http://www.nu.nl/news/686(...)ief_op_internet.htmlquote:AMSTERDAM - Drogisterij Sebas in Nieuwegein heeft een opname van een winkeldiefstal online laten zetten. Op de website van Digitale Stad Nieuwegein is te zien hoe een winkeldief zijn weekendtas volstopt met onder andere cosmetica. De drogisterij hoopt met het filmpje de dader op te kunnen sporen.
Volgens de eigenaar van Sebas, A. van Tellingen, wordt er dagelijks gestolen uit zijn winkel, maar wordt er weinig aan gedaan door de politie. "We doen aangifte, spelen beeldmateriaal door aan de politie, maar winkeldiefstal lijkt weinig prioriteit voor ze te hebben", aldus Van Tellingen.
Bang om voor eigen rechter te spelen door het online plaatsen van het filmpje is hij niet. "Ze horen gewoon met hun vingers van andermans goederen af te blijven". Wanneer de eigenaar achter de woon- en verblijfplaats van de dief is gekomen, wil hij de zaak weer neerleggen bij de politie.
Overigens denkt Van Tellingen de winkeldief in het vizier te hebben. "Nadat Digitale Stad Nieuwegein het filmpje online heeft gezet hebben we mailtjes gehad van mensen die de man menen te herkennen". Ook legt hij een link met Marktplaats.nl, waar een dag na deze diefstal vele soortgelijke spullen werden aangeboden door een inwoner van Nieuwegein.
Maar dan ook niet zeuren als mensen ook een tegenreactie geven. Het recht in eigen handen nemen mag men dan wel begrijpen, maar is tegend e wet en dus dikkeschuld eigen bultquote:Op donderdag 2 maart 2006 22:02 schreef nikky het volgende:
Goedzo. Als de politie niets doet dan zelf maar op het internet zetten.
quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:02 schreef nikky het volgende:
Goedzo. Als de politie niets doet dan zelf maar op het internet zetten.
Hoezo is het tegen de wet dan? Je ziet zo vaak foto's en beelden in opsporing verzocht. En die staan ook online.quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:05 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Maar dan ook niet zeuren als mensen ook een tegenreactie geven. Het recht in eigen handen nemen mag men dan wel begrijpen, maar is tegend e wet en dus dikkeschuld eigen bult
Volgens mij mag dit helemaal niet. Dat de politie dit doet lijkt mij heel wat anders (maar verras me maar als ik fout zit..), zij hebben natuurlijk wat meer ''macht'' daarin..quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:09 schreef nikky het volgende:
[..]
Hoezo is het tegen de wet dan? Je ziet zo vaak foto's en beelden in opsporing verzocht. En die staan ook online.
Eigenlijk moet men een speciale wet aannemen, die aanduidt dat van mensen die iets gestolen hebben, de acties op het internet of weet ik veel waar wordt geplaatst.quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:05 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Maar dan ook niet zeuren als mensen ook een tegenreactie geven. Het recht in eigen handen nemen mag men dan wel begrijpen, maar is tegend e wet en dus dikkeschuld eigen bult
Wat is dan het doel daarvan, dat je gerust de winkel mag leeg jatten?quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:42 schreef _dirkjan_ het volgende:
volgens mij is het een in scene gezette reclamestunt voor die drogisterij...
hoeveel weblogs en nieuwssite zullen nu drogisterij sebas noemen? een onbekend winkeltje waar andes niemand ooit van gehoord had.quote:Op donderdag 2 maart 2006 23:02 schreef Noax het volgende:
[..]
Wat is dan het doel daarvan, dat je gerust de winkel mag leeg jatten?
Of dat je een idee krijgt welke hoek de camera pakt en welke niet?
Camera Title:quote:Op donderdag 2 maart 2006 23:14 schreef Noax het volgende:
Hier zie je heel goed wat de camera niet pakt, mochten er andere camera's hangen dan hadden ze het vast wel vanuit andere standpunten laten zien.
M.a.w. je kunt die winkel best gaan 'plunderen'.
Aangezien je nu weet wat die camera niet pakt....
Welkom bij Sebas, we hanteren meeneemprijzen!![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |