*check* die vraag won het kwa populariteit hier maar nipt van "wanneer gaan jullie trouwen?" en die horen we ook al 5 jaar.quote:Op maandag 13 maart 2006 18:31 schreef PM-girl het volgende:
Tja, terwijl er de afgelopen 2 jaar ook genoeg mensen zijn geweest die vroegen aan ons of het niet eens tijd werd voor kinderen![]()
Oja, die horen we al langer!! En nu helemaal!!!quote:Op maandag 13 maart 2006 18:38 schreef Tamea het volgende:
[..]
*check* die vraag won het kwa populariteit hier maar nipt van "wanneer gaan jullie trouwen?" en die horen we ook al 5 jaar.
Dat hebben wij niet eens meer gehaaldquote:Op maandag 13 maart 2006 18:53 schreef Tosca het volgende:
Ons trouwen zou ineens een moetje zijn, terwijl dat al een tijd was gepland. De uitnodigingen waren verstuurd voordat ik zwanger werd, maar toch willen mensen niet geloven dat we trouwen omdat we dat wilden.Gelukkig dat we zelf beter weten.
Ja!quote:Op maandag 13 maart 2006 17:44 schreef Tosca het volgende:
leuk dat je hier toch post Tamea, altijd leuk om bekenden te zien![]()
Ze is makkelijk te vinden, gewoon dat topic lezen dat wordt genoemd.quote:Op maandag 13 maart 2006 19:34 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja!Doe eens vertellen dan! Nu wil ik het ook weten!
ja, ik vond het ook al lang, maar kon me niet meer herinneren hoe dat vorige keer ging. niet dat ik meer controle nodig vond hoor trouwensquote:Op maandag 13 maart 2006 19:45 schreef Sugar het volgende:
Ik dacht om de 4 weken bij mij nu. En omdat jij al verder bent, viel het me op.
In je bil... en na de bevalling gaan ze meteen nav de placenta kijken wat de bloedgroep/rhesusfactor van je baby is, als dat positieve factor is, moet je binnen 24 uur na de bevalling nog een injectie..... heb ik ook gehad...quote:Op maandag 13 maart 2006 20:03 schreef livelink het volgende:
Je wordt niet getest met 30 weken zwangerschap als je rhesus-negatief bent, maar je krijgt al een injectie met antistoffen toegediend.
quote:In het nieuwe basis schema voor de verloskundige zorg zal het aantal controles worden verminderd tot zo’n 7 controles per zwangerschap tot aan de uitgerekende datum. Elke controle kenmerkt zich door een specifieke vraagstelling, specifiek onderzoek en/of voorlichting t.a.v de zwangerschap. De eerste controles vinden plaats rond 10-12 weken zwangerschap, daarna volgt een bezoek in de periode van 15-20 weken, vervolgens rond 26-27 weken, daarna rond 29-30 weken, vervolgens rond 36-37 weken. Voor de vrouwen die een eerste zwangerschap dragen wordt een extra controle gepland rond 33-34 weken en rond 39-40 weken. Vervolgens weer controles vanaf 41 weken zwangerschap voor zowel patiënten met een eerste en/of met een volgende zwangerschap.
Nee negatief is niet goed, tenminste voor deze baby is het niet erg, maar voor een evt. volgende baby kan het lichaam de vrucht afstoten als deze een positieve rhesusfactor heeft, tenminste zo heb ik het me laten vertellen.quote:Op maandag 13 maart 2006 20:09 schreef Belana het volgende:
ik dacht dat negatief juist goed was? Niet dus? ben het ff kwijt.
Nee, bij rhesus kan het een nadeel zijn als je negatief bent. De meeste mensen zijn positief ervoor, dus de kans op een rhesus positief kind is groot. Als je zelf negatief bent, maar je kindje is positief en het bloed komt met elkaar in contact kan je antistoffen gaan aanmaken tegen rhesuspositief bloed. En dat kan gevaarlijk zijn als die antistoffen weer in contact komen met rhesuspositief bloed van je kindje.quote:Op maandag 13 maart 2006 20:09 schreef Belana het volgende:
ik dacht dat negatief juist goed was? Niet dus? ben het ff kwijt.
Vreselijk offtopic, maar dit soort raadsels kan ik niet loslatenquote:Op maandag 13 maart 2006 20:10 schreef Tosca het volgende:
we kennen elkaar wel irl Tamea, maar niet onder deze nick
Tussen ons daadwerkelijke huwelijksdag en de dag dat we besloten om toch maar te gaan trouwen zaten 2 weken en 1 weekendquote:Op maandag 13 maart 2006 19:36 schreef Tosca het volgende:
Dat wilden wij voorkomen Xanthe, dus wij trouwen nu een paar maanden eerder![]()
ze hebben bij mij toen bloed afgenomen uit de navelstreng en aangezien ik rond half 5 was bevallen, kon het niet meer onderzocht worden en moesten we de volgende dag bellen voor de uitslag en als dat bloed positief was, moesten we meteen medicijn ophalen bij apotheek en moest ik zsm de anti-D hebben en zo is het ook gebeurd.quote:Op maandag 13 maart 2006 21:49 schreef dutchie het volgende:
E.T. waarschijnlijk is er toen bloed bij je afgenomen om te controleren en heb je inderdaad een spuit gehad.
Ik herinner me dit nl. nog van een vriendin van mij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |