abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36112320
Misschien dat een soort van meditatie/yoga inderdaad zou kunnen helpen.

Zelf gebruik ik (op aanraden van hetwasietsmeteenf) druppels van BACH, te koop bij de Tuinen. 'Rescue Remedy ontspant & stelt gerust'. Misschien dat dit kan helpen? Bij mij werkt het af en toe wel ok.
Omdat ik ook bij mezelf merk dat als er 'druk' is, ik totaal niet in slaap kan komen en heel onrustig slaap maar zodra dit weg is (net als bij jou in het weekend) je er geen last meer van hebt...
pi_36113920
ik heb net een doosje nervovit pillen gehaald van bronal, mischien wordt ik hier wat ontspannen van.
pi_36119066
Ik blijf soms tot 4 of 5 uur op als ik niet kan slapen. Zo nu en dan komt dat voor.
pi_36119875
Jointje roken helpt! (Echt waar)
pi_36122342
XplosiveX, zoek nou de oplossing toch niet in pillen! Ga naar de Tuinen, haal daar een CD met rustgevende muziek of kies voor Brainsessions van Ad Visser. Zet zo'n CD op en ga relaxed in een stoel zitten of ga liggen. Vervolgens sluit je je ogen en ga je deel voor deel je hele lichaam af, van je tenen tot je kruin. Eerst span je je tenen aan, dan ontspan je ze. Dan span je je voeten aan, dan ontspan je ze. Dan span je je kuiten aan, dan ontspan je ze. etc. tot je bij je voorhoofd bent aangekomen. besteed vooral veel aandacht aan die plekken die voor spanning gevoelig zijn: maag, buik, rug, schouders, nek.
Ademhalen doe je door je buik, leg je handen op je buik en zorg dat je ze omhoog voelt komen als je ademhaalt. Als er gedachten bij je opkomen, laat die dan rustig wegdrijven. Ik visualiseer ze altijd als wolkjes aan een blauwe hemel die wegdrijven. Zo wordt je hoofd helemaal leeg. Fixeer je niet op slapen, maar laat je lichaam helemaal ontspannen. De ruimte moet aangenaam van temperatuur zijn, je moet niet gestoord kunnen worden (telefoon etc.) en probeer warme handen en voeten te hebben. Zelfs al helpt het je niet meteen dezelfde avond te slapen, je raakt er in elk geval een beetje door uitgerust en je leert spanning in je lichaam te herkennen. Dit is ook iets dat je langere tijd moet volhouden...
  vrijdag 17 maart 2006 @ 20:13:25 #56
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_36127000
Geloof me als je alles al geprobeerd heb wil je echt wel slaappillen nemen. Anders word je helemaal gek.
En verslaafd er aan raken doe je niet zo snel gelukkig.
Ik heb eens 2 weken lang slaappillen geslikt en soms 2 tegelijk. Die 2 weken heb ik redelijk geslapen. Toen ze op waren had ik echt niet zo iets van ik wil weer ik wil weer. Ik sliep alleen weer iets slechter maar beter dan er voor.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_36127155
ik weet 't niet... ik zal er eens een nachtje over slapen.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_36128207
Maak je klaar om te gaan slapen, en zodra je het bed in wilt stappen, kleed je je weer aan, en ga je de hele nacht iets doen waar je een gigantische hekel aan hebt (schoonmaken bv.).
Doe dit een aantal nachten na elkaar.

En ja, dit meen ik serieus.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 21:18:51 #59
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_36128714
Even klein vraagje tussen door.

De mensen die roepen blijf van de slaappillen af. Hoe lang of vaak hebben jullie slecht geslapen achter elkaar.

Volgens mij niet lang. Als je zelf weet hoe het is na alles geprobeerd te hebben slecht slaapt. Schreeuw je echt niet van, blijf van de pillen af en ga wat doen aan dat geen wat je weerhoud van slapen.

Wat denken julloe nou zelf. Als je het probleem weet, weet je ook hoe het op te lossen en het probleem dus te bestreiden. Denken julloe nou echt dat er mensen zijn die 14maanden achter elkaar maar 2 tot 3 uurtjes willen slapen?

Kom op zeg denk anders even simpel na. Een probleem bestreiden is makkelijk gezegt. Moet je wel het probleem weten.

Er word wat dat betreft ECHT te makkelijk hier over gesproken. Nog maals. Het is geen keuze van mensen om zo slecht te slapen. In mijn geval tussen de 1.5uur en 3 uurtjes max per nacht en soms even tussen door 30min voor maanden lang. Alles al geprobeerd hebben. Maar elke keer weer kern gezond worden verklaard.

