quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:14 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Allemaal topics die over slecht slapen gaan! Have fun!![]()
Slaapstoornissen!
Tips voor beter slapen
slaapmedicatie. [info en ervaringen gevraagd]
Slaapproblemen
Slaap problemen
slaappillen; gevoel van onderwater ademen
![]()
Ik mag graag een helpende hand bieden.quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:34 schreef rococo het volgende:
@ 2L0w4Zer0
Jij deelt graag links uit hé!![]()
![]()
Nou op me werk loopt het niet echt super, maar ik weet ondertussen niet meer of me slaap problemen nou de oorzaak of het gevolg zijn.quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:33 schreef rococo het volgende:
Maar heb je zo een zwaar werk?
Kan het daaraan liggen?
Ik heb het ook gehad met een job, Toen ik daar stopte kon ik plots weer slapen!
Bedankt voor de links !quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:32 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Misschien heb je wat aan dit topic: Niet kunnen slapen.
[..]
Denk dat het geen gek idee is om je eens een week ziek te melden. Dan pas kun je erachter komen of je werk van invloed is. Gezien het feit dat je in het weekend wel slaapt, denk ik wel dat er iets speelt op je werk, bewust of onbewust.quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:41 schreef XplosiveX het volgende:
[..]
Nou op me werk loopt het niet echt super, maar ik weet ondertussen niet meer of me slaap problemen nou de oorzaak of het gevolg zijn.
Wat was die lichamelijke oorzaak dan? of wordt dat te persoonlijk?quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:46 schreef SterkStaaltje het volgende:
Bij mij was de oorzaak van lichamelijke aard, en ik wist waardoor het kwam. Maar probeer je problemen op het werk op te lossen, wellicht dat het dan weer lukt.
Wat zijn dat voor inslapers en hebben ze vervelende bijwerkingen??quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:49 schreef mirannie het volgende:
[..]
Denk dat het geen gek idee is om je eens een week ziek te melden. Dan pas kun je erachter komen of je werk van invloed is. Gezien het feit dat je in het weekend wel slaapt, denk ik wel dat er iets speelt op je werk, bewust of onbewust.
Overigens gebruik ik wel lichte inslapers. Niet elke dag, maar 1 a 2 keer per week. Heb ook een periode gehad dat ik heel slecht sliep. Net als jij pas tegen 1 uur in slaap vallen (meestal nog later) en dan vervolgens om de 2 uur een uur of anderhalf uur wakker liggen, om vervolgens vanaf 6 uur helemaal niet meer te kunnen slapen. Ik wist wel waar het van kwam, maar hoe minder ik sliep hoe erger de originele klachten werden. Dus toen schreef mijn huisarts slaappillen voor. Nu gebruik ik die slaappillen alleen nog voor een vroege dienst (werk in wisseldiensten), anders kom ik brak op mijn werk aan.
Die tips in al die topics hebben mij ook niet echt geholpen. Ik slaap wel beter dan eerst, maar het duurt nog steeds te lang voordat ik in slaap val en als ik dan eenmaal slaap dan wordt ik daarna meerdere malen per nacht wakker. Ik heb ook zeer regelmatig dat het leven overdag een beetje aan me voorbij gaat en dat ik met een constante waas in me hoofd rondloop. In het begin kon me daar behoorlijk aan storen, maar ik ben er nu wel wat aan gewend, alhoewel ik het absoluut niet leuk vind.quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:45 schreef XplosiveX het volgende:
[..]
Bedankt voor de links !
meeste had ik wel al gelzezen maar toch bedankt.
Nou ja, als jij zegt dat je een heftige griep hebt, kan hij daar weinig tegenin brengen. Voor zoiets hoeven ze ook echt geen doktersverklaring te hebben. En met zo weinig slaap is de kans groot dat je sowieso wel koortserig bent...quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:55 schreef XplosiveX het volgende:
[..]
Wat zijn dat voor inslapers en hebben ze vervelende bijwerkingen??
Ja het heeft deels wel met me werk te maken hebben, maar die problemen los ik niet op door me ziek te melden als ik dat doe weet me baas ook wel hoelaat het is.
Dat idee heb ik ook ja, de week begint bij mij altijd fris en vol energie maar in de nacht van maandag op dinsdag gaat het fout. Die nacht slaap ik dan nog wel redelijk ongveer 5 uur maar dan wordt het iedere nacht erger totdat het weekend is.quote:Op woensdag 15 maart 2006 20:00 schreef mirannie het volgende:
[..]
De inslapers die ik gebruik zijn: Zolpidemtartraat Alpharma.
Overigens is het wel zo dat als je eenmaal in zo'n ritme zit van niet/slecht slapen je er meestal niet op eigen kracht uitkomt.
Graft vs. Host n.a.v. stamceltransplantatie.quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:53 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Wat was die lichamelijke oorzaak dan? of wordt dat te persoonlijk?
die tip heb ik ook gehad. Maar helaas heeft dat bij mij ook nog niet geholpen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 23:01 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Graft vs. Host n.a.v. stamceltransplantatie.
@TS: Wat bij mij nog wel's een beetje hielp was ruim een uur voordat ik ging slapen ff geen tv, pc, herrie etc meer. Lekker rustig iets simpels lezen. Had soms namelijk het gevoel dat m;n hoofd helemaal vol zat met het geflits van de tv/pc scherm als ik ging slapen.
in mijn geval zou dat ruim 6 maanden zijn danquote:Op woensdag 15 maart 2006 23:21 schreef zhe-devilll het volgende:
Neem eens vakantie en rust eens goed uit!
Het feit dat jij een afkeer hebt richting artsen wilt niet betekenen dat ze slecht zijn. En wel degelijk helpen slaappillen. Als iemand helemaal op is maar niet kan slapen helpen die pillen heel goed. Het geeft de persoon in kwestie even wat lucht om het zo maar te zeggen. Op het moment dat het niet gebeurd is er een kans dat de persoon in kwestie depri gaat worden. En of je dat nou wil....quote:Op woensdag 15 maart 2006 23:28 schreef Blessed het volgende:
Dump die dokter, los je problemen op, maak je hoofd leeg (niet door aan niets te denken, want dan ga je juist denken dat je niets mag denken :S ), ontspan, maar vooral: blijf van die troep af. Met die pillen los je niets op, maar schuif je het probleem alleen maar voor je uit. Waarom denkt zo'n arts daar nou niet aan.
Tegenwoordig worden slaappillen en antidepressiva weggegeven alsof het snoep is. Je vraagt je toch af waar die artsen tegenwoordig mee bezig zijn. Mijn vader ging laatst naar de dokter omdat hij last had van zijn rug. Nadat hij zijn verhaal had gedaan, keek de arts hem aan en hij vroeg: "En wat denkt u dat ik eraan kan doen?" ... ...
Maar goed, ik dwaal af.
Artsen...
Dat ik me irriteer aan bepaalde zaken wil niet zeggen dat ik een afkeer heb richting artsen in het algemeen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 23:39 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Het feit dat jij een afkeer hebt richting artsen wilt niet betekenen dat ze slecht zijn. En wel degelijk helpen slaappillen. Als iemand helemaal op is maar niet kan slapen helpen die pillen heel goed. Het geeft de persoon in kwestie even wat lucht om het zo maar te zeggen. Op het moment dat het niet gebeurd is er een kans dat de persoon in kwestie depri gaat worden. En of je dat nou wil....
Gelukkig heb je ook slaappillen die gemaakt zijn van planten en dus totaal niet schadelijk zijn voor je lichaam.
op dit moment werken slaappillen totaal niet bij mij. Dus ik slik ze ook niet.
Maar soms is het probleem van dusdanige aard waarbij het oplossen heeeeel lang gaat duren. Daar kan iemand die al maanden niet slaapt, niet op wachten. Die moet ffies geholpen worden met pillen, alleen al om de problemen wat de oorzaak is van wakker-liggen, ook nog te kunnen overzien.quote:Op woensdag 15 maart 2006 23:45 schreef Blessed het volgende:
[..]
. Ik ben van mening dat diegene van het probleem af geholpen moet worden, als het echt moet door diegene te verwijzen naar een maatschappelijk werker of iets. Ik zeg dus: schrijf geen pillen voor en los het probleem op, in plaats van niets met het probleem te doen (het probleem = de reden van de slapeloosheid).
Die gevolgtrekking klopt dus niet, hè. Als iets gemaakt is van planten wil dat echt niet zeggen dat het dus totaal niet schadelijk is voor je lichaam. Dat is een groot misverstand over natuurlijke middelen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 23:39 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Gelukkig heb je ook slaappillen die gemaakt zijn van planten en dus totaal niet schadelijk zijn voor je lichaam.
Waarom denk je dat ik me suf typ om TS een advies te geven? Omdat ik zelf niet weet waar ik het over heb?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:18 schreef ook_gek het volgende:
Even klein vraagje tussen door.
De mensen die roepen blijf van de slaappillen af. Hoe lang of vaak hebben jullie slecht geslapen achter elkaar.
Volgens mij niet lang. Als je zelf weet hoe het is na alles geprobeerd te hebben slecht slaapt. Schreeuw je echt niet van, blijf van de pillen af en ga wat doen aan dat geen wat je weerhoud van slapen.
Wat denken julloe nou zelf. Als je het probleem weet, weet je ook hoe het op te lossen en het probleem dus te bestreiden. Denken julloe nou echt dat er mensen zijn die 14maanden achter elkaar maar 2 tot 3 uurtjes willen slapen?
Kom op zeg denk anders even simpel na. Een probleem bestreiden is makkelijk gezegt. Moet je wel het probleem weten.
Er word wat dat betreft ECHT te makkelijk hier over gesproken. Nog maals. Het is geen keuze van mensen om zo slecht te slapen. In mijn geval tussen de 1.5uur en 3 uurtjes max per nacht en soms even tussen door 30min voor maanden lang. Alles al geprobeerd hebben. Maar elke keer weer kern gezond worden verklaard.
Je moet je voor stellen dat er een punt komt dat je NERGENS meer zin in heb. Je wilt aan iets beginnen en op het moment dat je het doet heb je er al geen zin meer in. Je word van je zelf gek omdat je niet de kracht kan vinden om iets af te maken. Je wilt niet eens meer naar bed omdat je toch wel weet dat je niet kan en gaat slapen.
In zulke gevallen komen slaappillen goed van pas om toch nog een beetje aan extra slaap te komen.
je hebt 2X wat gezegt hier en zo lang zijn die teksten niet spijt me zeer.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 01:19 schreef weathergirl het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik me suf typ om TS een advies te geven? Omdat ik zelf niet weet waar ik het over heb?![]()
Niet iedereen slaapt met een slaappil dat ten eerste.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 02:38 schreef ook_gek het volgende:
[..]
je hebt 2X wat gezegt hier en zo lang zijn die teksten niet spijt me zeer.
Daar bij komt nog eens dat je schreeuwt dat je geen pillen moet nemen bla bla bla.
als je maanden niet meer geslapen heb is zo een pil een mooie oplossing. Je kan hoog of laag springen maar het is stom weg een feit!
Tuurlijk is een slaappil niet de oplossing voor je probleem. Maar je slaapt er wel door. Dus het is iets waar je mooi mee kan bij tanken qua slaap.
Dus ja een slaappil is wel een oplissing. Echter is deze tijdelijk en werkt direct.
Voor de rest heb ik geen zin meer in dit topic. Vind het allemaal prima. TS succes met het slapen.
Ik ben er klaar mee![]()
Zware slaappillen krijg je op dokters recept dus op een gegeven moment kan je niet meer halen. De slaappillen die je bij de drogist kan halen werken op een gegeven moment niet meer dus stop je daar ook mee.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 02:40 schreef NanKing het volgende:
[..]
Niet iedereen slaapt met een slaappil dat ten eerste.
En ten tweede zijn slaappillen ontzettend moeilijk om vanaf te komen, want als je er van slaapt waarom zou je dan al die moeite doen om weer 'normaal' in slaap te komen?
Ik slaap niet van slaappillen in iedergevalquote:Op zaterdag 18 maart 2006 02:47 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Zware slaappillen krijg je op dokters recept dus op een gegeven moment kan je niet meer halen. De slaappillen die je bij de drogist kan halen werken op een gegeven moment niet meer dus stop je daar ook mee.
Mijn slaappillen werken ook niet meer.
Hoezo schreeuw ik? Dat snap ik niet?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 02:38 schreef ook_gek het volgende:
[..]
je hebt 2X wat gezegt hier en zo lang zijn die teksten niet spijt me zeer.
Daar bij komt nog eens dat je schreeuwt dat je geen pillen moet nemen bla bla bla.
als je maanden niet meer geslapen heb is zo een pil een mooie oplossing. Je kan hoog of laag springen maar het is stom weg een feit!
Tuurlijk is een slaappil niet de oplossing voor je probleem. Maar je slaapt er wel door. Dus het is iets waar je mooi mee kan bij tanken qua slaap.
Dus ja een slaappil is wel een oplissing. Echter is deze tijdelijk en werkt direct.
Voor de rest heb ik geen zin meer in dit topic. Vind het allemaal prima. TS succes met het slapen.
Ik ben er klaar mee![]()
en in je post daarboven zeg je dat pillen een goede manier zijn om slaap te krijgen?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 02:47 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Zware slaappillen krijg je op dokters recept dus op een gegeven moment kan je niet meer halen. De slaappillen die je bij de drogist kan halen werken op een gegeven moment niet meer dus stop je daar ook mee.
Mijn slaappillen werken ook niet meer.
En het is dus echt zo, dat dat slapeloosheid veroorzaakt. Je zou overigens ook kunnen overwegen om je probleem bij de wortels aan te pakken, dwz je werk. Maar daar kan ik natuurlijk verder niet over oordelen. Bij mij werkte het zo dat toen ik eenmaal mijn probleem had aangepakt (ook werkgerelateerd overigens), en ik me goed kon ontspannen (dat had ik daarvoor al geleerd), mijn slaapprobleem tot het verleden behoorde (en dat nu al 6 jaar overigens).quote:Op zaterdag 18 maart 2006 10:21 schreef XplosiveX het volgende:
Slaap pillen van zoals TEMAZEPAM en nog sterker spul heb ik een paar keer gebruikt maar dat doe ik niet meer. Ten eerste omdat ik me de volgende dag even verrot voel of erger als wanneer ik geen slaappillen neem. Daarnaast heb ik niet echt het idee dat ik erg diep slaap van die pillen.
Pillen van de drogist slik ik nu om een beetje ontspannen te raken voordat ik naar bed ga, dit lijkt me geen kwaad kunnen omdat ze geen bijwerkingen hebben. Ik weet dat dit natuurlijk niet de oplossing is.
Het probleem is dat ik het werk moeilijk van me af kan zetten omdat de dingen allemaal niet zo lekker lopen op me werk. Ik moet dus leren beter te ontspannen s'avonds.
Nu kom ik iedere week in een neerwaardse spiral. Ik maak me zorgen over me werk, gevolg ik slaap slecht, gevolg het werken gaat moeizaam doordat ik slecht heb geslapen -> gevolg ik slaap nog slechterEnzo gaat het door totdat het vrijdag is. Dat duurt nu al een paar maanden.
Ik herken me ook wel in het verhaal van Ook_gek, op een gegeven moment heb je nergen s zin meer in je wordt super sacherijnig je wil niks meer doen maar je weet dat dat het probleem alleen maar erger maakt, dus je volgt je normale dag ritme en probeert vrolijk te blijven en positief te blijven denken maar dat wordt wel heel moeilijk als je al dagen slecht slaapt. Je hebt gewoon het idee dat je niet vooruit komt en baalt omdat je weet dat je het kan als je maar genoeg slaap heb gehad.
Ik heb al veel geprobeerd om te ontspannen, zoals fitness maar tot nog toe helpt dat niet veel. Nu ben ik van plan om meditatie oefeningen te gaan doen om het piekeren tegen te gaan als ik in bed lig.
Want wat ik ook doe tot nog toe overwint het piekeren het altijd.
Nou sinds me laatste post, gaat het al een stuk beter. Ik heb een goed gesprek gehad op me werk, er zaten me duidelijk wat dingen dwars, dat luchte wel op. Er is toen ook afgesproken dat ik voorlopig 6 uur per dag zou werken zodat ik wat tot rust kon komen. Dat heeft goed gewerkt na een aantal dagen begon ik al beter te slapen en vorige week heb ik 4 van de 5 dagen goedgeslapenquote:Op maandag 17 april 2006 00:22 schreef weathergirl het volgende:
schopje... hoe slaap je nu?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |