abonnement Unibet Coolblue
pi_36036393
Vervolg van Klusblunders, meld ze hier!!! . Oftewel, post hier je spectaculaire en niet-zo spectaculaire verhalen van electrabuizen die in de weg zaten en toch weg moesten, waterleidingen die niet op de tekening stonden en gereedschap wat andere dingen doet dan je had gedacht.

Game on!

(en graag foto's )
pi_36036730


Need I say more?

Gisteren gebeurd...Vriendlief was bezig met de pneumatische boorhamer in de badkamer de tegels eraf te hakken. Zijn gelegd in cement, dus vrij stevig...dat muurtje niet blijkbaar. Gelukkig is het maar 1 muur, de rest is wel stevig.

Dus dat word nog veel werk, die badkamer.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 22:28:02 #3
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36039341
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 21:28 schreef _Nienna_ het volgende:
[afbeelding]

Need I say more?

Gisteren gebeurd...Vriendlief was bezig met de pneumatische boorhamer in de badkamer de tegels eraf te hakken. Zijn gelegd in cement, dus vrij stevig...dat muurtje niet blijkbaar. Gelukkig is het maar 1 muur, de rest is wel stevig.

Dus dat word nog veel werk, die badkamer.
Was er overheen tegelen geen beter idee geweest?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_36039698
Ha, deel 2 alweer!
Bij mij thuis valt er even niets te klussen, en dus ook niet te blunderen, haha...
Maar ik lees weer gretig mee!
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_36045594
Ha, deeltje 2

Uhmm... er wordt op de zolder geklu(t)st, dus wellicht dat er nog wat volgt.
Nu hooguit een balk van 4m20 aan het dak vastzetten, moest keurig gelijk aan het plafond van de dakkapel komen, maar door het aandraaien van de bouten is de balk plotseling een centimeter hoger. Ben nu benieuwd hoe ik straks de plafondplaten laat doorlopen

Telt als kind zijnde met een stanleymes in m'n grote teen snijden ook mee? Natuurlijk niks zeggen, zodat ik 's nachts kermend in m'n bed lag en alsnog de dokter m'n teen kon hechten ...
Nog steeds ben ik heel voorzichtig als het om klussen gaat
pi_36045697
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 07:51 schreef Bright het volgende:
Ben nu benieuwd hoe ik straks de plafondplaten laat doorlopen
Uitrachelen met vulplaatjes.

Ik ben gister trouwens ook nog van een klein trapje afgedonderd. Ik dacht dat de tredes achter me waren en stap zo naar achter.

BOEM daar lag ik een meter lager op de grond, ff flink schelden en hup weer opstaan en verdergaan. Nu doet mijn elleboog best zeer en is behoorlijk blauw ....

[ Bericht 33% gewijzigd door Marsepein op 15-03-2006 08:31:29 ]
pi_36046284
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 08:11 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Uitrachelen met vulplaatjes.
Yup. Dat is dan ook de reden dat ik de balk iets te hoog heb gekregen; liever te hoog dan te laag
quote:
Ik ben gister trouwens ook nog van een klein trapje afgedonderd. Ik dacht dat de tredes achter me waren en stap zo naar achter.
Huishoudtrapjes? Die zijn levensgevaarlijk, ja!
quote:
BOEM daar lag ik een meter lager op de grond, ff flink schelden en hup weer opstaan en verdergaan. Nu doet mijn elleboog best zeer en is behoorlijk blauw ....
Auw!
Ben trouwens blij dat ik geen blunder heb gemaakt bij het via-de-buitenkant-naar-binnen-krijgen van de balken; ze moesten toch ook over het dak en ik was in m'n uppie. Sterker nog, er was verder niemand thuis. Toch niet zo slim misschien... Ik moet er maar niet aan denken hoe lang ik had moeten blijven liggen als ik van het dak af viel

edit: I hate TVP's! DOe es effe geen TVP's, anders zit het topic al vol voordat er iets leuks is gemeld...

[ Bericht 5% gewijzigd door Bright op 15-03-2006 10:09:13 (NO TVP's) ]
pi_36048267
Van de week liep ik van de trap af met een doos vol 'klustroep', schuurmachines, folie, tape ed... Toen miste ik de laatste 4 treden *AUW* elt dat ook als blunder?
pi_36050168
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 10:34 schreef Leintjeuh het volgende:
Van de week liep ik van de trap af met een doos vol 'klustroep', schuurmachines, folie, tape ed... Toen miste ik de laatste 4 treden *AUW* elt dat ook als blunder?
alleen als je t video-fragment ook post
  woensdag 15 maart 2006 @ 12:04:51 #10
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_36050837
Is al een poos geleden gebeurd....

Was een kastje aan het oververven. Heel slim bedacht om dat buiten in de tuin te doen.
Dus ik ben aan het verven... zie ik opeens allemaal rode voetstappen.
Wat bleek nou? Ik had de verfbus met m'n voet om gestoten en er lekker in staan dansen zonder dat ik het in de gaten had. Ik heb nu dus een achtertuin vol met rode voetstappen en klodders verf.
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_36050941
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 12:04 schreef B.A.Trix het volgende:
Is al een poos geleden gebeurd....

Was een kastje aan het oververven. Heel slim bedacht om dat buiten in de tuin te doen.
Dus ik ben aan het verven... zie ik opeens allemaal rode voetstappen.
Wat bleek nou? Ik had de verfbus met m'n voet om gestoten en er lekker in staan dansen zonder dat ik het in de gaten had. Ik heb nu dus een achtertuin vol met rode voetstappen en klodders verf.
Gewoon je hele tuin rood schilderen joh.... dan valt het niet meer op
  woensdag 15 maart 2006 @ 12:33:47 #12
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_36051698
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 12:04 schreef B.A.Trix het volgende:
Is al een poos geleden gebeurd....

Was een kastje aan het oververven. Heel slim bedacht om dat buiten in de tuin te doen.
Dus ik ben aan het verven... zie ik opeens allemaal rode voetstappen.
Wat bleek nou? Ik had de verfbus met m'n voet om gestoten en er lekker in staan dansen zonder dat ik het in de gaten had. Ik heb nu dus een achtertuin vol met rode voetstappen en klodders verf.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  woensdag 15 maart 2006 @ 12:39:12 #13
36177 Escape2Dawn
Istanbul of wast'nbeetje?
pi_36051844
Valt niet echt onder klussen maar toch...
Ik ben bezig met het verleggen van mijn netwerk. En ik word een beetje 'kriebelig' van het proberen de UTP stekkers aan mijn UTP snoer te bevestigen.

Wat een KUDt werk
Het helpt geen nut!
pi_36054376
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 12:39 schreef Escape2Dawn het volgende:
Valt niet echt onder klussen maar toch...
Ik ben bezig met het verleggen van mijn netwerk. En ik word een beetje 'kriebelig' van het proberen de UTP stekkers aan mijn UTP snoer te bevestigen.

Wat een KUDt werk
zo moeilijk is dat toch niet??
gewoon de volgorde aanhouden (wit/oranje - oranje - wit/groen - blauw - wit/blauw - groen - wit/bruin - bruin ) en dan alles t stekkertje in vrotten.....effe aanknijpen met de tang en klaar
heb dr eigenlijk nog nooit problemen mee gehad (alleen al wel eens meer dan eens het stekkertje er ondersteboven op geschoven waardoor alle kleuren precies verkeerd om erop zaten )
pi_36058527
Een kast in elkaar zetten, je hebt hem op een zijkant liggen, onder en bovenkant erop, andere zijkant erop...

En dan moet ie overeind.... Ik had mijn twijfels of het wel goed zou gaan, vriendje zei dat het wel kon...

Het ging dus niet, de kast knapte uit elkaar, vriendje gat in zijn hoofd, ik koppijn, en de kast zag er niet meer zo super uit...
Gelukkig hebben we hem met schroeven verder wel in elkaar gekregen..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_36059522
2 Laminaat-incidentjes:

1e bij m'n opa en oma, geloof door mijn vader en oom gelegd. Waarschijnlijk had mijn vader ergens de klepel en had mijn oom héél ergens anders de bel horen luiden, want ze gebruikten wel van die blokjes om een ruimte tussen de muren en het laminaat te houden, zodat dit nog kon gaan werken. Echter waren zij vergeten de blokjes te verwijderen nadat zij het laminaat gelegd hadden. Vervolgens ging inderdaad het laminaat werken, maar door de blokjes werd uitzetten belemmerd. En als het dan niet naar buiten kan gaan werken, dan maar naar binnen, wat resulteerde in een enorme bobbel ergens midden in de kamer. Blokjes nooit van z'n leven er tussen uit te krijgen natuurlijk. Die arme mensen hebben een paar weken met de koelkast midden in de kamer (op de bobbel) gezeten...

Volgende klus:

Bij mijn ouders thuis ditmaal (gek genoeg wordt m'n pa ergens anders niet meer gevraagd voor zulke klussen). Wederom een laminaatvloertje leggen. Weer gevalletje van iets er vanaf weten, maar nèt niet genoeg, echter dit keer lag de schuld volledig bij de producent van het laminaat. Die hadden namelijk op de bìnnenkant van de verpakking vermeld dat je de pakketten plat liggend op de vloer moest opslaan, maar dat las ik pas bij het daadwerkelijk leggen van de vloer en niet op het moment dat ik de pakketten in de kamer tegen de muur neerzette om op klimaat te komen, uit ruimtegebrek zeg maar... Blijkt dus dat die dingen een tikkeltje krom trekken als je ze (was hooguit) 2 dagen schuin tegen de muur stapelt... We zijn er nog wel even aan begonnen, maar ik kwam er al vrij snel achter dat je ongeveer alleen zo'n Amerikaanse Oval nog van dat schroothout kon voorzien. Na 2 dagen de pakketten omgedraaid weer tegen de muur te zetten ging het leggen ervan al weer een stuk beter...

Zaterdag a.s. gaat in mijn eigen net aangeschafte appartementje laminaat gelegd worden. Pa blijft lekker thuis en ik ben gedegradeerd tot plank-aangeef dude. Lang leve vrienden die wel handig zijn...
pi_36067956
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 09:05 schreef Bright het volgende:
Huishoudtrapjes? Die zijn levensgevaarlijk, ja!
In mijn gipsplaten topic zie je een glimp van dat ding. 's Morgens zei ik nog dat ik blind op dat trapje kan dansen omdat ik hem al zo vaak heb gebruikt
  donderdag 16 maart 2006 @ 23:01:09 #18
58666 Blur
Wat zeg je?
pi_36101662
Laatst met het afbikken van de stuc op mijn muur was ik te lui om een beitel met stootplaat te gaan halen in de lokale bouwmarkt. Had er nog één zonder stootplaat en ik had zoiets van "Gaat daar vast ook perfect mee". Niets is minder waar. Gaat perfect. Nadeeltje: je knokkels lopen het risico redelijk snel van de huidige kleur naar blauw te verkleuren.

Toch maar es zoiets halen:

pi_36101952
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 12:04 schreef B.A.Trix het volgende:
Is al een poos geleden gebeurd....

Was een kastje aan het oververven. Heel slim bedacht om dat buiten in de tuin te doen.
Dus ik ben aan het verven... zie ik opeens allemaal rode voetstappen.
Wat bleek nou? Ik had de verfbus met m'n voet om gestoten en er lekker in staan dansen zonder dat ik het in de gaten had. Ik heb nu dus een achtertuin vol met rode voetstappen en klodders verf.
Als het vierkante steken zijn omdraaien, als het tegels zijn de hogendrukreiniger erop ?
pi_36102606
op mijn werk.. prachtig meubel gemaakt. laatste plaat er op schroeven en wegwerken met hpl.. kom je er achter als je wilt gaan plakken dat er een schroef uit steekt.. collega zo van: hey kan ik mijn jas daar aan ophangen.?

ook leuk, jezel vast tackeren aan je werkstuk
Op dinsdag 26 juni 2007 22:26 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
dutchmage, ouwe kaenker taalpurist! O+
-webicon verwijderd, veel te groot, niet terugplaatsen-
  vrijdag 17 maart 2006 @ 00:06:51 #21
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_36103818
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 23:07 schreef eBay het volgende:

[..]

Als het vierkante steken zijn omdraaien, als het tegels zijn de hogendrukreiniger erop ?
Het zijn grindtegels.. Verf krijg ik er volgens mij niet af met een hogedruk hoor...
Als het lente word zal ik het wel eens proberen..
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_36110272
Onlangs een jaar nadat ik laminaat had gelegd uiteindelijk toch maar besloten om ook plinten te gaan leggen.
Afijn ik begin met de eerste plint. Ik peuter het stripje eraf voor de plaklaag die eronder zit....
Wat blijkt heb ik de strip + de plaklaag eraf getrokken
Profiel opgeheven.
  Moderator vrijdag 17 maart 2006 @ 18:26:03 #23
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_36124151
Vandaag een klusblunder van mij kant; het niet onder goed vast hebben van een SDS max hamerboormachine met daarin een boor van 35 mm waardoor je je knokkels open haalt aan de fijne niet afgewerkte binnenmuren van het pand

En dan me vriendin maar vragen van GOH WAT HEB JIJ UITGESPOOKT
  vrijdag 17 maart 2006 @ 18:38:42 #24
64781 bonke
pipo koeie
pi_36124436
daarstraks met het opruimen van een gesloopt ( houten) halletje zo`n dun spijkertje onder me nagel gekregen
pies on joe toe
  vrijdag 17 maart 2006 @ 21:21:21 #25
36177 Escape2Dawn
Istanbul of wast'nbeetje?
pi_36128788
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 13:49 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

zo moeilijk is dat toch niet??
gewoon de volgorde aanhouden (wit/oranje - oranje - wit/groen - blauw - wit/blauw - groen - wit/bruin - bruin ) en dan alles t stekkertje in vrotten.....effe aanknijpen met de tang en klaar
heb dr eigenlijk nog nooit problemen mee gehad (alleen al wel eens meer dan eens het stekkertje er ondersteboven op geschoven waardoor alle kleuren precies verkeerd om erop zaten )
Dat is wel zo
Maar bij mij wil het geval altijd dat als ik de 8 draadjes er in schuif, ze net voor het einde omwisselen

Dan denk je JA! en dan is het NEEEEEEEE....
Het helpt geen nut!
pi_36132861
Klusblundert #1:
Ik zou wel ff m'n 5.1 luidsprekertjes van de pc aan de muren bevestigen.
Met dubbelzijdig tape, want: Makkelijk.
Ja hoor. Nr 1 hangt. Nr 2 dan? Hangt ook. Nou, klaa....[heftig geluid van scheurend behang]
Luidsprekertje op de grond (niet kapot, gelukkig) en behoorlijke lap behang van de muur. (Zo'n 20*20cm)
Enigzins weten te fixen.
-Leer moment: BOREN!!!! PLUGGEN!!! SCHROEVEN!!!

Klusblundert #2:
Jezus, wat lijkt dat lelijk, al die losse kabeltjes door t huis.
Weet je wat? Ik gooi er van dat mooie, witte goot omheen.
Op de plinten leggen want dan zijn ze direct recht.
Ow... ik moet ook maar even zo'n gootje maken voor de kabeltjes van m'n 5.1 speakertjes.
Die lopen dus van de plint af omhoog. Onder een hoek van zo'n 10o.
Leermoment: Waterpas!!! Had ik toen nog niet eens

Klusblundert #3:
Ik leg een i-net kabeltje van de kamer naar de pc-kamer. Modem lekker dicht bij de pc enzo. Is nl handig.
Ik boor een gat in de hoek van de kamer/pc-kamer muur. Heel mooi gelukt. pc-kamer-muur-gat is niet eens zo heel veel groter dan kamer-muur-gat.
Ik leg boormachine weg, sta op, verlies m'n evenwicht, knal tegen eet-tafel-stoel. Stoel knalt tegen eet tafel, kandelaar op eettafel dondert om en slaat met een hoekje het glazen tafelblad aan gruzelduzelmentzeltjes.
Zo'n 30 kilo glasgruis in de kamer.




Het is de bedoeling dat we binnenkort van een huurhuis naar een koophuis over gaan.
Meerdere klusblunders zullen dus nog wel verschijnen.

Geslaagde TVP, dacht ik zo

[ Bericht 4% gewijzigd door mien-moeke op 17-03-2006 23:58:12 ]
pi_36132994
Je durfde het niet aan om 'n 'hoe vervang ik een glazen plaat van een glazen tafel' topic te openen?

Overigens heb ik zo'n vermoeden dat we je in dit topic nog wel vaker tegen gaan komen
pi_36133086
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 23:51 schreef joshus_cat het volgende:
Je durfde het niet aan om 'n 'hoe vervang ik een glazen plaat van een glazen tafel' topic te openen?
Heb ik, gelukkig, zelf al weten op te lossen.
quote:
Overigens heb ik zo'n vermoeden dat we je in dit topic nog wel vaker tegen gaan komen
Ik ook.

Ik doe btw ook veel klussen die wel goed aflopen hoor.
pi_36158424
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 23:46 schreef mien-moeke het volgende:
Klusblundert #1:
Ik zou wel ff m'n 5.1 luidsprekertjes van de pc aan de muren bevestigen.
Met dubbelzijdig tape, want: Makkelijk.
Ja hoor. Nr 1 hangt. Nr 2 dan? Hangt ook. Nou, klaa....[heftig geluid van scheurend behang]
Luidsprekertje op de grond (niet kapot, gelukkig) en behoorlijke lap behang van de muur. (Zo'n 20*20cm)
Enigzins weten te fixen.
-Leer moment: BOREN!!!! PLUGGEN!!! SCHROEVEN!!!

Klusblundert #2:
Jezus, wat lijkt dat lelijk, al die losse kabeltjes door t huis.
Weet je wat? Ik gooi er van dat mooie, witte goot omheen.
Op de plinten leggen want dan zijn ze direct recht.
Ow... ik moet ook maar even zo'n gootje maken voor de kabeltjes van m'n 5.1 speakertjes.
Die lopen dus van de plint af omhoog. Onder een hoek van zo'n 10o.
Leermoment: Waterpas!!! Had ik toen nog niet eens

Klusblundert #3:
Ik leg een i-net kabeltje van de kamer naar de pc-kamer. Modem lekker dicht bij de pc enzo. Is nl handig.
Ik boor een gat in de hoek van de kamer/pc-kamer muur. Heel mooi gelukt. pc-kamer-muur-gat is niet eens zo heel veel groter dan kamer-muur-gat.
Ik leg boormachine weg, sta op, verlies m'n evenwicht, knal tegen eet-tafel-stoel. Stoel knalt tegen eet tafel, kandelaar op eettafel dondert om en slaat met een hoekje het glazen tafelblad aan gruzelduzelmentzeltjes.
Zo'n 30 kilo glasgruis in de kamer.

[afbeelding]


Het is de bedoeling dat we binnenkort van een huurhuis naar een koophuis over gaan.
Meerdere klusblunders zullen dus nog wel verschijnen.

Geslaagde TVP, dacht ik zo
Als we jou niet vaker terugzien dan ben je of een bofkont of gestopt met "klussen"
Profiel opgeheven.
pi_36161716
ik ben eens aan het denken watvoor klusblunders ik gemaakt heb maar kan 1 2 3 niets verzinnen.

maat van mij heeft wel ooit een kookplaat verkeerd aangesloten, op 3 fasen ipv 2 x 230 Volt, belt ie op: de kookplaat doet het nie

nee toen deed ie helemaal niks meer....

oh ja, nu ik nadenken weet ik er wel 1, ik heb eens bij mensen een kabel naar binnen moeten voeren via de meterkast dus ik een gat boren van de meterkast schuin naar beneden tot onder het maaiveld, slaat mijn hilti vast, schaaft die kop langs de waterleiding, waterleiding lek..... mooi en aardig allemaal maar dat was dus VOOR de watermeter..... fijn, die ethyleenslang.....
pi_36161777
'k Had bij een vriendin rails voor plankendragers muurvast aan de betonnen muur geschroefd, incl afbrekende boortjes en dolgedraaide schroefkoppen enzo.

Keurig afgemeten... dacht ik. Bleek de linkerrail toch 2cm hoger te zitten.

Ach, nu weet ze in ieder geval welke kant de boeken op vallen, nie'waar? .
pi_36161835
Na lang dubben besloot een vriend van me toch dat er overal nieuwe plafonds zouden komen. Dus wij netjes een regelwerk gehangen en daar de platen tussen. Natuurlijk met de richels mee. Dat is wel zo makkelijk. Wel makkelijk, maar verkeerd. Toen hadden we pas twee kamers gedaan.

Ach, al doende leer je. Tja, het plafond moet er toch in dus nu haaks op de richels. Netjes... strak tegen elkaar. Het hele huis was af en het wachten was op de stukadoor.

Blijkt dat ze niet netjes strak tegen elkaar aan mogen. Dan kan het niet gestuukt worden... Dus voor de derde keer de steiger op... plafonds weer naar beneden, plafonds er weer tegenaan...

Uiteindelijk kunnen we er om lachen. Als we maar bier genoeg op hebben.
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_36162449
Als je een gat wil boren in een aluminium plaat en je gebruikt daar voor de klopboorstand. Dan krijg je minder mooie gelijkmatige gaten .
Diezelfde plaat in een mooi zwart metallic kleurtje spuiten terwijl het buiten sneeuwt en je bent in de onverwarmde garage bezig heeft ook een apart effect op het resultaat (En dat niet de eerste keer snappen, maar pas na poging 2 het anders aanpakken ).
  zondag 19 maart 2006 @ 11:52:18 #34
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_36163674
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 23:46 schreef mien-moeke het volgende:

[afbeelding]
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_36163878
quote:
Op zondag 19 maart 2006 11:52 schreef B.A.Trix het volgende:

[..]

zo keek ik ook toen t net gebeurd was.
pi_36165882
Niet echt een blunder, maar toch wel een leuk verhaal.

Het stenen muurtje in de tuin van mijn zus moest eruit. Dus ik met mijn vriend "de sloophamer" in de weer. We kenden elkaar al goed van het vloertje in de badkamer...

Ik haal goed uit.. RAM!
Ik haal goed uit.. RAM!
Ik haal goed uit.. RAM!
Ik haal goed uit.. RAM!
Ik haal goed uit.. pok

Huh?

Op dat moment komt de kop van de hamer net voor mijn eigen kop naar beneden zetten. Ik heb geluk gehad dat ik niet per ongeluk probeerde te koppen.
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_36167226
quote:
Op zondag 19 maart 2006 09:33 schreef TheOneAndOnly het volgende:

oh ja, nu ik nadenken weet ik er wel 1, ik heb eens bij mensen een kabel naar binnen moeten voeren via de meterkast dus ik een gat boren van de meterkast schuin naar beneden tot onder het maaiveld, slaat mijn hilti vast, schaaft die kop langs de waterleiding, waterleiding lek..... mooi en aardig allemaal maar dat was dus VOOR de watermeter..... fijn, die ethyleenslang.....
Hoe krijg je je waterleiding dicht als je voor de hoofdkraan de waterleiding stuk maakt?
pi_36170432
Ik vond het een paar weken geleden tijd worden om de keukendeur ff te verfen, het is zo`n deur met 4 van die vlakken erin (zien onderstaande foto van de deur die tussen de woonkamer en de slaapkamer zit, de keukendeur is dus net zo 1). Het was de bedoeling om die vlakken licht blauw te maken en donkerblauw eromheen.

Dus eerst die vlakken afgeplakt en rondom de deur donkerblauw geverfd. Vervolgens 2 dagen laten drogen. Toen wilde ik die vlakken lichtblauw verfen. Dus afplakband op het donkerblauwe. Alles super netjes geverfd. Daarna wilde ik de afplakband eraf halen maar dat kreeg ik dus niet voorelkaar, dat spul was muurvast gaan zitten.

Dus ik de boel nat maken, uiteindelijk kreeg ik een stukje los dus ik wilde de rest eraf halen en ja hoor.........trok meteen weer wat blauwe verf mee. Kon ik dus helemaal overnieuw beginnen. En wat was het probleem? De afplakband plakte "te" goed, dus ik weet nu 1 ding: Ik koop nooit meer afplakband bij de Action. Met afplakband van de Gamma had ik er geen last van, en uiteindelijk is mijn keukendeur toch nog mooi geworden.



Nu nog ff iets, ik heb 1 heel donker rode muur in de woonkamer ( zie foto). Die wil ik graag wat lichter hebben, maar ik denk dat ik aan 1 emmer muurverf niet genoeg heb omdat het volgens mij nooit in 1 of 2 keer dekt op zo`n donkere muur. Wat is dan handiger? Paar rolletjes behang kopen en die eroverheen plakken of toch maar een emmer muurverf halen? Wat denken jullie? Ik wil niet weer een blunder begaan.
pi_36170539
Da's nauwelijks een blunder; afplakband is sowieso rotspul. Gebruik je 't niet dan verf je overal overheen, gebruik je 't wel dan ga ik vaak zo enthousiast tekeer dat ik alsnog over de afplakband heen ga.

En daarna moet je 't weg zien te krijgen zonder meteen alle onderliggende verflagen eraf te trekken.
pi_36171222
quote:
Op zondag 19 maart 2006 16:18 schreef joshus_cat het volgende:
Da's nauwelijks een blunder; afplakband is sowieso rotspul. Gebruik je 't niet dan verf je overal overheen, gebruik je 't wel dan ga ik vaak zo enthousiast tekeer dat ik alsnog over de afplakband heen ga.

En daarna moet je 't weg zien te krijgen zonder meteen alle onderliggende verflagen eraf te trekken.
Het kan ook zo:



Waarschuwing: Werkt alleen bij redelijk rechte muren. Je moet natuurlijk wel voorzichtig blijven
quote:
Op zondag 19 maart 2006 16:55 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Geprobeerd, blijft een drama.

(denk eens aan 'druipers')
quote:
Op zondag 19 maart 2006 17:42 schreef Gompy58 het volgende:
geen karton gebruiken. Heb het zelf opgelost met een hard stuk plastic dat ze met behangen gebruiken om glad te strijken. wat ook wel goed werkt is zo'n breed ding waarmee je kunt stuccen. Daar zit een metalen strip in en is ongeveer 50 cm lang.

karton heeft de vervelende eigenschap doorweekt te raken en dan wordt de andere kant dus ook nat van de verf....
aanpgepast

[ Bericht 43% gewijzigd door mien-moeke op 19-03-2006 18:54:06 ]
pi_36171370
quote:
Op zondag 19 maart 2006 16:42 schreef mien-moeke het volgende:

[..]

Het kan ook zo:

[afbeelding]

Waarschuwing: Werkt alleen bij redelijk rechte muren. Je moet natuurlijk wel voorzichtig blijven
Dan moet ik inderdaad super voorzichtig zijn vooral met die muur die ik een andere kleur wil geven mocht, ik heb aan de bovenkant nogal een duur sierbehangrandje zitten waar ik niet graag overheen wil verfen.
pi_36171544
quote:
Op zondag 19 maart 2006 16:42 schreef mien-moeke het volgende:

Het kan ook zo:
Geprobeerd, blijft een drama.

(denk eens aan 'druipers')
pi_36172856
geen karton gebruiken. Heb het zelf opgelost met een hard stuk plastic dat ze met behangen gebruiken om glad te strijken. wat ook wel goed werkt is zo'n breed ding waarmee je kunt stuccen. Daar zit een metalen strip in en is ongeveer 50 cm lang.

karton heeft de vervelende eigenschap doorweekt te raken en dan wordt de andere kant dus ook nat van de verf....
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_36185414
ik heb nog een geen blunders gemaakt met mijn huisje

maar die komen er wel hoor.
wanneer ik 3klm kabels heb getrokken in huis
(waarom 3klm kabels)
dat blijft nog een verrassing
pi_36187823
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 00:06 schreef B.A.Trix het volgende:

[..]

Het zijn grindtegels.. Verf krijg ik er volgens mij niet af met een hogedruk hoor...
Als het lente word zal ik het wel eens proberen..
grindtegels? daar zou ik me dan niet al te druk ove rmaken. Die dingen kun je geloof ik overal gratis krijgen. Mensen zijn al blij als iemand ze komt ophalen.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_36191640
Ja hoor - weer een blunder kunnen constateren ...
Ik ben dus bezig om op de zolder enkele duren, muren, vliering etc. te maken. 2 deuren komen in dezelfde muur, dus moeten de kozijnen keurig in het verlengde van elkaar lopen.
Wel, beneden doen ze dat ook wel, maar boven niet ...

Les: bij 2 kozijnen in dezelfde muur deze kozijnen eerst aan de bovenzijde met een lange balk verbinden voordat je de muren gaat metselen!

Ik ben benieuwd of straks de deuren erin passen. Misschien toch maar vast proberen, anders kan ik straks de kozijnen eruit breken, terwijl nu de muren nog 'maar' half opgemetseld zijn. baal d'r nu wel wat van, want als het niet past kan m'n muur er weer uit...
  maandag 20 maart 2006 @ 09:45:46 #47
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_36192459
quote:
Op maandag 20 maart 2006 00:03 schreef Gompy58 het volgende:

[..]

grindtegels? daar zou ik me dan niet al te druk ove rmaken. Die dingen kun je geloof ik overal gratis krijgen. Mensen zijn al blij als iemand ze komt ophalen.
Ik maak me er verder ook niet echt druk om.. M'n vader heeft nog een hele stapel grindtegels in z'n schuur liggen dus dat komt vanzelf oooooit wel weer goed..
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_36193227
quote:
Op maandag 20 maart 2006 08:45 schreef Bright het volgende:
Wel, beneden doen ze dat ook wel, maar boven niet ...
Dan heb je of geen goede waterpas, of niet goed afgelezen. Voor zulke klussen is het handig als je een lange waterpas hebt met meerdere libellen (150/180 cm)

En vergeet niet voor elke klus te controleren of de waterpas nog wel goed is. Dat kun je doen door hem op een waterpas stuk te leggen, af te lezen, draaien zodat links rechts wordt, en weer af te lezen. De libellen moeten dan exact hetzelfde staan. Als dat niet zo is, dan is die niet meer betrouwbaar.
  maandag 20 maart 2006 @ 10:34:07 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36193477
Die glastafel!

En veder nog even een modderige opmerking. Af en toe een tipje nav een blunder is wel ok, maar de schilderverhandeling hierboven hoort natuurlijk eigenlijk niet in dit topic. Hoe goed ook bedoeld overigens.
***
pi_36193652
quote:
Op maandag 20 maart 2006 10:34 schreef Brighteyes het volgende:
Af en toe een tipje nav een blunder is wel ok, maar de schilderverhandeling hierboven hoort natuurlijk eigenlijk niet in dit topic. Hoe goed ook bedoeld overigens.
Ik heb Handigheidjes, tips en trucs! een schop naar boven gegeven
pi_36193687
...en wat mij betreft heb ik liever kwaliteit dan kwantiteit. Dus liever eens in de maand een kick van dit topic omdat iemand door de waterleiding heeft gezaagd (met foto's ), dan twintig posts per week van mensen die 'thuiskwamen en ontdekten dat ze bij de gamma iets waren vergeten, en de gamma was al dicht'.

(hrm, misschien kan de OP wat bijgewerkt worden?...:P)
  maandag 20 maart 2006 @ 10:53:56 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36193874
De OP is toch wel ok? Ik zie eigenlijk niet wat het nog beter kan maken.
Enneh... wat voor de een een blunder is, is voor de ander dagelijkse kost.
***
pi_36194070
Mijn vrouw ging een tube plamuur open maken. Ik was ook bezig en zei letterlijk tegen haar "Laat mij dat maar doen voordat de hele boel straks onder het bloed zit".
Ik pak dus de tube, zet hem tegen mijn duim en pak een Stanley mes. Zei zegt nog "Doe dat even op de werkbank", maar aangezien ik daarvoor nog had geprobeerd een stukje plastic door te snijden wat niet lukte, dacht ik dat het mes bot was. Helaas zat er alleen wat verf op de punt, waardoor die wel bot was, maar het mes zeker niet.
Het gevolg, een snee in mijn duim die ophield toen het mes bij mijn hele korte nagel aankwam. Nu twee weken later begint doel boel weer dicht te zitten.
pi_36194296
Ooooo, doe eens een foto plaatsen van die duim Maakt het de blunder erger als je je bedenkt dat er vaak aan de dop een punt zit waarmee je de tube kunt openen? (Dop even op zijn kop door de folie prikken)
pi_36194334
quote:
Op maandag 20 maart 2006 11:10 schreef Marsepein het volgende:
Ooooo, doe eens een foto plaatsen van die duim Maakt het de blunder erger als je je bedenkt dat er vaak aan de dop een punt zit waarmee je de tube kunt openen? (Dop even op zijn kop door de folie prikken)
Foto zal ik proberen hoewel het er nu best aardig uitziet. Er zat gelukkig geen puntje om de tube te openen. Het moest dus echt met een mes, of met zo'n handige vast niet dure tubeopenmaakmesje.

Deze was echter niet zo erg als vorig jaar toen ik met mijn ijzerzaag uitschoot toen ik een stuk RVS aan het zagen was. De punt van de strip en de ijzerzaag schoten tegen elkaar met mijn duimnagel ertussen. Het ijzer ging er zo doorheen. Toen moest ik wel even gaan liggen hoor.

En dan ook maar deze. Was vorige jaar een vensterbank aan het slopen. Met een breekijzer was ik een opgeplakte vensterbank van de originele vensterbank aan het halen. Ik het het breekijzer ertussen gezet en na wat wrikken schoot deze los met de koevoetkant tegen mijn bovenlip. Ik heb nog steeds een litteken, maar een centimeter naar beneden had mij mijn voortanden gekost.

Overigens klus ik over het algemeen best veilig hoor. Netjes handschoenen en gehoorbescherming op, en ik heb zelfs een gezichtsscherm tegen losvliegend deeltjes. Soms ben je alleen nonchalant helaas

[ Bericht 40% gewijzigd door deom op 20-03-2006 11:17:26 (Toevoeging) ]
pi_36200833
deom, ik moet zeggen dat je omgekeerde naam je goed staat - je blijft't gewoon proberen he, ook al weet je dat er iets gigantisch fout zal gaan
pi_36201385
quote:
Op maandag 20 maart 2006 15:00 schreef Bright het volgende:
deom, ik moet zeggen dat je omgekeerde naam je goed staat - je blijft't gewoon proberen he, ook al weet je dat er iets gigantisch fout zal gaan
Gelukkig is het met de echt gevaarlijke machines (lasapparaat, cirkelzaag, draaibank met open snaaraandrijving) nog nooit misgegaan. Juist dan ben ik alert, het zijn vaak de lullige dingetjes tussendoor die de meeste schade aanrichten. Zo liet ik vorige week een boormachine vallen toen ik gehurkt zat. In een reflex vang je dat ding op aan het handvat, precies op de aan/uit schakelaar. Alleen viel die precies met het boortje op mijn bovenbeen. Klein gaatje in mijn spijkerbroek, maar niet in mijn been

Even voor het perspectief Ik ben nu een kast aan het maken waar inmiddels 8 platen MDF inzitten. Ik heb er bijna 400 schroeven inzitten, en iedere schroef wordt eerst op 3 mm, dan op 5 mm geboord Dan soevereinen, plankje op de plek en dan schroefgat voorboren. Dan zijn dus 4 boorhandelingen voor een gaatje, dus bijna 1600 keer en dan een bijna ongelukje, boortje was maar 2 mm, vind ik niet verkeerd.
pi_36201614
Haha - heb zaterdag zo'n 300 spijkers ingeslagen, maar slechts 1x op m'n duim geslagen
pi_36201997
quote:
Op maandag 20 maart 2006 15:27 schreef Bright het volgende:
Haha - heb zaterdag zo'n 300 spijkers ingeslagen, maar slechts 1x op m'n duim geslagen
Kijk zo hoort het. Ik denk dat als je een beetje serieuze doe het zelver bent je altijd wel wat hebt. Zeker als je jarenlang vele uren per week aan het klussen bent gaat het een keer mis.
pi_36202301
Eind vorige week begonnen met de verbouwing van de WC. De tegels moesten eruit. Net in het laatste hoekje van de vloertegels even tegen de waterleiding naar de keuken toe aangetikt met de boorhamer. Lekkage dus. Geen grote waterstraal gelukkig.
Vervolgens moest wel de vloer uitgebikt worden om een koppelstukje te kunnen bevestigen. Toen wel ontdekt dat er nog een buis liep met daarin de kabel van de CV-thermostaat. Daar had ik anders doorheen gezaagd voor de nieuwe afvoer. Nu kon ik 'm nog op tind uitbikken.
pi_36247822
altijd grappige deze topics.
Vind het altijd leuk van de reacties van de persoon die mee helpt.

Deze fout was niet met huis maar met een auto onderdeel.

Ik moest de schokbreker vervangen .
Deze moet dus uit elkaar en dat doe je met een een veren klem
Deze veren klem schuif je over de veer heen en draai je aan zodat de veer in de verenklem onder spanning staat.
Helaas had ik de verkeerder verenklem met te grote lepels.
De veren klem schoot van de veer af en schiet zo van de werkbank tussen de lasapparaat tegen de gasfles.
Twee keer massel
1 dat de gasfles niet lek ging.
2 dat ik de bout niet van de schokbreker los had gedraait. (zodat de veer niet weg kon)

Anders was de veer door het bedrijf heen geschoten (of misschien tegen mij en was ik erg de lul geweest)
pi_36254384
Ohh ik bedenk me ineens meerdere dingen, ze hoeven toch niet per se van mij te zijn? Tis wel in mijn huisje gebeurt.

- Een gat boren in de muur en het plavond (er komt een verlaagd plavond in) voor de afvoer van de wasmachine. Om er dan achter te komen dat je helemaal niet door de muur hoefde, alleen het plavond was genoeg. Gevolg: gat in de muur van de logeerkamer.
- De wand van het toilet betegeld hebben, om er vervolgens ahcter te komen dat de waterleiding die achter het hout waar de tegels op zitten, lekt. Gevolg: tegel (gelukkig maar 1) eruit gesloopt en gefixt.
- De wc verplaatsen om te kijken of een 'zweefplee' mogelijk is. 2 dagen na het terug zetten een briefje vinden van de onderbuurvrouw dat ze binnen is geweest en de hoofdkraan dicht heeft gedraaid, het water liep bij haar langs de muur... oepsie
- De lelijke betegelde vensterbank eruit slopen en in je vingers snijden met een stukje tegel.
- De lelijke betegelde vensterbank eruit slopen en een klein fragmentje tegel in je oog krijgen.

Dat was het, ik vermoed dat er binnenkort meer komt
  woensdag 22 maart 2006 @ 09:11:57 #63
64781 bonke
pipo koeie
pi_36255163
een aantal jaren terug had een maat van me een huisje gekocht
nu moest er achter het huis een nieuwe aanbouw komen voor een douche
wij dachten... dat metselen we wel ff, dus fundering gestort, alles gestelt enz
en wij lekker aan et metselen ( let op we hadden nog nooit gemetseld )
specie veel te dun natuurlijk, dus de stenen kwamen niet op ongeveer 10 mm van elkaar af maar op een mm of 5
na de eerste lagen toch maar ff de specie wat dikker gemaakt en toen ging het iets beter, ware het niet dat de rij stenen aan een kant een beetje af gingen lopen
maar lekker biertje derbij en hup weer aan de gang
na een dag of twee zag ons bouwwerk er best wel artistiek uit... stenen bijna op elkaar, muurtje scheef, hobbels en bobbels, want hee, probeer maar es recht te metselen als je het nog nooit gedaan hebt
na een aantal dagen gezellig kijken naar ons kunstwerk vond me maat het toch maar niks en heeft de hele boel weer afgebroken en met houten wanden weer opgebouwd
binnenmuurtje derin van gasbetonblokken en huppekee, toen zag het er wel netjes uit
daarna ben ik ff een tijdje niet meer geweest ( mocht niet meer komen enzo , de flauwerd )
toen met openhuis ff met ze alleen zijn toch wel mooi geworden badkamertjes bewonderd
het was alleen jammer dat ie niet de juiste tegelijm gebruikt had, want tijdens het openhuis vielen er stiekem toch een paar tegels van de wand
pies on joe toe
pi_36279566
Weer 1! Mn vriend heeft van die gele buizen gelegd om kabels doorheen te trekken. Blijkt dus dat 4 kabels nét teveel is (wel extra dikke buizen hoor)! Maar dat werkte dus niet...
  Moderator woensdag 22 maart 2006 @ 22:26:45 #65
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_36280660
Ligt aan de afstanden; 4 utp kabels gaat prima door een 3/4 electriciteitsbuis hoor
pi_36282181
de rechte stukken lukte ook wel... de bochten alleen niet
pi_36283225
Zo'n nylon trekkoord doet wonderen. Wel eerst een mooie kabelboom maken en die aan je nylon koordje vastknopen.
pi_36288385
Krijg ik net op mijn werk de vraag of het wel goed gaat of dat ik psychische hulp nodig heb.
Ik was namelijk van de week wat schroten van de muur aan het trekken, maar bij één ging het mis. Deze zat zo vast dat ik er met twee handen aan moest trekken (kreeg het breekijzer er niet tussen). Ineens schoot het schrootje los. Er zaten alleen wat spijkertjes in, waardoor ik nu 4 mooie krassen van een centimeter of 10 dwars over de slagader in mijn pols heb zitten.
pi_36384114
Onder het motto "Waar gehakt worden vallen spaanders" het volgende.

Ik wil net een spoelbak in een werkblad maken. Keurig uitgemeten, drie keer gecontroleerd en nog eens passen. De zaag erin en na een paar minuten had ik een mooi vierkant gat. Blad op zijn plek gelegd en de spoelbak erin. Het gat was precies op maat. Jammer alleen dat de hoeken van de rand van de spoelbak afgerond zijn, waardoor op iedere hoek een stukje bak te kort is.

Van de week dus maar op zoek naar een iets grotere bak.
pi_36434640
Te mooi topic om (één van de vele) blunders van mijn broers niet te melden

Mijn ene broer (broer A) kreeg een nieuwe keuken en de andere (broer B)hielp mee. Ze hebben allebei de HTS bouwkunde afgemaakt en vonden het dus nodig om elkaar de hele dag op de volgende manier aan te spreken: "bouwkundig ingenieur A, mag ik de hamer?" " Ja hoor bouwkundig ingenieur B, hier is de hamer!"
Op den duur werd dit razend irritant. Het werd pas weer grappig toen de keuken zo goed als af was en broer B zei: "bouwkundig ingenieur A, waar wilde u de afvoer hebben?"
Reactie: huh? hoezo? We zijn toch klaar? ow De afvoer
Daar was dus geen ruimte meer voor, alles er weer uit
  dinsdag 28 maart 2006 @ 20:18:40 #71
72065 Et-Cetera
Party 4 Ever
pi_36444618
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 23:01 schreef Leintjeuh het volgende:
de rechte stukken lukte ook wel... de bochten alleen niet
Veel zeepsop.. zeepsop!!!!

De verkeerde elektragroep uit zetten is ook niet fijn
My washing machine doesn't work
Why did u fuck my washing machine
FUCK!
pi_36454554
Laatst waren we de oude electrische installatie aan het wegslopen. Aangezien de benedenburen en wij in 1 meterkast zitten weggepropt is het soms wat onduidelijk wat van wie is. Al onze groepen uit gezet, en moedig begonnen met slopen. Na een tijdje komen we een leiding tegen die onder onze vloer naar zolder toe gaat. Aangezien de zolder van ons is, moet het dus wel op onze groep zitten. Daarbij zou volgens een vriend van me de leiding geen draden meer bevatten, dus hup…. De zaag erin kleine tegenvaller….. Daar stond dus nog gewoon spanning op
Nadat ik mn ijzerzaagje aan de andere kant van de ruimte had opgehaald (maakte een mooie vlucht vanuit mn hand )toch maar eens kijken hoe het zit. Blijken er 3 schakeldraden, een nul een fase en een aarde in één 5/8" pijp te zijn gepropt Na wat zoekwerk is het dus van de afzuiging van de benedenburen die naar het dak toe gaat
T wachten is nu totdat de buurman merkt dat zn afzuiging t niet meer doet
pi_36454745
kabel naar zolder trekken voor internet, netjes weggewerkt achter plinten.
Stekkertje beneden in de router boven in de pc, doet het niet.
Plintje op zolder los, kabel eruit en checken, lijkt op een draadbreuk, mes erbij, stuk er tussenuit gehaald en weer verbonden, doet het nog steeds niet.
Naar beneden dan maar, kabelgoot los gemaakt, kabel checken geen draadbreuk te zien wel een vouw.
Alle plinten los geschroefd om de kabel te checken niets te zien.
Sjagrijning op de bank gaan zitten na 5 minuten opspringen, ik zou toch niet, ja hoor kabel van de logeerkamer in de router geprikt niet die van de zolder, kabel omgewisseld nog steeds niets.
andere kabel uit de router gehaald en daar kabel van de zolder ingeprikt en hij doet het.
Voortaan eerst kabel en router checken voordat het mes erin gaat
pi_36631988
Ik heb een acryl glasplaat met dubbelzijdig plakband aan een muurtje geplakt (achter het handdoek rek in de keuken). Vervolgens moesten er nog gaatjes in geboord worden voor het rekje. Valt er vervolgens gruis tussen de glasplaat en het muurtje, wat ik er niet meer tussenuit krijg zonder de glasplaat te verwijderen.
Tijdens het verwijderen barst vervolgens de glasplaat...
  Moderator dinsdag 4 april 2006 @ 10:23:24 #75
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_36633302
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 08:37 schreef kroegtijger het volgende:
Laatst waren we de oude electrische installatie aan het wegslopen. Aangezien de benedenburen en wij in 1 meterkast zitten weggepropt is het soms wat onduidelijk wat van wie is. Al onze groepen uit gezet, en moedig begonnen met slopen. Na een tijdje komen we een leiding tegen die onder onze vloer naar zolder toe gaat. Aangezien de zolder van ons is, moet het dus wel op onze groep zitten. Daarbij zou volgens een vriend van me de leiding geen draden meer bevatten, dus hup…. De zaag erin kleine tegenvaller….. Daar stond dus nog gewoon spanning op
Nadat ik mn ijzerzaagje aan de andere kant van de ruimte had opgehaald (maakte een mooie vlucht vanuit mn hand )toch maar eens kijken hoe het zit. Blijken er 3 schakeldraden, een nul een fase en een aarde in één 5/8" pijp te zijn gepropt Na wat zoekwerk is het dus van de afzuiging van de benedenburen die naar het dak toe gaat
T wachten is nu totdat de buurman merkt dat zn afzuiging t niet meer doet
Overkomt je als electricien zo vaak bij het demonteren van een elec. installatie

Persoon A : "Dit moet ook verwijderd worden he ? Staat er nog spanning op dan ?"
Persoon B : "Nee, hoor die groep heb ik uitgeschakeld in de meterkast"
Persoon A : *Schroeft wcd van muur*
Persoon A : *Pakt draden vast bij het verwijderen van stopcontact*
Persoon A : *VONK ! / SCHOK !
Persoon A : DER STAAT NOG PRIK OP !
Persoon B : "Owjah dat is een heel andere groep "
  dinsdag 18 april 2006 @ 15:07:02 #76
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_37062777
toch maar eens een kick.

Sinds afgelopen donderdag ook eindelijk een eigen huis.
Er moet een hoop gebeuren, maar we beginnen met de meeste rommel... .het verwijderen van het stucwerk.
Buiten een hoop stof, levert dat ook een hoop loze plinten op, die vervangen we ook meer gelijk.
Dus ik ga plinten van muur trekken en naar de container brengen.

1 plint was net ff wat te lang, dus ik zeg hem tegen de muur om er wat kungfu op uit te proberen. U raad het al, net voordat de plint breekt, voert hij nog een fatality uit... op mijn hoofd...

zucht.. ow.. pijn.. en zo..

"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  dinsdag 18 april 2006 @ 16:03:15 #77
146425 Lindatje
Appeltje voor de dorst
pi_37064405
Ik vind het wel knap van dat latje dat ie precies het midden weet te raken.
Lind@tje - aka - Peanuts - aka - Plurkske - aka - Linnie - aka - Poebeliewoepsie
Wat nou?
  dinsdag 18 april 2006 @ 16:08:05 #78
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_37064553
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 16:03 schreef Lindatje het volgende:
Ik vind het wel knap van dat latje dat ie precies het midden weet te raken.
het latje was ook heel kungfu bedreven...

kutlatje..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_37103249
ik las 'kutlapje'

Ach, hier alleen een klein bloeduitstortinkje omdat bij het timmeren een velletje net iets te dicht tussen steen en beitel kwam... Verder gaat alles nog naar tevredenheid.
pi_37105205
Ik heb er ook nog wel eentje:

Trap geschilderd en duidelijk gezegd "NIET OP LOPEN"
Hoor ik uit de gang een heel zacht "oeps"....
Ik mijn veel te harde uitbarsting vergeet ik vervolgens zelf de leuning waardoor daar ook een grote afdruk in zat....

Nou ja, laten drogen, geschuurd en opnieuw geschilderd...
Na ± 8 uurtjes even geprobeerd of ik op sokken naar boven kon komen...
Nee dus!!!

Nu mag de trap dus nog een keertje
Echte mannen eten geen honing,
die kauwen bijen
pi_37235301
Hahaha Kermit, om de andere trede schilderen he! Dan kun je nog naar boven lopen

Hier zijn de betonblokken er ook achter dat de deurposten op zonder inderdaad niet helemaal parallel lopen; het is even lastig om onopvallend zo'n blok aan 1 kant iets dunner te schaven, zodat het blok wel boven beide kozijnen blijft zitten (netjes in de gleuf)
  dinsdag 25 april 2006 @ 08:55:15 #82
144745 familie-Takmos
Dennis the Menace
pi_37270003
Inderdaad om de andere trede en de volgende dag rest. is dan trouwens wel lastig te zien welke PAS geschilderd is......

Ik heb ooit bij een tuinder gewerkt, waar ik allerlei klusjes deed. Op een zaterdag ochtend rond 7:00, we begonnen altijd om 6:00, was ik bezig met een metalen buisje waar een gat in geboord moest worden. Dus ik fanatiek de buis klemmen tussen duim en wijsvinger en boor erop...... je raad het al boortje loopt weg.... en boor zo in mijn duim, ene kant erin andere kant eruit.....
Was niet echt prettig, moest de boor nog ff aanzetten om hem eruit te halen. Wij dus als een gek naar de dokter alwaar de duim aan een kant is gehecht, andere kant moest open blijven om het eventuele vuil af te voeren. Deed daarna erg veel pijn. Maar heb veel geluk gehad wat geen zenuw geraakt ofzo en kan hem nu gewoon gebruiken.

Nou dat was 1 van mijn blunders, meest pijnlijke. Is inmiddels al wat jaartjes geleden, maar in de eertse maanden werd ik misselijk als ik er aan terug dacht.
pi_37285791
quote:
Op zondag 19 maart 2006 14:16 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Hoe krijg je je waterleiding dicht als je voor de hoofdkraan de waterleiding stuk maakt?
niet......

heb dicht getaped en met een tyrap een kiezel in het gat vast getrokken..... was niet helemaal dicht maar scheelde wel....

was een thyleen slang, nutsbedrijven kan die wel dicht knijpen met speciaal ding.....
pi_37336391
Kun je zelf ook dichtknijpen; 'gewoon' 2 metalen buizen (wel met een beetje doorsnede natuurlijk) parallel op elkaar vastzetten met de slang ertussen. (Aan elkaar vastzetten door bijv. gaten erin te boren en bout+vleugelmoer te gebruiken)
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 08:55 schreef familie-Takmos het volgende:
Inderdaad om de andere trede en de volgende dag rest. is dan trouwens wel lastig te zien welke PAS geschilderd is......
Gewoon een papiertje op de pas beschilderde trede leggen
quote:
... duimverhaal
auw!!
pi_37360625
Als je de hoofdkraan van de waterleiding dicht draait, en je haalt de druk van het koude water af betekent dat niet dat ook van de warmwaterleiding de druk weg is

Alles zeiknat ....

Damn wat een ben ik.
pi_37361380
Even een tvp, leuk topic om te volgen, zelf (nog) niet echt aan het klussen, komt nog wel!
Trots van het Noorden!
pi_37361682
Nieuw huis, lekker erheen om een dagje te klussen. Stroom erop. Na een tijdje ruiken we een brandlucht. Bleek dat de inbouwoven op standje 200 graden aan stond. En de vorige bewoners hadden heel vriendelijk alle boekjes van de inbouwapparatuur in die oven gelegd. Die hadden dus een paar zwarte randjes inmiddels...
Trust me, I know what I'm doing.
pi_37362077
Binnenkort kabel trekken naar zolder, komt vast nog redelijk wat geblunder
pi_37367546
we hebben dr weer een

Rachels tegen het plafond aanzetten. Met veel pijn en moeite alles waterpas gekregen en netjes erin geschroefd….. Vol trots even van een afstandje ernaar gekeken om tot de conclusie te komen dat het er schuin uit ziet Weer naar boven geklommen, waterpas erop…en zo schuin als een hoerentoeter Rachel ernaast is weer recht terwijl ze op het oog gelijk lopen…..
Blijkt dat de waterpas een klein mankementje vertoonde en het glaasje van het luchtbelletje los zit (en dus ook schuin)
Alles er weer af gesloopt en opnieuw begonnen
pi_37367758
Waterpas in het werk altijd een keer omdraaien he

Dit is wel een leuke trouwens
  vrijdag 28 april 2006 @ 09:05:53 #91
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37368182
quote:
Op donderdag 27 april 2006 22:27 schreef Marsepein het volgende:
Als je de hoofdkraan van de waterleiding dicht draait, en je haalt de druk van het koude water af betekent dat niet dat ook van de warmwaterleiding de druk weg is

Alles zeiknat ....

Damn wat een ben ik.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 28 april 2006 @ 09:06:45 #92
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37368200
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 07:55 schreef kroegtijger het volgende:
we hebben dr weer een

Rachels tegen het plafond aanzetten. Met veel pijn en moeite alles waterpas gekregen en netjes erin geschroefd….. Vol trots even van een afstandje ernaar gekeken om tot de conclusie te komen dat het er schuin uit ziet Weer naar boven geklommen, waterpas erop…en zo schuin als een hoerentoeter Rachel ernaast is weer recht terwijl ze op het oog gelijk lopen…..
Blijkt dat de waterpas een klein mankementje vertoonde en het glaasje van het luchtbelletje los zit (en dus ook schuin)
Alles er weer af gesloopt en opnieuw begonnen
Foto's? En update in je topic he!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 28 april 2006 @ 09:26:25 #93
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37368499
In het kader van de waterpasblunders:

Nadat de keukenmonteurs waren geweest om de bovenkastjes opnieuw te hangen eens nakijken of alles wel waterpas was.

Dus ik zet waterpas erop. En het lijkt zo schuin als een zinkende Titanic. Ik begin helemaal aan het verstand en vermogen van de keukenmonteurs te twijfelen en hou hem eens tegen het plafond. Ook helemaal scheef . Ik vloeken en schelden.

Mijn vriendin pakt andere waterpas uit de garage en houdt deze ertegenaan. Precies in het lood.

Wat bleek; de waterpas was gebruikt tijdens het tegelen. Daarbij was er een heel klein beetje tegellijm aan de onderkant terecht gekomen. Tijdens het schoonmaken is dat op de 1 of andere manier blijven zitten. Echter was het zo miniem dat het totaal niet opviel. En dat veroorzaakte dus het verschil.

Natuurlijk gebeurt zoiets 's avonds in het schemer waardoor je alles ook niet even duidelijk en scherp kunt zien, als je moe en uitgehongerd bent.

Dus buiten de waterpas tijdens het passen omdraaien is goed nalopen op oneffenheden aan de onderkant ook een vereistte.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_37372371
Weer een. Ik moest 2 ruitjes (van glas) halen voor in de deuren. Je weet wel, van dat bobbelige glas. Maar: ik heb glad glas gekocht
pi_37373343
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 08:29 schreef Marsepein het volgende:
Waterpas in het werk altijd een keer omdraaien he

Dit is wel een leuke trouwens
yup - dat had ik ook al geleerd inmiddels, maar wel fijn om hieraan te worden herinnerd

* heeft inmiddels laserwaterpas, werkt makkelijker voor grotere afstanden
pi_37396477
Bij het voorbereiden van een nieuw stopcontact in de badkamer, was ik al voorzichtig met het uithakken, aangezien de muur niet zo dik is. De inbouwdoos pastte bijna en er moest nog een klein stukje af. Een paar keer slaan en een vloek later was dit het gevolg

  Moderator zaterdag 29 april 2006 @ 10:08:39 #97
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_37396860
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 09:27 schreef Schimmetje het volgende:
Bij het voorbereiden van een nieuw stopcontact in de badkamer, was ik al voorzichtig met het uithakken, aangezien de muur niet zo dik is. De inbouwdoos pastte bijna en er moest nog een klein stukje af. Een paar keer slaan en een vloek later was dit het gevolg
[afbeelding]
[afbeelding]
Bekend iets; heb ook wel eens een doosje mooi passend gemaakt in de muur; kijk ik in de ruimte ernaast en dan

Had je wel een klein doosje genomen ? (4 cm diep )
pi_37401501
quote:
Op zondag 26 maart 2006 18:48 schreef deom het volgende:
Onder het motto "Waar gehakt worden vallen spaanders" het volgende.

Ik wil net een spoelbak in een werkblad maken. Keurig uitgemeten, drie keer gecontroleerd en nog eens passen. De zaag erin en na een paar minuten had ik een mooi vierkant gat. Blad op zijn plek gelegd en de spoelbak erin. Het gat was precies op maat. Jammer alleen dat de hoeken van de rand van de spoelbak afgerond zijn, waardoor op iedere hoek een stukje bak te kort is.

Van de week dus maar op zoek naar een iets grotere bak.
Dat had mijn vader ook een keer Die blik op zijn kop toen hij de spoelbak erin legde vergeet ik nooit meer
wat een kutuser ben ik toch eigenlijk
  zaterdag 29 april 2006 @ 14:55:14 #99
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37403210
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 10:08 schreef Vonkenboer het volgende:

Had je wel een klein doosje genomen ? (4 cm diep )
Je hebt ook nog doosjes van 3 cm diep. Vast niet toegestaan, wel handig voor hele dunne muurtjes.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_37411853
quote:
Op donderdag 27 april 2006 22:27 schreef Marsepein het volgende:
Als je de hoofdkraan van de waterleiding dicht draait, en je haalt de druk van het koude water af betekent dat niet dat ook van de warmwaterleiding de druk weg is

Alles zeiknat ....

Damn wat een ben ik.
Ik heb er nog 2 foto's bij:

pi_37415468
Effe baggeren over Rene ;-). (hij kijkt mee hoor ).

Maarrehh.... toen ze donderdag de muur aan het stucken waren, was het handig om de verwarming even weg te halen. Ons zijnde 'hardcore clussers', hadden daar aan gedacht en een uur van tevoren al de CV leeg laten lopen. Dat moet dan toch leeg zijn...

10 liter water later bleek van niet. En toen viel de verwarming bij het demonteren precies.....op zijn vinger.

Kannie wel mooi dit doen:

  zaterdag 29 april 2006 @ 22:58:09 #102
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37415680
Au. Gebroken?


d'r zit inderdaad nog verrassend veel water in die radiators als je je CV-ketel laat leeglopen. Blijkbaar hevelt zo'n CV-leiding toch niet helemaal ideaal.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zondag 30 april 2006 @ 08:14:00 #103
64781 bonke
pipo koeie
pi_37420511
het zou toch mooi zijn om alle leidingen naar de radiatoren ff eenkogelkraantje mee te geven
zo hoef je alleen de bewuste radiator maar leeg te laten lopen terwijl de rest afgesloten en dus vol blijven
pies on joe toe
  Moderator zondag 30 april 2006 @ 12:37:15 #104
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_37423373
quote:
Op zondag 30 april 2006 08:14 schreef bonke het volgende:
het zou toch mooi zijn om alle leidingen naar de radiatoren ff eenkogelkraantje mee te geven
zo hoef je alleen de bewuste radiator maar leeg te laten lopen terwijl de rest afgesloten en dus vol blijven
Het is alleen jammer dat een voetventiel aan radiator gemiddeld 30,- euro het stuk kosten
  zondag 30 april 2006 @ 12:58:02 #105
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37423921
quote:
Op zondag 30 april 2006 12:37 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Het is alleen jammer dat een voetventiel aan radiator gemiddeld 30,- euro het stuk kosten
Laatst een set voetventielen gekocht, en ik was iets van 70-80 euro kwijt voor 4 radiatoren. Voetventiel voor ~ 10 euro, en 2x een verloopstukje per voetventiel. omdat zo'n ding niet direct op 'n CV-leiding past.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 3 mei 2006 @ 08:50:22 #106
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_37502359
Gisteren weer eens met de electra in de weer geweest…. En ik hoef waarschijnlijk niemand uit te leggen hoe dat is afgelopen

Er moesten een paar stopcontacten terug geplaatst worden na het schilderen….niets bijzonders op zich dus. Effe de groep eraf gegooid en nagemeten of de stroom eraf was…en hup…aan de gang……binnen 2 tellen lag mn schroevendraaiert aan de andere kant van de kamer….bleek dat de meter stuk was (kwam ik later achter)….. Dat was 1….
Nieuwe poging dan maar….. Stroom er nu écht af (andere meter gepakt en die eerst even getest…..) en aan de gang…..na een paar seconden weer onder stroom gestaan te hebben, toch maar op onderzoek uit…. Blijkt dat een vriendin van me die in de kamer náást me bezig was het zo stil vond zonder radio en dacht dat de stop eruit was geknald
Na een kort maar doordringend verzoek om dat niet meer te doen weer aan de gang…… 1e draadje probleemloos, aarde zonder probleem….3e draadje en het was weer feest….. Nu had een ander de stroom er weer op gezet die in een andere kamer bezig was geweest en klaar was

Uiteindelijk maar gewacht tot iedereen weg was en toen em er effe snel op gezet…… Die meterkast gaat in ieder geval op slot in het vervolg
  Moderator woensdag 3 mei 2006 @ 17:33:40 #107
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_37516347
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 08:50 schreef kroegtijger het volgende:
Gisteren weer eens met de electra in de weer geweest…. En ik hoef waarschijnlijk niemand uit te leggen hoe dat is afgelopen

Er moesten een paar stopcontacten terug geplaatst worden na het schilderen….niets bijzonders op zich dus. Effe de groep eraf gegooid en nagemeten of de stroom eraf was…en hup…aan de gang……binnen 2 tellen lag mn schroevendraaiert aan de andere kant van de kamer….bleek dat de meter stuk was (kwam ik later achter)….. Dat was 1….
Meet instrumenten altijd eerst testen voor gebruik; je zult niet de eerste zijn die zich dat laat overkomen

Test altijd of de spanning er werkelijk af is.
Gebruik hiervoor geen spanningszoeker (in schroevendraaiervorm), maar een 2-polige spanningstester, zoals hieronder enige types afgebeeld. Deze zijn ook bij de bouwmarkt te verkrijgen. Het zijn 2 meestal handvaten met een meetpen en een snoertje er tussen. Op een van de handvaten zitten meestal leds die aangeven hoeveel spanning er staat.

Dus niet die schroevendraaiers van ¤ 1,50 waarmee je kunt kijken of er spanning ergens op staat.
quote:
Nieuwe poging dan maar….. Stroom er nu écht af (andere meter gepakt en die eerst even getest…..) en aan de gang…..na een paar seconden weer onder stroom gestaan te hebben, toch maar op onderzoek uit…. Blijkt dat een vriendin van me die in de kamer náást me bezig was het zo stil vond zonder radio en dacht dat de stop eruit was geknald
quote:
Na een kort maar doordringend verzoek om dat niet meer te doen weer aan de gang…… 1e draadje probleemloos, aarde zonder probleem….3e draadje en het was weer feest….. Nu had een ander de stroom er weer op gezet die in een andere kamer bezig was geweest en klaar was


1. Stel mensen in de nabijheid op de hoogte van je werkzaamheden
2. Neem in het geval van een ouderwetse zekering de zekering mee in je broekzak - In het geval van een automaat plak je een plakbandje over de automaat heen.
3. Plaats desnoods even een papiertje waarop staat aan welke groep je werkt
4. De eerstvolgende die dan nog waagt de spanning er op te zetten mag je helemaal !@#$#%$!#@!@ !!!

pi_37517675
ik was een electro doos uit aan het bouwen en toen kwam ik aan de andere kant van de muur uit, het was een ytong muurtje en een heel erg diepe doos
al met al is het nog goedgekomen omdat ik het gat heb kunnen gebruiken om elecra door te trekken naar een andere ruimte

[ Bericht 50% gewijzigd door lesley op 03-05-2006 22:33:45 (spelling) ]
  woensdag 3 mei 2006 @ 21:25:29 #109
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37524065
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 18:30 schreef lesley het volgende:
ik was een electro doos uit ana het bouwen en toen kwma ik aan de andere kant van de muur uir
Gokje: en daarbij raaktje een elektraleiding en kwam je onder spanning te staan, en je moest dat direct posten op fok zonder dat je even de tijd nam om bij te komen ?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_37526954
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 21:25 schreef gronk het volgende:

[..]

Gokje: en daarbij raaktje een elektraleiding en kwam je onder spanning te staan, en je moest dat direct posten op fok zonder dat je even de tijd nam om bij te komen ?
pi_37534537
Ik ben nu ook bezig met die electra-dozen; 4 en 5 cm diep, terwijl de Ytong-muur 7 dik is. Ik moet echter aan 1 kant 2 contacten hebben en ook aan de andere kant, dus ik heb die 4 dozen aan elkaar gemaakt (2 'achterstevoren) en in de muren 'gewoon' 4 gaten gemaakt. Op zich geen probleem, maar een gatenmaker die maar 3cm diep komt, aan 2 kanten en dan moet je met hamer o.i.d. de laatste 1 cm overbruggen.
Dit ging de laatste keer fout, nu is een flink deel aan de andere kant uitgeslagen ... Wel weer dichtgegipst, maar slordig is het weer wel, ja...
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:55:22 #112
72065 Et-Cetera
Party 4 Ever
pi_37558133
Fatsoenlijk gereedschap is echt een pré voor de klusser. Scheelt echt de helft van de 'blunders'
My washing machine doesn't work
Why did u fuck my washing machine
FUCK!
  donderdag 4 mei 2006 @ 23:15:46 #113
56459 RdeV
Are you a paper fool?
pi_37561203
Hoort misschien meer thuis in digistuff, maar vanmiddag deed mijn telefoon raar. Hele tijd storingspulsen op de lijn. Het is een ISDN. Eerst de adsl splitter er tussen uit - geen verschil. Dan maar KPN bellen. Lijn doorgemeten: geen problemen. Kunt u met een ander toestel testen? Fok, ik heb geen ander toestel en de huidige is (althans de voeding) aardig ingebouwd en weggewerkt met tyrips. Alles dus los gesloopt, en bij de NT1 aansluiten: werkt. Dus moet het de aansluiting ergens tussenin zijn. Alle draden opnieuw knijpen en patchen.

Telefoon werkt weer - internet nu weer niet. Alle kabels nog een keer nalopen. Routers, switches, alles gereset. Nog steeds werkt het niet.

Dan nog maar een keer de internet kabel knijpen. Nog steeds niets.

Inmiddels zijn we 4 uur verder. Laten we proberen de internet configuratie na te lopen: je weet nooit. En wat blijkt: het is mijn laptop! Om de een of ander reden werkt DHCP niet. Handmatig instellen en het werkt.

Dus voordat je alle kabels een halve meter hebt ingekort door 3 x te knijpen, eerst even de basale tests doorlopen.

Wat een frustratie dit zeg.... en dan zitten te prutsen onder je bureau met dit mooie weer
There is a great deal of difference between affecting destiny and controlling it.
If you don’t know the difference, don’t worry. You will.
pi_37566852
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:55 schreef Et-Cetera het volgende:
Fatsoenlijk gereedschap is echt een pré voor de klusser. Scheelt echt de helft van de 'blunders'
- te laat; ben er al bijna klaar mee.
vraagje (beetje OT, maar wel relevant hier; waar geblunderd wordt willen we een oplossing zodat we de volgende keer andere blunders kunnen maken): wat gebruik je eigenlijk bij het maken van die stopcontact-gaten in de muur? Een 7-gaten zaag is geen probleem, maar hoe krijg je dan dat rondje eruit zonder de achterkant van je muur mee te nemen?
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:15 schreef RdeV het volgende:
[...]
Wat een frustratie dit zeg.... en dan zitten te prutsen onder je bureau met dit mooie weer
Da's een marteiling! Ik haat het onder een bureau werken; daar wordt ik altijd misselijk van (doordat je de helft van de tijd ondersteboven ligt te werken)
  vrijdag 5 mei 2006 @ 08:39:19 #115
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37567247
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 07:34 schreef Bright het volgende:

[..]

- te laat; ben er al bijna klaar mee.
vraagje (beetje OT, maar wel relevant hier; waar geblunderd wordt willen we een oplossing zodat we de volgende keer andere blunders kunnen maken): wat gebruik je eigenlijk bij het maken van die stopcontact-gaten in de muur? Een 7-gaten zaag is geen probleem, maar hoe krijg je dan dat rondje eruit zonder de achterkant van je muur mee te nemen?
[..]

Da's een marteiling! Ik haat het onder een bureau werken; daar wordt ik altijd misselijk van (doordat je de helft van de tijd ondersteboven ligt te werken)
Ik boor de gaten in met een gatenboor en hak het er dan uit met een hamer en beitel.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_37567282
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 08:39 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik boor de gaten in met een gatenboor en hak het er dan uit met een hamer en beitel.
Maar dan tik je heel snel door de muur heen; muur=7cm dik, gat=5cm diep (ok, of 4 cm, afhankelijk van of je in het gat nog lasklemmetjes moet toepassen)
  vrijdag 5 mei 2006 @ 09:50:40 #117
72065 Et-Cetera
Party 4 Ever
pi_37568385
Op de boor een streep zetten met merkstift op de gewenste diepte

En dan na het boren met een platte schroevendraaier rustig proberen het eruit te wrikken
My washing machine doesn't work
Why did u fuck my washing machine
FUCK!
  vrijdag 5 mei 2006 @ 09:53:27 #118
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37568435
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 08:42 schreef Bright het volgende:

[..]

Maar dan tik je heel snel door de muur heen; muur=7cm dik, gat=5cm diep (ok, of 4 cm, afhankelijk van of je in het gat nog lasklemmetjes moet toepassen)
Nog geen last van gehad (afkloppen?)

Overigens zette ik de beitel altijd eerst tegen het boorgat (in het midden) met 1 rustige tik sla je de helft al weg meestal. De ander helft kun je dan "van opzij" doen. Dan sla je niet etegn de achter wand aan.

Andere optie is om in de cirkel met een dikke steenboor wat extra gaten te maken, met mazzel barst het dan, zonder mazzel hoef je minder hard te beitelen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_37569141
Dat laatste heb ik dus gedaan op 1 punt, ja. De helft barst, het laatste deel kun je dan wat beter afbikken.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 11:27:38 #120
72065 Et-Cetera
Party 4 Ever
pi_37570803
Als je zo'n gat geboord hebt zit er een circel in de muur hé, duw daar gewoon een platte schroevendraaier in, beweeg die een beetje heen en weer en het komt er gewoon uit, zonder iets te beschadigen!
My washing machine doesn't work
Why did u fuck my washing machine
FUCK!
pi_37571587
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 11:27 schreef Et-Cetera het volgende:
Als je zo'n gat geboord hebt zit er een circel in de muur hé, duw daar gewoon een platte schroevendraaier in, beweeg die een beetje heen en weer en het komt er gewoon uit, zonder iets te beschadigen!
nee hoor - hier niet
pi_37572161
Hangt ook een beetje af in welk materiaal je aan het dozenboren bent. Mijn ervaring met gasbeton (Ytong) is slecht. Daar ben je zo doorheen.

Gipsblokken (GIBO) gaat al beter, en het makkelijkst is het in Kalkzandsteen (Witte baksteen).
  vrijdag 5 mei 2006 @ 13:45:58 #123
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37575048
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 12:13 schreef Marsepein het volgende:
Hangt ook een beetje af in welk materiaal je aan het dozenboren bent. Mijn ervaring met gasbeton (Ytong) is slecht. Daar ben je zo doorheen.

Gipsblokken (GIBO) gaat al beter, en het makkelijkst is het in Kalkzandsteen (Witte baksteen).
En als je het in de originele muren moet doen (gewoon baksteen) dan ben je voorlopig nog niet klaar.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_37576323
Je moet bij de term dozenboren ook niet verder denken
  vrijdag 5 mei 2006 @ 14:37:38 #125
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_37576672
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 14:23 schreef Marsepein het volgende:
Je moet bij de term dozenboren ook niet verder denken
dat DEED ik niet...

en bedankt he..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 5 mei 2006 @ 17:56:59 #126
72065 Et-Cetera
Party 4 Ever
pi_37581944
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 11:52 schreef Bright het volgende:

[..]

nee hoor - hier niet
Je moet ook geen inbouwdoos van 5 cm willen plaatsen in een muurtje wat maar 7 cm dik is
My washing machine doesn't work
Why did u fuck my washing machine
FUCK!
  vrijdag 5 mei 2006 @ 18:05:46 #127
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37582111
Overigens, als je een inbouwdoos van 5 cm wil plaatsen, dan moet je ook rekening houden met nog 5 mm extra ruimte voor gips om 'm lekker vast te kunnen kleien.

[ Bericht 1% gewijzigd door gronk op 05-05-2006 20:46:15 ]
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_37655838


[ Bericht 100% gewijzigd door Bright op 08-05-2006 13:44:41 (dubbel) ]
pi_37655839
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 17:56 schreef Et-Cetera het volgende:

[..]

Je moet ook geen inbouwdoos van 5 cm willen plaatsen in een muurtje wat maar 7 cm dik is
True, maar ja, als je wat in een doosje moet lassen en dan ook nog een stopcontact erop moet plaatsen, dan heb je die 5cm wel nodig hoor...

Maar hier al bijna klaar, gelukkig...
  Moderator maandag 8 mei 2006 @ 17:04:44 #130
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_37662025
quote:
Op maandag 8 mei 2006 13:43 schreef Bright het volgende:

[..]

True, maar ja, als je wat in een doosje moet lassen en dan ook nog een stopcontact erop moet plaatsen, dan heb je die 5cm wel nodig hoor...

Maar hier al bijna klaar, gelukkig...
Dan mag je zelfs geen dozen toepassen die minder diep zijn
pi_37681309
ook nog eens


Gisteren m'n eerste echte vervelende blunder gemaakt ...
Ben bezig om een gat te boren naar de kruipkelder, om (met grondkabel) stroom voor de zolder te verkrijgen (doortrekken via de trap, want daar kan nog keurig een buis worden geplaatst); alles gaat prima. Gat zit er in, de kabel kan er doorheen, maar nog niet helemaal gemakkelijk.
Dus, dan maar gaatje iets uitboren... Blijkt er nog een water leiding te lopen voor de buitenkraan...
Afijn, snel gereageerd, waardoor er niet al teveel water in m'n computerkast stond
Toch erg vervelend, als je ineens zeiknat wordt bij het uitboren van een gaatje ...

Dus nu mag ik het gat gaan dichten... 7 cm uit de muur, met aan de andere kant na 4 cm het metaal van het kruipgat. Ik ben benieuwd of ik het daar voor elkaar krijg: 11cm om de gehele koppeling te plaatsen is niet echt veel bewegingsruimte...

edit: Weet iemand of er reparatiesetjes voor koperen buizen zijn? Ik bedoel bijv. een slof die je over de leiding kan leggen en kan vastsolderen of zo? Dit probleem komt toch wel vaker voor, lijkt me.

[ Bericht 9% gewijzigd door Bright op 09-05-2006 09:24:27 ]
  donderdag 11 mei 2006 @ 10:39:35 #132
72065 Et-Cetera
Party 4 Ever
pi_37730365
quote:
Op maandag 8 mei 2006 13:43 schreef Bright het volgende:

[..]

True, maar ja, als je wat in een doosje moet lassen en dan ook nog een stopcontact erop moet plaatsen, dan heb je die 5cm wel nodig hoor...

Maar hier al bijna klaar, gelukkig...
Ik prop dat met gemak in die 4 cm hoor
maarja.. het is ook mijn vak hehe
My washing machine doesn't work
Why did u fuck my washing machine
FUCK!
  donderdag 11 mei 2006 @ 10:41:43 #133
72065 Et-Cetera
Party 4 Ever
pi_37730437
Je zal de leidingen ietsje moeten buigen om er een koppelstukje tussen te kunnen zetten en dat weer dicht te solderen!

Gebruik geen knelkoppeling als je er nooit meer bij kan!!
My washing machine doesn't work
Why did u fuck my washing machine
FUCK!
pi_37733613
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 10:39 schreef Et-Cetera het volgende:

[..]

Ik prop dat met gemak in die 4 cm hoor
maarja.. het is ook mijn vak hehe
gepast geweld
pi_37735010
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 10:39 schreef Et-Cetera het volgende:
[..]
Ik prop dat met gemak in die 4 cm hoor
maarja.. het is ook mijn vak hehe
Past wel, mag niet
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 10:41 schreef Et-Cetera het volgende:
Je zal de leidingen ietsje moeten buigen om er een koppelstukje tussen te kunnen zetten en dat weer dicht te solderen!

Gebruik geen knelkoppeling als je er nooit meer bij kan!!
'k Heb de soldeerspullen al, maar zal we leen wat groter stuk moeten openhakken en dan maar hopen dat ik er goed bij kan. Goed vloeien van het soldeer is het devies, maar dan moet't ook flink heet zijn. En dat is moeilijk in zo'n smal/klein hoekje.
Ik wil daar trouwens wel een deel openhouden (nou ja, met pur of zo bespuiten,) zodat ik later niet weer hoef te boren maar veel eenvoudiger daar weer een leiding doorheen kan trekken.
pi_38007528
Hmmm.... was gisteravond druk in de weer met het schuren van de vloerplanken. Daarna netjes STOFVRIJ gemaakt voor het lakken, op een stapel ernaast gelegd en hup, verder met de volgende schuren ....
  zaterdag 20 mei 2006 @ 01:05:52 #137
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38007632
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 13:44 schreef Bright het volgende:

[..]

Past wel, mag niet
[..]

'k Heb de soldeerspullen al, maar zal we leen wat groter stuk moeten openhakken en dan maar hopen dat ik er goed bij kan. Goed vloeien van het soldeer is het devies, maar dan moet't ook flink heet zijn. En dat is moeilijk in zo'n smal/klein hoekje.
Dat heet worden is niet het probleem. Koper geleidt de warmte best goed. Soldeer en etsmiddel op de juiste plekken krijgen, en daarna kijken of alles dicht is, en niet weggevloeid, da's kut.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 01:13:46 #138
114609 baskabel4
lastig plassen met erectie...
pi_38007797
2 weken geleden op mijn werk...
moest een deurwranger ophangen..op dezelde manier werd er gezegt als de deur die 2 meter verder zat...
ik kijk naar het voorbeeld.....hang hem precies hetzelfde op,
gaat de deur niet meer open!!zit ie gewoon aan de verkeerde kant(de kant die open gaat),blijken
die 2 deuren anders open te gaan(goed he van mij dat ik dat even gecheckt heb)
en ja..ik weet het..ik had het makkelijk kunnen zien aan de deurklink enz enz
maar zag het ieder geval niet...
Bas heeft gesproken...
pi_38074222
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 01:13 schreef baskabel4 het volgende:
2 weken geleden op mijn werk...
moest een deurwranger ophangen..op dezelde manier werd er gezegt als de deur die 2 meter verder zat...
ik kijk naar het voorbeeld.....hang hem precies hetzelfde op,
gaat de deur niet meer open!!zit ie gewoon aan de verkeerde kant(de kant die open gaat),blijken
die 2 deuren anders open te gaan(goed he van mij dat ik dat even gecheckt heb)
en ja..ik weet het..ik had het makkelijk kunnen zien aan de deurklink enz enz
maar zag het ieder geval niet...
Da's een goede! Die zul je bij elk personeelsfeest weer moeten aanhoren
  vrijdag 26 mei 2006 @ 00:17:05 #140
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38218044
Niet een klusblunder, eerder een hobbyblunder: op 'n draaibankje een plugje maken wat er ongeveer zo uit ziet:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
--------
          |
          |
           -------------
                            |
                             --------
                                       |
                             --------                                  
                            |
           -------------
          |
          |
--------


..en dan in het breedste gedeelte een gat boren wat breder is dan het middelste gedeelte, dat uit de losse hand doen en dan iets te ver boren, zodat je door het middelste gedeelte heenboort. Godnondju.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 21:31:03 #141
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38487596
ik zal niet klussen met m'n kantoorkleding
ik zal niet klussen met m'n kantoorkleding
ik zal niet klussen met m'n kantoorkleding
ik zal niet klussen met m'n kantoorkleding
ik zal niet klussen met m'n kantoorkleding
ik zal niet klussen met m'n kantoorkleding
ik zal niet klussen met m'n kantoorkleding
ik zal niet klussen met m'n kantoorkleding

sneetje van een centimeter in m'n broek omdat ik uitschoot met een stanleymes omdat ik 'even snel iets wilde doen'.

(die kan mooi naast de broek met de verfspetters. )
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_38493332
Hint voor mezelf: Als je dan toch met de stroom erop een stopcontact aansluit, let dan op dat je het stopcontact niet kan vastgrijpen om een draadje extra stevig aan te drukken. Het betere deel van 220 over je duim is redelijk onprettig qua gevoel, en zeurt lang na in je nagel.

Ik leer het ook nooit. Ach, no harm, no foul.
  zondag 4 juni 2006 @ 14:53:16 #143
43264 ElmowwW
[edit /]
pi_38529194
op uur 10 van een 16 urige werkdag:

Badkamertje plaatsen, je moet om de wasmachine elektradoos heen tegelen, dus je haalt de stroom eraf.

Lampje aan in de badkamer, groepen één voor één uit en je maat roept wel als het lampje uitgaat. Met mn stomme kop dus niet bij nagedacht dat een wasmachine een eigen groep eeft >-D.

Dus lampje uit, ik naar boven, schroevendraaier in op het contactpunt (ben nog wel zo slim om enkel geisoleerde delen vast te pakken), en pats + schroevendraaier zwart. Spannend hoor!
</post>
pi_38610814
Heb al zoveel domme klusfouten gemaakt, dat ik het hier niet eens durf te plaatsen ( ik heb nog niks gelezen over bijvoorbeeld mijn altijd handige kroonsteentjes-verlengingen welke ontaarden in veels te warme draden, ff een stukje pvc afsnijden met een broodmes en mijn halve vinger eraf snijden en dergelijke ;-(

Een van de vervelendste klusincidenten vond ik het feit dat ik mijn portemonnee in de ( nog niet aangesloten ) stortbak van de toilet legde en toen vergeten was waar ik deze ook alweer neer had gelegd. Al mijn pasjes laten blokkeren, et cetera, et cetera.
Portemonnee pas na 2 jaar gevonden toen ik van die leuke "blauwe" blokjes ( die van dat mooie blauwe water zou maken ) in de stortbak wilde leggen ;-)

Weet iemand wel iets voor een beter humeur voor wanneer het niet weer eens mislukt ? Mijn vrouw wordt altijd zo verdrietig als ik weer eens "moet" klussen en het weer niet net zo gaat zoals ik hoop en ik weer de hele boel bij elkaar xxx666!@#4s bij elkaar vloek. Zelfs de kinderen durven niet meer in de buurt te komen wanneer papa weer eens klust ....
  dinsdag 6 juni 2006 @ 23:09:06 #145
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38611021
Ik heb nooit zo'n last van een kuthumeur als ik aan 't klusblunderen ben. Maar 't scheelt daarbij wel dat er niemand is die me op m'n vingers kijkt en alles van commentaar voorziet.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_38611067
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:02 schreef mozilla_tux het volgende:
Een van de vervelendste klusincidenten vond ik het feit dat ik mijn portemonnee in de ( nog niet aangesloten ) stortbak van de toilet legde en toen vergeten was waar ik deze ook alweer neer had gelegd. Al mijn pasjes laten blokkeren, et cetera, et cetera.
Portemonnee pas na 2 jaar gevonden toen ik van die leuke "blauwe" blokjes ( die van dat mooie blauwe water zou maken ) in de stortbak wilde leggen ;-)
Deze is om te onthouden en te vertellen op verjaardagen

Veel, heel veel klusblunders onstaan door:
- Niet nadenken
- Niet nadenken
- Niet nadenken
- Gewoon doen
- Verkeerd gereedschap
- Haast
- Ondoordacht
- Slechte voorbereiding
- etc.

Veelal factoren die je in de hand kunt hebben mits planning e.d. Dus voorkom ellende, denk na voor je begint.
pi_38616272
Gisteren nog een ontmoeting met een stalen bint gehad...............
Mooie rode streep op mn fontanelletje van ongeveer 4cm en een dag later nog koppijn

Wij hebben een kelder en de breinen die het huis neergezet hebben, vonden 1,60 meter schijnbaar hoog genoeg voor 1 ondersteunende bint die door de hele kelder loopt. De rest zit op 1,85.....
Maar die ene stalen bint.......God wat is dat ding hard!

Na 8 jaar in dat huis te wonen heb ik te weinig vinger om mn kontakt met die bint bij te houden.......Damn.....een Ezel is zo stom nog niet!
pi_38622718
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 08:18 schreef basset het volgende:
Gisteren nog een ontmoeting met een stalen bint gehad...............
Mooie rode streep op mn fontanelletje van ongeveer 4cm en een dag later nog koppijn

Wij hebben een kelder en de breinen die het huis neergezet hebben, vonden 1,60 meter schijnbaar hoog genoeg voor 1 ondersteunende bint die door de hele kelder loopt. De rest zit op 1,85.....
Maar die ene stalen bint.......God wat is dat ding hard!

Na 8 jaar in dat huis te wonen heb ik te weinig vinger om mn kontakt met die bint bij te houden.......Damn.....een Ezel is zo stom nog niet!
Je bent pas een ezel als je na de 3e keer nog geen isolatie materiaal erop hebt gezet...
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_38623958
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:10 schreef Gompy58 het volgende:

[..]

Je bent pas een ezel als je na de 3e keer nog geen isolatie materiaal erop hebt gezet...
Dat zeg ik...ik ben erger....
  woensdag 7 juni 2006 @ 13:48:39 #150
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38624016
Reepje isofix isolatieschuim?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_38624301
grote druppels pur en dan beschilderen zodat je een grot-effect krijgt? Kun je lekker in de spelonk op ontdekkingsreis
pi_38626578
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:02 schreef mozilla_tux het volgende:
Weet iemand wel iets voor een beter humeur voor wanneer het niet weer eens mislukt ? Mijn vrouw wordt altijd zo verdrietig als ik weer eens "moet" klussen en het weer niet net zo gaat zoals ik hoop en ik weer de hele boel bij elkaar xxx666!@#4s bij elkaar vloek. Zelfs de kinderen durven niet meer in de buurt te komen wanneer papa weer eens klust ....
Ik krijg nu toch wel medelijden met je.

Speciaal voor jou een paar tips:

- Werk gestructureerd. als je ziet dat er meer dan 5 stukken gereedschap om je heen liggen te slingeren, gooi ze terug in de gereedschapskist. Zet ook een duidelijk plan uit hoe je het wil gaan doen.
- Liever 2x langer bezig dan een slechte oplossing. Bijvoorbeeld 2x meten, 1x zagen. Als je niet 100% zeker weet of iets past, probeer je het éérst even uit.
- Gebruik goed materiaal
- Gebruik gereedschap waar het voor gemaakt is. Dus geen schroevendraaiers gebruiken om kleine stukjes pleister oid af te bikken.

Doe het lekker rustig aan, neem de tijd. Teken desnoods van te voren wat er gedaan moet worden, volg dan de stappen die je moet nemen, schrijf de materialen en gereedschappen daarbij op die je nodig hebt, en ga dan pas winkelen.

succes!
</post>
pi_38647303
Hee, die eerste - da's een hele goede tip! (Probeer ik tegenwoordig ook; ik leg vaak iets neer en prompt ben ik het kwijt.)

Ik ben zelf meestal al een week of zo bezig met verzinnen hoe iets gedaan zal gaan worden. Dan is het hele idee al uitgekristalliseerd in m'n gedachten en als ik dan tijd heb, gaat het precies in de juiste volgorde.
Ok, soms lukt het dan nog niet, maar dat zijn onvoorziene omstandigheden, zoals keurig een draad getrokken zodat later de stroomdraden boven het gips van het plafond getrokken kunnen worden, kom je er later achter dat de kabels gewoon gaan klemmen daarboven, zodat je weer een plaat los kunt maken. (Gelukkig nog niks geplamuurd of zo) En tja, dan wil een plaat nog weleens breken he
pi_38650258
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:56 schreef Bright het volgende:
grote druppels pur en dan beschilderen zodat je een grot-effect krijgt? Kun je lekker in de spelonk op ontdekkingsreis
Als ik een spelonk van een grot op ontdekkingsreis wil roep ik mn vriendin wel
pi_38802889
lol - is je vriendin meer avontuurlijk dan? Of is ze gewoon wat korter
pi_38803930
Wat een geweldig topic!

Schaamteloze tvp (geen mooier vermaak dan leedvermaak)

(deze zomer gaan mijn man en ik de keuken en de badkamer verbouwen, dus wie weet
zien jullie me nog heeeeeel vaak terug hier, hehehe)
Beauty is in the eye of the beholder and it may be necessary from
time to time to give a stupid or misinformed beholder a black eye...
  dinsdag 13 juni 2006 @ 10:28:10 #157
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_38804711
Afgelopen weekend ook een klein blundertje gehad...

We waren in ons huisje... ( Avotars Nieuwe Stekkie ) ... de tegels in de wc aan het afkappen. Was best leuk en ging goed. Op een gegeven moment kwam ik een geel pvc buisje tegen.. elektriciteit dacht ik gelijk. Dat kwam goed uit. Er moest daar in een wc nog een leiding lopen die moest eruit.

Enthousiast besloot ik dat die maar bloot moest komen te liggen, zodat ik hem er makkelijk uit kon halen. Dat kon ruw vond ik, hij moest er toch uit.
Ik begon te kappen en raakte blijkbaar de leiding die direct een hoop water begon te spuiten....
schijnbaar hebben ze om hem in te metselen het kwetsbare koperen leidinkje in een pvc buisje te steken... een waterballet was het gevolg
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_38805540
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 10:28 schreef avotar het volgende:
Afgelopen weekend ook een klein blundertje gehad...

We waren in ons huisje... ( Avotars Nieuwe Stekkie ) ... de tegels in de wc aan het afkappen. Was best leuk en ging goed. Op een gegeven moment kwam ik een geel pvc buisje tegen.. elektriciteit dacht ik gelijk. Dat kwam goed uit. Er moest daar in een wc nog een leiding lopen die moest eruit.

Enthousiast besloot ik dat die maar bloot moest komen te liggen, zodat ik hem er makkelijk uit kon halen. Dat kon ruw vond ik, hij moest er toch uit.
Ik begon te kappen en raakte blijkbaar de leiding die direct een hoop water begon te spuiten....
schijnbaar hebben ze om hem in te metselen het kwetsbare koperen leidinkje in een pvc buisje te steken... een waterballet was het gevolg
Het zal wel wicu geweest zijn....
pi_38806231
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 10:28 schreef avotar het volgende:
Afgelopen weekend ook een klein blundertje gehad...

We waren in ons huisje... ( Avotars Nieuwe Stekkie ) ... de tegels in de wc aan het afkappen. Was best leuk en ging goed. Op een gegeven moment kwam ik een geel pvc buisje tegen.. elektriciteit dacht ik gelijk. Dat kwam goed uit. Er moest daar in een wc nog een leiding lopen die moest eruit.

Enthousiast besloot ik dat die maar bloot moest komen te liggen, zodat ik hem er makkelijk uit kon halen. Dat kon ruw vond ik, hij moest er toch uit.
Ik begon te kappen en raakte blijkbaar de leiding die direct een hoop water begon te spuiten....
schijnbaar hebben ze om hem in te metselen het kwetsbare koperen leidinkje in een pvc buisje te steken... een waterballet was het gevolg
ik had zooooo graag jullie gezicht willen zien.... Denken dat het een electra pijp is , komt er water uit....
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_38806930
En weet je hoever het sproeit als het een klein gaatje is, en hoe lang het sproeit als je de hoofdkraan dichtdraait?
pi_38807333
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 11:27 schreef Gompy58 het volgende:

[..]

ik had zooooo graag jullie gezicht willen zien.... Denken dat het een electra pijp is , komt er water uit....
Beter dan dat je denkt dat het water is, je de water afsluit en met een ijzerzaag de leiding begint door te zagen...........en het dus gewoon elektra is.
pi_38807752
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 11:52 schreef Marsepein het volgende:
En weet je hoever het sproeit als het een klein gaatje is, en hoe lang het sproeit als je de hoofdkraan dichtdraait?
Jep, bekend mee. Daarom altijd in 2 fasen:
1. Hoofdkraan dicht
2. kraan open (of WC doorspoelen, net waar het probleem zit)
  dinsdag 13 juni 2006 @ 12:26:59 #163
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_38808118
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 11:52 schreef Marsepein het volgende:
En weet je hoever het sproeit als het een klein gaatje is, en hoe lang het sproeit als je de hoofdkraan dichtdraait?
jep.. heb het namelijk allemaal over m'n broek en shirt gekregen..
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 12:16 schreef Bright het volgende:

[..]

Jep, bekend mee. Daarom altijd in 2 fasen:
1. Hoofdkraan dicht
2. kraan open (of WC doorspoelen, net waar het probleem zit)
tenzij je er niet bij stil staat dat daar nog wel eens een leiding zou kunnen lopen..

ben een n00b.. geef het eerlijk toe..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_38808223
Whhee mooi verhaal
Trots van het Noorden!
  Moderator dinsdag 13 juni 2006 @ 19:15:31 #165
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_38821821
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 12:04 schreef basset het volgende:

[..]

Beter dan dat je denkt dat het water is, je de water afsluit en met een ijzerzaag de leiding begint door te zagen...........en het dus gewoon elektra is.
Dan kun je ijzerzaag aan de andere kant van de ruimte weer ophalen en heb je een week last van je arm e.d.

Niet uit ervaring spreekt natuurlijk
pi_38838710
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 19:15 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dan kun je ijzerzaag aan de andere kant van de ruimte weer ophalen en heb je een week last van je arm e.d.

Niet uit ervaring spreekt natuurlijk
De vorige bewoners in ons huis hadden de fase van de ene groep en de 0 van de andere groep gepakt (of iets in die slinger) ieder geval, ik braaf de schakelaar voor boven uitgezet. Ik zet mn schroevendraaier er in....Flits! Klap! Ik 2 meter naar achter en een stuk koperdraad "ingedeukt" van de hitte denk ik. En de gemeentestop lag er uit. (alles vrijdagmiddag natuurlijk.) Gelukkig had ik deze stoppen tot mn beschikking En het loodje van de kast was al beschadigd.

Andere keer lekker met de betokontakt voor het stucken de muren insmeren met een vriend, loopt ie met de emmer op de ladder steeds door de kamer...ik hem waarschuwen...terwijl ik mn ladder wil verplaatsen.....met ook een emmer er op
Ja ik heb wat stomme acties gemaakt.

Van het weekend nog een leuning op de trap naar de tuin gemaakt. Ik gaten boren om de staanders vast te zetten, sta ik op een trapje en duwen om er doorheen te komen (angelim vermelo hout of zo, best hard) Duw ik mezelf met het trapje om. Ging verder wel goed...maar het ziet er zo lullig uit.
  zondag 18 juni 2006 @ 14:39:56 #167
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_38970761
Ik heb een huurhuis dus ik had de huisbaas gebeld om de stortbak van de wc te maken. Hij had een mannetje gestuurd dus ik zat rustig in de woonkamer. Hoor ik ineens, DRAAI DE HOOFDKRAAN DICHT uit de badkamer komen. Hij had geprobeerd om het kraantje van de stortbak dicht te draaien maar hij was toen ontploft. Stond ie daar met z'n duim op de leiding. Ik had geen idee waar de hoofdkraan zat ik dus snel opzoek. Eerst achter het aanrechtkastje in de keuken, toen in de meterkast (waarbij ik alle troep die daar in lag op de vloer had gegooit) Toen bedacht ik dat hij wel eens onder het kruipluik kon zitten, maar daar lag dus een heleboel troep op. Toch nog maar een keer in de keuken zoeken, daar zag ik toen een luikje achter het gasfornuis. Maar de kraan die daar achter zat zat vast. Ik dus een tang halen bij die kerel die nog steeds met zijn duim op de leiding. Ik heel voorzichtig de kraan dicht draaien (ik moet er niet aan denken wat er zou gebeuren als die kraan ook afbrak) maar het water bleef stromen. Dus die kerel nog een keer kijken en ik met mijn duim op het gat. Gelukkig kon hij de goede kraan wel vinden. Ik had de hoofdkraan van de bovenburen dicht gedraait.
Ondertussen was mijn huis een grote troep van zooi die ik uit de meter- en het aanrechtkastje had gegooit en waren dat mannetje en ik helemaal doorweekt. Maar gelukkig heeft ie mijn stortbak ook nog gerepareerd.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_38971418
quote:
Op zondag 18 juni 2006 14:39 schreef maok het volgende:
Ik heb een huurhuis dus ik had de huisbaas gebeld om de stortbak van de wc te maken. Hij had een mannetje gestuurd dus ik zat rustig in de woonkamer. Hoor ik ineens, DRAAI DE HOOFDKRAAN DICHT uit de badkamer komen. Hij had geprobeerd om het kraantje van de stortbak dicht te draaien maar hij was toen ontploft. Stond ie daar met z'n duim op de leiding. Ik had geen idee waar de hoofdkraan zat ik dus snel opzoek. Eerst achter het aanrechtkastje in de keuken, toen in de meterkast (waarbij ik alle troep die daar in lag op de vloer had gegooit) Toen bedacht ik dat hij wel eens onder het kruipluik kon zitten, maar daar lag dus een heleboel troep op. Toch nog maar een keer in de keuken zoeken, daar zag ik toen een luikje achter het gasfornuis. Maar de kraan die daar achter zat zat vast. Ik dus een tang halen bij die kerel die nog steeds met zijn duim op de leiding. Ik heel voorzichtig de kraan dicht draaien (ik moet er niet aan denken wat er zou gebeuren als die kraan ook afbrak) maar het water bleef stromen. Dus die kerel nog een keer kijken en ik met mijn duim op het gat. Gelukkig kon hij de goede kraan wel vinden. Ik had de hoofdkraan van de bovenburen dicht gedraait.
Ondertussen was mijn huis een grote troep van zooi die ik uit de meter- en het aanrechtkastje had gegooit en waren dat mannetje en ik helemaal doorweekt. Maar gelukkig heeft ie mijn stortbak ook nog gerepareerd.


Ik heb ditzelfde ook eens in een huurhuis gehad bij een particulier verhuurder. Die dacht wel ff de druppende nylon stop in de muurplaat aan te draaien om het druppelen te stoppen.

Vervolgens gebeurde het onmogelijk, de nylonstop scheurde in 2-en, toen hij de hoofdkraan dichtdraaide draaide hij die aan gruzels, toen is hij naar zijn eigen hoofdkraan gerend om die dicht te draaien. Zat vast, dus met de waterpomp tang aandraaien, die brak.

Toen is hij in zijn schuur een nieuw stop gaan zoeken en teflon tape, toen met waterdruk erop die stop erin gedraaid. Dat spuit ver

Ik denk dat zo'n 15 minuten volle waterdruk door het keukentje heeft gespoten. Zijn vrouw heeft het toen allemaal opgedweild
pi_38995983
vallen planningsfoutjes ivm bouwvak ook onder blunders..... beetje moeite met het vinden van een stucadoor momenteel....
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  Moderator maandag 19 juni 2006 @ 17:57:10 #170
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_39008050
quote:
Op maandag 19 juni 2006 11:03 schreef Gompy58 het volgende:
vallen planningsfoutjes ivm bouwvak ook onder blunders..... beetje moeite met het vinden van een stucadoor momenteel....


Of je moet een stucadoor uit het midden of zuiden laten komen

Bouwvakantie
Midden van Nederland - 24 juli t/m 11 augustus 2006 (week 30 t/m 32)
Noorden van Nederland - 31 juli t/m 18 augustus 2006 (Week 31 t/m 33)
Zuiden van Nederland - 17 juli t/\m 4 augustus 2006 (Week 29 t/m 31)

  maandag 19 juni 2006 @ 21:11:24 #171
118586 KeessieK
Timmerdude.. :)
pi_39014620
ff een tvptje.. vandaag op me werk op me vinger geslagen.. waarom zijn asfaltnageltjes ook zo klein..
pi_39020895
2 klusblunders vandaag:
- Iets teveel met de voorstrijkwast in de rondte geslingerd, vlekken op een muur die al klaar was. Dus opnieuw getext
- Verkeerde afplaktape gebruiken en dan bij het weghalen je hele kitnaad mee trekken.
  maandag 19 juni 2006 @ 23:27:04 #173
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39020970
quote:
Op maandag 19 juni 2006 23:24 schreef Marsepein het volgende:

- Verkeerde afplaktape gebruiken en dan bij het weghalen je hele kitnaad mee trekken.
Dat kun je ook hebben met de goede afplaktape hoor.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_39021012
quote:
Op maandag 19 juni 2006 23:27 schreef gronk het volgende:

[..]

Dat kun je ook hebben met de goede afplaktape hoor.
Dat maakt het leed iets beter, maar normaal gebruik ik daar low tack tape voor .... en nu gewone schilderstape. Dat kleeft iets te goed.
pi_39022711
Als zelfs marsepein gedonder heeft met afplaktape scheelt dat een hoop. Mijn donkere met dure latex gedane muur laten drogen. Toen de volgende willen doen en ff afgeplakt OP die donkere...
Ja ja, ik wist het nog, gelijk weghalen ivm drogen enzo. TADAAAA die nieuw muur strak, de oude kon opnieuw. Die donkere latex maakt een soort vlies op je muur en die trek je er met tape gewoon af....
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_39025345
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 00:20 schreef Gompy58 het volgende:
Als zelfs marsepein gedonder heeft met afplaktape scheelt dat een hoop. Mijn donkere met dure latex gedane muur laten drogen. Toen de volgende willen doen en ff afgeplakt OP die donkere...
Ja ja, ik wist het nog, gelijk weghalen ivm drogen enzo. TADAAAA die nieuw muur strak, de oude kon opnieuw. Die donkere latex maakt een soort vlies op je muur en die trek je er met tape gewoon af....
en die trek je er met gewone tape gewoon af
  dinsdag 20 juni 2006 @ 10:02:45 #177
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39027552
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 06:20 schreef Marsepein het volgende:


en die trek je er met gewone tape gewoon af
low-tack tape is net zo erg als normale tape, alleen heb je minder kans op beschadigingen. Je ondergrond beschadig je nog steeds, alleen ipv dat je om de meter mag bijwerken, is 't nu een of twee keer per kamer.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_39027770
Voorzet wandje van een inbouw toilet betegelen, na 3/4 doe ik een paar stapjes terug om het werkje te bewonderen, is het zichtbaar niet waterpas!
Hop de boel er maar weer af.
pi_39102542
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 10:13 schreef Nytro het volgende:
Voorzet wandje van een inbouw toilet betegelen, na 3/4 doe ik een paar stapjes terug om het werkje te bewonderen, is het zichtbaar niet waterpas!
Hop de boel er maar weer af.
ik hoef zeker niet te vragen wat jij voor je verjaardag wilt??
pi_39148715
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 10:13 schreef Nytro het volgende:
Voorzet wandje van een inbouw toilet betegelen, na 3/4 doe ik een paar stapjes terug om het werkje te bewonderen, is het zichtbaar niet waterpas!
Hop de boel er maar weer af.
Dat gedonder ha dik ook bij het plaatsen van mijn sopcontacen , tv en cat aansluitingen. Al sje er vlak voorligt lijkt het perfect te zitten. Waarom die waterpas gebruiken, het zit toch goed zo?

Dan sta je idd op, en verwacht mooi werk te zien.... en ja hoor, schots en scheef... dan maar idd met de waterpas.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  vrijdag 23 juni 2006 @ 14:43:43 #181
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39149441
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 14:22 schreef Gompy58 het volgende:

Dan sta je idd op, en verwacht mooi werk te zien.... en ja hoor, schots en scheef... dan maar idd met de waterpas.
Nog erger: overal netjes de waterpas gebruiken, lijkt 't nog scheef te zitten... loopt je vloer niet recht.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_39149602
Of je waterpas gebruiken en er later achterkomen dat er een restje cement aan vast zit.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 18:15:28 #183
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_39156082
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 14:48 schreef dik_voormekaar het volgende:
Of je waterpas gebruiken en er later achterkomen dat er een restje cement aan vast zit.
zoiets had ik een paar weken geleden... .muurtje plaatsen, alles netjes uitmeten, waterpas erbij... van een afstandje kijken en t loopt zo schuin als een hoerentoeter waterpas er weer op....is toch recht weer kijken, weer waterpas erop, en dan blijkt t extreem NIET waterpas
blijkt dat glaasje van de waterpas los te zitten
meteen maar de vuilnisbak in gemikt en een fatsoenlijk ding gekocht
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:32:41 #184
152106 whacky
Zo denk ik erover!
pi_39163542
Toen ik moest behangen netjes de stroom overal vanafgehaald en alle schakelaars en wandcontactdozen verwijderd, afgedopt met kroonsteentjes (absolute afrader) en de stroom er weer op om wat licht in de kamer te hebben.

Nou lekker wat baantjes ingesopt met lijm en nu de muur nog voorstrijken (laat dit je vriendin/vrouw) ook niet doen want ze ging flink tekeer met die kwast en sopte alles in wat ze tegen kwam incl de kroonsteentjes.

Nu lekker baantje behang hangen en mooi glad strijken, nou deed ik dat met de hand om die kleine luchtbelletjes te verwijderen en wreef over een elektra doos heen. Laat daar nou net een kroonsteen zitten met de schroefjes naar voren en de busjes flink gevuld met behanglijm. Op het moment dat ik er overheen wreef prikte de kroonsteen door het behang en werd ik de kamer door gelanceerd. Een behoorlijk schokkende ervaring kan ik zeggen.

Wat leren we hieruit? gebruik dus lasdoppen voor dit werk en geen kroonsteentjes.
Penis Galacticus oftewel Gelul in de ruimte.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:38:21 #185
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39163799
Je hebt nog mazzel gehad. Plaksel=nat. En geleidt best goed volgens mij. Plaksel op kroonsteen=instant kortsluiting en meteen nieuw behang plakken.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_39165175
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 22:38 schreef gronk het volgende:
Je hebt nog mazzel gehad. Plaksel=nat. En geleidt best goed volgens mij. Plaksel op kroonsteen=instant kortsluiting en meteen nieuw behang plakken.
Nou, dat laatste betwijfel ik, of je aardlek knalt uit, of je zekering(automaat). Het lukt echt niet om je behang te laten branden of uitdrogen.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 23:17:51 #187
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39165438
Neu, doorbranden lijkt me te veel gevraagd. Maar een stevige schroeiplek of een gat in je behang ter plaatse van je electradoos lijkt me niet onmogelijk. D'r kan allicht zoveel stroom gaan lopen dat je 't plaksel wat over je kroonsteen heen zit verdampt, en die damp zet uitm en moet ergens naartoe...

Maar ik ben met je eens dat dit een typisch onderwerp is wat meer onderzoek nodig heeft. En vooral: veel filmpjes
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zaterdag 24 juni 2006 @ 18:46:27 #188
152106 whacky
Zo denk ik erover!
pi_39184217
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 23:17 schreef gronk het volgende:
Neu, doorbranden lijkt me te veel gevraagd. Maar een stevige schroeiplek of een gat in je behang ter plaatse van je electradoos lijkt me niet onmogelijk. D'r kan allicht zoveel stroom gaan lopen dat je 't plaksel wat over je kroonsteen heen zit verdampt, en die damp zet uitm en moet ergens naartoe...

Maar ik ben met je eens dat dit een typisch onderwerp is wat meer onderzoek nodig heeft. En vooral: veel filmpjes
Nee geen schroeivlekken ofzo op het behang maar wel op mijn hand, en ja de automaat is er idd uitgeklapt.

En je weet hoe het gaat met camera's, ze zijn er (gelukkig) nooit als je ze nodig hebt.
Penis Galacticus oftewel Gelul in de ruimte.
pi_39224441
Mijn grootste klusblunder was eigenlijk dat ik na het donker het behangen wilde afmaken met een bescheiden lampverlichting erbij , want dan konden we de andere dag meteen al inrichten.............Nee dus, we moesten de andere dag alles opnieuw behangen. (Scheef, naden etc.)
En o ja, pot verf op tafel, een lat willen opruimen en natuurlijk ging die lat tegen de pot verf aan die prachtig langzaam maar zeker mijn prachtige vloerkleed veranderde in zomaar iets kunstzinnigs die ik eigenlijk niet meer wilde hebben (als het nou een anton heyboer ontwerp was geweest, dan misschien wel, nou euh, eigenlijk ook niet )
De boot is aan = de poppen zijn aan het dansen.
pi_39224644
En nog iets, afzuigkap plaatsen, in gebruik nemen, flikkert het ding ineens naar beneden.........waren de beugels oid ondersteboven geplaatst
De boot is aan = de poppen zijn aan het dansen.
pi_39596505
Hebben jullie bij het aanmaken/verdunnen van de amonia wel eens eerst de amonia in een emmertje en daarna pas (geprobeerd) het water er bij te doen?
Ik moest minstens twee meter achteruit...
pi_39596882
Toen ik nog wat jonger was, en net begon met klussen, ging ik mijn kamer opnieuw schilderen. Dus alles netjes geschuurd, en toen vroeg ik aan mijn moeder: wat moet ik nu doen?
Ik moest ontvetten met ammoniak, dus ik de fles ammonia gepakt en een doekje.
En hoppakee, zo vanuit de fles dat ammonia op de doek, en boenen maar. En ik vond het al ontzettend stinken, maar ja, wist ik veel , had nog nooit met ammonia gewerkt.
En toen ik bijna klaar was, komt mijn moeder even kijken, en die zegt: wat stinkt het hier! Toen bleek dat je de ammonia moest verdunnen in een emmer met water.

Ja, wist ik veel
pi_39597097
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 09:22 schreef Gurb het volgende:
Toen ik nog wat jonger was, en net begon met klussen, ging ik mijn kamer opnieuw schilderen. Dus alles netjes geschuurd, en toen vroeg ik aan mijn moeder: wat moet ik nu doen?
Ik moest ontvetten met ammoniak, dus ik de fles ammonia gepakt en een doekje.
En hoppakee, zo vanuit de fles dat ammonia op de doek, en boenen maar. En ik vond het al ontzettend stinken, maar ja, wist ik veel , had nog nooit met ammonia gewerkt.
En toen ik bijna klaar was, komt mijn moeder even kijken, en die zegt: wat stinkt het hier! Toen bleek dat je de ammonia moest verdunnen in een emmer met water.

Ja, wist ik veel
euh....

ik gebruik het nog altijd puur uit de fles op de doek ....

soms ff de andere kant op snuiven maar gaat best hoor...
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  vrijdag 7 juli 2006 @ 09:45:25 #194
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39597272
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 08:59 schreef dik_voormekaar het volgende:
Hebben jullie bij het aanmaken/verdunnen van de amonia wel eens eerst de amonia in een emmertje en daarna pas (geprobeerd) het water er bij te doen?
Ik moest minstens twee meter achteruit...
Da's een klassieke scheikundeblunder: nooit water in zuur doen, maar altijd andersom

Maar met ammoniak heb je dat natuurlijk ook
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_39656082
Ben nou sinds de eerste van Juli aan het klussen in ons nieuwe huisje.
En nog geen blunders!!!!!

Er komt nog wel een foto-reportage.
pi_39686845
kweenie of hij er al bijstaat... maar ...

glaswol isolatie materiaal monteren met deze temperaturen.... Trek dan toch vooral je Tshirt niet uit...

Gisteren de hele dag bezig geweest in sportbroekje ivm de warmte... Heb vandaag echt het gevoel dat ik vlooien heb, overal jeuk...
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  maandag 10 juli 2006 @ 12:51:38 #197
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_39687261
quote:
Op maandag 10 juli 2006 12:36 schreef Gompy58 het volgende:
kweenie of hij er al bijstaat... maar ...

glaswol isolatie materiaal monteren met deze temperaturen.... Trek dan toch vooral je Tshirt niet uit...

Gisteren de hele dag bezig geweest in sportbroekje ivm de warmte... Heb vandaag echt het gevoel dat ik vlooien heb, overal jeuk...
Niet iedereen heeft er last van overigens.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 10 juli 2006 @ 17:14:36 #198
64781 bonke
pipo koeie
pi_39695222
een maat van mij heeft es een huis gekocht dat nog gebouwd moest worden (prefab spul enzo)
de wanden plafonds e.d kwamen met vrachtwagens tegelijk binnen ( rijtjeshuizen in aanbouw )
toen hij es een keer ging kijken kwam hij tot de ontdekking dat van alle huizen het plafond er verkeerd inzat
het trapgat zou normaal in de hal beginnen maar nu begon die dus in de woonkamer
( af en toe domme bouwvakkers dus )
pies on joe toe
  Moderator maandag 10 juli 2006 @ 19:12:26 #199
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_39698336
quote:
Op maandag 10 juli 2006 12:36 schreef Gompy58 het volgende:
kweenie of hij er al bijstaat... maar ...

glaswol isolatie materiaal monteren met deze temperaturen.... Trek dan toch vooral je Tshirt niet uit...

Gisteren de hele dag bezig geweest in sportbroekje ivm de warmte... Heb vandaag echt het gevoel dat ik vlooien heb, overal jeuk...
Fijn he gevoelig zijn voor glaswol

* Mensen lezen ook nooit de verpakking ofzo, wat je allemaal moet doen en hoe je het moet behandelen *
pi_39701391
-Betonnenvloer
-Gaat boren om plintje bij de mat vast te zetten
-Kunstof CV leiding erg ondiep in het beton


...................

pi_39833277
Om de kostenm wat te drukken een nederlandse pool ingehuurd om te stuccen & les te krijgen Zover allemaal ok.

's-Avonds wilde ik de afgesproken voorbereidingen ga treffen voor de volgende dag. Het was echter heel erg warm nog in huis... en ik had de grote fan dus op vol vermogen staan.... Ik genoot er echter meer van dan dat ik er bij nadacht...

Trogje met water... Zak roodband, zak open gesneden, roodband in trogje gedana bij het water. Allemaal prima...

Doe dit echter niet als je met je snuffert naar de fan toestaat en de trog ertussen in hebt.... Het vogende moment sprong het gips spontaan door de te stuccen kamer heen...
Ben daarna maar ff buiten het raam gaan hangen want de adem was me even benomen...

Goede nieuws... het stuccen gaat me prima af voor zó'n 1e keer.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 11:35:33 #202
114609 baskabel4
lastig plassen met erectie...
pi_40506709
een turk bij ons werk ging een knoop leggen in een ty-rep om de kabel vast te zetten?????
Bas heeft gesproken...
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 12:35:22 #203
114609 baskabel4
lastig plassen met erectie...
pi_40508095
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 11:35 schreef baskabel4 het volgende:
een turk bij ons werk ging een knoop leggen in een ty-rep om de kabel vast te zetten?????
(was toevallig een turk,bedoel er niks mee.......)
Bas heeft gesproken...
  PR/Manusje van alles zaterdag 5 augustus 2006 @ 13:17:33 #204
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_40508939
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 12:35 schreef baskabel4 het volgende:

[..]

(was toevallig een turk,bedoel er niks mee.......)
Dat kan, misschien was deze man niet bekend met het object, en dat kan ook met zijn afkomst te maken hebben, kijk het verschil in gereedschap bij Nederland - Amerika
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 15:19:35 #205
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_40511928
Niet echt een klusblunder, wel knap kut: een klein stukje RVS buis (diameter 90mm, 3 dik, lengte ~200 mm ) ergens neerzetten, op z'n snijvlak. Dan in die buurt even bezig zijn, naar achteren grijpen, en mey je knokkel over de rand van die buis schaven. Da's scherp, en dus lek je ook meteen over al het spul wat daar ligt. Fijn hoor, dat vingers goed doorbloed zijn.

Vervolgens ben je een minuut aan het rommelen in de verbanddoos (die natuurlijk een verdieping lager ligt) op zoek naar een compres. Godzijdank zat 't schaartje er wel nog in
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  Moderator maandag 7 augustus 2006 @ 18:42:14 #206
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_40580808
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 15:19 schreef gronk het volgende:
Niet echt een klusblunder, wel knap kut: een klein stukje RVS buis (diameter 90mm, 3 dik, lengte ~200 mm ) ergens neerzetten, op z'n snijvlak. Dan in die buurt even bezig zijn, naar achteren grijpen, en mey je knokkel over de rand van die buis schaven. Da's scherp, en dus lek je ook meteen over al het spul wat daar ligt. Fijn hoor, dat vingers goed doorbloed zijn.

Vervolgens ben je een minuut aan het rommelen in de verbanddoos (die natuurlijk een verdieping lager ligt) op zoek naar een compres. Godzijdank zat 't schaartje er wel nog in
ik werk in de bouw en heb al weinig vertrouwen meer in verbandtrommels die links en rechts in containers staan of hangen

Meestal zijn ze leeg of zit er alleen maar spul in die goed zijn als je iets moet spalken ofzo
Heb daarom maar een verbandtrommel in de auto gegooit en standaard een pleister + schaar in mijn werktas zitten
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:08:13 #207
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_40581635
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:42 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

ik werk in de bouw en heb al weinig vertrouwen meer in verbandtrommels die links en rechts in containers staan of hangen

Meestal zijn ze leeg of zit er alleen maar spul in die goed zijn als je iets moet spalken ofzo
Heb daarom maar een verbandtrommel in de auto gegooit en standaard een pleister + schaar in mijn werktas zitten
Ja, dat viel me ook al op. D'r zat welgeteld *een* gaasje in. Wel een setje plastic handschoenen, drie verschillende handleidingen 'eerste hulp bij ongelukken', en nog meer onzin.

'Gelukkig' ben ik twee jaar geleden gebeten door 'n hond, en de eerste hulp gaf me 'n gigantische voorraad windsels, gaasjes en compressen mee. Een gedeelte van dat spul is volgend jaar wel over de datum, dus dan moet ik er aan denken even wat nieuwe te kopen. Of nog 'n hond boos maken
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 14:13:12 #208
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_40608280
Grmbl, net een voor+verzinkboor gebroken (zo 1 boor die tergelijkertijd boort en verzinkt). 10¤verschwunden
pi_40608884
uhhmmmm... Als planning hebben dat de zolder aan het eind van de zomervakantie af is en die planning op 'een plafond, een vloer, stucken en behangen van de muren, aanleggen radiator, aanleggen koudwater, aanleggen afvoer, aansluiten wasmachine+droger, stopcontacten aansluiten en trapgedeelte (wand) weer netjes maken' na is het af... Is dat ook een klusblunder?
pi_40609458
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 14:31 schreef Bright het volgende:
uhhmmmm... Als planning hebben dat de zolder aan het eind van de zomervakantie af is en die planning op 'een plafond, een vloer, stucken en behangen van de muren, aanleggen radiator, aanleggen koudwater, aanleggen afvoer, aansluiten wasmachine+droger, stopcontacten aansluiten en trapgedeelte (wand) weer netjes maken' na is het af... Is dat ook een klusblunder?
nee, da's gewoon lui geweest zijn
pi_40609668
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 14:48 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
nee, da's gewoon lui geweest zijn
ssssst - [smoesmode]komt door de warmte[/smoesmode]
pi_40611716
Een binnendraad tap 5x0.8mm gebroken. was bijna aan het einde van de tap net even iets sneller gedraait en jawel breekt ie. Kon nog wel het restant er uit krijgen zonder de schroefdraad te verk*tten. Heb nu wel een mooiere tap.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 16:08:05 #213
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_40612038
Bofkont. Mijn tappen breken altijd zodanig af dat er nog maar een heel klein randje staat, wat je niet kan beetpakken met een tang, en ze zijn vaak ook zo klein (M3) dat je ze niet kunt uitboren op de tap zelf.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_40612602
Het lukte met een pincet. Soms lukt het bij kleinere taps door ze even extra in te olieen en dan een lucifer of tandenstokers er langs te steken. Voorzichtig heen en weer proberen te draaien via de lucifer of tandestokers zodat het metaalgruis naar beneden valt en er dan langzaam stukje bij beetje uit te draaien.
pi_40612785
De echte klussers zullen het geen echte Klus vinden, maar voor een klusn00b als ik blijkt er toch moeite mee te hebben. Wat is het geval?
Sinds ik in mijn flat woon heb ik al rieten rolgordijnen (die van de Xenos) voor mijn raam hangen. Ik vind ze nog steeds mooi en er mankeert niks aan, maar ik was zo onderhand wel toe aan iets anders. Vanmorgen dus vol goede moed weer naar de Xenos en daar die witte luxaflex gekocht. Die moest ik toch wel op kunnen hangen leek mij. Nou heb ik 2 ramen naast elkaar. Eentje van 2.20 en eentje van 0.70. Ik heb dus 3 van die dingen gekocht, 2 voor het grote raam en eentje voor het kleine. En om slim te zijn dacht ik dat ik met die kleine het best kon beginnen.
Ik leek wel een echte huisvrouw (ben ik echt niet!) en heb eerst het raampje gezeemd. Toen bleek het weer best wel mee te vallen eigenlijk.
Maar goed, De luxaflex uitgepakt, goed gekeken hoe de beugeltjes opgehangen moesten worden, passen en meten en het eerste beugeltje geschroefd. De kracht die daarbij kwam kijken viel nog best tegen. Ik blijk dus nog minder kracht in mijn handen te hebben als ik dacht. Vloeken hielp en het beugeltje hing. Om uit te tekenen waar het tweede beugeltje moest komen hing ik de luxaflex in de eerste en toen bleek dat ik het beugeltje verkeerdom had gehangen! Vloek, scheld enz. Schroevendraaier weer gepakt en het eerste schroefje lag er zo uit. Het tweede schroefje lukt dus met geen mogelijkheid!
Out of my mind, back in five minutes
pi_40613272
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 16:28 schreef Pleun het volgende:
De echte klussers zullen het geen echte Klus vinden, maar voor een klusn00b als ik blijkt er toch moeite mee te hebben. Wat is het geval?
Sinds ik in mijn flat woon heb ik al rieten rolgordijnen (die van de Xenos) voor mijn raam hangen. Ik vind ze nog steeds mooi en er mankeert niks aan, maar ik was zo onderhand wel toe aan iets anders. Vanmorgen dus vol goede moed weer naar de Xenos en daar die witte luxaflex gekocht. Die moest ik toch wel op kunnen hangen leek mij. Nou heb ik 2 ramen naast elkaar. Eentje van 2.20 en eentje van 0.70. Ik heb dus 3 van die dingen gekocht, 2 voor het grote raam en eentje voor het kleine. En om slim te zijn dacht ik dat ik met die kleine het best kon beginnen.
Ik leek wel een echte huisvrouw (ben ik echt niet!) en heb eerst het raampje gezeemd. Toen bleek het weer best wel mee te vallen eigenlijk.
Maar goed, De luxaflex uitgepakt, goed gekeken hoe de beugeltjes opgehangen moesten worden, passen en meten en het eerste beugeltje geschroefd. De kracht die daarbij kwam kijken viel nog best tegen. Ik blijk dus nog minder kracht in mijn handen te hebben als ik dacht. Vloeken hielp en het beugeltje hing. Om uit te tekenen waar het tweede beugeltje moest komen hing ik de luxaflex in de eerste en toen bleek dat ik het beugeltje verkeerdom had gehangen! Vloek, scheld enz. Schroevendraaier weer gepakt en het eerste schroefje lag er zo uit. Het tweede schroefje lukt dus met geen mogelijkheid!
Tip: eerst voorboren met een boortje dat iets dunner is dan de kern van je schroef.

Tip: schroeven eerst langs een kaars halen of met kokosboter insmeren (dat spul wat je ook voor je lippen gebruikt bij koude) , vasaline kan ook maar geeft wat troep

Tip: Schroef gaat er te stroef uit, zachter een paar keer tegen de onderkant van de schroevendraaien kloppen met een licht hamer terwijl je probeert te draaien. Dan gaat een schroef soms iets minder vast zitten.
pi_40613414
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 16:44 schreef tnimble het volgende:

[..]

Tip: eerst voorboren met een boortje dat iets dunner is dan de kern van je schroef.

Tip: schroeven eerst langs een kaars halen of met kokosboter insmeren (dat spul wat je ook voor je lippen gebruikt bij koude) , vasaline kan ook maar geeft wat troep

Tip: Schroef gaat er te stroef uit, zachter een paar keer tegen de onderkant van de schroevendraaien kloppen met een licht hamer terwijl je probeert te draaien. Dan gaat een schroef soms iets minder vast zitten.
Had je die eerste twee tips niet eerder kunnen geven?
De schroef zit een beetje scheef en de kruiskop glijdt er nu iedere keer uit...
Out of my mind, back in five minutes
pi_40613651
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 16:49 schreef Pleun het volgende:

[..]

Had je die eerste twee tips niet eerder kunnen geven?
De schroef zit een beetje scheef en de kruiskop glijdt er nu iedere keer uit...
Dan had je een topic moeten openen "hoe hang ik het beste mijn nieuwe luxaflex op"

Kun je erbij met b.v. een waterpomptang. Of kun je met een zaagje het kopje een gleufje zagen? Ander schroefkop er af zagen of heen en weer buigen met een tangetje totdat ie afbreekt. Beugeltje verwijderen, en dan de rest van de schroef er met een waterpomptang oid er uit draaien???
pi_40614345
Ik heb het nog anders gedaan. Ik had nog een schroevendraaier met zo'n platte kop die precies in het schroefje paste. Toen lukte het (met kloppen zoals je zei) om het schroefje eruit te halen. Het eerste beugeltje hangt nu dus goed (voor de zekerheid met maar 1 schroefje), maar toen ik het tweede beugeltje wilde af tekenen, was het beugeltje kwijt. Geen zin om te zoeken heb ik zolang een beugel van een andere luxaflex gepakt en toen was ineens mijn schroevendraaier kwijt.
Ik weet het zeker: het Schroefje neemt Wraak!
Out of my mind, back in five minutes
pi_40614506
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 17:21 schreef Pleun het volgende:
Ik heb het nog anders gedaan. Ik had nog een schroevendraaier met zo'n platte kop die precies in het schroefje paste. Toen lukte het (met kloppen zoals je zei) om het schroefje eruit te halen. Het eerste beugeltje hangt nu dus goed (voor de zekerheid met maar 1 schroefje), maar toen ik het tweede beugeltje wilde af tekenen, was het beugeltje kwijt. Geen zin om te zoeken heb ik zolang een beugel van een andere luxaflex gepakt en toen was ineens mijn schroevendraaier kwijt.
Ik weet het zeker: het Schroefje neemt Wraak!
schroevendraaier ligt naast het beugeltje
pi_40614507
--edit--
dat had je na 1x ook wel begrepen
pi_40614541
Ja vast, en ik vind hem pas als ik nederig mijn excuses heb aangeboden enzo...
Out of my mind, back in five minutes
  PR/Manusje van alles dinsdag 8 augustus 2006 @ 17:29:29 #223
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_40614546
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 17:21 schreef Pleun het volgende:
Ik heb het nog anders gedaan. Ik had nog een schroevendraaier met zo'n platte kop die precies in het schroefje paste. Toen lukte het (met kloppen zoals je zei) om het schroefje eruit te halen. Het eerste beugeltje hangt nu dus goed (voor de zekerheid met maar 1 schroefje), maar toen ik het tweede beugeltje wilde af tekenen, was het beugeltje kwijt. Geen zin om te zoeken heb ik zolang een beugel van een andere luxaflex gepakt en toen was ineens mijn schroevendraaier kwijt.
Ik weet het zeker: het Schroefje neemt Wraak!
Het zit je niet echt mee
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_40614772
Het zit niet mee nee, maar ik laat me door een schroefje niet op mn kop zitten! Ik zal hem ophangen! Al moet het met een aardappelschilmesje!
Out of my mind, back in five minutes
  PR/Manusje van alles dinsdag 8 augustus 2006 @ 17:39:35 #225
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_40614810
Hahaha nou succes nog maar even
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 17:57:47 #226
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40615371
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 17:37 schreef Pleun het volgende:
Het zit niet mee nee, maar ik laat me door een schroefje niet op mn kop zitten! Ik zal hem ophangen! Al moet het met een aardappelschilmesje!
We hebben hier nog geen EHBO forum hoor

Succes, en laat het resultaat even zien (aan zowel handen als de muur/het plafond)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_40615423
Hij hangt! En ik heb al mijn vingers nog

Foto's komen wel als de andere 2 ook hangen, oke?
Out of my mind, back in five minutes
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 18:07:18 #228
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40615697
voorruit
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 09:22:11 #229
154795 remcoharmsen
wannabee molenaar
pi_40634312
Mag ik er ook ff 1 posten?

ingredienten: 1 broertje en 1 vriend (beide electricien) en een radio.

Ik was in de keuken bezig om leidingwerk in de freezen voor de nieuwe keuken. Ik had de stroom in de keuken netjes in de meterkast uitgezet. We hadden net de dag daarvoor een nieuwe groepenkast geplaatst met van die automaten. Ik moest nog even weg, even wat doen ofzo, maar ik kwam dus weer terug in de keuken. Ik de sleuvenfrees gepakt en ik druk sleuven freezen. Ik wist dat er een bestaande leiding geraakt zou worden, maar dat moest ook, want die zou vervangen worden. Maar kie #$@## electriciens hadden de stroom er weer op gezet, omdat de RADIO het niet deed!

gevolg: 1 geschrokken persoon (ik) en een kapotte automaat voor de groep en een gesmolten aardlekschakelaar Ik was namelijk tegelijkertijd door alle 3 de draden heengeschoten en dat was iets teveel van 't goede.

tip: altijd controleren of de stroom er ook daadwerkelijk af is, voordat je aan 't werk gaat met electriciteit!
pi_40634448
Zo heb ik er ook eentje van jaren terug. Is net de graaf machine klaar met het opgraven van een hoofdkabel. Gaan we het gat in om de stalen mof los te halen. Brander er onder, dekseltje los, teer opvangen, alle bouten lossen en de mof er af slaan. De aders allemaal vrijgemaakt. Even genoeg gewerkt voordat de aftakking er bij gelast gaat worden.

Staan lekker koffie te drinken gaan ze de grondwerker eventjes ergens anders gebruiken. Starten dat ding maar duwen ze zo die stalen mof dat gat in preceis boven op die kabel. Grote knal, rook uit het gat, mof vliegt door de lucht, halve industrieterein zonder spanning.
pi_40634592
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 09:22 schreef remcoharmsen het volgende:
Mag ik er ook ff 1 posten?

ingredienten: 1 broertje en 1 vriend (beide electricien) en een radio.

Ik was in de keuken bezig om leidingwerk in de freezen voor de nieuwe keuken. Ik had de stroom in de keuken netjes in de meterkast uitgezet. We hadden net de dag daarvoor een nieuwe groepenkast geplaatst met van die automaten. Ik moest nog even weg, even wat doen ofzo, maar ik kwam dus weer terug in de keuken. Ik de sleuvenfrees gepakt en ik druk sleuven freezen. Ik wist dat er een bestaande leiding geraakt zou worden, maar dat moest ook, want die zou vervangen worden. Maar kie #$@## electriciens hadden de stroom er weer op gezet, omdat de RADIO het niet deed!

gevolg: 1 geschrokken persoon (ik) en een kapotte automaat voor de groep en een gesmolten aardlekschakelaar Ik was namelijk tegelijkertijd door alle 3 de draden heengeschoten en dat was iets teveel van 't goede.

tip: altijd controleren of de stroom er ook daadwerkelijk af is, voordat je aan 't werk gaat met electriciteit!
2 dingen zijn met het uitschakelen heel belangrijk, wat ik iig doe:
- Een groep is nooit voor niets uitgeschakeld. Als jij hem niet hebt uitgeschakeld, schakel jij hem ook niet in.
- Een groep die je uitschakeld plak je met een stukje iso tape vast. Alleen de plakker van de tape haalt dat weg en zet de groepschakelaar weer om.
  Moderator woensdag 9 augustus 2006 @ 10:38:46 #232
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_40635775
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 09:22 schreef remcoharmsen het volgende:
Mag ik er ook ff 1 posten?

ingredienten: 1 broertje en 1 vriend (beide electricien) en een radio.

Ik was in de keuken bezig om leidingwerk in de freezen voor de nieuwe keuken. Ik had de stroom in de keuken netjes in de meterkast uitgezet. We hadden net de dag daarvoor een nieuwe groepenkast geplaatst met van die automaten. Ik moest nog even weg, even wat doen ofzo, maar ik kwam dus weer terug in de keuken. Ik de sleuvenfrees gepakt en ik druk sleuven freezen. Ik wist dat er een bestaande leiding geraakt zou worden, maar dat moest ook, want die zou vervangen worden. Maar kie #$@## electriciens hadden de stroom er weer op gezet, omdat de RADIO het niet deed!

gevolg: 1 geschrokken persoon (ik) en een kapotte automaat voor de groep en een gesmolten aardlekschakelaar Ik was namelijk tegelijkertijd door alle 3 de draden heengeschoten en dat was iets teveel van 't goede.

tip: altijd controleren of de stroom er ook daadwerkelijk af is, voordat je aan 't werk gaat met electriciteit!
Been there, done that

- Stel mensen altijd op de hoogte van het feit dat jij aan die groep werkt en jij de spanning er af zet
- Plak na het uitschakelen van de groep een plakbandje over de installatie automaat en schrijf daar je naam op. Men weet dan wie waar aan welke groep werkt.
- Indien het ouderwetse smeltpatronen zijn neem de zekering en zekeringhouder dan mee en plak het gat waar je de zekering normaal indraait ook af met een plakbandje met daarop je naam.
- Indien er ergens in een meterkast een groep uitgeschakeld is en daar zit een plakbandje overheen of hij staat gewoon uit en je wilt hem inschakelen vraag dan eerst rond wie er aan die groep werkt

- Indien de groep nog onverhoopt wordt ingeschakeld dan mag je die persoon serieus pijn doen
pi_40682483
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 17:59 schreef Pleun het volgende:
Hij hangt! En ik heb al mijn vingers nog

Foto's komen wel als de andere 2 ook hangen, oke?
Ze hangen en ik heb een foto, maar waar kan ik die online zetten?
Out of my mind, back in five minutes
pi_40682534
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 13:25 schreef Pleun het volgende:

[..]

Ze hangen en ik heb een foto, maar waar kan ik die online zetten?
www.picserver.org
pi_40682792
Nou, hier zijn ze dan: Mijn trots!



Op een gegeven moment dacht ik dat ik klaar was en zat op de bank van het uitzicht te genieten toen ik ineens zag waar die twee extra beugeltjes voor waren. De luxaflex boog door halverwege!
En ik maar denken dat die dingen per ongeluk in het zakkie waren gestopt
Out of my mind, back in five minutes
  donderdag 10 augustus 2006 @ 13:37:21 #236
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40682918
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 13:34 schreef Pleun het volgende:
Nou, hier zijn ze dan: Mijn trots!

[afbeelding]

Op een gegeven moment dacht ik dat ik klaar was en zat op de bank van het uitzicht te genieten toen ik ineens zag waar die twee extra beugeltjes voor waren. De luxaflex boog door halverwege!
En ik maar denken dat die dingen per ongeluk in het zakkie waren gestopt



Maar verders is alles dus gelukt
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_40682994
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 13:37 schreef sanger het volgende:

[..]




Maar verders is alles dus gelukt
Ja. Ik heb zelfs die eerste er nog een keer afgehaald om dat ene **schroefje er nu goed in te draaien en ook dat is gelukt.
* Pleun is trots!
Out of my mind, back in five minutes
  donderdag 10 augustus 2006 @ 13:49:38 #238
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_40683357
hangt er nu een echte of een neppe kat in?
  PR/Manusje van alles donderdag 10 augustus 2006 @ 13:52:49 #239
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_40683471
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 13:49 schreef bleiblei het volgende:
hangt er nu een echte of een neppe kat in?
Die neppe poes is net echt dus Hij werkt
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_40683520
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 13:49 schreef bleiblei het volgende:
hangt er nu een echte of een neppe kat in?
Eergisteren, toen ik die ene kleine net had opgehangen probeerde 1 van mijn katten wel of ze erin kon klimmen, maar dat lukte niet echt gelukkig
Out of my mind, back in five minutes
pi_40684895
Was lekker bezig de keuken te installeren ging best goed alleen toen ik met de waterpas een keer omdraaide was ie niet meer water pas huh????

Bleek de water pas krom kon ik weer op nieuw gaan afstellen.

Daarna opnieuw met een nieuwe waterpas en toen bleek de muur gewoon een afwijking ook nog te hebben van 1 a 2 centimeter verticaal.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 14:37:18 #242
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40685015
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 14:33 schreef MeZZiN het volgende:
Was lekker bezig de keuken te installeren ging best goed alleen toen ik met de waterpas een keer omdraaide was ie niet meer water pas huh????

Bleek de water pas krom kon ik weer op nieuw gaan afstellen.

Daarna opnieuw met een nieuwe waterpas en toen bleek de muur gewoon een afwijking ook nog te hebben van 1 a 2 centimeter verticaal.
Wees blij dat je de waterpas nog een keer omdraaide
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_41290551
Gister mezelf gesneden toen ik een meubelpakketje open wou maken met van die spanbandjes eromheen. Rats met het stanleymes in m'n klauw.
pi_41290868
Oh, dat was best serieus.... Heb je geen before ' the doctor' pictures
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:05:47 #245
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41291129
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:58 schreef Marsepein het volgende:
Oh, dat was best serieus.... Heb je geen before ' the doctor' pictures
Hoeft niet hoor

(net gegeten enzo)
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_41291255
Oef - en dan heb je de doos nog niet eens opengemaakt en moet je nog beginnen!
pi_41291330
* kroegtijger kan bijna niet wachten tot de foto's van het klussen zelf komen..... misschien een 16+ rating aan dit topic geven??
  PR/Manusje van alles dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:17:16 #248
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_41291485
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 14:05 schreef gronk het volgende:

[..]

Hoeft niet hoor

(net gegeten enzo)
Mooi dan kan je de plaatjes bekijken. Kijk nooit naar enge plaatjes met een lege maag
Er hoeft geen kijkwijzeradvies op dit topic, mochten er plaatjes gepost worden die aanstootgevend kunnen zijn dan is een aankondiging / een linkje genoeg
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_41293379
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 14:09 schreef Bright het volgende:
Oef - en dan heb je de doos nog niet eens opengemaakt en moet je nog beginnen!
Lol,inderdaad ja,bloedbad dat het was! Ik voelde me zó stom he.
De dag ervoor een dressoir,tafel en tv meubel in elkaar gezet...no problem
De laatste was een salontafel,makkelijkste van alles dacht ik zo... gebeurt er zoiets
Anyway...zonder verdoving laten hechten...want,als ik dan éénmaal terug was van de huisarts kon ik meteen dat kreng in elkaar schroeven...ik laat me niet kennen natuurlijk
Qua pijn waren 't maar speldenprikjes vergeleken met die snee.
Nou,bij terugkomst een bak koffie...klote-salontafel in elkaar gezet...toen nog een lamp opgehangen...ondertussen paar uur verder...duimpje begon zeurend pijn te doen en ik begon te zweten...toen toch maar een ibuprofennetje gepakt en gaan liggen
pi_41293731
En een dag later alle bloedvlekken van de salontafel en de lamp gehaald. Op de muur en het plafond gingen de vlekken er al niet meer uit

ach, dan ga je toch binnenkort verven? laat je dan wel de bus door een professional (lees: erkende schilder) open maken?
pi_41294419
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 15:11 schreef Menn0 het volgende:

[..]

Lol,inderdaad ja,bloedbad dat het was! Ik voelde me zó stom he.
De dag ervoor een dressoir,tafel en tv meubel in elkaar gezet...no problem
De laatste was een salontafel,makkelijkste van alles dacht ik zo... gebeurt er zoiets
Anyway...zonder verdoving laten hechten...want,als ik dan éénmaal terug was van de huisarts kon ik meteen dat kreng in elkaar schroeven...ik laat me niet kennen natuurlijk
Qua pijn waren 't maar speldenprikjes vergeleken met die snee.
Nou,bij terugkomst een bak koffie...klote-salontafel in elkaar gezet...toen nog een lamp opgehangen...ondertussen paar uur verder...duimpje begon zeurend pijn te doen en ik begon te zweten...toen toch maar een ibuprofennetje gepakt en gaan liggen

Met bloed zweet en tranen....
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:50:11 #252
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41294507
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 15:11 schreef Menn0 het volgende:

Lol,inderdaad ja,bloedbad dat het was! Ik voelde me zó stom he.
Ik sta d'r ook iedere keer weer van te kijken hoeveel bloed er uit je vingers komt

en 'n rotzooi dat 't geeft..o-ve-ral bloedspetters
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  Moderator dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:50:40 #253
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_41298083
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:47 schreef Menn0 het volgende:
Gister mezelf gesneden toen ik een meubelpakketje open wou maken met van die spanbandjes eromheen. Rats met het stanleymes in m'n klauw.
[afbeelding]

ALTIJD..

HOE..

DAN...

OOK.. !


Van je af snijden en nooit naar je toe !
pi_41315723
een tijdje geleden nog met een net geslepen bijtel in mijn duim gesneden. Enkele mm's diep, en stopte niet met bloeden. Kon niet genaaid worden wegens moeilijke plaats en dan maar dichtgekleeft met een hele hoop steristrips en wat verband er rond dat er 4 dagen op moest blijven. Ik zou dan wel zien of het gewerkt heeft of niet.
Gelukkig was de bijtel superscherp dus nooit echt zeer van gehad.

Moest wel de bloedvlekken uit mijn orgelpijpje schuren
  woensdag 30 augustus 2006 @ 08:05:14 #255
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41316816
10-secondenlijm wil voor dat soort gevallen ook nog wel eens helpen
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zondag 3 september 2006 @ 11:21:01 #256
64781 bonke
pipo koeie
pi_41446624
verleden week me keuken betegeld, na het tegelen mijn fornuis weer op ze plek gezet en toen... flikkerde me nieuwe afzuigkap naar beneden
gister de laatste radiatoren opgehangen en de boel gevuld en wat denk je ... achter een koofje( pas geschilderd ) hoorde ik het druppelen
kon ik de koof slopen en een cv koppeling vervangen ( aandraaien ging niet want de draad was stuk )
tijdens het weer zo snel mogelijk leegmaken van me cv systeem heb ik in de badkamer een nippel losgedraaid, die vloog er tijdens het afdraaien door de waterdruk vanaf en ik was vergeten de badkamerdeur dicht te doen
zwarte drab spoot me door badkamer zo de bijkeuken en de keuken in
pies on joe toe
  zondag 3 september 2006 @ 11:25:00 #257
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41446697
Je kwam niet op 't idee om eerst je CV leeg te laten lopen op 't reguliere aftappunt?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zondag 3 september 2006 @ 11:43:32 #258
64781 bonke
pipo koeie
pi_41447074
quote:
Op zondag 3 september 2006 11:25 schreef gronk het volgende:
Je kwam niet op 't idee om eerst je CV leeg te laten lopen op 't reguliere aftappunt?
op die nippel zat het reguliere aftappunt maar die ging me veels te langzaam
pies on joe toe
pi_41449703
quote:
Op zondag 3 september 2006 11:21 schreef bonke het volgende:
verleden week me keuken betegeld, na het tegelen mijn fornuis weer op ze plek gezet en toen... flikkerde me nieuwe afzuigkap naar beneden
gister de laatste radiatoren opgehangen en de boel gevuld en wat denk je ... achter een koofje( pas geschilderd ) hoorde ik het druppelen
kon ik de koof slopen en een cv koppeling vervangen ( aandraaien ging niet want de draad was stuk )
tijdens het weer zo snel mogelijk leegmaken van me cv systeem heb ik in de badkamer een nippel losgedraaid, die vloog er tijdens het afdraaien door de waterdruk vanaf en ik was vergeten de badkamerdeur dicht te doen
zwarte drab spoot me door badkamer zo de bijkeuken en de keuken in
Dat hele verhaal over die CV. Had je nou nergens een moment dat je dacht: "Moment, ff een time-out" Nu werd het fout op fout op fout. Dat kun je bijna geen blunderen meer noemen
  zondag 3 september 2006 @ 13:45:44 #260
64781 bonke
pipo koeie
pi_41449793
et was heuze paniek man
pies on joe toe
  zondag 3 september 2006 @ 16:13:47 #261
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_41453377
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 17:50 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]


ALTIJD..

HOE..

DAN...

OOK.. !


Van je af snijden en nooit naar je toe !
Dat helpt overigens niet als je je hand ook (verder) van je af aan het houden bent.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  zondag 3 september 2006 @ 16:20:15 #262
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41453518
quote:
Op zondag 3 september 2006 13:45 schreef bonke het volgende:
et was heuze paniek man
't soort paniek van 'en wanneer houdt 't nu op en wordt 't stil'
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zondag 3 september 2006 @ 16:53:52 #263
64781 bonke
pipo koeie
pi_41454405
quote:
Op zondag 3 september 2006 16:20 schreef gronk het volgende:

[..]

't soort paniek van 'en wanneer houdt 't nu op en wordt 't stil'
de eerste paniek was "waar heb ik me baco gelaten "
tweede paniek was "der komt veel te weinig uit " ( na het overloopje losgedraaid te hebben )
derde paniek was " der komt teveel uit " ( na de hele nippel verwijderd te hebben )
vierde paniek was "verdorie me keuke onder de drab"

ik denk dat ik al die bekkies wel heb gehad

pies on joe toe
  maandag 4 september 2006 @ 09:02:28 #264
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_41474184
quote:
Op zondag 3 september 2006 13:41 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Dat hele verhaal over die CV. Had je nou nergens een moment dat je dacht: "Moment, ff een time-out" Nu werd het fout op fout op fout. Dat kun je bijna geen blunderen meer noemen
Pfff.. ik krap mezelf even achter mijn oren, ik ga vanavond m'n CV's overal in mijn huis terughangen..

nog dingen waar ik op moet letten?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_41474603
quote:
Op maandag 4 september 2006 09:02 schreef avotar het volgende:

[..]

Pfff.. ik krap mezelf even achter mijn oren, ik ga vanavond m'n CV's overal in mijn huis terughangen..

nog dingen waar ik op moet letten?
Lekage

Ehh niet echt eigenlijk behalve commen sence.

Misschien moet je in delen ophangen als er 2 gaan lekken ofzo dan ben je vaak te laat en heb je een lekkere plas waten.... dus per 2 of 3 en dan die goed kijken of ze niet lekken en dan weer 2 of 3.
  maandag 4 september 2006 @ 16:51:16 #266
64781 bonke
pipo koeie
pi_41484833
radiateuren waren niet lek maar een koppelling achter een muurtje

ik zou gewoon alles ophangen en dan bijvullen
loop wel ff met een man of twee alle radiateuren langs tijdens het vullen, dan is een lekje namelijk snel weer opgelost
en goed de drukmeter in de gaten houden, die van mij staat nu gelukkig al twee dagen op 2 bar
pies on joe toe
  dinsdag 5 september 2006 @ 08:13:19 #267
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_41506443
Gelukkig is alles goed gegaan gisteren nog met m'n radiatoren.. alleen.. aan zijn ze nog niet. ze staan onder druk, dat wel... alleen de ketel wil nog niet aan.

de monteurs mompelden iets over een water-doorstromings-schakelaar.... en zeiden dat ze terugkwamen.... geen idee wat het is.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  dinsdag 5 september 2006 @ 16:54:00 #268
64781 bonke
pipo koeie
pi_41519901
als jou ketel nog een waakvlam heeft en het gas is eraf geweest dan kan het ff duren voordat de ketel weer een vlammetje krijgt
komt door lucht in je gasleiding
dus ff de knop wat langer indrukken
pies on joe toe
pi_41520729
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 08:13 schreef avotar het volgende:
de monteurs mompelden iets over een water-doorstromings-schakelaar.... en zeiden dat ze terugkwamen.... geen idee wat het is.
'We komen terug' ... 'We bellen terug' hoorde ik hier de afgelopen 2 dagen.
Geen sjoege.
Waarschijnlijk omdat ze het zelf ook niet weten en er ook documentatie op na moeten slaan!
Ik dacht,dat probleempje van mij tackle ik dan zelf wel.
(leiding verlegd van geiser naar combi ketel,maar kreeg er geen warm water uit)
Dus, de handleiding en de technische details opgezocht op het net...toen kon ik in het service menu komen...en was me ook meteen duidelijk hoe ik hem moest resetten.
Al met al, de driewegklep was gewoon uitgeschakeld.
Dit kan bij jou ook aan de hand zijn, omdat hij heeft gedetecteerd dat er geen druk meer was...
Probeer eens een reset uit te voeren als dat kan,en laat het weten.

Het is me niet duidelijk wat je bedoelt met 'de ketel wil nog niet aan' dus ik zit nu te gissen.
Omschrijf u nader!
pi_41528361
Hoewel het advies goedbedoeld is, is het handig als we dit topic voor de blunders bewaren. Dan blijft het leuk leesvoer

Het is natuurlijk wel mogelijk dat avotar even een eigen topic aanmaakt met ijn CV probleem
pi_41768845
laagje grondverf, nog een laagje grondverf, netjes geschuurd, nog een laagje grond erover, paar laagjes zwarte verf erover, mooi spekglad schuren, nog een klein beetje, nog een tikje, nog IETSJE gladder...
En dan wordt het opeens grondverf-wit .

Ik ga maar weer met de zwarte verf aan de gang
  PR/Manusje van alles woensdag 13 september 2006 @ 17:22:40 #272
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_41775133
Ben je leuk met de paletwagen 40 zakken zout a 25 kilo aan het verplaatsen rijd je over een luik naar de kruipruimte zakt je paletwagen er doorheen
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_41798564
oef - Surveillance-Fiets, dat is triest. Ik zie het voor me. En dan nog beteutert kijken ook zeker?

* is bijna klaar met de muren stucken en plafond witten; ik krijg toch wel respect voor die gasten die de muren zo mooi glad stucken.
* gaat maar weer aan het werk met mondkapje en gasbetonblokken schuren...
  PR/Manusje van alles donderdag 14 september 2006 @ 17:09:13 #274
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_41805912
quote:
Op donderdag 14 september 2006 12:47 schreef Bright het volgende:
oef - Surveillance-Fiets, dat is triest. Ik zie het voor me. En dan nog beteutert kijken ook zeker?

* is bijna klaar met de muren stucken en plafond witten; ik krijg toch wel respect voor die gasten die de muren zo mooi glad stucken.
* gaat maar weer aan het werk met mondkapje en gasbetonblokken schuren...
Dan denk je echt van: pff dat had je ook wel kunnen verwachten... 1000 kilo over zown luikje... En uiteraard lachen je collega's zich helemaal dood
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_41806101
quote:
Op donderdag 14 september 2006 17:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Dan denk je echt van: pff dat had je ook wel kunnen verwachten... 1000 kilo over zown luikje... En uiteraard lachen je collega's zich helemaal dood
benje daar ook weer vanaf he
pies on joe toe
pi_41806402
Wat kan je klussen met zout precies? Of was het zomaar in dit topic? .
  PR/Manusje van alles donderdag 14 september 2006 @ 17:31:03 #277
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_41806508
quote:
Op donderdag 14 september 2006 17:26 schreef veldmuis het volgende:
Wat kan je klussen met zout precies? Of was het zomaar in dit topic? .
Ja beroepsmatig klussen noem ik het Technische dienst enzo
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_41806558
quote:
Op donderdag 14 september 2006 17:31 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Ja beroepsmatig klussen noem ik het Technische dienst enzo
Ah, op die manier. Ik verwachtte een nieuwe klussensatie met zout ofzo .
  donderdag 14 september 2006 @ 17:36:12 #279
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_41806638
Ik was een keer een zadelkast aan het maken voor mijn paard. Het hout had ik op maat laten zagen. Ik had echter de zijkanten aan de buitenkant van de onder- en bovenkant verlijmd in plaats van ertussen. En toen paste de deur dus niet meer. Ik had ongeveer 2 cm over. Toen heb ik maar een balkje van 2 cm ertegenaan geplakt. Hij kwam toch maar in een paardenstal en niet in de woonkamer.

En ik heb mezelf ook al eens bijna geëlectrocuteerd, denkende dat de stroom eraf was. En dan twee draden beetpakken, ouch.

[ Bericht 1% gewijzigd door Isegrim op 14-09-2006 17:43:09 ]
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_41806712
quote:
Op donderdag 14 september 2006 17:36 schreef Isegrim het volgende:
En ik heb mezelf ook al eens bijna geëlectrocuteerd, denkende dat de stroom eraf was. En dan twee draden beetpakken, ouch.
Ik weet de eerste keer dat ik dat meemaakte nog!
Ik zat nog op de basisschool toen, lang geleden dus .
Was een bureaulamp waarvan het lampje niet werkte. Oud ding, de fitting was wat rot, en ik wou dat onderste lipje even wat terugbuigen waardoor ie dus weer contact zou maken.
Ja, als het lampje niet aan gaat als er spanning op staat, weet je niet hoe de schakelaar staat. Een stekker...ohja! .
Tets !
  PR/Manusje van alles donderdag 14 september 2006 @ 19:31:43 #281
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_41810065
quote:
Op donderdag 14 september 2006 17:31 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Ja beroepsmatig klussen noem ik het Technische dienst enzo
Vertel hier je beroeps blunders!

Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_41913598
Tja, hier dan ook maar 1, een kleintje dit keer.
Ik wil een bed voor onze dochter verven (van grijs naar geel, moet kunnen) en had inmiddels alles in huis: verf, kwast, handvat voor de roller, plastic verfhoudertje, schuurpapier, schuurkurk, ... Oh, rolletje vergeten. Ach, ik heb nog wel zo'n klein rolletje liggen voor de latex
Nu heb ik dus in plaats van mooie gladde planken een structuurtje door alle haren die van het rolletje loslieten.
Nou ja, maar iets meer schuren en ff een verfrolletje halen, want zoals ook al op de verpakking staat: bedoelt voor structuur en latex, maar ja, wie leest nu de verpakking als je 'even' een klusje wilt doen...

Heb alweer geschuurd, nu nog ff een *goed* rolletje halen en de 2e laag erop. Ik neem aan dat er dan niks meer van te zien is.
  dinsdag 19 september 2006 @ 11:41:43 #283
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_41946356
Heb zondag bij mijn vriendin de touwen in haar schuiframen vervangen, een aantal waren geknapt. Zijn hele ouderwetse Amsterdamse grachtenpand ramen. Aan deze touwen hangen hele zware contragewichten (15 kilo) welke weggewerkt zijn in de betimmering. Het vastmaken van de contragewichten aan de touwen is nog een hele klus.

Uiteraard liet ik een van deze contragewichten van een meter hoog op de vensterbank vallen. Met als gevolg een flinke deuk en scheur in het authentieke 17e eeuwse houtwerk. Drie eeuwen niets aan de hand en dan ga ik ff aan de slag, haha.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
pi_41963443
17e eeuwse vensterbank? Joh, trek t je niet aan, tis toch al lang aan vervanging toe hahaha
  dinsdag 19 september 2006 @ 21:23:12 #285
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41963595
Die zooi had allang afgeschreven horen te zijn
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_41964934
heb net een leuk klein huisje gekocht en druk bezig met behang afhalen. Stopcontacten eraf en veeg behangresten van de muur en raak iets aan gewoon die grote ring er omheen, nooit gedacht dat daar stroom op kan staan?

Wel dus, kreeg een dikke klap... die deed even pijn maar wat me verbaasde dat het zolang vreemd bleef voelen... alle spieren en gewrichten deden gisteren de hele dag en avond nog 'pijn'

Dus.... nu alle stroom eraf, of toch de kapjes er maar op
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_41964959
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 21:51 schreef Sharpdressedman het volgende:
heb net een leuk klein huisje gekocht en druk bezig met behang afhalen. Stopcontacten eraf en veeg behangresten van de muur en raak iets aan gewoon die grote ring er omheen, nooit gedacht dat daar stroom op kan staan?

Wel dus, kreeg een dikke klap... die deed even pijn maar wat me verbaasde dat het zolang vreemd bleef voelen... alle spieren en gewrichten deden gisteren de hele dag en avond nog 'pijn'

Dus.... nu alle stroom eraf, of toch de kapjes er maar op
Geen aardlekschakelaar in het huis vermoed ik?
  dinsdag 19 september 2006 @ 21:58:01 #288
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41965293
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 21:51 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Geen aardlekschakelaar in het huis vermoed ik?
30mA kan best dodelijk zijn. En een lekker met behangsellijm ingesopte hand geleidt prima.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_41966327
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 21:51 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Geen aardlekschakelaar in het huis vermoed ik?
hoe ziet zo'n ding eruit?

Ik heb drie stoppen en een wit ding met een nul en een streepje erop, is dat een aardlekschakelaar?
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_41966452
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 21:58 schreef gronk het volgende:

[..]

30mA kan best dodelijk zijn. En een lekker met behangsellijm ingesopte hand geleidt prima.
De hand is niet het probleem, maar vaak is de geleiding naar aarde via je been of voet heel slecht waardoor het alsnog meevalt. Maar in een plas water staan, buiten, kan zonder aardlek in zulke gevallen behoorlijk dodelijk zijn.
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 22:18 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

hoe ziet zo'n ding eruit?

Ik heb drie stoppen en een wit ding met een nul en een streepje erop, is dat een aardlekschakelaar?
Nee, dat is vermoedelijk een groepenschakelaar, om handmatig een groep aan of uit te zetten, zonder de stop er uit te hoeven draaien.

Een aardlekschakelaar doet precies wat de naam zegt. Zodra er stroom lekt naar aarde (En dat gebeurt als jij een optater krijgt van de metalen steunring van een inbouwdoos) schakelt die aardlekschakelaar de stroom iig van die groep af (En soms van nog 2 of 3 andere groepen).

Als je er meer info over wilt kun je er een nieuw topic over openen, zodat we dit topic vrijhouden voor de blunders
pi_41966524
--Knip--

Ook een mod kan dubbel plaatsen, sorry
pi_41966898
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 22:21 schreef Marsepein het volgende:


Als je er meer info over wilt kun je er een nieuw topic over openen, zodat we dit topic vrijhouden voor de blunders
Ok sorry
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_41966917
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 22:22 schreef Marsepein het volgende:
--Knip--

Ook een mod kan dubbel plaatsen, sorry
Is dat ook een zogenaamde 'klusblunder'? .
pi_41968039
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 22:29 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

Ok sorry
Geen probleem, het was slechts een tip
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 22:30 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Is dat ook een zogenaamde 'klusblunder'? .
Zie ons FB topic
pi_41968061
Vanaf hier weer ontopic, dat geldt ook voor deze mod
pi_42099436
Ik heb naar alle tips gekeken in mn electriciteit-in-de-muur-topic van een tijdje geleden, voor wie het zich nog kan herinneren.
Eitje, dacht ik. Haakse slijper, hoppa, stukje gedaan, ik kijk om, en heel de kamer was een mist. .

De blunder is een beetje dat heel de kamer vol stond en ik niks afgedenkt had .

Ik ben maar verder gegaan met hamer en beitel, en dat ging eigenlijk ook prima, al duurde het wat langer. Wat een kutklus .
  FOK!fotograaf zondag 24 september 2006 @ 21:45:35 #297
13368 NiGeLaToR
pi_42099567
Blunders.. hmm, stroom op systeemplafond ontdekt terwijl ik met een trap in het plafond stak en vervolgens naar beneden donderde (mantel van stroomdraden waren verteerd op de rachels van het plafond, beetje knullig aangelegd dus). Verder beginnen met verven, op 3/4 is je verf op en kun je nergens meer krijgen.. zit je daar met half geverfde zooi.. altijd zo frustie.
Of net iets netjes gelakt hebben en dan je hamer erop laten pleuren ofzo, dat doet het ook altijd wel leuk.

Niet echt ernstige dingen so far dus.
pi_42160573
Muurtje met grote spatel lekker glad gestucked, tenminste, dat dacht ik in het half-schemerig (er is nog geen stroom, dus de lampen doen het nog niet)
Ga ik kijken overdag, blijkt de muur niet zo vlak als verwacht... Ach, dan nog maar een keer (en dan wat meer verdund aanbrengen)
Houdt je wel bezig, maar ik was al liever klaar geweest, eigenlijk.
Oh ja - het plafond is af en ziet er prima uit
pi_42160628
quote:
Op zondag 24 september 2006 21:39 schreef veldmuis het volgende:
Ik heb naar alle tips gekeken in mn electriciteit-in-de-muur-topic van een tijdje geleden, voor wie het zich nog kan herinneren.
Eitje, dacht ik. Haakse slijper, hoppa, stukje gedaan, ik kijk om, en heel de kamer was een mist. .

De blunder is een beetje dat heel de kamer vol stond en ik niks afgedenkt had .

Ik ben maar verder gegaan met hamer en beitel, en dat ging eigenlijk ook prima, al duurde het wat langer. Wat een kutklus .
Heb het zelfde probleem in de badkamer gehad haakse slijper en celbeton moet ff wat invrezen.... een dikke groene mist ^_^ na een paar maanden was eindelijk de gevel weer een beetje zwart geworden ipv van groengrijs. (we hebben een volledig zwart huis) had de ramen lekker open en toen sloeg het op de muur neer
pi_43847381
Nou heb ik een opleiding elektrotechniek gevolgd maar ik heb gisteren voor de 2e keer tijdens mijn klusperiode een kabel doorgeknipt waar nog spanning op stond..
Gelukkig werk ik alleen maar met geisoleerde tangen (waarvan er nu dus al 2 vern..kt zijn maar je voelt je wel dom
De eerste keer was ik nog niet wakker en vergeten dat ik die avond ervoor de spanning er "even" op had gezet om te testen...
Nu was ik even vergeten dat ik de stekker in het stopcontact had gestopt zodat ik de kabel niet tever door zou trekken...

LoL
  PR/Manusje van alles vrijdag 24 november 2006 @ 12:53:14 #301
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_43848110
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 12:25 schreef HailStorm het volgende:
Nou heb ik een opleiding elektrotechniek gevolgd maar ik heb gisteren voor de 2e keer tijdens mijn klusperiode een kabel doorgeknipt waar nog spanning op stond..
Gelukkig werk ik alleen maar met geisoleerde tangen (waarvan er nu dus al 2 vern..kt zijn maar je voelt je wel dom
De eerste keer was ik nog niet wakker en vergeten dat ik die avond ervoor de spanning er "even" op had gezet om te testen...
Nu was ik even vergeten dat ik de stekker in het stopcontact had gestopt zodat ik de kabel niet tever door zou trekken...

LoL
Dit is toch les nummer 1 die je krijgt let op of er geen spanning meer op staat
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')