abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35658288
Hoi, welkom in NWS (Nieuws en Achtergronden).
Hier kun je discussiëren over actuele zaken uit het nieuws.

Probeer je argumenten zoveel mogelijk te onderbouwen, geef aan van welke bronnen je gebruik maakt en link hier zo mogelijk naar. Let hier vooral op bij het openen van nieuwe topics.

Open je een nieuw topic, zorg er dan voor dat je niet slechts een nieuwsartikel kopieert en het daarbij laat. Je opent een topic om een discussie te starten. Als topicstarter is het jouw taak de discussie vorm te geven en voor anderen duidelijk te maken waar deze over gaat.

Kom je een post tegen waarvan je vindt dat deze niet door de beugel kan, wijs de modjes hier dan op door een topicreport (eventueel anoniem) in te voeren of meldt de post in het feedbacktopic.

Verder is hetgeen je in de algemene FAQ van FOK! vindt natuurlijk ook van toepassing op NWS. Veel plezier .

If you have a problem.
If no one else can help and if you can find 'em,
maybe YOU can hire the [NWS]-team.

• Drugshond : I love it when a plan comes together!
  • sp3c : There's three of us, you fool !
  • DoG : Did you read this. Do you seriously believe this?
  • Snarf : Three soldiers - *three*! *I'm* just as much a part of the NWS-Team as you are, and I'm not mentioned...

[ Bericht 6% gewijzigd door Drugshond op 17-03-2006 12:48:02 ]
  • 'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
    "Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
    pi_35659525
    Je eerste NWS-FB
      Moderator donderdag 2 maart 2006 @ 23:11:32 #3
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_35661273
    nee nee mutant01 moet weg!
    Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
    pi_35661307
    quote:
    Op donderdag 2 maart 2006 23:11 schreef sp3c het volgende:
    nee nee mutant01 moet weg!
    Is ie dan al weer van kleur verschoten??
    'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
    "Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
      Moderator donderdag 2 maart 2006 @ 23:34:51 #5
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_35662160
    dat weet ik niet maar dat wordt wel is tijd denk ik
    Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
      donderdag 2 maart 2006 @ 23:40:53 #6
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_35662405
    Nee M01 is nog steeds blauw....
    En eigenlijk zouden we Meki ook blauw moeten maken (voor een week of zo... voor alle getoonde inzet). Dan kan hij ook bevoelen of dit werkelijk zijn roeping is.
      donderdag 2 maart 2006 @ 23:41:46 #7
    89730 Drugshond
    pi_35662613
    Hoe zit het nou met Mutant01? blijft hij standby ofzo?
      donderdag 2 maart 2006 @ 23:49:20 #9
    89730 Drugshond
    pi_35662720
    quote:
    Op donderdag 2 maart 2006 23:46 schreef Triggershot het volgende:
    Hoe zit het nou met Mutant01? blijft hij standby ofzo?
    Nee hij gaat echt op zwart (hij heeft weer een saai leven)... mocht hij ooit terug willen dan zal ik terstond mijn plaats afgeven.
    pi_35662744
    quote:
    Op donderdag 2 maart 2006 23:49 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Nee hij gaat echt op zwart (hij heeft weer een saai leven)... mocht hij ooit terug willen dan zal ik terstond mijn plaats afgeven.
    Jij snakt naar een 'saai' leven?
      donderdag 2 maart 2006 @ 23:53:46 #11
    89730 Drugshond
    pi_35662898
    quote:
    Op donderdag 2 maart 2006 23:49 schreef Triggershot het volgende:
    Jij snakt naar een 'saai' leven?
    Mwah.... zo saai nou ook weer niet. Zoveel werk is moderaten nou ook weer niet.
    Behalve bij een aanslag , ramp of oorlog... dan kan het wel eens heel druk worden.
    10000+ postings cartoonrellen had wel een leuke impact.
    pi_35662967
    Moslims keren massaal tegen radicalisme

Blijkbaar wordt dit gehandhaafd, hoewel het eerste bericht niet bepaald doordacht is. Maar zou dan tenminste het woordje ''zich'' in de titel geplaatst kunnen worden? Anders is dit geen Nederlands.
    pi_35663024
    quote:
    Op donderdag 2 maart 2006 23:53 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Mwah.... zo saai nou ook weer niet. Zoveel werk is moderaten nou ook weer niet.
    Behalve bij een aanslag , ramp of oorlog... dan kan het wel eens heel druk worden.
    10000+ postings cartoonrellen had wel een leuke impact.
    haha je genoot er ook wel deels van?

Trouwens we hebben ons met cartoons toch redelijk gedragen?
      vrijdag 3 maart 2006 @ 00:01:47 #14
    89730 Drugshond
    pi_35663280
    quote:
    Op donderdag 2 maart 2006 23:56 schreef Triggershot het volgende:
    haha je genoot er ook wel deels van?

Trouwens we hebben ons met cartoons toch redelijk gedragen?
    Tuurlijk.. maar na 4 reeksen was voor mij de kous al af. En was het allang duidelijk dat het hier een patstelling betrof (die muurvast zat)... Maar 30+ reeksen vergelijkbaar met de Irak reeks, dat was weer net iets te veel eer. In het begin zijn er wel wat [MED]'s verschenen. Maar na verloop kwam de nuance in de discussie terug. Qua potentieel rel-topic vielen die spotprenten nog wel mee.
    - Thank god -
    pi_35663347
    quote:
    Op vrijdag 3 maart 2006 00:01 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Tuurlijk.. maar na 4 reeksen was voor mij de kous al af. En was het allang duidelijk dat het hier een patstelling betrof (die muurvast zat)... Maar 30+ reeksen vergelijkbaar met de Irak reeks, dat was weer net iets te veel eer. In het begin zijn er wel wat [MED]'s verschenen. Maar na verloop kwam de nuance in de discussie terug. Qua potentieel rel-topic vielen die spotprenten nog wel mee.
    - Thank god -
    Idd, na 4 topics was alles eigenlijk al gesproken over die spotprenten maar de gebeurtennissen eromheen bezorgden extra commotie denk aan debatten, ambassades etc. Maar goed er is nog steeds een topic actief
      vrijdag 3 maart 2006 @ 00:07:33 #16
    89730 Drugshond
    pi_35663536
    quote:
    Op donderdag 2 maart 2006 23:55 schreef Johan_de_With het volgende:
    Moslims keren zich massaal tegen radicalisme

Blijkbaar wordt dit gehandhaafd, hoewel het eerste bericht niet bepaald doordacht is. Maar zou dan tenminste het woordje ''zich'' in de titel geplaatst kunnen worden? Anders is dit geen Nederlands.
    TT aangepast... nu nog inlezen.
      vrijdag 3 maart 2006 @ 18:29:31 #17
    58683 NewOrder
    markt anarchist
    pi_35687219
    In Winkel zet filmpje dief op internet is een foto geplaatst van een vermeende winkeldief. Deze foto is afkomstig van een beveilingscamera en is vermoedelijk zonder toestemming van de persoon in beeld dan wel zonder de uit opsporing voortvloeiende bevoegdheden van de politie geplaatst.
    pi_35697494
    dat mag , overal plaatsen
    Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
      zaterdag 4 maart 2006 @ 00:41:12 #19
    89730 Drugshond
    pi_35698452
    quote:
    Op vrijdag 3 maart 2006 18:29 schreef NewOrder het volgende:
    In Winkel zet filmpje dief op internet is een foto geplaatst van een vermeende winkeldief. Deze foto is afkomstig van een beveilingscamera en is vermoedelijk zonder toestemming van de persoon in beeld dan wel zonder de uit opsporing voortvloeiende bevoegdheden van de politie geplaatst.
    Dat is juist onderwerp van discussie.
    En om heel eerlijk te zeggen... dan had die lullo maar geen stomme dingen moeten uithalen. Ik heb daar zo-ie-zo weinig respect voor.
    -- ff bij de Gamma wat teer en wat donsdekens bestellen. --

Dus nee, ik ga en wil je in deze materie niet niet helpen.
    Wellicht een ander modje
      zaterdag 4 maart 2006 @ 08:57:54 #20
    58683 NewOrder
    markt anarchist
    pi_35702964
    quote:
    Op zaterdag 4 maart 2006 00:41 schreef Drugshond het volgende:
    Dat is juist onderwerp van discussie.
    Die foto voegt niets toe aan de discussie, draagt niet bij aan de opsporing maar is enkel en alleen geplaatst om te oordelen over de betreffende persoon.
    quote:
    En om heel eerlijk te zeggen... dan had die lullo maar geen stomme dingen moeten uithalen. Ik heb daar zo-ie-zo weinig respect voor.
    -- ff bij de Gamma wat teer en wat donsdekens bestellen. --
    Het is niet aan jou om te oordelen of de betreffende persoon strafbaar is, daar hebben we rechters voor.
    quote:
    Dus nee, ik ga en wil je in deze materie niet niet helpen.
    Wellicht een ander modje
    Vreemd, ik dacht altijd dat een moderator objectief moet oordelen over een zaak. Er staat zelfs in de policy dat illegale zaken en links daar naar verboden zijn, dus zo moeilijk moet dat oordeel in dit geval niet zijn.
      zaterdag 4 maart 2006 @ 10:59:10 #21
    89730 Drugshond
    pi_35704457
    quote:
    Op zaterdag 4 maart 2006 08:57 schreef NewOrder het volgende:
    Die foto voegt niets toe aan de discussie, draagt niet bij aan de opsporing maar is enkel en alleen geplaatst om te oordelen over de betreffende persoon.

Het is niet aan jou om te oordelen of de betreffende persoon strafbaar is, daar hebben we rechters voor.

Vreemd, ik dacht altijd dat een moderator objectief moet oordelen over een zaak. Er staat zelfs in de policy dat illegale zaken en links daar naar verboden zijn, dus zo moeilijk moet dat oordeel in dit geval niet zijn.
    Zolang het recht nog niet gesproken heeft, valt moeilijk te beoordelen of het plaatsen van deze beelden illegaal is of niet. (noem het maar een precedent zaak). Maar ik zal alle optopic weghalen .
    Maar het plaatje laat ik voorlopig staan. Totdat er recht is gesproken.
    Als user steun ik de aktie van de winkelier (maar dat had je waarschijnlijk al door). Of mijn [NWS] collegas vinden dat dit plaatje wel weg moet.
      zaterdag 4 maart 2006 @ 11:19:40 #22
    89730 Drugshond
    pi_35705502
    quote:
    Op zaterdag 4 maart 2006 11:19 schreef Drugshond het volgende:
    Mutant01 gaat ons vandaag verlaten uit de FC-crew.

[afbeelding]
    M01, Je bent straks weer vrij (als user).
    [afbeelding]
    Muttie
    'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
      zaterdag 4 maart 2006 @ 11:54:50 #24
    58683 NewOrder
    markt anarchist
    pi_35705762
    quote:
    Op zaterdag 4 maart 2006 10:59 schreef Drugshond het volgende:
    Als user steun ik de aktie van de winkelier (maar dat had je waarschijnlijk al door).
    Dat begrijp ik dus niet. Je loopt voorop als het gaat om de strijd tegen de bewaarplicht van verkeersgegevens, maar je hebt geen enkele moeite met de overtreding van de Wet Bescherming Persoonsgegevens zoals de winkelier in dit geval doet.
      zaterdag 4 maart 2006 @ 12:01:35 #25
    89730 Drugshond
    pi_35705924
    quote:
    Op zaterdag 4 maart 2006 11:54 schreef NewOrder het volgende:
    Dat begrijp ik dus niet. Je loopt voorop als het gaat om de strijd tegen de bewaarplicht van verkeersgegevens, maar je hebt geen enkele moeite met de overtreding van de Wet Bescherming Persoonsgegevens zoals de winkelier in dit geval doet.
    Het subtiele verschil is een duidelijk strafbaar delict op heterdaad.
    Bij de bewaarplicht is iedereen (potentieel) slachtoffer, zonder dat daar een toegewezen strafbaarfeit aan ten grondslag ligt.
    Niemand ligt tegenwoordig nog wakker van een aantal beveiligingscam's in de winkel, straat, werk.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')