abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37299233
t wordt nog ligt bij je joh :p
pi_37299362
Ik zal ff kijken of ik nog een heel oude donkere foto online heb staan ergens brb
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_37299430

Wel een hoop stof, maar ook heel wat minder licht in de casa keuken dat moge duidelijk zijn
pi_37303394
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 20:03 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Nog even over die rollertjes hoor Ik ben een n00b, sorry
Dus ik moet geen vachtrollertjes nemen zoals voor latex, maar viltrollertjes? (Die bedoelde ik ook met dat fluweelachtige).

Ik heb me namelijk op internet suf lopen zoeken naar tips voor hoogglans rollen. En ik kwam dus voornamelijk tegen: nee hoor, met die schuimrollers gaat dat perfect! En ik dan zo: WTF doe ik dan verkeerd hier
Inderdaad, vilt rollers, of fluweel zoals je het omschrijft. Maar het wordt gewoon niet zo mooi als met de kwast. Vraag anders een bij een goede verfzaak of schilder in de buurt.
pi_37327454
Wordt mooi zeg!
vind je afwerking echt netjes!
pi_37331755
Goed nieuws

Als de drukte @ the beach morgen net zo was als vandaag kan ik morgen extra dagje vrij van de baas.

Leuk voor mij, want nu kan ik morgen om 09:00 de kwast weer ter hand nemen om te gaan schilderen. Buur de schilder heeft e.e.a wat ik tot nu gedaan heb ff bekeken en had nog goed nieuws!! ik hoef niet alles af te plakken als ik aan de grondverf bezig ben( en daarna de aflak) De muurverf(denigrerend wel eens latex genoemd ) kan daar gewoon over heen zonder dat je er ook maar wat van ziet.

Morgen dus meters maken, plus wat architraafhout bevestigen op een kozijn. Daarna de andere dingen welke ik van de week al in de grond heb gezet voor de tweede keer in de grondverf. Hier en daar wat plamuren nog.

Verder ben ik mezelf een beetje aan het orienteren op deuren De skantrea 242 leek me wel wat, glas regel ik zelf wel. Iemand ervaring met skantrea deuren?

Cando is in ieder geval erg duur heb ik al gezien in het boekje (leuke deur gezien¤205 deur glas nog eens ¤125,- nee dank je )

Morgen dus weer aan de knutsel

Oh ja nog ff wat bur zet morgen stukje muur in de muurverf om te kijken of we de kleur welke we denken mooi te vinden ook daadwerkelijk mooi is, camera gaat mee uiteraard
pi_37335134
Skantrae deuren zijn stukken beter als cando.

Cando deuren worden alleen maar via de bouwmarkt verkocht, Skantrae ook via de leveranciers van aannemers enzo, dus een degelijker merk.
pi_37342353
Dank je Gurb voor je reply. het idee wat ik al had wordt hierdoor bevestigd( jij als man uit de bouw)

Ik denk er nog ff over maar ik denk dat het merk skantrea het wordt dan, misschien nog een ander type maar in ieder geval skantrea ipv cando of signo. Qua prijs maakt het niet veel uit heb ik net gezien, maar als het dan toch quanta costa moet zijn dan graag goed

Vandaag extra dagje vrij en ik ben bezig met het netjes bekleden van een kozijn dmv architraven in de keuken. Ik heb hem nu net klaar en ff pic gemaakt die zal ik zo ff uploaden.

Kan wel twee a4tjes vullen met hoe wat weer, maar het komt er een beetje op neer dat vroeger niet alles horizontaal dan wel verticaal werdt gesteld

Dus na twee ritjes naar de houthandel( oa gebruik gemaakt van de schaafbank en de cirkelzaag) ben ik nu t mannetje weer. Kosten? ¤5.80 inclusief btw en gebruikt hout en tijd voor de hulp bj het zagen. Matsprijzen dus
pi_37342607

Het bewuste raam waar ik net aan heb gewerkt, ik heb met elements effe de boel wat lichter gemaakt foto was erg donker.De architraven lopen nu gewoon door over de tegels zonder dat ze ineens omhoog komen omdat er tegels onder zitten. Daar heb ik dus de schaafbank voor gebruikt. Ik heb de dikte van de tegels op de muur uit de architraven geschaafd zodat het geheel mooi door kan lopen en ik niet hoef in te korten, afzagen etc.

Straks nog ff de spijkers erin drevelen , gaatjes vullen(ook nog andere plaatsen) en dan aan de kwast.

Eerst nog ff een bakkie doen nu thuis
pi_37362577
Zo zijn we weer, tot 20:30 aan het knutselen geweest vandaag en dus weer heel wat gedaan.

Ik noem het maar ff kort op :
hele serre geschilderd(grondverf)
kachelhok voor de tweede keer in de grond
plamuren kozijn van vanmorgen.
vensterbank bijkeuken gemaakt en gaatjes geplamuurd( kitten moet nog)
Vensterbank bijkeuken geschilderd (grond)
Buur Cees heeft ff een stukje gelatexed( daarover later meer)
Kozijn tussen serre en keuken in de grond gezet

Cees de buurman(de schilder) had van een vorig klusje wat verf over, dat was een beetje verkeerd gegaanmet bestellen. Wij konden die latex dan ook goedekoop( ) overnemen. De kleur was "katoenwit", op een stukje karton een strijkje gemaakt en het zag er wel aardig uit.

Nu is Cees klaar met de klus en heeft nog wat over(ongeveer een bus van 12 kilo) dat zou dus voor ons geval 1/3 van de totaal benodigde latex zijn. In de woonkamer dus vanmiddag ff een stukje opgezet, en gewacht tot het gedroogd was( latex is als het net opgezet is ff donkerder vandaar)

Ik vond de kleur( iets gelig) niet passen bij het kenia wit verhaal van me(sorry dude ) MIJN mooie geschilderde balken. Dus daar hebben we wat op gevonden. Omdat kenia wit al de lichtse kleur van het stel is( in die serie) nemen we nu dus een half recept kenia witte latex af. Dan past het nog steeds goed bij het houtwerk( zelfde tint) en is er verschil te zien in kleur. Dinsdag is de verf pas binnen, maar dan gaat Cees het zelfde stukje van vandaag ff opnieuw opzetten. Het kan haast niet anders dan dat de kleur goed is, maar voorzichtigheidshalve eerst een bus van 12 kilo besteld ipv meteen de drie nodige bussen.

Ik ga zo ff foto's uppen, stay tuned
  donderdag 27 april 2006 @ 23:21:49 #211
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37362611
Tjoent steet
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37362763
quote:
Op donderdag 27 april 2006 23:21 schreef Duderinnetje het volgende:
Tjoent steet
*bier en chips haalt*
pi_37363134

vensterbank bijkeuken net klaar

kozijn van vanmorgen(betimmering) in de plamuur gezet, lekker dik dus dan hoeft het niet nog een keer. Ik had nu alabastine gipsplaatvuller, maar ik merkte al dat dat niet zo leker wegschuurde dan wat ik van Cees de schilder had gehad. Volgende week maar weer ff een emmertje bij cees halen dus! echt een genotje om met dat spul van hem te plamuren. Snel erop en snel geschuurd

Serre stond vanmiddag in de volle zon, ik moest dus rapido schilderen wou me kwast niet vastplakken in de verf (bitje overdone misschien, mar het droogde..... eh Rap ? )

Serre klaar, ook de onderkanten meegenomen nu(hoefde maar een keer in de grond, de serre is nu klaar voor de aflak)

Kozijn tussen keuken en serre in de grond, hier dekte het niet al te best in een keer omdat de originele kleur bruin was. Volgende week dus nog ff een laagje grond erop .

Serre kant van het kozijn wat ik vanmorgen aan de keuken kant heb afgetimmerd, plus het kozijn tussen keuken en serre aan de serre kant in de grond gezet

Ik ben twee dingen vergeten op de plaat te zetten:

Stukje wat gelatexed is en het kachel hok, voorde laatste neem van mij aan hijs WIT Tweede laag Grond maakt het eigenlijk altijd af qua witheid. Hoie donker de onderliggende kleur ook is tot nu toe heb ik altijd genoeg gehad aan ( maar ) twee laagjes grondverf erop

Dat waren ze weer
  donderdag 27 april 2006 @ 23:41:30 #214
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37363176
Heerlijk, die lichte serre!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37363180
En nou ff een bakkie halen, kom maar op met de opbeurende taal
  vrijdag 28 april 2006 @ 00:58:43 #216
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_37365047
Doe mij ook zo'n buurman!
Maar t ziet er allemaal weer piccobello uit hoor. Op de foto van de serre zie je nu ook heel goed hoe groot de tuin eigenlijk is.. ( vind ik dan..)
Ik heb een hele brutale vraag maar stel m toch Waar is moeders de vrouw eigenlijk al die tijd?? Of klust ze niet mee in het huis..
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_37365223
Als ik zelf op een plaatje sta dan is ze er hoor, om nou de zelfontsnapper aan te zetten dan hoppa net doen of je druk bent vindt ik ook zo.......

Nee Mijn vrouw is druk met onze dochter( 13mnden) en komt met de koffie 's middags ff langs om een bakkie te drinken. Ze is totaal niet handig heeft geen ambities die richting in. Kan het haar ook niet kwalijk nemen want bij haar thuis was het altijd de moeder die de typische vrouwen dingen deed, en pa die werkte en kluste( al ging dat vaker fout dan goed )

Nu ben ik druk met klussen als ik vrij ben, en kookt ze oa eten maar normaal kook ik altijd( als ik thuis/vrij ben natuurlijk)

Verders is de buurman van beroep schilder, en ik kan aardig door een deurtje met Cees maar ik moet hem nog steeds betalen hoor. al matst ie me rondom

En de tuin welke je ziet liggen is 14m breed en 6.5m diep. Dan nog het terras( woenstijvlakte nu( ben tegeltjes aan het weggeven) en naast het huis een meter of vier breed en 12.5 lang.

En dan hebben we nog voor de deur plaats voor 5 auto's. Ja aan ruimte geen gebrek, tis eerder tijd en geld( maar heeft iedereen dat niet ? )
pi_37365270
Eneh vragen mag altijd hôr Tis alleen dat je soms geen antwoord krijgt. Nou gaat ik snurken, morgen @ 10:00 weer chop chop in the kitchen
pi_37370919
Ziet er goed uit Siepie, je bent denk ik wel geslaagd voor het toelatingsexamen om bij mij te komen helpen
pi_37390195
Update(tje)

Kwam net van het werk afrossen, rij nog ff langs de "casa"en zie een papiertje op de pui achter hangen ik "wtf? is dat nou weer? " ff stoppen, kijken hebben ze vandaag de schijfpui in de serre opgehangen/ingehangen. Jammere is alleen a) ik heb er geen foto's van b) tot 5/5/06 mag ik hem nog niet gebruiken ivm drogen cementwerk etc.

Merk is HBI en hij is al vanuit de fabriek in de grond gezet. Je kan hem kiepen vastzetten, kiertje etc ik ben er blij mee

Enneh Juleh waar wonen we? Eigen huis eerst riep Cybersijpo hardop .......
  vrijdag 28 april 2006 @ 22:10:58 #221
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37390315
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 11:13 schreef Juleh het volgende:
Ziet er goed uit Siepie, je bent denk ik wel geslaagd voor het toelatingsexamen om bij mij te komen helpen
Voor Juleh gaat staan en zo hoog mogelijk op en neer springt Hoi Cijbersiepieduifjemopje Ik was eerst
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37393035
Chick fight ?

Nou begrijp ik overigens ook waarom het zo ontzettende lang duurde alvorens de schijfpui kwam, deze heeft een levertijd van 6 weken(maatwerk) en de vorige daarvoor was ook maatwerk ( lees voor het hele verhaal maar ff in deel een van de casa renovatie rgens)

Maandag en Dinsdag weer aan de klus, panelen schilderen ( 21 pakken á 5 stuks van 2.60 meter=+/- 275 meters ) Maar met hulp van vader Cybersijp houden we vast nog wel ff tijd over om daadwerkelijk wat in de casa te kunnen doen.

Ik ga ook ff afspraakje maken met Klusgabber steef over de verlichting/stroomlayout van het plafond in de woonkamer. Idee tot nu toe is 10 spots van 20 watt (12 volt) en een balk van vier spots voorin. De spots tussen de balken worden inbouwspotjes.

Laterz.....
pi_37393299
Chickfight

pi_37393328
Heb je al (inbouw)spotjes op het oog?
pi_37393493
jupz zelfde als boven in de slaapkamers, badkamer, etc etc en voor de balk van eglo iets, zelfde serie als wat er in de keuken en serre komt te hangen.

Standarisatie zeg maar, dat je niet tig soorten lampen in huis moet hebben om er achter te komen dat je kapotte lamp net niet in het weekeinde op voorraad ligt in de kast

Verder trekt het de stijl van boven een beetje door. Boven geen balken plafond overigens maar dat moge bekend zijn
pi_37393546

Inbouwspotjes zoals ze op onze slaapkamer zitten
pi_37393641
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 00:16 schreef Cybersijp het volgende:

Standarisatie zeg maar, dat je niet tig soorten lampen in huis moet hebben om er achter te komen dat je kapotte lamp net niet in het weekeinde op voorraad ligt in de kast
whehe, of net als hier, gewoon tot 4x toe de transformator van de inbouwspotjes naar de grootjes weten te helpen
pi_37393717
Goed spul nemen, en niet aan de max van de trafo lopen sjorren heb ik begrepen van klusgabber Stefan. Beter goed dan goedkoop zak maar zeggen alle waar is naar zijn geld
pi_37393745
Kun je deze ook richten? Lijkt er niet op. Linkje naar type?

Edit: sjeetje er zijn best veul

Oh en richtbare al gevonden

[ Bericht 52% gewijzigd door Juleh op 29-04-2006 21:29:47 ]
pi_37393974
Kleur is matt nikkel, en zo richtbaar als maar kan. spotje kost iets van ¤9,- per stuk( is geen eglo overigens) maar het merk wat de installateur verkoopt( goedekoop via me klus gabber) Als ik zelf verlichting moet kopen dan meestal van eglo, ziet er goed uit redelijk wat kwaliteit voor niet de hoofdprijs

En nou naar me mandje morgen weer vroeg op, chop chop aan het werk de hele dag
  Moderator zaterdag 29 april 2006 @ 10:31:06 #231
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_37397175
Mooie spotjes Cybersijp !

Gelukkig geen bouwmarkt kwaliteit, dat kan ik er zo wel aan zien
pi_37401032
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 00:27 schreef Cybersijp het volgende:
Goed spul nemen, en niet aan de max van de trafo lopen sjorren heb ik begrepen van klusgabber Stefan. Beter goed dan goedkoop zak maar zeggen alle waar is naar zijn geld
geen idee waar ze toen weg gekomen zijn, maar de spotjes leven nu nog allemaa!, kan ik van mn eigen halogeenrail hier niet zeggen, maar die is nu toch out of order, transformator ook naar de transformator hemel
  zondag 30 april 2006 @ 16:54:29 #233
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37429512
Ziet er allemaal weer mooi uit Sijp!

Spotjes zijn mooi! Ben benieuwd hoe het plafond gaat worden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_37443521
quote:
Op zondag 30 april 2006 16:54 schreef sanger het volgende:
Ziet er allemaal weer mooi uit Sijp!

Spotjes zijn mooi! Ben benieuwd hoe het plafond gaat worden.
Dank dank u

Ben echt net thuis na weer een "enerverende "dag aan het strand........

Maar ja afspraak staat met papa Cybersijp gepland om om 09:00 te gaan schilderen, eesrt maar ff bakkie doen dan straks

Om 10:00 kunnenw e ook beginnen

Morgen weer foto's (as usual na een klus dag) plus ik zal ff pics schieten van de schuifpui

bis morgenavond(laat)
pi_37451703
Zow ff update:

vaders wou ff te eten thuis, dus zelf ook maar ff een happie

We zijn in de schuur van mijn baas bezig met het in de grond zetten van de panelen(105 stuks!) en we zijn bijna op de helft, we hebben er nu 45 gedaan.

Vanmiddag de rest doen, en dan zal ik wel ff foto's van het geheel trekken

FF bakkie drinken en hoppa waar aan de klus....
  Moderator maandag 1 mei 2006 @ 18:12:50 #236
92034 crew  Vonkenboer
  maandag 1 mei 2006 @ 20:07:25 #237
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37464403
Ben benieuw naar de foto's
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37466214
Stelletje fotogekken

Nou ja dan nu alvast maar:

Mandje welke we vandaag kregen van de installateur, allerlei lekkerre dingetjes vor de badkamer. Leuke geste vind ik Verder is klusgabber Steef aldaar werkzaam bezig met de rekening( schraal rekenen steef )

Beeld van eind van deze middag, samen met vader cybersijpo alle panelen voord e eerste keer in de grond gezet. vader cybersijpo is bij deze bevorderd tot opper-kraaldeel- schilder.

Schuur is zelf 30 meter lang , achterste deel liggen het meeste op banken, en wat op planken op de grond. Morgen (dinsdag) wordt de tweede laag grond aangebracht, dan kunnen ze woensdag ochtend back to base met de grote kar.

Foto van de nieuwe schuifpui, kan kiepen , vastgezet worden, en dat alles in hout !

Straks meer update(o.a hoe we het aan gaan pakken morgenavond met de stroomvoorziening in het plafond in de woonkamer)

Toedels
pi_37473816
Zo ff meer tijd om e.e.a te melden:

Morgen gaan we de stroom van het plafond het volgende doen:
* 10 gaten maken met de schrobzaag in het gips waar het plafond nu van is gemaakt. Het gat dat gemaakt zal worden is ff groter dan het gat voor het spotje. Met vd draad verlengen we de originele draden van de spots naar de trafo's. Zowel de linker als de rechterrij zullen apart gedimd kunnen worden. Het draad hangen we er gewoon uit zodat bij het boren van het gaatje voor de spot het makkelijk door het gat gevoerd kan worden. Als straks het plafond geschilderd is dan kan je 123 het spotje plaatsen.

* daar het een dubbel vals plafond is, zitten de originele inbouwdozen een stuk hoger dan waar het wenselijk is, nu kunnen we wel de boel dichtbouwen maar dan kan je er nevernooit niet meer bij. Dus de draden verlengen, met flex en een stukje rachel de nieuwe doos vastzetten. Blindkap erop en tada we kunnen er weer bij

* vanuit de muur zowel links als rechts gemeten in de woonkamer komt om de balk(elk tweede vak) een spotje, welke beweegbaar is.(zwenkbaar) hiermee kun je dan wat uitlichten. WE hebben er voor gekozen om niet te dicht langs de rand te gaan ivm kegelvorming op de muur( van de lichtconus)

* in het voorste deel van de wonkamer waar het plafond ook het hoogste is komt een vierkante bak met vier halogeenspots, hiermee kan dan het voorste deel van de kamer uitgelicht worden

Zoals je kan zien heb ik achter op het terras aka woestijn (vanwege t zand ) nog wat houtwerk liggen, dat gaat Woensdag morgen ook naar de stort dan heb ik ff een kar ter beschikking ( o.a ff de panelen naar de casa ermee brengen.

En nou naar me mandje, morgen @ 08:00 auto naar de apk brengen en voor grote beurt(zonder yorinde ). Zal ff kijken of ik een oud gebakie van een auto mee kan krijgen anders maar ff met de benenwagen op pad morgen ochtend naar de schuur
pi_37478606
Ziet er goed uit...

Maar cijb kun jij me misschien uitleggen hoe ik foto's op mn topic plaats?? probeer namelijk mn eigen projectje online te zetten, maar ik krijg de foto's er niet tussen.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 09:31:38 #241
65960 sanger
pi_37478905
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 09:08 schreef martine1984 het volgende:
Ziet er goed uit...

Maar cijb kun jij me misschien uitleggen hoe ik foto's op mn topic plaats?? probeer namelijk mn eigen projectje online te zetten, maar ik krijg de foto's er niet tussen.
Uploaden bij bv. tinypic.com of photobucket.com

Dan de link naar de url met [img] url [/img]
pi_37499012
KLusgabber steef is mijn held

vanavond samen de spots erin gemaakt in het palfond van de woonkamer.

Zelf alle gaten al afgetekend en voorgeboord emt een gatenboor 50 mm, zodat de schrobzaag er makkelijk inkon komen.

Steef heeft ondertussen de oude dozen verlaagd en aan het gipsplafond weer vastgemaakt. Nog een paar nieuwe draden getrokken(waren te kort afgeknipt om op niveau van de nieuwe paneel plafond te kunnen komen, en verlengen in een buis mag niet

daarna de draden van de spots doorgeknipt(tekort) en aangelengd met vd draad, allemaal even lang ongeveer zodat er geen lamp is welke minder fel schijnt dan.

Ik heb daarna de spots vastgemaakt met steef, en het moment supreme ! Wat een licht ineens in de woonkamer, nu kunnen we het nog niet dimmen maar er komt een dimmer nog op. Er zijn twee rijen van vijf spots (20 w) en per rij geschakeld. allesw erkte, en dan? De handdruk en de uitspraak "hajeto buur "

Zo ff pics uppen ben er helemaal bij mee,

Morgen helaas geen vrij omdat er weer wat viezigheid in de ventilator zit Mooi weer dus , alle verloven zijn gecancelled

Morgen ochtend vroeg nog ff de panelen ophalen , in de casa stallen en dan te werk.

Jammer had graag een begin gemaakt met het plafond, nou ja dan volgende week maar weer een poging wagen

Brb

Oh ja steef?
pi_37499243
komen ze:

Panelen zijn klaar met de tweede laag grondverf erop, morgenochtend 09:00 worden ze weer back to base gereden

Foto van de spots aan, gemaakt MET flits

Foto van de spots aan ZONDER flits, je ziet er is zat verlichting, zodat het geheel gedimd zeker in staat is om het geheel uit te gaan lichten. bedenken is een, uitvoern is twee, en dat het dan ook is zoals je denk dat het moet gaan worden is idd drie

Ik ben er erg blij mee

Steef nogmaals dankeschön
pi_37501587
ziet er top uit die spotjes
  woensdag 3 mei 2006 @ 12:59:48 #245
65960 sanger
pi_37508522
Ziet er goed uit Sijp! Vooral de tweede foto!
  Moderator woensdag 3 mei 2006 @ 17:58:50 #246
92034 crew  Vonkenboer
pi_37517156
om jaloers op te worden!
pi_37533334
dank dank allemaal

Maar het is nog niet klaar hoor, vanmorgen de panelen verhuisd vanuit de schuur van de baas plus wat rommel naar de stort gebracht daarna aan de arbeit gegaan op t strand. Man man wat een dag, was weer erug druk

Ben net terug(zereneus waar! ) en ben morgen om 09:00 weer op pad, dus nu ff horizontale dienst houden
pi_37533385
Oh ja nog ff wat, de boel in de kamer is vandaag opgeruimd door Mrs Cybersijp, daar kwam ik gisteravond @ 23:30 niet meer aan toe zak maarz eggen. Als je nu weer door t raampje kijk ziet het er weer een stukkie netter uit.

Helaas vandaag geen vrij dus, maar volgende week maandag gaat er voor zeker een deel plafond in. Ben nu dus al weer mensen aan t ritselen om te helpen. (die had ik helaas wel voor vandaag moeten afbellen

Maar ja we houden de moed erin, t plafond komt nu stapje bij beetje dichterbij
pi_37533410
Oh ja, klusdips kennen kunnen we niet, heb er nog steeds erg veel zin in, al is het soms best zwaar hoor flink uren maken en op je vrije dagen van 09:00 tot 23:30 te knutselen

maar t wordt mooi , das een ding dat zekers is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')