Maar jij hebt toch ziekte van Lyme? Daar word je heel moe van, toch?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan nog veel respect ik weet niet of ik het op dit moment op zou kunnen brengen.
Nee, in het algemeen, in het geheel niet over de mantelzorg. Maak je niet druk.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:25 schreef Floripas het volgende:
Zweverig gelul? Over de mantelzorg?
Van die lyme heb ik geen last was toeval dat die ontdekt werd. En als het goed is zijn al die bacteriën ook weer verdwenenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:25 schreef Floripas het volgende:
[..]
Maar jij hebt toch ziekte van Lyme? Daar word je heel moe van, toch?
Ik ben gezond van lijf en leden.
Bovendien, het lijkt een beetje op het huishouden: beetje kantjes d'r vanaflopen, beetje poetsen, eens in de zoveel tijd wat weer, dan weer wat minder.
Lithion. Zoon van een vlooienkoopman.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:26 schreef Lithion het volgende:
Johan. Lul.
hamburgers uit lutjebroekquote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:26 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Lithion. Zoon van een vlooienkoopman.
Nou, ze wist de volksziel te beroeren, anders.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:35 schreef RichardQuest het volgende:. Taida als opening op het Journaal. Ze verdient nog geen voetnoot in de lokale klant.
Weet je hoeveel "Taida's" er rondlopen in Nederland? Hoeveel AMA's?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:36 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nou, ze wist de volksziel te beroeren, anders.
Kwestie van 'verstehen' om met Dilthey te spreken.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:12 schreef Floripas het volgende:
In Romeinen staan wel ergere dingen over mij.
Ik heb Paulus geháát, ik heb menig Christen in mijn atheistische tijd omver gepraat over Paulus, pas recent vallen er een hele hoop zaken op z'n plaats.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:13 schreef Floripas het volgende:
Paulus is echt de Berluscuni van de Bijbel.
Augustinus draag ik een warm hart toequote:Geef mij maar van de patristieke traditie: Augustinus.
Ja, en ééntje moet er de avatar zijn.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:37 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Weet je hoeveel "Taida's" er rondlopen in Nederland? Hoeveel AMA's?
Welterustenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:38 schreef Floripas het volgende:
Floripas gaat eens kijken of er nog lendenen te beroeren zijn in het zachte dons!
Waarom? Kunnen we niet gewoon nadenken over wat de regels moeten zijn in plaats van in uitzonderingen (ze rondt VWO af)? Dat vind ik veel belangrijker.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:38 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, en ééntje moet er de avatar zijn.
Zo, daar wil ik wel eens wat meer over horen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:38 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Kwestie van 'verstehen' om met Dilthey te spreken.In die zin is de openbaring een altijd voortgaand proces. Voor de rest is elk mens een zondaar (zondaar in de zin dat elk mens fouten maakt, incompleet is.), en niemand weet wie meer zondigt dan de ander, daar is allemaal rekening mee gehouden naar mijn bescheiden mening, verder denk ik dat het nut van voorschriften als monogamie pas hun nut bewijzen bij tegenslag, of als het lichamelijke van minder belang wordt.
Overigens wil ik elke schijn van het opgeheven vingertje vermijden, ik heb in het verleden ook o.a. een seksueel losbandig leven geleid.
Ik heb Paulus nooit gehaat, Paulus ís.quote:[..]
Ik heb Paulus geháát, ik heb menig Christen in mijn atheistische tijd omver gepraat over Paulus, pas recent vallen er een hele hoop zaken op z'n plaats.
[..]
Nogmaals, jouw confessiones wil ik nog wel eens horen.quote:Augustinus draag ik een warm hart toe, die vind ik over het algemeen wel het navolgen waard, ik herken me ook zo in z'n levensverhaal!
quote:Maar goed, ik hou het hier eerst maar bij, ik heb getwijfeld of ik er uberhaupt op in zou gaan, ik wist niet wat het meest respectvol was naar jouw levensbeschouwing, bij deze de gok.
Waarom kunnen we niet wat menselijker zijn in onze aanpak?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:39 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Waarom? Kunnen we niet gewoon nadenken over wat de regels moeten zijn in plaats van in uitzonderingen (ze rondt VWO af)? Dat vind ik veel belangrijker.
Oh, die wens heb ik ook hoor.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:42 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waarom kunnen we niet wat menselijker zijn in onze aanpak?
Plasterk?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:42 schreef Johan_de_With het volgende:
Heeft iemand Dekker en die evolutiebioloog nog gezien?
Nou en of, Christenen waren een dankbaar doelwit, ik ergerde me ook altijd aan het bidden voor het eten en dat soort dingen en ik liet dat uitgebreid merken ook. En altijd discussies over evolutie en homo's en vrouwenrechten en ik kreeg ze altijd stil, nou waren het dan ook vaak niet de meest intelligente mensen, maar ik heb ze weldegelijk een hoop onrecht aangedaan achteraf gezien.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:40 schreef RichardQuest het volgende:
Ben je atheïst geweest, LN? Fel?
Doordenker: zijn we dat niet juist?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:42 schreef Floripas het volgende:
Waarom kunnen we niet wat menselijker zijn in onze aanpak?
Zonde, ik vind dat gelovigen geen onrecht verdienen al heb ik wel een oude vriend gedag gezegd omdat 'ie m.i. helemaal doorsloeg en me ermee schoffeerdequote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:45 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Nou en of, Christenen waren een dankbaar doelwit, ik ergerde me ook altijd aan het bidden voor het eten en dat soort dingen en ik liet dat uitgebreid merken ook. En altijd discussies over evolutie en homo's en vrouwenrechten en ik kreeg ze altijd stil, nou waren het dan ook vaak niet de meest intelligente mensen, maar ik heb ze weldegelijk een hoop onrecht aangedaan achteraf gezien.
Cambodia is, in economisch opzicht, met grote passen vooruit aan het gaan; vreemd dat er dan toch zo'n groei in het aantal prostituees waar te nemen is.quote:Paid sex may not be on the minds of the representatives from international donor organisations when they gather in Cambodia, this week, to discuss aid to that poverty-stricken country.
But were these officials from the donor community to venture out from the comfort of their swanky hotel to gauge the state of the sex industry in Phnom Penh, they may come up against a fact that serves a women's organisation as one of the many stark indicators of poverty.
''There are women offering sex at very low rates, 800 riel (20 US cents),'' says Rosanna Barbero, coordinator of ‘Womyn's Agenda for Change', a non-governmental organisation (NGO) in the Cambodian capital working to empower women. ''The prices have gone down because there is an increase in prostitution.''
In the late 1990s, sex workers in Phnom Penh were charging customers two US dollars, she revealed during a telephone interview. ''I am alarmed at this; they are getting desperate to earn, because there is more and more competition.''
Het ligt er maar net aan waar de welvaart terechtkomt hè. Hoe heette het economische theoretische effect trouwens waarin wordt beweerd dat als de rijker rijker worden, de armen ook rijker worden?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:55 schreef Lithion het volgende:
Fitty Cent yo!
[..]
Cambodia is, in economisch opzicht, met grote passen vooruit aan het gaan; vreemd dat er dan toch zo'n groei in het aantal prostituees waar te nemen is.
Stukje bij beetjequote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:41 schreef Floripas het volgende:
Nogmaals, jouw confessiones wil ik nog wel eens horen.
bronquote:Jan Toorop
In de schilderkunst ontpopte Jan Toorop zich als een van de belangrijkste symbolisten. Zijn werk evolueerde echter tot deze stijl langs zijn debuterend impressionisme, waarin hij het licht in kleur bracht, en zijn daaropvolgend divisionisme.
Hij werd geboren te Poerworedjo, op Java, op 20 december 1858 en hij stierf te 's-Gravenhage op 3 maart 1928. Hij was 14 jaar, toen het gezin naar Nederland kwam. Oorspronkelijk was zijn opvoeding op het commerciële gericht, maar zijn artistieke belangstelling bracht hem naar de Academie van Amsterdam, onder leiding van Auguste Allebé, van 1880 tot 1882, en die van Brussel in datzelfde jaar, onder leiding van Jean François Portaels.
Zijn verblijf te Brussel zou positief bepalend worden voor zijn kunstenaarsvorming. Te Machelen deelde hij een tijdlang een atelier met William Degouve de Nuncques. Hij maakt kennis met de letterkundigen Emile Verhaeren en Maurice Maeterlinck en dompelt zich onder in het kunstzinnige avant-gardistische milieu, dat gedomineerd wordt door James Ensor en Fernand Khnopff. Hij wordt trouwens, in 1885, al opgenomen als lid in de progressistische groep Les XX van Octave Maus.
Met zijn vriend Ensor trok hij naar Parijs en kwam er onder indruk van het pointillisme van Georges Seurat en Paul Signac. Met Verhaeren reisde hij naar Londen, in 1884 en 1886. Daar wordt hij getroffen door het merkwaardige werk van de impressionist James McNeill Whistler.
In 1890 vestigt hij zich terug in Nederland. Hier gaat hij zijn "lineair idealisme" ontwikkelen, als belangrijk symbolist, in een religieus gerichte Art-Nouveau-stijl. Jan Toorop maakte in 1894 een lithografie voor Delftsche Slaolie, waarin de Art Nouveau-stijl heel sterk tot uitdrukking kwam. Door de bekendheid van de litho werd Art Nouveau in Nederland ook wel slaoliestijl genoemd.
In 1902-1903 besteedde Toorop veel tijd aan zijn kunstwerken in de nieuwe Koopmansbeurs van Amsterdam, het Gesamtkunstwerk ontworpen door H.P. Berlage (tegenwoordig de "Beurs van Berlage"). In de hoofdingang van de Beurs ontwierp Toorop de drie tegeltableaus "Verleden, Heden en Toekomst". Ook in de Graanbeurszaal en Effectenbeurszaal maakte hij tegeltableaus. Alle werken in de Beurs hebben ideeele thema's zoals de emancipatie van vrouwen en de verheffing van arbeiders. De spanning tussen deze symboliek en de kapitalistische functie van de Beurs is voelbaar. In het Beurs van Berlage Café (oude hoofdingang, Beursplein) kunt u dit nog dagelijks ervaren.
In het begin van deze eeuw hield Jan Toorop zich op te Domburg, op Walcheren, samen met een groep bevriende schilders (o.a. Marinus Zwart en Piet Mondriaan). Van een gezamenlijk streven of een gemeenschappelijke stijl was geen sprake. Ieder volgde zijn individuele persoonlijkheid, maar wel zochten ze hun inspiratie onder "het Zeeuwse Licht", in het duinlandschap, de bossen en de karakteristieke Zeeuwse bevolking. Toorop was er het middelpunt van.
De welvaart in Cambodia is juist over de gehele breedte toegenomen, maar er is wel scheefgroei. Dat laatste verklaart echter niet de toevlucht die veel vrouwen blijkbaar zoeken in het 'makkelijke' geld van de prostitutie.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:58 schreef RichardQuest het volgende:
Het ligt er maar net aan waar de welvaart terechtkomt hè. Hoe heette het economische theoretische effect trouwens waarin wordt beweerd dat als de rijker rijker worden, de armen ook rijker worden?
Het is overigens zeer frappant om te zien hoeveel mensen een mobieltje hebben als je door het platteland van Cambodja reist... en hoe weinig zendmasten er staan.quote:Economic growth, driven by tourism and the garment industry, has led to "a very dramatic rise" in the accumulation of assets among even the poorest of the poor who form the bottom 20 percent of the country's 14 million people, Agrawal said.
In this group, she said, access to modern sources of energy such as electricity has risen from 2 to 28 percent, possession of radio from 24 to 32 percent and ownership of television sets from "3 to a surprisingly high 36 percent."
The use of thatched roofing materials has declined from 74 to 29 percent while the use of iron or aluminum for roofing has gone from 6 to 31 percent.
Wat staat er dan nog meer op het lijstje?quote:Op woensdag 1 maart 2006 00:08 schreef RichardQuest het volgende:
Ik moet er nog 's een keer naartoe, ZO-azië...ergens op de derde plek op m'n lijstje
Yvonne's privehuis en Achtseweg Zuidquote:Op woensdag 1 maart 2006 00:10 schreef Lithion het volgende:
[..]
Wat staat er dan nog meer op het lijstje?
Weer zo'n allochtoon!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |