Waarom denk je dat ik me suf typ om TS een advies te geven? Omdat ik zelf niet weet waar ik het over heb?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:18 schreef ook_gek het volgende:
Even klein vraagje tussen door.
De mensen die roepen blijf van de slaappillen af. Hoe lang of vaak hebben jullie slecht geslapen achter elkaar.
Volgens mij niet lang. Als je zelf weet hoe het is na alles geprobeerd te hebben slecht slaapt. Schreeuw je echt niet van, blijf van de pillen af en ga wat doen aan dat geen wat je weerhoud van slapen.
Wat denken julloe nou zelf. Als je het probleem weet, weet je ook hoe het op te lossen en het probleem dus te bestreiden. Denken julloe nou echt dat er mensen zijn die 14maanden achter elkaar maar 2 tot 3 uurtjes willen slapen?
Kom op zeg denk anders even simpel na. Een probleem bestreiden is makkelijk gezegt. Moet je wel het probleem weten.
Er word wat dat betreft ECHT te makkelijk hier over gesproken. Nog maals. Het is geen keuze van mensen om zo slecht te slapen. In mijn geval tussen de 1.5uur en 3 uurtjes max per nacht en soms even tussen door 30min voor maanden lang. Alles al geprobeerd hebben. Maar elke keer weer kern gezond worden verklaard.
Je moet je voor stellen dat er een punt komt dat je NERGENS meer zin in heb. Je wilt aan iets beginnen en op het moment dat je het doet heb je er al geen zin meer in. Je word van je zelf gek omdat je niet de kracht kan vinden om iets af te maken. Je wilt niet eens meer naar bed omdat je toch wel weet dat je niet kan en gaat slapen.
In zulke gevallen komen slaappillen goed van pas om toch nog een beetje aan extra slaap te komen.
je hebt 2X wat gezegt hier en zo lang zijn die teksten niet spijt me zeer.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 01:19 schreef weathergirl het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik me suf typ om TS een advies te geven? Omdat ik zelf niet weet waar ik het over heb?![]()
Niet iedereen slaapt met een slaappil dat ten eerste.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 02:38 schreef ook_gek het volgende:
[..]
je hebt 2X wat gezegt hier en zo lang zijn die teksten niet spijt me zeer.
Daar bij komt nog eens dat je schreeuwt dat je geen pillen moet nemen bla bla bla.
als je maanden niet meer geslapen heb is zo een pil een mooie oplossing. Je kan hoog of laag springen maar het is stom weg een feit!
Tuurlijk is een slaappil niet de oplossing voor je probleem. Maar je slaapt er wel door. Dus het is iets waar je mooi mee kan bij tanken qua slaap.
Dus ja een slaappil is wel een oplissing. Echter is deze tijdelijk en werkt direct.
Voor de rest heb ik geen zin meer in dit topic. Vind het allemaal prima. TS succes met het slapen.
Ik ben er klaar mee![]()
Zware slaappillen krijg je op dokters recept dus op een gegeven moment kan je niet meer halen. De slaappillen die je bij de drogist kan halen werken op een gegeven moment niet meer dus stop je daar ook mee.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 02:40 schreef NanKing het volgende:
[..]
Niet iedereen slaapt met een slaappil dat ten eerste.
En ten tweede zijn slaappillen ontzettend moeilijk om vanaf te komen, want als je er van slaapt waarom zou je dan al die moeite doen om weer 'normaal' in slaap te komen?
Ik slaap niet van slaappillen in iedergevalquote:Op zaterdag 18 maart 2006 02:47 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Zware slaappillen krijg je op dokters recept dus op een gegeven moment kan je niet meer halen. De slaappillen die je bij de drogist kan halen werken op een gegeven moment niet meer dus stop je daar ook mee.
Mijn slaappillen werken ook niet meer.
Hoezo schreeuw ik? Dat snap ik niet?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 02:38 schreef ook_gek het volgende:
[..]
je hebt 2X wat gezegt hier en zo lang zijn die teksten niet spijt me zeer.
Daar bij komt nog eens dat je schreeuwt dat je geen pillen moet nemen bla bla bla.
als je maanden niet meer geslapen heb is zo een pil een mooie oplossing. Je kan hoog of laag springen maar het is stom weg een feit!
Tuurlijk is een slaappil niet de oplossing voor je probleem. Maar je slaapt er wel door. Dus het is iets waar je mooi mee kan bij tanken qua slaap.
Dus ja een slaappil is wel een oplissing. Echter is deze tijdelijk en werkt direct.
Voor de rest heb ik geen zin meer in dit topic. Vind het allemaal prima. TS succes met het slapen.
Ik ben er klaar mee![]()
en in je post daarboven zeg je dat pillen een goede manier zijn om slaap te krijgen?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 02:47 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Zware slaappillen krijg je op dokters recept dus op een gegeven moment kan je niet meer halen. De slaappillen die je bij de drogist kan halen werken op een gegeven moment niet meer dus stop je daar ook mee.
Mijn slaappillen werken ook niet meer.
En het is dus echt zo, dat dat slapeloosheid veroorzaakt. Je zou overigens ook kunnen overwegen om je probleem bij de wortels aan te pakken, dwz je werk. Maar daar kan ik natuurlijk verder niet over oordelen. Bij mij werkte het zo dat toen ik eenmaal mijn probleem had aangepakt (ook werkgerelateerd overigens), en ik me goed kon ontspannen (dat had ik daarvoor al geleerd), mijn slaapprobleem tot het verleden behoorde (en dat nu al 6 jaar overigens).quote:Op zaterdag 18 maart 2006 10:21 schreef XplosiveX het volgende:
Slaap pillen van zoals TEMAZEPAM en nog sterker spul heb ik een paar keer gebruikt maar dat doe ik niet meer. Ten eerste omdat ik me de volgende dag even verrot voel of erger als wanneer ik geen slaappillen neem. Daarnaast heb ik niet echt het idee dat ik erg diep slaap van die pillen.
Pillen van de drogist slik ik nu om een beetje ontspannen te raken voordat ik naar bed ga, dit lijkt me geen kwaad kunnen omdat ze geen bijwerkingen hebben. Ik weet dat dit natuurlijk niet de oplossing is.
Het probleem is dat ik het werk moeilijk van me af kan zetten omdat de dingen allemaal niet zo lekker lopen op me werk. Ik moet dus leren beter te ontspannen s'avonds.
Nu kom ik iedere week in een neerwaardse spiral. Ik maak me zorgen over me werk, gevolg ik slaap slecht, gevolg het werken gaat moeizaam doordat ik slecht heb geslapen -> gevolg ik slaap nog slechterEnzo gaat het door totdat het vrijdag is. Dat duurt nu al een paar maanden.
Ik herken me ook wel in het verhaal van Ook_gek, op een gegeven moment heb je nergen s zin meer in je wordt super sacherijnig je wil niks meer doen maar je weet dat dat het probleem alleen maar erger maakt, dus je volgt je normale dag ritme en probeert vrolijk te blijven en positief te blijven denken maar dat wordt wel heel moeilijk als je al dagen slecht slaapt. Je hebt gewoon het idee dat je niet vooruit komt en baalt omdat je weet dat je het kan als je maar genoeg slaap heb gehad.
Ik heb al veel geprobeerd om te ontspannen, zoals fitness maar tot nog toe helpt dat niet veel. Nu ben ik van plan om meditatie oefeningen te gaan doen om het piekeren tegen te gaan als ik in bed lig.
Want wat ik ook doe tot nog toe overwint het piekeren het altijd.
Nou sinds me laatste post, gaat het al een stuk beter. Ik heb een goed gesprek gehad op me werk, er zaten me duidelijk wat dingen dwars, dat luchte wel op. Er is toen ook afgesproken dat ik voorlopig 6 uur per dag zou werken zodat ik wat tot rust kon komen. Dat heeft goed gewerkt na een aantal dagen begon ik al beter te slapen en vorige week heb ik 4 van de 5 dagen goedgeslapenquote:Op maandag 17 april 2006 00:22 schreef weathergirl het volgende:
schopje... hoe slaap je nu?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |