Eensch. Helaas is de wereld niet altijd even eerlijk. 6 jaar is natuurlijk veel te vroeg, maar ja, was haar bestaan met een hersentumor nog leven te noemen?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:18 schreef Dylan Dog het volgende:
Verschrikkelijk. 6 Jaar!
John Bosman geloof ik.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:35 schreef thaleia het volgende:
Wat droevig....
Ik moet hierdoor ineens denken aan die oud-voetballer die z'n twee kinderen in 'n auto-ongeluk verloor, wie was dat ook alweer? Was 'n PSV-er geloof ik, hij heeft een jaar ofzo geleden een boek geschreven
Michel Boerebach met "Nooit meer Zaterdag".Mooi boek.Dan realiseer je je pas dat er meer in 't leven is dan alleen voetbal....quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:35 schreef thaleia het volgende:
Wat droevig....
Ik moet hierdoor ineens denken aan die oud-voetballer die z'n twee kinderen in 'n auto-ongeluk verloor, wie was dat ook alweer? Was 'n PSV-er geloof ik, hij heeft een jaar ofzo geleden een boek geschreven
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:39 schreef footbal_lad het volgende:
[..]
Michel Boerebach met "Nooit meer Zaterdag".Mooi boek.Dan realiseer je je pas dat er meer in 't leven is dan alleen voetbal....
Idd voetbal lijkt misschien belangrijk als alles goed gaat, maar met zulke momenten zie je dat het eigenlijk helemaal niks voorstelt.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:39 schreef footbal_lad het volgende:
Michel Boerebach met "Nooit meer Zaterdag".Mooi boek.Dan realiseer je je pas dat er meer in 't leven is dan alleen voetbal....
quote:Terwijl de knuffels vanaf de tribunes neerdaalden op het veld, sprak Alfred Schreuder op de middenstip tijdens de rust van Feyenoord-RKC een dankwoord uit. De middenvelder, die zware tijden doormaakt vanwege zijn ernstig zieke dochtertje Anouk, was zichtbaar onder de indruk van de enorme steun die hij en zijn gezin kregen in de vorm van knuffels, kaarten, tekeningen, mails en creatieve steunbetuigingen als bijvoorbeeld zelfgemaakte schilderijen. ‘Het is prachtig wat jullie hebben gedaan’, zei Schreuder, die alle verzamelde spullen symbolisch in ontvangst nam uit handen van Ben Wijnstekers en Wim Jansen.
Nee klopt het staat bijna nergens, niet dat je daar op zit te wachten maar het moet toch bekend gemaakt worden om Alfred en fam te steunen ....en nu even rustquote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:53 schreef Isabeau het volgende:
Verschrikkelijk nieuws![]()
Dit weekend kreeg hij nog een megaberg knuffels voor haar
(ik kan trouwens niets vinden op nu.nl oid)
Ik weet niet hoe betrouwbaar de volgende site is, maar toch...quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:01 schreef Isabeau het volgende:
...ik wil niet heel lullig doen of zo, maar zowel nu.nl, feyenoord.nl en voetbalinternational (waar het laatste nieuws van 19:47 is) melden niets. Ik kan me niet voorstellen dat zoiets naar buiten wordt gebracht als het niet 100% zeker is, maar toch...
Hoe was je hier trouwens op de hoogte van als niet voetbal-fan? (of ben je dat wel)quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:04 schreef Isabeau het volgende:
Ik hoopte heel stiekum dat het meisje toch nog...Ik vind dit zo erg, ze heeft al zo lang gestreden en dit weekend dacht ik nog 'ik hoop dat ze het redt' en dan toch niet.
Ajax - Inter Milan staat hier ook op hoorquote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:12 schreef daaaaan het volgende:
Hoe was je hier trouwens op de hoogte van als niet voetbal-fan? (of ben je dat wel)
Ok sorryquote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ajax - Inter Milan staat hier ook op hoorIk heb een man in huis en voetbal interesseert me niet zo, maar een ziek meisje dat trek ik me wel aan.
Precies! Mooier dan dit kan het niet gezegd worden!quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:05 schreef FrankyMcG het volgende:
Op dit soort momenten is het voetbal echt bijzaak....
idd.quote:Op woensdag 15 maart 2006 00:01 schreef Domenica het volgende:
[..]
Precies! Mooier dan dit kan het niet gezegd worden!![]()
Wens ook iedereen die daarbij betrokken is veel sterkte toe!
Op dit moment even niet nee!quote:Op woensdag 15 maart 2006 00:05 schreef fanneke het volgende:
[..]
idd.
Handsbal of niet, uitgeschakeld of niet, degradatie of niet....dat is toch allemaal niet meer belangrijk als je het bericht over het overlijden van de kleine Anouk hoort.
![]()
Alfred en de Familie Schreuder, veel sterkte in deze moeilijke periode.
Sluit ik me helemaal bij aan...quote:Op woensdag 15 maart 2006 08:28 schreef M0NTANA het volgende:
Voelde me kut na de uitschakeling van Ajax tegen Internazionale, na thuiskomst las ik dit nieuws en wat maakt die fuckin' CL dan uit? Ajax krijgt vast nog weleens een kans, Anouk Schreuder niet.
Een kind hoort zijn/haar ouders te begraven en niet andersom.
Hebben we dat spandoek nou meegenomen na RKC - FC Den Bosch, of hadden we het laten hangen? In het eerste geval stel ik voor dat we het vrijdag weer ophangen.quote:
ja, in de krant stond dat Anouk helemaal opleefde toen ze de beelden zagquote:Op woensdag 15 maart 2006 11:39 schreef jna het volgende:
Na zo'n lang gevecht toch verloren, verschrikkelijk.
Hopelijk heeft ze nog wat meegekregen van de actie afgelopen Zondag.
Voelde me juist blij na de uitschakling van de neuzen, heb dat vanmorgen nog gepost, dat m'n dag hierdoor al niet meer stuk kon, maar zoiets veranderd dat gevoel wel radicaal.quote:Op woensdag 15 maart 2006 08:28 schreef M0NTANA het volgende:
Voelde me kut na de uitschakeling van Ajax tegen Internazionale, na thuiskomst las ik dit nieuws en wat maakt die fuckin' CL dan uit? Ajax krijgt vast nog weleens een kans, Anouk Schreuder niet.
Ik kan het niet beter verwoorden. Dit is heel erg.quote:Op woensdag 15 maart 2006 08:28 schreef M0NTANA het volgende:
Voor iedereen sterkte !quote:De trein naar het hiernamaals
die heeft coupe's genoeg.
Die trein heeft nooit vertraging,
maar komt altijd te vroeg
Laten hangen volgens mij....quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:55 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Hebben we dat spandoek nou meegenomen na RKC - FC Den Bosch, of hadden we het laten hangen? In het eerste geval stel ik voor dat we het vrijdag weer ophangen.
enig idee of hij nog ergens op internet terug te vinden is? niet gezienquote:Op woensdag 15 maart 2006 16:56 schreef BoNi het volgende:
Zondag tijdens de indrukwekkende documentaire bij Talpa al kippenvel
Hoorde het ook ja, erg mooi.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 09:56 schreef andre77 het volgende:
Mooi gesproken van Peter Heerschop over Anouk
Zeker mooi!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 09:56 schreef andre77 het volgende:
Mooi gesproken van Peter Heerschop over Anouk
Mee eens, als je zoiets meegemaakt hebt.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 10:08 schreef BoNi het volgende:
[..]
Zeker mooi!
'Je kunt iedere week winnen met 5-0, maar als je dit mee hebt gemaakt heb je voor goed verloren'
Ja helemaal mee eens dan win je nooit meer iets.......het is zo oneerlijk allemaal!!!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 10:08 schreef BoNi het volgende:
[..]
Zeker mooi!
'Je kunt iedere week winnen met 5-0, maar als je dit mee hebt gemaakt heb je voor goed verloren'
Ja! Klaar!quote:Op maandag 20 maart 2006 11:24 schreef Gunner het volgende:
Ik zal wel tegen een hoop schenen aanschoppen zo, maar waarom al die commotie? Dagelijks overlijden er een hoop kleine kinderen (en ja, in mijn directe omgeving heb ik dat ook meegemaakt) maar waarom al deze ophef, omdat het toevallig van een matig bekende voetballer is?
je kunt het woord empathie ook zelf opzoeken in het woordenboek. Het staat een paar pagina's voorbij de afkorting E.Q.quote:Op maandag 20 maart 2006 11:24 schreef Gunner het volgende:
Ik zal wel tegen een hoop schenen aanschoppen zo, maar waarom al die commotie? Dagelijks overlijden er een hoop kleine kinderen (en ja, in mijn directe omgeving heb ik dat ook meegemaakt) maar waarom al deze ophef, omdat het toevallig van een matig bekende voetballer is?
Ik wil er alleen maar mee aangeven dat het me persoonlijk niet raakt omdat het te ver van me af staat. Dat jij daar in jouw situatie anders tegen aankijkt, dat begrijp ik wel.quote:Op maandag 20 maart 2006 11:28 schreef buzzer het volgende:
[..]
je kunt het woord empathie ook zelf opzoeken in het woordenboek. Het staat een paar pagina's voorbij de afkorting E.Q.
en voor mezelf sprekend: ik heb zelf een chronisch ziek kind, dus ik weet ongeveer wel hoe dit aankomt.
quote:em·pa·thie (de ~ (v.))
1 inlevingsvermogen
Je hebt natuurlijk gelijk, een zesjarig dochtertje van een vuilnisman die overlijdt aan dezelfde aandoening, is even erg als het overlijden van Anouk Schreuder.quote:Op maandag 20 maart 2006 11:24 schreef Gunner het volgende:
Is dat cynisch bedoeld?quote:Op maandag 20 maart 2006 11:38 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk gelijk, een zesjarig dochtertje van een vuilnisman die overlijdt aan dezelfde aandoening, is even erg als het overlijden van Anouk Schreuder.
Ik ben het er volledig mee eens, dat had men ook wel kunnen opmaken uit mijn eerste post. Het valt me op dat ik niet volledig afgefakkeld word op basis van mijn mening omdat ik een compleet andere opinie heb dan de voorgaande postsquote:Op maandag 20 maart 2006 12:05 schreef ruud_fr het volgende:
tuurlijk niet, waarom zou dat minder erg zijn?
Was niet cynisch bedoeld, ik ben het helemaal met je eens! Je moet het overlijden van Anouk Schreuder niet gaan bagatelliseren, want het blijft een treurige zaak, maar het is niet erger dan het overlijden van een zesjarige dochtertje van een vuilnisman. Kijk, prachtig al die knuffels en aandacht, maar alleen maar omdat haar vader toevallig is gezegend met meer voetbaltalent dan een willekeurige vuilnisman.quote:Op maandag 20 maart 2006 12:08 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik ben het er volledig mee eens, dat had men ook wel kunnen opmaken uit mijn eerste post. Het valt me op dat ik niet volledig afgefakkeld word op basis van mijn mening omdat ik een compleet andere opinie heb dan de voorgaande posts
Ja, omdat de vader van dit meisje bekend is, weten we ineens van dit geval. En omdat we allemaal menselijke gevoelens hebben vinden we dat allemaal heel erg. Het is niet ineens minder erg omdat de dochter van een ander ook overlijdt, en die dochter van die ander is ook niet minder erg.quote:Op maandag 20 maart 2006 11:24 schreef Gunner het volgende:
Niet te vergeten dat een bovengemiddelde voetballer hoger op de 'sociale ladder' staat dan een vuilnismanquote:Op maandag 20 maart 2006 12:13 schreef M0NTANA het volgende:
Kijk, prachtig al die knuffels en aandacht, maar alleen maar omdat haar vader toevallig is gezegend met meer voetbaltalent dan een willekeurige vuilnisman.
quote:Op maandag 20 maart 2006 12:18 schreef Gunner het volgende:
[..]
Niet te vergeten dat een bovengemiddelde voetballer hoger op de 'sociale ladder' staat dan een voetballer
Foutje, bedanktquote:Op maandag 20 maart 2006 12:18 schreef Gunner het volgende:
[..]
Niet te vergeten dat een bovengemiddelde voetballer hoger op de 'sociale ladder' staat dan een vuilnisman
Omdat ik niet zo geloof in die sociale ladder waar mensen voetballers meer respecteren dan bijvoorbeeld voetballersquote:
Foutje bedanktquote:Op maandag 20 maart 2006 12:26 schreef Gunner het volgende:
[..]
Omdat ik niet zo geloof in die sociale ladder waar mensen voetballers meer respecteren dan bijvoorbeeld voetballers
Hier gaat het toevallig over voetbal en het dochtertje van Alfred Schreuder, maar voor elk kind en nabestaanden zou dit net zo erg zijn. Moet een ieder dat ook maar vermelden, mocht een ander denken dat je alleen deze mening hebt omdat het een kind van een voetballer betreft?quote:Op maandag 20 maart 2006 11:24 schreef Gunner het volgende:
Het heeft er eigenlijk niet eens mee te maken dat een voetballer hoger op de sociale ladder staat dan een vuilnisman, het heeft enkel met publiciteit te maken. Doordat Alfred Schreuder bij Feyenoord voetbalt, is de ziekte van zijn dochtertje nationaal bekend geworden. Wanneer een vuilnisman de ziekte van zijn dochtertje onder de aandacht brengt door middel van een internetsite, een programma zoals Hart van Nederland of op een andere manier, dan worden er ook duizenden knuffels ingezameld. Alfred Schreuder overkomt het, die vraagt zelf ook niet om al die aandacht, het is juist het Legioen dat zo massaal haar medeleven laat blijken.quote:Op maandag 20 maart 2006 12:18 schreef Gunner het volgende:
[..]
Niet te vergeten dat een bovengemiddelde voetballer hoger op de 'sociale ladder' staat dan een vuilnisman
Het was het moment dat het gebeurde, ik weet het is altijd een verkeerd moment natuurlijk en dat zal bij iedereen zo wezen maar misschien kan het nu wel meer aandacht krijgen om kinderen te helpen die nog niet overleden zijn aan kanker? Zodoende en tja waarom niet met de aandacht van de media zoals nu gebeurd?quote:Op maandag 20 maart 2006 11:24 schreef Gunner het volgende:
Eenschquote:Op vrijdag 7 juli 2006 18:32 schreef Riro het volgende:
Prachtig initiatief en ook knapZal wel veel opbrengen
![]()
inderdaad, goede aktiequote:Op vrijdag 7 juli 2006 18:32 schreef Riro het volgende:
Prachtig initiatief en ook knapZal wel veel opbrengen
![]()
Zekers.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:22 schreef Skwish het volgende:
mooi initiatief
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |