WERK?!quote:
Ja, nee, zover was ik ook wel. Alleen de gedachte aan werk, dat deed me schrikken. Brr, dat mensen kunnen doen zeg, werken. 't Blijft me een wonder. Hoe houd je het in hemelsnaam uit?quote:
Dat je dit er nog uitkrijgt na anderhalve fles wijnquote:Op dinsdag 7 maart 2006 01:08 schreef Nadine26 het volgende:
Van mijnheer W. moet ik een lijstje maken van de mensen die ik pijn heb gedaan. Dat is de opdracht waarmee hij mij vorige week naar huis heeft gestuurd. Ik heb er niet zo'n zin in. Ik geloof niet in lijstjes, en ik geloof al helemaal niet in lijstjes van mensen die ik pijn heb gedaan en die ik daarvoor mijn excuses moet gaan aanbieden, zodat ik 'verder kan met mijn leven.'
"Dat wordt een lang lijstje," zei ik. "Meer een lijst."
"Je hebt veel mensen van je vervreemd. Je bent ook van jezelf vervreemd."
"Nou..," zei ik.
"Er komt een dag, dat garandeer ik je, dat je overspoeld zult worden door schaamte en verdriet om wat je jezelf en de mensen om je heen hebt aangedaan. Die dag komt. Je moet je fouten toegeven. Het is niet erg om fouten te maken, die maken we allemaal. Maar het is wél erg om er geen verantwoordelijkheid voor te nemen. Práát erover. Zeg dat je spijt hebt. Maar doe geen impulsieve dingen, dat raad ik je ten zeerste af. Die brief aan je vader... die had je nooit mogen versturen. Bij twijfel kun je mij altijd bellen."
Nee hoor, mijn beroep geeft me voldoening. Behalve vandaag, vandaag had ik liever de gehele dag in bed doorgebrachtquote:Op dinsdag 7 maart 2006 01:02 schreef JAM het volgende:
WALG JE NIET van jezelf als je werkt, Xennia?
Wat voor een -jeweetwel- doe je, X.?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 01:10 schreef Xennia het volgende:
[..]
Nee hoor, mijn beroep geeft me voldoening. Behalve vandaag, vandaag had ik liever de gehele dag in bed doorgebracht
Hoe laat ben je vandaag begonnen met werken dan?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 01:10 schreef Xennia het volgende:
[..]
Nee hoor, mijn beroep geeft me voldoening. Behalve vandaag, vandaag had ik liever de gehele dag in bed doorgebracht
Doe jij dat ook al, HassieBassie, dat ene dat ik zo verfoei?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 01:11 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Hoe laat ben je vandaag begonnen met werken dan?
Ik -jeweetwel- met moeilijk opvoedbare en licht verstandelijk gehandicapte jongeren. Ik heb ''slaapdienst'', hetgeen inhoudt dat ik vandaag om 15 uur begonnen ben toen zij uit school kwamen. Inmiddels liggen zij te slapen en zou ik ook moeten slapen. Om half 7 gaat mijn wekker (met dit woord heb ik meer moeite!) en wek ik alle jongeren, ontbijt met ze en schop ze naar school. Daarna heb ik nog 2 vergaderingen en eindig ik mijn dienst om 16 uur. Pfffquote:
Nou, schat. Ik zeg je eerlijk; liever jij dan ik. Maar dat had je vast verwacht.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 01:15 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik -jeweetwel- met moeilijk opvoedbare en licht verstandelijk gehandicapte jongeren. Ik heb ''slaapdienst'', hetgeen inhoudt dat ik vandaag om 15 uur begonnen ben toen zij uit school kwamen. Inmiddels liggen zij te slapen en zou ik ook moeten slapen. Om half 7 gaat mijn wekker (met dit woord heb ik meer moeite!) en wek ik alle jongeren, ontbijt met ze en schop ze naar school. Daarna heb ik nog 2 vergaderingen en eindig ik mijn dienst om 16 uur. Pfff![]()
Maar het is zeer dankbaar werk, vooral vandaag toen ik voor kankerwijf werd uitgescholden en bedreigd met een val van de trapquote:Op dinsdag 7 maart 2006 01:17 schreef JAM het volgende:
[..]
Nou, schat. Ik zeg je eerlijk; liever jij dan ik. Maar dat had je vast verwacht..
Wat denk je, zal ik mijnheer W. uit zijn IKEA-bed bellen? Zeggen dat ik twijfel over mijn drankinname, en dan vooral in combinatie met het lijstje dat ik moet maken? En of het niet beter zou zijn als ik óók ging slapen, in plaats van midden in de nacht lijstjes te maken?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 01:10 schreef HassieBassie het volgende:
Dat je dit er nog uitkrijgt na anderhalve fles wijn![]()
Doenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 01:19 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Wat denk je, zal ik mijnheer W. uit zijn IKEA-bed bellen? Zeggen dat ik twijfel over mijn drankinname, en dan vooral in combinatie met het lijstje dat ik moet maken? En of het niet beter zou zijn als ik óók ging slapen, in plaats van midden in de nacht lijstjes te maken?
Bedreigd met een val van de trap? 'Als je niet oppast, dan zal je van de trap vallen'?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 01:18 schreef Xennia het volgende:
[..]
Maar het is zeer dankbaar werk, vooral vandaag toen ik voor kankerwijf werd uitgescholden en bedreigd met een val van de trap![]()
Nee het ging meer zo: ''Het lijkt hier godverdomme wel een gevangenis, ik mag ook niks jij teringwijf. Ik zou maar goed uitkijken als ik jou was, want ik schop die poten van je nog eens onder je vandaan zodat je een dodelijke val van de trap maakt en dan pak ik je sleutel, stap over je heen en smeer hem''.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 01:20 schreef JAM het volgende:
[..]
Bedreigd met een val van de trap? 'Als je niet oppast, dan zal je van de trap vallen'?
Schrijf er een boek over, Xennia. I like the style.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 01:23 schreef Xennia het volgende:
[..]
Nee het ging meer zo: ''Het lijkt hier godverdomme wel een gevangenis, ik mag ook niks jij teringwijf. Ik zou maar goed uitkijken als ik jou was, want ik schop die poten van je nog eens onder je vandaan zodat je een dodelijke val van de trap maakt en dan pak ik je sleutel, stap over je heen en smeer hem''.
't Is al een beetje laat voor onze Stalinistische medelanders, dvr. Laten we dan maar een shoarma-tent beroven.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 02:19 schreef dvr het volgende:
Jam, dankzij jou heb ik al de hele dag trek in een loempia.
Hier overigens een linkje waarmee je Xennia ieder excuus ontneemt: POEF. Tenzij ze inmiddels verzonken is in diepe dromen over bloeddorstige pubers.
Jij doet het werk wat ik later als ik groot ben wil doenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 01:15 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik -jeweetwel- met moeilijk opvoedbare en licht verstandelijk gehandicapte jongeren. Ik heb ''slaapdienst'', hetgeen inhoudt dat ik vandaag om 15 uur begonnen ben toen zij uit school kwamen. Inmiddels liggen zij te slapen en zou ik ook moeten slapen. Om half 7 gaat mijn wekker (met dit woord heb ik meer moeite!) en wek ik alle jongeren, ontbijt met ze en schop ze naar school. Daarna heb ik nog 2 vergaderingen en eindig ik mijn dienst om 16 uur. Pfff![]()
Brrr, rare mensen allemaal. 'Werk...ik...wil...doen...'quote:Op dinsdag 7 maart 2006 02:32 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Jij doet het werk wat ik later als ik groot ben wil doen.
Nou ja, behalve het slaapdienst-deel dan, dat zouden ze best weg mogen laten in mijn geval.
Nu ja, tis natuurlijk kiezen wat je het minst vervelende zou vinden om je bed voor uit te komen. En gezien het feit dat ik geen schrijf-, teken-, beeldhouw- of schildertalent heb en de kans op de wekelijkse jackpot ook vrij klein is, zal ik toch iets moeten doen om aan geld te komen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 02:42 schreef JAM het volgende:
[..]
Brrr, rare mensen allemaal. 'Werk...ik...wil...doen...'.
Hmm. Ik heb voor de zekerheid Dhr. Van Dale even geraadpleegd.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 02:52 schreef JAM het volgende:
-edit-
Nog zo'n woordenboekpagina'tje.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 02:56 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Hmm. Ik heb voor de zekerheid Dhr. Van Dale even geraadpleegd.
rit·se·laar (de ~ (m.), ~s)
1 [inf.] iem. die op een handige, niet helemaal legale manier iets voor elkaar krijgt
Dan blijft de vraag wat. Ja, ik moet iets voor elkaar krijgen maar die hufter van een Van Dale geeft verder geen ideeën.
Ah kijk, zo komen we ergens.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 03:00 schreef JAM het volgende:
[..]
Nog zo'n woordenboekpagina'tje.
1. To obtain something by deceitful or illicit means; practice theft or swindling.
2. To solicit customers. Used of a pimp or prostitute.
3. To misrepresent one's ability in order to deceive someone, especially in gambling.
Ik heb geen sigaretten meer.quote:
Ik ga het benzinestation beroven. Nu. Dan loop ik naar binnen en schreeuw ik: 'GORE MOEDERNEUKERS, IK HEB EEN VLIJMSCHERPE SCHAAR IN MIJN JASZAK EN ALS JE ME NIET HEEL, HÉÉL GAUW EEN PAKJE BLAUWE GAULOISES EN EEN FLESJE DR.PEPPER GEEFT, KNIP IK JE SNJAGGEL ZO VAN DIE BOEVENTRONIE AF, KLOOTZAK!'quote:Op dinsdag 7 maart 2006 03:09 schreef dvr het volgende:
Jam, dat loont de moeite niet, of je moet ze van hun broodjes willen beroven. Als er dan toch gestolen moet worden, dan zou ik voor een kunstroof pleiten. Uit pure liefde voor de kunst 's nachts een ladder tegen het museum zetten en je door een klein raampje naar binnen wurmen. Ik denk dat de rechter voor zo'n crime passionel wel begrip zou opbrengen. Misschien kun dan jij terwijl ik een doekje uitkies de kassa's ledigen en uit de kantine een paar broodjes ham in je zak steken.
Ik heb Arend Berkhout thuisgebracht. Zijn echte naam blijve hier natuurlijk onvermeld, maar Nadine had hem mooi verpakt. Als hint -wot's da passwoid- geef ik slechts dit mee: drijvende tafeleilanden. En als daarmee al teveel gezegd is hoor ik het wel.
Nadine: die brief aan je vader - vind je niet dat hij die gewoon verdiend had?
Als je dat dan toch doet, doe het dan slim. Gewoon op zo'n bediende aflopen en op vrolijke toon melden dat je graag de inhoud van de kassa wilt hebben, eventueel kracht bij te zetten door een speelgoedpistool wat je in je jaszak hebt en waarvan de vorm word geaccentueerd door een subtiele handbeweging.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 03:14 schreef JAM het volgende:
Ik weet niet waarom, maar dingen beroven, dat speelt opeens een grote rol in mijn fantasiewereldje..
Schattig hè..
Sowieso ben je bijna niet in schattigheid te evenaren JAM. Mag ik je adopteren? Wellicht kunnen we samen een illuster en zodra de adoptie bezegeld is, met een zweem van incestueuze omgeven mysterieusheid, roversduo worden.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 03:14 schreef JAM het volgende:
Ik weet niet waarom, maar dingen beroven, dat speelt opeens een grote rol in mijn fantasiewereldje..
Schattig hè..
Je denkt dat je een Mogwai adopteert en je krijgt een Gremlin, hè? Dat je het weet...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:05 schreef Vivi het volgende:
[..]
Sowieso ben je bijna niet in schattigheid te evenaren JAM. Mag ik je adopteren?
Ik zou niet anders willen, mijn definitie van schattigheid wijkt geloof ik nogal af van het modalequote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:07 schreef Hihat het volgende:
[..]
Je denkt dat je een Mogwai adopteert en je krijgt een Gremlin, hè? Dat je het weet...
Ben jij bij Woody Allen in de leer geweest ofzo, Vivi?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:05 schreef Vivi het volgende:
[..]
Wellicht kunnen we samen een illuster en zodra de adoptie bezegeld is, met een zweem van incestueuze omgeven mysterieusheid, roversduo worden.
Is JAM een onooglijk Aziaatje dan?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:27 schreef Hihat het volgende:
[..]
Ben jij bij Woody Allen in de leer geweest ofzo, Vivi?
Die eerste Mogwai werd door hoofdpersoon Billy wel overgenomen van één of andere oude Chinees. Behalve dat kind van Allen, heeft dus ook de Gremlin een Oosterse oorsprong. Althans, naar alle waarschijnlijkheid. Zou niet gek zijn als dat voor JAM ook geldt. Al ken ik hem totaal niet, moet ik eerlijkheidshalve bekennen. Het is slechts gissen. Gezien zijn postingstijden lijkt het er in ieder geval op dat ook hij niet van daglicht houdt. Stel hem eens bloot aan water, dan weet je het.quote:
Je bent toch al groot? En slaapdiensten bevallen me wel. Heb nu in een keer 25 uur gemaakt en hoef daardoor nog maar 1 dag te werken om aan mijn uren te komen deze week.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 02:32 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Jij doet het werk wat ik later als ik groot ben wil doen.
Nou ja, behalve het slaapdienst-deel dan, dat zouden ze best weg mogen laten in mijn geval.
In technische zin ben ik groot ja, maar moet nog beginnen met studerenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:36 schreef Xennia het volgende:
[..]
Je bent toch al groot? En slaapdiensten bevallen me wel. Heb nu in een keer 25 uur gemaakt en hoef daardoor nog maar 1 dag te werken om aan mijn uren te komen deze week.
Gewoon op basis van (en mengeling van) een olifantengeheugen, een zieke geest en vooroordelen over bepaalde mensen. Net als iedereen, eigenlijkquote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:13 schreef Vivi het volgende:
En op basis van welke criteria heb je die lijst samgesteld mijn waarde Hihat?
Oh, drv...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 03:09 schreef dvr het volgende:
Ik heb Arend Berkhout thuisgebracht. Zijn echte naam blijve hier natuurlijk onvermeld, maar Nadine had hem mooi verpakt. Als hint -wot's da passwoid- geef ik slechts dit mee: drijvende tafeleilanden. En als daarmee al teveel gezegd is hoor ik het wel.
quote:Nadine: die brief aan je vader - vind je niet dat hij die gewoon verdiend had?
De twee schrijvers die tot nu toe zijn genoemd, zijn Robert Anker en Geerten Meijsing. Allebei fout, maar de tweede is warm, nee: heet.quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:09 schreef cioran63 het volgende:
En, had dvr de goede schrijver te pakken?
Ik neem aan dat die schrijver ook in Frankrijk aardig bekend moet zijn en vloeiend Frans spreekt?quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:48 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
De twee schrijvers die tot nu toe zijn genoemd, zijn Robert Anker en Geerten Meijsing. Allebei fout, maar de tweede is warm, nee: heet.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |