abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36066043
.
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_36066149
Ik zag de reportage dit weekend ook ja en Alfred was ook erg pessimistisch en zei dat het helemaal niet goed ging maar dat ze t nog niet opgaven, maar had niet verwacht dat dit alles zo snel zou gebeuren (maar een meisje van 6 dat ontzettend moet lijden is nog erger).... Het leven is niet eerlijk.
  woensdag 15 maart 2006 @ 20:05:19 #103
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  Trouwste user 2022 donderdag 16 maart 2006 @ 01:52:08 #104
7889 tong80
Spleenheup
pi_36075879
Heel veel sterkte voor alle betrokkenen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_36108881
Wanneer kwam dat op Talpa dan? Ik heb speciaal die samenvattingen gekeken en wel het stukje gezien waar hij al die knuffels kreeg maar dat was maar heel erg kort en hoorde hem verder niks zeggen...

R.I.P. kleine Anouk!
pi_36108915
Mooi gesproken van Peter Heerschop over Anouk
pi_36109115
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 09:56 schreef andre77 het volgende:
Hoorde het ook ja, erg mooi.
sig verwijderd door FA
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:08:23 #108
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_36109197
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 09:56 schreef andre77 het volgende:
Zeker mooi!

'Je kunt iedere week winnen met 5-0, maar als je dit mee hebt gemaakt heb je voor goed verloren'
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:16:50 #109
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_36109400
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 10:08 schreef BoNi het volgende:

[..]

Zeker mooi!

'Je kunt iedere week winnen met 5-0, maar als je dit mee hebt gemaakt heb je voor goed verloren'
Mee eens, als je zoiets meegemaakt hebt.
Heb je voorgoed verloren
pi_36119588
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 10:08 schreef BoNi het volgende:

[..]

Zeker mooi!

Ja helemaal mee eens dan win je nooit meer iets.......het is zo oneerlijk allemaal!!!
  maandag 20 maart 2006 @ 11:20:25 #111
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_36194535
Voor Anouk:

Hee kleine meid op je kinderfiets
De zon draait steeds met je mee
De zomer glijdt langs je heen
Met je haar in de wind
En de zon op je wangen
Rij je me zomaar voorbij
Fiets..

Je lacht en je zwaait naar een zwaan
En de vijver weerspiegelt je witte jurk
En het riet fluistert je naam
En het zonlicht speelt in de draaiende wielen
Schitterend strooi je met licht
Fiets..

Hee lieve meid op je kleine fiets
Als een witte stip in het groen
Slingert je blinkende kinderfiets
Zich dwars door het zomerseizoen
En je rijdt maar door en je fiets wordt steeds kleiner
Plotseling ben je weer weg
Fiets..
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  maandag 20 maart 2006 @ 11:24:25 #112
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_36194641
Ik zal wel tegen een hoop schenen aanschoppen zo, maar waarom al die commotie? Dagelijks overlijden er een hoop kleine kinderen (en ja, in mijn directe omgeving heb ik dat ook meegemaakt) maar waarom al deze ophef, omdat het toevallig van een matig bekende voetballer is?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_36194695
quote:
Op maandag 20 maart 2006 11:24 schreef Gunner het volgende:
Ik zal wel tegen een hoop schenen aanschoppen zo, maar waarom al die commotie? Dagelijks overlijden er een hoop kleine kinderen (en ja, in mijn directe omgeving heb ik dat ook meegemaakt) maar waarom al deze ophef, omdat het toevallig van een matig bekende voetballer is?
Ja! Klaar!

Wie zegt dat ik geen aandacht besteed aan de overige kinderen die overlijden?
  maandag 20 maart 2006 @ 11:28:23 #114
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_36194756
quote:
je kunt het woord empathie ook zelf opzoeken in het woordenboek. Het staat een paar pagina's voorbij de afkorting E.Q.

en voor mezelf sprekend: ik heb zelf een chronisch ziek kind, dus ik weet ongeveer wel hoe dit aankomt.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  maandag 20 maart 2006 @ 11:32:05 #115
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_36194858
quote:
Op maandag 20 maart 2006 11:28 schreef buzzer het volgende:

[..]

je kunt het woord empathie ook zelf opzoeken in het woordenboek. Het staat een paar pagina's voorbij de afkorting E.Q.

en voor mezelf sprekend: ik heb zelf een chronisch ziek kind, dus ik weet ongeveer wel hoe dit aankomt.
Ik wil er alleen maar mee aangeven dat het me persoonlijk niet raakt omdat het te ver van me af staat. Dat jij daar in jouw situatie anders tegen aankijkt, dat begrijp ik wel.
quote:
em·pa·thie (de ~ (v.))
1 inlevingsvermogen
  maandag 20 maart 2006 @ 11:38:39 #116
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_36195067
quote:
Je hebt natuurlijk gelijk, een zesjarig dochtertje van een vuilnisman die overlijdt aan dezelfde aandoening, is even erg als het overlijden van Anouk Schreuder.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  maandag 20 maart 2006 @ 11:45:47 #117
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_36195265
quote:
Op maandag 20 maart 2006 11:38 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk gelijk, een zesjarig dochtertje van een vuilnisman die overlijdt aan dezelfde aandoening, is even erg als het overlijden van Anouk Schreuder.
Is dat cynisch bedoeld?
pi_36195868
quote:
Op maandag 20 maart 2006 11:45 schreef Gunner het volgende:

[..]

Is dat cynisch bedoeld?
tuurlijk niet, waarom zou dat minder erg zijn?
  maandag 20 maart 2006 @ 12:08:09 #119
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_36195958
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:05 schreef ruud_fr het volgende:
tuurlijk niet, waarom zou dat minder erg zijn?
Ik ben het er volledig mee eens, dat had men ook wel kunnen opmaken uit mijn eerste post. Het valt me op dat ik niet volledig afgefakkeld word op basis van mijn mening omdat ik een compleet andere opinie heb dan de voorgaande posts
  maandag 20 maart 2006 @ 12:13:58 #120
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_36196132
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:08 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ik ben het er volledig mee eens, dat had men ook wel kunnen opmaken uit mijn eerste post. Het valt me op dat ik niet volledig afgefakkeld word op basis van mijn mening omdat ik een compleet andere opinie heb dan de voorgaande posts
Was niet cynisch bedoeld, ik ben het helemaal met je eens! Je moet het overlijden van Anouk Schreuder niet gaan bagatelliseren, want het blijft een treurige zaak, maar het is niet erger dan het overlijden van een zesjarige dochtertje van een vuilnisman. Kijk, prachtig al die knuffels en aandacht, maar alleen maar omdat haar vader toevallig is gezegend met meer voetbaltalent dan een willekeurige vuilnisman.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_36196246
quote:
Ja, omdat de vader van dit meisje bekend is, weten we ineens van dit geval. En omdat we allemaal menselijke gevoelens hebben vinden we dat allemaal heel erg. Het is niet ineens minder erg omdat de dochter van een ander ook overlijdt, en die dochter van die ander is ook niet minder erg.
Is dat nou zo moeilijk?

Ik vind het in ieder geval gruwelijk, van elk geval waar ik van weet. Heb het onlangs in mijn nabije omgeving meegemaakt en ik hoop dat dus nooit weer mee te maken.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 20 maart 2006 @ 12:18:33 #122
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_36196266
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:13 schreef M0NTANA het volgende:
Kijk, prachtig al die knuffels en aandacht, maar alleen maar omdat haar vader toevallig is gezegend met meer voetbaltalent dan een willekeurige vuilnisman.
Niet te vergeten dat een bovengemiddelde voetballer hoger op de 'sociale ladder' staat dan een vuilnisman
pi_36196363
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:18 schreef Gunner het volgende:

[..]

Niet te vergeten dat een bovengemiddelde voetballer hoger op de 'sociale ladder' staat dan een voetballer
  maandag 20 maart 2006 @ 12:23:00 #124
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_36196402
quote:

[..]

Niet te vergeten dat een bovengemiddelde voetballer hoger op de 'sociale ladder' staat dan een vuilnisman
Foutje, bedankt
pi_36196419
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:23 schreef Gunner het volgende:

[..]

Foutje, bedankt
Maar vanwaar de kost-smiley?
  maandag 20 maart 2006 @ 12:26:37 #126
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_36196495
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:23 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Maar vanwaar de kost-smiley?
Omdat ik niet zo geloof in die sociale ladder waar mensen voetballers meer respecteren dan bijvoorbeeld voetballers
pi_36196583
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:26 schreef Gunner het volgende:

[..]

Omdat ik niet zo geloof in die sociale ladder waar mensen voetballers meer respecteren dan bijvoorbeeld voetballers
Foutje bedankt
pi_36196586
quote:
Hier gaat het toevallig over voetbal en het dochtertje van Alfred Schreuder, maar voor elk kind en nabestaanden zou dit net zo erg zijn. Moet een ieder dat ook maar vermelden, mocht een ander denken dat je alleen deze mening hebt omdat het een kind van een voetballer betreft?

En ophef zie ik hier niet, alleen maar een hoop mensen die het erg triest vinden.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  maandag 20 maart 2006 @ 12:29:45 #129
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_36196604
quote:

[..]

Het heeft er eigenlijk niet eens mee te maken dat een voetballer hoger op de sociale ladder staat dan een vuilnisman, het heeft enkel met publiciteit te maken. Doordat Alfred Schreuder bij Feyenoord voetbalt, is de ziekte van zijn dochtertje nationaal bekend geworden. Wanneer een vuilnisman de ziekte van zijn dochtertje onder de aandacht brengt door middel van een internetsite, een programma zoals Hart van Nederland of op een andere manier, dan worden er ook duizenden knuffels ingezameld. Alfred Schreuder overkomt het, die vraagt zelf ook niet om al die aandacht, het is juist het Legioen dat zo massaal haar medeleven laat blijken.
pi_36223225
quote:
Het was het moment dat het gebeurde, ik weet het is altijd een verkeerd moment natuurlijk en dat zal bij iedereen zo wezen maar misschien kan het nu wel meer aandacht krijgen om kinderen te helpen die nog niet overleden zijn aan kanker? Zodoende en tja waarom niet met de aandacht van de media zoals nu gebeurd?
  vrijdag 7 juli 2006 @ 18:15:03 #131
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_39613261
'Met veiling wil ik iets doen voor lotgenoten'

7/7/2006 11:15

'Zoals velen weten is op 14 maart onze dochter Anouk overleden aan de gevolgen van een hersentumor. Gedurende haar ziekbed en na haar overlijden hebben mijn vrouw Esther en ik van veel mensen een teken een medeleven mogen ontvangen. Wij zijn iedereen daarvoor enorm dankbaar.
De duizenden brieven, tekeningen en knuffeldieren hebben ons verdriet niet kunnen verzachten, maar het deed ons goed te horen dat velen aan ons dachten. Het heeft ons gesterkt in deze zware tijden. Naar omstandigheden gaat het nu redelijk met ons. We beseffen dat de pijn van het verlies van Anouk nooit zal verdwijnen, maar samen met onze andere twee dochters Isa en Floor en de hulp van familie en vrienden proberen we er het beste van te maken.

Tijdens het ziekbed van Anouk kwamen we tijdens de bezoeken aan de diverse ziekenhuizen vaak kinderen tegen die, net als onze dochter, een ongeneeslijke vorm van kanker hadden. Uit gesprekken met deze lotgenoten bleek dat wij, ondanks de ziekte van Anouk, toch een soort van bevoorrechte positie hadden. Als profvoetballer verdien ik een heel behoorlijk salaris en daarmee konden wij de strijd van Anouk verlengen door bezoeken aan alternatieve artsen, en verlichten door leuke dingen met haar te ondernemen. Ons werd duidelijk dat anderen soms de financiële middelen voor dit soort dingen niet hebben.

Nog vóór Anouk stierf kwam bij mij daarom het idee op te proberen om iets te gaan betekenen voor deze mensen. Uiteindelijk heb ik het plan opgepakt een veiling van voetbalshirts te organiseren. Het bedrag dat deze vaak exclusieve en gesigneerde shirts opleveren komt geheel ten goede van de strijd tegen kanker. We zullen het geld schenken aan de stichting KiKa en de stichting Racen tegen Kanker, organisaties die wij een warm hart toedragen.

Tientallen voetballers hebben inmiddels een officieel shirt ter beschikking gesteld. Van Dennis Bergkamp tot Ronaldinho en van Zlatan Ibrahimovic tot Mido en Roy Makaay. De spelers van Ajax stelden de shirts die ze droegen in de Champions League-wedstrijd tegen Internazionale ter beschikking en van Inter kreeg ik een shirt van hun spits Obafemi Martins. En natuurlijk worden ook de shirts van mijn collega’s bij Feyenoord aan de hoogste bieder verkocht.

De drie jongens van VfL Wolfsburg, Tom van der Leegte, Kevin Hofland en Rick Hoogendorp, zegden direct een shirt toe. Ik ontving zelfs post uit het trainingskamp van Oranje in het Duitse Hinterzarten. André Ooijer had een aantal van zijn ploeggenoten op de hoogte gebracht en onder anderen Ruud van Nistelrooy, Phillip Cocu, Robin van Persie en Rafael van der Vaart boden spontaan hun medewerking aan. Deze shirts mogen met recht uniek genoemd worden. Ze zijn voorzien van een vlaggetje van Nederland en de tegenstander in een van de laatste interlands.

Inmiddels zijn we op de website www.project21.nl begonnen met de veiling. Ik wil iedere voetballiefhebber oproepen een kijkje te nemen. Wellicht treft u daar het gesigneerde shirt van uw favoriete voetballer aan. Als uw concurrenten een groter budget ter beschikking hebben kunt u natuurlijk ook gewoon een bijdrage storten. Help ons mee het leven van ongeneeslijke zieke kinderen nog wat aangenamer te maken.'

Alfred Schreuder is voetballer van Feyenoord

Tekst: Thijs Slegers

NAAR HET ANDERE FORUM!
  vrijdag 7 juli 2006 @ 18:32:15 #132
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_39613708
Prachtig initiatief en ook knap Zal wel veel opbrengen
pi_39614813
Mooi .
  vrijdag 7 juli 2006 @ 19:22:55 #134
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_39614922
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 18:32 schreef Riro het volgende:
Eensch
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 7 juli 2006 @ 19:56:57 #135
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_39615791
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 18:32 schreef Riro het volgende:
inderdaad, goede aktie
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_39616502
mooi initiatief
  vrijdag 7 juli 2006 @ 20:24:01 #137
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_39616547
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:22 schreef Skwish het volgende:
mooi initiatief
Zekers.

Ik heb op die veilingsite nog even rondgeneusd en wilde op het gesigneerde oranje-shirt van RvN bieden, maar het huidige hoogste bod van 900 euro voor een shirtje ging mij toch net even iets te ver.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_39617586
Prachtig .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 7 juli 2006 @ 21:11:05 #139
121310 venomsnake
El Saltador
pi_39617776
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 7 juli 2006 @ 21:33:22 #140
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_39618316
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:22 schreef Skwish het volgende:
mooi initiatief
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_39626290
Zeer mooi initiatief. Alleen jammer dat er voor mij weinig interresants geveild word.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 10:46:25 #142
148059 Pritt
Atheïst
pi_39627888
Ik persoonlijk vind die Ajax CL shirts erg intressant en als je zo iemand kan helpen is het geweldig.
Alleen, ze verkopen ze alleen alle 24 gezamelijk. Ik kan niet zomaar 6000 neertellen.
Ik hoop dat ze nog los verkocht gaan worden.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_39629533
Hulde!
Old Tyme Hardcore!
pi_39634862
Respect
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')