Zo zijn we weer, tot 20:30 aan het knutselen geweest vandaag en dus weer heel wat gedaan.
Ik noem het maar ff kort op :
hele serre geschilderd(grondverf)
kachelhok voor de tweede keer in de grond
plamuren kozijn van vanmorgen.
vensterbank bijkeuken gemaakt en gaatjes geplamuurd( kitten moet nog)
Vensterbank bijkeuken geschilderd (grond)
Buur Cees heeft ff een stukje gelatexed( daarover later meer)
Kozijn tussen serre en keuken in de grond gezet
Cees de buurman(de schilder) had van een vorig klusje wat verf over, dat was een beetje verkeerd gegaanmet bestellen. Wij konden die latex dan ook goedekoop(
![]()
) overnemen. De kleur was "katoenwit", op een stukje karton een strijkje gemaakt en het zag er wel aardig uit.
Nu is Cees klaar met de klus en heeft nog wat over(ongeveer een bus van 12 kilo) dat zou dus voor ons geval 1/3 van de totaal benodigde latex zijn. In de woonkamer dus vanmiddag ff een stukje opgezet, en gewacht tot het gedroogd was( latex is als het net opgezet is ff donkerder vandaar)
Ik vond de kleur( iets gelig) niet passen bij het kenia wit verhaal van
me(
sorry dude ![]()
) MIJN mooie geschilderde balken. Dus daar hebben we wat op gevonden. Omdat kenia wit al de lichtse kleur van het stel is( in die serie) nemen we nu dus een half recept kenia witte latex af. Dan past het nog steeds goed bij het houtwerk( zelfde tint) en is er verschil te zien in kleur. Dinsdag is de verf pas binnen, maar dan gaat Cees het zelfde stukje van vandaag ff opnieuw opzetten. Het kan haast niet anders dan dat de kleur goed is, maar voorzichtigheidshalve eerst een bus van 12 kilo besteld ipv meteen de drie nodige bussen.
Ik ga zo ff foto's uppen, stay tuned