quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:11 schreef Sheridana het volgende:
Usercomments...van welke film?
Naam film may just be the finest ghost story ever put on film. No need for a twist ending or Hollywood shocks here, this is intelligent, thoughtful, imaginative film-making at its best. Naam regisseur is one of the most talented directors working today and this is the best film he's made so far. Seeing this movie makes film and andere film look gimmicky and weak. We are treated to wonderful performances by the kids and adults, a very cool and creepy ghost (who always appears to be underwater), and a nice dash of action. All and all this is horror film-making at it's best, regisseur is truly a master as evidenced by this and his debut film naam film.
Fout waren: Lady in the water en It, de laatste gok was:quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:26 schreef Sheridana het volgende:
A stylish, atmospheric ghost story which, unlike so many recent examples of the genre, does not rely on any climactic twist for its punch. The chills and thrills are happily much more old-fashioned here, and quite a bit more bloodthirsty. The performances are universally excellent, and the music, cinematography, direction and visual effects are all first rate (the ghostly rendering of) " – is exceptionally good). Writer/director
's screenplay is in an entirely different league to his
and
. Sure, it has a similar level of tension and fascination, but there's a much stronger thematic vein at work here. Viewers familiar with the history and politics of the
will find it particularly rewarding, appreciating the story on a deeper metaphorical level. Others will just admire and enjoy this film for what it superficially is: a slick, good-looking and remarkably unsettling piece.
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:32 schreef Doff het volgende:
Jacob's Ladder?
wat?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:55 schreef Mark het volgende:
Eigenlijk past Jaws ook wel in de beschrijving
Iedereen kent de muziek van Jaws, in tegenstelling tot alle andere genoemde filmsquote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:56 schreef 7eVeNL het volgende:
alleen deze zin al; The performances are universally excellent, and the music, cinematography, direction and visual effects are all first rate (the ghostly rendering of ) " – is exceptionally good).
denk het niet
En het is één van de beste horrorfilms ooit.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:01 schreef Mark het volgende:
[..]
Iedereen kent de muziek van Jaws, in tegenstelling tot alle andere genoemde films
jaaaaaquote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:31 schreef Mennosson het volgende:
The Devil's Backbone?
Toch wel te snel te raden dus.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:14 schreef Mark het volgende:
Al Pacino?
En weer terugquote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:27 schreef Mennosson het volgende:
Finding Nemo
Leuk feest gisterquote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:34 schreef Sokolsky het volgende:
Je bent traag vandaag Sheri.
Well, I don't have to start you upquote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:44 schreef ReSpawn het volgende:
Muziek van de Stones?
Ookquote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:48 schreef Sheridana het volgende:
Time is on my side toch? Bij Fallen?
Neuquote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:00 schreef Doff het volgende:
Saw?
Nope... En ik dacht nog wel dat deze te makkelijk was...quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:04 schreef Sheridana het volgende:
Alien?
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik wacht even op de nieuwe hint, ik geloof Ik zeg niksnamelijk dat ik hem wel weet... maar kan er niet opkomen.
Et voillà...quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:09 schreef Sheridana het volgende:
PASSION OF THE CHRIST!!!!
Helaas was Sheri dit maal niet te laat...quote:
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:15 schreef twentemeisje het volgende:nog eventjes met jullie meespelen om de werkweek gezellig af te sluiten
Had die hint geplaatst, dan had ik 't wel geweten!quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:11 schreef ReSpawn het volgende:
[..]
Et voillà...
De rest van de trivia was nogal voor de hand liggend moet ik zeggen.. Dus die heb ik niet geplaatst... Anders zou het iets worden als 'has said to
that
was
' en dan wordt t er niet duidelijker op..
Ik zal t onthouden.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:18 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Had die hint geplaatst, dan had ik 't wel geweten!
haaaaai!!quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:15 schreef twentemeisje het volgende:nog eventjes met jullie meespelen om de werkweek gezellig af te sluiten
Très bienquote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
David Cronenberg.
Videodrome, Rabid, Existenz, A History of Violence en Naked Lunch.
Das deze knakker....maar ze hebben wel wat van elkaar weg ja...quote:
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:32 schreef Asap het volgende:
AAARGH, dacht ik in Movie-trivia te kijken, zat ik in de IDOLS-trivia!![]()
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:36 schreef Doff het volgende:
Ik zit waarschijnlijk nu écht iedereen door elkaar te halen, maar is dat niet Francis McDormand?
Gaat het een beetje...?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:32 schreef Asap het volgende:
AAARGH, dacht ik in Movie-trivia te kijken, zat ik in de IDOLS-trivia!![]()
Ik ben er nog steeds niet overheenquote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:40 schreef Sheridana het volgende:
[..]
Gaat het een beetje...?
Wil je een glaasje water?
Kringgesprek?
Zeg het maar hoor!
*aai over bolletje*
(achteraf) gegoogled: http://imagecache2.allposters.com/images/77/039_27029.jpgquote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]dat is inderdaad niet Frances McDormand.
Die avatars zijn inderdaad wel heel ergquote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hier dus? Wat een kermis van avatars...
Gevolgd door: "I'll have what she's having. "quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
Je zou kunnen zeggen dat zij de tekst: "Ooooooooooooooohhhhhhhhhhhhh, aaaaahhhhhhhhhhh, hhhhhhhhhmmmmmmmmmmmmmmmmmmm, oh yes, oh yes, oooooooooohhhhh, aaahhhh, oh god, mmmmmmmmmmmm" heeft geschreven.
Inderdaadquote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:51 schreef Sheridana het volgende:
OH!!!
EHM..NORA EPRHON??
When Harry met Sally!!!
Ja en The Hills Have Eyes dus.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 16:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wes Craven.
Scream; Nightmare on Elm Street, People under the Stairs, Last House on the Left en
Das dus weer goedquote:Op vrijdag 3 maart 2006 16:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ja en The Hills Have Eyes dus.
Ook een aai?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:53 schreef Sokolsky het volgende:
Oh ja. Had ik de film wel goed.
Damn, ik heb nog geen enkel punt gescoord vandaag.
Bijna. Het klinkt wel een beetje Italiaans.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 16:29 schreef Sheridana het volgende:
Italiaans?
Ook niet.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 16:31 schreef Sheridana het volgende:
Spaans!
Dat is juistquote:
Sinaasappelpudding?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 16:57 schreef ranja het volgende:
Blauwe soep is goed
sinasappel is niet specifiek genoeg..
Dag Snobolsky!quote:Op vrijdag 3 maart 2006 16:57 schreef Sokolsky het volgende:
Ik weet echt niks vandaag, ik kap ermee.
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 17:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Iets marmelade-achtigs? (Nee, ik weet het niet)
Oh...gelukkig maar.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 22:29 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Nee je bet wyccie.
blauwe soepquote:Op vrijdag 3 maart 2006 19:55 schreef Mark het volgende:
Volgens mij was het iets met ei: omelet?
Mathilda?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 22:01 schreef wyccie het volgende:
Potdorie! Nieuwe vraag tussendoor:
Welke film?
[..]
is daar een film van?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:30 schreef Patch het volgende:
wyccie?
ik doelde idd op het feit: WAAR BEN JE ?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:33 schreef ranja het volgende:
[..]
is daar een film van?
maar ik denk dat ze aan 't werk is ofzo
RuneRose + 1quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:04 schreef RuneRose het volgende:
frequency en the day after tomorrow.
jouw vraag staat nog open en gaat weer van start?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:01 schreef wyccie het volgende:
[..]
Nee, niet mijn nieuwe film.
[afbeelding]
quote:Op zondag 5 maart 2006 00:44 schreef JelleS het volgende:
WE gaan wel verder met die van Patch (die er niet meer staat)
Ik zeg: Hostel.
quote:Op zondag 5 maart 2006 13:03 schreef JelleS het volgende:
ER is dus niet Eli Roth?
1 = goedquote:Op zondag 5 maart 2006 18:28 schreef Sokolsky het volgende:
Eric Rohmer?
Isabelle Huppert?
Jake Gyllenhaal?
quote:Op zondag 5 maart 2006 18:39 schreef Sokolsky het volgende:
Gyllenhaal speelt in Darko, Jarhead en Brokeback, maar die regisseurs staan er niet tussen. Dus gok ik op October Sky.
quote:Op zondag 5 maart 2006 18:48 schreef Sokolsky het volgende:
Is het wel Gyllenhaal?
Meer films ken ik niet met 'm.
EricusMaximus + 1quote:Op zondag 5 maart 2006 18:54 schreef EricusMaximus het volgende:
day after tomorrow?
Juistemquote:Op zondag 5 maart 2006 19:25 schreef JelleS het volgende:
Pi, Requiem for a Dream en The Fountain.
Sokolsky + 1quote:Op zondag 5 maart 2006 22:28 schreef Sokolsky het volgende:
Apocalypse Now
Hot Shots Part Deux
Gandhi
Catch me if you can
quote:Op zondag 5 maart 2006 22:55 schreef wyccie het volgende:
One flew over the cuckoo's nest![]()
It happened one night![]()
Deerhunter![]()
As good as it gets![]()
Ben Hur![]()
Gladiator![]()
Deze weet ik bijna zeker.....nu het gok-gedeelte
Gone with the wind![]()
Wizard of Oz![]()
Titanic![]()
Chicago![]()
On Golden pond![]()
African Queen![]()
Dance with wolves![]()
Traffic![]()
Silence of the lambs![]()
Nee AGAIG won alleen acteur/tricequote:Op zondag 5 maart 2006 23:10 schreef wyccie het volgende:
Shit...ik dacht echt dat 'As good as it gets' één van de films was met alle belangrijkste Oscars (film, acteur, actrice, regie, (script))
Nog 5 dus....
Rocky I![]()
Whatever happened to baby Jane![]()
Who's afraid of Virginia Woolf![]()
The Hours![]()
American Beauty![]()
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 22:01 schreef wyccie het volgende:
Potdorie! Nieuwe vraag tussendoor:
Welke film?
* Bookstore
* Childhood Trauma
* Memory
Tsja.... als ik dat overdag doe haal ik hem nooit meer inquote:Op zondag 5 maart 2006 23:49 schreef Sokolsky het volgende:
Laat op de avond Patchvragen gaan stellen.![]()
Ik weet Patch-vragen over het algemeen ook nietquote:Op zondag 5 maart 2006 23:51 schreef wyccie het volgende:
[..]
Tsja.... als ik dat overdag doe haal ik hem nooit meer in![]()
Maar als je het 's nachts doet krijg je geen antwoord, wordt er dus geen nieuwe vraag gesteld en kun je dus geen punten verdienen.quote:Op zondag 5 maart 2006 23:51 schreef wyccie het volgende:
[..]
Tsja.... als ik dat overdag doe haal ik hem nooit meer in![]()
Het is geen typische Patch-vraag. Maar het is wel een hintje voor jullie....quote:Op zondag 5 maart 2006 23:53 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Maar als je het 's nachts doet krijg je geen antwoord, wordt er dus geen nieuwe vraag gesteld en kun je dus geen punten verdienen.
Wat doe jij hier?!?!quote:
Ik heb laatst een paar kleine scènes uit die film gezien.... ik heb een boel BN'ers gezien, misschien Patch ook...quote:
Zo vaak stel ik geen tekenfilm & Williams vragen.quote:Op zondag 5 maart 2006 23:59 schreef wyccie het volgende:
[..]
Wat doe jij hier?!?!
Patch +1
Typische Patch-vragen zijn Disney-vragen, tekenfilms en grappige Robin Williams-films etc.
Ik bedoelde eigenlijk dat dat vragen zijn die jij weet.quote:Op maandag 6 maart 2006 00:04 schreef Patch het volgende:
[..]
Zo vaak stel ik geen tekenfilm & Williams vragen.
Ik dacht eigenlijk meer aan dat de gemiddelde Patch-vraag gaat over een Hollywood-productie
ik weet ook wel eens soms andere vragen hoor...quote:Op maandag 6 maart 2006 00:07 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk dat dat vragen zijn die jij weet.
Ik bedoelde dat dat vragen zijn die jij van alle FMT'ers het meest weet. Zo goed?quote:Op maandag 6 maart 2006 00:08 schreef Patch het volgende:
[..]
ik weet ook wel eens soms andere vragen hoor...![]()
ok, nu snap ik het, tis ook veel te laat voor mij om nog te FMT-en...quote:Op maandag 6 maart 2006 00:10 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat dat vragen zijn die jij van alle FMT'ers het meest weet. Zo goed?![]()
o/t Ik heb een vaag vermoeden, maar ik moet vroeg op.
JelleS + 1quote:Op maandag 6 maart 2006 00:16 schreef JelleS het volgende:
Lucia y el sexo?
quote:Op maandag 6 maart 2006 09:43 schreef ReSpawn het volgende:
en dan kan ik zometeen gelijk antwoorden)
nee johquote:
Die bedoelde ik. Dus eigenlijk was ik sneller.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:53 schreef Sokolsky het volgende:
Andrej Rublyov dus.
Nee ik was sneller, want ik dacht het al voordat je het schreef. Alleen kwam mijn telephatisch bericht niet op tijd aan bij Jelle.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Die bedoelde ik. Dus eigenlijk was ik sneller.
Lonewolf2003 +1quote:Op maandag 6 maart 2006 12:24 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Aristocrats.
Die twee plaatjes die je postte waren ook de hoogtepunten van de film vond ik. Vooral die rector-van-Problem-Child bij die ceremonie was echt geweldig.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Lonewolf2003 +1
Het heeft wel wat, maar na een half uurtje heb je 't wel gezien en gehoord. Na 10 keer verliest de rusty trombone toch wel wat van zijn charme.
Toernooitjes een beetje volgen.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:13 schreef twentemeisje het volgende:
Natural Born Killers?
hoe weet ik nu wat jij een prachtjaar vindt![]()
quote:Op maandag 6 maart 2006 13:13 schreef twentemeisje het volgende:
Natural Born Killers?
hoe weet ik nu wat jij een prachtjaar vindt![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |