abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35651500
quote:
AMSTERDAM - Moslims in Nederland keren zich steeds meer tegen radicalisering en geweld uit naam van de islam. Tegelijkertijd radicaliseert een klein deel van de moslims in Nederland onverminderd door, neemt het aantal radicale internetsites toe en raken meer vrouwen betrokken bij de jihad, de heilige oorlog.

Dat staat in een rapport van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb), schrijven de ministers Donner van Justitie en Remkes van Binnenlandse Zaken donderdag aan de Tweede Kamer.

In Nederland is de kans op een terroristische aanslag nog steeds reëel, meldt de terrorismebestrijder. Deze kan ook in de vorm van een zelfmoordaanslag plaatsvinden.

Debat

Volgens de NCTb nemen zowel gematigde en liberale moslims als meer orthodoxe gelovigen steeds nadrukkelijker afstand van gewelddadige islamitische stromingen. Ook mengen zij zich steeds meer in het maatschappelijke debat.

Deze ontwikkeling komt gelijktijdig met een toename aan radicale sites en discussiefora op het internet. Ook is er veel trainingsmateriaal voor de jihad op het internet te vinden, dat ook nog makkelijk toegankelijk is. Vaak gaat het daarbij om professioneel trainingsmateriaal, aldus de NCTb.

De groei van het aantal van de radicale sites zou als alternatief dienen voor de verdwenen fysieke trainingskampen in Afghanistan en Pakistan.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_van_radicalen_.html

en natuurlijk weer geen woord over het radicaliseren van de autochtone bevolking, OOK via de vele internetsites en discussiefora. Niemand die DAAR afstand van neemt hoor.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  donderdag 2 maart 2006 @ 18:57:26 #2
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_35651692
Dude, stormfront en consorten worden geregeld publiekelijk door het slijk gehaald door autochtonen.
Vampire Romance O+
pi_35651744
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:57 schreef MouseOver het volgende:
Dude, stormfront en consorten worden geregeld publiekelijk door het slijk gehaald door autochtonen.
dat zie ik vrijwel niet gebeuren
want ze bestaan nog steeds het is niet eens verboden die websites
pi_35653489
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:58 schreef Meki het volgende:

[..]

dat zie ik vrijwel niet gebeuren
want ze bestaan nog steeds het is niet eens verboden die websites
het wordt ook moeilijk om Stormfront te verbieden als ze niet op een nederlandse server zitten
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
  donderdag 2 maart 2006 @ 20:13:40 #5
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_35654470
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 19:44 schreef -Beestje- het volgende:

[..]

het wordt ook moeilijk om Stormfront te verbieden als ze niet op een nederlandse server zitten
Naar mijn weten IS stormfront verboden maar kan er niks tegen gedaan worden omdat het niet op een NL server draait.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_35654633
dan moeten ze hem alsnog boycotten
  donderdag 2 maart 2006 @ 20:27:58 #7
117776 OFfSprngr
pi_35654931
Lees je wel?, dat KAN NIET, want het draait niet in Nederland.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
.
.
  donderdag 2 maart 2006 @ 20:28:18 #8
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_35654946
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:51 schreef Meki het volgende:

en natuurlijk weer geen woord over het radicaliseren van de autochtone bevolking, OOK via de vele internetsites en discussiefora. Niemand die DAAR afstand van neemt hoor.
Zoals ehm, Yildiz, right?

Even serieus, ik weet van geen verhalen over radicaliserende autochtonen, tenzij ze eerst met radicaliserende allochtonen in aanraking zijn geweest.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_35654958
Ja, Stormfront is de grootste familie van Nederland. .
pi_35655048
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 20:19 schreef Meki het volgende:
dan moeten ze hem alsnog boycotten
het moet gewoon , Ze hebben gewoon geen zin/ geen tijd om daar actie te ondernemen
pi_35655090
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 20:31 schreef Meki het volgende:

[..]

het moet gewoon , Ze hebben gewoon geen zin/ geen tijd om daar actie te ondernemen
het kan niet want wat ze doen is legaal in de V.S.
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
pi_35655238
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 20:32 schreef -Beestje- het volgende:

[..]

het kan niet want wat ze doen is legaal in de V.S.
dank je wel voor het bevestigen wat ik al eerder over USA zei
  donderdag 2 maart 2006 @ 21:48:29 #13
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_35657989
Laat ik dan maar als eerste ontopic reageren: goeie zaak .

Niet dat iemand het hier mee eens zal zijn vreemd genoeg.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  donderdag 2 maart 2006 @ 22:38:20 #14
117776 OFfSprngr
pi_35660031
De VS heeft hier wel mee te maken, ten minste, in het geval van Stormfront en dat hun mening over de vrijheid van speech hoger is dan racisme.
.
.
pi_35660352
Persoonlijk vind ik dat niemand zich hoeft te distantieren van het gedrag van een ander, tenzij het zijn of haar kinderen/ouders betreft.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_35660421
Goeie zaak.

Nu nog eerwraak, vrouwenonderdrukking, racisme/discriminatie en Hirsi Ali weg doen. En we spreken weer over Nederland
  donderdag 2 maart 2006 @ 23:33:55 #17
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_35662123
Jaaa, jaaa, goeie zaak
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  donderdag 2 maart 2006 @ 23:50:26 #18
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_35662763
Een potentieel topic verziekt door een onderschrift

Maar over het artikel zelf,
Hele goede zaak, het wordt tijd dat die extremisten eens door de eigen gemeenschap apart worden gezet.
Dan zijn de vooroordelen ook veel sneller de wereld uit.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  vrijdag 3 maart 2006 @ 00:12:54 #19
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_35663765
Toch is het topic [NWS]-waardig als iedereen de offline crap weg zou laten.
Als ik zo'n topic in de lucht had gebracht zou iedereen het slikken. Maar nu de topic starter 'Meki' heet is de wereld opeens te klein.
Hmmmzzz. wie is hier nu suggestief.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 01:57:33 #20
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_35666500
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 00:12 schreef Drugshond het volgende:
Als ik zo'n topic in de lucht had gebracht zou iedereen het slikken. Maar nu de topic starter 'Meki' heet is de wereld opeens te klein.
Als jij zo'n topic zou posten, dan zou je waarschijnlijk niet een belachelijke switch maken naar een onderwerp waar je al maanden dezelfde kreten over slaakt.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  vrijdag 3 maart 2006 @ 02:31:46 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_35666758
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:51 schreef Meki het volgende:

[..]

Laat ik het zo formuleren. Zodra er een moslim wordt gevonden. Die films maakt. Vol met mesteken en een mes door zijn buik met een briefje er aan. Dan ben ik het met je eens dat de autochtone bevolking geradicaliseerd is. Verder is het natuurlijk een positief nieuwsbericht.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 02:45:40 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_35666863
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 00:12 schreef Drugshond het volgende:
Op zich is het natuurlijk goed nieuws. Alleen het commentaar daarop van de TS verpest het natuurlijk weer helemaal. En geeft er weer een negatiefe draai aan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_35667076
Wel grappig hoe zelfs het nieuwsbericht zegt 'een groot deel distantieert, maaaaar er is ook een kleineregroep die radicaliseert'. Net als in dit topic lijken mensen liever het negatieve te willen horen.
pi_35668460
Tienduizenden doden te laat...
  vrijdag 3 maart 2006 @ 08:50:30 #25
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_35668597
quote:
Goeie zaak.

Nu nog eerwraak, vrouwenonderdrukking en racisme/discriminatie en Hirsi Ali weg doen. En we spreken weer over Nederland
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')