abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 april 2006 @ 13:21:47 #76
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_36574782
Mooie discussie vandaag op buitenhoftv. Het ging dan over vakinhoudelijkheid van een onderwijzer ten opzichte van de binnengeslopen managemencultuur. Iets dergelijks is ook aan de hand bij diverse ICT bedrijven.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_36575629
quote:
Op zondag 2 april 2006 00:11 schreef Keromane het volgende:

[..]

Je moet je zaakjes op orde hebben. Niets anders. Als er dingen structureel niet kloppen of deugen heb je daar een dossier van.
Nee dan kaart je dat aan. Dat is namelijk precies min bezwaar tegen jouw houding. Jij weigert om per email, vergadering of wat dan ook stelling te nemen je doet dat hoogstens tijdens een eentweetje en je schrijft het allemaal wel op. Dat zou ik niet pikken als ik jouw collega was
pi_36599693
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 23:22 schreef octopussy het volgende:

[..]

Hey dat klinkt leuk. Heb ook even de website bekeken.
Ik ben me een beetje aan het orienteren voor een afstudeerplek voor mijn studie (Vormgeving en ontwerp van Interactie) aan de Haagse Hogeschool. Denk je dat OGD stagiars aan neemt?
Ik weet het niet, je kunt het iig proberen. Kan wel even voor je navragen als je wilt.
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_36603316
tvp
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  dinsdag 4 april 2006 @ 05:40:24 #80
46960 StefanP
polemicist
pi_36630930
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 12:06 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Zelf ben ik na ruim een jaar nog altijd tevreden bij OGD. Leuk afwisselend werk voor mbk en grote bedrijven. Goede mogelijkheid om door te groeien dmv certificering. Het is een bedrijf, van en door studenten, waardoor de gemiddelde leeftijd niet hoog ligt. Ook worden er door het bedrijf veel buitenwerkse activiteiten (borrels, uitjes, evenementen) georganiseerd. Ben dr super blij mee.

owja: linkje: www.ogd.nl
O god, ik dacht al dat ik die naam herkende... OGD... ik zie net dat die TopDesk maken. 9 jaar geleden heb ik dat tijdens een eerste stage getest en beoordeeld voor de automatiseringsafdeling van een groot ziekenhuis. Wat een wanproduct was dat zeg (no offense intended)! Hopelijk is er sinds die tijd veel veranderd
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_36631296
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 05:40 schreef StefanP het volgende:

[..]

O god, ik dacht al dat ik die naam herkende... OGD... ik zie net dat die TopDesk maken. 9 jaar geleden heb ik dat tijdens een eerste stage getest en beoordeeld voor de automatiseringsafdeling van een groot ziekenhuis. Wat een wanproduct was dat zeg (no offense intended)! Hopelijk is er sinds die tijd veel veranderd
Klopt, topdesk is een zusterbedrijf van OGD (Vroegere OGD software geloof ik), is opgesplitst in 2 bedrijven (detachering en Topdesk). Ik hoop dat er inderdaad veel veranderd is sinds je er voor het laatst mee gewerkt hebt. Inmiddels staat het in de top 5 van meest gebruiket call en configuratiemanagement tools ter wereld. Het is een redelijk compleet product geworden, nadeel vind ik vaak dat al die producten zo op elkaar lijken.
  dinsdag 4 april 2006 @ 10:15:49 #82
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_36633160
Ik ben op dit moment met het aanpassen van een implementatie van een soortgelijk pakket bezig iET Enterprise.
Wordt er niet echt blij van, veel zoeken hoe bepaalde zaken geregeld worden. Ik had er ook nog nooit iets mee gedaan voordat ik met dit opdrachtje begon.

Probeer zelfs het gebruik van dit soort pakketten zoveel mogelijk te vermijden. Meestal zijn de userinterfaces hopeloos, archaisch, gebruikersonvriendelijk en RSI bevordelijk.

Dat kan natuurlijk afhankelijk zijn van de implementatie
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_36634325
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 10:15 schreef DiRadical het volgende:
Ik ben op dit moment met het aanpassen van een implementatie van een soortgelijk pakket bezig iET Enterprise.
Wordt er niet echt blij van, veel zoeken hoe bepaalde zaken geregeld worden. Ik had er ook nog nooit iets mee gedaan voordat ik met dit opdrachtje begon.

Probeer zelfs het gebruik van dit soort pakketten zoveel mogelijk te vermijden. Meestal zijn de userinterfaces hopeloos, archaisch, gebruikersonvriendelijk en RSI bevordelijk.

Dat kan natuurlijk afhankelijk zijn van de implementatie
true, je hebt ze erbij zitten waarbij je super veel zelf kan aanpassen (HP openview) nadeel is dat je daar ook voor betaald...

misschien handiger om dit in een ander topic voort te zetten, het gaat hier over werkgevers
  dinsdag 4 april 2006 @ 11:49:10 #84
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_36635399
Klopt laten we daar maar eens beginnen.
quote:
Op zondag 2 april 2006 13:21 schreef hace_x het volgende:
Mooie discussie vandaag op buitenhoftv. Het ging dan over vakinhoudelijkheid van een onderwijzer ten opzichte van de binnengeslopen managemencultuur. Iets dergelijks is ook aan de hand bij diverse ICT bedrijven.
Helaas heb ik die uitzending gemist.
Maar 'we' hebben er best wel veel last van.
In een paar jaar van de 'hippie' cultuur van BSO naar het centralistisch gestuurde organisatie van Philips en KPN. We zijn ook veel groter geworden (46.000 medewerkers wereldwijd waarvan 9000 in NL en meer dan 2000 in Groningen) maar het is wel heel erg doorgeslagen.
Sinds de organisatie wijziging van januari er er gewoon een management laag tussen geschoven.
En ook alleen bij ons in Groningen.
In Den Haag is er ook een hele grote groep ex-KPN medewerkers er bij gekomen, maar daar zit er maar 1 manager tussen de medewerker en een tekenbevoegde managers. Bij ons zitten er 2 managers tussen.

Vroeger moesten we 1 keer per maand de uren inleveren, nu iedere week.
De uren zijn\waren bedoeld om de factureren, nu wordt er beweerd dat er op de uren (de actuals, niet de forcast) gestuurd wordt. Alsof ik te sturen ben op de uren die ik maak. Ik ben aan het werk en als ik dat niet meer ben hoor je dat vanzelf wel.

Zou het goedkoper zijn om het middle-management te outsourcen naar India.

[ Bericht 1% gewijzigd door DiRadical op 04-04-2006 11:51:15 (even editten) ]
pi_36635731
Iemand ervaring met CN IT?
Ik kreeg een mail, ze zoeken trainees die ze in 4 weken kostenloos opleiden tot Microsoft Certified Applications Developer (MCAD .NET C#).
Ze bieden meteen een jaarcontract, lease-auto wanneer nodig.
Er is een stevige selectieprocedure, diverse rondes en assessment.
Startsalaris is wat laag, eerste half jaar 2000,- en dan 2200,-.
pi_36636973
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:00 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik kreeg een mail, ze zoeken trainees die ze in 4 weken kostenloos opleiden tot Microsoft Certified Applications Developer (MCAD .NET C#).
http://www.careernetwork.nl/

ziet er een beetje uit als Trend - IT
pi_36637629
quote:
Valt behoorlijk mee voor een trainee.
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
pi_36637859
quote:
in 4 weken jezus ik heb die boeken thuis liggen.. en als je dat in 4 weken moet leren, dan is het dus niet meer dan examentraining... wat leer je daar nou van
  dinsdag 4 april 2006 @ 13:19:32 #89
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_36638023
quote:

zijn de starters salarissen alweer zoveel gestegen dan?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_36638165
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:14 schreef progje het volgende:

[..]

in 4 weken jezus ik heb die boeken thuis liggen.. en als je dat in 4 weken moet leren, dan is het dus niet meer dan examentraining... wat leer je daar nou van
Het is wel een soort bootcamp, zeer pittig dus.
En je wordt natuurlijk wel geacht een HBO Informatica opleiding te hebben afgerond, of bijna hebben afgerond en dan heb je dus al wat ervaring met OO en applicatie development.
pi_36638347
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:23 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

En je wordt natuurlijk wel geacht een HBO Informatica opleiding te hebben afgerond, of bijna hebben afgerond en dan heb je dus al wat ervaring met OO en applicatie development.
Yep, maar toch vind ik het haast zonde dat ze het in 4 weken proppen...
Ik snap het van de ene kant wel.. Maar volgens mij leren je medewerkers er toch veel meer van als het op een rustiger tempo gaat...

Maar ach, het meeste leer je toch in de praktijk
pi_36638410
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:14 schreef progje het volgende:

[..]

Inderdaad, in 4 weken kun je misschien de basis van de taal leren. Het object georiënteerd denken wat een object georiënteerde programmeertaal vereist is een heel ander verhaal.
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
pi_36638436
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:28 schreef progje het volgende:

[..]

Yep, maar toch vind ik het haast zonde dat ze het in 4 weken proppen...
Ik snap het van de ene kant wel.. Maar volgens mij leren je medewerkers er toch veel meer van als het op een rustiger tempo gaat...

Maar ach, het meeste leer je toch in de praktijk
prcs, ik heb ook 2 maanden stampen gehad (Oracle designer/developer) voordat ik met werk begon.
Daarna werd ik ingezet als junior binnen een team van 20 mensen waar het merendeel erg ervaren was. Ervaren genoeg om al mijn vragen te beantwoorden en mijn fouten op te vangen.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_36639161
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:30 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

prcs, ik heb ook 2 maanden stampen gehad (Oracle designer/developer) voordat ik met werk begon.
Daarna werd ik ingezet als junior binnen een team van 20 mensen waar het merendeel erg ervaren was. Ervaren genoeg om al mijn vragen te beantwoorden en mijn fouten op te vangen.
Ja precies
Als je dan ook maar durft te vragen...

Ik heb zo'n hekel aan van die mensen die denken alles te weten... en dan de hele bende op zo'n omslachtige manier oplossen... Gewoon omdat ze denken dat ze voor lul staan als ze wat vragen...
  dinsdag 4 april 2006 @ 16:26:11 #95
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_36644022
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:23 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

En gelukkig lijkt C# erg op Java (qua syntax) dus ook dat zal wel mee vallen.
  dinsdag 4 april 2006 @ 16:31:23 #96
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_36644192
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:19 schreef avotar het volgende:

[..]

zijn de starters salarissen alweer zoveel gestegen dan?
Blijkbaar.
Als dat de startsalarissen zijn verdien in Groningen met 8 jaar ervaring toch veeeeel te weinig.
Of de salarissen in Groningen zijn zo laag (ik weet dat ze lager zijn, maar vraag me altijd af hoeveel)
Gelukkig ga ik binnenkort een uurtje zuidelijker wonen
pi_36711486
Iemand ervaring met randstad automatisering ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_36712704
Wat Keromane allemaal beschrijft is typisch detachering, ik werk nu al 3 jaar in de detachering en heb in die 3 jaar verschillende detacheerders meegemaakt en allemaal zijn ze hetzelfde. Voordat de bubbel uiteenspatte was het misschien allemaal nog 'gezellig' en 'leuk' maar dat is het echt niet meer nu.
  vrijdag 7 april 2006 @ 04:36:15 #99
46960 StefanP
polemicist
pi_36728918
Da's eigenlijk overal zo. Bedrijven doen lief en aardig zolang het ze uitkomt. Je bent een asset, meer niet. HR is er bijvoorbeeld echt niet voor jou, die zijn er om de managers en het bedrijf te ondersteunen. Je werkt voor jezelf, meer niet. Van het bedrijf hoef je niets te verwachten. Hoe te eerder je dat realiseert, hoe te beter.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_36729201
quote:
Op donderdag 6 april 2006 16:59 schreef Plotinus het volgende:
Wat Keromane allemaal beschrijft is typisch detachering, ik werk nu al 3 jaar in de detachering en heb in die 3 jaar verschillende detacheerders meegemaakt en allemaal zijn ze hetzelfde. Voordat de bubbel uiteenspatte was het misschien allemaal nog 'gezellig' en 'leuk' maar dat is het echt niet meer nu.
Veel detacheringsbureaus zijn niet meer dan een verkoper met wat mensen eromheen die geplaatst moeten worden. Dat is dat ook een typisch voorbeeld van een bedrijf waar je niet moet zitten. Er zitten er echter ook tussen die ook daadwerkelijk investeren in hun werknemers en dan wordt het een ander verhaal, opleidingen zijn duur dan wil je wel dat zo iemand blijft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')