)s zoals je ook voor muurverf gebruikt?quote:Op dinsdag 25 april 2006 08:26 schreef Cybersijp het volgende:
vachtrollers, zowel voor grond al svoor hoogglansverf
Zijn dat niet meer lakrollers? Dat heb ik gebruikt voor glitsa op een houten vloer.quote:Op dinsdag 25 april 2006 08:46 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Vachtroller(tje)s zoals je ook voor muurverf gebruikt?
Je hebt namelijk ook rolletjes met een fluweelachtige laag...
Ja Aritha, dat deel van het blok heb ik idd gezien, man man man die gast bleef schuren . echter met een schuurgang vondt ik het wel genoeg(had ook een knappe makita ipv een skil handpalmdingiequote:Op dinsdag 25 april 2006 08:35 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
Mooi geworden die balken zeg! (Ik weet niet of je "Het Blok" wel eens kijkt... Daar heeft een van de deelnemers vorig jaar het hele seizoen mee gevuld, om dat te doen (nou ja, schuren schuren schuren... en er na weken toch maar achter komen ze te schilderen).
Jij als prof chef drie sterren kok, mag ik je iets vragen?
Wij zijn gisteren naar een stoomoven demo van Miele geweest. Daar vertelden ze dat als je iets stoomt wat bv na 5 minuten gaar is, dat je het er rustig 20 minuten in kan laten staan (op 100 graden). Klopt dat?
En nog een andere vraag: gebruiken jullie een stoomoven alleen om gerechten in op te warmen of ook om echt in te koken? (of gebruiken jullie helemaal geen stoomoven?)
Voor alk, hooglans, grond, zijdeglans gebruik ik altijd de zelfde vachtrollers. En het klopt echt wel omdat de schilders hier @ insel Texel t allemaal t zelfde doenquote:Op dinsdag 25 april 2006 08:26 schreef Cybersijp het volgende:
vachtrollers, zowel voor grond al svoor hoogglansverf
;-). Maakt niet uit waar je ze plakt... drie sterren zijn drie sterrenquote:Op dinsdag 25 april 2006 09:44 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
En drie sterren? ja in me voorruit dan zekers......
Ja, zie, dat dacht ik dus ook. Maar ze waren er daar zo overtuigd van, dat ik begon te twijfelen.quote:Als iets al na 5 minuten in een stoomoven gaar is( veel eiwitten, bijv vis) dan kan je het dus NIET 20 minuten warm houden zonder verlies van kwaliteit. De eiwitten garen door, verliezen hun binding en het is om het op zijn haags te zeggen:" het pleurt uit elkaar"
Nee, ik ook nietquote:Beter is om te "timen"dus als je weet dat je pas over 20 minuten de inhoud van je stoomoven nodig hebt, dan bijv. 3 minuten stomen en de rest van de garing laten doen door de aanwezige stoom in de kamer( ovenkamer) Zo blijft het en warm en dus niet te gaar. Strontgaar eten houd ik niet van
De oven die wij op het oog hebben is zo'n combisteamer, maar dan van AEG. En dat lijkt mij idd qua uitdrogen van gerechten super. De enige andere (consumenten) oven die dat heeft is van gaggenau en heeft meteen een ander prijskaartjequote:Verder hebben wij in de casa geen stoomoven hoor, had gekund maar er zijn legio manieren voor mij om toch wat stoom in de kamer te krijgen. daar heb ik voor incidenteel gebruik( wat het bij 95% van de eigenaars is) echt geen aparte stoomoven voor nodig.
Op het werk hebben we echter wel een stoomoven(combi-steamer rational ), zelfs een nieuwe! Tien rekken 1/1 gastronorm gaat erin lekker hoor. 's avonds je pofaardappels warmen en warmhouden in een combi van hitte en stoom zodat ze niet uitdrogen. Groenten opwarmen, drogen ook niet uit. Verder is heel veel spul gewoon sneller klaar omdat stoom makkeliker haar warmte afgeeft dan hitte( penetreert eerder het product zak maar zeggen)
Ja, dat was van die lavagrill.quote:Ik zou het niet doen dus, maar dat vond ik ook al van dat domino dingetje(s), wil je best eens adviseren oid in de aankoop van apparatuur oid hoor, kan je een hoop knaken schelen.
Wat mij opviel dat van de 5 gerechtjes dat ze hadden, er maar 2 uit de stoomoven kwamen. En eentje daarvan was opgewarmde mosterdsoep.quote:Meestal wordt je bij een demonstartie natuurlijk erg lekker gemaakt om een apparaat te kopen wat ze net toevallig hebben staan
Nog even over die rollertjes hoorquote:Op dinsdag 25 april 2006 09:20 schreef Marsepein het volgende:
Wij Mijngebruikt er lakrollers voor, en eerst schuimrollers. Maar de sinaasappelstructuur vand e schuimroller bevalt me niet.
Het wordt met de viltroller (lakroller) wel beter maar ik vind het nog steeds niet strak. We laten het wel, want het is best mooi, maar het kan mooier.
Volgens mij als je het mooi met een goede ronde kwast schildert vloeien de schilderstrepen heel mooi dicht. (En dat dus zonder roller er overheen te halen)
Eensch, ik lak ook nog 'ouderwets'... gewoon met een kwastquote:Op dinsdag 25 april 2006 09:20 schreef Marsepein het volgende:
Volgens mij als je het mooi met een goede ronde kwast schildert vloeien de schilderstrepen heel mooi dicht. (En dat dus zonder roller er overheen te halen)
Aan de kwast of aan het schilderwerk? Als je het aan de kwast hebt dat moet je proberen altijd met de steel omhoog te schilderen, heb je het in je schilderwerk, dan zet je te dik op, en het kan zijn dat je te lief schildert. Er mag best met enige kracht geschilderd worden.quote:Op dinsdag 25 april 2006 20:14 schreef Duderinnetje het volgende:
Met de kwast krijg ik enorm veel druipers! (niet dubbelzinnig bedoeld, stelletje bouwkeetkerels)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |