abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35591886
Welkom in het slowchat-topic van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in de gangbare discussies, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: geschikt terrein voor het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin. Iedereen is welkom, mits identificeerbaar.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:25:26 #2
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35591902
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:22 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dan nog veel respect ik weet niet of ik het op dit moment op zou kunnen brengen.
Maar jij hebt toch ziekte van Lyme? Daar word je heel moe van, toch?
Ik ben gezond van lijf en leden.
Bovendien, het lijkt een beetje op het huishouden: beetje kantjes d'r vanaflopen, beetje poetsen, eens in de zoveel tijd wat weer, dan weer wat minder.
pi_35591907
Ola!
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:25:43 #4
130955 Floripas
Blast from the past
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:26:06 #5
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_35591934
Johan. Lul.
pi_35591944
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:25 schreef Floripas het volgende:
Zweverig gelul? Over de mantelzorg?
Nee, in het algemeen, in het geheel niet over de mantelzorg. Maak je niet druk.
pi_35591945
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:25 schreef Floripas het volgende:

[..]

Maar jij hebt toch ziekte van Lyme? Daar word je heel moe van, toch?
Ik ben gezond van lijf en leden.
Bovendien, het lijkt een beetje op het huishouden: beetje kantjes d'r vanaflopen, beetje poetsen, eens in de zoveel tijd wat weer, dan weer wat minder.
Van die lyme heb ik geen last was toeval dat die ontdekt werd. En als het goed is zijn al die bacteriën ook weer verdwenen .
pi_35591955
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:26 schreef Lithion het volgende:
Johan. Lul.
Lithion. Zoon van een vlooienkoopman.
pi_35591970
Doei
pi_35591975
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:26 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Lithion. Zoon van een vlooienkoopman.
hamburgers uit lutjebroek
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:27:31 #11
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35591984
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:23 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Plaag-stootjes, Floris.
Stoot eens dóór, Johanneke, en hou op met dat lafjes gehang.
pi_35591994
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_35592014
Nu ga ik bier drinken .
pi_35592062
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:27 schreef DarKZeN het volgende:

[..]

hamburgers uit lutjebroek
Welkom.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:29:40 #15
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35592268
. Taida als opening op het Journaal. Ze verdient nog geen voetnoot in de lokale klant.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:36:08 #17
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35592293
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:35 schreef RichardQuest het volgende:
. Taida als opening op het Journaal. Ze verdient nog geen voetnoot in de lokale klant.
Nou, ze wist de volksziel te beroeren, anders.
pi_35592348
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:36 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nou, ze wist de volksziel te beroeren, anders.
Weet je hoeveel "Taida's" er rondlopen in Nederland? Hoeveel AMA's?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:38:06 #19
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35592370
Floripas gaat eens kijken of er nog lendenen te beroeren zijn in het zachte dons!
pi_35592376
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:12 schreef Floripas het volgende:
In Romeinen staan wel ergere dingen over mij.
Kwestie van 'verstehen' om met Dilthey te spreken. In die zin is de openbaring een altijd voortgaand proces. Voor de rest is elk mens een zondaar (zondaar in de zin dat elk mens fouten maakt, incompleet is.), en niemand weet wie meer zondigt dan de ander, daar is allemaal rekening mee gehouden naar mijn bescheiden mening, verder denk ik dat het nut van voorschriften als monogamie pas hun nut bewijzen bij tegenslag, of als het lichamelijke van minder belang wordt.
Overigens wil ik elke schijn van het opgeheven vingertje vermijden, ik heb in het verleden ook o.a. een seksueel losbandig leven geleid.
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:13 schreef Floripas het volgende:
Paulus is echt de Berluscuni van de Bijbel.
Ik heb Paulus geháát, ik heb menig Christen in mijn atheistische tijd omver gepraat over Paulus, pas recent vallen er een hele hoop zaken op z'n plaats.
quote:
Geef mij maar van de patristieke traditie: Augustinus.
Augustinus draag ik een warm hart toe , die vind ik over het algemeen wel het navolgen waard, ik herken me ook zo in z'n levensverhaal!
Maar goed, ik hou het hier eerst maar bij, ik heb getwijfeld of ik er uberhaupt op in zou gaan, ik wist niet wat het meest respectvol was naar jouw levensbeschouwing, bij deze de gok.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:38:37 #21
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35592387
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:37 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Weet je hoeveel "Taida's" er rondlopen in Nederland? Hoeveel AMA's?
Ja, en ééntje moet er de avatar zijn.
pi_35592391
. Taida's tellen die over de grens springen .
pi_35592421
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:38 schreef Floripas het volgende:
Floripas gaat eens kijken of er nog lendenen te beroeren zijn in het zachte dons!
Welterusten
pi_35592437
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:38 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja, en ééntje moet er de avatar zijn.
Waarom? Kunnen we niet gewoon nadenken over wat de regels moeten zijn in plaats van in uitzonderingen (ze rondt VWO af)? Dat vind ik veel belangrijker.
pi_35592469
Ben je atheïst geweest, LN? Fel?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:41:41 #26
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35592492
De prachtige tegenstelling tussen jouw en mijn post...
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:38 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Kwestie van 'verstehen' om met Dilthey te spreken. In die zin is de openbaring een altijd voortgaand proces. Voor de rest is elk mens een zondaar (zondaar in de zin dat elk mens fouten maakt, incompleet is.), en niemand weet wie meer zondigt dan de ander, daar is allemaal rekening mee gehouden naar mijn bescheiden mening, verder denk ik dat het nut van voorschriften als monogamie pas hun nut bewijzen bij tegenslag, of als het lichamelijke van minder belang wordt.
Overigens wil ik elke schijn van het opgeheven vingertje vermijden, ik heb in het verleden ook o.a. een seksueel losbandig leven geleid.
Zo, daar wil ik wel eens wat meer over horen.
quote:
[..]
Ik heb Paulus geháát, ik heb menig Christen in mijn atheistische tijd omver gepraat over Paulus, pas recent vallen er een hele hoop zaken op z'n plaats.
[..]
Ik heb Paulus nooit gehaat, Paulus ís.
quote:
Augustinus draag ik een warm hart toe , die vind ik over het algemeen wel het navolgen waard, ik herken me ook zo in z'n levensverhaal!
Nogmaals, jouw confessiones wil ik nog wel eens horen.
quote:
Maar goed, ik hou het hier eerst maar bij, ik heb getwijfeld of ik er uberhaupt op in zou gaan, ik wist niet wat het meest respectvol was naar jouw levensbeschouwing, bij deze de gok.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:42:18 #27
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35592510
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:39 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Waarom? Kunnen we niet gewoon nadenken over wat de regels moeten zijn in plaats van in uitzonderingen (ze rondt VWO af)? Dat vind ik veel belangrijker.
Waarom kunnen we niet wat menselijker zijn in onze aanpak?
pi_35592530
Heeft iemand Dekker en die evolutiebioloog nog gezien?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:43:32 #29
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35592547
"Levensbeschouwing"
Ik geloof dat ik humanist ben. Menselijkheid, menselijke waardigheid, mens vóór cijfers, menselijke tolerantie, menselijke maat, menselijke integriteit.
Het zal de som der ervaringen wel zijn.
pi_35592567
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:42 schreef Floripas het volgende:

[..]

Oh, die wens heb ik ook hoor.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:44:09 #31
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35592572
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:42 schreef Johan_de_With het volgende:
Heeft iemand Dekker en die evolutiebioloog nog gezien?
Plasterk?
Iemand, geef ze supersoakers!
pi_35592627
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:40 schreef RichardQuest het volgende:
Ben je atheïst geweest, LN? Fel?
Nou en of, Christenen waren een dankbaar doelwit, ik ergerde me ook altijd aan het bidden voor het eten en dat soort dingen en ik liet dat uitgebreid merken ook. En altijd discussies over evolutie en homo's en vrouwenrechten en ik kreeg ze altijd stil, nou waren het dan ook vaak niet de meest intelligente mensen, maar ik heb ze weldegelijk een hoop onrecht aangedaan achteraf gezien.
pi_35592724
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:42 schreef Floripas het volgende:
Doordenker: zijn we dat niet juist?
pi_35592790
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:45 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Nou en of, Christenen waren een dankbaar doelwit, ik ergerde me ook altijd aan het bidden voor het eten en dat soort dingen en ik liet dat uitgebreid merken ook. En altijd discussies over evolutie en homo's en vrouwenrechten en ik kreeg ze altijd stil, nou waren het dan ook vaak niet de meest intelligente mensen, maar ik heb ze weldegelijk een hoop onrecht aangedaan achteraf gezien.
Zonde, ik vind dat gelovigen geen onrecht verdienen al heb ik wel een oude vriend gedag gezegd omdat 'ie m.i. helemaal doorsloeg en me ermee schoffeerde .

Mijn hele familie is trouwens gelovig. Stuk voor stuk.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:55:03 #35
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_35592927
Fitty Cent yo!
quote:
Paid sex may not be on the minds of the representatives from international donor organisations when they gather in Cambodia, this week, to discuss aid to that poverty-stricken country.

But were these officials from the donor community to venture out from the comfort of their swanky hotel to gauge the state of the sex industry in Phnom Penh, they may come up against a fact that serves a women's organisation as one of the many stark indicators of poverty.

''There are women offering sex at very low rates, 800 riel (20 US cents),'' says Rosanna Barbero, coordinator of ‘Womyn's Agenda for Change', a non-governmental organisation (NGO) in the Cambodian capital working to empower women. ''The prices have gone down because there is an increase in prostitution.''

In the late 1990s, sex workers in Phnom Penh were charging customers two US dollars, she revealed during a telephone interview. ''I am alarmed at this; they are getting desperate to earn, because there is more and more competition.''
Cambodia is, in economisch opzicht, met grote passen vooruit aan het gaan; vreemd dat er dan toch zo'n groei in het aantal prostituees waar te nemen is.
pi_35593056
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:55 schreef Lithion het volgende:
Fitty Cent yo!
[..]

Cambodia is, in economisch opzicht, met grote passen vooruit aan het gaan; vreemd dat er dan toch zo'n groei in het aantal prostituees waar te nemen is.
Het ligt er maar net aan waar de welvaart terechtkomt hè. Hoe heette het economische theoretische effect trouwens waarin wordt beweerd dat als de rijker rijker worden, de armen ook rijker worden?
pi_35593151
Is dit TRU.
pi_35593197
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:41 schreef Floripas het volgende:
Nogmaals, jouw confessiones wil ik nog wel eens horen.
Stukje bij beetje

Maar ik ga er ook maar eens van tussen, hier nog wat Jan Toorop's:

Kruisweg

Calvinisten

Oh graf, waar is uw victorie?

Trio fleuri

Les Rodeurs

De drie verloofden.
quote:
Jan Toorop
In de schilderkunst ontpopte Jan Toorop zich als een van de belangrijkste symbolisten. Zijn werk evolueerde echter tot deze stijl langs zijn debuterend impressionisme, waarin hij het licht in kleur bracht, en zijn daaropvolgend divisionisme.

Hij werd geboren te Poerworedjo, op Java, op 20 december 1858 en hij stierf te 's-Gravenhage op 3 maart 1928. Hij was 14 jaar, toen het gezin naar Nederland kwam. Oorspronkelijk was zijn opvoeding op het commerciële gericht, maar zijn artistieke belangstelling bracht hem naar de Academie van Amsterdam, onder leiding van Auguste Allebé, van 1880 tot 1882, en die van Brussel in datzelfde jaar, onder leiding van Jean François Portaels.

Zijn verblijf te Brussel zou positief bepalend worden voor zijn kunstenaarsvorming. Te Machelen deelde hij een tijdlang een atelier met William Degouve de Nuncques. Hij maakt kennis met de letterkundigen Emile Verhaeren en Maurice Maeterlinck en dompelt zich onder in het kunstzinnige avant-gardistische milieu, dat gedomineerd wordt door James Ensor en Fernand Khnopff. Hij wordt trouwens, in 1885, al opgenomen als lid in de progressistische groep Les XX van Octave Maus.

Met zijn vriend Ensor trok hij naar Parijs en kwam er onder indruk van het pointillisme van Georges Seurat en Paul Signac. Met Verhaeren reisde hij naar Londen, in 1884 en 1886. Daar wordt hij getroffen door het merkwaardige werk van de impressionist James McNeill Whistler.

In 1890 vestigt hij zich terug in Nederland. Hier gaat hij zijn "lineair idealisme" ontwikkelen, als belangrijk symbolist, in een religieus gerichte Art-Nouveau-stijl. Jan Toorop maakte in 1894 een lithografie voor Delftsche Slaolie, waarin de Art Nouveau-stijl heel sterk tot uitdrukking kwam. Door de bekendheid van de litho werd Art Nouveau in Nederland ook wel slaoliestijl genoemd.

In 1902-1903 besteedde Toorop veel tijd aan zijn kunstwerken in de nieuwe Koopmansbeurs van Amsterdam, het Gesamtkunstwerk ontworpen door H.P. Berlage (tegenwoordig de "Beurs van Berlage"). In de hoofdingang van de Beurs ontwierp Toorop de drie tegeltableaus "Verleden, Heden en Toekomst". Ook in de Graanbeurszaal en Effectenbeurszaal maakte hij tegeltableaus. Alle werken in de Beurs hebben ideeele thema's zoals de emancipatie van vrouwen en de verheffing van arbeiders. De spanning tussen deze symboliek en de kapitalistische functie van de Beurs is voelbaar. In het Beurs van Berlage Café (oude hoofdingang, Beursplein) kunt u dit nog dagelijks ervaren.
In het begin van deze eeuw hield Jan Toorop zich op te Domburg, op Walcheren, samen met een groep bevriende schilders (o.a. Marinus Zwart en Piet Mondriaan). Van een gezamenlijk streven of een gemeenschappelijke stijl was geen sprake. Ieder volgde zijn individuele persoonlijkheid, maar wel zochten ze hun inspiratie onder "het Zeeuwse Licht", in het duinlandschap, de bossen en de karakteristieke Zeeuwse bevolking. Toorop was er het middelpunt van.
bron

Welterusten allen, een goede nacht toegewenst!
  woensdag 1 maart 2006 @ 00:05:03 #39
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_35593266
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:58 schreef RichardQuest het volgende:
Het ligt er maar net aan waar de welvaart terechtkomt hè. Hoe heette het economische theoretische effect trouwens waarin wordt beweerd dat als de rijker rijker worden, de armen ook rijker worden?
De welvaart in Cambodia is juist over de gehele breedte toegenomen, maar er is wel scheefgroei. Dat laatste verklaart echter niet de toevlucht die veel vrouwen blijkbaar zoeken in het 'makkelijke' geld van de prostitutie.
quote:
Economic growth, driven by tourism and the garment industry, has led to "a very dramatic rise" in the accumulation of assets among even the poorest of the poor who form the bottom 20 percent of the country's 14 million people, Agrawal said.

In this group, she said, access to modern sources of energy such as electricity has risen from 2 to 28 percent, possession of radio from 24 to 32 percent and ownership of television sets from "3 to a surprisingly high 36 percent."

The use of thatched roofing materials has declined from 74 to 29 percent while the use of iron or aluminum for roofing has gone from 6 to 31 percent.
Het is overigens zeer frappant om te zien hoeveel mensen een mobieltje hebben als je door het platteland van Cambodja reist... en hoe weinig zendmasten er staan. .
pi_35593358
Kan zijn dat er een slechte kabelinfrastructuur is

Ik moet er nog 's een keer naartoe, ZO-azië...ergens op de derde plek op m'n lijstje
  woensdag 1 maart 2006 @ 00:10:02 #41
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_35593398
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:08 schreef RichardQuest het volgende:
Ik moet er nog 's een keer naartoe, ZO-azië...ergens op de derde plek op m'n lijstje
Wat staat er dan nog meer op het lijstje?
pi_35593505
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:10 schreef Lithion het volgende:

[..]

Wat staat er dan nog meer op het lijstje?
Yvonne's privehuis en Achtseweg Zuid

Nee, Oostkust US en Rusland.
  woensdag 1 maart 2006 @ 00:14:39 #43
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_35593511
jaaaaaaaaaaaaah POL SC
пусть всегда будет солнце
pi_35593572
Een rooie!
  woensdag 1 maart 2006 @ 00:17:32 #45
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_35593573
morgen weer op
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_35593576
Ik zou weleens naar Japan willen. Dat lijkt me echt ultiem vet.

Hele andere wereld heb ik zo het idee. Positief .
  woensdag 1 maart 2006 @ 00:18:23 #47
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35593594
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:14 schreef MoChe het volgende:
jaaaaaaaaaaaaah POL SC
Weer zo'n allochtoon!
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_35593627
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:18 schreef Pracissor het volgende:
Weer zo'n allochtoon!
Wen er maar vast aan.

Autochtone bevolking op punt van dalen
pi_35593667
quote:
Fetisj?
  woensdag 1 maart 2006 @ 00:22:46 #51
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_35593694
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:18 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Weer zo'n allochtoon!
jij ook hier!
ik ging gewoon uit frustratie in R&P en SEX posten
pi_35593706
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:14 schreef MoChe het volgende:
jaaaaaaaaaaaaah POL SC
Optiefen, Vaterlandsloser Geselle.
  woensdag 1 maart 2006 @ 00:25:09 #53
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_35593752
nou nou... heb je eindelijk de POL SC ontdekt... word je zo behandeld! ik spreek er schande van!
  woensdag 1 maart 2006 @ 00:25:20 #54
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_35593755
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:14 schreef RichardQuest het volgende:
Yvonne's privehuis en Achtseweg Zuid
Eindhoven.

De Bennekel represent! .
(sinds een week)
quote:
Nee, Oostkust US en Rusland.
Hmm, er zijn maar weinig gebieden in de Wereld die ik niet wil zien, maar deze twee die je nu noemt trekken me niet echt. New York wil ik zeker nog eens aandoen, maar meer hoef ik niet te zien aan de oostkust eigenlijk. Een roadtrip van Mexico naar Vancouver staat overigens nog wel op de lijst, maar dan nog onder het Midden Oosten, Afrika (o.a. Marokko, Ghana, Oeganda en Namibië), IJsland, Chili ... en de ultieme trip: over land naar Singapore. Over een jaar of 5 wellicht.
  woensdag 1 maart 2006 @ 00:25:40 #55
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35593763
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:22 schreef MoChe het volgende:

[..]

jij ook hier!
ik ging gewoon uit frustratie in R&P en SEX posten
Hehe, dan was de wanhoop je nabij.

Ik slinger MSN wel ff aan.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
  woensdag 1 maart 2006 @ 00:26:31 #56
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_35593783
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:25 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Hehe, dan was de wanhoop je nabij.

Ik slinger MSN wel ff aan.
mooi! dan ga ik ondertussen ff toileteren en wat leren
  woensdag 1 maart 2006 @ 00:26:47 #57
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35593791
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:25 schreef MoChe het volgende:
nou nou... heb je eindelijk de POL SC ontdekt... word je zo behandeld! ik spreek er schande van!
Je moet je plaats hier verdienen, hier geldt geen positieve discriminatie!
  woensdag 1 maart 2006 @ 00:27:21 #58
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35593805
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:26 schreef MoChe het volgende:

[..]

mooi! dan ga ik ondertussen ff toileteren en wat leren
Leren?

Morgen vroeg op, dus zo maar slapen.
pi_35593841
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:25 schreef Lithion het volgende:

[..]

[afbeelding] Eindhoven. [afbeelding]

De Bennekel represent! .
(sinds een week)
Is dat niet een studentenbuurt? Heb er wel 's een computer gekocht bij zo'n smerige dikke student .
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:25 schreef Lithion het volgende:

Hmm, er zijn maar weinig gebieden in de Wereld die ik niet wil zien, maar deze twee die je nu noemt trekken me niet echt. New York wil ik zeker nog eens aandoen, maar meer hoef ik niet te zien aan de oostkust eigenlijk. Een roadtrip van Mexico naar Vancouver staat overigens nog wel op de lijst, maar dan nog onder het Midden Oosten, Afrika (o.a. Marokko, Ghana, Oeganda en Namibië), IJsland, Chili ... en de ultieme trip: over land naar Singapore. Over een jaar of 5 wellicht.
Ah, ik vond voor Afrika Ethiopië het mooiste land dat ik bezocht heb. Waarom juist die Afrikaanse landen?
  woensdag 1 maart 2006 @ 00:31:30 #60
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_35593888
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:27 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Leren?

Morgen vroeg op, dus zo maar slapen.
ga je naar IPW dan?
pi_35594208
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:26 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Yip..helemaal waar.. alleen negatieve moet..
  woensdag 1 maart 2006 @ 01:01:05 #62
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  woensdag 1 maart 2006 @ 01:02:54 #63
89730 Drugshond
pi_35594424
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:26 schreef Pracissor het volgende:
Idd,
Zuigen, bashen, trollen, baggeren, flamen. En als je talent hebt maken ze je nog blauw ook.
  woensdag 1 maart 2006 @ 06:45:25 #64
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_35595980
tvpee

Internet!!!! doet h3t w33r!!!
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_35598808
Zo. Hoe staat het met de heren POL?

Ik ben bijna weerom ..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 1 maart 2006 @ 10:48:47 #66
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:00:34 #67
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35599501
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_35600205

De Leeuwenhose .
pi_35600327
quote:
Raadsverkiezing wijkt voor biddag

EINDHOVEN – De verkiezingen voor de gemeenteraad zijn dit jaar op de eerste dinsdag in maart en niet op de eerste woensdag, wat gebruikelijk is. Reden is dat woensdag 8 maart de protestantse ’Biddag voor Gewas en Arbeid’ is. Dat is opmerkelijk omdat in Nederland de scheiding van kerk en staat in de grondwet is geregeld.
Bovendien is de ontkerkelijking zo ver gevorderd dat nog maar één op de vijf mensen in een persoonlijke god gelooft. Driekwart van de mensen komt zelden of nooit in de kerk.
De ’biddag’ is een gebruik uit de Middeleeuwen. In de zestiende eeuw werd een vaste dag om te danken vastgesteld. Op de eerste woensdag van november werd voor het gewas gedankt, dat de mensen hun dagelijks brood (voedsel) leverde. Toen de industrialisatie toenam, is de viering veranderd in dankdag voor gewas én arbeid.
pi_35600515
quote:
Bedrijven strijden om toptalenten

EINDHOVEN – Grote ondernemingen in de regio Zuidoost-Brabant kampen op dit moment met een flink tekort aan goed opgeleid personeel. Bij de zes grootste bedrijven staan honderden vacatures open die op korte termijn niet ingevuld kunnen worden. Ze moeten weer knokken om de beste schoolverlaters binnen te halen. Dat blijkt uit een rondgang langs zes bedrijven die in de regio Zuidoost-Brabant voor de meeste werkgelegenheid zorgen.

Philips zoekt op dit moment ongeveer honderdzeventig mensen voor een baan in deze regio, Atos Origin zo’n tweehonderd en de Rabobank in Noord-Brabant ongeveer honderd. Eerder werd al bekend dat ASML op korte termijn vierhonderd mensen wil aantrekken. VDL en DAF draaien al langer op volle toeren en hebben op dit moment vacatures voor enkele tientallen (VDL) en dertig (DAF) mensen.

Schoolverlaters in een technische of commerciële richting kunnen net als vijf jaar geleden weer putten uit een arsenaal aan beschikbare banen. „Sinds de zomer van 2004 is sprake van een gestage opleving“, zegt wervingsmanager D. van de Lagemaat. „Bij Philips is het beleid er op dit moment op gericht om mensen weer in dienst te nemen. We willen minder met externe krachten werken. De kosten daarvan zijn behoorlijk hoog.“

Philips is in de regio Zuidoost-Brabant de grootste werkgever onder de bedrijven. In totaal zijn 14.500 bij het bedrijf aan de slag. „Met name softwarespecialisten en afgestudeerden in de richtingen informatica en elektrotechniek willen we in dienst nemen. Goed opgeleide, technische mensen zijn echter schaars. Die zijn de afgelopen jaren ook niet werkloos geweest. Je mag zeggen dat sprake is van een tekort.“ Ook de Rabobank, met vierduizend werknemers de op twee na grootste werkgever in Zuidoost-Brabant, zoekt landelijk weer honderden mensen. „Vooral in adviseursfuncties“, zegt een woordvoerster. „Sinds de zomer van 2005 is het aantal vacatures bij ons verdubbeld.“

Atos Origin wil in Nederland dit jaar zo’n 950 mensen aannemen. „Aanzienlijk meer dan vorig jaar. Vooral in technische consultants en softwarespecialisten zijn we geïnteresseerd.“
Voor de IT-nerds hier .
pi_35600886
Moge .

Verdomme gisternacht m'n contactlens gebroken met schoonmaken . Daar gaat weer dik 50 ¤
pi_35601508
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:36 schreef sigme het volgende:

Ik ben bijna weerom ..
Je wordt gemist:
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:29 schreef Pracissor het volgende:
Waar is Sigme trouwens!
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:35 schreef Floripas het volgende:
Hoe=ra!!!
Nog 10 nachtjes slapen.
Hier idem
  woensdag 1 maart 2006 @ 12:09:45 #73
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35601540
GroenLinks wil aparte vrouwenwagons
quote:

GroenLinks wil aparte vrouwenwagons in de nachtmetro. Dit moet bijdragen aan de emancipatie van allochtone vrouwen , aldus het voorstel dat onderdeel is van een op dinsdag gepresenteerd plan.

Het plan, 'Voorrang voor vrouwen', is erop gericht allochtone vrouwen makkelijker deel te laten nemen aan de samenleving. Naast de vrouwenwagons zouden allochtone vrouwen voorrang moeten krijgen bij bijvoorbeeld inburgeringcursussen. Ook dienen de kosten voor kinderopvang voor vrouwen met een bijstandsuitkering die aan het werk gaan te worden gecompenseerd, zo stelt de partij.
Veel gekker kan het niet worden.
  woensdag 1 maart 2006 @ 12:10:53 #74
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35601578
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:36 schreef sigme het volgende:

Ik ben bijna weerom ..
Heeyyyyyy

Je bent er bijna?
pi_35601665
  woensdag 1 maart 2006 @ 12:15:28 #76
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_35601754
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:36 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Voor de IT-nerds hier .
Gunstig.
pi_35601814
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:15 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Gunstig.
Gelukkig houd ik me ver van de IT inderdaad.
pi_35601867
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:09 schreef Pracissor het volgende:
'Seperate but equal'?
pi_35601869
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:09 schreef Pracissor het volgende:
[..]

.

De onderwerpen van GL zijn nooit serieus te nemen maar dit slaat toch wel alles. Als je het over onderbuikgevoelens en verkiezingspropaganda hebt.
  woensdag 1 maart 2006 @ 12:20:01 #80
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_35601904
Groenlinks stelletje tree huggers
pi_35602016
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:17 schreef du_ke het volgende:

[..]

Gelukkig houd ik me ver van de IT inderdaad.
Ik hoor soms verhalen van hilarisch hoge bedragen dat die snelle jongens in de IT nog steeds verdienen . Maar de nerds niet...
pi_35602046
Ik ga denk ik deze keer GroenLinks stemmen, maar zou dat wrs ook doen als er landelijk verkiezingen waren...al kan D66 me nog overhalen hoor.
pi_35602073
Het einde van mijn studie is inzicht. Gunstig.

Ondanks dat ik kots op IT . Geld maakt een hoop goed.
pi_35602155
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:24 schreef RichardQuest het volgende:
Ik ga denk ik deze keer GroenLinks stemmen, maar zou dat wrs ook doen als er landelijk verkiezingen waren...al kan D66 me nog overhalen hoor.
Stem dan maar D66 of geloof je in sprookjes?
pi_35602190
Wel ironisch dat dit onderwerp twee nogal gevoelige onderwerpen raakt . De apartheid in de VS en de wagonnetjes Hitler.
pi_35602206
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:28 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Stem dan maar D66 of geloof je in sprookjes?
De bijbel? De Koran?
  woensdag 1 maart 2006 @ 12:31:21 #87
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_35602239
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:23 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ik hoor soms verhalen van hilarisch hoge bedragen dat die snelle jongens in de IT nog steeds verdienen . Maar de nerds niet...
De keuze zal in het geval van nerds misschien eerder vallen op wat meer bestendigheid. Mijn keuze iig wel, de sfeer in zo'n fast-cash bedrijf zal me denk ik tegenstaan. Overigens zit je dan ook nog goed bovenmodaal (hoewel niet als schoolverlater).
pi_35602311
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:30 schreef RichardQuest het volgende:
De bijbel? De Koran?
Programma van GL.

Of ben je ook voor aparte vrouwenwagons?
pi_35602411
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:51 schreef RichardQuest het volgende:
Zonde,
zonder meer.
quote:
ik vind dat gelovigen geen onrecht verdienen al heb ik wel een oude vriend gedag gezegd omdat 'ie m.i. helemaal doorsloeg en me ermee schoffeerde .
Klnimkt als (neo-)montanisme.
quote:
We zijn allemaal gelovigen.
pi_35602436
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:51 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Zonde, ik vind dat gelovigen geen onrecht verdienen al heb ik wel een oude vriend gedag gezegd omdat 'ie m.i. helemaal doorsloeg en me ermee schoffeerde .

Natuurlijk verdienen gelovigen geen onrecht. Het zijn toch ook mensen en zij "geloven", dat wil zeggen "ze weten het niet zeker".
pi_35602481
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:25 schreef MrX1982 het volgende:
Het einde van mijn studie is inzicht. Gunstig.
Gefeliciteerd alvast!
quote:
Ondanks dat ik kots op IT . Geld maakt een hoop goed.
Maar niet alles
pi_35602512
Maar ik ga weer even verder met de studie.:)
pi_35602544
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:37 schreef nednil het volgende:

[..]

Natuurlijk verdienen gelovigen geen onrecht. Het zijn toch ook mensen en zij "geloven", dat wil zeggen "ze weten het niet zeker".
Freek De Jonge . ("Geloven is zeker weten dat je twijfelt")

Volgens mij zijn dat overigens de agnosten .

[ Bericht 5% gewijzigd door RichardQuest op 01-03-2006 12:47:09 ]
pi_35602545
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:39 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Gefeliciteerd alvast!
Ik was wat eufemistisch. Duurt nog wel 1,5 jaar .
quote:
Dat besef ik me ook terdege. Vroeger dacht ik altijd dat geld alles was. Toen was ik nog jong en naïef. Mooie tijd .
pi_35602580
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:33 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Programma van GL.

Of ben je ook voor aparte vrouwenwagons?
Daar ben ik tegen, zorg maar gewoon dat de trams en metro's (en weet ik wat jullie in het Westen hebben) veilig zijn...
pi_35602672
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:42 schreef RichardQuest het volgende:
Daar ben ik tegen, zorg maar gewoon dat de trams en metro's (en weet ik wat jullie in het Westen hebben) veilig zijn...
Het draait meer om emancipatie maar hoe ze dat koppelen aan aparte wagons. Ik heb geen idee .
pi_35602725
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:47 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het draait meer om emancipatie maar hoe ze dat koppelen aan aparte wagons. Ik heb geen idee .
Ik snap de logica ook niet echt, het gaat tegen alle principes van vrouwenemancipatie in.
pi_35602787
Ze kunnen beter een plan voorstellen om de gehele metro ('s nachts) veiliger te maken. Als man heb je daar toch ook profijt van of ziet GL de man als iets engs .
pi_35602836
Waar zou 'het' dan gaan zitten?
pi_35602865
quote:
Aw, dat ziet er verslaafd uit.
pi_35602928
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:52 schreef RichardQuest het volgende:
Waar zou 'het' dan gaan zitten?
Aparte wagon.

Dat wordt straks nog lastig zoeken in welke wagon je moet zitten.
  woensdag 1 maart 2006 @ 12:59:02 #103
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_35603019
Het zou een groter teken van emancipatie zijn om gescheiden toiletten op te heffen.
pi_35603099
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Het zou een groter teken van emancipatie zijn om gescheiden toiletten op te heffen.
Weet je hoe vies vrouwen wc's zijn .
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:08:55 #105
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_35603311
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:36 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Voor de IT-nerds hier .
Tja, Atos Origin zoekt mensen in heel Nederland.
In Groningen werken er ook al zo'n 2200 mensen.
Vorig jaar hadden ze tijdens de wervingscampagne ook nog eens een ontslag aanvraag (voor een man of 40 geloof ik)
Het is erg afhankelijk wat je doet in de IT. Software engineers (HBO en hoger) worden veel gevraagd systeem beheerders nu een stuk minder (en daar vallen ook de ontslagen)
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:11:40 #106
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_35603389
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:23 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Je moet wel onderscheid maken tussen die tarieven die voor je gevraagd worden en het salaris dat je als medewerker zelf krijgt. Daar kan wel een factor 3 verschil in zitten
Dan kun je beter gaan freelancen
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_35603525
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:51 schreef MrX1982 het volgende:
Ze kunnen beter een plan voorstellen om de gehele metro ('s nachts) veiliger te maken. Als man heb je daar toch ook profijt van of ziet GL de man als iets engs .
Ik snap het ook niet helemaal en ben ook niet voor maar ik denk dat de redeneertrend is: Als je voor een veiliger gevoel in de nacht metro zorgt dan zullen allochtone vrouwen (net als autochtone) eerder 's avonds met de metro durven en zo meer aan het sociale leven kunnen deelnemen.
pi_35603561
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 06:45 schreef George-Butters het volgende:
tvpee

Internet!!!! doet h3t w33r!!!
Zet een smiley voor je zin.
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:21:03 #109
93744 Finder_elf_towns
pi_35603680
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 13:17 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Zet een smiley voor je zin.
pi_35603868
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 13:16 schreef du_ke het volgende:
Ik snap het ook niet helemaal en ben ook niet voor maar ik denk dat de redeneertrend is: Als je voor een veiliger gevoel in de nacht metro zorgt dan zullen allochtone vrouwen (net als autochtone) eerder 's avonds met de metro durven en zo meer aan het sociale leven kunnen deelnemen.
GL weet zeker niet dat er meerdere mogelijkheden zijn om naar de stad te gaan maar ja. Ze hebben blijkbaar stemmen nodig .
pi_35604092
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 13:21 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Jij xenofoob

Als het aan jou lag wist niemand dat 9/11 een inside job was

Gelukkig zijn er de wetten van Newton

En rude
pi_35604176
Plaats een smiley achter elke zin .

Dus .
pi_35604375
De vergeten pagina's van A.Einstein.

Heeft in zichzelf het genie ontdekt, maar dist een kulverhaal op over Columbus en kan ''als'' en ''dan'' niet uit elkaar houden.
pi_35604416
Samenvatting?
pi_35604592
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 13:46 schreef MrX1982 het volgende:
Samenvatting?
Studiehuis. Leiden heeft overigens een hoogleraar parapsychologie;

http://www.leidenuniv.nl/mare/2004/16/03.html
  woensdag 1 maart 2006 @ 14:51:31 #116
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_35606739
quote:
Brussel dreigt Duitsland met boete om tekort

BRUSSEL (ANP) – Duitsland moet binnen vier maanden met concrete plannen komen waaruit blijkt dat het begrotingstekort in 2007 aan de Europese normen voldoet, anders hangt het land een boete boven het hoofd. Met dat woensdag geformuleerde voorstel wil de Europese Commissie naar de lidstaten van de EU stappen.

Het Duitse tekort kwam vorig jaar voor de vierde keer uit boven de Europese grens van 3 procent van het bruto binnenlands product. Eurolanden moeten op straffe van miljardenboetes hun tekort onder die grens houden, omdat gaten in de begroting tot een hogere rente kunnen leiden.

Tot nu toe wist Duitsland, gesteund door bevriende lidstaten, te ontsnappen aan sancties. In november 2003 leidde dat nog tot knallende ruzie tussen Nederland, dat handhaving van de regels eiste, en Duitsland.
  woensdag 1 maart 2006 @ 15:02:06 #117
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35607210
Wat is dat voor bullshit, ik ga 1 dag weg en gelijk worden Kalou en Taïda uitgezet, de rechter passerende zoals het hoort, maargoed!

Ik ga eten.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_35608478
  woensdag 1 maart 2006 @ 15:38:51 #119
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35608638
Taida moet weg!!!!!

M'n wijlen oma zou hiervan zeggen:
quote:
moet je hier nou de oorlog mee winnen?
  woensdag 1 maart 2006 @ 15:41:10 #120
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35608729
quote:
'De andere kant' of 'de overkant'.
pi_35609058
quote:
prachtig..laat se lekker..hun wete gewoon niet wat feeste is..altijd beperkt door hun religieuze achtergrond..en zondag weer braaf in de kerk natuurlijk..moete ze er wel fatsoenlijk uitzien...
Als ik PF lees vraag ik me altijd af. Waar is het toch fout gegaan .
  woensdag 1 maart 2006 @ 15:52:04 #122
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35609141
Geweldige site, zo ben ik er ineens achtergekomen dat het hier in het Westland, met al zijn cokepraktijken, nog minder is gesteld dan in het naar ik dacht vredige Assen, over 2004 gezien.

http://www.ad.nl/misdaadmeter/

Goed relativerende site.

Heey, Westland scoort wel weer hoog in vals geld aanmaken. Opvallend.
pi_35609182
quote:
http://forum.fok.nl/topic/669276/6/25

Mijn hele onderbouwtijd trekt aan me voorbij. .
pi_35609405
Waarom springt Jett alleen op de bres voor gediscrimineerde zwarten, niet voor gabbers die zich niet kunnen verweren met een toetsenbord?
pi_35609464
Jett .

Lang niet meer gezien .
Zou ze zijn ontvoerd door een loverboy?
pi_35609488
pi_35609592
Ik vind trouwens dat Balkenende best een hoop geld mag krijgen voor het propageren van het
VOC-gevoel.
  woensdag 1 maart 2006 @ 16:14:54 #129
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35610078
Woensdag 1 maart debatteren de rechtsfilosoof Afshin Ellian en de radicaal-islamitische imam Fawaz Jneid over de ontwikkelingen rond de in Denemarken gepubliceerde spotprenten...

Ik ga er zo heen, ben benieuwd.

VS

pi_35610124
Iets toegevoegd in hun topic.
pi_35610192
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 16:14 schreef Pracissor het volgende:
Woensdag 1 maart debatteren de rechtsfilosoof Afshin Ellian en de radicaal-islamitische imam Fawaz Jneid over de ontwikkelingen rond de in Denemarken gepubliceerde spotprenten...

Ik ga er zo heen, ben benieuwd.
Of ze er uit komen?
  woensdag 1 maart 2006 @ 16:23:26 #132
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35610417
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 16:17 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Of ze er uit komen?
Of het nog leuk gaat worden. Die imam heb ik volgens mij 1x gezien en toen kwam hij niet al te helder over.
pi_35610455
quote:
ik snap waarom ze me discrimineerde en neerbuigent over me deden, als je ziet wat de blanken HUN hebben aangedaan.
begrip voor de situatie hebben dus.
Raad de quote.
  woensdag 1 maart 2006 @ 16:24:19 #134
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_35610461
Goed bezig RQ!
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 1 maart 2006 @ 16:26:36 #135
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35610565
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 16:24 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Raad de quote.
Dat kunnen er zoveel zijn.
  woensdag 1 maart 2006 @ 16:26:50 #136
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35610577
Maar ik ga weer...
  woensdag 1 maart 2006 @ 16:27:26 #137
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_35610609
Ik zit ^$#^%$^% nog tot 22.00 vanavond op school. En Franeker-Groningen-Franeker op en neer rijden is het ook niet waard...
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 1 maart 2006 @ 16:27:52 #138
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_35610635
Dag Dag
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 16:26 schreef Pracissor het volgende:
Maar ik ga weer...
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_35610710
Pracissor juich wel voor Afshin he .

.
  woensdag 1 maart 2006 @ 16:30:00 #140
93744 Finder_elf_towns
pi_35610732
quote:

[..]

Raad de quote.
Haags_elfje?
  woensdag 1 maart 2006 @ 16:31:10 #141
93744 Finder_elf_towns
pi_35610783
Palästina ist das geistige Zentrum für das internationale Judentum.
pi_35610830
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 16:30 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Haags_elfje?
Nee.

De user is al genoemd in deze thread .
pi_35610865
quote:

[..]

Raad de quote.
Jett is een dwaaaaaaaaaaassssss.
pi_35610918
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 16:32 schreef Johan_de_With het volgende:
Jett is een dwaaaaaaaaaaassssss.
.

Bij gebrek aan recente Jett uitspraken deze gouden ouwe .
  woensdag 1 maart 2006 @ 16:34:32 #145
33189 RM-rf
1/998001
pi_35610955
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 14:51 schreef ExtraWaskracht het volgende:

==================
BRUSSEL (ANP) – Duitsland moet binnen vier maanden met concrete plannen komen waaruit blijkt dat het begrotingstekort in 2007 aan de Europese normen voldoet, anders hangt het land een boete boven het hoofd. Met dat woensdag geformuleerde voorstel wil de Europese Commissie naar de lidstaten van de EU stappen.
wat een ontzettende 'doen alsof' onzin is het toch ook?

Bij het indienen van de begroting voor 2006 heeft Merkel al extra problemen gehad omdat er extra inkomsten uitgespaard werden en afboekingen gedaan die ervoor zorgden dat er in 2006 een kunstmatig hoger tekort was..... dat is tegen de duitse grondwet, maar door de ruime meerderheid in zowel bundestag als -rat kon ze dat doen, alhoewel met behoorlijke tegenstand ....

Dat was natuurlijk om in 2007 wél redelijk probleemloos een kloppende begroting te kunnen presenteren ..... ze zal geen problemen hebben om nu goede prognoses voor 2007 te bieden (sowieso lijkt het herstel redelijk door te zetten, een kwart miljoen werklozen minder dan een jaar terug, zeer positieve economische vooruitzichten van het bedrijfsleven en zelfs een herstel van de binnelandse bestedingen) ... natuurlijk Eichel voorkomt op die wijze al drie jaar lang boete-gelden, met medewerking van zijn collega-ministers als Zalm, die daarvoor tegen de wil van de Commissie en het EU Parlement de boete introk voor duitsland

De EU doet enkel nu net alsof ze 'streng' zijn, maar dat is eigenlijk al een gelopen race.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 1 maart 2006 @ 16:35:30 #146
127507 LodewijkNapoleon
Le Roi Est Mort
pi_35610998
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:52 schreef Yildiz het volgende:
Geweldige site, zo ben ik er ineens achtergekomen dat het hier in het Westland, met al zijn cokepraktijken, nog minder is gesteld dan in het naar ik dacht vredige Assen, over 2004 gezien.

http://www.ad.nl/misdaadmeter/

Goed relativerende site.

Heey, Westland scoort wel weer hoog in vals geld aanmaken. Opvallend.
Ik schijn in het ghetto van Assen te wonen, maar ik verneem er vrij weing van.
pi_35611175
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 16:24 schreef George-Butters het volgende:
Goed bezig RQ!
http://partyflock.nl/photo/226452.html
pi_35611692

woensdag 1 maart 2006 @ 16:54:36 #149
127507 LodewijkNapoleon
Le Roi Est Mort
pi_35611742
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 16:52 schreef Johan_de_With het volgende:
[afbeelding]
Zijn dit dan die befaamde reptilians?
pi_35611788
quote:
[afbeelding]

Neeeeeeeeeeee niet weer .
pi_35611802
Ik moest ook al lachen . Wat is die aan het doen?
pi_35611842
Daar is een thread over geweest met allerlei varianten. Vet grappig .
pi_35611885
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 16:55 schreef RichardQuest het volgende:
Ik moest ook al lachen . Wat is die aan het doen?
Haar kniereflex aan het testen, denk ik. Helaas gaat het verkeerde been omhoog.
pi_35611931
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 16:58 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Haar kniereflex aan het testen, denk ik. Helaas gaat het verkeerde been omhoog.
. Dus toch reptilian.
  woensdag 1 maart 2006 @ 16:59:32 #155
127507 LodewijkNapoleon
Le Roi Est Mort
pi_35611997
Het is trouwens geen typisch gabber-gezelschap op de achtergrond. Wat hun verbijstering des te begrijpelijker maakt. !
  woensdag 1 maart 2006 @ 17:34:27 #157
93744 Finder_elf_towns
pi_35612976
quote:
[afbeelding]

woensdag 1 maart 2006 @ 17:48:34 #158
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35613352
Weer wat geleerd vandaag, er is geen marktfalen, sterker nog, de markt is zelfs de oplossing tegen kindermoordenaars. We hoeven helemaal geen criminelen vast te zetten!
  woensdag 1 maart 2006 @ 17:51:47 #159
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_35613434
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:48 schreef Sidekick het volgende:
Weer wat geleerd vandaag, er is geen marktfalen, sterker nog, de markt is zelfs de oplossing tegen kindermoordenaars. We hoeven helemaal geen criminelen vast te zetten!
Wikipedia:
quote:
Austrian and Public Choice Schools

Many advocates of laissez-faire capitalism, such as libertarians and economists of the Austrian School, often deny the existence of market failures altogether [1], or see them as small, irrelevant, or temporary. For example, the problem of externalities is often played down by terming them mere "neighborhood effects".
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:00:11 #160
127507 LodewijkNapoleon
Le Roi Est Mort
pi_35613657
quote:
Mjah, marktfalen is gewoon een term, dat wat jij marktfalen noemt, is ook gewoon onderdeel van de marktwerking, als jij je huid verbrand tijdens het zonnen, dan is dat ook geen zonfalen, iets is gewoon wat het is.
pi_35613755
Hallo allemaal.
pi_35613765
Dag Ik ga boodschappen doen .
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:04:00 #163
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_35613781
Juist. Marktfalen is puur subjectief: wat de een marktfalen noemt, noemt de ander een succes.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_35613788
Vergeet niet hoe de boodschappen in de supermarkt zijn gekomen.

.
pi_35613833
Ik ga niet voor niets naar een bijna monopolist toe.
pi_35613888
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:05 schreef du_ke het volgende:
Vergeet de Jokers niet, gewoon vragen bij de servicebalie.
pi_35613899
Albert Heijn is gewoon de beste.

Ik kom nooit ergens anders op het gebied van supermarkten .
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:08:49 #168
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_35613933
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:05 schreef du_ke het volgende:
Voor je boodschappen? Dat lijkt me sterk.
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:10:03 #169
33189 RM-rf
1/998001
pi_35613967
quote:
De Homo Economicus, de oplossing voor alles .....

Overigens een grappig experiment van met speltheoretische aspect, naar de werking van corruptie, de ene testpersoon was ambtenaar die plannen kon goedkeuren, de andere testpersoon was een bedrijf welke nadelige plannen voorstelde, mar de ambtenaar kon 'omkopen' door hem persoonlijk gewin te bieden, maar niet kon 'controleren' of de omkoping ook resultaat bracht ...

het bleek dat de 'ambtenaren' bijna altijd, ook zonder dat dit controleerbaar was voor de omkopers, na omkoping ook de betreffende plannen 'goedkeurden'... ondanks dat ze probleemloos de omkopingsgelden hadden kunnen incasseren, en de plannen alsnog conform de normale stand-van-zaken alsnog afwijzen .... toch was er kennelijk een duidelijke morele grens om dat niet te doen

Een onderzoek van de speltheoreticische wetenschapster Hong Geng van de universiteit Bonn: http://www.bonneconlab.un(...)nternet_03_10_05.pdf over het irrationele en soms onvoordelig handelen van mensen, die niet zoals het aloude 'Homo Economicus' model werkelijk macro-economische beslissingen nemen om hun handelen te bepalen (Tacit bargaining en het Power-to-take experiment)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_35613980
De eerste aanslag is alweer binnen hoor:
quote:
104 Teletekst wo 01 mrt
Noord-Zuidlijn kost 15 miljoen meer

` Door een nieuwe tegenvaller wordt de
Noord-Zuidlijn in Amsterdam opnieuw
duurder.De aanleg van de metrolijn kost
volgens wethouder Van der Horst zeker
15 miljoen euro extra.

De kosten voor Amsterdam komen daarmee
op 466 miljoen euro.Het rijk betaalt
1,1 miljard euro voor de metrolijn,die
van Amsterdam-Noord via de binnenstad
naar Amsterdam Zuid/WTC loopt.

De bouw is een technisch hoogstandje,
omdat de tunnel moet worden aangelegd
in een drassige bodem,soms onder oude
panden die vaak op palen zijn gebouwd.
In 2004 en 2005 waren er tegenvallers
van bij elkaar 131 miljoen euro.
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:12:25 #171
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_35614031
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:10 schreef pberends het volgende:
[..]
Leve de VVD . Om dit te compenseren heeft van der Horst, vvdwethouder, voor 2006 nog even besloten dat de metro een eigen betaalsysteem krijgt. Overstappen met je strippenkaart zit er dus ook al niet meer bij

Goed bezig
pi_35614146
Alle huizen staan op instorten in Amsterdam. Kom laten we een metrolijn aanleggen zodat we de straten open kunnen breken.
pi_35614149
quote:
[..]
Belachelijk. Vraag me af waar het geld vandaan komt om al die prestige objecten te betalen .
pi_35614174
Waarom is de noord-zuid lijn zo'n slecht idee?
pi_35614199
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:16 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Belachelijk. Vraag me af waar het geld vandaan komt om al die prestige objecten te betalen .
Geef elke Amsterdammer een fiets, goedkoper en iedereen is er ook nog sneller ook.
pi_35614243
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:17 schreef pberends het volgende:
Geef elke Amsterdammer een fiets, goedkoper en iedereen is er ook nog sneller ook.
Heeft elke Amsterdammer al niet een fiets?
pi_35614247
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:17 schreef pberends het volgende:

[..]

Voor 2200 euri kun je wel 5 fietsen per Amsterdammer kopen.
pi_35614272
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:19 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Heeft elke Amsterdammer al niet een fiets?
Leg dan betere fietspaden aan. Desnoods ondergrondse .

Oh, zometeen Taida in 2vandaag. Ze's best lelijk.
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:21:16 #179
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_35614304
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:16 schreef pberends het volgende:
Alle huizen staan op instorten in Amsterdam. Kom laten we een metrolijn aanleggen zodat we de straten open kunnen breken.
ALs het nou een rendabele lijn zou worden, maar nee, het moet mensen vervoeren van noord naar zuid. Alsof er genoeg werkgelegenheid is
pi_35614327
De kosten wegen in geen 100 jaar op tegen de baten.

Metrolijntje van ruim 1,5 miljard. Wat ongetwijfeld nog veel duurder gaat worden .
pi_35614348
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:20 schreef pberends het volgende:
Leg dan betere fietspaden aan. Desnoods ondergrondse .

Oh, zometeen Taida in 2vandaag. Ze's best lelijk.
Oh ik zag haar eerst in een ander programma zag ze best leuk uit. Zo maar weer kijken .
pi_35614390
Ze lijkt bestwel op een dochter van Verdonk.
pi_35614448
En het imago van metro's in grote steden dan... .

Geen enkele toerist of buiten-Amsterdammer die zich daarin begeeft. Als er al Amsterdammers durven.
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:26:28 #184
127507 LodewijkNapoleon
Le Roi Est Mort
pi_35614449
Vandaag 40 jaar gelden:

Het eerste ruimtevaarttuig dat een andere planeet bereikte, het werd geen succes:
quote:
Венера-3 was a Venera program space probe that was built and launched by the Soviet Union to explore the surface of Venus. It was launched on November 16, 1965 at 04:19 UTC from Baikonur, Kazakhstan.
The mission of this spacecraft was to land on the Venusian surface. The entry body contained a radio communication system, scientific instruments, electrical power sources, and medallions bearing the State Coat of Arms of the U.S.S.R. The probe crash-landed on Venus on March 1, 1966 becoming the first spacecraft to land on another planet's surface. It impacted on the night side of Venus, near the terminator, probably around -20º to 20º N, 60º to 80º E. However, its communications systems failed before it could return any information about the planet.
bron

Wat bewerkte foto's van latere Venera missie's:

Venera 9 (1975)

Venera 10 (1975)

Venera 13 (1982)

Venera 14 (1982)

Vrij zinloos eigenlijk die missie's naar Venus, en de plaatjes zijn ook vanuit een rare hoek geschoten eigenlijk, hier meer.
pi_35614472
Hmm in dat programma waarin ik haar zag had ze meer make-up op.

Terecht dat ze het land moet verlaten dit is geen gezicht .
pi_35614477
Geniaal is dat, maar die dingen gingen meteen stuk door de druk zeker?
pi_35614490
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:27 schreef MrX1982 het volgende:
Hmm in dat programma waarin ik haar zag had ze meer make-up op.

Terecht dat ze het land moet verlaten dit is geen gezicht .
Burqa op en ze mag blijven.

Volgens mij zijn die vriendinnen dikke potten met haar.
pi_35614514
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:28 schreef pberends het volgende:
Burqa op en ze mag blijven.

Volgens mij zijn die vriendinnen dikke potten met haar.
Ach over een jaar kent niemand haar meer en hebben die vriendinnen weer nieuwe vriendinnen.

Massa hysterie.
pi_35614548
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:28 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ach over een jaar kent niemand haar meer en hebben die vriendinnen weer nieuwe vriendinnen.

Massa hysterie.
Wat een paar geile fotografen en journalisten al niet teweeg kunnen brengen...
pi_35614562
Bij de laaste shot loopt ze gewoon ongeneerd over haar kont te wrijven !
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:30:56 #191
127507 LodewijkNapoleon
Le Roi Est Mort
pi_35614567
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:27 schreef pberends het volgende:
Geniaal is dat, maar die dingen gingen meteen stuk door de druk zeker?
Klopt, langer dan een uur hielden ze het niet vol.
pi_35614583
Toch is het wel vreemd dat zo'n goed geïntegreerde dame het land moet verlaten terwijl er genoeg allochtonen zijn waar we als Nederlandse maatschappij niets aan hebben en die wel mogen blijven.

Beetje krom is het natuurlijk wel.
pi_35614587
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:08 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Voor je boodschappen? Dat lijkt me sterk.
Er is hier in NL niemand die ook maar in de buurt van de marktpositie van AH komt. Zeker hier in de buurt waar eigenlijk alleen AH's zitten.
pi_35614596
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:30 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Klopt, langer dan een uur hielden ze het niet vol.
Vreemd als je het een uur kan volhouden hoef je het maar een klein beetje te verbeteren zou je zeggen. Maar er is toch niets te halen op Venus, maar natuurlijk wel interessant.
pi_35614619
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:17 schreef Jan_de_Hertog het volgende:
Waarom is de noord-zuid lijn zo'n slecht idee?
Is het niet. Maar bij grote projecten heb je altijd ellende met kostenoverschrijdingen waar ook ter wereld.
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:33:19 #196
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_35614639
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:32 schreef du_ke het volgende:

[..]

Is het niet. Maar bij grote projecten heb je altijd ellende met kostenoverschrijdingen waar ook ter wereld.
Wat is er zo goed aan de noord-zuidlijn dan?
pi_35614650
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:30 schreef pberends het volgende:
Wat een paar geile fotografen en journalisten al niet teweeg kunnen brengen...
Een keer in de zoveel tijd heeft "de illegale allochtoon" een gezicht nodig en komen er mensen in het geweer maar dat ebt gewoon weer weg.

Als ze lelijk, dom en geen Nederlands had gesproken was dit nooit zo'n media spektakel geweest.
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:33:41 #198
127507 LodewijkNapoleon
Le Roi Est Mort
pi_35614657
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:10 schreef RM-rf het volgende:
De Homo Economicus, de oplossing voor alles .....
Nee, dat ook niet, dat zéker niet, maar dat was niet wat ik bedoelde.
pi_35614685
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:33 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Wat is er zo goed aan de noord-zuidlijn dan?
Een goede OV infrastructuur in de grote stad is belangrijk. Maar de details in dezen ken ik niet.
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:35:07 #200
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_35614702
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:26 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Vandaag 40 jaar gelden:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Het eerste ruimtevaarttuig dat een andere planeet bereikte, het werd geen succes:
[..]

bron

Wat bewerkte foto's van latere Venera missie's:

[afbeelding]
Venera 9 (1975)

[afbeelding]
Venera 10 (1975)

[afbeelding]
Venera 13 (1982)

[afbeelding]
Venera 14 (1982)

Vrij zinloos eigenlijk die missie's naar Venus, en de plaatjes zijn ook vanuit een rare hoek geschoten eigenlijk, hier meer.
Geeneens heuvels
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:36:18 #201
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_35614744
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:34 schreef du_ke het volgende:

[..]

Een goede OV infrastructuur in de grote stad is belangrijk. Maar de details in dezen ken ik niet.
aha, betere verkeersaders zou waarschijnlijk de beste oplossing voor een hoop problemen zijn, maar het lijkt zo leuk he, een glimmende metalen trein die onder de grond kan
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:37:03 #202
127507 LodewijkNapoleon
Le Roi Est Mort
pi_35614769
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:35 schreef Tafkahs het volgende:
Geeneens heuvels
Zoals ik al zei, zinloos.
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:38:31 #203
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_35614824
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:37 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, zinloos.
Ja precies, had het project dan tenminste Emannuele 1 t/m 5 genoemd als je dan zonodig met je zwartwitcamera naar Venus moet in de jaren 70
pi_35614866
quote:

Geen geld voor nieuwe bouwplannen in Amsterdam

AMSTERDAM - Amsterdam heeft te weinig reserve in kas om toekomstige bouwplannen uit te voeren en tegenvallers in de huidige plannen te dekken. Dat blijkt uit de notitie ‘Ruimte winnen', die de gemeente Amsterdam woensdag bekendmaakte. In de afgelopen jaren zijn de financiële reserves voor de woning- en kantoorbouw opgedroogd. Op dit moment staat het fonds 26 miljoen euro in het rood.

De bestaande plannen voor woningbouw in Amsterdam lopen geen direct gevaar. Tegenvallers kunnen echter niet meer worden opgevangen. ‘Als alles misgaat, dan hebben we een groot probleem’, aldus een woordvoerster van D. Stadig, wethouder Stedelijke Ontwikkeling.

De gemeente stelt dat de nieuwe gemeenteraad nieuwe keuzes moet maken in de plannen voor de stedelijke ontwikkeling. Als er niet wordt ingegrepen, zou in de periode tot en met 2010 in de potjes voor de bouwplannen een tekort kunnen ontstaan van 279 miljoen euro.

De slechte financiële situatie is ontstaan door het huidige economische klimaat. De verkoop van grond voor kantoren viel tegen en ook de grondprijzen voor koopwoningen daalden. Daarbij stegen de bouwkosten wel. Daarnaast was in 2004 de rijksbijdrage lager dan voorzien. De gevolgen daarvan waren ingrijpender dan verwacht.

De vooruitzichten zijn volgens de gemeente nog minder rooskleurig, wegens de woningbouwplannen die nog moeten worden uitgevoerd. Bij vertraging van deze plannen is er weer een kans op financiële tegenvallers. Ook zouden op dit moment te veel kantoren in de bouwplannen zitten.

Het ontwikkelingsbureau van de gemeente stelt voor de huidige plannen opnieuw door te rekenen, minder sociale huurwoningen op te nemen in de nieuwbouwplannen en de grondprijs van sociale huurwoningen te verhogen. Ook moet, als wordt vastgehouden aan een gevarieerd bouwprogramma, het Rijk bijspringen omdat de gemeente en de woningcorporaties de kosten niet kunnen dragen. Ten slotte moeten grote bouwprojecten als de Zuidas en IJburg nog eens goed tegen het licht worden gehouden.

De Rekenkamer Amsterdam presenteert donderdag op verzoek van de gemeenteraad ook een rapport over de toestand van de financiële reserves voor de stedelijke ontwikkeling.
Niet zo vreemd he met zo'n prestigeobject .
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:41:18 #205
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_35614937
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:39 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Duco Stadig is toch al zo'n vreemde pvda bureaucraat. Ik denk dat hij er gemakshalve maar van uit gaat dat hij weer wethoudertje mag spelen voor de komende 4 jaar
pi_35615009
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:39 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ach lijkt me meer tijd om die woningcooperaties eens goed aan het werk te zetten.
pi_35615020
2Vandaag is weer vertrouwd links, .
pi_35615088
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:41 schreef Tafkahs het volgende:
Duco Stadig is toch al zo'n vreemde pvda bureaucraat. Ik denk dat hij er gemakshalve maar van uit gaat dat hij weer wethoudertje mag spelen voor de komende 4 jaar
Ja die zijn volgroeit met het pluche.

Zolang politici en ambtenaren niet persoonlijk worden geraakt door hun wanbeleid modderen ze gewoon op dezelfde incompetente manier verder.
pi_35615123
hyves, de gayscene start zeker een eigen hives.
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:54:11 #210
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_35615377
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:45 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ja die zijn volgroeit met het pluche.

Zolang politici en ambtenaren niet persoonlijk worden geraakt door hun wanbeleid modderen ze gewoon op dezelfde incompetente manier verder.
In Amsterdam is dat heel duidelijk. Je hebt maar een paar goeie peren, maar die raken op een gegeven moment murw of worden door hun eigen partij of kapot gemaakt of ze gebruiken hun kruiwagentjes.

Hester Maij van het combinofiasco is er zo eentje, ze heeft de boel verkloot door geen duidelijke eisen te stellen aan Siemens voor wat betreft de ondeugdelijke nieuwe trams, iets wat in Duitsland bijvoorbeeld heel normaal is als het produkt niet fatsoenlijk werkt. Tot ieders verbazing staat ze nu weer op een hoge positie in de CDA lijst..

Een ander geval is Rob Oudkerk, hij had z'n portefeuille niet in de vingers, er volgt een hoerenschandaal en de man is zo ongeveer een halve volksheld
Gelukkig krijgen we er wel Aboutaleb voor terug, iemand die stukken kundiger is dan de hele pvda fractie bij elkaar, maar het is nog maar de vraag in hoeverre hij geen gevecht tegen de windmolens moet voeren de komende periode na de verkiezingen..
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:01:59 #211
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35615659
quote:
[afbeelding]

Die gozer linksachter die meid is geweldig.
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:05:13 #212
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35615779
quote:
[..]
Fraude! Het land uit! Waar is Verdonk nu! IJzeren Rita! Hier!

breathe in...
pi_35616977
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:54 schreef Tafkahs het volgende:
In Amsterdam is dat heel duidelijk. Je hebt maar een paar goeie peren, maar die raken op een gegeven moment murw of worden door hun eigen partij of kapot gemaakt of ze gebruiken hun kruiwagentjes.

Hester Maij van het combinofiasco is er zo eentje, ze heeft de boel verkloot door geen duidelijke eisen te stellen aan Siemens voor wat betreft de ondeugdelijke nieuwe trams, iets wat in Duitsland bijvoorbeeld heel normaal is als het produkt niet fatsoenlijk werkt. Tot ieders verbazing staat ze nu weer op een hoge positie in de CDA lijst..

Een ander geval is Rob Oudkerk, hij had z'n portefeuille niet in de vingers, er volgt een hoerenschandaal en de man is zo ongeveer een halve volksheld
Gelukkig krijgen we er wel Aboutaleb voor terug, iemand die stukken kundiger is dan de hele pvda fractie bij elkaar, maar het is nog maar de vraag in hoeverre hij geen gevecht tegen de windmolens moet voeren de komende periode na de verkiezingen..
Macht maakt meer kapot dan je lief.
Daarnaast worden politici en ambtenaren niet verantwoordelijkheid gesteld voor hun beleid en het falen ervan. Nah ja politici tijdens verkiezingen maar dat is slechts een keer per 4 jaar en de meeste mensen hebben het geheugen van een garnaal.

Bij de overheid zou men wat meer besef moeten krijgen van geld en dat geld ergens vandaan moet komen en niet zomaar over de balk gegooid kan worden. Dat soort "tegenvallers" bij zo'n metrolijn is natuurlijk tragisch en die projectontwikkelaars en aannemers maar lachen.

Was de bouw van die metrolijn trouwens niet verworpen door de Amsterdammers tijdens een referendum?
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:35:26 #214
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35617038
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:34 schreef MrX1982 het volgende:

[..]
Was de bouw van die metrolijn trouwens niet verworpen door de Amsterdammers tijdens een referendum?
Zo ja, dan was de motie naast de raad neergelegd, het was namelijk geen referendum tot wantrouwen. Ofzoiets regelneukerigs.
pi_35617615
quote:
BESLUIT NOORD-ZUIDLIJN KLAP IN GEZICHT AMSTERDAM-MERS

Op 5 oktober jl. stemde de meerderheid van de Vaste Kamercommissie voor Verkeer en Waterstaat in met het verlenen van een rijkssubsidie van ruim f 2,1 miljard voor de Noord-Zuidlijn. De fracties van PvdA, VVD, D66 en GroenLinks baseerden hun besluit echter niet op een zorgvuldige afweging van kosten en baten, maar zwichtten zonder meer voor de immense politieke druk van hun Amsterdamse partijgenoten. Het Platform Metro, waaraan de auteur verbonden is, betreurt het dat aldus een megabedrag aan gemeenschapsgeld wordt gespendeerd aan dit in alle opzichten zeer slecht scorende infrastructuurproject dat bovendien leidt tot kwaliteitsachteruitgang van het lokale en regionale openbaar vervoer. Het besluit van de Kamercommissie betekent daarom een keiharde klap in het gezicht van de Amsterdamse bevolking en alle Nederlandse belastingbetalers.

In november 1996 stemde de meerderheid van de Amsterdamse gemeenteraad in met de aanleg van de Noord-Zuidlijn. Toenmalig wethouder Bakker (Verkeer en Vervoer, D66) stelde toen dat de aanleg van de lijn nu geen enkel probleem meer was en betitelde de lijn als een 'cadeau uit Den Haag dat Amsterdam niet aan zijn neus voorbij mocht laten gaan'. De realiteit was echter wezenlijk anders. In de eerste plaats werd het raadsbesluit onderworpen aan een correctief referendum en in de tweede plaats moest de rijksfinanciering goedgekeurd worden door de Tweede Kamer.

Nadat het Platform Metro het initiatief had genomen, vond op 25 juni 1997 het referendum over de Noord-Zuidlijn plaats waarbij 65% van de opgekomen kiezers zich tegen de lijn uitsprak. Slechts doordat de opkomstnorm niet werd gehaald, werd het raadsbesluit niet verworpen. Tijdens de publiciteitscampagne is door de gemeente Amsterdam een aantal beloftes gedaan aan de Amsterdamse bevolking. Zo zou de Noord-Zuidlijn het aantal files in de Binnenstad verminderen, leiden tot versterking van tram en bus, aangelegd worden zonder sloop van panden en voorts zouden de plannen technisch verantwoord zijn. Bovendien garandeerden de burgemeester, wethouder Bakker en wethouder Peer (Financiën, VVD) dat het Rijk 95% van alle optredende budgetoverschrijdingen zou dekken. Later zou blijken dat al deze uitspraken slechts loze beloften zijn.

Vanaf juni 1997 heeft het Platform Metro intensief gelobbyd bij de fractiespecialisten van alle partijen in de Vaste Kamercommissie voor Verkeer een Waterstaat ten einde hen er van te overtuigen dat het Noord-Zuidlijn-project een dermate slechte kosten-baten verhouding heeft dat het onverantwoord is een megarijksbijdrage voor dit project te verlenen. In de loop van ruim 2 jaar vonden vele sessies gesprekken plaats met de diverse Kamerleden. Aanvankelijk hadden zij begrip voor onze argumenten en zetten zij grote vraagtekens achter het nut en de financiering van dit project. Vanaf het moment dat de gemeente Amsterdam haar lobbyactiviteiten startte (medio 1998), veranderde echter het standpunt van een aantal partijen plotseling (PvdA en GroenLinks).

Het voornaamste lobbyinstrument van de gemeente Amsterdam vormde het verkondigen van pertinente onwaarheden c.q. propagandaleugens inzake het Noord-Zuidlijn-project ten einde de Tweede Kamer te overtuigen van de 'geweldige meerwaarde' van het project. Enkele voorbeelden kunnen veel verduidelijken:

• De directeur van de gemeentelijke dienst Infrastructuur Verkeer en Vervoer (IVV), de heer F. Strik, stelde in een interview met De Telegraaf in maart 1998 dat de Noord-Zuidlijn zou leiden tot een 'banenexplosie' van maar liefst ruim 80.000 arbeidsplaatsen. Dit aantal wordt ook genoemd in de subsidienota Noord-Zuidlijn die door de gemeente is ingediend bij het Ministerie van Verkeer en Waterstaat. Onafhankelijke onderzoeken door het Nederlands Economisch Instituut (NEI) en de Vrije Universiteit stellen echter dat de Noord-Zuidlijn niet leidt tot het ontstaan van nieuwe werkgelegenheid.

• Tijdens de in december 1998 in de Tweede Kamer gehouden hoorzitting over de Noord-Zuidlijn verkondigde wethouder Köhler (Verkeer en Vervoer, GroenLinks) dat de Noord-Zuidlijn een file-oplossend vermogen heeft en dat de lijn vanaf 2006 meteen al voor een aanzienlijke overstap van auto naar openbaar vervoer zorgt. Het in opdracht van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat opgestelde rapport 'Audit Noord-Zuidlijn' concludeert dat de Noord-Zuidlijn slechts leidt tot een vermindering van 600 autoverplaatsingen per dag. Het effect van de Noord-Zuidlijn op de automobiliteit is dus minimaal. Van enige vermindering van de fileproblemen in Amsterdam en zijn regio zal dan ook geen sprake zijn.

• Bij bovengenoemde hoorzitting stelde wethouder Köhler dat de Noord-Zuidlijn dé drager is van hoogwaardig openbaar vervoer in Amsterdam en de noordelijke Randstad. In november 1998 rapporteerden de gemeenten Zaanstad en Purmerend, naar aanleiding van het verzoek van het Platform Metro, aan de Minister van Verkeer en Waterstaat dat zij de doortrekking van de Noord-Zuidlijn naar hun gemeente expliciet afwijzen omdat dit leidt tot forse achteruitgang van de kwaliteit van het regionaal openbaar vervoer. Daardoor kan de Noord-Zuidlijn geen regionale lijn worden volgens de planvorming en is zij al helemaal geen ruggegraat van het regionaal openbaar vervoer.

• Volgens de gemeente Amsterdam zou het huidige openbaar vervoernet de door de gemeente veronderstelde explosief toenemende vervoervraag (88% in de periode 1993-2005) niet op adequate wijze kunnen afwikkelen en daarom zou de Noord-Zuidlijn noodzakelijk zijn. De cijfers van Onderzoek en Statistiek wijzen echter uit dat in de periode 1993-1998 het aantal passagiers is afgenomen en wel met 5%. Het groeicijfer van 88% in 12 jaar tijd is dan ook irreëel. Met een aantal gerichte aanpassingen, tegen vele malen lagere kosten dan bij aanleg van de Noord-Zuidlijn, kan het bestaande net uitstekend de overigens bescheiden vervoergroei opvangen.

De fracties van PvdA, GroenLinks en D66 konden op basis van de door de gemeente Amsterdam verschafte informatie hun goedkeuring hechten aan de financiering van de Noord-Zuidlijn bij het algemeen overleg op 1 juli van dit jaar. De VVD-fractie wilde toen echter niet instemmen. VVD-wethouder Groen (Financiën) heeft volgens VVD-Kamerlid Hofstra de VVD-Tweede Kamerfractie zwaar onder druk gezet om in te stemmen met de financiering van de lijn met als uiteindelijk resultaat dat deze fractie onder de politieke druk is bezweken, ondanks de verdeeldheid in de eigen partij. Daardoor ontstond een meerderheid voor de financiering van de Noord-Zuidlijn in de Kamercommissie Verkeer en Waterstaat die nog groter werd doordat het CDA, dat zich eerder altijd kritisch toonde, overstag ging ondanks de vele bezwaren die nog altijd leefden.

Binnenkort zal de gemeente Amsterdam de beschikking van de Minister voor de Noord-Zuidlijn ontvangen. Dit betekent echter niet dat de lijn dan ook direct kan worden aangelegd. Daarvoor ontbreekt de juridische basis. De gemeente wachten nog vele juridische procedures: tegen het bestemmingsplan en voorts tegen de bouwvergunningen die de gemeente voor de stations heeft afgegeven.

De gemeenteraad zal zich over enige tijd moeten buigen over het pakket afspraken dat is gemaakt door B&W van Amsterdam met Minister Netelenbos. Belangrijkste punt is de risicoverdeling: alle risico's zijn door de Minister eenzijdig bij Amsterdam gelegd. In ruil daarvoor krijgt Amsterdam een 'verzekeringspremie' van f 187 miljoen. Daarmee is de belofte geschonden die door B&W is gedaan tijdens het referendum (95% risico-afdekking door het Rijk) en loopt de gemeente immense financiële risico's. Ervaringen met de aanleg van metrolijnen in het buitenland tonen aan dat grote budgetoverschrijdingen eerder regel dan uitzondering zijn. Zo zijn de investeringskosten van de Jubilee-metrolijn in Londen inmiddels opgelopen tot ruim f 9 miljard in plaats van de geraamde f 5 miljard. Wanneer bij de Noord-Zuidlijn vergelijkbare budgetoverschrijdingen optreden, liggen de werkelijke kosten in de orde van f 3,5 - 4 miljard. In dat geval zou de gemeente Amsterdam opdraaien voor extra kosten van f 1,5 - 2 miljard. Dit zou een enorme financiële ramp zijn voor Amsterdam met als gevolg dat alle Amsterdammers het gelag moeten betalen. De lokale lasten zullen dan fors moeten stijgen, er zal moeten worden bezuinigd op collectieve voorzieningen en wellicht staat Amsterdam een langdurige artikel-12 status te wachten. Bravo, wethouders Köhler en Groen, U heeft het toch maar mooi voor elkaar gekregen dat in de toekomst de trotse hoofdstad van Nederland wellicht onder curatele van het Rijk wordt gesteld. De gemeenteraad kan een financiële ramp nog voorkomen door binnenkort de door B&W met de Minister afgesproken risicoverdeling ondubbelzinnig af te wijzen en de wethouders Köhler en Groen terug te sturen naar de onderhandelingstafel om de belofte uit 1997 na te komen: 95% risico-afdekking door het Rijk. Natuurlijk is het nog veel beter wanneer de gemeenteraad zou besluiten het Amsterdamse paard van Troje definitief niet binnen te halen.

Victor van Lamoen

De auteur is verbonden aan het Platform Metro
http://home.deds.nl/~quip/archief/amsterdumb/platformmetro.html

Over incompentie, leugens en bedrog gesproken.
pi_35617725
Ja, al die rapporten zijn veel rooskleuriger dan de werkelijkheid ("Er valt geld te halen!!"). en het zijn alleen maar aannames.
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:55:20 #217
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35617925
Ah, fraude / leugens, dus oprotten? Of dan ineens weer niet?
pi_35617990
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:51 schreef pberends het volgende:
Ja, al die rapporten zijn veel rooskleuriger dan de werkelijkheid ("Er valt geld te halen!!"). en het zijn alleen maar aannames.
Assumption is the mother of all fuck-ups.
pi_35618055
Hele website zelfs tegen de Noord-Zuidlijn.

http://www.bovengrondse.nl/

Dat project zal ongetwijfeld nog wel meer financiele "tegenvallers" hebben in de toekomst.
pi_35618058
Ik ben brak
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:58:37 #221
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35618085
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:56 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Assumption is the mother of all fuck-ups.
In het buitenland zag ik een keer bij een grote bouwplaats een bord met de tekst:

draag dit, doe dat, doe niet dat blabla heel groot
en dan een kwart van het bord:
quote:
IF THERE IS A HUGE FUCK UP, CALL TODD: 125-1233455blabla
!
  woensdag 1 maart 2006 @ 20:03:47 #222
89730 Drugshond
pi_35618289
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:58 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Ik ben brak
  • Koelkast open.
  • Pak een bruine rakker (sommige merken hebben witte of groene flesjes).
  • Kijk naar de uiterste houdbaarheids-datum [x]
  • Pak een aansteker.
  • Wip het dopje eraf.... kan ook met tanden of met 2 flesjes te gelijk.
  • Zet de inhoud op je mond.
  • Probleem opgelost (of recept herhalen).

[x] = Onzin. Gisteren heb ik bier gekregen van iemand die nooit geen bier drinkt. Anders ging het toch in de kliko (volle flessen weggooien )
    2 flesjes van 02-2005 en 1 van 12-2004, en was nog steeds goed te drinken. Nadeel is wel dat het qua gisting iets zwaarder kan worden. Like I care .
  • pi_35618354
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 20:03 schreef Drugshond het volgende:

[..]

• Koelkast open.
  • Pak een bruine rakker (sommige merken hebben witte flesjes).
  • Kijk naar de uiterste houdbaarheids-datum [x]
  • Pak een aansteker.
  • Wip het dopje eraf.... kan ook met tanden of met 2 flesjes te gelijk.
  • Zet de inhoud op je mond.
  • Probleem opgelost (of recept herhalen).

[x] = Onzin. Gisteren heb ik bier gekregen van iemand die nooit geen bier drinkt. Anders ging het toch in de kliko (volle flessen weggooien )
    2 flesjes van 02-2005 en 1 van 12-2004, en was nog steeds goed te drinken. Nadeel is wel dat het qua gisting iets zwaarder kan worden. Like I care .
  • Ik heb al een beugeltje gevonden
    'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
    "Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
      woensdag 1 maart 2006 @ 20:06:07 #224
    125364 Tafkahs
    Stadsnomade
    pi_35618382
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 19:34 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Macht maakt meer kapot dan je lief.
    Daarnaast worden politici en ambtenaren niet verantwoordelijkheid gesteld voor hun beleid en het falen ervan. Nah ja politici tijdens verkiezingen maar dat is slechts een keer per 4 jaar en de meeste mensen hebben het geheugen van een garnaal.

Bij de overheid zou men wat meer besef moeten krijgen van geld en dat geld ergens vandaan moet komen en niet zomaar over de balk gegooid kan worden. Dat soort "tegenvallers" bij zo'n metrolijn is natuurlijk tragisch en die projectontwikkelaars en aannemers maar lachen.

Referenda zeggen geen reet. De Amsterdammer heeft ook heel duidelijk tegen de verzelfstandiging van het GVB gestemd. Peijs vindt dat onzin, het moet en zal geprivatiseerd worden
    pi_35618985
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 20:06 schreef Tafkahs het volgende:
    Referenda zeggen geen reet. De Amsterdammer heeft ook heel duidelijk tegen de verzelfstandiging van het GVB gestemd. Peijs vindt dat onzin, het moet en zal geprivatiseerd worden
    Daar ben ik ook voorstander van.
      woensdag 1 maart 2006 @ 20:28:03 #226
    125364 Tafkahs
    Stadsnomade
    pi_35619273
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 20:21 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Daar ben ik ook voorstander van.
    Ik vind het niet zo'n goed idee om strippenkaarten explosief te laten stijgen eigenlijk. Maar ja, ik heb dan ook geen auto.
      woensdag 1 maart 2006 @ 20:29:40 #227
    125364 Tafkahs
    Stadsnomade
    pi_35619341
    Wat is dat xp 64 bagger trouwens, de helft van de software werkt gewoon niet.. Je zou zeggen dat het backwards compatible zou moeten zijn
    pi_35619478
    Ola.
    pi_35619760
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 20:28 schreef Tafkahs het volgende:
    Ik vind het niet zo'n goed idee om strippenkaarten explosief te laten stijgen eigenlijk. Maar ja, ik heb dan ook geen auto.
    In Amsterdam kan je toch overal komen met de fiets.
    pi_35620218
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 19:01 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Die gozer linksachter die meid is geweldig.
    Hij denk dat ze het eerste geval van vogelgriep in de VS is .
    pi_35620253
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 18:35 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Geeneens heuvels
    .
      woensdag 1 maart 2006 @ 20:54:00 #232
    125364 Tafkahs
    Stadsnomade
    pi_35620280
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 20:39 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

In Amsterdam kan je toch overal komen met de fiets.
    Precies, daar heb je geen lijn voor nodig, je neemt gewoon de weg
    pi_35620620
    Fransie B op 2 .
      woensdag 1 maart 2006 @ 21:07:20 #234
    125364 Tafkahs
    Stadsnomade
    pi_35620751
    nou, leuk voor hem. Da's toch de tros?
      woensdag 1 maart 2006 @ 21:09:18 #235
    125364 Tafkahs
    Stadsnomade
    pi_35620842
    how much is that little doggie in the window, waf waf
    pi_35621019
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 21:09 schreef Tafkahs het volgende:
    how much is that little doggie in the window, waf waf
    Voor vrouwen ben ik gratis
    pi_35621040
    Oei, ik heb te veel gezopen, ik zie blauw
      woensdag 1 maart 2006 @ 21:15:13 #238
    125364 Tafkahs
    Stadsnomade
    pi_35621103
    dat is nou de kracht van de politiek
      woensdag 1 maart 2006 @ 21:17:28 #239
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_35621193
    DoG!
    pi_35621549
    .
      woensdag 1 maart 2006 @ 21:24:56 #241
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_35621584
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 21:13 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Voor vrouwen ben ik gratis
    Titt'nman?
    Volgens mij moet je je stropdas wat losser doen.
      woensdag 1 maart 2006 @ 21:36:03 #242
    130955 Floripas
    Blast from the past
      woensdag 1 maart 2006 @ 21:36:17 #243
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_35622233
    mensen ik heb een geweldige week achter de rug
    □ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
    ■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
    □ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
      woensdag 1 maart 2006 @ 21:37:05 #244
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_35622275
    duuug Floripas
    ■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
      woensdag 1 maart 2006 @ 21:52:09 #245
    127507 LodewijkNapoleon
    Le Roi Est Mort
    pi_35623043
    quote:
    Gefeliciteerd!
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 21:36 schreef DionysuZ het volgende:
    mensen ik heb een geweldige week achter de rug
    Fijn
      woensdag 1 maart 2006 @ 21:54:11 #246
    127507 LodewijkNapoleon
    Le Roi Est Mort
    pi_35623179
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 16:59 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
    Hee, Jozef Luns!
    Nog steeds geen hond die het door heeft, dat onderwijs van tegenwoordig!
      woensdag 1 maart 2006 @ 22:08:38 #247
    62977 George-Butters
    Super Geil Klasse
    pi_35624033
    quote:
    What happened?
    Donner 1
    Donner 2
    Streng!
    pi_35624146
    quote:
    Zelfs in het parlement wemelt het van de ex-krakers (Wijnand Duyvendak, Christa van Velzen etc.)
    Van welke site?
      woensdag 1 maart 2006 @ 22:12:21 #249
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_35624271
    quote:
    Wh00t!
      woensdag 1 maart 2006 @ 22:13:28 #250
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_35624320
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 22:12 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Wh00t!
    SC staat voor SolliCitatie naar MOD, blijkbaar, kijkende naar Drugshond, Tafkahs en nu DoG.

pi_35624437
    En Sidekick, KlowJow, Mutant. Verraders .
    pi_35624475
    Of ze vonden dat de Rotterdam connectie een beetje verdween, win-win situatie.

En Rotterdammert en Zuiplap
    pi_35624764
    Taida bij NOVA .

Wat zou die pleegvader van haar eigenlijk denken? "Ah, lief meisje, kan ik mooi papa spelen" of "Nou, m'n vrouw is niet meer zo lekker, laat ik maar een lekker meissie in huis nemen" ?
    pi_35625032
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 19:58 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
    Ik ben brak
    Je bent blauw dat vind ik verbazingwekkender !

DoG !
    pi_35625108
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 22:13 schreef Yildiz het volgende:

[..]

SC staat voor SolliCitatie naar MOD, blijkbaar, kijkende naar Drugshond, Tafkahs en nu DoG.

En ik loop al vanaf het begin rond in het Polcafé en zie nog steeds niet blauw .
      woensdag 1 maart 2006 @ 22:28:31 #256
    89730 Drugshond
    pi_35625109
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 22:13 schreef Yildiz het volgende:

En daar kom je nu pas achter.
      woensdag 1 maart 2006 @ 22:29:57 #257
    89730 Drugshond
    pi_35625174
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 22:28 schreef du_ke het volgende:
    En ik loop al vanaf het begin rond in het Polcafé en zie nog steeds niet blauw .
    Een solli was wel nuttig geweest.
    Dat was ook de procedure.
      woensdag 1 maart 2006 @ 22:30:06 #258
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_35625182
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 22:21 schreef pberends het volgende:
    Taida bij NOVA .

Wat zou die pleegvader van haar eigenlijk denken? "Ah, lief meisje, kan ik mooi papa spelen" of "Nou, m'n vrouw is niet meer zo lekker, laat ik maar een lekker meissie in huis nemen" ?
    Als we zoveel aandacht besteden aan fraude als bij Taida, hebben we Talpa 2 t/m 99 nodig, minimaal.
      woensdag 1 maart 2006 @ 22:30:29 #259
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_35625195
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 22:28 schreef Drugshond het volgende:

[..]

En daar kom je nu pas achter.
    Ik plaats het nu.
      woensdag 1 maart 2006 @ 22:30:51 #260
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_35625211
    pi_35625223
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 22:29 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Een solli was wel nuttig geweest.
    Dat was ook de procedure.
    Solliciteren klinkt naar werken .

Maar wat schuift het nou? Of krijg je zelfs met kerst geen presentje?
      woensdag 1 maart 2006 @ 22:31:47 #262
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_35625253
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 22:21 schreef pberends het volgende:
    Taida bij NOVA .

Goed punt, van die universiteiten.
    pi_35625271
    Als ik Meki heette, zou ik ook superwoedend zijn.
      woensdag 1 maart 2006 @ 22:34:01 #264
    89730 Drugshond
    pi_35625347
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 22:31 schreef du_ke het volgende:

Je bent toch links.
    - V R I J W I L L I G E - A R B E I T - E I N S A T Z -
      woensdag 1 maart 2006 @ 22:34:18 #265
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_35625365
    Het is inderdaad een beetje raar, dat universiteiten studenten uit het buitenland willen, maar ik ben bang dat dat een beetje internationaal is, en dat we dat niet door kunnen trekken naar de universiteit. Heel jammer aan de ene kant, maar het zal denk ik niet werken.
    pi_35625367
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 22:30 schreef DionysuZ het volgende:
    [afbeelding]
    Cigaro!
    pi_35625407
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 22:34 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Je bent toch links.
    - V R I J W I L L I G E - A R B E I T - E I N S A T Z -
    Tja maar er komt toch wel een blijk van waardering? Ik mod op een ander forum ook wat en dat leverde me een MP3 spelertje op deze kerst.
    pi_35625409
    ff 6 pack halen bij de avond winkel, hopen dat het niet te hard sneeuwt
      woensdag 1 maart 2006 @ 22:35:39 #269
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_35625427
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 22:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

Oja, dit is niet serieus bedoeld overigens, voordat men gaat denken dat ik het grappig vind, die geschiedenis.
    pi_35625471
    Assumption is the mother of Oidipous.
      woensdag 1 maart 2006 @ 22:37:14 #271
    89730 Drugshond
    pi_35625489
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 22:35 schreef du_ke het volgende:
    Tja maar er komt toch wel een blijk van waardering? Ik mod op een ander forum ook wat en dat leverde me een MP3 spelertje op deze kerst.
    Die kosten kunnen ze beter stoppen in server-upgrades.
      woensdag 1 maart 2006 @ 22:37:27 #272
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_35625506
    quote:
    [afbeelding]
    Zelfs je baard laten staan, geweldig.

Ik vind dit trouwens een aparte zin, met een aparte emotie.
    quote:
    never send to know for whom the bell tolls; it tolls for thee
    pi_35625551
    En dan te bedenken dat hij in het echt ook zo denkt. Niet eens een carnavals-socialist.
      woensdag 1 maart 2006 @ 22:39:39 #274
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_35625601
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 22:38 schreef Johan_de_With het volgende:
    En dan te bedenken dat hij in het echt ook zo denkt. Niet eens een carnavals-socialist.
    Zo loopt hij er elke dag bij, dit was zijn normale kloffie, alleen die gele handschoenen waren carnavalskleding.
      woensdag 1 maart 2006 @ 22:52:49 #275
    62977 George-Butters
    Super Geil Klasse
    pi_35626210
    quote:
    [afbeelding]
    Donner 1
    Donner 2
    Streng!
      woensdag 1 maart 2006 @ 22:53:01 #276
    62977 George-Butters
    Super Geil Klasse
    pi_35626216
    Daag
    Donner 1
    Donner 2
    Streng!
      woensdag 1 maart 2006 @ 22:54:42 #277
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_35626287
    HOLY SHIT!

15-20% van de leerlingen heeft problemen ( op het VMBO )
    pi_35626428
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 22:54 schreef Yildiz het volgende:
    HOLY SHIT!

Problemen met poepen?
      woensdag 1 maart 2006 @ 22:59:23 #279
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_35626489
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 22:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Problemen met poepen?
    Zeg! We hebben het over mensen hoor, mensen die later in Nederland gaan werken, en zorgen dat jouw huis staat.

En, van der Hoeven zegt nu dat ouderbijdrage niet verplicht is, oh? Ik heb anders meegemaakt. Al vind ik het wel een heel nobel streven, want het is belachelijk, zoiets heb ik op het HBO ook niet, dus waarom ineens wel op de basisschool.
      woensdag 1 maart 2006 @ 23:03:10 #280
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_35626644
    En ik maar denken dat 100% van de mensen wel problemen heeft.
      woensdag 1 maart 2006 @ 23:03:34 #281
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_35626656
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 23:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:
    En ik maar denken dat 100% van de mensen wel problemen heeft.
    Waarheid.
      woensdag 1 maart 2006 @ 23:04:13 #282
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_35626681
    quote:
    HOLY SHIT!

omg
      woensdag 1 maart 2006 @ 23:09:46 #283
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_35626877
    quote:
    HOLY SHIT!

Laten we ze allemaal versneld uitprocederen, dat werkt.
    pi_35626989
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 22:59 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Zeg! We hebben het over mensen hoor, mensen die later in Nederland gaan werken, en zorgen dat jouw huis staat.
    Had het verkeerd gelezen Of jij m'n opmerking verkeerd geïnterpreteerd. ik dacht ook aan de problemen die iedereen wel heeft.
      woensdag 1 maart 2006 @ 23:15:24 #285
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_35627109
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 23:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Had het verkeerd gelezen Of jij m'n opmerking verkeerd geïnterpreteerd. ik dacht ook aan de problemen die iedereen wel heeft.
    Ik gokte eigenlijk gewoon op problemen binnen het onderwijs zeg maar, minister van het onderwijs zat er bij.

Ey, Taïda-remake in Jiskefet?
      woensdag 1 maart 2006 @ 23:20:46 #286
    127507 LodewijkNapoleon
    Le Roi Est Mort
    pi_35627321
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 22:36 schreef Johan_de_With het volgende:
    Assumption is the mother of Oidipous.
    'Kap eens met dat zweverige gelul'
      woensdag 1 maart 2006 @ 23:21:22 #287
    130955 Floripas
    Blast from the past
      woensdag 1 maart 2006 @ 23:21:57 #288
    89730 Drugshond
      woensdag 1 maart 2006 @ 23:22:11 #289
    130955 Floripas
    Blast from the past
      woensdag 1 maart 2006 @ 23:26:29 #290
    127507 LodewijkNapoleon
    Le Roi Est Mort
    pi_35627533
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 23:21 schreef Floripas het volgende:
    'navond
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 23:12 schreef Davitamon het volgende:
    Is dat een fundamentele waarheid, dat wij mensen fundamenteel niet in staat zijn een objectieve waarheid te kennen?

Kortom; metafysisch drijfzand.
    Hoe werk ik me hier taaltechnisch nou weer uit, stomme 'gelovigen'.
      woensdag 1 maart 2006 @ 23:29:23 #291
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_35627620
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 23:26 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

'navond
    [..]

Een hint voor de laatste, van mijn kant.

Zelfs de waarheden die ik toon, zijn doordrenkt van mijn mening, omdat ik wil dat ik dit plaats, en daarmee is waarheid vertellen subjectief.

Het is pas objectief als je meerdere kanten belicht, en tot in den treure vergelijkt met andere zaken. En dat kan formeel niet

Blaat.
      woensdag 1 maart 2006 @ 23:29:44 #292
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_35627638
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 23:26 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

'navond
    [..]

Wilde anecdote a la Augustinus?
    quote:
    Dat je het niet zeker weet - immers, hij betwijfelt het, dus het wordt al in twijfel getrokken -> fundamenteel betwistbaar.
    pi_35627721
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 23:22 schreef Floripas het volgende:

[..]

Fok.
    Neen, site van een politiek-radicaal kluppie .
      woensdag 1 maart 2006 @ 23:32:49 #294
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_35627751
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 23:32 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Neen, site van een politiek-radicaal kluppie .
    Ik las het hier anders ook, in een post van PJO.
    pi_35627807
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 23:32 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik las het hier anders ook, in een post van PJO.
    Haha, waar? Overigens komt het van een columniste die ook elders slap zevert dus niet van PJORourke.
    pi_35627835
    Bos doet Fortuyn na

http://frontpage.fok.nl/nieuws.fok/62688#2540010

Ook wel leuke quote van Bos "Ik hoef maar 10% meer te verdienen bovenop m'n 125k euri"
      woensdag 1 maart 2006 @ 23:36:31 #297
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_35627877
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 23:34 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Haha, waar? Overigens komt het van een columniste die ook elders slap zevert dus niet van PJORourke.
    Oh ja, ik haal nu Pamela Hemelrijk en PJO door mekaar. Ik moest door dat toontje aan hem denken, en het was érg vroeg, vanmorgen....
    pi_35627931
    DoG blauw. Zeker vanwege het bier .

Gefeliciteerd .
      woensdag 1 maart 2006 @ 23:38:41 #299
    127507 LodewijkNapoleon
    Le Roi Est Mort
    pi_35627959
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 23:29 schreef Floripas het volgende:

Wilde anecdote a la Augustinus?
    In elk geval heb ik wel een wilde Dominicaner; mijn Jack Russel heeft vandaag een herder aangevallen.
    quote:
    Dat je het niet zeker weet - immers, hij betwijfelt het, dus het wordt al in twijfel getrokken -> fundamenteel betwistbaar.
    Morgen weer een dag...
      woensdag 1 maart 2006 @ 23:39:26 #300
    127507 LodewijkNapoleon
    Le Roi Est Mort
      woensdag 1 maart 2006 @ 23:39:37 #301
    127507 LodewijkNapoleon
    Le Roi Est Mort
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')