Ik krijg nu toch wel medelijden met je.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 23:02 schreef mozilla_tux het volgende:
Weet iemand wel iets voor een beter humeur voor wanneer het niet weer eens mislukt ? Mijn vrouw wordt altijd zo verdrietig als ik weer eens "moet" klussen en het weer niet net zo gaat zoals ik hoop en ik weer de hele boel bij elkaar xxx666!@#4s bij elkaar vloek. Zelfs de kinderen durven niet meer in de buurt te komen wanneer papa weer eens klust ....
Als ik een spelonk van een grot op ontdekkingsreis wil roep ik mn vriendin welquote:Op woensdag 7 juni 2006 13:56 schreef Bright het volgende:
grote druppels pur en dan beschilderen zodat je een grot-effect krijgt? Kun je lekker in de spelonk op ontdekkingsreis
Het zal wel wicu geweest zijn....quote:Op dinsdag 13 juni 2006 10:28 schreef avotar het volgende:
Afgelopen weekend ook een klein blundertje gehad...
We waren in ons huisje... ( Avotars Nieuwe Stekkie ) ... de tegels in de wc aan het afkappen. Was best leuk en ging goed. Op een gegeven moment kwam ik een geel pvc buisje tegen.. elektriciteit dacht ik gelijk. Dat kwam goed uit. Er moest daar in een wc nog een leiding lopen die moest eruit.
Enthousiast besloot ik dat die maar bloot moest komen te liggen, zodat ik hem er makkelijk uit kon halen. Dat kon ruw vond ik, hij moest er toch uit.
Ik begon te kappen en raakte blijkbaar de leiding die direct een hoop water begon te spuiten....
schijnbaar hebben ze om hem in te metselen het kwetsbare koperen leidinkje in een pvc buisje te steken... een waterballet was het gevolg
ik had zooooo graag jullie gezicht willen zien.... Denken dat het een electra pijp is , komt er water uit....quote:Op dinsdag 13 juni 2006 10:28 schreef avotar het volgende:
Afgelopen weekend ook een klein blundertje gehad...
We waren in ons huisje... ( Avotars Nieuwe Stekkie ) ... de tegels in de wc aan het afkappen. Was best leuk en ging goed. Op een gegeven moment kwam ik een geel pvc buisje tegen.. elektriciteit dacht ik gelijk. Dat kwam goed uit. Er moest daar in een wc nog een leiding lopen die moest eruit.
Enthousiast besloot ik dat die maar bloot moest komen te liggen, zodat ik hem er makkelijk uit kon halen. Dat kon ruw vond ik, hij moest er toch uit.
Ik begon te kappen en raakte blijkbaar de leiding die direct een hoop water begon te spuiten....
schijnbaar hebben ze om hem in te metselen het kwetsbare koperen leidinkje in een pvc buisje te steken... een waterballet was het gevolg
Beter dan dat je denkt dat het water is, je de water afsluit en met een ijzerzaag de leiding begint door te zagen...........en het dus gewoon elektra is.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 11:27 schreef Gompy58 het volgende:
[..]
ik had zooooo graag jullie gezicht willen zien.... Denken dat het een electra pijp is , komt er water uit....![]()
Jep, bekend mee. Daarom altijd in 2 fasen:quote:Op dinsdag 13 juni 2006 11:52 schreef Marsepein het volgende:
En weet je hoever het sproeit als het een klein gaatje is, en hoe lang het sproeit als je de hoofdkraan dichtdraait?
jep.. heb het namelijk allemaal over m'n broek en shirt gekregen..quote:Op dinsdag 13 juni 2006 11:52 schreef Marsepein het volgende:
En weet je hoever het sproeit als het een klein gaatje is, en hoe lang het sproeit als je de hoofdkraan dichtdraait?
tenzij je er niet bij stil staat dat daar nog wel eens een leiding zou kunnen lopen..quote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:16 schreef Bright het volgende:
[..]
Jep, bekend mee. Daarom altijd in 2 fasen:
1. Hoofdkraan dicht
2. kraan open (of WC doorspoelen, net waar het probleem zit)
Dan kun je ijzerzaag aan de andere kant van de ruimte weer ophalen en heb je een week last van je arm e.d.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:04 schreef basset het volgende:
[..]
Beter dan dat je denkt dat het water is, je de water afsluit en met een ijzerzaag de leiding begint door te zagen...........en het dus gewoon elektra is.
De vorige bewoners in ons huis hadden de fase van de ene groep en de 0 van de andere groep gepakt (of iets in die slinger) ieder geval, ik braaf de schakelaar voor boven uitgezet. Ik zet mn schroevendraaier er in....Flits! Klap! Ik 2 meter naar achter en een stuk koperdraad "ingedeukt" van de hitte denk ik. En de gemeentestop lag er uit. (alles vrijdagmiddag natuurlijk.) Gelukkig had ik deze stoppen tot mn beschikkingquote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:15 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dan kun je ijzerzaag aan de andere kant van de ruimte weer ophalen en heb je een week last van je arm e.d.![]()
Niet uit ervaring spreekt natuurlijk![]()
quote:Op zondag 18 juni 2006 14:39 schreef maok het volgende:
Ik heb een huurhuis dus ik had de huisbaas gebeld om de stortbak van de wc te maken. Hij had een mannetje gestuurd dus ik zat rustig in de woonkamer. Hoor ik ineens, DRAAI DE HOOFDKRAAN DICHT uit de badkamer komen. Hij had geprobeerd om het kraantje van de stortbak dicht te draaien maar hij was toen ontploft. Stond ie daar met z'n duim op de leiding. Ik had geen idee waar de hoofdkraan zat ik dus snel opzoek. Eerst achter het aanrechtkastje in de keuken, toen in de meterkast (waarbij ik alle troep die daar in lag op de vloer had gegooit) Toen bedacht ik dat hij wel eens onder het kruipluik kon zitten, maar daar lag dus een heleboel troep op. Toch nog maar een keer in de keuken zoeken, daar zag ik toen een luikje achter het gasfornuis. Maar de kraan die daar achter zat zat vast. Ik dus een tang halen bij die kerel die nog steeds met zijn duim op de leiding. Ik heel voorzichtig de kraan dicht draaien (ik moet er niet aan denken wat er zou gebeuren als die kraan ook afbrak) maar het water bleef stromen. Dus die kerel nog een keer kijken en ik met mijn duim op het gat. Gelukkig kon hij de goede kraan wel vinden. Ik had de hoofdkraan van de bovenburen dicht gedraait.
Ondertussen was mijn huis een grote troep van zooi die ik uit de meter- en het aanrechtkastje had gegooit en waren dat mannetje en ik helemaal doorweekt. Maar gelukkig heeft ie mijn stortbak ook nog gerepareerd.
quote:Op maandag 19 juni 2006 11:03 schreef Gompy58 het volgende:
vallen planningsfoutjes ivm bouwvak ook onder blunders..... beetje moeite met het vinden van een stucadoor momenteel....![]()
![]()
![]()
Dat kun je ook hebben met de goede afplaktape hoor.quote:Op maandag 19 juni 2006 23:24 schreef Marsepein het volgende:
- Verkeerde afplaktape gebruiken en dan bij het weghalen je hele kitnaad mee trekken.
Dat maakt het leed iets beter, maar normaal gebruik ik daar low tack tape voor .... en nu gewone schilderstape. Dat kleeft iets te goed.quote:Op maandag 19 juni 2006 23:27 schreef gronk het volgende:
[..]
Dat kun je ook hebben met de goede afplaktape hoor.
en die trek je er met gewone tape gewoon afquote:Op dinsdag 20 juni 2006 00:20 schreef Gompy58 het volgende:
Als zelfs marsepein gedonder heeft met afplaktape scheelt dat een hoop. Mijn donkere met dure latex gedane muur laten drogen. Toen de volgende willen doen en ff afgeplakt OP die donkere...
Ja ja, ik wist het nog, gelijk weghalen ivm drogen enzo. TADAAAA die nieuw muur strak, de oude kon opnieuw. Die donkere latex maakt een soort vlies op je muur en die trek je er met tape gewoon af....
low-tack tape is net zo erg als normale tape, alleen heb je minder kans op beschadigingen. Je ondergrond beschadig je nog steeds, alleen ipv dat je om de meter mag bijwerken, is 't nu een of twee keer per kamer.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 06:20 schreef Marsepein het volgende:
en die trek je er met gewone tape gewoon af
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 10:13 schreef Nytro het volgende:
Voorzet wandje van een inbouw toilet betegelen, na 3/4 doe ik een paar stapjes terug om het werkje te bewonderen, is het zichtbaar niet waterpas!
Hop de boel er maar weer af.
Dat gedonder ha dik ook bij het plaatsen van mijn sopcontacen , tv en cat aansluitingen. Al sje er vlak voorligt lijkt het perfect te zitten. Waarom die waterpas gebruiken, het zit toch goed zo?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 10:13 schreef Nytro het volgende:
Voorzet wandje van een inbouw toilet betegelen, na 3/4 doe ik een paar stapjes terug om het werkje te bewonderen, is het zichtbaar niet waterpas!
Hop de boel er maar weer af.
Nog erger: overal netjes de waterpas gebruiken, lijkt 't nog scheef te zitten... loopt je vloer niet recht.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 14:22 schreef Gompy58 het volgende:
Dan sta je idd op, en verwacht mooi werk te zien.... en ja hoor, schots en scheef... dan maar idd met de waterpas.![]()
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 14:48 schreef dik_voormekaar het volgende:
Of je waterpas gebruiken en er later achterkomen dat er een restje cement aan vast zit.![]()
Nou, dat laatste betwijfel ik, of je aardlek knalt uit, of je zekering(automaat). Het lukt echt niet om je behang te laten branden of uitdrogen.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:38 schreef gronk het volgende:
Je hebt nog mazzel gehad. Plaksel=nat. En geleidt best goed volgens mij. Plaksel op kroonsteen=instant kortsluiting en meteen nieuw behang plakken.
Nee geen schroeivlekken ofzo op het behang maar wel op mijn hand, en ja de automaat is er idd uitgeklapt.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:17 schreef gronk het volgende:
Neu, doorbranden lijkt me te veel gevraagd. Maar een stevige schroeiplek of een gat in je behang ter plaatse van je electradoos lijkt me niet onmogelijk. D'r kan allicht zoveel stroom gaan lopen dat je 't plaksel wat over je kroonsteen heen zit verdampt, en die damp zet uitm en moet ergens naartoe...
Maar ik ben met je eens dat dit een typisch onderwerp is wat meer onderzoek nodig heeft. En vooral: veel filmpjes![]()
euh....quote:Op vrijdag 7 juli 2006 09:22 schreef Gurb het volgende:
Toen ik nog wat jonger was, en net begon met klussen, ging ik mijn kamer opnieuw schilderen. Dus alles netjes geschuurd, en toen vroeg ik aan mijn moeder: wat moet ik nu doen?
Ik moest ontvetten met ammoniak, dus ik de fles ammonia gepakt en een doekje.
En hoppakee, zo vanuit de fles dat ammonia op de doek, en boenen maar. En ik vond het al ontzettend stinken, maar ja, wist ik veel , had nog nooit met ammonia gewerkt.