Je moet je voor stellen dat er een punt komt dat je NERGENS meer zin in heb. Je wilt aan iets beginnen en op het moment dat je het doet heb je er al geen zin meer in. Je word van je zelf gek omdat je niet de kracht kan vinden om iets af te maken. Je wilt niet eens meer naar bed omdat je toch wel weet dat je niet kan en gaat slapen.

In zulke gevallen komen slaappillen goed van pas om toch nog een beetje aan extra slaap te komen.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 21:20:14 #60
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_36128753
@ook_gek

Ik ben het helemaal met je eens.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_36134586
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 21:18 schreef ook_gek het volgende:
Even klein vraagje tussen door.

De mensen die roepen blijf van de slaappillen af. Hoe lang of vaak hebben jullie slecht geslapen achter elkaar.

Volgens mij niet lang. Als je zelf weet hoe het is na alles geprobeerd te hebben slecht slaapt. Schreeuw je echt niet van, blijf van de pillen af en ga wat doen aan dat geen wat je weerhoud van slapen.

Wat denken julloe nou zelf. Als je het probleem weet, weet je ook hoe het op te lossen en het probleem dus te bestreiden. Denken julloe nou echt dat er mensen zijn die 14maanden achter elkaar maar 2 tot 3 uurtjes willen slapen?

Kom op zeg denk anders even simpel na. Een probleem bestreiden is makkelijk gezegt. Moet je wel het probleem weten.

Er word wat dat betreft ECHT te makkelijk hier over gesproken. Nog maals. Het is geen keuze van mensen om zo slecht te slapen. In mijn geval tussen de 1.5uur en 3 uurtjes max per nacht en soms even tussen door 30min voor maanden lang. Alles al geprobeerd hebben. Maar elke keer weer kern gezond worden verklaard.

Je moet je voor stellen dat er een punt komt dat je NERGENS meer zin in heb. Je wilt aan iets beginnen en op het moment dat je het doet heb je er al geen zin meer in. Je word van je zelf gek omdat je niet de kracht kan vinden om iets af te maken. Je wilt niet eens meer naar bed omdat je toch wel weet dat je niet kan en gaat slapen.

In zulke gevallen komen slaappillen goed van pas om toch nog een beetje aan extra slaap te komen.
Waarom denk je dat ik me suf typ om TS een advies te geven? Omdat ik zelf niet weet waar ik het over heb?
  zaterdag 18 maart 2006 @ 02:38:21 #62
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_36135262
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 01:19 schreef weathergirl het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ik me suf typ om TS een advies te geven? Omdat ik zelf niet weet waar ik het over heb?
je hebt 2X wat gezegt hier en zo lang zijn die teksten niet spijt me zeer.
Daar bij komt nog eens dat je schreeuwt dat je geen pillen moet nemen bla bla bla.

als je maanden niet meer geslapen heb is zo een pil een mooie oplossing. Je kan hoog of laag springen maar het is stom weg een feit!

Tuurlijk is een slaappil niet de oplossing voor je probleem. Maar je slaapt er wel door. Dus het is iets waar je mooi mee kan bij tanken qua slaap.

Dus ja een slaappil is wel een oplissing. Echter is deze tijdelijk en werkt direct.

Voor de rest heb ik geen zin meer in dit topic. Vind het allemaal prima. TS succes met het slapen.

Ik ben er klaar mee
pi_36135272
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:38 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Daar bij komt nog eens dat je schreeuwt dat je geen pillen moet nemen bla bla bla.

als je maanden niet meer geslapen heb is zo een pil een mooie oplossing. Je kan hoog of laag springen maar het is stom weg een feit!

Tuurlijk is een slaappil niet de oplossing voor je probleem. Maar je slaapt er wel door. Dus het is iets waar je mooi mee kan bij tanken qua slaap.

Dus ja een slaappil is wel een oplissing. Echter is deze tijdelijk en werkt direct.

Voor de rest heb ik geen zin meer in dit topic. Vind het allemaal prima. TS succes met het slapen.

Ik ben er klaar mee
Niet iedereen slaapt met een slaappil dat ten eerste.

En ten tweede zijn slaappillen ontzettend moeilijk om vanaf te komen, want als je er van slaapt waarom zou je dan al die moeite doen om weer 'normaal' in slaap te komen?
ijs_beer fan!
  zaterdag 18 maart 2006 @ 02:47:25 #64
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_36135308
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:40 schreef NanKing het volgende:

[..]

Niet iedereen slaapt met een slaappil dat ten eerste.

En ten tweede zijn slaappillen ontzettend moeilijk om vanaf te komen, want als je er van slaapt waarom zou je dan al die moeite doen om weer 'normaal' in slaap te komen?
Zware slaappillen krijg je op dokters recept dus op een gegeven moment kan je niet meer halen. De slaappillen die je bij de drogist kan halen werken op een gegeven moment niet meer dus stop je daar ook mee.

Mijn slaappillen werken ook niet meer.
pi_36135320
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:47 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Zware slaappillen krijg je op dokters recept dus op een gegeven moment kan je niet meer halen. De slaappillen die je bij de drogist kan halen werken op een gegeven moment niet meer dus stop je daar ook mee.

Ik slaap niet van slaappillen in iedergeval .
Niet die van de dokter niet van de drogist, niet van melatonine helemaal niets.
ijs_beer fan!
pi_36136979
Slaap pillen van zoals TEMAZEPAM en nog sterker spul heb ik een paar keer gebruikt maar dat doe ik niet meer. Ten eerste omdat ik me de volgende dag even verrot voel of erger als wanneer ik geen slaappillen neem. Daarnaast heb ik niet echt het idee dat ik erg diep slaap van die pillen.

Pillen van de drogist slik ik nu om een beetje ontspannen te raken voordat ik naar bed ga, dit lijkt me geen kwaad kunnen omdat ze geen bijwerkingen hebben. Ik weet dat dit natuurlijk niet de oplossing is.
Het probleem is dat ik het werk moeilijk van me af kan zetten omdat de dingen allemaal niet zo lekker lopen op me werk. Ik moet dus leren beter te ontspannen s'avonds.

Nu kom ik iedere week in een neerwaardse spiral. Ik maak me zorgen over me werk, gevolg ik slaap slecht, gevolg het werken gaat moeizaam doordat ik slecht heb geslapen -> gevolg ik slaap nog slechter Enzo gaat het door totdat het vrijdag is. Dat duurt nu al een paar maanden.

Ik herken me ook wel in het verhaal van Ook_gek, op een gegeven moment heb je nergen s zin meer in je wordt super sacherijnig je wil niks meer doen maar je weet dat dat het probleem alleen maar erger maakt, dus je volgt je normale dag ritme en probeert vrolijk te blijven en positief te blijven denken maar dat wordt wel heel moeilijk als je al dagen slecht slaapt. Je hebt gewoon het idee dat je niet vooruit komt en baalt omdat je weet dat je het kan als je maar genoeg slaap heb gehad.

Ik heb al veel geprobeerd om te ontspannen, zoals fitness maar tot nog toe helpt dat niet veel. Nu ben ik van plan om meditatie oefeningen te gaan doen om het piekeren tegen te gaan als ik in bed lig.
Want wat ik ook doe tot nog toe overwint het piekeren het altijd.
pi_36140314
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:38 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Ik ben er klaar mee
Hoezo schreeuw ik? Dat snap ik niet?
Hoe jij hier reageert zegt meer over jou dan over mij.

Ik zeg niet dat TS van de pillen af moet blijven. Ik heb zelf een ervaring met slapeloosheid en was geholpen met de aanpak die ik beschreven heb.
pi_36140345
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:47 schreef ook_gek het volgende:

[..]

en in je post daarboven zeg je dat pillen een goede manier zijn om slaap te krijgen?

Volgens mij ben jij toe aan een goede nachtrust
pi_36140408
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 10:21 schreef XplosiveX het volgende:
Slaap pillen van zoals TEMAZEPAM en nog sterker spul heb ik een paar keer gebruikt maar dat doe ik niet meer. Ten eerste omdat ik me de volgende dag even verrot voel of erger als wanneer ik geen slaappillen neem. Daarnaast heb ik niet echt het idee dat ik erg diep slaap van die pillen.

Pillen van de drogist slik ik nu om een beetje ontspannen te raken voordat ik naar bed ga, dit lijkt me geen kwaad kunnen omdat ze geen bijwerkingen hebben. Ik weet dat dit natuurlijk niet de oplossing is.
Het probleem is dat ik het werk moeilijk van me af kan zetten omdat de dingen allemaal niet zo lekker lopen op me werk. Ik moet dus leren beter te ontspannen s'avonds.

Nu kom ik iedere week in een neerwaardse spiral. Ik maak me zorgen over me werk, gevolg ik slaap slecht, gevolg het werken gaat moeizaam doordat ik slecht heb geslapen -> gevolg ik slaap nog slechter Enzo gaat het door totdat het vrijdag is. Dat duurt nu al een paar maanden.

Ik herken me ook wel in het verhaal van Ook_gek, op een gegeven moment heb je nergen s zin meer in je wordt super sacherijnig je wil niks meer doen maar je weet dat dat het probleem alleen maar erger maakt, dus je volgt je normale dag ritme en probeert vrolijk te blijven en positief te blijven denken maar dat wordt wel heel moeilijk als je al dagen slecht slaapt. Je hebt gewoon het idee dat je niet vooruit komt en baalt omdat je weet dat je het kan als je maar genoeg slaap heb gehad.

Ik heb al veel geprobeerd om te ontspannen, zoals fitness maar tot nog toe helpt dat niet veel. Nu ben ik van plan om meditatie oefeningen te gaan doen om het piekeren tegen te gaan als ik in bed lig.
Want wat ik ook doe tot nog toe overwint het piekeren het altijd.
En het is dus echt zo, dat dat slapeloosheid veroorzaakt. Je zou overigens ook kunnen overwegen om je probleem bij de wortels aan te pakken, dwz je werk. Maar daar kan ik natuurlijk verder niet over oordelen. Bij mij werkte het zo dat toen ik eenmaal mijn probleem had aangepakt (ook werkgerelateerd overigens), en ik me goed kon ontspannen (dat had ik daarvoor al geleerd), mijn slaapprobleem tot het verleden behoorde (en dat nu al 6 jaar overigens).
pi_36600787
Even een update, ik zit nu bijna een week ziek thuis omdat het echt niet meer ging op me werk. Ik voelde me constant misselijk had koppijn en kon me niet concetreren.

Nu ik een paar dagen thuis zit, merk ik dat ik constant aan me werk zit te denken, ik slaap wel beter maar overdag heb ik nog steeds koppijn. Ik heb nu aan mezelf toegegeven dat het m'n slaapproblemen werk gerelateerd zijn. Maar het rare is dat ik niet kan duiden wat nu precies het probleem is. Gister heb ik alles van me af geschreven met me ouders en met vrienden gepraat, daardoor zijn er wel wat dingen naar boven gekomen. Maar als ik er dan over nadenk begrijp ik van mezelf niet waarom ik me zo druk maak.

Vandaag heb ik de arbodienst gebeld omdat ik er met iemand over wil praten, dat lijkt mij op dit moment het beste. alleen kan ik pas donderdag terecht

Nouja dit wilde ik even kwijt, ik denk trouwens dat dit topic in een ander forum hoort R&P of WGR.

[ Bericht 0% gewijzigd door XplosiveX op 03-04-2006 10:26:56 ]
pi_37021704
schopje... hoe slaap je nu?
pi_37025856
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:22 schreef weathergirl het volgende:
schopje... hoe slaap je nu?
Nou sinds me laatste post, gaat het al een stuk beter. Ik heb een goed gesprek gehad op me werk, er zaten me duidelijk wat dingen dwars, dat luchte wel op. Er is toen ook afgesproken dat ik voorlopig 6 uur per dag zou werken zodat ik wat tot rust kon komen. Dat heeft goed gewerkt na een aantal dagen begon ik al beter te slapen en vorige week heb ik 4 van de 5 dagen goedgeslapen
Ik heb nog wel regelmatig dat ik s'ochtends heel licht ben in me hoofd, erg vervelend.

Wat het vooral is denk ik is dat ik me veel te druk maak of maakte over vanalles en nog wat. bijvoorbeeld als ik een project niet op tijd af krijg, gevolg is dat ik slecht slaap waardoor ik de volgende dag helemaal niet goed kan werken zo kwam ik iedere week in een cirkel van steeds slechter slapen terecht, waardoor ik op het laats alleen nog maar in het weekend sliep.

Probleem is dat dit "zorgen maken" een onderbewust proces is ik lag zeg maar constant te piekeren en als ik al moe ben is het heel moeilijk die gedachten stroom te stoppen en aan iets anders te denken.

De laatste week sliep ik echt beter en daardoor gaat het op me werk ook veel beter

Donderdag heb ik een afspraak bij de bedrijfspsycholoog, mischien dat aan de hand daarvan nog wat dingen duidelijk worden voor mezelf.
pi_37051259
XplosiveX, fijn dat het zoveel beter gaat. Met een beetje slaap voel je je een heel ander mens, hè. Dat lichte gevoel in je hoofd kan eventueel ook door lage bloeddruk komen (dacht ik gewoon opeens aan toen ik je post las, hoeft natuurlijk niet zo te zijn). Zelf heb ik een hele lage bloeddruk (95/60) en mijn hartslag in rust is 39, dus het wakker worden is bij mij meer 'levend worden' en daarbij ervaar ik ook zo'n licht gevoel in mijn hoofd.

Sterkte bij de psycholoog! Goede stap!
  dinsdag 18 april 2006 @ 01:00:05 #74
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_37051348
goed te horen dat je beter slaapt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')