Ik ookquote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:02 schreef Brighteyes het volgende:
TT terug aangepast, we doen al een tijd niet meer aan naamtopics.
Desalniettemin: Heel veel sterkte Girly! Ik hoop dat je al gewoon lekker je babietje bij je hebt!
quote:Op vrijdag 10 maart 2006 17:32 schreef SevenWonders het volgende:
19 juni 2006: Seven Wonders
Echt wel! ik heb haar al gezegd dat ze mijn held isquote:Op vrijdag 10 maart 2006 18:44 schreef Spekkiemonster het volgende:
jeetje wat zwaar voor girly klinkt dat allemaal zeg!
die mag haar naam als zeurly straks wel afstaan als ze het allemaal doorstaan heeft en eindelijk bij kan komen!
Deden wij dat nou gezamelijk, tegelijkertijd enzo?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 19:13 schreef Brighteyes het volgende:
Seven Wonders! Je staat erin!
Ach ja, gemiddelden werken beide kanten opquote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:14 schreef Belana het volgende:
grappi hoor dat je een kindje blijkbaar zo vroegkunt voelen! (en sorry xanthe dus, want blijkbaar had je helemaal gelijk)
Ik voel de mijne nu heel goed, is een echte druktemaker! Alleen zodra kbot zijn hand op mijn buik legt is ie stil...wat een rotkind he?
Mijn vriendin heeft een medische geschiedenis, waardoor we rechtsreeks naar de gyn zijn doorverwezen door de huisarts.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:03 schreef cattie het volgende:
PPL, even voor mijn nieuwsgierigheid (als je het niet wil zeggen snap ik het en als je het al een keer gezegd hebt mijn excuses), waarom intake bij het ziekenhuis en niet bij de vk?
Wat een mooi moment.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:03 schreef cattie het volgende:
Ik heb vanavond het kontje van beepje gevoeld! Beepje zat druk te bewegen en ik had mijn hand op mijn buik en opeens voelde ik echt het kontje in mijn handpalm! Zo lief!!![]()
Gefeliciteerd familie Girly !quote:Op zaterdag 11 maart 2006 00:31 schreef Githa het volgende:
Kreeg net een sms dat ze doormiddel van een keizersnede om 20.41 de trotse ouders zijn geworden van een prachtig gezond kindje.
Details laat ik aan de trotse ouders zelf over om te komen vertellen, of iig wacht ik daarmee tot ik Shirley morgen na wat rust heb kunnen spreken.
Natuurlijk allemaal erg zwaar geweest, maar het is er en het is gezondjahoeeeee nee, roze wil niet per definitie zeggen dat het een meisje is
ik jompel altijd in roze
quote:
dat kwam bovenop de mislukte ICSI.. werd een beetje veel van 't goede af en toe. Had niet verwacht dat dat me nog zo veel zou doenquote:Op zaterdag 11 maart 2006 20:51 schreef Belana het volgende:
zo moet ik steeds denken dat ik anders ook een beebje had gehad rond deze tijd, girly en ik waren bijna tegelijk uitgerekend, net als ET trouwens, klinkt zeikerig, maar dat doet je toch wat
Het is snel gegaan idd
ja daar moest ik ook nog aan denken ja...quote:Op zaterdag 11 maart 2006 22:37 schreef E.T. het volgende:
[..]
dat kwam bovenop de mislukte ICSI.. werd een beetje veel van 't goede af en toe. Had niet verwacht dat dat me nog zo veel zou doen
lekker doen!quote:Op zondag 12 maart 2006 13:45 schreef MeNicole het volgende:
Wij zitten er hier nu serieus aan te denken om toch zo'n BellyTalk Doppler te gaan huren. Kan ik mezelf toch als het nodig is gerust stellen (denk ik). Zijn er hier nu mensen aanwezig die ook zo'n ding in huis hebben? Wil gewoon weten of je het hartje makkelijk kan vinden en of het vertrouwd is zo'n ding te huren!!!