En toen ik bijna klaar was, komt mijn moeder even kijken, en die zegt: wat stinkt het hier! Toen bleek dat je de ammonia moest verdunnen in een emmer met water.![]()
Ja, wist ik veel![]()
Da's een klassieke scheikundeblunder: nooit water in zuur doen, maar altijd andersomquote:Op vrijdag 7 juli 2006 08:59 schreef dik_voormekaar het volgende:
Hebben jullie bij het aanmaken/verdunnen van de amonia wel eens eerst de amonia in een emmertje en daarna pas (geprobeerd) het water er bij te doen?![]()
Ik moest minstens twee meter achteruit...![]()
Niet iedereen heeft er last van overigens.quote:Op maandag 10 juli 2006 12:36 schreef Gompy58 het volgende:
kweenie of hij er al bijstaat... maar ...
glaswol isolatie materiaal monteren met deze temperaturen.... Trek dan toch vooral je Tshirt niet uit...
Gisteren de hele dag bezig geweest in sportbroekje ivm de warmte... Heb vandaag echt het gevoel dat ik vlooien heb, overal jeuk...
Fijn he gevoelig zijn voor glaswolquote:Op maandag 10 juli 2006 12:36 schreef Gompy58 het volgende:
kweenie of hij er al bijstaat... maar ...
glaswol isolatie materiaal monteren met deze temperaturen.... Trek dan toch vooral je Tshirt niet uit...
Gisteren de hele dag bezig geweest in sportbroekje ivm de warmte... Heb vandaag echt het gevoel dat ik vlooien heb, overal jeuk...
(was toevallig een turk,bedoel er niks mee.......)quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:35 schreef baskabel4 het volgende:
een turk bij ons werk ging een knoop leggen in een ty-rep om de kabel vast te zetten?????
Dat kan, misschien was deze man niet bekend met het object, en dat kan ook met zijn afkomst te maken hebben, kijk het verschil in gereedschap bij Nederland - Amerikaquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:35 schreef baskabel4 het volgende:
[..]
(was toevallig een turk,bedoel er niks mee.......)
ik werk in de bouw en heb al weinig vertrouwen meer in verbandtrommels die links en rechts in containers staan of hangenquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 15:19 schreef gronk het volgende:
Niet echt een klusblunder, wel knap kut: een klein stukje RVS buis (diameter 90mm, 3 dik, lengte ~200 mm ) ergens neerzetten, op z'n snijvlak. Dan in die buurt even bezig zijn, naar achteren grijpen, en mey je knokkel over de rand van die buis schaven. Da's scherp, en dus lek je ook meteen over al het spul wat daar ligt. Fijn hoor, dat vingers goed doorbloed zijn.
Vervolgens ben je een minuut aan het rommelen in de verbanddoos (die natuurlijk een verdieping lager ligt) op zoek naar een compres. Godzijdank zat 't schaartje er wel nog in
Ja, dat viel me ook al op. D'r zat welgeteld *een* gaasje in. Wel een setje plastic handschoenen, drie verschillende handleidingen 'eerste hulp bij ongelukken', en nog meer onzin.quote:Op maandag 7 augustus 2006 18:42 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
ik werk in de bouw en heb al weinig vertrouwen meer in verbandtrommels die links en rechts in containers staan of hangen![]()
Meestal zijn ze leeg of zit er alleen maar spul in die goed zijn als je iets moet spalken ofzo![]()
Heb daarom maar een verbandtrommel in de auto gegooit en standaard een pleister + schaar in mijn werktas zitten![]()
nee, da's gewoon lui geweest zijnquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 14:31 schreef Bright het volgende:
uhhmmmm... Als planning hebben dat de zolder aan het eind van de zomervakantie af is en die planning op 'een plafond, een vloer, stucken en behangen van de muren, aanleggen radiator, aanleggen koudwater, aanleggen afvoer, aansluiten wasmachine+droger, stopcontacten aansluiten en trapgedeelte (wand) weer netjes maken' na is het af... Is dat ook een klusblunder?![]()
ssssst - [smoesmode]komt door de warmte[/smoesmode]quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 14:48 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
nee, da's gewoon lui geweest zijn
Tip: eerst voorboren met een boortje dat iets dunner is dan de kern van je schroef.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 16:28 schreef Pleun het volgende:
De echte klussers zullen het geen echte Klus vinden, maar voor een klusn00b als ik blijkt er toch moeite mee te hebben. Wat is het geval?
Sinds ik in mijn flat woon heb ik al rieten rolgordijnen (die van de Xenos) voor mijn raam hangen. Ik vind ze nog steeds mooi en er mankeert niks aan, maar ik was zo onderhand wel toe aan iets anders. Vanmorgen dus vol goede moed weer naar de Xenos en daar die witte luxaflex gekocht. Die moest ik toch wel op kunnen hangen leek mij. Nou heb ik 2 ramen naast elkaar. Eentje van 2.20 en eentje van 0.70. Ik heb dus 3 van die dingen gekocht, 2 voor het grote raam en eentje voor het kleine. En om slim te zijn dacht ik dat ik met die kleine het best kon beginnen.
Ik leek wel een echte huisvrouw (ben ik echt niet!) en heb eerst het raampje gezeemd. Toen bleek het weer best wel mee te vallen eigenlijk.![]()
Maar goed, De luxaflex uitgepakt, goed gekeken hoe de beugeltjes opgehangen moesten worden, passen en meten en het eerste beugeltje geschroefd. De kracht die daarbij kwam kijken viel nog best tegen. Ik blijk dus nog minder kracht in mijn handen te hebben als ik dacht.Vloeken hielp en het beugeltje hing. Om uit te tekenen waar het tweede beugeltje moest komen hing ik de luxaflex in de eerste en toen bleek dat ik het beugeltje verkeerdom had gehangen! Vloek, scheld enz. Schroevendraaier weer gepakt en het eerste schroefje lag er zo uit. Het tweede schroefje lukt dus met geen mogelijkheid!
![]()
Had je die eerste twee tips niet eerder kunnen geven?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 16:44 schreef tnimble het volgende:
[..]
Tip: eerst voorboren met een boortje dat iets dunner is dan de kern van je schroef.
Tip: schroeven eerst langs een kaars halen of met kokosboter insmeren (dat spul wat je ook voor je lippen gebruikt bij koude) , vasaline kan ook maar geeft wat troep
Tip: Schroef gaat er te stroef uit, zachter een paar keer tegen de onderkant van de schroevendraaien kloppen met een licht hamer terwijl je probeert te draaien. Dan gaat een schroef soms iets minder vast zitten.
Dan had je een topic moeten openen "hoe hang ik het beste mijn nieuwe luxaflex op"quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 16:49 schreef Pleun het volgende:
[..]
Had je die eerste twee tips niet eerder kunnen geven?
De schroef zit een beetje scheef en de kruiskop glijdt er nu iedere keer uit...
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 17:21 schreef Pleun het volgende:
Ik heb het nog anders gedaan. Ik had nog een schroevendraaier met zo'n platte kop die precies in het schroefje paste. Toen lukte het (met kloppen zoals je zei) om het schroefje eruit te halen. Het eerste beugeltje hangt nu dus goed (voor de zekerheid met maar 1 schroefje), maar toen ik het tweede beugeltje wilde af tekenen, was het beugeltje kwijt. Geen zin om te zoeken heb ik zolang een beugel van een andere luxaflex gepakt en toen was ineens mijn schroevendraaier kwijt.![]()
Ik weet het zeker: het Schroefje neemt Wraak!![]()
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 17:21 schreef Pleun het volgende:
Ik heb het nog anders gedaan. Ik had nog een schroevendraaier met zo'n platte kop die precies in het schroefje paste. Toen lukte het (met kloppen zoals je zei) om het schroefje eruit te halen. Het eerste beugeltje hangt nu dus goed (voor de zekerheid met maar 1 schroefje), maar toen ik het tweede beugeltje wilde af tekenen, was het beugeltje kwijt. Geen zin om te zoeken heb ik zolang een beugel van een andere luxaflex gepakt en toen was ineens mijn schroevendraaier kwijt.![]()
Ik weet het zeker: het Schroefje neemt Wraak!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |