abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 maart 2006 @ 12:09:30 #101
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_35840052
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 23:32 schreef Hihat het volgende:

[..]

Gewoon op basis van (en mengeling van) een olifantengeheugen, een zieke geest en vooroordelen over bepaalde mensen. Net als iedereen, eigenlijk . Het heeft verder niets met de te behalen buit te maken. Daar ging het jou om waarschijnlijk?
Nee, ik was nieuwsgierig naar de diepste krochten van je psychische gesteldheid
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_35840100
Was Arends zijden sjaaltje soms bezonken rood?
  woensdag 8 maart 2006 @ 12:12:54 #103
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_35840151
Jeroen Brouwer? Keith Kanger Snell???
pi_35842651
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:12 schreef Vivi het volgende:
Jeroen Brouwer? Keith Kanger Snell???
Niet Jeroen Brouwers (heeft die pas in '79 zijn debuut geschreven?), ook geen vloeiend Franssprekende schrijver (wie zou dat moeten zijn? Philip Freriks ? Leuk hoor, die boekjes met wandelingen door Parijs, dat wel. Cees Nooteboom? Nee, die is dan weer te oud.)
En Keith Kanger Snell is een mij geheel onbekende naam. Is dat niet de zanger van een hardrock band?

Ik laat niks los; ik heb al eens aan den lijve mogen ondervinden dat Arend Berkhout lijdt aan blinde woede-aanvallen
  woensdag 8 maart 2006 @ 13:48:20 #105
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_35843199
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:32 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

En Keith Kanger Snell is een mij geheel onbekende naam. Is dat niet de zanger van een hardrock band?
Keith Kanger Snell heet eigenlijk gewoon Kees Snel en is een (ex-)vriend van Geerten Meijsing. Ze hebben samen in Italië gewoond. Eerst waren beiden onderdeel van het uitgeverscollectief Joyce & Co, maar pas nadat Geerten Meijsing onder eigen naam ging publiceren werd hij succesvol en won hij de AKO-literatuurprijs. Niet verwonderlijk dat Vivi met Snell op de proppen komt. Arend Berkhout zet zich af tegen AKO-achtige prijzen. Zou best een vorm van jaloezie kunnen zijn van Snell jegens Meijsing. Het winnen van die prijs was overigens ook één van de redenen waarom ik dacht dat Geerten Meijsing het wel eens níet zou kunnen zijn, die heeft 'm namelijk wel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hihat op 08-03-2006 18:12:09 ]
Een pauw is een kip die in bloei staat
pi_35843785
Kester Freriks?
  woensdag 8 maart 2006 @ 14:10:15 #107
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_35843985
Ik wil minder gepseudoniemiseerde auteurs en meer spanning en sensatie mbt de hoofdpersonen!

Waar is Daniël? Waarom heeft hij zijn vliegtuig naar München gemist? Wat heeft dat voor consequenties? En... leeft Ute nog???
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_35844907
Ik geef het ook even op met die Berkhout. Wat betreft Ute, die zit nu vast te oefenen op zonnegroet en lotuszit.

Ik heb nog twee buikjes op mijn lever. Vivi's sig deed me nl. denken aan het goddelijke abdomen van Angelina Jolie :

Die op haar beurt weer doet denken aan Asia Argento, bij wie een angelina op de onderbuik prijkt:

Van deze vermoedde ik stiekem dat die engel nog een stuk doorliep, zodat ze steeds tesamen met Asia de benen spreidt (wat zeker in het katholieke Italië voor opwinding kan zorgen), maar zuks schijnt toch niet het geval te zijn.
  woensdag 8 maart 2006 @ 14:46:11 #109
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_35845264
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:32 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Niet Jeroen Brouwers (heeft die pas in '79 zijn debuut geschreven?), ook geen vloeiend Franssprekende schrijver (wie zou dat moeten zijn? Philip Freriks ? Leuk hoor, die boekjes met wandelingen door Parijs, dat wel. Cees Nooteboom? Nee, die is dan weer te oud.)

Ik laat niks los; ik heb al eens aan den lijve mogen ondervinden dat Arend Berkhout lijdt aan blinde woede-aanvallen
Nee, Jeroen Brouwers was een grapje, die kwam wel eens op feestjes van Meijsing, schijnt.
pi_35848073
Arend Berkhout

[ Bericht 25% gewijzigd door dragan_sudjic op 08-03-2006 16:40:37 ]
pi_35848235
quote:
Ja, dát zal 'm wezen.
pi_35848874
Kan me voorstellen dat die wel aan een cognacje toe was
pi_35854809
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 00:47 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ja, en WAT voor vragen!

Ik maak me vast op voor een sessie soulsearching,
Wanneer begint het?
pi_35868069
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:10 schreef Copycat het volgende:
Ik wil minder gepseudoniemiseerde auteurs en meer spanning en sensatie mbt de hoofdpersonen!

Waar is Daniël? Waarom heeft hij zijn vliegtuig naar München gemist? Wat heeft dat voor consequenties? En... leeft Ute nog???
LUNCHEN MET DE ‘CITY GIRLS’ II

“Cognacje?,” hoorde ik Arend Berkhout vragen.
Daniël had de schrijver nog niet opgemerkt. Hij fronste even, trok zijn stropdas los en nam het glas cognac van hem aan.
“Dit is Arend Berkhout,” zei ik om het ijs te breken. “Hij leest straks voor uit eigen werk. Hij heeft ooit een literaire prijs gewonnen. Hij is professioneel auteur." Ik had net zo goed kunnen zeggen dat Arend Berkhout professioneel stripper was, of professioneel huurmoordenaar, want op Daniël maakte het geen enkele indruk; hij had meer belangstelling voor de inhoud van zijn koffer, die hij op het aanrecht had uitgestald.
"Zo," zei Daniël afwezig, terwijl hij door wat paperassen bladerde. "Zo. Dat is mooi. Kunt u dan nu gaan doen waarvoor u bent ingehuurd? Wij willen even alleen zijn."
Rond de kaaklijn van Arend Berkhout trad een verstarring op; ik zag het gebeuren, ik zag hoe zijn kin een fractie naar voren kwam, en hoe zijn mond zich tot een streep versmalde. "Ik ben de eregast," bracht hij toen uit, zo zacht dat het nauwelijks verstaanbaar was. "Ik verzorg het literaire dessert."
"Geen behoefte aan," zei Daniël kortaf. Hij keek naar mij. "Nadine, ik heb een dossiermap nodig. Hij staat boven in de studeerkamer. Kun jij even..?"
Ik ging naar boven en haalde de dossiermap.

Toen ik terugkwam in de bijkeuken, had Madame zich bij de schrijver en Daniël gevoegd. Ze had een arm om de schouder van Arend Berkhout geslagen, en ze stond erop dat Daniël even bij de lunch kwam aanzitten: "Dat vliegtuig heb je toch al gemist," zei ze. "Je treft het, je bent precies op tijd voor de lezing. Over een kwartier wordt het dessert opgediend. Arend Berkhout verzorgt het literaire sausje."
De schrijver lachte gekweld: "Als ik maar geen feesthoedje op hoef."
"Feesthoedje?" Madame keek hem niet-begrijpend aan. "Wij zijn allemaal volwassen mensen, het is geen kinderpartijtje."
"Je hebt van die lezingen..," zei de schrijver.
"Ja?"
"Niet iedereen kent het verschil tussen een schrijver en een clown. Kunstjes doen, dat vinden de mensen leuk. Ik doe geen kunstjes. Ik spring niet door brandende hoepels. Ik ben professioneel auteur."
Madame knikte ernstig: "Maakt u zich geen zorgen. Wij hebben Azuurzee allemaal gelezen, wij zijn literatuurliefhebbers."

Toen Madame door een van haar vriendinnen werd weggeroepen, trok Daniël mij gehaast mee naar buiten, het tuinpad af. De enorme cateringwagen onttrok ons aan het zicht van het lunchende gezelschap - in draf en ongezien bereikten wij het tuinhuis. Dat hoopte ik tenminste; helemaal gerust was ik er niet op.
Daniël sloot de deur. Hij stak een sigaret op en beende nerveus door de kleine ruimte. Intussen vertelde hij wat er aan de hand was. Op weg naar het vliegveld had hij een telefoontje gekregen van de vader van Kim. Tussen Amsterdam en Schiphol was de deal afgeblazen. Definitief. 'In het licht van de recente gebeurtenissen', had de vader van Kim diplomatiek gezegd, leek het hem beter om geen zaken meer te doen. Nooit meer, over zijn lijk niet meer - enzovoort. En dat Kim doodongelukkig was. En dat wie zijn dochter doodongelukkig maakte, nooit meer aan de bak zou komen. "Niet in dit leven," had hij er dreigend aan toegevoegd, "niet als het aan mij ligt, Daniël. Ik zal er persoonlijk voor zorgen dat jij nooit meer een poot aan de grond krijgt in deze business. In een volgend leven mag je het nog eens proberen."
Tijdens het korte autoritje dat Daniël na dit gesprek nog voor de boeg had gehad, was zijn BlackBerry hysterisch blijven rinkelen. Een Zwitserse financier had zich zonder omhaal van woorden teruggetrokken uit een project. Daarna een Amerikaan. Een Duitser. "Ik word geliquideerd," zei Daniël. "Het is oorlog. De kogels vliegen me om de oren. Al mijn financiers haken af. Allemaal!"
Toen ik vroeg of hij dat niet had zien aankomen, keek hij heel lang voor zich uit. Toen zei hij: "Jezus, ik voel me oud."
"Je bent pas zesendertig."
"Bijna zevenendertig."
"Dat is niet oud."
"Ik ben te jong om oud te zijn. Ik heb anderhalf miljoen verloren." Hij schudde zijn hoofd. "In tien minuten."
Het is niet mijn schuld dat Daniël in tien minuten anderhalf miljoen heeft verloren, maar een helpende hand is weer iets anders.
"Sorry, ik..," begon ik op verontschuldigende toon, maar hij pakte me bij mijn schouders en duwde me tegen een kast in het tuinhuis, een metalen kast, en ik voelde zijn tong in mijn mond en zijn handen onder mijn blouse en onder mijn rok, en ik dacht aan de lunch die binnen aan de gang was, en aan de asbakken die ik had moeten brengen, die stomme asbakken, en de huid onder Daniëls overhemd voelde gloeiendheet aan, alsof mijn vingers eraan vast bleven kleven, en ik werd overspoeld door een golf van opwinding, en hij sjorde mijn rok omhoog en mijn blouse en we gingen zo op in het moment dat we niets merkten van de binnenkomst van Arend Berkhout; hij stond opeens in de deuropening en hij zei: "Het dessert is opgediend."
Een tel later was hij alweer verdwenen, en Daniël en ik keken elkaar ongelovig aan, alsof we ons afvroegen of we het wel goed hadden gezien, maar de blik in de ogen van Arend Berkhout - stupéfait, geamuseerd - hadden we ons niet verbeeld. Die blik was beangstigend echt geweest.

Daniël zat rechts van Madame, aan haar linkerzijde stond Arend Berkhout met kaarsrechte rug te declameren uit zijn laatste roman. Ik zat aan de overkant van de tafel, ingeklemd tussen twee zwaar geparfumeerde Linda's. Ik had geprobeerd eronderuit te komen, maar vergeefs. "Stel je niet zo aan," had Madame geroepen, "hoe vaak maak je dat nou mee, dat een echte schrijver voorleest uit zijn werk?"
Over de lezing van Arend Berkhout kan ik kort zijn: ik kon mijn aandacht er niet bij houden, al kan dat heel goed aan mij hebben gelegen, en aan de ongemakkelijke situatie waarin ik me bevond. Zijn woorden gingen langs me heen; ik dronk twee glazen wijn, ik was blij toen het eindelijk was afgelopen.
Er werd beschaafd geapplaudisseerd.

Tijdens het dessert, vruchtensabayon, deed ik mijn best een gesprek te voeren met de roodharige, zongebruinde Linda rechts van mij. Haar naam was Sabine. Ze was glamourjournaliste, ze vloog voor haar werk de hele wereld over om allerhande sterren en zangers en artiesten en gekroonde hoofden te interviewen - ze had prinses Stéphanie van Monaco ooit ontmoet, dat was een 'supervrouw, helemaal super', en met sommige sterren was ze bevriend geraakt, laatst had ze een midweek doorgebracht in het skichalet van Roger Moore, en Flavio Briatore kon ze altijd bellen als ze in de buurt was, dan gingen ze samen de beest uithangen, met Flavio was het altijd feest, en ze noemde nog veel meer namen die ik niet of met moeite kon thuisbrengen, Tamara en Liz en Dave en Eva, en ik knikte, ik schonk mezelf nog maar eens een glas Cabernet in, ik probeerde me te concentreren op Sabines laatste belevenissen met Piers die ze in Londen tegen het lijf was gelopen en met wie ze... en Lulu was er ook bijgeweest... en Jade en Fiona, en God weet wie allemaal nog meer, het hield maar niet op.

"Je draait nou al een hele tijd mee in het macht-en-geld spel," hoorde ik Madame zeggen, "en je begrijpt het nog steeds niet. Dat verlies van anderhalf miljoen - okay, dat is jammer," en ze zei het alsof het ging over een verloren handschoen; over iets dat ons allemaal wel eens overkomt, "maar Daniël, je kent het geheim toch?"
"Welk geheim?" Daniël klonk mat.
"De kale, ongeletterde mannetjes hebben de macht."
"Dat is het?"
"Absoluut. De dikke, manke, domme mannetjes hebben een drive die jij nooit zult hebben. Ze zijn zo geconditioneerd. Ze weten niet beter; ze willen winnen. Het zijn killers, Daniël. Bloedhonden. Ze vliegen recht op je strot af. Winnen zal voor jou nooit zo belangrijk zijn als voor hen. Jij laat je afleiden. En dus - jij verliest."
"Bedankt."
"Geen dank. Je moet ook aan je reputatie denken. Mensen praten, weet je."
"Laat ze praten."
"Als jij dronken of stoned op afspraken verschijnt," ging Madame onverstoorbaar verder, "moet je niet gek staan te kijken als die verhalen worden doorverteld. Aan mij, bijvoorbeeld. Ik ben er niet bij geweest. Toch weet ik het. Hoe kan dat?"
"Allemaal gelul."
"Mag ik je iets vragen? Ben je er ooit achtergekomen - ik ben gewoon nieuwsgierig - wat die anonieme beller precies tegen Kim heeft gezegd? Ik bedoel: waaruit bestond die belastende informatie? Ze heeft jou meteen verlaten, dat doet ze niet zo maar. Kennelijk heeft iemand een bom gedropt. Waar ging dat over?"
"Geen idee," zei Daniël. "Geen flauw idee."
"Vreemd," zei Madame peinzend. "Maar wat dénk je?"
"Ik denk," en hij duwde zijn vingertoppen tegen zijn slapen, "dat iemand mij een slag wilde toedienen. Als het al waar is, van die anonieme tip."
"Dat betwijfel je?"
"Ach kom. We spelen niet in een soap."
Op dit punt mengde Arend Berhout zich in het gesprek. "Je bent een prachtige vrouw," riep hij tegen Madame, die beleefd glimlachte. "Een vrouw die geleefd heeft," ging hij door, "geleefd en geleden... die hartenpijn heeft gekend, dat is van een hartverscheurende schoonheid... daar kan ik om huilen."
"Doe maar niet," zei Daniël.
"Onbereikbaar," lispelde Arend Berkhout, terwijl hij zich naar Madame toeboog. "Gevoelig, superieur... een fatale vrouw! Je doet me denken aan Scarlett 'O Hara: I'll never be hungry again. Die kwetsbare trots! Zoals Scarlett 'O Hara nooit meer honger wilde lijden, zo wil jij nooit meer gekwetst worden."
"Goed idee voor een artikel," zei Sabine, de zongebruinde glamourjournaliste die de liefdesverklaring van de schrijver ademloos had aangehoord. "Romantische mannen... ik zie er een hoofdartikel in. Ja, ik denk dat ik daar wel iets mee kan."
pi_35868149
quote:
"Ach kom. We spelen niet in een soap."
pi_35869788
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 03:45 schreef Nadine26 het volgende:
"Geen behoefte aan," zei Daniël kortaf. Hij keek naar mij. "Nadine, ik heb een dossiermap nodig. Hij staat boven in de studeerkamer. Kun jij even..?"
Ik ging naar boven en haalde de dossiermap.
Mannen die op zo'n vanzelfsprekende manier opdrachtjes uitdelen, brrrr.
  donderdag 9 maart 2006 @ 09:26:11 #117
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_35869854
Arthur Japin misschien? Die is Bi las ik gisteren, heeft een Franse connectie en een mooie kaaklijn
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_35872342
Het is geen syndroom, het is een complex. Minderwaardigheidscomplex. Aan zichzelf willen bewijzen hoe fantastisch hij is, het tóch niet kunnen geloven, diep in zijn hart een zielige en vertwijfelde en eenzame figuur zijn, kansloos, weet ie zelf ook wel - hij heeft uiteindelijk niemand iets te bieden, zelfs zichzelf niet. Tragisch.

Door meisjes te scoren krijgt hij een kortstondige kick, een roes die hem door een paar uur heensleept. Hij weet hoe het werkt: mooie verhaaltjes ophangen, beloftes doen, want ja... de meisjes hebben alléén belangstelling als het 'serieus' is. Hij doet serieus. Hij speelt serieus. Hij wil misschien ook best eens (op zijn 36e) serieus zijn, maar hij heeft vroeger altijd van zijn papa gehoord dat ie een sukkel is, een stakker, een slappe zak, en hij gelooft het, hij is het al die jaren blijven geloven. Zesendertig...

Liegen is voor de wanhopigen. Met de moed der wanhoop flauwekul verkopen, alsof hij zelf niet weet dat er een dag komt...

Maar ja, het zijn allemaal mooie theorietjes, uiteindelijk is hij gewoon SLAP. Een slap iemand. Geen mening, geen passie, geen karakter, niks. Hij is dus uiteindelijk zijn eigen schrikbeeld geworden; hij is veranderd in zijn eigen complex: een totale niks.

Nooit meer intrappen.
  donderdag 9 maart 2006 @ 12:34:35 #119
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_35874443
  donderdag 9 maart 2006 @ 18:18:09 #120
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_35886052
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 09:26 schreef Ripley het volgende:
Arthur Japin misschien? Die is Bi las ik gisteren, heeft een Franse connectie en een mooie kaaklijn
VARA gids gelezen?
pi_35900747
quote:
Op maandag 6 maart 2006 19:39 schreef dvr het volgende:
Hoe dan ook, goed dat ik je heb, want er lag nog wat unfinished business! Je spuwde een tijdje geleden weer je gal op die vervloekte Eerlijkheid, en sprak over je schuinsmarsjeerderij als iets dat jou en D. zomaar overkomen was. Je trok dat nog verder in het algemene, alsof iedereen zou handelen zoals jullie doen, en je vroeg je af wat de mens toch beweegt.

Ha! En dat terwijl je hier toch al een half jaar door meelevenden van allerlei stichtelijke raadgevingen en waarschuwingen wordt voorzien - die je zonder motivering naast je neerlegt. De paar keren dat je op je schreden terug leek te komen, volhardde je te elfder ure toch weer in je vreemde escapade. Dit tot veler afgrijzen, waaronder het mijne. Begrijp me niet verkeerd; ik blijf je een sympathieke scheet, een spannend chickie (pardon) en begenadigd schrijfster vinden, maar je niet altijd even gewetensvolle optreden roept vragen op. Gelukkig heb je de moed dat ook zelf te doen.

Om die discrepantie tussen sympathie en afgrijzen in het voordeel van de eerste te beslechten, heb ik me afgevraagd of de leugenaar en bedrieger die uitkomt voor zijn leugens en bedrog, zoals jij, in zekere zin niet juist een toonbeeld van eerlijkheid is. En of een 'gezond egocentrisme' misschien juist moreel heel verantwoord is, want zo máák je nog eens wat van je leven, en is dat niet de opdracht die ons allen voorligt en waar de grijze moraalmuizen zo jammerlijk in falen?
Maar nee, zo werkt het niet. Het geluk van de een mag niet ten koste mag gaan van dat van de ander. Het is gestolen geluk, Nadine. Zoals Daniël geld van zijn investeerders voor privédoelen aanwendt, en dus steelt, zo zijn jullie gelukkige momenten in feite evenredig geweest aan het leed dat jullie daarmee Thijs, Kim, Madame en de kinderen aandeden. 't Is niet netjes geweest.

Een andere goedpraatpoging: Je bent ontoerekeningsvatbaar, want verliefd. Die hebben we ook al eerder gehad, en er zit iets in, maar de houdbaarheid van dat excuus is beperkt. Vroeg of laat moet je dat comfortabele masker van Daniëls klokkenspel toch eens van je gelaat tillen zodat hij je niet langer het zicht beneemt. Dat punt lijkt me nu genaderd.

En wat zie je dan?

De vraag is niet zozeer 'wat drijft de mens', maar gewoon 'wat drijft Nadine'. Ik weet zeker dat er een verklaring is, een rechtvaardiging zelfs. Tot wie of wat richt zich je machteloze recalcitrantie?

Wie sterk is, durft kwetsbaar te zijn, nietwaar? De uitdaging -als je hem al aandurft- heet daarom: Call your own bluff.
Als je jarenlang getuige bent geweest van een verziekt en verrot huwelijk, weet je dat leugens en bedrog er gewoon bijhoren. Niks bijzonders. Je moet er niet te zwaar aan tillen. Als je er wel zwaar aan tilt, zoals mijn moeder, ga je dood. Dat moeten we niet hebben.

Ik ben er zelf niet bijgeweest, maar ik weet wel hoe het gesprek tussen mijn ouders die ene ochtend is verlopen. Laat ik eerst de set beschrijven; de acteurs (man, vrouw) bevonden zich in een slaapkamer, om precies te zijn lagen ze in een enorm donkerrood Italiaans designbed. Dat bed, groot en rood en monsterlijk, staat nu in ons huis in Normandië. Er hoort een sprei bij, donkerrood met geometrische figuren erop, en de matras ligt verzonken in een krankzinnige ombouw die bestaat uit onduidelijke kasten, lades, vakken, planken en zelfs een klein schrijftafeltje. Het is het soort bed dat alleen een Italiaanse designer van zeven jaar kan ontwerpen.
Het was ochtend.
De dag ervoor had mijn moeder een ontdekking gedaan die erop neerkwam dat mijn vader ergens een geheim logeeradres had, aangezien het bed in hun pied-à-terre in Den Haag onbeslapen was. Toen mijn moeder op het nachtkastje bovendien een ongeopende fles rode wijn zag staan - die fles had ze enkele dagen eerder zelf voor hem achtergelaten - toen wist ze het zeker: mijn vader lag óf al twee dagen dood in de douchecel, óf hij had een minnares.
De badkamer was leeg. Er zoemde een ventilator.
De nacht na de ontdekking kwam mijn vader pas heel laat thuis; mijn moeder hield zich slapende. Het werd licht. Het gesprek - in de verkorte versie - dat zich vervolgens ontspinde in het rode designbed, ging ongeveer zo:
"Hoe lang belazer jij mij eigenlijk al?" (Dat was mijn moeder).
Stilte.
Toen, schor schreeuwend: "Al héél lang!" (Mijn vader).
"O. Hoe lang is heel lang?"
"Tien jaar, of twaalf."
"O."
"Schei toch uit met die vertoning, Anna!"
"Welke vertoning?"
"Je weet het al jaren."
"Je bent stapelgek! Ik weet van niks!"
"Het was... wij hadden een afspraak, Anna... jij hebt het al die tijd precies geweten. Ja, ik heb een vriendin! Vriendinnen! Een heleboel! Moeten we het nu opeens gaan uitspreken? Gaan we het over onze gevoelens hebben, over hoe jij ermee omgaat, en hoe ik ermee omga, en hoe mijn vriendinnen ermee omgaan? Wil je dát? En onze kinderen... laten we die ook meteen bellen, vragen hoe zíj omgaan met papa's vriendin."
"Laat de kinderen erbuiten."
"De kinderen weten het allang. Iedereen weet het. Het is alleen onbespreekbaar. Dat soort dingen bespreek je niet - zo zijn wij niet. En ik heb je gespaard. Ik ben altijd discreet geweest."
"Ik wist van niets."
"En óf je het wist." Mijn vader begon te schreeuwen: "Die vraag die je mij net hebt gesteld, had je nooit mogen stellen. Nooit! Door die vraag te stellen, heb je ons huwelijk verraden. Door die vraag te stellen, heb je jezelf verraden. Nu kun je niet meer terug. Ik ken jou; nu kun jij voor je fatsoen niet meer terug."
"Ik wíl niet meer terug."
"Dat bedoel ik dus. Die vraag stellen, is de grootste fout van je leven geweest."

Ja, prachtig. Alles zit erin, in deze superieure en samenvattende shoot out of a marriage - alles waar het in een slecht huwelijk om draait: leugens, bedrog, onwetendheid, manipulatie, naïviteit, onbegrip, desinteresse, liefdeloosheid, schijn, en vooral: het besef dat je er alleen in staat, uiteindelijk. In het huwelijk. In het leven. En dat het erom gaat, als het in dit leven al ergens om gaat, dat je overeind blijft, en dat je niet gaat wankelen en hinkepoten in het schijnsel van de wanhoop en de zinloosheid van alles, want dat moment breekt voor iedereen een keer aan; het moment waarop je beseft dat het allemaal draait om verlies en afscheid, dat we dáár op afstevenen met zijn allen, en dat moment komt veel sneller dan je had gedacht. En daarna is niets meer hetzelfde.

De vraag, het kwam allemaal door die ene, verboden vraag. Toen ging het zaakje schuiven. Ik denk niet dat je het huwelijk van mijn ouders moet zien als een uniek geval. Die mensen hebben geprobeerd er het beste van te maken, geloof me, ik ben erbij geweest en ik heb gezien hoe graag ze het wilden, de show volhouden, het spel uitspelen. Toegegeven: die poging is dramatisch mislukt, catastrofaal, tot de dood erop volgde, maar het was allemaal machteloosheid, met kwaadaardigheid had het niks te maken. God, nee. Dat zeg ik zelfs van mijn vader. Ik heb mededogen met die man, ik voel met hem mee.

Nee, het geluk van de een mag niet ten koste gaan van de ander. Maar geluk... wie heeft het over geluk? Wat is dat? Bij dit soort groezelige dubbellevens en geheime affaires en dubieuze escapades gaat het helemaal niet om geluk, dat is een misverstand, geluk is de andere kant van het spectrum en die kant is onbereikbaar gebleken. Je bent al te ver afgedreven. Daniël en ik zijn te ver afgedreven, ieder voor zich, om nog te kunnen geloven in zoiets onschuldigs als geluk. Dat zou wel heel dom zijn, ook. Heel naïef. Daniël en ik laten ons op sleeptouw nemen - niet zo zeer door elkaar, of door mentors of ouders of wijze vrienden, maar door het leven zoals het komt. Geen van beiden zijn we in staat om harde beslissingen te nemen. Wij zijn toeschouwers geworden in onze eigen levens, geen participanten - we ondergaan de gebeurtenissen, we deinen mee op de golven van het leven zoals het zich aandient, lekker hoor, met de ogen dicht.
pi_35900865
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 11:28 schreef dragan_sudjic het volgende:
Het is geen syndroom (...) Nooit meer intrappen.
Wat weet ik het allemaal goed, hè? In theorie

(Voor de niet-ingewijden: Dragan citeert een verstandig advies van mij, in een Henk-topic van Vivi)
pi_35900883
En de winnaar van de Arend Berkhout-trofee is Floddertje

De prijs bestaat uit een roestvrijstalen messenset (5-delig), af te halen bij de dichtstbijzijnde Kijkshop (wel even ruitje inslaan).

[ Bericht 37% gewijzigd door Nadine26 op 10-03-2006 02:46:41 ]
pi_35900923
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 02:32 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Wat weet ik het allemaal goed, hè? In theorie

(Voor de niet-ingewijden: Dragan citeert een verstandig advies van mij, in een Henk-topic van Vivi)
Vivi geeft ook altijd zulke goede adviezen aan anderen dan zichzelf
pi_35900975
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 02:39 schreef Xennia het volgende:

[..]

Vivi geeft ook altijd zulke goede adviezen aan anderen dan zichzelf
Het is een gave...
pi_35901063
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 02:43 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Het is een gave...
Ik verdien er mijn geld mee
pi_35903027
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 02:34 schreef Nadine26 het volgende:
En de winnaar van de Arend Berkhout-trofee is Floddertje

De prijs bestaat uit een roestvrijstalen messenset (5-delig), af te halen bij de dichtstbijzijnde Kijkshop (wel even ruitje inslaan).
Yeah baby, yeah!
pi_35904115
Meer en meer bekruipt me het gevoel dat Daniël doordraait. De afgelopen weken is hij voortdurend de hort opgeweest. Zakenontbijten, meetings, golfafspraken, businesslunches, viewings, openingen, borrels, diners - hij zuipt, vreet, snuift en slikt zich door zijn dagen. Grote ordners onder zijn arm. Stapels papier. Twee telefoons die permanent rinkelen. Dinsdag vertrok hij in vliegende haast naar Milaan. Ik paste op de kinderen; Madame is ook weer op reis, ze moest plotseling weg voor een contractbespreking. Die nacht probeerde ik Daniël op zijn hotelkamer te bereiken. Het werd een obsessie; pas om vier uur 's nachts gaf ik het op.
"Ik sliep," zei hij de ochtend erop, toen hij me eindelijk terugbelde.
"Ben je daar met iemand?"
Pas toen ik de vraag had gesteld, besefte ik dat ik op de achtergrond een douche hoorde stromen - een douche of een kraan, of een koffiezetmachine.
"Met wie zou ik hier... wat bedoel je?"
"Gewoon," zei ik. "Een vraag."
"Ik ben alleen. Ik heb..." gestommel, er werd een deur gesloten, of een raam - "...over vijf minuten een afspraak in de lobby, ik bel je later, goed?"

Hij heeft niet meer gebeld. Wel heeft hij schoenen voor me gekocht, die hier gisteren door UPS aan de deur zijn afgeleverd. Een man in een bruin pak overhandigde mij het pakketje. 's Middags heb ik het bewijsmateriaal, de schoenendoos, een paar straten verderop in een container gegooid.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 10:24:42 #129
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_35904195
De roze bril is afgezet, Nadine?
pi_35904706
Moeilijk hè, je losscheuren van een man waarvan je diep in je hart heel goed weet dat je beter ver bij hem vandaan kunt blijven omdat je met hem alleen maar ongelukkig zult worden. Maar die aantrekkingskracht...
  vrijdag 10 maart 2006 @ 11:25:58 #131
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_35905609
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 10:46 schreef _Floddertje_ het volgende:
Moeilijk hè, je losscheuren van een man waarvan je diep in je hart heel goed weet dat je beter ver bij hem vandaan kunt blijven omdat je met hem alleen maar ongelukkig zult worden. Maar die aantrekkingskracht...
Spreek jij ook al uit ervaring ofzo?
  vrijdag 10 maart 2006 @ 11:26:39 #132
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_35905629
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 11:25 schreef Hihat het volgende:

Spreek jij ook al uit ervaring ofzo?
Ik denk dat het merendeel van de vrouwen in dit topic wel een ervaring in deze richting heeft .
pi_35907736
Inderdaad. Maar ik ben blij dat ik van die vent verlost ben.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 13:22:11 #134
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_35908937
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 12:43 schreef _Floddertje_ het volgende:
He. vertel es!!!
pi_35909639
Nee, haha. Ik zou over hem trouwens bij lange na niet zulke smeuïge dingen kunnen vertellen als Nadine over die Daniël van d'r, dus daar missen jullie niets aan.
pi_35910016
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 12:43 schreef _Floddertje_ het volgende:
"Dagboek van een Verloskundige"
pi_35912699
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 13:55 schreef dvr het volgende:
"Dagboek van een Verloskundige"
Zoiets bestaat al: "Christus, Verlosser van het Kwaad" .
pi_35941612
Gisteravond zou Daniël me mee uit eten nemen. Twee uur te vroeg werd er aangebeld. Ik opende de deur in mijn kamerjas; ik kwam net onder de douche vandaan. We vielen in elkaars armen. We hielden elkaar stevig vast - hoe lang hadden we elkaar niet gezien? Bijna een week. Daniël tilde me op en droeg me naar de slaapkamer. Het was een belachelijk romantisch gebaar, we kregen allebei de slappe lach. Hij zei dat het weinig had gescheeld of hij had zijn auto in puin gereden, zoveel haast had hij gehad om me te zien.
En on mijn kamerjas uit te trekken en me op het bed te gooien.
Hij kwam naast me liggen. Toen ik zijn overhemd wilde openknopen, hield hij me tegen. "Hoe voel je je?" vroeg hij.
"Slecht. Bang."
"Ik geef je iets waar je je beter van gaat voelen." Hij doorzocht zijn binnenzakken, haalde er een envelop uit. "The forest has remedies for everything," zei hij. "Of je nou scherp wilt blijven of in slaap gesust wilt worden. Wat zal het zijn?"
"Een huis."
Hij gooide de envelop op de grond. "Wanneer moet je eruit?"
"Twee weken."
"Dat is wel erg kort, hè? Jezus, twee weken... valt er niet met je vader te praten?"
Ik schudde mijn hoofd. "Niet meer. Niet sinds die brief."
"Stuur hem nog een brief. Zeg dat het je spijt. Leg uit dat je-"
"Hij haat me. Iedereen haat me. Ik heb niemand meer, mijn hele familie laat me vallen, mijn broer krijgt een baby en mijn zus zit in een relatiecrisis - ik kan nergens heen. Wat moet ik nou? Ik weet echt niet meer..."
"Ik wist niet dat het zo erg was."
"Dat wilde je niet weten. Je wilde gewoon seks. En iemand die op je kinderen past. Twee vliegen in één klap."
"Zo'n uitgekookte klootzak ben ik toch niet?"
"Nee, je bent de ideale schoonzoon. Betrouwbaar, verantwoordelijk, en gek met dieren." Ik begon te lachen. "Daniël W., de winnaar van de ideale schoonzoon-show. Jammer dat mijn moeder niet meer leeft. Je zou haar diep geroerd hebben met je nobele karakter."
"Nee, jij bent verantwoordelijk."
"Dat heb ik ook nooit beweerd."
"Ik ook niet, Nadine. Je wist wie ik was. Je wist waar je aan begon." Hij streelde mijn hand. "Het komt allemaal goed. We gaan samen naar Amerika, jij en ik. We moeten even doorzetten, even volhouden. Niet in paniek raken, liefje. Je kunt tijdelijk in een hotel gaan zitten - ik regel wel een kamer voor je, alles komt goed. Ik handel mijn zakelijke shit af, mijn scheiding, en daarna zijn we los. Probeer even vooruit te kijken."
"Makkelijk gezegd."
"Ik meen het."
"Oh ja? Ik sta over twee weken op straat, ik heb niks meer."
"Je hebt mij. De ideale schoonzoon."
"Ja, dat zeg je nú. Ik kan je nooit bereiken. Je neemt de telefoon niet op."
"Luister, mijn bedrijf is kapot. Als ik honderdduizend euro verlies, heb ik een goede dag. Op slechte dagen..." Hij wreef in zijn ogen. "Nadine, je moet me vertrouwen. Ik ben bezig... er is een goede kans dat ik binnenkort uit de shit ben. Ik heb iemand ontmoet, een investeerder. Als hij bijt, hebben we straks genoeg cash om van te leven, om opnieuw te beginnen. Morgen neem ik je mee uit eten om het te vieren."
"Morgen? We zouden vanavond toch gaan eten?"
"Dit kan niet wachten," zei hij. Meteen stond hij op van het bed, en alsof hij geen seconde meer te verliezen had, zocht hij in zijn zakken naar de autosleutels. "Ik haal je morgenavond om zeven uur op."
Hij vergat de envelop van de grond te rapen, en ik zei niks. Die envelop, bedacht ik, die zou nog wel eens van pas kunnen komen.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 15:52:30 #140
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_35941833
Ik denk dat hij bedoelt : "Als zij bijt.."gezien de douche-geluiden op de achtergrond..
pi_35942315
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 15:41 schreef Nadine26 het volgende:

Hij vergat de envelop van de grond te rapen, en ik zei niks. Die envelop, bedacht ik, die zou nog wel eens van pas kunnen komen.

Nou, nou, wat zat er in????
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_35951212
Daniël komt niet opdagen. Ik heb drie berichten ingesproken op zijn voicemail. Of vier, of zes, ik weet het niet meer. Waar is hij? Oh, ik maak me zorgen om hem.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 21:03:05 #143
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_35951381
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 20:59 schreef Nadine26 het volgende:
Daniël komt niet opdagen. Ik heb drie berichten ingesproken op zijn voicemail. Of vier, of zes, ik weet het niet meer. Waar is hij? Oh, ik maak me zorgen om hem.
Niet doen meisje, hij besodemietert je, mark my words.

pi_35951605
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 21:03 schreef Vivi het volgende:
Niet doen meisje, hij besodemietert je, mark my words.

Ik dacht eerder aan een afrekening.... met vlijmscherpe messen
  zaterdag 11 maart 2006 @ 21:15:13 #145
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_35951927
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 21:07 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Nee joh, Daar is ie veel te uitgenast voor, hij lult zich overal uit. Nee, mijn gutfeeling wijst toch echt in een andere richting

Lieverd!
pi_35953234
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 21:07 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Die staat binnen no time weer dronken op je stoep om je in bed te dragen.
pi_35956699
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 21:44 schreef clumsy_clown het volgende:
Die staat binnen no time weer dronken op je stoep om je in bed te dragen.
Het ziet er sterk naar uit dat ik zo meteen bij Daniël op de stoep sta om hém naar bed te dragen. Ik heb de inhoud van de envelop gedeeltelijk opgesnoven. Ik ga een taxi bellen.
  zondag 12 maart 2006 @ 00:48:37 #148
82136 Xennia
gekroond
pi_35957315
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 20:59 schreef Nadine26 het volgende:
Kijk anders even in de goot
pi_35957655
Ha we zijn weer in de lucht!

"The forest has remedies for everything" - wat een fascinerende zin. Zelf bedacht of is 'ie uit een film afkomstig?
pi_35958185
quote:
Op zondag 12 maart 2006 01:21 schreef dvr het volgende:
"The forest has remedies for everything" - wat een fascinerende zin. Zelf bedacht of is 'ie uit een film afkomstig?
Weet ik niet. Misschien is-ie afkomstig uit een gedrogeerde geest?

Intussen... ben ik met behulp van de geheime huissleutel uit de bloempot D.'s huis binnengedrongen. Koud, donker, eng. Eerst heb ik de poederresten uit de envelop opgesnoven om een beetje tot rust te komen, en het volgende moment stond ik met de knop van de verwarming in mijn hand. In mijn handpalm, bedoel ik - ik heb de knop er vanaf gedraaid, en sindsdien loeit de radiator op volle toeren. De temperatuur in de woonkamer loopt tegen de veertig graden, ik heb mijn trui uitgetrokken, mijn T-shirt kleeft aan mijn huid. D. neemt nog steeds zijn telefoon niet op. Het is tien minuten over twee. Elf.
  zondag 12 maart 2006 @ 02:15:52 #151
82136 Xennia
gekroond
pi_35958240
quote:
Op zondag 12 maart 2006 02:12 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Weet ik niet. Misschien is-ie afkomstig uit een gedrogeerde geest?

Intussen... ben ik met behulp van de geheime huissleutel uit de bloempot D.'s huis binnengedrongen. Koud, donker, eng. Eerst heb ik de poederresten uit de envelop opgesnoven om een beetje tot rust te komen, en het volgende moment stond ik met de knop van de verwarming in mijn hand. In mijn handpalm, bedoel ik - ik heb de knop er vanaf gedraaid, en sindsdien loeit de radiator op volle toeren. De temperatuur in de woonkamer loopt tegen de veertig graden, ik heb mijn trui uitgetrokken, mijn T-shirt kleeft aan mijn huid. D. neemt nog steeds zijn telefoon niet op. Het is tien minuten over twee. Elf.
Als hij thuiskomt ga je toch wel even dramatisch met het servies gooien he?
pi_35958254
Daniël zal bij thuiskomst blij verheugd zijn je al in die verhitte staat aan te treffen. Maar zo'n knop moet je er toch zo weer op kunnen zetten, en anders handmatig dat zwarte draaidingetje daaronder terugdraaien? Vijftien.
pi_35958328
quote:
Op zondag 12 maart 2006 02:15 schreef Xennia het volgende:
Als hij thuiskomt ga je toch wel even dramatisch met het servies gooien he?
Ja! Maar het moet niet te lang meer duren. Gevoelstemperatuur: 46 graden
  zondag 12 maart 2006 @ 02:21:48 #154
82136 Xennia
gekroond
pi_35958342
quote:
Op zondag 12 maart 2006 02:20 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ja! Maar het moet niet te lang meer duren. Gevoelstemperatuur: 46 graden
Komt dat niet mede door de coke?
pi_35958366
Oh wacht even. Je hebt natuurlijk de thermostaat vernaggeld. Als je er een foto van maakt is er hier vast wel een techneut die je met wat clevere tips uit de brand hebt.
pi_35958387
Op zondag 12 maart 2006 02:16 schreef dvr het volgende:
quote:
Daniël zal bij thuiskomst blij verheugd zijn je al in die verhitte staat aan te treffen.
Er is niks om blij verheugd over te zijn. Eenentwintig.
quote:
Maar zo'n knop moet je er toch zo weer op kunnen zetten, en anders handmatig dat zwarte draaidingetje daaronder terugdraaien?

Nee, ik heb iets heel geks gedaan. Tweeëntwintig. Gewoon kapot gemaakt, zeg maar. Drieëntwintig.
quote:
Vijftien.
Vierentwintig
pi_35958455
Hoe is Daniël er zelf onder - nogal laconiek en hoopvol gestemd toch? Of kwam dat optimisme ook uit zo'n envelop?
  zondag 12 maart 2006 @ 11:20:58 #158
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_35961650
11.20 uur: The morning after the cokey night before...

Hopelijk valt de kater mee, zowel lichamelijk als geestelijk.
  zondag 12 maart 2006 @ 14:34:12 #159
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_35964810
14.32
  zondag 12 maart 2006 @ 22:21:30 #160
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_35975350
Daniël laat Nadine zitten en zij haalt snuift haar gram...
  maandag 13 maart 2006 @ 10:30:59 #161
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_35984048
Nadien waar ben je
pi_35989907
Beetje bezorgd, Vivi? .

De ontknoping nadert? D. begint steeds meer door de mand te vallen, ze moet haar huis uit, de relatie met pa is op een dieptepunt....het kan alleen maar beter worden. Uiteindelijk. Lijden loutert, zou mijn moeder zeggen. Niet dat je daar veel aan hebt.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_35990592
Het was geen wanhoopsdaad, het was niet eens een wraakactie. Ik zat gewoon te suffen toen ik Daniëls auto tegen een betonnen paal in de parkeergarage reed, of beter gezegd crashte. Het was een daverende klap. Aantal afgelegde meters: vijf. Schade: gigantisch. Getuigen: nul. Het was vier uur ’s nachts. Gelukkig ben ik zo’n trut die geen meter zonder autogordels rijdt.
Ik weet niet meer hoe ik thuis ben gekomen. Kris kras door de stad, het was ijskoud. Lopen, rennen, struikelen. De hardblauwe Porsche 911 heb ik met sleutels en al achtergelaten in de garage. Jezus. Wat moest ik doen? Daniël wist niet eens dat ik zijn autosleutels had gejat, en het pasje van de parkeergarage. Ik had naar België willen rijden, naar mijn vriendin B., die in Brasschaat woont, of in Kalmthout, ergens in die buurt. Het plan was opeens bij me opgekomen. Ik moest met iemand praten. Het verrrassingsbezoek aan Daniël was op een krankzinnige nachtmerrie uitgelopen. Was het wel echt gebeurd? Ik twijfelde aan alles, ik wist niet eens meer zeker of ik wel in Daniëls huis was geweest.

Ze kwamen samen binnen, Daniël en Madame. Ik verstijfde. Ik stond bovenaan de trap; een half uurtje eerder was ik naar boven gegaan om op Daniëls bed te gaan liggen. Ik had dorst. Net toen ik beneden in de keuken iets te drinken wilde gaan pakken, ging de voordeur open. Het had weinig gescheeld of we hadden elkaar in de hal ontmoet. Goddank had ik de ganglamp niet aangedaan. Razendsnel sloop ik weer naar boven, de bovenste treden op. Zachtjes. Geen geluid maken, niet ademen. Mijn hart klopte bijna mijn keel uit. Bovenaan de trap bleef ik zitten. Terwijl Daniël en Madame zich naar de woonkamer verplaatsten, schoot het door me heen dat ik nergens naartoe kon. Ik zat gevangen. De enige ontsnappingsmogelijkheid was het balkon, maar ik wist vrij zeker dat ik een sprong van die hoogte niet zou overleven.

“Het is hier om te stikken van de hitte,” hoorde ik Madame zeggen. “Mag er een raam open?”
Daniël vloekte; waarschijnlijk stond hij met de kapotte verwarmingsknop in zijn hand. Ik kon alleen maar hopen dat hij niet aan mij zou denken – maar nee, hij praatte alweer door; het gesprek ging over een zekere Michel. Volgens Daniël had Michel de hele avond aan zijn kop lopen zeiken over een vakantie naar de Seychellen, en Madame was het met hem eens; Michel was een ‘triest geval’, en zo kabbelde het gesprek een tijdje door.

Ik begon net een klein beetje te ontspannen toen ik Daniël hoorde zeggen: “Mijn gevoel is niet meer hetzelfde.”
“Waarom moet alles hetzelfde blijven?" zei Madame. "We worden ouder, Daniël. Acht jaar geleden waren wij andere mensen met andere gevoelens. Is dat nou zo erg? Die nostalgie van jou heeft iets kinderlijks. Verandering hoort bij het leven. Daarin schuilt het grote geheim. De schoonheid.”
“De schoonheid van een slecht huwelijk,” zei hij sarcastisch.
“Wat denk jij? Dat een gelukkig huwelijk alleen is weggelegd voor mensen die elkaar tot in het graf trouw blijven? Zo werkt het niet, Daniël. Niet in het echte leven. De gelukkigste huwelijken zijn de huwelijken die de grote shit overleven. In een kalme zee blijft elke boot drijven. Pas als de storm opsteekt, wordt het interessant. Pompen of verzuipen.”
“Verzuipen, dus. Jezus! Wij zijn allang verzopen; die reddingsboot van jou komt een halfjaar te laat.”
“En Parijs dan?” riep ze. “Of ben ik nou gek?”
Daniël zweeg.
“Ik heb jou in Parijs een aanbod gedaan,” ging Madame door. “Jij zou erover nadenken. Een week, twee weken - hoe lang heb je nog nodig? Ik heb lang genoeg gewacht, ik ben – of is er een ander?”
“En ander?” Daniël klonk oprecht verbaasd. “Nee, in Parijs hebben we – hoezo: een ander? Kim is bij me weg.”
“Kim is niet de enige vrouw op deze wereld.”
“Luister,” en hij werd ongeduldig, “wat wil je nou eigenlijk van me? Ik kan nu niet helder denken. Ik zit tot aan mijn nek in de shit. Ik heb tijd nodig. Waarom heb je zo’n haast? Geef me nog een paar dagen. Een week.”
“Je begrijpt het niet, Daniël. Ik doe het niet alleen voor mezelf. Ik doe het ook voor jou. Ik doe het voor ons.”
“Ik begrijp het heel goed,” zei hij. “Dat aanbod van jou komt neer op een wurgcontract. Als ik bij jou terugkom, geef jij mij een financiële injectie. Daar komt het hele aanbod op neer.”
“Dat zijn jouw woorden,” zei ze koel. “Al valt niet te ontkennen dat je jezelf in een tamelijk hopeloze positie hebt gemanoeuvreerd. Wees blij dat iemand je een helpende hand biedt. Wees blij dat ik het ben. Mij kun je vertrouwen, en dat kun je van die Michel niet zeggen.”
“Ik heb tijd nodig,” klonk het weer.
"Je hebt genoeg tijd gehad om na te denken."
Het bleef twee, drie minuten muisstil. Met ingehouden adem zat ik bovenaan de trap; de angst dat één van beiden plotseling voor mijn neus zou staan, was zo tastbaar dat het bijna pijn deed. Toch bleef ik zitten, gehypnotiseerd en met wijd opengesperde ogen die steeds droger gingen aanvoelen, maar ik durfde niet te knipperen, ik kon mijn oogleden horen trillen.

“Ik ben misschien niet helemaal duidelijk geweest,” hervatte Madame het gesprek, plotseling geïrriteerd. “Ik probeer jouw gevoelens ook te sparen, Daniël. Maar er is een wezenlijk verschil tussen een verzoek en een aanbod. Voor alle duidelijkheid: ik doe jou hier een aanbod. Het is eenmalig, dus luister goed. Je bedrijf is naar de knoppen, je petite aventure met het vastgoedmeisje is voorbij. Je zit aan de grond. Het spijt me dat ik je moet wakker schudden, maar ik heb straks recht op vijfduizend euro alimentatie per maand, en de rechter zal met jou geen medelijden hebben.”
“Vijfduizend euro!” Daniëls stem sloeg over. “Ik wens je veel succes. Mijn bedrijf is failliet, er is dus geen geld.”
“Je vergeet de kunstcollectie,” zei ze quasi-achteloos. “De auto’s, het geld in Zwitserland en op Jersey. Het valt mee. Je bent minder berooid dan je denkt. En dit huis, wat zou dit huis waard zijn?”
“We zijn uitgepraat, Anne-Sophie,” zei Daniël schor. “Ik weet genoeg. Ik breng je naar huis.”
“Nee, ik ben nog niet uitgepraat. Ik moet je nog iets zeggen. Ik had gehoopt... ik wil je niet onder druk zetten. Niet op deze manier. Maar met jou valt niet op een normale manier te praten – het spijt me. Je moet niet schrikken. Nou ja, dat doe je toch wel. Ik ben zwanger.”
“Je bent – van wie?”
“Van jou.”
Om te voorkomen dat ik zou gaan schreeuwen, klemde ik mijn kaken zo hard op elkaar dat mijn kiezen bijna braken.
“Dat meen je niet.” Daniël klonk kalm. “Bullshit. Ik geloof je niet.”
“Vier weken.”
“Okay. Bullshit. Parijs is twee weken geleden. Sorry, je zult een andere vader voor je kind moeten zoeken. Ik weet niet met wie jij ligt te neuken, en ik wil het ook niet weten, maar -”
“Met jou. In Parijs. Sla je oude biologieboeken er nog maar eens op na. Het is een eenvoudige rekensom. Zo verrassend is het trouwens niet. Jij schoot altijd al in één keer raak. Dus het goede nieuws,” en ze begon nerveus te giechelen, “is dat je niet nog niet bent verleerd.”
“Jezus!” schreeuwde hij, en daarna klonk er een doffe dreun – er werd een zwaar voorwerp omver gegooid. “Eén keer, je gelooft zelf toch niet..,” en hij onderbrak zichzelf: ‘... en trouwens, je slikt de pil.”
“Niet meer,” zei ze. En toen: “Geen seks, geen pil.”
“Je had wél seks.”
“Eén keer, ja. Met mijn eigen man.” Na een korte pauze ging ze op smekende toon verder: “Daniël, wij hebben nooit condooms gebruikt. Daar denk je toch niet aan? Het was zo vertrouwd, wij kennen elkaar al zo lang. Ik heb er gewoon niet aan gedacht. Jij ook niet, trouwens.”
Er viel een stilte. Buiten blafte een hond.
“Hoe is het mogelijk,” hoorde ik Daniël kreunen. “Eén keer. Weet je het wel zeker? Ben je niet gewoon over tijd?”
“Ik heb vanochtend een test gedaan.”
“En?”
“Wat denk je.” Ze begon zachtjes te snikken. “Dit kind... ik had er vanavond helemaal niet over willen beginnen. Ik had gehoopt... na Parijs... Waarom zie je dit kind niet als een teken?” Het snikken ging over in huilen. “Zoals het tussen ons in Parijs was, zo kan het ook hier weer worden. Jij maakt een doorstart met je bedrijf. We krijgen een kind, ons vierde kind. Het is een nieuw begin. We zijn sterk genoeg om dit te overleven.”
“Heb ik nog iets in te brengen?”
“Daniël, ik ben geen monster. Het is allemaal zo moeilijk geweest.”
“Ik moet erover nadenken.” Daniël klonk wanhopig – nee: gebroken. Nadat ze een tijdje in stilte bij elkaar hadden gezeten, hoorde ik hem zeggen: “Ik breng je naar huis.”

[ Bericht 0% gewijzigd door Nadine26 op 13-03-2006 14:39:56 ]
  maandag 13 maart 2006 @ 14:48:20 #164
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_35991225
Nog een kindje om goedbetaald voor te zorgen en hopelijk eindelijk de bevestiging dat Daniël een ruggengraatloze eikel eerste klas is.

In ieder geval wel een auto minder te verdelen .
  maandag 13 maart 2006 @ 15:22:53 #165
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_35992268
Ik zou het zinkende schip maar verlaten als ik jou was Nadine
Als ie teruggaat is dat wrs uiteindelijk voor iedereen het beste muwhahaha
  maandag 13 maart 2006 @ 15:34:52 #166
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_35992674
quote:
Op maandag 13 maart 2006 15:22 schreef Vivi het volgende:
Ik zou het zinkende schip maar verlaten als ik jou was Nadine
Als ie teruggaat is dat wrs uiteindelijk voor iedereen het beste muwhahaha
het heeft even geduurd, maar we zijn het eens

Behalve dat laatste zinnetje he: laat hem lekker oprotten. Die anne sophie kan ben best voor die kids en haarzelf zorgen en Daniel moet maar eens door iedereen plat op zijn bek worden gelaten
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  maandag 13 maart 2006 @ 15:37:18 #167
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_35992743
quote:
Op maandag 13 maart 2006 15:34 schreef Ripley het volgende:

[..]

Behalve dat laatste zinnetje he: laat hem lekker oprotten. Die anne sophie kan ben best voor die kids en haarzelf zorgen en Daniel moet maar eens door iedereen plat op zijn bek worden gelaten
O, ik ben het meestal met je eens hoor. Rationeel gezien dan
  maandag 13 maart 2006 @ 20:22:33 #168
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_36001928
quote:
Op maandag 13 maart 2006 15:34 schreef Ripley het volgende:

[..]

Nah ja, aangezien Anne Sophie misschien op korte termijn partnerloos is, mag ze ook wel eens aan haar eigen marktwaarde gaan denken. Een vierde koter erbij maakt het voor een alleenstaande moeder niet makkelijker om een nieuwe kerel te vinden, lijkt me.

Het is denk ik wel een aantrekkelijke vrouw die A.S. Intelligent. Slinks. En waarschijnlijk nog mooi ook. Trekt me wel.
pi_36007471
quote:
Op maandag 13 maart 2006 20:22 schreef Hihat het volgende:

[..]

Nah ja, aangezien Anne Sophie misschien op korte termijn partnerloos is, mag ze ook wel eens aan haar eigen marktwaarde gaan denken. Een vierde koter erbij maakt het voor een alleenstaande moeder niet makkelijker om een nieuwe kerel te vinden, lijkt me.

Het is denk ik wel een aantrekkelijke vrouw die A.S. Intelligent. Slinks. En waarschijnlijk nog mooi ook. Trekt me wel.
Die A.S. laat zich niet meer aan de kant schuiven, is mijn inschatting. Ze heeft hem geld geboden om z'n schulden af te lossen, reken maar dat die Daniel daar geen weerstand aan kan bieden. Behalve geld heeft ze de 2 andere klassieke wapens: seks en een (4e) nazaat. Moeilijk concurreren voor Nadine.

Ben trouwens benieuwd hoe 't met de Porsche is afgelopen?
Hij liegt als een ooggetuige (Russisch gezegde)
pi_36011003
Tja, dit scenario is uiterst voorspelbaar. Madame heeft wel gelogen, ze had toch ook seks met haar, wat was het, yogaleraar? Ze kan net zo goed zwanger zijn van hem, of ze heeft uiterst berekenend Daniel erin geluisd.

Hoe dan ook heb je nu met eigen ogen gezien hoe glashard Daniel kan liegen. Ik hoop dat je eindelijk je conclusies trekt. Of heb je nog niet genoeg drama gehad?
pi_36012271
Vanaf de meet herkende ik mijn moeder in Madame: vrouwen die hun zegenrijke invulling geven aan & van le sexe faible. Toppers van de klasse hors catégorie.
pi_36012362
Maar ondertussen wel van bil gaan met een yogaleraar in scubapak! Volgens mij weet je met zo'n gesoigneerde en goed gebekte tante nooit waar je aan toe bent. Voor mij dan liever een eenvoudig doch eerzaam herderinnetje.
pi_36012897
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 02:57 schreef dvr het volgende:
... Voor mij dan liever een eenvoudig doch eerzaam herderinnetje.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 08:47:16 #174
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_36013702
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 02:42 schreef Gajus het volgende:
Vanaf de meet herkende ik mijn moeder in Madame...
Proficiat! Je krijgt een broertje of een zusje...
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 02:57 schreef dvr het volgende:
Voor mij dan liever een eenvoudig doch eerzaam herderinnetje.
Herderinnetjes zijn voor schapen...
pi_36015765
EN TOEN...

... belde Madame mij gistermiddag met de vraag of ik kon komen oppassen; ze had namelijk een 'afspraakje'. Maar natuurlijk. Eenmaal gearriveerd op mijn werkplek volgde een scène uit de categorie 'Wij Spelen Samen In Een B-film En Dan Was Jij Lindsay Wagner En Ik Deed De Rol Van Melissa Gilbert', want ze had lingerie gekocht en ze begon al die spullen uit te stallen op de keukentafel, terwijl Ute (gespeeld door Jennie Garth) en ik bewonderende geluiden maakten en haar uiteindelijk adviseerden tóch maar voor zwart te kiezen; een zwarte bh van het merk Agent Provocateur die Ute 'Süsz' vond, en de bijbehorende onderbroek was ook 'Süsz' en even was ik bang dat Madame zich voor onze ogen zou uitkleden om het eindresultaat te tonen, maar het viel mee. Ze trok zich terug in de slaapkamer.

EN TOEN...
... belde ze rond middernacht opnieuw, nu om te melden dat het afspraakje een beetje uitliep, ze kwam niet thuis slapen, dus of ik zo vriendelijk wilde zijn om Ute bij te staan - ze had het logeerbed al voor me opgedekt. Maar natuurlijk.

EN TOEN...
... bracht ik de kinderen vanochtend om halfnegen naar school, waarna ik een kleine détour maakte langs het huis van Daniël; ik nam de zogenaamde route touristique, en in plaats van pittoreske kerkjes en charmante wijnboerderijtjes en typisch Franse Mariabeeldjes ontdekte ik in zijn straat de auto van Madame. Je komt tijdens zo'n wandeling de meest verrassende bezienswaardigheden tegen.

dinsdag 14 maart 2006 @ 10:41:00 #176
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_36015871
Da's crystal clear.

Heb je de schobbejak met zijn mooie - vele gaatjes vullende - praatjes nog gesproken?
Heb je daar überhaupt nog behoefte aan?
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:29:30 #177
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_36017123
Wow...dat je dat nog kan meespelen zeg...respect voor je zelfbeheersing

* Vivi was al lang met strijkijzers gaan gooien
pi_36017245
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 10:41 schreef Copycat het volgende:
Da's crystal clear.

Heb je de schobbejak met zijn mooie - vele gaatjes vullende - praatjes nog gesproken?
Heb je daar überhaupt nog behoefte aan?
Daniël heeft me twee keer gebeld; de eerste keer om zich nederig en hijgend in tienduizend excuusbochten te wringen; hij was mij zaterdagavond niet vergeten, dat moest ik niet denken - het had allemaal te maken met een zekere financier die hij - "Ik zei het je toch, Nadine! Ik zei toch dat het allemaal wel los zou lopen!" - inmiddels bijna op de knieën had. Goeie beeldspraak.
Ik had natuurlijk alle begrip, ik zei: "Let je wel een beetje op jezelf?" en: "Mijn koffer voor Amerika is gepakt, ik moet alleen nog wat fotorolletjes kopen." Het bleef even stil. Maar veerkrachtig als Daniël is, antwoordde hij tenslotte: "Ik heb een digitale camera. Laat zitten, die fotorolletjes. Koop liever een extra bikini."

Tijdens ons tweede telefonische onderhoud kwam de geïmplodeerde Porsche ter sprake. Hij vroeg of ik misschien...
"Ik kan niet autorijden, dat weet je toch?" zei ik.
"Daarom juist."
"Ik was zaterdagavond thuis. Ik zat op jou te wachten."
"De sleuteltjes zaten in het contact," zei hij. "En de parkeergaragekaart is weg. Ik begrijp er geen flikker van. De politie heeft het huis doorzocht, ze kunnen geen inbraaksporen vinden. Een of andere randdebiel heeft die auto volledig in puin gereden. Een junk, ik bedoel: dat lukt jou niet eens, om een auto tiijdens het uitparkeren total loss te rijden."
"Oh, dat lukt me best," zei ik.
"En bij de verzekering hoef ik ook niet aan te komen. Dat is de pest met die oldtimers; je krijgt er geen cent voor terug. Ja, de dagwaarde."
"Goh."
"Weggegooid geld."
"Maar gelukkig heb je een nieuwe financier. Wie is het?"
"Ken je niet."
"Leuke vent?"
"Leuk is het woord niet. Rijk, bulkend van het geld - dat is het criterium. Zeg, wanneer kleed je je weer eens voor me uit?"
"Any time."
"Ik heb een idee. We gaan in het Amstel slapen. Wat zeg je van dinsdag?"
"Dinsdag is perfect."

[ Bericht 1% gewijzigd door Nadine26 op 14-03-2006 11:54:47 ]
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:37:00 #179
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_36017341
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:33 schreef Nadine26 het volgende:

"Ik heb een idee. We gaan in het Amstel slapen. Wat zeg je van dinsdag?"
"Dinsdag is perfect."
Oeh... Wat ben je van plan, dame?
Ga je hem confronteren of blijf je voorlopig het spelletje meespelen om hem straks en plein publique de genadeslag toe te brengen het liefst in bijzijn van Madame ?

Nu je hem door hebt, worden al zijn excuses en gedraai wel heel erg doorzichtig, niet?
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:40:15 #180
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_36017422
Henk had ook een oldtimer, een Porsche

Gelukkig heeft ie die zelf om een lantaarnpaal heen gevouwen

Maar goed, wat is je plan de campagne Nadine? Ik neem aan dat je dat hebt tenminste
pi_36017717
Misschien toch maar je excuses aan thuis aanbieden...
pi_36017719
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:40 schreef Vivi het volgende:
Henk had ook een oldtimer, een Porsche

Gelukkig heeft ie die zelf om een lantaarnpaal heen gevouwen

Maar goed, wat is je plan de campagne Nadine? Ik neem aan dat je dat hebt tenminste
Ik broed. Het ei begint op temperatuur te komen...
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:51:10 #183
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_36017725
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:50 schreef Mudman het volgende:
Misschien toch maar je excuses aan thuis aanbieden...
Thuis of Thijs?
pi_36017904
Thuis, Thijs is voorbij.
pi_36020703
Leuk, zo'n man die als het hem uitkomt tegen je liegt. Maar ja, dit zagen we acht topics geleden eigenlijk al aankomen natuurlijk.
pi_36021900
Ja. Toen deed Nadine nog enthousiast de volgende uitspraak: "Want er moet wel iets gebeuren!"

In dat opzicht zijn zij en wij niet teleurgesteld. Dankzij al die snode karakters is er in ieder geval véél gebeurd.
pi_36027577
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 05:53 schreef Gajus het volgende:

Maagdekijns!!

pi_36028390
Oh god.
Oh god.
Oh god.

Madame wil me zien

Ik sputterde: "Sorry, ik kan vanavond niet oppassen."
"Hoeft ook niet. Ik wil iets met je bespreken."
"O."

Pas toen we hadden opgehangen, bedacht ik dat mijn reactie - "O." - nogal bête was, om niet te zeggen verraderlijk dom. Een normaal mens vraagt: "Waar gaat het over?"
pi_36029452
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 17:23 schreef Nadine26 het volgende:
Oh god.
Oh god.
Oh god.

Madame wil me zien

Ik sputterde: "Sorry, ik kan vanavond niet oppassen."
"Hoeft ook niet. Ik wil iets met je bespreken."
"O."

Pas toen we hadden opgehangen, bedacht ik dat mijn reactie - "O." - nogal bête was, om niet te zeggen verraderlijk dom. Een normaal mens vraagt: "Waar gaat het over?"
Misschien wil ze je contract opzeggen omdat ze met D. in de VS gaat wonen?

Hoe heb je eigenlijk die bewuste avond ongezien het huis van D. kunnen verlaten?
pi_36029633
Oeh! Spanning en sensatie. We hebben een list nodig. Waar is Gajus als je hem nodig hebt.

Eens kijken. Ik denk dat ze je gewoon fulltime wil hebben, want zij en Daniël krijgen het druk met puin ruimen en tegen het eind van het jaar moeten er weer babybilletjes gepoetst worden. En eerst zullen ze wel een maand op vakantie moeten naar de Seychelletjes. Niks aan de hand dus.

Maar anderzijds, misschien is ze schoon schip aan het maken en al haar rivales uit Daniëls leven aan het bannen. Mocht ze je onverhoopt confronteren met je affaire, en je gelasten afstand te houden, zeg dan verontwaardigd: "Maar Madame, hoe kon ik aan zo'n man weerstand bieden!" - per slot van rekening was zíj het die jou zomaar op het spek bond en misdadig overleverde aan zijn fatale charmes. Voor zo'n argument moet ze begrip hebben. Bovendien heeft Daniël jou een eigen appartement toegezegd omdat je op straat komt te staan en je terug dreigt te moeten naar je ouderlijk huis in Den Haag (zogenaamd). Het is een ramp, je belandt in de goot, je kunt niet meer studeren als dat niet doorgaat! Raak overstuur. Ze zal in eerste instantie niet genegen zijn je terwille te zijn met een paar tonnetjes, en je verwijten een lelijke echtbreekster te zijn, maar daar kun jij hun gescheiden leven en vooral ook haar intieme betrekkingen met de Scubaman tegenover stellen. Dat laatste gegeven kan natuurlijk fataal zijn voor haar vredesbesprekingen met Daniël, om over de hoogte van een eventuele alimentatie maar te zwijgen, dus als je het handig speelt kom je vanavond misschien een minnaar armer maar een appartement rijker thuis!

Neem geen drankjes aan, of poets je vingerafdrukken zorgvuldig van het glas. Die staan ook op het contactsleuteltje van de 911
pi_36029799
Ik vind het overigens schokkend hoe Madame haar ongeboren kind als wapen gebruikt om D. aan zich te binden. Temeer daar ze niet eens zin heeft haar 3 kinderen eigenhandig op te voeden
  dinsdag 14 maart 2006 @ 23:22:35 #192
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_36041544
Als Madame "iets wilde bespreken" dan zou dat nu toch ondertussen wel gebeurd kunnen zijn? Nadine, dit voorspelt weinig goeds! Wat is er gebeurd?
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
pi_36047414
Is het geen idee om die belachelijke uitgeverij nog eens te benaderen: stel ze geven je uit dan heb je zowel; zoete wraak als geld.
pi_36050309
MADAME:

Ah, la petite Nadine, te voilà donc. Zeg eens, ben je nu vreselijk gekrenkt en teleurgesteld? Daniel est un méchant homme, n’est-ce pas? Hij heeft je al die tijd laten geloven dat jij de enige voor hem was, hij heeft je alles geleerd waarnaar je zo hartstochtelijk verlangde - passie, onvoorspelbaarheid, drama, het echte leven; en kijk nu eens wat hij heeft gedaan! Zijn gedrag is onvergeeflijk. Om jou zo te vernederen... het spijt me, ik vrees dat je bent gebruikt. Door hem. En door mij. Je bent een pion geweest. Een marionet; wij hoefden alleen aan de touwtjes te trekken en húp, daar ging je.

Maar serieus, Nadine, je bent geen vijftien meer. Je gedraagt je nog steeds als een kind. Dit had je toch allang kunnen zien aankomen? De meisjesboekenromantiek waarin jij gelooft, bestaat niet in het echte leven. Of dacht je dat het allemaal toeval was – dat het je is overkomen? Ik moet je teleurstellen. Ik ken Daniël beter dan wie ook en dat geldt ook voor zijn seksuele voorkeuren. Jij was lokaas, Nadine. Een stukje worst voor de hond. En zó voorspelbaar! Daarop heb ik je uitgekozen, op die kinderlijke voorspelbaarheid. Het gaat jou niet om het geld, of slechts een beetje; het gaat jou niet om de liefde – jij zoekt avontuur. Een leven als in een roman, dáár was het jou uiteindelijk allemaal om te doen.

Je was perfect, Nadine. Je kleedt je dan wel als een scholiere, voor een vluchtig avontuurtje heb je alle kwaliteiten in huis. Je bent losbandig, nieuwsgierig, energiek. Une fille facile. En zonder scrupules, dat helpt ook. Je hebt iedereen voorgelogen en belazerd, Nadine. Je had zo’n leuk vriendje, kom... hoe heette hij - de sympathieke geneeskundestudent. Hij had de ideale echtgenoot voor je kunnen zijn: betrouwbaar, lief, plichtsgetrouw, geduldig, sportief... ongetwijfeld had hij rond zijn veertigste een zeilbootje gekocht en mannen met zeilbootjes... ah, voor veel vrouwen is het een droombeeld, zo’n man die je kunt hebben wanneer je maar wilt en zo vaak als je maar wilt. Geen gedonderjaag en gedoe. Stabiliteit.

Daniël is uit ander hout gesneden. Hij verveelt zich snel. Met een zeilbootje kom je er niet, bij hem. Een vrouw moet zélf iets inbrengen, begrijp je wat ik bedoel? Il faut avec lui beaucoup d’adresse, ou, quand on n’en a pas, beaucoup de docilité. In het laatste geval slaat de verveling na korte tijd onherroepelijk toe, zeker in bed - maar die conclusie heb je inmiddels zelf kunnen trekken.

Troost je, voor jou is Daniël te hoog gegrepen. Dat jullie affaire zo lang heeft geduurd, dank jij niet aan je erotische kwaliteiten of je persoonlijkheid. Overschat jezelf niet, Nadine. Het lag aan Kim. Het ging me uitsluitend om háár, of was dat nog niet tot je hersens doorgedrongen? Kim had geld. Kim was een reëel gevaar, zij was een serieuze bedreiging voor mijn huwelijk. Jij niet. Voor jou tien anderen. Maar ik heb me op Kim verkeken. Ik dacht dat ze dom was, en dom... ah, met dom valt te leven, want bij gebrek aan intelligentie hebben domme vrouwen vaak een scherp ontwikkelde intuïtie – maar Kim was niet dom, ze was zwakzinnig. Hoe had ik dat kunnen weten? Ze had een denkstoornis. Uiteindelijk raakte mijn geduld op, ik heb Ray gevraagd om haar het slechte nieuws te brengen. En toen was het liedje uit.

Je kunt gaan, Nadine. Ik heb je niet meer nodig. Daniël heeft zijn pleziertje gehad, hij heeft nu belangrijker zaken aan zijn hoofd.”
  woensdag 15 maart 2006 @ 11:52:16 #195
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_36050472
AU

Baan kwijt ... minnaar kwijt ... huis kwijt ... zeilboot kwijt.

Wat een uitgekookte tante, die Madame. En Daniël laat niets meer van zich horen, zeker?
pi_36051215
Voor een (leven als) een roman best een aardige wending.
Dan nu het finale deel waarin vertelster gruwelijk wraak neemt op alle betrokkenen, om zo haar coming-of-age in een spetterende slotscene te vieren...
pi_36052247
Had gajus dus toch gelijk?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  woensdag 15 maart 2006 @ 13:06:29 #198
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_36052669
Deze reeks is toch niet (bijna) afgelopen he
pi_36056644
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 13:06 schreef Vivi het volgende:
Deze reeks is toch niet (bijna) afgelopen he
Ik hoop van harte van wel. Daniel is een egoistische hufter.
High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
  woensdag 15 maart 2006 @ 14:57:06 #200
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_36056903
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 14:50 schreef R_ON het volgende:

[..]

Ik hoop van harte van wel. Daniel is een egoistische hufter.
Ja en? Nadine krijgt vast wel weer een nieuwe man
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')