abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36730052
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 07:43 schreef gargamel het volgende:

[..]

Veel detacheringsbureaus zijn niet meer dan een verkoper met wat mensen eromheen die geplaatst moeten worden. Dat is dat ook een typisch voorbeeld van een bedrijf waar je niet moet zitten. Er zitten er echter ook tussen die ook daadwerkelijk investeren in hun werknemers en dan wordt het een ander verhaal, opleidingen zijn duur dan wil je wel dat zo iemand blijft.
Bij een detacheerder ben jij voor het bedrijf het product dat ze verkopen. Als ze goede producten hebben (ervaren, goede opleiding etc.) kunnen ze meer aan je verdienen.
Ga er dus niet van uit dat ze cursussen doen voor jouw ontwikkeling, ze laten je cursussen doen om meer geld aan jouw te verdienen. Jij kunt hier mooi gebruik van maken om jezelf op de arbeidsmarkt meer waard te maken. Het mes snijdt dus wel degelijk aan twee kanten. Je kunt in principe als je vind dat je genoeg geleerd hebt gewoon naar een ander bedrijf stappen. Ik zie veel mensen die een jaartje of 6 bij ons gewerkt hebben als detacheerder en nu bij een klant zelf aan de slag zijn gegaan. Ofwel in dienst van de klant ofwel als freelancer.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  vrijdag 7 april 2006 @ 09:33:22 #102
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_36730614
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:33 schreef anarchitect het volgende:
Niet per se hoor. Je moet alleen een beetje geluk hebben met het management wat je boven je hebt zitten. Zijn het mensen die alleen maar aan zichzelf en hun eigen bonussen denken of zijn het mensen die ook willen investeren in hun mensen (en dus het bedrijf) en die de afspraken die ze maken ook nakomen. Ik heb managers van de eerstgenoemde soort boven me, en dat is heel frustrerend. Kom je helaas bij ieder bedrijf tegen. Je hebt bij IBM ook managers van het tweede soort hoor. Het onderscheid kun je helaas niet tijdens de sollicitatieprocedure maken.
Ben benieuwd welke functie je hebt
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 7 april 2006 @ 09:56:08 #103
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_36731112
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 09:06 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Bij een detacheerder ben jij voor het bedrijf het product dat ze verkopen. Als ze goede producten hebben (ervaren, goede opleiding etc.) kunnen ze meer aan je verdienen.
Ga er dus niet van uit dat ze cursussen doen voor jouw ontwikkeling, ze laten je cursussen doen om meer geld aan jouw te verdienen. Jij kunt hier mooi gebruik van maken om jezelf op de arbeidsmarkt meer waard te maken. Het mes snijdt dus wel degelijk aan twee kanten. Je kunt in principe als je vind dat je genoeg geleerd hebt gewoon naar een ander bedrijf stappen. Ik zie veel mensen die een jaartje of 6 bij ons gewerkt hebben als detacheerder en nu bij een klant zelf aan de slag zijn gegaan. Ofwel in dienst van de klant ofwel als freelancer.
Check..
Of een andere detacheerder...

Maar hoe dan ook.... bij een detacheringsbureau is het hoe dan ook zo dat de medewerkers het product zijn. Dat maakt de branche ook zo apart. Je moet wat dat betreft ook geluk hebben met het soort bedrijf waar je komt te zitten en hoe ze in de markt zitten. Nu het weer wat beter gaat en de omzetten stijgen is het ook vaak zo dat er weer meer cursussen inzitten.

En die zijn goed voor je marktwaarde. Je moet gewoon een plan hebben voor jezelf. En ja, natuurlijk zal het bedrijf in eerste instantie kijken naar wat het hen oplevert. De truc is om te zorgen dat de intentie van het bedrijf en de medewerker op 1 lijn liggen.
En je zal in het begin door de zure appel heen moeten en moeten accepteren dat "je baas het beter weet." Later als je wat meer ervaring hebt en zelfbewuster bent, kun je dat een stuk makkelijker sturen.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_36731239
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 09:56 schreef avotar het volgende:

[..]

Check..
Of een andere detacheerder...

Maar hoe dan ook.... bij een detacheringsbureau is het hoe dan ook zo dat de medewerkers het product zijn. Dat maakt de branche ook zo apart. Je moet wat dat betreft ook geluk hebben met het soort bedrijf waar je komt te zitten en hoe ze in de markt zitten. Nu het weer wat beter gaat en de omzetten stijgen is het ook vaak zo dat er weer meer cursussen inzitten.

En die zijn goed voor je marktwaarde. Je moet gewoon een plan hebben voor jezelf. En ja, natuurlijk zal het bedrijf in eerste instantie kijken naar wat het hen oplevert. De truc is om te zorgen dat de intentie van het bedrijf en de medewerker op 1 lijn liggen.
En je zal in het begin door de zure appel heen moeten en moeten accepteren dat "je baas het beter weet." Later als je wat meer ervaring hebt en zelfbewuster bent, kun je dat een stuk makkelijker sturen.
Je bent ergens anders heen gegaan? of zit je nu bij die andere?
Fiets
  vrijdag 7 april 2006 @ 10:11:56 #105
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_36731467
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 10:01 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Je bent ergens anders heen gegaan? of zit je nu bij die andere?
Ik zit nu bij de andere.. jouw baas dus....

Ik heb bij een andere detacheerder alle mogelijke cursussen en certiceringen en zo gedaan..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 7 april 2006 @ 15:46:33 #106
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_36740981
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 09:06 schreef kareltje_de_grote het volgende:

Ik vind dat toch een beetje te kort door de bocht. Alsof 'ze' een andere entiteit is dan jezelf; je maakt toch wel degelijk onderdeel uit van dat bedrijf? "Ze" zullen wel aan je moeten verdienen, want anders kunnen "ze" je salaris niet betalen. En als je uurtarief hoger is omdat je ervarener bent zal dat ook wel in je salaris tot uiting komen, toch? Uiteindelijk doe je het dus wel degelijk voor jezelf.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_36753609
ik ben sinds kort bezig met een afstudeerstage bij een ICT bedrijf wat ook voornamelijk detacheert. Leuk bedrijf, informele sfeer, in de bedrijfscultuur proberen ze zoveel mogelijk de werknemers centraal te laten staan. Ze zijn op dit moment ook op zoek naar mensen, dus voor de geinteresseerden: www.pecoma.nl
pi_36754323
quote:
Op zondag 2 april 2006 13:47 schreef gargamel het volgende:

[..]

Nee dan kaart je dat aan. Dat is namelijk precies min bezwaar tegen jouw houding. Jij weigert om per email, vergadering of wat dan ook stelling te nemen je doet dat hoogstens tijdens een eentweetje en je schrijft het allemaal wel op. Dat zou ik niet pikken als ik jouw collega was
Ik beleg vergaderingen, organiseer workshops, activiteiten voor collega's in de vrije tijd etc. Ik heb geen probleem me te uiten.

Als ik zeg dat je je zaakjes op orde moet hebben dan bedoel ik ermee dat je je administratie op orde moet hebben. Je uren, die vrije middagen die je zomaar kreeg, compensaties in nature voor absurde reistijden, dingen die zijn toegezegd, belangrijke mailwisseling, dat soort dingen. Het zou zomaar van pas kunnen komen in een ontslagprocedure waarbij de zwarte piet ineens bij jou wordt gelegd. Omdat je bijvoorbeeld dingen hebt aangekaart die voor enkele mensen in de organisatie vervelend kunnen uitpakken en men je liever per direct kwijt is dan nog een half jaar rijk.

Ga aankaarten wat je wilt maar zorg dat je je zaakjes op orde hebt zodat je buiten schot blijft.

PS en zorg voor juridische bijstand wanneer de baas echtscheiding wil. Zo werkt het. Voor 'saampjes oplossen' is geen plaats bij het UWV.
  vrijdag 7 april 2006 @ 23:32:02 #109
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_36754501
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 09:33 schreef Mark het volgende:

[..]

Hey collega!

Inmiddels 2 jaartjes bij IBM en ben er (over het algemeen) erg tevreden mee als werkgever.
Op het moment even wat minder omdat m'n huidige manager het niet helemaal ziet zitten dat ik weg wil naar een andere klant, maar daar komen we ook wel weer uit...
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zaterdag 8 april 2006 @ 09:11:27 #110
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_36758983
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 23:32 schreef Ceased2Be het volgende:
Hey collega!
Beukenlaan? Daar was ik dinsdag nog....
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
pi_36759280
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 09:11 schreef Mark het volgende:

[..]

Beukenlaan? Daar was ik dinsdag nog....
Yup, 1e verdieping links achterin.
Volgende keer dat je er bent doen we een bakkie?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_36762130
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 23:23 schreef Keromane het volgende:

[..]

Ik beleg vergaderingen, organiseer workshops, activiteiten voor collega's in de vrije tijd etc. Ik heb geen probleem me te uiten.
Dat kan ik toch niet plaatsen als ik dit van je lees:
quote:
Bedankt, ter aanvulling op jouw verhaal zou ik nog willen opmerken om nooit e-mail te gebruiken om onvrede of frustratie te uiten over wat dan ook. Niet over werktijden, klanten, uurbrieven, collega's, zelfs niet over de koffie. Zelfs niet als je expliciet om feedback wordt gevraagd of bij een evaluatie. Moet er echt iets van je hart dan is een informeel vertrouwelijk gesprek onder 4 ogen een uitkomst (geen 6 of meer dus). Dingen in e-mailtjes blijven rondzingen en kunnen tegen je gebruikt worden. Lollige c.q. prive e-mail kun je het beste tot minimum beperken of gewoon laten. Wees erg voorzichtig met bevestiging van e-mail waarin zaken staan die negatief voor je uit kunnen pakken. Ga met het oog op notulen en beeldvorming ook geen discussies aan tijdens vergaderingen of overleg.
quote:
Kreten als 'informele cultuur' zijn niets anders dan marketingmiddeltjes om mensen binnen te houden door ze thuis te laten voelen. Besef dat goed.
Ik ben het met je eens dat het waar kan zijn maar hoeft zeker niet het geval te zijn. Er zijn genoeg bedrijven waar informele cultuur daadwerkelijk een essentieel onderdeel is van het bedrijf.
  zaterdag 8 april 2006 @ 12:16:48 #113
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_36762177
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 09:50 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Yup, 1e verdieping links achterin.
Volgende keer dat je er bent doen we een bakkie?
Prima, maar dat kan nog wel eens lang duren. Was er nu voor het eerst in 8 jaar
Dommage arachide-fromage
pi_36769566
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 09:33 schreef Mark het volgende:

[..]

Tot 1 mei zit ik bij de consultants En na de eindafrekening kan de beerput open
  zaterdag 8 april 2006 @ 17:46:23 #115
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_36770412
* Mark noteert 1 mei in agenda
Dommage arachide-fromage
pi_36776208
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 12:16 schreef Mark het volgende:

[..]

Prima, maar dat kan nog wel eens lang duren. Was er nu voor het eerst in 8 jaar
Met een paar weekjes begin ik (als alles goed gaat) met m'n nieuwe functie op A'dam Dynatos neem aan dat jij daar ook in de buurt zit?
  zondag 9 april 2006 @ 00:55:02 #117
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_36782534
Aan de overkant
Dommage arachide-fromage
  woensdag 19 april 2006 @ 12:03:42 #118
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_37091350
Topic vernaggelt door een aanhoudend 1-2tje van Mark en Ceased2Be?
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  woensdag 19 april 2006 @ 13:08:24 #119
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_37092939
Nee hoor, is nog prima leesbaar
Dommage arachide-fromage
  donderdag 20 april 2006 @ 10:43:04 #120
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_37120651
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 23:23 schreef Keromane het volgende:

Ga aankaarten wat je wilt maar zorg dat je je zaakjes op orde hebt zodat je buiten schot blijft.
Ik ben het enerzijds eens met je visie dat je goed moet zorgen dat je je zaakjes op orde hebt en dat je dat zelf goed notuleert; alleen al om te voorkomen dat je werkgever zaken later kan verdraaien. Maar toch ben ik het ook eens met de kritiek die jij in dit topic krijgt. Vooral je opmerkingen als 'zodat je buiten schot blijft' geven mij de indruk dat je niet collegiaal bent in die zin, dat je je mond dicht houdt als je eigenlijk vindt dat je werkgever een andere keus zou moeten maken. Als je werkelijk visie hebt en die ook wilt uiten, zul je bijvoorbeeld in een OR moeten gaan zitten. Ik krijg van jouw postings de indruk dat dat juist het laatste is wat jij zult doen omdat je vindt dat een werkgever iedereen die in een OR plaats neemt maar 'lastige werknemers' acht en dat is wel het laatste hoe jij wil dat je werkgever jou ziet?

Klopt die indruk?
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_37536217
Iemand hier die mij wat meer kan vertellen over de functie Software tester?
Ik ben nu bijna afgestudeerd (HBO, Informatica) en dit lijkt mij wel een interessante functie. (Zoals zoveel functies trouwens, lastig als je niet precies weet wat je wilt..)

Wat ik wil weten is, wat doet een software tester zoal? Ik heb hier wel een bepaald beeld bij maar ben benieuwd naar meningen van anderen.
Knapen die varen willen moeten mannen met baarden zijn.
  donderdag 4 mei 2006 @ 09:52:19 #122
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_37536234
testen volgens mij...
pi_37536333
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 09:52 schreef avotar het volgende:
testen volgens mij...

Voorbeeld van een vacature
pi_37536623
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 09:51 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
Ik ben nu bijna afgestudeerd (HBO, Informatica) en dit lijkt mij wel een interessante functie. (Zoals zoveel functies trouwens, lastig als je niet precies weet wat je wilt..)

Wat ik wil weten is, wat doet een software tester zoal? Ik heb hier wel een bepaald beeld bij maar ben benieuwd naar meningen van anderen.
vraag het binnen het bedrijf. Heel vaak zie je dat bedrijven zelf er een invulling voor hebben...
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_37537173
quote:

Het is mij ook nooit helemaal duidelijk wat die testers nou precies doen

Maar vaak wordt er aan de hand van een testplan (zelf opgesteld danwel door een ander) diverse tests uitgevoerd. Er wordt verschil gemaakt tussen bijvoorbeeld een functionele test, een technische test of een acceptatietest.
Functioneel is de functionaliteit van het systeem, dus ga je als tester bijvoorbeeld als rol van de gebruiker aan de slag.
Technische test is meer de technische kant van het systeem, deze test wordt meestel mbv scripts uitgevoerd. De script voeren dan een aantal acties uit waarna je moet kijken of het gewenst resultaat behaalt is.
Acceptatietest: geen idee eigenlijk ik hoor het wel eens langs komen.

Als iemand het trouwens beter weet, verbeter mij graag, ik ben geen tester maar een simpele ontwikkelaar.

Met een HBO informatica opleiding zou ik zelf trouwens niet gaan testen, maar lekker gaan ontwikkelen. Testen is op dit moment een beetje een hype naar mijn idee en wordt soms een beetje overdreven. Ik verwacht dat over een jaartje of 2 de hype weer over is en er minder werk is voor testers.
Fiets
pi_37538666
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 10:27 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Maar vaak wordt er aan de hand van een testplan (zelf opgesteld danwel door een ander) diverse tests uitgevoerd. Er wordt verschil gemaakt tussen bijvoorbeeld een functionele test, een technische test of een acceptatietest.
Functioneel is de functionaliteit van het systeem, dus ga je als tester bijvoorbeeld als rol van de gebruiker aan de slag.
Technische test is meer de technische kant van het systeem, deze test wordt meestel mbv scripts uitgevoerd. De script voeren dan een aantal acties uit waarna je moet kijken of het gewenst resultaat behaalt is.

Als iemand het trouwens beter weet, verbeter mij graag, ik ben geen tester maar een simpele ontwikkelaar.

Met een HBO informatica opleiding zou ik zelf trouwens niet gaan testen, maar lekker gaan ontwikkelen. Testen is op dit moment een beetje een hype naar mijn idee en wordt soms een beetje overdreven. Ik verwacht dat over een jaartje of 2 de hype weer over is en er minder werk is voor testers.
Acceptatie test is het samen met een klant testen van de geinstalleerde software, klant tekent het dan af dat het goed werkt.
  donderdag 4 mei 2006 @ 11:38:52 #127
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_37539327
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 11:18 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

Acceptatie test is het samen met een klant testen van de geinstalleerde software, klant tekent het dan af dat het goed werkt.
Of alleen de klant zelfs (in mijn situatie)

Technisch door ICT
Acceptatie door Klant
en soms nog een Productie-test door Klant.
pi_37541814
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 10:27 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Gezien alle bevindingen die tijdens het testen naar boven komen is het niet te hopen dat dit stukje kwaliteit verhoging van software een tijdelijk iets is.

Wel zal er een verschuiving van laat in het ontwikkelproces gaan testen naar heel vroeg in het ontwikkelproces testen gaan plaatsvinden.

Hierdoor komen bevindingen eerder aan het oppervlakte en dat scheelt tijd en geld,

Dus eigenlijk, hoe beter het testen hoe minder het nodig wordt.
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
pi_37542011
quote:

Software testen is eigenlijk het nagaan of een stukje software overeenkomt met het functioneel ontwerp.
Hiervoor zijn verschillende technieken en methodes om dit te controleren,
welke techniek je nodig hebt ligt aan welk onderdeel je precies wil testen,
haal ergens het boek TMap vandaan en blader er alvast doorheen,

hoofdgebieden om te testen zijn de functionele acceptatie test (is applicatie gelijk aan FO)
gebruikersacceptatie test (zijn de gebruikers van het nieuwe systeem ook blij met het product)
productie acceptatie test (voldoet alles aan de eisen van degeen die de boel moeten beheren)
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:15:38 #130
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_37542603
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 11:38 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Of alleen de klant zelfs (in mijn situatie)

Technisch door ICT
Acceptatie door Klant
en soms nog een Productie-test door Klant.
of nog anders als je als tester ingehuurd wordt om acceptatie testen uit te voeren.
pi_37557287
quote:

* dyna18 steekt zijn hand omhoog.
Ik werk als Tester voor Ordina.

Een tester controleert of gemaakte software aan bepaalde kwaliteitseisen voldoet.
Dit bestaat onder ander uit het kijken of de software overeen komt met wat de klant gevraagd heeft (de requirements), of er geen bugs in zitten, of er misschien functionele problemen aanwezig zijn (zoals het ontbreken van controles, daar waar ze wel nodig zijn).
Later als meer ervaren tester zal je je kunnen specialiseren in bepaalde aspecten, zoals bijv. web security testen, testen tijdens RAD ontwikkelen, test consultant, etc.

In de dagelijkse gang van zaken, bestaat het testen hoofdzakelijk uit 2 fasen, namelijk het voorbereiden van de test (60% van de tijd) en het uitvoeren van de test (30%). Tijdens het voorbereiden ga je alle requirements waar de software aan moet voldoen in kaart brengen en hier schrijf je testscripts voor om dit te controleren. In de uitvoerende fase ga je deze testscripts uitvoeren om de kwaliteit van de software te bepalen.
Daarnaast zul je ook veel bezig zijn met het hertesten van opgeloste bugs (werkt het nu wel goed) en het adhoc testen van een applicatie (net zolang prikken tot je een gaatje gevonden hebt).
Hier rapporteer je over aan je manager / projectleider. Als tester zul je veel samenwerken met de functionele mensen, de bouwers en de managers. Persoonlijk vind ik deze interactie met veel mensen een van de leukste zaken van de functie als tester, aangezien dit je baan afwisselend houdt.

Ofzoals ik laatst in een column las: "Programmers build software, testers break it".
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:34:44 #132
141482 Q.
JurassiQ
pi_37557347
Dodelijk saai dus. Ik vind het testen van mn zelfgebouwde zooi al dodelijk saai. Ik ben trouwens systeemontwikkelaar.
For great justice!
pi_37557359
Bedankt voor de informatie.

Weet je nog waar je die column gelezen hebt dyna?
pi_37557557
Of zoals overgenomen uit deze goede FAQ over testen (gebaseerd op de ISEB methodiek)

"What is 'Software Testing'?
Testing involves operation of a system or application under controlled conditions and evaluating the results (eg, 'if the user is in interface A of the application while using hardware B, and does C, then D should happen'). The controlled conditions should include both normal and abnormal conditions. Testing should intentionally attempt to make things go wrong to determine if things happen when they shouldn't or things don't happen when they should. It is oriented to 'detection'."
http://www.softwareqatest.com/

Hier wordt meteen al een belangrijk verschil duidelijk gemaakt tussen hoe een ontwikkelaar test, en hoe een tester test.
Een ontwikkelaar zal kijken of wat hij gemaakt heeft, ook werkt.
Een tester daarentegen zal verder kijken, hij zal vooral op zoek gaan naar uitzonderings situaties om te kijken of de applicatie dan nog steeds reageert zoals verwacht. m.a.w. een tester zal vooral gefocussed zijn op het zoveel mogelijk vinden van fouten.

Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust, mag ook prive als je dat liever hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door dyna18 op 04-05-2006 21:47:24 ]
pi_37557649
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:35 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
Bedankt voor de informatie.

Weet je nog waar je die column gelezen hebt dyna?
Ja, was deze column op Stickyminds.com (Amerikaanse community site voor Test professionals):

Tester pride: Bumper Stickers for Testers
http://www.stickyminds.com/s.asp?F=S8299_COL_2

(mooi antwoord op Q ook trouwens die testen ook als saai ziet )
pi_37558134
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:34 schreef Q. het volgende:
Ik vind het testen van mn zelfgebouwde zooi al dodelijk saai.
Voor het vak van tester moet je dus ook bepaalde kwaliteiten missen, anders kun je het niet volhouden. Overigens respect voor testers \o/.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_37558278
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:55 schreef rekenwonder het volgende:

Voor het vak van tester moet je dus ook bepaalde kwaliteiten missen, anders kun je het niet volhouden. Overigens respect voor testers \o/.
Toch jammer om te zien dat sommigen het vak testen niet waarderen. Dit zijn natuurlijk belachelijke opmerkingen. Hoezo bepaalde kwaliteiten missen?
  donderdag 4 mei 2006 @ 22:18:20 #138
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_37559047
Nah, ik denk dat je eerdere opmerkingen over "kwaliteiten missen" met betrekking tot testers niet al te serieus moet nemen. Zo zijn er ook weinig mensen die het edele ambt der telemarketeers kunnen waarderen, maar toch zijn er velen die het presteren dat werk te doen. .
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_37560753
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:59 schreef dyna18 het volgende:

Toch jammer om te zien dat sommigen het vak testen niet waarderen. Dit zijn natuurlijk belachelijke opmerkingen. Hoezo bepaalde kwaliteiten missen?
Ik waardeer het vak van tester zeer wel. Ik zou het zelf alleen nooit kunnen vanwege eerder genoemde redenen. Het gedoe over het missen van bepaalde kwaliteiten moet je natuurlijk met een knipoog zien.

Smilies are for the humor-impaired.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
pi_37566812
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:55 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

als ontwikkleaars wat beter hun best doen hoeven er geen testers te zijn.

dit blijven toch de leuke heen-en-weer sneers tussen testers en ontwikkelaars
  vrijdag 5 mei 2006 @ 08:04:15 #141
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_37566997
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 07:20 schreef BoukeF het volgende:

[..]

als ontwikkleaars wat beter hun best doen hoeven er geen testers te zijn.

dit blijven toch de leuke heen-en-weer sneers tussen testers en ontwikkelaars
Onzin... als ontwikkelaar kun je vaak niet de hele functionele scope zien.. en vanuit dat oogpunt is het juist dat testers aan de slag gaan.
pi_37567385
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 08:04 schreef avotar het volgende:

[..]

Onzin... als ontwikkelaar kun je vaak niet de hele functionele scope zien.. en vanuit dat oogpunt is het juist dat testers aan de slag gaan.
en het nadeel van je eigen werk testen is ook dat je precies weet wat je evt moet invullen / de hele flow uit je kop kent.. Dus dat is gewoon echt niet handig met testen..
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  vrijdag 5 mei 2006 @ 09:08:22 #143
20999 ray_nl
Ja / Nee / Geen Mening
  vrijdag 5 mei 2006 @ 09:14:02 #144
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_37567692
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 08:50 schreef progje het volgende:

[..]

en het nadeel van je eigen werk testen is ook dat je precies weet wat je evt moet invullen / de hele flow uit je kop kent.. Dus dat is gewoon echt niet handig met testen..
dat is een ding dat zeker is.. maar nodig is het wel.
pi_37567698
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 09:14 schreef avotar het volgende:

[..]

dat is een ding dat zeker is.. maar nodig is het wel.
helaas wel
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  vrijdag 5 mei 2006 @ 14:08:11 #146
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_37575822
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 08:04 schreef avotar het volgende:

[..]

Dat is wel het leuke van testen, het specificeren van de testgevallen aan de hand van het FO
Het uitvoeren kunnen ze gelukkig al redelijk goed automatiseren.

Heb zelf maar een half jaar getest (in 1999) maar daar hadden we het probleem dat we niet wisten of het nu een bug in het FO was of in de applicatie.

Het FO was namelijk op ons verzoek geschreven (dus nadat de applicatie gebouwd was) dus daar zaten ook nog fouten in.
Was wel leuk, vooral het bedenken van testgevallen voor de complexere berekeningen die in de applicatie zaten.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  vrijdag 5 mei 2006 @ 14:10:25 #147
25052 kareltje_de_grote
is u ook hier?
pi_37575903
FO's opstellen na bouw gebeurt nog steeds dagelijks.
Fiets
pi_37584016
Zonder gekkigheid. Ik ben nog op zoek naar testers...

Oosten des lands. ISEB/TMap etc.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 19:35:15 #149
141482 Q.
JurassiQ
pi_37584087
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 14:10 schreef kareltje_de_grote het volgende:
FO's opstellen na bouw gebeurt nog steeds dagelijks.
Bij ons komen vaak nog specs na oplevering.
For great justice!
pi_37584711
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 19:31 schreef rekenwonder het volgende:

Je bent niet de enige. Het gaat weer goed met het testvak
pi_37589638
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 19:31 schreef rekenwonder het volgende:

ik wil je wel in contact brengen met een relatie manager,
kan je testers inhuren,
oosten van het land is geen probleem
  zaterdag 6 mei 2006 @ 14:46:49 #152
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_37602741
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 22:33 schreef BoukeF het volgende:

[..]

ik wil je wel in contact brengen met een relatie manager,
kan je testers inhuren,
oosten van het land is geen probleem
Leuk al die verkapte bonus-zoekers in deze draad maar het doel was, dacht ik, ervaringen uitwisselen over werkgevers? Noem eens het voordeel (of nadeel) van die werkgever cq relatiemanager in het oosten des lands?
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_37604636
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 14:46 schreef hace_x het volgende:

[..]

Leuk al die verkapte bonus-zoekers in deze draad maar het doel was, dacht ik, ervaringen uitwisselen over werkgevers? Noem eens het voordeel (of nadeel) van die werkgever cq relatiemanager in het oosten des lands?
mijn werkgever heeft een landelijke dekking,
leuk voor opdracht gevers dat je altijd wel iemand kan inhuren dan,

nadeel voor werknemers is dat je voor een of andere meeting ook wel eens het hele land door mag rijden
  donderdag 25 mei 2006 @ 13:42:41 #154
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_38196856
tvp Moet dit topic nog maar eens goed doornemen, vooral de verhalen van Keromane zijn interessant
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
  donderdag 25 mei 2006 @ 18:02:48 #155
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_38205101
De verhalen van Keromane zijn wel interessant maar geven ook blijk van een sterk egoisme en oncollegialiteit. Immers als je problemen ziet, moet je die wel uitspreken of onderzoeken of je collega's het met je eens zijn.
Hij kan beter gaan freelancen.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  vrijdag 26 mei 2006 @ 09:23:18 #156
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_38223376
Daar moet ik het wel mee eens zijn.
Het kan zijn natuurlijk dat zijn mening door slechte ervaringen gekleurd zijn..
  vrijdag 26 mei 2006 @ 12:16:31 #157
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_38227047
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 18:02 schreef hace_x het volgende:
De verhalen van Keromane zijn wel interessant maar geven ook blijk van een sterk egoisme en oncollegialiteit. Immers als je problemen ziet, moet je die wel uitspreken of onderzoeken of je collega's het met je eens zijn.
Ik heb nog niet alles doorgelezen, maar het ligt ook aan de organisatie denk ik. Er zijn nou eenmaal organisaties die zo verrot zijn, dat je zelf ook zo wordt uit zelfverdediging..

Het is idd normaal dat je dingen bespreekt en ook kijkt of je zelf er niet naast zit, maar bij sommige organisaties kun je daar op 'teruggepakt' worden.
De vraag is dan natuurlijk of je bij zo'n organisatie wilt blijven werken en of je als persoon ook zo wilt worden......
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
  zondag 4 juni 2006 @ 23:02:01 #158
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_38545288
Vrijdag tweede gesprek gehad bij Sogeti voor een nieuwe baan in de informatiebeveiliging. Het stond in het teken van een stel capaciteitentests (5 stuks) waar zowel rekenkundig, verbaal als logisch inzicht getest werd. Dat diende je verplicht te halen onder het mom van "we willen wel dat je de stof van onze klanten in een zo snel mogelijke tijd eigen kunt maken". Had het gevoel er echt een leuke baan te kunnen krijgen met voldoende kans om je te ontwikkelen en ook een aantrekkelijk loon. Haal ik goftedomme die capaciteitentests niet. .

Wel vertelde een HR manager aldaar (als schrale troost) dat 2/3e van de sollicitanten deze tests niet haalden. En dan zeggen ze dat ze zo druk op zoek zijn naar nieuwe mensen, dat begrijp ik dan wel ja. Ook is het maar helemaal de vraag of je nou de juiste werknemers krijgt met behulp van dit soort tests.

We zoeken weer vrolijk verder. .
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_38546018
Ik heb die 5 tests ook gemaakt voor Sogeti. Ik vond ze persoonlijjk niet zo lastig, maar ja, daarna kwam nog eens een psychologisch onderzoek, en daar kwam ik dan weer niet door heen
  maandag 5 juni 2006 @ 14:56:29 #160
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_38559073
WTF? Voor zover ik begreep was dat niet iets waar je op kon zakken, maar meer dat zij een idee hadden wat voor vlees ze in de kuip hadden. Damn, op die manier houden ze helemaal niets meer over...
  dinsdag 6 juni 2006 @ 11:36:48 #161
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_38585788
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 19:35 schreef Q. het volgende:

[..]

Bij ons komen vaak nog specs na oplevering.
Bij ons meestal tijdens de acceptatie test.
Wij noemen dat 'blocking wensen'.
Het is een wens (staat niet in de specificaties) maar is wel blocing voor de uitrol van de nieuwe versie van de applicatie.
Helaas komt dit te vaak voor en soms zo ingrijpend dat de hele wijziging opnieuw gebouwd zou moeten worden.
Vaak omdat de klant de goedkope oplossing kiest om te laten bouwen, maar bij de acceptietest toch liever de duurdere wil hebben en dit als 'bug' indient
  dinsdag 6 juni 2006 @ 11:44:31 #162
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_38585972
quote:
Op zondag 4 juni 2006 23:19 schreef dyna18 het volgende:
Ik heb die 5 tests ook gemaakt voor Sogeti. Ik vond ze persoonlijjk niet zo lastig, maar ja, daarna kwam nog eens een psychologisch onderzoek, en daar kwam ik dan weer niet door heen
Ik weet niet hoe het nu is, maar mijn werkgever deed nooit aan dit soort onderzoeken.

Meestal was een gesprek met een HRM, indien noodzakelijk bijgestaan door iemand die technische kennis had van de kennis die de sollicitant dacht te beziiten, genoeg om iemand aan te nemen of af te wijzen.
Zover ik begreep is dat nu niet anders.
pi_38587670
een kennis test is vrij standaard, voor het werkgebied kan er dan ook nog een specifieke test afgenomen worden (ligt aan het werk gebied)
  woensdag 14 juni 2006 @ 17:10:23 #164
619 pierce
We hebben een P.....
pi_38854275
Nog mensen ervaring met Xcent te Zwolle, en eventueel daarbuiten?
pi_38859813
quote:
Op maandag 5 juni 2006 14:56 schreef Detroit het volgende:
WTF? Voor zover ik begreep was dat niet iets waar je op kon zakken, maar meer dat zij een idee hadden wat voor vlees ze in de kuip hadden. Damn, op die manier houden ze helemaal niets meer over...
een vriend van mij was ook niet door die vervolgtest heen gekomen,
ik vond het al knap van hem, maar hij is dus niet de enige
pi_38880656
Iemand ervaring met het SAP consultant traineeship van Ictopus?
Ik heb gesolliciteerd en ik mag nu komen voor een test en, als die is geslaagd, een vervolggesprek.
De opleiding duurt 3 maanden, waarvoor je een soort vergoeding krijgt. Daarnaa word je geplaatst voor 18 maanden en krijg je een opleidingssalaris. Hierna ben je SAP consultant en neemt het bedrijf je in dienst.
Heeft iemand de test/opleiding gedaan?
pi_38881296
Ik begin, als ik mijn diploma haal, 1 september met de Masterclass testen bij LogicaCMG.
Bedankt voor iedereen die info. gegeven heeft.
pi_38881551
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 13:22 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
Ik begin, als ik mijn diploma haal, 1 september met de Masterclass testen bij LogicaCMG.
Bedankt voor iedereen die info. gegeven heeft.
Welkom dan collega

welke BU?
Fiets
pi_38881754
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 13:31 schreef kareltje_de_grote het volgende:

Welkom dan collega

welke BU?
Financial services
pi_38881827
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 13:37 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:

[..]

Financial services
Amstelveen?
Fiets
pi_38882304
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 13:39 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Amstelveen?
  donderdag 15 juni 2006 @ 14:01:47 #172
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_38882560
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 13:31 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Welkom dan collega

welke BU?
  donderdag 15 juni 2006 @ 14:02:37 #173
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_38882592
best een stuk rijden vanuit middelburg
pi_38882681
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 14:02 schreef avotar het volgende:
best een stuk rijden vanuit middelburg
Middelburg?
  donderdag 15 juni 2006 @ 15:13:51 #175
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_38885401
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 13:01 schreef cinnamongirl het volgende:
Iemand ervaring met het SAP consultant traineeship van Ictopus?
Ik heb gesolliciteerd en ik mag nu komen voor een test en, als die is geslaagd, een vervolggesprek.
De opleiding duurt 3 maanden, waarvoor je een soort vergoeding krijgt. Daarnaa word je geplaatst voor 18 maanden en krijg je een opleidingssalaris. Hierna ben je SAP consultant en neemt het bedrijf je in dienst.
Heeft iemand de test/opleiding gedaan?
Ik heb de test gedaan en het aanbod gekregen. Thans komen nog de tranen ter ogen van het lachen.
Contractueel moest ik akkoord gaan met een mogelijk verhuizing (op eigen kosten). Die vergoeding is het bespreken niet waard. Als je in dienst gaat krijg je een laag salaris wat gaat groeien. Het was bij mij echter (3,5 jaar terug) dat mijn netto ww hoger was dan het brutoloon daar en dat zou in 2 jaar groeien naar ongeveer 80% van mijn laatste salaris.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_38889246
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 15:13 schreef stinkie het volgende:

[..]

Ik heb de test gedaan en het aanbod gekregen. Thans komen nog de tranen ter ogen van het lachen.
Contractueel moest ik akkoord gaan met een mogelijk verhuizing (op eigen kosten). Die vergoeding is het bespreken niet waard. Als je in dienst gaat krijg je een laag salaris wat gaat groeien. Het was bij mij echter (3,5 jaar terug) dat mijn netto ww hoger was dan het brutoloon daar en dat zou in 2 jaar groeien naar ongeveer 80% van mijn laatste salaris.
Verhuizing? Maar je krijgt toch een lease-auto...daarmee kun je al een eind komen.
Ik woon in Den Haag, meer in de Randstad kun je haast niet zitten. Jup het salaris is erg laag (1500 bruto tot 1800 tegen het einde van de 18 maanden job in opleiding), maar ja...daarna ben je SAP consultant en kun je overal aan de slag, uiteraard voor een veel mooier salaris! En je kunt profiteren van de contacten die ze hebben (Shell,Unilever etc.) Tja ik zou er enorm in salaris achteruitgaan maar op dit moment heb ik geen ICT diploma dus als ik weg moet bij mijn huidige werkgever weet ik niet of ik zo makkelijk wat nieuws vind!
  donderdag 15 juni 2006 @ 17:28:03 #177
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_38889906
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 17:03 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Verhuizing? Maar je krijgt toch een lease-auto...daarmee kun je al een eind komen.
Ik woon in Den Haag, meer in de Randstad kun je haast niet zitten. Jup het salaris is erg laag (1500 bruto tot 1800 tegen het einde van de 18 maanden job in opleiding), maar ja...daarna ben je SAP consultant en kun je overal aan de slag, uiteraard voor een veel mooier salaris! En je kunt profiteren van de contacten die ze hebben (Shell,Unilever etc.) Tja ik zou er enorm in salaris achteruitgaan maar op dit moment heb ik geen ICT diploma dus als ik weg moet bij mijn huidige werkgever weet ik niet of ik zo makkelijk wat nieuws vind!
2 maal daags den haag - arnhem in de spits have fun
Maar het contract dat ik kreeg bevatte de een passage waarin stond dat ze hun best zouden doen werk te zoeken in de woon-regio maar als dat niet mogelijk was zouden ze pakken wat er te pakken viel (zou dus ook Groningen kunnen zijn) en dat je ermee akkoord ging in zo'n situatie te verhuizen. Voor alleen de tests en de gesprekken heb ik al dik 4 uur in de auto gezeten en de opleiding vind ook in hun eigen regio plaats. Vanuit Den Haag is dat best een eindje....

Er zijn genoeg grotere organisaties die ook dit soort masterclassen en opleidingen bieden dus eens goed rondkijken kan geen kwaad. Buiten dat heb je wel werkervaring en kun je zelf natuurlijk ook wat cursussen gaan doen. Stel je trouwens van die contacten niet te veel voor. Die beweert elke detacheerder, van Sogeti, CMG tot het zoontje van boer Piet uit Schubbekuttenveen, te hebben. Grote bedrijven als Shell huren gewoon een stel mensen in vie een recruiter en waar die ze vandaan haal boeit ze verdomd weinig, maar iedereen maakt er wel reclame mee.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_38901215
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 22:29 schreef Boccaccio het volgende:
check:

www.TOPdesk.nl
Wegens?
pi_38920688
Leuk ict bedrijf dat personeel nodig heeft. Of ben ik nu off topic?
  vrijdag 16 juni 2006 @ 15:35:53 #181
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_38920892
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 15:30 schreef Boccaccio het volgende:
Leuk ict bedrijf dat personeel nodig heeft. Of ben ik nu off topic?
Het gaat om ervaringen delen. Niet om zomaar iets neer te plempen zonder enige onderbouwing.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  zondag 18 juni 2006 @ 20:19:28 #182
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_38980199
Mijn ervaring is dat ik een hekel heb aan reistijd. Iets wat in de ICT vaak gevoelig ligt omdat je bij veel bedrijven waar je in dienst bent je kennis bij andere bedrijven te gelde dient te maken.

Daarom heb ik nu een werkgever gekozen die gewoon zelf ICT werkzaamheden nodig heeft voor haar voortbestaan waarbij ik de zekerheid heb altijd naar mijn werk te kunnen fietsen. Heerlijk! Het grote voordeel hiervan is natuurlijk dat het weinig moeite kost om voor al je collega's goed aanwezig te kunnen zijn. Dat was moeilijker als je 2 uur reistijd had: dan wilde ik in sommige gevallen wel eens na 10:00 uur binnen komen...
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  maandag 19 juni 2006 @ 13:46:36 #183
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_39000621
Het ligt er aan waar je werkt. Ik werk zelf bij Atos Origin in Groningen en ik ben de laatste 4 jaar Groningen bijna niet uit geweest (afgezien van een incidenteel dagje Utrecht of Rotterdam).
Dat is voor een detacherings bedrijf (ik werk niet voor één van de voormalige KPN onderdelen die overgenomen zijn) toch niet slecht.

Ik heb nog een tijdje in Farmsum gewerkt (achter Delfzijl, ja het is mogelijk) en dat is ruim 40-50 minuten rijden. De laatste keer dat ik in een hotel zat, was september 2001 (weet nog precies waar ik was op 9/11). Heb ook niet echt de behoefte meer om iedere dag een pokke end te gaan rijden naar Utrecht of Amsterdam. De meeste klanten zitten toch in Groningen en omgeving, behalve de grootste (KPN), maar dat zijn near-shore werkzaamheden die op lokatie in Groningen plaatst vinden.

Ik heb ook nooit het gevoel gehad dat ik ver weg moest van mijn werkgever. Er wordt toch geprobeerd werk te zoeken in de regio. Werkzaamheden in Randstad "horen" bij de vestiging Utrecht of Rijswijk en niet bij Groningen.

Dat wordt alleen straks anders. Ik ga verhuizen en moet zeker 1 uur rijden om in Groningen te komen. gelukkig zijn er niet zoveel files.
pi_39002068
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 22:29 schreef Boccaccio het volgende:
check:

www.TOPdesk.nl
Nep OGD-er
pi_39027120
Hallo, wie weet een leuke werkgever voor mij?

Ik ben incl. mijn stagetijd bijna 9 jaar werkzaam bij mijn huidige bedrijf, maar doordat ik in deze 9 jaar geen enkele cursus heb kunnen volgen sta ik nogal stil.

Ik ben nu systeem/ netwerkbeheerder (windows xp + Windows SBS 2000).

Eigenlijk ben ik op zoek naar een werkgever waar ik meteen cursussen kan volgen.

Ik ben al eens op de site van Peak-IT geweest, maar las op deze site niet echt positieve dingen hierover.
pi_39027282
Ik woon trouwens in Limburg, en wil geen 2 uur reizen voor mijn werk
pi_39027385
www.isl.nl (Venlo)
pi_39027699
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 09:42 schreef Dpey het volgende:
Hallo, wie weet een leuke werkgever voor mij?

Ik ben incl. mijn stagetijd bijna 9 jaar werkzaam bij mijn huidige bedrijf, maar doordat ik in deze 9 jaar geen enkele cursus heb kunnen volgen sta ik nogal stil.

Ik ben nu systeem/ netwerkbeheerder (windows xp + Windows SBS 2000).

Eigenlijk ben ik op zoek naar een werkgever waar ik meteen cursussen kan volgen.

Ik ben al eens op de site van Peak-IT geweest, maar las op deze site niet echt positieve dingen hierover.
Pecoma heeft diverse vacatures open staan, leuk bedrijf en investeert veel in hun medewerkers qua opleidingen en cursussen (ze zitten in Amsterdam en Groningen trouwens)
pi_39029067
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 09:54 schreef Mangoworks2002 het volgende:
www.isl.nl (Venlo)
Is een leuk bedrijg, en in de buurt. Maar zoek meer iets in de trand van Helpdesk/support of systeembeheer.

Bij dit bedrijf hebben ze afgelopen jaar (geloof ik) flink gesaneerd, en is in erg afgeslankte vorm doorgegaan....
pi_39029112
Pecoma heeft diverse vacatures open staan, leuk bedrijf en investeert veel in hun medewerkers qua opleidingen en cursussen (ze zitten in Amsterdam en Groningen trouwens)
[/quote]

Is me iets te ver reizen...
pi_39030727
Limburg? Werk vanaf maart bij de Cis-Group www.cis-group.nl. Leuk en jong bedrijf!
pi_39031325
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:05 schreef SjaakKnaak het volgende:
Limburg? Werk vanaf maart bij de Cis-Group www.cis-group.nl. Leuk en jong bedrijf!
Lijkt me ook een erg leuk bedrijf.

Echter bij de vacatures van Helpdesk- on site supportmedewerkers staat dat je (o.a.) al minimaal een MCP-certificering moet hebben, en dat is juist mijn probleem bij de meeste vacatures.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 12:43:40 #193
619 pierce
We hebben een P.....
pi_39031967
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:23 schreef Dpey het volgende:

[..]

Lijkt me ook een erg leuk bedrijf.

Echter bij de vacatures van Helpdesk- on site supportmedewerkers staat dat je (o.a.) al minimaal een MCP-certificering moet hebben, en dat is juist mijn probleem bij de meeste vacatures.
Om heel eerlijk te zijn vrees ik dat je niet zo ver komt met wat windows xp en sbs 2000 ervaring...
pi_39032266
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:43 schreef pierce het volgende:

[..]

Om heel eerlijk te zijn vrees ik dat je niet zo ver komt met wat windows xp en sbs 2000 ervaring...
Daar ben ik me ook van bewust, vandaar dat ik ergens binnen wil komen waar ik meteen een cursus krijg

[ Bericht 0% gewijzigd door Dpey op 20-06-2006 12:59:14 ]
  dinsdag 20 juni 2006 @ 13:36:56 #195
619 pierce
We hebben een P.....
pi_39033600
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:52 schreef Dpey het volgende:

[..]

Daar ben ik me ook van bewust, vandaar dat ik ergens binnen wil komen waar ik meteen een cursus krijg
Je kan natuurlijk gewoon zelf wat mcse materiaal aanschaffen (boeken) en gewoon examen doen, heb je iig wat certificeringen binnen.
pi_39033728
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 13:36 schreef pierce het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk gewoon zelf wat mcse materiaal aanschaffen (boeken) en gewoon examen doen, heb je iig wat certificeringen binnen.
64 euro voor het 70-270 + 160 euro examen...
pi_39034292
Zijn er toevallig nog mensen hier die de masterclass testen van LogicaCMG hebben gevolgd of binnenkort gaan volgen?
pi_39035241
Ik heb oook al een beetje rondgekeken qua cursussen (met name MCSA en MSCE) maar vind ze vrij prijzig (www.master-it.nl). Wie weet waar deze kwalitatief goed zijn, en een redelijke prijs hebben?
  dinsdag 20 juni 2006 @ 20:15:13 #199
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_39047633
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:26 schreef Dpey het volgende:
Ik heb oook al een beetje rondgekeken qua cursussen (met name MCSA en MSCE) maar vind ze vrij prijzig (www.master-it.nl). Wie weet waar deze kwalitatief goed zijn, en een redelijke prijs hebben?
Het beste leer ik het toch uit een boek en zelfstudie. Daarbij wil een dag cursus met introductie van de hoofdpunten goed helpen. De prijs? Ik ga er van uit dat je werkgever het nut ziet en de cursus voor je zal betalen.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_39062965
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 20:15 schreef hace_x het volgende:

[..]

Het beste leer ik het toch uit een boek en zelfstudie. Daarbij wil een dag cursus met introductie van de hoofdpunten goed helpen. De prijs? Ik ga er van uit dat je werkgever het nut ziet en de cursus voor je zal betalen.
Dat is een reden dat ik voor ander werk ben het kijken........
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')