Hoop dat er een paar dames met ervaring zijn hier!!
quote:
Dikkequote:Op zaterdag 11 maart 2006 22:37 schreef E.T. het volgende:
[..]
dat kwam bovenop de mislukte ICSI.. werd een beetje veel van 't goede af en toe. Had niet verwacht dat dat me nog zo veel zou doen
Tot nu toe alleen in mijn rug, geloof ik. Soms in mijn onderbuik, maar die pijn is vergelijkbaar met de krampjes van het samentrekken van de baarmoederwand.quote:Op zondag 12 maart 2006 20:54 schreef Fuente het volgende:
Paradijsvogeltje, toen ik zwanger was had ik erg last van m'n schaambot en onderin m'n rug (ook links). Heb je alleen last van je rug, of ook van je schaambot?
In zekere zin ben ik blij met deze mededelingquote:Op zondag 12 maart 2006 21:14 schreef Belana het volgende:
het hoort er helaas allemaal bij paradijsvogeltje
ja, vind ik ook wel. Ja, het is zalig!!!quote:Op zondag 12 maart 2006 21:38 schreef dutchie het volgende:
Ach ja, hoort er ook wel een beetje bij vind ik. Kindje veroorzaakt het vaak idd zelf ook.
Fijn hč dat je je horlepiepje zo goed voelt?
Het mannetje heeft eergister dezelfde ervaring gehad als ik laatst. Hij heeft de handjes/voetjes ook kunnen voelen.Bij Léon nooit zo gehad. Hij was helemaal stil, afgezien van een paar: O... wow... o. Die vertedering.
quote:Op zondag 12 maart 2006 21:54 schreef dutchie het volgende:
PV, je maakt ons nieuwsgierig!!!!!
Wie gaat er googlen? M@x!![]()
* dutchie kijkt betrapt op haar horlogequote:Op zondag 12 maart 2006 21:55 schreef Lois het volgende:
*streng doet*
Yesss!!!!quote:
quote:Op zondag 12 maart 2006 17:21 schreef Githa het volgende:
Speciaal voor PPL een kleine aanpassing in de up-date![]()
Mijn moeder heeft nog allerlei babykleding bewaard van mij (en mijn zussen en broer). Over 2 weken ga ik kijken of daar nog wat leuks bij zit. Hoe dan ook leuk om dat kleine spul te zien. Ik krijg nu ook af en toe wat dingetjes. Niet voor te stellen dat een maatje 62 voorlopig nog te groot zal zijn...quote:Op maandag 13 maart 2006 09:17 schreef Belana het volgende:
Ik zit vandaag kleertjes e.d. uit te zoeken. Moet toch weten hoeveel rompertjes ik nog heb. Ik heb ooit een hoop al weg gedaan in een opruimerige bui (en toen nog in de overtuiging dat 1 zo'n bevalling genoeg was) Wel leuk om al die mini dingen weer te zien
Nee dat ben ik zelf. Toen ik zwanger wilde worden, wilde ik daar graag op Fok! over kunnen kletsen zonder dat een aantal mensen die me in het echt ook kennen en weten wat mijn standaardnick hier en op heel internet is daarvan op de hoogte zouden raken. Vandaar dat ik in OUD alleen als Tamea post.quote:Op maandag 13 maart 2006 16:20 schreef PM-girl het volgende:
Ik lig al de hele dag in bed, naweeën van een buikgriepje denk ik. Duizelig, misselijk (maar niet van mijn zwangerschap).Hiervoor hoef ik toch niet de vk te bellen?
@Tamea, kan het zijn dat ik een collega van je tegenkwam in het WIDM-topic, die was namelijk ook een jeugdweekend weggeweest!Doe je scouting, of Kico ofzo?
Ok. zoiets vermoedde ik al!quote:Op maandag 13 maart 2006 17:26 schreef Tamea het volgende:
[..]
