abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36122449
Welkom in het slowchat-topic van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in de topics in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin[/b][/i]

Moderators:
Sidekick
ExtraWaskracht
Tafkahs

IRC
Ook op IRC is POL te vinden. Het kanaal #POL op irc.fok.nl kan altijd gebruikt worden om snel te slowchatten over eigenlijk alles wat hier al wordt gezegd.

Links
Wegwijs in de Nederlandse politiek
Normen & Waarden van het Politieke Forum
[Feedback] Regel hier een strafexpeditie!

Meets
De 4de POL-meet: 1 oktober in Groningen. Komt allen!
De 4de POL-meet: 1 oktober in Groningen. Komt allen! deel 2
4e POL meet in Groningen: Napraattopic

Vorige delen
December 2002 tot en met december 2003
Januari 2004 tot en met juni 2004
Juli 2004 tot en met december 2004
Januari 2005 tot en met juni 2005
Juli 2005 tot en met december 2005
Januari 2006 tot en met juni 2006
Juli 2005 tot en met december 2006
  vrijdag 17 maart 2006 @ 17:23:25 #2
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36122468
@RQ: Ja, het was zoiets.
pi_36122989
Bot vindt het nodig zich te bemoeien met de Italiaanse verkiezingen
quote:
17 Maart 2006 16:57
Bot kwaad over nazi-vergelijking

Minister Bot van Buitenlandse Zaken heeft de Italiaanse ambassadeur op het matje geroepen. Aanleiding hiervoor is een uitspraak van minister Giovanardi, gisteren op de Italiaanse radio.

Giovanardi vergeleek tijdens een debat de Nederlandse euthanasiewetgeving met de euthanasiewetgeving van de nazi's en de ideeën van Hitler. Giovanardi is minister van Parlementsrelaties.

Minister Bot vindt de uitlatingen van de Italiaanse christen-democratische minister onacceptabel. Hij noemt het een schande. De Italiaanse ambassadeur in Den Haag moet nu tekst en uitleg geven over de opmerkingen van Giovanardi.
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C649DB36853A97.html
pi_36123027
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 17:42 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]

quote:
De Italiaanse ambassadeur in Den Haag moet nu tekst en uitleg geven over de opmerkingen van Giovanardi.
Blijft een rare traditie, die uitspraken komen toch niet uit zijn aars uitzetten????
pi_36123058
Burpsje.......

Hallo moppies
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_36123123
.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 17:48:47 #8
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_36123157
. Ik ga geen topic openen vanavond.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_36123189
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 17:48 schreef George-Butters het volgende:
Wel biertjes?
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_36123199
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 17:48 schreef George-Butters het volgende:
Ik ook niet . Ga wel de vrijwilliger uithangen en bier drinken vanavond .
pi_36123395
quote:
Veel gezeik vanavond in NOVA Politiek

Minister Dekker wil de woningmarkt openbreken door de markt te 'liberaliseren'. Maar Dekker heeft de afgelopen maanden keer op keer haar plannen moeten aanpassen. De Pvda vindt dat het beleid het tegenovergestelde bereikt: huurders blijven zitten waar ze zitten. Vanavond een debat tussen de Kamerleden Staf Depla (PvdA) en Bas Jan van Bochove (CDA).

'Breken met Bush.' Dat is de titel van een demonstratie die de SP morgen organiseert. Het gaat dan om de politiek van Amerika in Irak en Afghanistan. Een debat tussen Harry van Bommel (SP-Kamerlid) en historicus Arend Jan Boekestijn.

En het kersverse Rotterdamse gemeenteraadslid Fouad el Haji (PvdA) reageert op uitspraken van Wouter Bos vandaag in Het Parool: "Veel mensen - onder wie allochtonen - hebben een raadszetel gekregen terwijl we niet weten of ze net zo goed gekwalificeerd zijn als mensen hoger op de lijst." El Haji stond twintigste op de Rotterdamse lijst en kwam door voorkeurstemmen in de raad.

Verder in 'De Straat' de vraag of de grenzen binnenkort open mogen voor werknemers uit Oost- Europese EU-landen? NOVA vraagt het in Breda dat in de Tweede Wereldoorlog door de Polen is bevrijd. En uiteraard de Politieke Barometer en de visie van Joep Bertrams.

Presentatie: Paul Witteman en Ferry Mingelen
pi_36123437
Je moet doorstroom gewoon proberen te bereiken door meer koopwoningen te bouwen (zowel vrij goedkoop als wat duurder) dan komt het vanzelf wel. Beetje het carrot - stick idee.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 17:59:50 #13
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36123455
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 17:36 schreef pberends het volgende:
Telegraaf koopt veertig procent GeenStijl

Zo, hebben ze dan eindelijk 100%.
Slim inderdaad, zo lijkt het blad minder rechts
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_36123473
Als er genoeg woningen zijn (het liefst gewoon een overschot) dan gaan mensen vanzelf op zoek naar betere woningen.
pi_36123529
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 18:00 schreef pberends het volgende:
Als er genoeg woningen zijn (het liefst gewoon een overschot) dan gaan mensen vanzelf op zoek naar betere woningen.
Juist en als je dat flink aanpakt krijg je vanzelf leegstand in in mindere wijken die je dan eenvoudiger op kan knappen. Alleen maar de prijs ophogen help je niemand mee behalve de toch al goed gevulde kas van de woningbouwverenigingen.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 18:03:04 #16
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36123551
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 17:59 schreef du_ke het volgende:
Je moet doorstroom gewoon proberen te bereiken door meer koopwoningen te bouwen (zowel vrij goedkoop als wat duurder) dan komt het vanzelf wel. Beetje het carrot - stick idee.
Belachelijk idee. Met koophuizen kweek je financiele afhankelijkheid die je als huurder niet hebt. Bovendien kun je nooit garanderen dat een goedkoop huis waardevast blijft, om nog maar te zwijgen over de buurtsamenstelling.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  vrijdag 17 maart 2006 @ 18:03:29 #17
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36123561
Hoe definieer je overschot of "genoeg"? Iedereen kan wonen...
pi_36123563
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 17:36 schreef pberends het volgende:
Telegraaf koopt veertig procent GeenStijl

Zo, hebben ze dan eindelijk 100%.
Ach ja vond het toch al een sneue zooi dat wordt wel weer bevestigd.
pi_36123584
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 18:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Hoe definieer je overschot of "genoeg"? Iedereen kan wonen...
Wachtlijsten weg. Maar je hebt gelijk het tekort is niet zo zeer kwantitatief als wel kwalitatief.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 18:12:18 #20
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_36123797
Klaas de Vries is een heel dom iemand die het verschil tussen racisme en frustratie niet kent. Een oude en verrotte linkse reactionair zonder enig respect voor het leven van zijn rechtse opponenten.

Voorbeeldje:
quote:
Wo Ratten auch auftauchen, tragen sie Vernichtung ins Land, zerstören sie menschliche Güter und Nahrungsmittel. Auf diese Weise verbreiten sie (die Ratten) Krankheiten, Pest, Lepra, Typhus, Cholera, Ruhr u.s.w. Sie sind hinterlistig, feige und grausam und treten meist in grossen Scharen auf. Sie stellen unter den Tieren das Element der heimtückischen, unterirdischen Zerstörung dar nicht anders als die Juden unter den Menschen.
Echt racisme.
quote:
Kutmarokkanen.
Frustratie.
pi_36123994
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 18:12 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Klaas de Vries is een heel dom iemand die het verschil tussen racisme en frustratie niet kent. Een oude en verrotte linkse reactionair zonder enig respect voor het leven van zijn rechtse opponenten.

Voorbeeldje:
[..]

Echt racisme.
[..]

Frustratie.
pi_36124013
''Economische vluchtelingen uit Somalie'' is potentieel racistisch.
pi_36124310
Wouter Bos mag van mij part ook door een paart grootgeschapen negers in zn aars worden geneukt.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 17 maart 2006 @ 18:39:10 #24
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36124450
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 17:42 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]

Ik vind Bot wel een aardige gozer.

Juiste man op de juiste plek, op de juiste tijd, denk ik.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_36124461
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 18:12 schreef Finder_elf_towns het volgende:

Voorbeeldje:
[..]

Echt racisme.
[..]

Frustratie.
Als je dat bovenste in het Nederlands vertaalt, krijg je een stuk text wat je op de FP per dag een stuk of 20 x ziet. En joden zijn geen ras dus het kan ook geen racisme zijn.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')