Nee dat ben ik zelf. Toen ik zwanger wilde worden, wilde ik daar graag op Fok! over kunnen kletsen zonder dat een aantal mensen die me in het echt ook kennen en weten wat mijn standaardnick hier en op heel internet is daarvan op de hoogte zouden raken. Vandaar dat ik in OUD alleen als Tamea post.
En het was een weekend van de honkbal/softbalvereniging waar ik actief in ben.
Herkenbaar!! ben 25, over 3 daagjes 26, maar meerderen hebben me idd hetzelfde gevraagd!quote:Op maandag 13 maart 2006 17:44 schreef Tosca het volgende:
Iedereen die hoort dat ik zwanger ben, vraagt of het wel gepland was.Net of ik zo vreselijk verschrikkelijk jong ben (25).
*check* die vraag won het kwa populariteit hier maar nipt van "wanneer gaan jullie trouwen?" en die horen we ook al 5 jaar.quote:Op maandag 13 maart 2006 18:31 schreef PM-girl het volgende:
Tja, terwijl er de afgelopen 2 jaar ook genoeg mensen zijn geweest die vroegen aan ons of het niet eens tijd werd voor kinderen![]()
Oja, die horen we al langer!! En nu helemaal!!!quote:Op maandag 13 maart 2006 18:38 schreef Tamea het volgende:
[..]
*check* die vraag won het kwa populariteit hier maar nipt van "wanneer gaan jullie trouwen?" en die horen we ook al 5 jaar.
Dat hebben wij niet eens meer gehaaldquote:Op maandag 13 maart 2006 18:53 schreef Tosca het volgende:
Ons trouwen zou ineens een moetje zijn, terwijl dat al een tijd was gepland. De uitnodigingen waren verstuurd voordat ik zwanger werd, maar toch willen mensen niet geloven dat we trouwen omdat we dat wilden.Gelukkig dat we zelf beter weten.
Ja!quote:Op maandag 13 maart 2006 17:44 schreef Tosca het volgende:
leuk dat je hier toch post Tamea, altijd leuk om bekenden te zien![]()
Ze is makkelijk te vinden, gewoon dat topic lezen dat wordt genoemd.quote:Op maandag 13 maart 2006 19:34 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja!Doe eens vertellen dan! Nu wil ik het ook weten!
ja, ik vond het ook al lang, maar kon me niet meer herinneren hoe dat vorige keer ging. niet dat ik meer controle nodig vond hoor trouwensquote:Op maandag 13 maart 2006 19:45 schreef Sugar het volgende:
Ik dacht om de 4 weken bij mij nu. En omdat jij al verder bent, viel het me op.
In je bil... en na de bevalling gaan ze meteen nav de placenta kijken wat de bloedgroep/rhesusfactor van je baby is, als dat positieve factor is, moet je binnen 24 uur na de bevalling nog een injectie..... heb ik ook gehad...quote:Op maandag 13 maart 2006 20:03 schreef livelink het volgende:
Je wordt niet getest met 30 weken zwangerschap als je rhesus-negatief bent, maar je krijgt al een injectie met antistoffen toegediend.
quote:In het nieuwe basis schema voor de verloskundige zorg zal het aantal controles worden verminderd tot zo’n 7 controles per zwangerschap tot aan de uitgerekende datum. Elke controle kenmerkt zich door een specifieke vraagstelling, specifiek onderzoek en/of voorlichting t.a.v de zwangerschap. De eerste controles vinden plaats rond 10-12 weken zwangerschap, daarna volgt een bezoek in de periode van 15-20 weken, vervolgens rond 26-27 weken, daarna rond 29-30 weken, vervolgens rond 36-37 weken. Voor de vrouwen die een eerste zwangerschap dragen wordt een extra controle gepland rond 33-34 weken en rond 39-40 weken. Vervolgens weer controles vanaf 41 weken zwangerschap voor zowel patiënten met een eerste en/of met een volgende zwangerschap.
Nee negatief is niet goed, tenminste voor deze baby is het niet erg, maar voor een evt. volgende baby kan het lichaam de vrucht afstoten als deze een positieve rhesusfactor heeft, tenminste zo heb ik het me laten vertellen.quote:Op maandag 13 maart 2006 20:09 schreef Belana het volgende:
ik dacht dat negatief juist goed was? Niet dus? ben het ff kwijt.
Nee, bij rhesus kan het een nadeel zijn als je negatief bent. De meeste mensen zijn positief ervoor, dus de kans op een rhesus positief kind is groot. Als je zelf negatief bent, maar je kindje is positief en het bloed komt met elkaar in contact kan je antistoffen gaan aanmaken tegen rhesuspositief bloed. En dat kan gevaarlijk zijn als die antistoffen weer in contact komen met rhesuspositief bloed van je kindje.quote:Op maandag 13 maart 2006 20:09 schreef Belana het volgende:
ik dacht dat negatief juist goed was? Niet dus? ben het ff kwijt.
Vreselijk offtopic, maar dit soort raadsels kan ik niet loslatenquote:Op maandag 13 maart 2006 20:10 schreef Tosca het volgende:
we kennen elkaar wel irl Tamea, maar niet onder deze nick
Tussen ons daadwerkelijke huwelijksdag en de dag dat we besloten om toch maar te gaan trouwen zaten 2 weken en 1 weekendquote:Op maandag 13 maart 2006 19:36 schreef Tosca het volgende:
Dat wilden wij voorkomen Xanthe, dus wij trouwen nu een paar maanden eerder![]()
ze hebben bij mij toen bloed afgenomen uit de navelstreng en aangezien ik rond half 5 was bevallen, kon het niet meer onderzocht worden en moesten we de volgende dag bellen voor de uitslag en als dat bloed positief was, moesten we meteen medicijn ophalen bij apotheek en moest ik zsm de anti-D hebben en zo is het ook gebeurd.quote:Op maandag 13 maart 2006 21:49 schreef dutchie het volgende:
E.T. waarschijnlijk is er toen bloed bij je afgenomen om te controleren en heb je inderdaad een spuit gehad.
Ik herinner me dit nl. nog van een vriendin van mij.
Zo, adem in, adem uit, ik ben de frustratie alweer kwijt hoor. Het zat alleen iets dieper dan dat ik eerst dacht!quote:Op maandag 13 maart 2006 19:36 schreef Tosca het volgende:
(...)
Even rustig in- en uitademen cattie. Ze was gewoon niet wijzer moet je maar denken.Ga je samen naar de haptonomie? Het lijkt me tenminste lastig om je eigen rug te masseren. Je kunt ook van die schattige poppetjes breien. Of punniken.
Ik denk een meisje hoorquote:Op dinsdag 14 maart 2006 07:40 schreef Sugar het volgende:
Hopelijk mag je idd naar huis en kun je thuis lekker verder genieten van je zoon (dat denk ik, ja!)!![]()
Geeft niet hoorquote:Op dinsdag 14 maart 2006 08:22 schreef PM-girl het volgende:
Girly, welkom thuis!!!
![]()
Uhm, Tamea, sorry![]()
Ben nu bijna op de helft en nog geen kilo aangekomen. Doe denk ik toch iets helemaal foutquote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:03 schreef Martineke het volgende:
fijn Cattie dat je in ieder geval goed serieus word genomen, doe lekker rustig aan
ik ben 5 kg aangekomen nog maarik blij
Dat valt dan uiteindelijk gezien nog wel mee. Ben je toch een paar kilo minderquote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:01 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik was uiteindelijk ook lichter, maar van de 24 die er af waren gegaan was ik er weer 18 van aangekomen, in de laatste 2 maanden![]()
* MeNicole trekt een zak chips openquote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:09 schreef Githa het volgende:
Maar zodra je bevallen bent, ben je er weer 10 kwijt .... dussuhklinkt goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |